Рекордните 45 модела ще се борят за автомобил на годината за България

Рекордните 45 модела ще се борят за автомобил на годината за България

© Reuters



Рекордните 45 модела ще се борят за наградите в тазгодишното издание на конкурса "Кола на годината за България". Причината за голямата бройка е промяна в регламента, касаеща номинацията.


Практиката до сега беше вносителите да заявят участие с модел, който те преценят, че отговаря на условията. От тази година обаче, всички коли, които имат право, се номинират "служебно" от членовете на Прес авто клуб България.


Условието, един автомобил да участва, е да е изцяло нов и да има реализирани продажби в страната. Минали през фейслифт модели не се допускат




Колите са разделени в четири категории. Най-сериозна тази година е битката при леките коли и автомобилите със задвижване 4Х4 - по 19 претенденти. Третата категория е ванове, с петима претенденди. Последният раздел е екологични автомобили, като отново има пет номинирани модела.


Тази събота предстои общ тест на всички коли, участващи в конкурса, като идеята е всеки от 47-те членове на журито да придобие преки впечатления от всеки модел. Според регламента, право да гласуват имат само хората, които са карали всички автомобили.


Следващата стъпка е в категориите с повече от пет претенденти, в случая леки коли и автомобили 4Х4, да се отсеят петимата финалисти. За целта всеки от автомобилните журналисти в журито ще посочи своята петица.


Финалният етап е изборът на победителите в четирите категории. Моделите в тях се оценяват по пет основни критерия - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, безопасност и цена/предлагане.


При леките автомобили най-голяма относителна тежест, при крайното подреждане, има последният критерий, за който се дават най-много точки - 35, при 20 за всички останали, без функционалност, където се разпределят 15 пункта. За всъдеходите натежава факторът задвижване, а при вановете - функционалността и цената.


Победителят ще бъде обявен на 10 декември.


Номинации по категории


Леки aвтомобили
1 Audi A4
2 BMW Серия 7
3 DS4
4 DS5
5 Ford Mondeo
6 Ford Mustang
7 Honda HR-V
8 Honda Jazz
9 Hyundai i20
10 Infiniti Q30
11 Jaguar XE
12 Mazda2
13 Mazda MX-5
14 MINI Clubman
15 Nissan Pulsar
16 Opel Astra
17 Skoda Superb
18 Suzuki Celerio
19 Volkswagen Touran


Автомобили 4x4
1 Audi Q7
2 BMW X6
3 BMW X1
4 FIAT 500X
5 Hyundai Tucson
6 Jeep Renegade
7 Kia Sorento
8 Land Rover Discovery Sport
9 Mazda CX-3
10 Mercedes-Benz GLC
11 Mercedes-Benz GLE Coupe
12 Mitsubishi Outlander
13 Renault Kadjar
14 Seat Leon X-Perience
15 Subaru Outback
16 Suzuki Vitara
17 Ssangyong Tivoli
18 Volkswagen Passat Alltrack
19 Volvo XC90


Ванове
1 Ford S-Max
2 Renault Traffic
3 Opel Vivaro
4 Volkswagen Caddy
5 Volkswagen Multivan


Екологични автомобили
1 Kia Soul EV
2 Mitsubishi Outlander PHEV
3 Renault ZOE
4 VW Caddy CNG
5 Volvo XC90 Hybrid

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 434 Неутрално

    С оглед на доходите ни не виждам смисъл от такава класация. Променете я на "Употребяван автомобил на годината за България". Това би било успешна и полезна класация.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  2. 2 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 561 Любопитно

    Добре, но защо журналистите трябва да избират кола на годината ?
    Това, освен че е предпоставка за корупция, всъщност не отразява нагласите на потенциалните клиенти ?

  3. 3 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#1] от "Анализатор":

    е бай ганю я е избрал вече- гоуф два литра нафтова печка и алуди а6 с по голяма печка

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    А Toyota Land Cruiser защо я няма !!! Много мутри вече се отказват от ... и минават на Toyota Land Cruiser. За малка и скромна България сигурно имат доста продажби, би трябвало да я има в класацията.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4392 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    А защо липсва българо-китайският автомобил?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  6. 6 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 512 Весело

    Тази събота предстои общ тест на всички коли, участващи в конкурса, като идеята е всеки от 47-те членове на журито да придобие преки впечатления от всеки модел. Според регламента, право да гласуват имат само хората, които са карали всички автомобили.

    45 автомобила и 47 човека жури в един ден при никаква организация не е възможно да се случи. В България да не говорим. От 47 души ще се явят 7 от които 3 ще пробват част от колите докато останалите ще са около кетъринга. От 45 автомобила ще има 10те най-масови защото от другите или няма бройка в БГ, или няма застраховка или каквото там се сетите. Смех.

    Умен и красив жълтопаветник.
  7. 7 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1125 Весело

    Не вижвам традиционният победител:

    Голф 3

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  8. 8 Профил на mariela_vas
    mariela_vas
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не виждам нито една Тойота, дори в екологични??? Явно само фирми които са платили участват в класацията, въпреки че заявяват друго. Тоест отново няма нищо случайно и класацията е наредена.

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    Ford Mustang и Mazda2 в една категория!?

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Тези класации са си чиста проба маркетинг, реклама ... и чесане егото на някой и друг журналист.
    ... Истинската класация за ТАЗИ година трябва да се направи най-рано СЛЕДВАЩАТА година по един прост критерий - продажби.
    ... Апропо, време е Транспортният факултет в ТУ-то да обяви класация за най-добър журналист ... така, де, нали всички разбират от всичко.

  12. 12 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 546 Неутрално

    [quote#11:"Булаир"]. Истинската класация за ТАЗИ година трябва да се направи най-рано СЛЕДВАЩАТА година по един прост критерий - продажби.[/quote]

    естествено ,това е бизнес за реални Пари
    не за изложения ..

    кола в шоурум..не носи печалба

  13. 13 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 468 Неутрално

    За пореден път безсмислен конкурс и като резултат - безсмислена класация.
    Как в една категория ще се състезават Хюндай i20 с Ford Mustang и BMW 7 или Mazda CX-3 с Audi Q7 е загадка.
    И за такива безполезни работи са хвърлят пари, които може да се използват за лечение на деца, библиотеки и читалища...

  14. 14 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#8] от "mariela_vas":

    точно ,защо липсват ТОЙОТА в класациите ,това е порнография , в западноевропейсските класации ,точно Тойота Авенсис е водеща по най здрав и надежден автомобил ,с най малко разходи за сервизиране в различни категории по години от 1 до 3 и от 3 до 5 години ,защо ли тук липсва .....

  15. 15 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#2] от "john_law":

    Здравейте! В цял свят в подобни конкурси победителите се определят от автомобилни журналисти. Изключение от това правило е конкурсът Златен волан на Ауто билд, където думата имат и читателите.

  16. 16 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#6] от "WALL-E":

    "Тойота" официално бяха поканени, смятахме и че имат нов модел - Авенсис. Оказа се обаче, че и той е фейслифт, макар и доста сериозен. Така, към момента, те нямат модел, който да има право да участва. Айго е от миналата година, Ярис е фейслифт, Аурис е фейслифт, Авенсис е фейслифт, RAV4 e на няколко години, Ленд Круизър мина фейслифт миналата година, Ленд Круизър V8 не е променян от години...

  17. 17 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#6] от "WALL-E":

    Прав сте, че няма как 47 човека да карат 45 коли за 10 часа. Така или иначе обаче да караме тези автомобили е част от работата ни през годината, така че идеята е да караш това, което не си имал възможност да тестваш или да сравниш два модела, между които се колебаеш. За себе си мога да кажа, че от всички 45 коли, нямам лични впечатления от 16.

  18. 18 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#13] от "Gaijin":

    Вярно, че е малко като да сравняваш круши и ябълки, но и в другите подобни конкурси по света, се сравняват такива доста различни модели.

  19. 19 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 973 Весело

    Рекордните 45 модела ще се борят за автомобил на годината за България

    И Големият Победител ще е - ,,Москвич 408 И"

  20. 20 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#16] от "Георги Пауновски":

    е новият приус?

  21. 21 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#15] от "Георги Пауновски":

    Здравейте ! Аз разбирам, че това е традиция от много години. Не се съмнявам и в компетенцията на Вас и Вашите колеги, но ми се струва остаряла и неадекватна системата. В крайна сметка, клиента, който е реалният потребител, би следвало да има последната дума. И ако е едно време е било трудно и даже невъзможно да се направи подобна организация, то в нашето време на глобална свързаност е въпрос на желание. Не ме разбирайте погрешно, с интерес чета Вашите ревюта, както и на Ваши колеги по други медии, но няма как в тези ревюта да не прозира и Вашето лично, а не чисто професионално мнение. Аутобилд, например, са ми "любими" с техните субективни, не подлежащи на измерване критерии. За щастие, не съм забелязал Вие да критикувате субективно, което Ви прави чест.

  22. 22 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Както г-н Пауновски е отбелязал по-горе, навсякъде по света Автомобил на годината се определя от автомобилни журналисти по цял набор от критерии. Доколко са обективни вече зависи само от самите журналисти.
    Читателски или потребителски класации всеки е свободен да направи. Но или няма много желаещи или не знам.

  23. 23 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#20] от "_tsiki_":

    Новият Приус в България още не се продава, или поне няма доставки и няма как да участва.

  24. 24 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#21] от "john_law":

    Напълно съм съгласен с вас, че в крайна сметка клиентът избира, коя е колата на годината. Нашият стремеж е да представим нашата гледна точка, която не е задължително да се приеме. За съжаление в сбърканата ни държава, не може да се каже и клиентът как е "гласувал", заради неразбориите със статистиката и реекспортът, който изкривява реалната картина.

  25. 25 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Разбира се, че последната дума е на клиента.И затова най-явен показател при масовите автомобили е статистиката за продажбите. Но у нас едно че тя е непълна, едно че се изкривява и от реекспорта, а като добавим и нищожния дял на пазара на нови автомобили, нещата добиват съвсем плачевен вид. Клиентът в България не може да си позволи чисто нов автомобил (пак само за масовия клас пиша) и прибягва до употребяван.

  26. 26 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 381 Неутрално

    А за скептиците ще добавя, че журналистическият конкурс не е анонимен. Всеки застава с името си зад вота и съответно може да се разчита до някаква степен на съвест.

  27. 27 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Добре де, тия минуси на моите последни коментари да кажем, че си имат причина. Ще ми е интересно да чуя аргументация, но нейсе.

    Обаче защо има минус на репликата на г-н Пауновски, че новия Приус още не се доставя в БГ? Те това не го разбирам.

  28. 28 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#17] от "Георги Пауновски":

    Благодаря ви за отговора. И аз предположих, че който член на журито е тествал определен автомобил през годината не е необходимо да го тества отново в събота, но така вече става ясно. Успех на аутбек 2015 от мен

    Умен и красив жълтопаветник.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK