"Киа" си постави за цел до 2030 г. да има автономен автомобил

"Киа" си постави за цел до 2030 г. да има автономен автомобил

© Киа



Корейският производител КИА Моторс обяви намерението си да инвестира значителна сума в развитието на нови технологии за автономно управление. Компанията планира до 2020 г. да представи серия от частично автономни технологии за управление на модели от продуктовата си гама, като целта на марката е да произведе сериен, напълно автономен автомобил до 2030 година.


За изпълнението на задачата до 2018 година ще бъдат инвестирани 2 милиарда щатски долара. Те ще се вложат в разработването на съвременна система в помощ на водача, като, за да стане факт тя, е нужно да бъдат решени няколко проблема. Първият е свързан с разработването на датчици за разпознаване на превозни средства в близост, "поглед" на пътя отпред и идентифициране на лоши атмосферни условия за шофиране.

"Киа" си постави за цел до 2030 г. да има автономен автомобил

© Киа


Следващото предизвикателство е създаването на компютърна система, която позволява на автомобила да вземе решение, базирано на информация от сензорите. Финалната фаза е свързана с конструирането на активни електронни и механични системи, които позволяват на автомобила при конкретна ситуация да изпълнява решения, предприети от автономната система.


В момента компанията разработва Асистент за управление по магистрала, който комбинира системата за насочване и придържане на автомобила в правилната пътна лента и модернизирана интелигентна система за поддържане на постоянна скорост.




Системата е проектирана, така че спазва автоматично необходимата дистанция с превозното средство отпред като едновременно придържа автомобила в лентата за движение на магистралата, съобразно допустимата максимална скорост чрез информация подадена от навигационната система.


Асистентът за предупреждение на съществуващ трафик, който се разработва в момента от компанията, ще улесни водача при натоварен трафик чрез проследяване на автомобила отпред по време на силно натоварени пътни артерии. Системата разполага с многобройни сензори за спазване на дистанция и придържане към установената лента за движение.


За да улесни водачите при паркиране на трудно достъпни места, компанията планира въвеждането на съвременни нови технологии. В допълнение към съществуващата интелигентна система за паркиране, която паркира автомобила както успоредно, така и паралелно, КИА ще представи асистент за дистанционно паркиране на автомобила, който осъществява автоматично паркиране в рамките на зададен периметър чрез интелигентно управление на безключовия достъп до купето.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 395 Весело
  2. 2 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 616 Неутрално

    помня когато се внесоха първите "КИА - Авела"
    и "КИА-Делта"

    не бяха много грозни ,
    първото място винаги е на "Тата"

    КИА трябва да си научат мястото на Пазара ..

    .корейските автомобили няма да вземат таргет от японските и европейските автомобили с Шик, Качество и пр....

    могат Само с Цена ..
    за момента това не се прави успешно

  3. 3 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Айде направете първо колите екологично чисти,и после му мислете за коли бе Перничани!

  4. 4 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Дано, с всички тези системи определено голяма част от човешките грешки могат да бъдат избегнати.

  5. 5 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#2:"Побелелият пудел"]КИА трябва да си научат мястото на Пазара ..

    .корейските автомобили няма да вземат таргет от японските и европейските автомобили с Шик, Качество и пр....

    могат Само с Цена ..
    за момента това не се прави успешно[/quote]
    Мен поне ме спечелиха със Cee'd GT, много случайно попаднах на него, но веднага ме убеди и като дизайн, и като качество, и като екстри, и като цена за това, което е. Вярно, един Golf GTI е по-изпипан в повечето отношения, но пък и струва 25% повече, и ми е много скучен . А и 7 години гаранция са си все така добър аргумент. За тези две неща съм готов да преглътна, че двигателя не е толкова рафиниран, колкото например при БМВ, и в колата няма нищо иновативно, което да няма и другаде, но просто цялостният пакет ме убеди и ме направи шофьор на Киа.

    Така че наистина, предимството им в цената малко се стопи, но важно е да се погледне и какво получава човек за тези пари - и напредъка в това отношение според мен компенсира по-високото им позициониране при цената.

  6. 6 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 656 Весело

    За дневниците автономното управление, за което се говори в статията явно е същото като "автономен автомобил" от заглавието. Аз, балъка си помислих че става дума за автономен от гледна точка на задвижване.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  7. 7 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 656 Весело

    До коментар [#2] от "Побелелият пудел":

    А какво е било мястото им преди 25 години?
    И как са посмяли да се преместят от него?
    Сигурно не са чели специалистите от български форуми.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  8. 8 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Като прочетох автономен първо си помислих, независим от външна енергия. А то се оказа, автономен от шофьора. Нищо особено.

  9. 9 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#8] от "primaxm":
    Идеалната комбинация е автомобил, независим от "водача" и независим от петрола.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK