Да не драматизираме с цената на най-дългия тунел, призова министър Павлова

Да не драматизираме с цената на най-дългия тунел, призова министър Павлова

© Георги Кожухаров



Нека не драматизираме с цената за изграждането на най-дългия тунел в България, призова по Нова телевизия днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павловна. Съоръжението, което е с дължина два километра и ще се намира на магистрала "Струма", в участъка от Благоевград до Крупник, ще струва 250 млн. лева.


Лиляна Павлова не се съгласи с определението, че това е най-скъпият тунел, правен някога в България. Тя уточни, че в цитираната сума влиза допроектирането на новата отсечка от магистралата, изграждането на 3 километра от нея и тунелът "Железница".


Регионалният министър посочи още, че това е максималната цена, като при търга тя със сигурност ще падне. "Често ни обвиняват в обратното, че строим евтино, некачествено и не включваме всичко. Ето тук всичко е включено, дори всички възможни форсмажорни обстоятелства", допълни Павлова.




Тя припомни, че за незавършените участъци от магистрала "Струма", вече има избрани изпълнители за отсечките Благоевград - Крупник и Кресна - Сандански. Остава само да се определи кой ще строи най-тежкия участък - преминаването през Кресненското дефиле, който още се проектира.


Удължаването на "Хемус" ще започне най-рано през 2017 година


Регионалният министър съобщи още, че в понеделник ще бъдат отворени ценовите оферти за двата лота от по 30 км на магистрала "Хемус", с изграждането на които тя ще стигне почти до Плевен. Беше уточнено, че при максимално безпроблемно преминаване на следващите етапи - избор на изпълнител и отчуждавания, строителството може да започне през 2017 година. Завършването на двете нови отсечки пък може да се очаква около 2020 година.


Коментирайки поскъпването на винетките, Павлова не се съгласи с твърденията, че тя е скочила изненадващо. "Неведнъж казахме, че се правят анализи, каква трябва да е реалната цена и че ще въведем тол системата за камионите. Края на октомври беше готов анализът на Световната банка, представихме го на Министерски съвет и взехме решението", обясни министърът.


Лиляна Павлова припомни, че с парите от винетките се поддържат 20 000 километра републикански пътища, а за да са те в добро състояние са нужни 600 млн лева годишно. Сега парите за тази дейност са 200 хил лева.


Няма да има бариери по пътищата заради тол системата


Недостигът на средства се отразява най-зле на третокласните пътища, които са общо 12 хил. км, които са изградени преди повече от 30 години, а пари за ремонта им няма. По повод обвиненията, че се строят предимно магистрали, а на другите шосета не се обръща внимание, Павлова уточни, че аутобаните се строят с европейски средства, а не с парите от винетките. Министърът обяче не скри, че при сегашната ситуация вниманието е към пътищата първи и втори клас пътища, по които има по-сериозен трафик.


Регионалният министър обясни, че въвеждането на тол системата за камионите, която ще позволи плащаната сума да зависи от изминатото разстояние, може да стане най-рано през 2017 година. Тя уточни, че на магистралите бариери няма да се слагат, защото системата ще е GPS базирана. Камери ще следят дали е платено както за товарните автомобили, така и леките коли, който ще са снабдени с електронни винетки. Коментирайки протестите срещу винетките, Павлова заяви, че сред хората на тях има искрено протестиращи, но и дежурни протестиращи.


Зимата изненадала тираджиите, а не министерството


В отговор на въпрос за зимното поддържане на пътищата, регионалният министър обясни, че от нужните 3300 машини на разположение са вече 2800. За останалите имало уверения, че сега са заети с други дейности, но при прогнози на сняг, могат да бъдат бързо преоборудвани.


Почистващата техника ще е разположена в 250 пункта в цялата страна. Коментирайки първият сняг, паднал тази седмица и проблемите на магистрала "Хемус", министърът посочи, че не министерството, а тираджиите са били изненадани от нея, като са карали с гуми-галоши.


По повод зрителски сигнал за некачествен ремонт на кооперация по програмата на саниране, Лиляна Павлова призова опалкванията първо да се изпращат до министерството на регионалното развитие, а след това до медиите. Тя обясни, че всички сигнали за некачествена работа се проверяват и се изисква от изпълнителя да направи ремонта както трябва.


Ако той не приеме, се използват запорираните суми по договора като гаранция и работата се възлага на друга фирма. Павлова успокои, че всчики жилищни сдружения, които са подали документи по европейската програма за саниране, но не са влезви в нея, ще бъдат прехвърлени към националната програма.

Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    който има време нека да направи едно проучване ако намери идентични параметри на заданието то каква е била цената .. на мен ми се вижда доооста.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  2. 2 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    "министърът посочи, че не министерството, а тираджиите са били изненадани от нея, като са карали с гуми-галоши."

    Дневник, пропускате да кажете, че министърът призова тираджиите да си сменяли гумите (да разбирам да слагат зимни предполагам?) и може би някой трябва да уточни че тежкотоварните камиони май нямат зимни гуми?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  3. 3 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    е ,то след 5 години я хамилата ,а хамилара ,като се почне от Нострадамус ,та до Ванга ,а ко се вярва на всичко ,което са предрекли ,то Европа може да я няма ,а камо ли магистрала ,дето сега се проектира , ще стане тъкмо за 2030 година ,когато смятам автомобила ми да фърка и да не се нуждае от асфалтова магистрала ,така ,че напред

  4. 4 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Пътят към ада и дълговата спирала на Гърция беше прокаран чрез магистралите. Макар че там пътните такси са доста скъпи, едва ли парите им стигат за подръжката на магистралите и за изграждане на нови магистрали. Значително по- добре е успоредно с магистралите да се развива тежка и лека индустрия генериращи висока принадена стойност. Който не разбира от икономика да си припомни историята с Рокфелер и ябълките. Парите не падат от небето, нали!

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на dragonball
    dragonball
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Често ни обвиняват в обратното, че строим евтино, некачествено

    Не е верно. Обвиняваме ви че строите скъпо и некачествено.

  8. 8 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    "Лиляна Павлова припомни, че с парите от винетките се поддържат 20 000 километра републикански пътища, а за да са те в добро състояние са нужни 600 млн лева годишно. Сега парите за тази дейност са 200 хил лева."

    Явно става дума за 200 млн, а не хиляди... И съм сигурен, че колкото и пари да се съберат, все няма да стигат, щото фирмите-строители са мнооого некадърни и крадливи...

  9. 9 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 432 Весело

    "Ето тук всичко е включено, дори всички възможни форсмажорни обстоятелства", допълни Павлова."
    Очевидно в подготовката на документацията е участвал и Нострадамус.

  10. 10 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2086 Любопитно

    "Често ни обвиняват в обратното, че строим евтино, некачествено и не включваме всичко. Ето тук всичко е включено, дори всички възможни форсмажорни обстоятелства", допълни Павлова.


    ммм, в цената са включени форсмажорни обстоятелства така ли... я да видим викито знае ли какво беше това

    "форсмажор
    Съществително нарицателно име, мъжки род, тип 7

    обективна пречка или т. нар. (обстоятелство, събитие на) непреодолима сила - обстоятелство (събитие) изцяло зависещо и дължащо се на непредвидими или непрогнозируеми събития или фактори, независещи от волята или действията на едно или повече лица и в този смисъл неподлежащи на предотвратяване като: всякакви природни бедствия, характерни или не за определен регион, глобални или локални (с национално значение) аварии, в т.ч. и пожари, епидемии, правителствени забрани (ембарго)граждански вълнения, стачки, бунтове и всакакъв вид безредици, терористични или военни действия и др. подобни в резултат на които е нарушен нормалния обществен ритъм на живот, респективно възможността за безпрепятствено изпълнение на поети ангажименти между две или повече страни по сключени споразумения. При действие на форсмажорно обстоятелство, страните по сключено споразумение се освобождават временно от отговорност при неизпълнение, поради обективна невъзможност до отпадане действието на форсмажорното обстоятелство."

  11. 11 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Значи вече ще имаме тунел, за 250млн.лв, в който като се разлее гориво, ще стават още по-големи верижни катастрофи, а Павлова ще вика, че причината е несъобразена скорост...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3636 Неутрално

    "... от нужните 3300 машини на разположение са вече 2800. За останалите имало уверения ..."!

    Аха...! Така я караме, на уверения...! Естествено, парите са платени, а като падне малко сняг и затворят пътищата, започват басните, за ТИР-ове с летни гуми...! И това чучело, било министъра с най-висок рейтинг?!!

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1261 Любопитно

    най-дългият тунел в България не бешели тунелът "Козница" на подбалканската ЖП линия?

  14. 14 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1261 Любопитно

    Уикипедия:
    Тунелът "Козница" на подбалканската ЖП линия преминава под рида Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора. Строежът на тунела започва през 1949 г. Окончателно е завършен на 6 юни 1951 г. Козница е най-дългият железопътен тунел в страната. Има дължина 5808,5 м.,която с влак се изминава обикновено за около 10 минути. Има само 1 коловоз.

  15. 15 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Не сме в България, ако няма драма...

  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    [quote#13:"Дедо Либен"]най-дългият тунел в България не бешели тунелът "Козница" на подбалканската ЖП линия? [/quote]
    Железницата отдавна не е интересна в България. Друго си е да джиткаш с цедес или някакъв друг пластмасов таралясник и да си мислиш, че си с висок статус, въпреки че акъла ти е на нивото на циганин от гетото.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 420 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]правян[/quote]вследствие на "бързопис"
    [quote#0:"Статията"]тунелът "Железница" [/quote]непълен трябва да е членът
    [quote#0:"Статията"]най-тежкият участък[/quote]непълен трябва да е членът
    [quote#0:"Статията"]избър[/quote]вследствие на "бързопис"
    [quote#0:"Статията"]Коментирайки поскъпването на винетките, Павлова не се съгласи с твърденията, че тя е скочила изненадващо. [/quote] Коя ТЯ?
    [quote#0:"Статията"]обяче[/quote]вследствие на "бързопис"
    [quote#0:"Статията"]вниманието е към пътищата първи и втори клас пътища[/quote]тавтология
    [quote#0:"Статията"]леките коли, който[/quote]които
    [quote#0:"Статията"]Коментирайки първият сняг[/quote]непълен трябва да е членът
    [quote#0:"Статията"]Коментирайки първият сняг, паднал тази седмица и проблемите на магистрала "Хемус", министърът посочи, че не министерството, а тираджиите са били изненадани от нея[/quote]вероятно от НЕГО - снега
    [quote#0:"Статията"]опалкванията[/quote]вследствие на "бързопис"
    [quote#0:"Статията"]министерството на регионалното развитие[/quote]Министерството, с главна буква
    [quote#0:"Статията"]всчики[/quote]вследствие на "бързопис"
    [quote#0:"Статията"]влезви[/quote]вследствие на "бързопис"

    Всичко това е копирано от статията, така че има ужасно много връзка с нея.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  18. 18 Профил на achkoal
    achkoal
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Всички са наясно, защо Бойко толкова държи на строителството. С един куршум убива два заека. От една страна там комисионните са гарантирани, от друга, хората го обявяват за строителя на България. Бойко не случайно натъртва, че ТОЙ строи, ТОЙ отпуска средствата и пр. Както е казал мъдреца, всеки народ си заслужава управниците.

  19. 19 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 795 Неутрално

    И кой по-точно ги обвинява, че строяли евтино.

    Истината е, че мутромилиционерската шайка "строи" безобразно скъпо и изключително некачествено. Няма нито един обект, построен по времето на управлението на мутрата, който да не се е нуждаел от ремонт още през първата година.

    Никога повече мутри начело на България.
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    Най-дългият? Тая дори не познава инфраструктурата, която й е поверена.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 658 Весело

    Взимат ти парите, дават ги за куки и кофти строежи на близки и ти казват да не се оплакваш. Е, ако това не са мутри, то не знам. Трябва да измислим да съберем дарения за някой наемен убиец да ги почне. Сигурен съм, че много хора ще заделят пари.

  22. 22 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#00:"статията"]Коментирайки първият сняг, паднал тази седмица и проблемите на магистрала "Хемус", министърът посочи, че не министерството, а тираджиите са били изненадани от нея, като са карали с гуми-галоши.[/quote]
    Абсолютно вярно. Всеки път, когато пътувам по пътя (магистралата) София-Бургас и виждам остатъци от изгърмялите гуми на тировете.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  23. 23 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Има резон да е скъп този участък от магистралата.В стойността на тези 250 млн. влиза ли и Кресненско дефиле?
    Ако влиза,цената е разумна.

    Tony
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3381 Неутрално

    [quote#4:"bobhunter"]Пътят към ада и дълговата спирала на Гърция беше прокаран чрез магистралите. [/quote]

    Според Уикипедия, Гърция има всичко на всичко 1091 км магистрали, а при фалита дълговете и бяха 360 милиарда евро. Раздели двете цифри и си отговори, дали хипотезата ти е реална. Аз бих казал обратното - при такива дългове щеше да бъде срамно, да не ти останат поне няколко магистрали. Вероятно дори това, което ние броим за "магистрала", не отговаря на техническата дефиниция, защото Солун-Атина и Александруполис-Игуменица е много повече от 1091 км, а го водят магистрала.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  25. 25 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Тази псевдо-министърка, заедно със стотици и даже хиляди като нея крадливи политици, трябва не да дават интервюта по вестниците и да се правят на експерти, а да са облечени с едни раирани или ярко-оранжеви екипчета и с кирки и лопати в ръце да копат тунели за новите магистрали. Така хем ще са полезни за народа си, хем и тунелите ще ни излязат по-евтино. А и ще имат възможността да "мениджират" процеса изкъсо...

  26. 26 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Лилянова, с парите откраднати от тази магистрала вероятно щяха да могат да се поддържат пътищата в България за два-три години. Втори Цанков камък е това.

  27. 27 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Весело

    До коментар [#2] от "bludniq_sin":


    [quote#2:"bludniq_sin"] и може би някой трябва да уточни че тежкотоварните камиони май нямат зимни гуми? [/quote]
    ИМАТ ! ! !
    А влез сега в Австрия или в Германия с летни гуми или галоши и неминуемо камиона ти ще се окаже блокиран на първия паркинг !
    И до като не дойде фирма на място да ти монтира зимни или нови гуми НЕ можеш да тръгнеш !
    А и за тези страни и други от Зап.Европа шофьора даже няма правосам да си сменя спукана гума ! Задължително това се извършва от специализирана фирма !
    В Англия стигат до парадокса , че шофьора е некадърен за всякаква друга дейност и даже няма право сам да си смени изгоряла крушка на фаровете !
    Казват , че ти си само шофьор , а не какъвто и да е монтьор !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  28. 28 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Ейй, страшна е Лилето! Милионите ни ги метка като топки за боулинг!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Любопитно

    До коментар [#23] от "Free person":


    [quote#23:"Free person"].В стойността на тези 250 млн. влиза ли и Кресненско дефиле? [/quote]
    Точно за него става въпрос!

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на Hasta La Vista antifascista OI!
    Hasta La Vista antifascista OI!
    Рейтинг: 610 Гневно

    ЛЪЖЕШ, ЛИЛЯНО !!! Къде по магистралите има подготвени места за каси за тол-такси! Тук не става дума само за бариери, а за разгърнати пунктове с много ленти за движение и каси!!! А може би ще го направим пак по български - една бариера, един бай Иван с кочанче и дъъъъъъъъъъълги опашки! То тъпите им герберски кратуни едва ли могат да измислят нещо добро като цивилизования свят!!!!!

    1914 / 88
  31. 31 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#27] от "Чардо":

    работил съм като студент в една от най-големите рент-а-кар компании в европа (над 50 хил автомобила) и освен ако в германия политиката е друга - то не - там камионите нямат зимни гуми, през зимата не се сменят гуми, нито един камион не е спиран или отбиван от пътя заради липса на зимни гуми.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  32. 32 Профил на Hasta La Vista antifascista OI!
    Hasta La Vista antifascista OI!
    Рейтинг: 610 Гневно

    Много ме е яд когато някоя Калинка на ГЕРБ ми обяснява от къде пикае кокошката!? Вижте й изкривеното и нагло мислене. Протестирали все едни и същи.....? Мамито ви некадърна самозабравихте се съвсем,само знаете да вдигате цени,но да вдигате заплати и пенсии не ви бива. Заслужавате този народ да изригне и да ви смаже мръсните физиономии! Но си мисля че добре знаете и това че народа са овце и лош човешки матрял и няма да го направят! Е,ще повикат ,ще протестират ама ще им мине!? И пак ще стане на нашата! Това са най долната прослойка на комунистите 3 то поколение! Най наглите ,най лъжовните, най безкруполните. Самозабравилите се.

    1914 / 88
  33. 33 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#30] от "Hasta La Vista antifascista OI!":
    [quote#30:"Hasta La Vista antifascista OI!"]един бай Иван с кочанче и дъъъъъъъъъъълги опашки![/quote]
    Ще е още по-забавно плащането да е безкасово, като на Дунав мост. Тогава да ти види опашка окото.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  34. 34 Профил на chlamydia
    chlamydia
    Рейтинг: 419 Неутрално

    А какво става с тунела под Шипка? Той не е ли по-важен стратегически?

  35. 35 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#30] от "Hasta La Vista antifascista OI!":

    "сума да зависи от изминатото разстояние, може да стане най-рано през 2017 година. Тя уточни, че на магистралите бариери няма да се слагат, защото системата ще е GPS базирана"

    Нещо неясно, все още?

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  36. 36 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    250 няма да им стигнат даже.Щом за пътен възел Белокопитово - 4.800 километра(четири километра и осемстотин метра",опраскаха 66 милиона лева.

  37. 37 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1195 Весело

    Невидимото строителство има най-добро приложение в България.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  38. 38 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 244 Неутрално

    ..... "Неведнъж казахме, че се правят анализи, каква трябва да е реалната цена и че ще въведем тол системата за камионите. Края на октомври беше готов анализът на Световната банка, представихме го на Министерски съвет и взехме решението", обясни министърът.

    Абе, майка ми като прави анализ, доказва че пенсията ѝ не трябва да е 206 лв. Ама казвате че няма пари. А ние като казваме че няма пари за неразумни цени не ни вярвате. И защо да ви гледаме и вярваме?!

  39. 39 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 564 Весело

    Една цена винаги е висока, когато я отива в някой друг, и винаги е недостатъчна, ако я гепят "нашите хора", така че очаквам тук много оплюване на министър Павлова от представители на "нашите хора"

  40. 40 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#27] от "Чардо":

    във връзка с коментара ми 31 - обадих се на познат в тази фирма. Не съм бил прав. Има зимни гуми - или поне такива с всесезонен профил. Задължително е такива да са задвижващите. За останалите, които се търкалят няма изискване - поне не в германия. Причината да не се сменят (според сезона, а само като се изтъркат) е, че камионите в компанията постоянно е с такива гуми.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3636 Неутрално

    До коментар [#27] от "Чардо":

    Бате Чардо, като човек със скромен опит в транспорта знам, че гумите за камиони се класифицират по това, на каква ос се поставят. Тоест за управляващи колела, за товарните или задвижващите оси. Не мога да се сетя преди колко години, някои производители на тежки гуми, започнаха да рекламират зимни гуми за тежки камиони, които всъщност са предназначени за крайно тежки условия в севера. Като казвам севера, крайните точки на Норвегия, Швеция и Финландия!
    В Европа през зимата, съм минавал много пъти с камион, включително Австрия и Германия, като никога не съм имал проблеми за гуми! Камиона не е кола!

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До ком.29 Чардо
    Благодаря Ви много за информацията.
    Ами Кресненското дефиле е и най-сложната част от проекта,а и там имаме и екологични проблеми,които трябва да се решат в полза на природата.

    Tony
  43. 43 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    А бе всеки милиметър от тоя тунел излиза по 125 лева на данъкоплатеца- наш и европейски.....не са лев или два- требва да се мисли

  44. 44 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Абе, че тираджиите карат като говеда без да се съборазяват с мокра настилка ил исняг е така, но че не може да остваиш снега неразчистен и да си мислиш, че някой друг е виновен е двойно по-нагло.

  45. 45 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Чакай малко,никой не ви е обвинявал че правите магистралите да са евтини,обвиняват ви често че са много СКЪПИ но за сметка на това са и НЕкачествени!

  46. 46 Профил на grindan
    grindan
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Първо ни цакат с винетки, после с данък МПС, после с акциз на горивото и за капак ДДС върху горивото. Къде отиват тези милиарди, един бог знае...

  47. 47 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Такива лоши пътища има само в България, пътувам почти из цяла Европа няма разлика в качеството на между магистрали, републикански, общински и селски все равен хубав асфалт.Какви ги дрънка това получовешко недоразумение. Навсякъде се прават нови, на всякъде поправят моментално явилите дупки, хората знаят за какво им се плаща.Като я видяна екрана ми става лошо.Как е възможно такива малоумници да ръководят държавата начело с главока .Но затова са виновни простите избиратели. Крайно време е да се въведе образователен ценз. стига прости избиратели, стига прости министри. комсомолски наследници!

  48. 48 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 575 Любопитно

    [quote#20:"Darth Plagueis"]




    Най-дългият?[/quote]
    Може би има нещо друго предвид?...

    Вяра. Надежда. Любов.
  49. 49 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Не драматично ще бъде ако всичките калинки докопали се до властта последните 25г. престанат да гепят, да дебелеят като павлоошу и отидат да чукат камъни.

  50. 50 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 473 Гневно

    До коментар [#2] от "bludniq_sin":

    "Гуми-галоши" не го ли прочете? Така се казва на износени гуми. Какви зимни гуми на товарни автомибили ти бръмчат в главата????? Майко мила, бъка от тролове и матреал.

  51. 51 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 388 Гневно

    Няма по-лошо и по-крадливо от комунист 2-ро и 3-то поколение

    nemam nervi
  52. 52 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Любопитно

    До коментар [#41] от "tww09306483":


    [quote#41:"tww09306483"]Камиона не е кола! [/quote]
    Здравей,Точно поради тази опричина , че с камионите и автобусите ПТП-та са много по-тежки изискванията към тях са и по-високи
    Е , аз пък от малко над 10 г вече не карам камион, но преди това имах 2 с които си вадех хляба дет се казва Един Ивеко 15 т с 65 м3 фургон с п.борд с двоен з.мост и един МАН влекач с ремарке. И 2 буса товарни.Та знам отлично
    [quote#41:"tww09306483"]че гумите за камиони се класифицират по това, на каква ос се поставят.[/quote]
    Спора ни е излишен , защото който иска да е сигурен поне малко от малко преди всичко за себе си , не би си позволил риск !
    Имай предвид , че от 1964-та съм зад волана и да чукнем на дърво нямам ПТП ни с кола , ни с бус или камион, а не съм от кротките колеги и до сега . Та и тартонетката също си я карам на макс Виж тя е все с едни и същи гуми и джантите и са разглобяеми като на електрокар ( едно време даже бях демонстратор на електрокари и мотокари в Балканкар по панаири и изложби та така бях и в Канада на Експото).
    Според мен всеки трябва да е отговорен и към себе си и към околните !
    Защото който не уважава сам себе си,
    той не може да уважава и околните !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  53. 53 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Любопитно

    До коментар [#42] от "Free person":


    [quote#42:"Free person"] там имаме и екологични проблеми,които трябва да се решат в полза на природата. [/quote]
    На този етап няма проблем и за да не се създава такъв измениха трасето, като го преместиха в западна посока и това ще е единствения дълъг тунел.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  54. 54 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#50] от "65vesso":

    Ами и аз така си мислех ама ето ти една задача - влизаш в сайта на пирели (избираш си език), влизаш в секцията за камиони (ЛКВ на немски), задаваш winter като секция и ти вади 2 гуми. Има и M+S което е за киша и кал. След като пирели правят и предлагат в каталога си зимни гуми съм склонен да вярвам, че такива вЕрно съществуват.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  55. 55 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    ESTIMATED COSTS PER MILE

    (1 миля = 1.85 км.
    1 долар = 1.80 лева, 1 лев - 0.55 долара)


    NEW ROADS (TURNKEY PROJECTS ON NEW LOCATION WITH “AVERAGE” DRAINAGE WITHOUT BRIDGE QUANTITIES) PER MILE
    ROAD TYPE

    URBAN AREAS

    6 LANE FREEWAY - $ 12,750,000
    4 LANE FREEWAY - $ 10,350,000
    4 LANE WITH PAINTED MEDIAN - N/A
    4 LANE UNDIVIDED - $ 6,500,000
    4 LANE DIVIDED - $ 6,750,000
    LANE ARTERIAL* - N/A
    2 LANE ARTERIAL - $ 3,750,000
    2 LANE COLLECTOR - $ 2,150,000


    RURAL-MOUNTAINS


    6 LANE FREEWAY - N/A
    4 LANE FREEWAY - $ 12,250,000
    4 LANE WITH PAINTED MEDIAN - $ 6,675,000
    4 LANE UNDIVIDED - N/A
    4 LANE DIVIDED - $ $ 7,525,000
    LANE ARTERIAL* - N/A
    2 LANE ARTERIAL - $ 1,350,000
    2 LANE COLLECTOR - $ 1,950,000

    RURAL-OTHER...

    http://www.arkansashighways.com/roadway_design_division/Cost_per_Mile_JULY_2009.pdf

    Това е първият разчет за планирани разходи на изграждане на пътища в Америка. При всичките разлики и уговорки, при цялата условност и голяма ралзика и в условията, и в профила и структурата на местността и на пътя в заданието, една миля нов път струва максимум около $ 12-13 милиона долара, И ТО ЗА ШЕСТЛЕНТОВ ПЪТ! (ГОВОРИМ ЗА МИЛЯ, И ЗА ДОЛАРИ!)

    Тест, 1 милометър от разчета струва около 7,000,000 долара, или около 12 милиона лева - 12,000,000 лева.
    В проекта се дава разчет от 250,000,000 за ...КОЛКО?, 2 КИЛИМЕТРА, ПЕТ КИЛОМЕТРА, 10 КИЛОМЕТРА!

    Нещо тези пари ми се струват "малко" множко, особено за страна, в която пенсията е стотина-двеста долара. НА МЕСЕЦ!

  56. 56 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Любопитно

    До коментар [#40] от "bludniq_sin":


    [quote#40:"bludniq_sin"] Има зимни гуми - или поне такива с всесезонен профил[/quote]
    Всесезонния профил не прави гумата зимна или лятна , защото състава на каучука я прави. Зимните са доста по-меки и не се вдървяват от студа , но се и износват доста по-бързо!
    А летните стават твърди след 10*С на пътната настилка и почват да губят сцепление .
    Профила много помага , но когато има на какво да стъпи - вода или сняг на настилката . . .
    Виж ако обичаш № 52
    Приятен ден от дядо Владо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  57. 57 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Весело

    До коментар [#54] от "bludniq_sin":


    [quote#54:"bludniq_sin"]След като пирели правя[/quote]
    Аз карах с Мишлен пилот камионите и бусовете си,въпреки , че представителя на Пирели у нас ми бе изключително близък. Сега е дъщеря му, ние с Т. одъртяхме и ставаме само ""да намираме маану"" - както казваме ние шопЕто

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  58. 58 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 461 Любопитно


    Въобще при ограничен ресурс и намаляващо население, чисто икономически не е изгодно да изсипеш всичките пари в един или два проекта.

    За да имаха максимален ефект тези евро фондове за пътища, и Северна България да може да има нормална инфраструктура, бе редно да се концентрират върху удвояване на сегашните отсечки от 2 на 4 ленти (скоростен път) със заобикаляне на селата. Така има 2 ефекта:
    1) С еднакво количество финансов ресурс, ще има полза за много по-голяма част от населението/ бизнеса.
    2) Поддръжката на 4лентов път е по-евтина, а сега никой не мисли как с намаляващо население и данъчни приходи ще се поддържа в бъдеще огромна магистрална инфраструктура.

    Но вместо прагматично да се помисли, се изсипаха едни огромни пари за Струма специално....
    За комисионните под масата не коментирам. Лот 4 на струма беше пълен фарс. И досега отстраняват дефекти заради бързането, да може ленторезите да минат.

  59. 59 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    До коментар [#55] от "info111":
    За протокола - морска миля - 1.8км грубо
    сухопътна миля - 1.6км грубо
    Може би си пропуснал неволно, не че картината се променя драстично. За мен най-важното нещо, е че се работи и проектите се изпълняват - парите, които сме загубили за икономиката си, нямайки тази инфраструктура, са милиарди във всякаква валута.
    Цените и на мен ми се виждат високи, но нито ти, нито аз сме експерти. Въпросните проекти и стойностите им, се приемат и наблюдават от независими одитори, освен от всички български "неработещи" институции. Ако цените бяха нереални, европейските данъкоплатци нямаше да ни ги плащат така охотно, че и да ни хвалят за нивата на усвояване. Има един прекрасен форум - scyscrapercity - колегата Chevyvolt е основен участник там. Хората са професионалисти и коментират по темата "пътища" факти, цифри и друга професионална информация. Има и страшно много хубави снимки на строежите в различни етапи. Когато сравняваме, трябва да сравняваме ябълки с ябълки, за да е полезно сравнението.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  60. 60 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 461 Весело

    До коментар [#16] от "traveler1":

    +++ Право в 10ката !

    В белите държави се инвестира в скоростни железници, ние естествено вървим на обратно. Но как иначе, като почнем от главния Ленторез на републиката, който е мега фен на гоуеми черни жипки !

  61. 61 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Странен начин за обявяване на държавна поръчка. Предварително посочват цената.
    Не трябва ли да обявят търг и който предложи най-ниска цена, той да го строи? Поне така правят по света.

  62. 62 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2410 Гневно

    До коментар [#11] от "The_Curious":
    Ааааа това е христоматиен пример за безсмилен хейт!
    Безочлива работа!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2410 Любопитно

    До коментар [#60] от "babameca":
    Така е, ти пътувал ли си с такава железница? Плащал ли си си сам билета за нея?
    Какъв е пътникопотокът у нас, който би понесъл и правил всекидневно такъв разход? Скоростната железница и метрото са съизмерими като разходи и инвестиции. Метрото превозва дневно около 300 хил души. С БДЖ пътуват общо най-вероятно по 200 души на ден. Плащат по 6 лв билет или безплатно. Преувеличавам умишлено, но не съм прекалено далеч от реалността.
    И аз бих пътувал от София до Варна или до Бургас за 2 часа в едната посока, като ще забравя за коли и самолети, но това е практически и икономически невъзможно.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  65. 65 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1179 Весело

    Ногу лъжат тези Гербери, ееей... Министърът обясни ли поддръжката на магистралите с чии пари ще става? Щото скъпите магистрали ще заприличат на третокласните пътища за нула време, а не за 30 години...

  66. 66 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Този народ от овце си заслужава тунелите!

  67. 67 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 461 Любопитно

    До коментар [#64] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Да, имам опит с TGV и ICE. Билетите не са евтини, но опитай да шофираш примерно Париж Лион, дори по прекрасните френски магистрали. Ще ти излезе солено, а е и тегаво. Висиш зад волана като....
    Друго е да седнеш с лаптопа и чаша кафе.
    Аз дадох високоскоростни железници само като пример.
    Прав си, че в БГ е нереално, но ако вдигнат скоростта до към 160 км/ч и вагонния състав е ок, Предпочитам София-Варна, за 3 часа и да платя 40-50 лева, отколкото с автобус за същите пари и да ме затрупа снежната виелица зимата (което ми се е случвало с кола и БТР при Търговище вадеше колите от преспите.)

    Сега плащат по 6 лева, тк БДЖ бива източвано и е по-скоро социално ведомство. Познат имам, който кара камионите си с крадена нафта от локомотивите. За какво да говорим...

  68. 68 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Любопитно

    Мдам, вие ще крадете, а ние няма да "драматизираме"...до пълната победа на комунизЪма, завещан от бащите и дедите ви...нъл тъй, лиле?!

  69. 69 Профил на edmundho
    edmundho
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Мръсни герберо-комунисти...

  70. 70 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Весело

    До коментар [#61] от "dissident":


    [quote#61:"dissident"]

    Странен начин за обявяване на държавна поръчка. Предварително посочват цената.
    Не трябва ли да обявят търг и който предложи най-ниска цена, той да го строи? Поне така правят по света.[/quote]
    За пръв път срещам коментар в който всяко изречение е с грешна теза !
    Навсякъде в нормалния свят така се правят тези търгове :
    посочва се максимална цена ( а имай предвид, че в случая даже е одобрена от ЕС!), която е горна граница !
    И от тук нататък всеки участник в таен търг обявява цената си и печели този който е посочил не само най-ниска цена , но и условия !
    И тъй като този строеж е с 80% пари от Европрограмите (само 20% са от нашия бюджет!) , то целия този процес се наблюдава от евро инспектори !
    Иначе не превеждат тези 80% ! ! !

    В Е С Е Л О ! - това е наздравица от Разлог, в една дума са вкарали всичко най-добро и хубаво да ти се случи !





    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  71. 71 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 660 Неутрално

    За "Грухла" това да вземаш, давяаш и присвояваш милиони е като люпенето на семки. Виж за народа не е, ама него кой го пита!

    ура и да живей!!!
  72. 72 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 551 Неутрално

    В превод : нека да не гледаме че краденето е добило рекордни измерения.

  73. 73 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#70] от "Чардо":

    Ограмоти се, преди да пишеш глупости.

  74. 74 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#14] от "Дедо Либен":

    Абсолютхо си прав за Козница.

    Само дето разликата между единичен жп тунел и двоен автомагистрален е от небето до земята. И като конструкция и като начин на ползване. Едно е единична тясна тръба където има единствено превозно средство движещо се по релси т.е. няма къде да ходи, на ток т.е. няма вредни газове, няам нужда и от осветление. Съвсем друго е широк над 25 метра тунел, в който ще има между 20-200 превозни средства на фосилни горива, осветление, вентилация, евакуационни опции и прочие.

  75. 75 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#1:"bludniq_sin"]който има време нека да направи едно проучване ако намери идентични параметри на заданието то каква е била цената .. на мен ми се вижда доооста.[/quote]
    Мога само да кажа, понеже не помня цифрите, че може би не сме рекордьори в източно европейски план. В Унгария стана пословичен участък от магистрала, който излезе ужасно скъп, но за целта си построиха виядукти , а там земята е плоска като тепсия. Тук поне тунел ще копаят.
    Иначе, признавам си, нямам представа дали нашето копаене струва скъпо.

  76. 76 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8694 Неутрално

    Разбира се,защо да драматизираме,тука има много излишни пари.

  77. 77 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#75] от "danid":

    Струва толкова, колкото някой предложи за да го направи. И с помощта на търг се стига до минималната възможна цена.
    Ето и правилата на ЕС, в които за цена не се говори:
    http://europa.eu/youreurope/business/public-tenders/rules-procedures/index_bg.htm

  78. 78 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    [quote#4:"bobhunter"]Значително по- добре е успоредно с магистралите да се развива тежка и лека индустрия генериращи висока принадена стойност. Който не разбира от икономика да си припомни историята с Рокфелер и ябълките. Парите не падат от небето, нали![/quote]

    Прав си - и така става - виж Тракия икономическа зона до АМ Тракия в Пловдивско

    Също покрай АМ Тракия до Ямбол се развива друга зона - дори и Бургас почна да развива нова индустриална зона

    Вчера имаше репортаж от зона Божурище около София - и там строят фабрики

    Кои са предпоставките за това развитие? Ами инфрата и магистралите в частност!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  79. 79 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Тази нагла и арогантна като вожда си!

    С действията си герберунгелското правителство доказва, че е на равнището на селско кметство някъде у средата на нищото!

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#64] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Ти какво точно разбираш под скоростна железница, щото не навсякъде това означава Маглев. За страната ни е достатъчно инфраструктурата да поддържа 160 км в час, която е стандартна от години, а по някои трасета да е до 240, която също е стандартна. Дали е скъпо зависи единствено от това как се експлоатира. Държва, която не може да е на печалба от железниците си, има некадърно управление, нищо повече.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#77] от "dissident":

    Да. Само посочих пример за оскъпяване, нужно, ненужно или някому нужно.

  82. 82 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2410 Любопитно

    До коментар [#80] от "Darth Plagueis":
    Говориш на едро. Аз отговорих на пост, в който колегата беше казал "скоростна железница". По принцип е коректно да зададеш тези въпроси към него, не към мен. Аз също го питам. Скоростна железница е такава, която оперира със скорост над стандартната железница. Като имам предвид че стандарта за движение по железен път в Европа е до 160 км в час, то скоростната е над въпросните 160 км в час, за които така лековато коментираш. 240 км в час изобщо не е стандартна скорост! Освен ако не си решил да построиш Евростар из целият континент.
    http://www.eurail.com/europe-by-train/high-speed-trains
    Много държави дотират железниците си, но не на 120% както това се прави у нас. Когато министерството на транспорта се опита да закрие тотално губещите линии преди не много време, помниш ли какво стана? Сигурно и ти самият си бил против и си писал тук! Нямало друг транспорт, нямало пътища и т.н. за някакви направления, по които пътуват 100-200 души??? Знам че мисията ти е да громиш герберастията по света и у нас, но има хора, които се интересуват и от други, доста по-практични и полезни за ежедневието им теми.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  84. 84 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2410 Любопитно

    До коментар [#67] от "babameca":
    Именно за това говорим. Благодаря.
    Както казах, аз също а и няма да сме само двамата, бихме пътували с модерни и бързи влакове. Но това изисква колосална инвестиция в рехабилитация на практически цялата ни ЖП мрежа, както и може би изграждането на нови трасета. Освен това, по тези ЖП линии трябва да се движат най-вече товари, защото ако ще цяла София и цяла Варна да се разменят през уикендите, пак няма да е рентабилно икономически, ако няма и диверсифициране на ползването - товарни превози в големи обеми...Товарите обаче, доколкото ги има, не държат да пътуват комфортно и с висока скорост - над 80 км в час. Така че рехабилитацията би се ползвала практически само от пътническите превози и приходите от тях. Тогава пак се изправяме пред въпроса - има ли достатъчен пътникопоток, който може да плати въпросната цена и да възвърне инвестициите? Или поне 80-85% от тях?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  85. 85 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ние не драматизираме , 'sкъпа" ..))
    Просто някои от НАС още НЕ сме свикнали с МНОГОМИЛИОННИТЕ кражби на ГЕРБ-а...))
    250 милиона за един тунел !!!???
    Личи си съветската ТИ кръв..На едро лъжете и мамите цял един народ ...По путински ...))

    BIG AL
  86. 86 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2410 Любопитно

    До коментар [#77] от "dissident":
    ++++++++++++++++++++++++++
    Дано повече хора прочетат краткият ви, но много точен коментар. Всички си приказват на едро, кой каквото му дойде на ум, без да опитат да помислят дали думите им се доближават поне малко до реалността. Не разбирам защо, много хора си мислят, че когато става въпрос за пътно строителство, то някъде има написан таен стандарт за цената на километър, но той се крие за да могат всички да окрадат парите за проекта, като подават супер лъжливи оферти?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  87. 87 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#27] от "Чардо":

    Това го твърдите от опит, или просто цитирате някои от чутовните митове за Запада? Защото и аз преди да отида в Щатите бях слушал надълго и нашироко, че там видиш ли хората една крушка не можели да си сменят сами, но се оказа, че това въобще не е така. Може и да сте прав за Германия и Англия, не зная, но просто в България се насадиха твърде много подобни митове - кои от тях верни, кои не.

  88. 88 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 442 Неутрално

    "очарователно" нагла както винаги

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  89. 89 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#30] от "Hasta La Vista antifascista OI!":

    в Европа вече тол таксите са електронни. Имат си в камионите електронни устройства и си плащат дължимото на автомати по бензиностанциите. Вкарваш картата на у-вото, вкарваш дебитната карта, въведжаш ПИН-а на дебитната, плащаш. Чисто и лесно. Не са нужни бариери, кабинки, всичко е точно.

  90. 90 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#82] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    ми по немските железни пътища спокойно могат да развиват 300км/ч, но от години карат с 250км/ч поради проблеми с влаковете, предохранително, а не защото инфраструктурата не го поддържа. 130км между Манхайм и Щутгарт в Германия се изминават за 37 минути с влака. За сравнение, това би означавало София-Пловдив за 37 минути (а не с нашите експреси сега 150 минути) Или...колкото да хванеш метрото от Централна гара и да стигнеш до летището.
    Ако това се случи в България, Пловдив ще излети нагоре като място за бизнес. Ако до Благоевград стане на 30 минути с влака, а не 2 часа, ехееей.

  91. 91 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4307 Гневно

    Т.е. да не драматизираме поредното "усвояване" не едни пари от ЕС и от националния бюджет.Какъв се икономическия смисъл от този тунел след като доколкото ми е известно алтернативните варианти са доста по-евтини...........?!

  92. 92 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4307 Неутрално

    До коментар [#1] от "bludniq_sin":

    +++++++++++++++++++++++
    Яко крадене ще падне!

  93. 93 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2410 Любопитно

    До коментар [#90] от "alabalko":
    Естествено, че би било така и би било страхотно добре.
    Но "ако" беше така!
    Както казва един приятел: "То ако пред банята имаше релси - щеше да е ЖП гара"...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  94. 94 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Любопитно

    До коментар [#87] от "gdobranov":


    [quote#87:"gdobranov"]Това го твърдите от опит, или просто цитирате някои от чутовните митове за Запада?[/quote]

    [quote#52:"Чардо"]по-тежки изискванията към тях са и по-високи
    Е , аз пък от малко над 10 г вече не карам камион, но преди това имах 2 с които си вадех хляба дет се казва Един Ивеко 15 т с 65 м3 фургон с п.борд с двоен з.мост и един МАН влекач с ремарке. И 2 буса товарни.Та знам отлично [/quote]
    Няма да е лошо да прочетеш целия ми коментар № 52
    А иначе от 10 години съм в Дома за стари хора Сливен в стая 223

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  95. 95 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2609 Разстроено

    До коментар [#91] от "bat_plamen":


    [quote#91:"bat_plamen"]Какъв се икономическия смисъл от този тунел след като доколкото ми е известно алтернативните варианти са доста по-евтини...........?! [/quote]
    Абсолютно прав си !
    НО така наречените ""зелени"" и всички останали еколози такъв вой нададоха , та чак ЕС се намеси
    Та за това измениха проекта в частта му в дефилето и за това толкова изостана назад от цялата магистрала То не беше вой след всяко предложение , то не беше ново променяне !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  96. 96 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Хемус кога каза другарко?

    Трябва ли някой мастит герберунгел да се претрепе там по ония пътища, та да се заемете най-накрая? Едно нещо се очакваше да направите, защото си знаехме че всичко друго ще осерете....сега като гледам и това ще осерете.

    Обичам да грухтя и плюскам.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK