Спортният автомобил от бъдещето на "Тойота"



Протип на компактен спортен автомобил беше една от впечатляващите премиери на "Тойота" на приключилия наскоро автосалон в "Токио". Амбициите са S-FR да е готова да серийно производство и пистови състезание до една година.


Колата е комкакта, но с агресивна визия. Окото хващат масивните вентилационни отвори на предни капак и изработените от въглеродни влакна спойлери. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 286 Любопитно

    А какво значи: "Колата е комкакта"?

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Това не изглежда по-добре от NISSAN GT-R ище види зор.

  3. 3 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1280 Любопитно

    При такава неаеродинамична предница, не виждам какво му е "спортното" на този автомобил!

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дедо Либен":

    Аз пък като гледам, че няма и четири пръста между пътя и колата, си мисля, че може да се използва за премахване на асфалта по нашите пътища.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на бай кольо
    бай кольо
    Рейтинг: 234 Весело

    Я! За пръв път Тойота да ми хареса!

  7. 7 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 498 Неутрално

    комкакта
    Прогрес! В една дума - две грешки.

    Попътен вятър в главите!
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1467 Весело

    Автомобилите от бъдещето не трябваше ли да са на ток?

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    И кое му е страхотното? Отвратително грозна кола. И без пари да ми я дават, няма да се кача в нея.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  10. 10 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Грозна, но дано е бърза...

  11. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    За Тойота/Лексус явно е много важно отпред да има огромна решетка, която очевидно рядко пасва на визията на автомобила. Японската анимация не прощава.

  12. 12 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 506 Неутрално

    тойота наистина ли мислят, че това нещо ще се хареса?

  13. 13 Профил на id
    id
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Доста зле.
    Но все пак това е за сондиране на мнения и няма да види пазар.

  14. 14 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2207 Неутрално

    На мен ми харесва , въпреки че не съм фен на Тойота !
    Има малко ретро вид , което ме грабва .

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    Ха, леко грозничка е..., но някак си симпатична! Много мъничка ми се струва, като за спортна кола. Можеше и малко ТТ данни, да опишат.
    Не беше ли, съвместна разработка със Субару...?

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 702 Неутрално

    и какво й е лошото на Тойота/Субару BRZ да си я разработват и обновяват, поне има някакъв собствен облик дизайна...

  17. 17 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1379 Весело

    Изглежда фантастично! Как ли взема завоите

  18. 18 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 782 Неутрално

    По отношение на дизайна прилича на много силно уплашено порше 911.

  19. 19 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#2] от "442": как ли ще го докарат до ускорението до 100кмч за 2,7 сек на Нисан-а!?

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  21. 21 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3132 Весело

    [quote#18:"conTXT"]По отношение на дизайна прилича на много силно уплашено порше 911. [/quote]
    +1

    И на мен първата ми реакция беше: Я, какво са му направили на Поршето?

    А поршето явно се е уплашило, защото са му нахакали половината Мини отпред, струва ми се ...
    А отзад са му шляпнали стоповете на Ферари ...
    Мъка, мъкааааа!

  22. 22 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 244 Весело

    Уплашено Порше с широко отворена уста, а отзад фарове на Мазда МХ5... Шегата на страна, вижте Lexus LFA... Дълго време го подготвяха и морално остаря. Иначе страхотна кола! Та и това ще има същата съдба

  23. 23 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Грозновата история. В началото помислих, че е някаква шега - фотошоп между Мини и Порше.

  24. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Кой казва, че само китайците копирали?

  25. 26 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    “Колата е комкакта, но с агресивна визия.”

    Звучи сякаш двете се изключват!
    От Тойота най-малко го вдяват този сегмент.
    Затова и чудото невидено мяза хеем на Нисан, хем на Порше!
    На японците винаги им е трябвал оригинал за подражание, иначе са гола вода!

    I Want To Believe
  26. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Порше взе решение миналата седмица да инвестира €1млрд. в завода в Щутгарт за производството на нова електричка с 600 к.с.

    http://www.wired.com/wp-content/uploads/2015/09/P15_0783_a5_rgb-1024x683.jpg

  27. 28 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    верно ли? я виж това клипче
    https://www.youtube.com/watch?v=A5R-oi91bd4

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  28. 29 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дедо Либен":

    Неаеродинамична ти е главата на тебе. Сплитер в основата, генератори на вихри от двата края на бронята, два масивни отвора в капака, за отвеждане на вече използвания за охлаждане въздух. Тази предница със сигурност генерира много повече даунфорс на цената на много малко драг. Плюс това изчиства и моделира въздушните потоци за цялата кола назад, заключвайки дори зоната с ниско налягане под колата. Ако това е неаеродинчмично...

  29. 30 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 554 Неутрално

    имала е предвид компактна но са написали комкакта

  30. 31 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2207 Неутрално

    Няма как да не копират , колко коли се произведоха .....
    Всички копират и автомобилите си приличат .

  31. 32 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Тойота винаги са били майстори на безличните коли!!! Пълна конфекция, клоняща към кич!

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  32. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#29] от "dow_jones":

    И на мен не ми прилича да е толкова "аеродинамична". Няма никаква нужда от тази огромна решетка отпред, дори да е за въздушен поток през предницата на колата. Отвор в пъти по-малък би бил достатъчен. А и дори няма толкова отвори за излизане на въздуха. Тази техника е най-развита при прототипите от WEC, и там има масивни отвори зад предните калници, през които въздухът да излиза:

    http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2013/11/upaudi9909.jpg


    Но такива огромни решетки няма. Тенденцията е дори част от предницата да е отворена:

    http://cdn-6.motorsport.com/static/img/mgl/3800000/3870000/3879000/3879400/3879406/s8/wec-spa-francorchamps-2015-8-audi-sport-team-joest-audi-r18-e-tron-quattro-lucas-di-grassi.jpg


    Да не говорим колко аеро елемента (крила) има под предния капак, там където въздушната струя влиза през предницата.


    Та и на мен това на снимките ми изглежда малко кичозно. Нищо иноваторско няма в сферата на аеродинамиката. Предницата най-вероятно ще произвежда много драг, а даунфорс ще лиспва. Ако не вярваш, виж поне как са направени колите на Лотус, които използват тази конецпция.

    Вярно е, че канардите (или dive planes) генерират вихри, които затварят потока под колата, но един канард, сам по себе си не прави много. Виж как е на колите на ДТМ, където има доста много даунфор и използват много канарди.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 34 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#33] от "deutschwagen":

    Все пак говорим за шосеен автомобил, а не са съзтезателен. Иначе си прав. За първи път да видя тук човек, кокто е вещ в аеродинамиката. Поздрави!

  34. 35 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Защо е толкова грозна тая кола?

  35. 36 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Тотално се изложиха, грозотия

  36. 37 Профил на Quest
    Quest
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Странна кръстоска между Мини и Порше.

  37. 38 Профил на tanazius
    tanazius
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#1] от "vkiril":

    „А какво значи: "Колата е комкакта"?”

    Има го в речника на Дневник — точно до „Протип на”, „пистови състезание” и „отвори на предни капак ”.
    Как в статия от 3 реда направиха толкова грешки?!

    "Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."
  38. 39 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#33] от "deutschwagen":

    Ха-ха-ха, абе специалист, отворите в калниците във WEC са за да не вкарват колелата въздух под болида че резултата е отлитане. Нямат нищо общо с извеждане на въздуха от двигателния отсег. И как WEC прототипите да имат големи решетки, като двигателите им са отзад??

    [quote#33:"deutschwagen"]Вярно е, че канардите (или dive planes) генерират вихри, които затварят потока под колата, [/quote]

    Лелее, как ли го правят тоя трик поствени странично аеродинамични елементи да въздействат на потока под колата? Телепортират минаващите покрай тях въздушни молекули под колата, може би?

  39. 40 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 729 Весело

    [quote#1:"vkiril"]А какво значи: "Колата е комкакта"? [/quote]
    Че редакторът спи

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  40. 41 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#39] от "DFGeneer":

    Изказваш се неподготвен и не четеш правилно, какво сме написали аз и колегата. Сам знаеш, че зоните с високо налягане имат тенденция да взаимодействат (да се смесват) със зоните с ниско налагане. Канардите или както ги наричат още дайв плейтс генерират вихри, които пречат на зоната с високо налягане около и над колата да се смесва със зоната с ниско налягане под нея и по този начин да я разрушава. Същата роля имат т.нар. престилки в обикновените коли. В този случай престилката се създава по аеродинамичен път.

  41. 42 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#41] от "dow_jones":

    Прави си че съм го чел по диагонал, но след тия бисери за WEC болидите...
    Ако трябва да бъдем педантични, dive plane генерират dive, т.е. даунфорс, а вихрите ги генерират vоrtex generators. В случая елементите на тоя прототип вършат и двете.

  42. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#39] от "DFGeneer":

    Инженерче, не може да си толкова аеродинамично НЕГРАМОТЕН. Но сега вече те разбрах. За всичките тези години на разговори с теб те смятах за интелигентен събеседник. Очевидно не си.
    Отворите НАД колелата (понякога отвътре до тях) са за задължителни и против отлитане. Аз говоря за нещо съвсем друго и ясно съм написал ЗАД предните калници:


    http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2013/11/upaudi9909.jpg


    Ето това са задължителните отвори на същия прототип, умнико:

    http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2013/11/upaudi34.jpg


    Ето ти още. Мисля, че дори ти би могъл да го разбереш:

    http://img.over-blog-kiwi.com/1/09/56/19/20150507/ob_0f09f3_r18-e-tron-front2015-lm-cut-anim2.gif

    http://www.mulsannescorner.com/newsmarch15.html

    http://www.mulsannescorner.com/newsnov15.html (отиваш надолу до 12.1.15)


    Запознай се с Ауди R15, един от първите прототипи, който ползва тази философия:

    http://www.conceptcarz.com/vehicle/z16635/Audi-R15-TDI.aspx


    http://lemansprototypes.over-blog.it/pages/Audi_R15_TDI_Plus-4611740.html


    Има го и на други прототипи:

    http://img.over-blog-kiwi.com/1/09/56/19/20150414/ob_560e70_dome-s103-louvers-low.jpg

    http://img.over-blog-kiwi.com/1/09/56/19/20150128/ob_e02d9c_hpd-arx-4-sidepod-low.jpg


    Ако и сега не разбираш концепцията за въздухопоток през болида, по-добре повече не пробвай да се правиш на експерт в тази сфера. Ако съм на твое място, вместо да се заяждам, бих почел малко от МулсанКорнър, Рейскаренджиниъринг, льоманпротип.блог и други.



    [quote#39:"DFGeneer"]Лелее, как ли го правят тоя трик поствени странично аеродинамични елементи да въздействат на потока под колата? [/quote]


    Ето така, с магия:


    Canards, together with vortex generators, generate strong vortices that travel down the sides of the car and act as a barrier. If the canards are positioned correctly, these strong vortices act in way to keep high-pressure air around the car from entering the low-pressure underbody region, thus maintaining more downforce.
    If air was allowed to enter the underside, the pressure would inevitably rise, reducing downforce. Therefore, these strong vortices act like a virtual curtain or dam, restricting higher-pressure air around the car's sides from entering the underbody region.

    http://www.formula1-dictionary.net/vortex.html


    In addition, canards, together with vortex generators, generate strong vortices that travel down the sides of the car and act as a barrier. If the canards are positioned correctly, these strong vortices act in way to keep high-pressure air around the car from entering the low-pressure underbody region, thus maintaining more downforce.
    If air was allowed to enter the underside, the pressure would inevitably rise, reducing downforce. Therefore, these strong vortices act like a virtual curtain or dam, restricting higher-pressure air around the car's sides from entering the underbody region.

    http://www.formula1-dictionary.net/canards.html


    Същото и с барджбордовете:

    Another important function of bargeboards is to act as vortex generators, redirecting and energizing airflow. The upper, downward sloping edge can shed a large vortex downstream around the sidepods, where it can interact favorably with flip-ups, or aid in sealing the low pressure underbody flow from the ambient stream. The bottom edge of the bargeboard can also shed vortices that energize the airflow to the underbody, which can help delay flow separation and allow the use of more aggressive diffuser profiles

    https://en.wikipedia.org/wiki/Bargeboard_(aerodynamics)


    "The leading edge of the floor will be generating vortices that will then spin down underneath the floor, along the edge of the reference plane," says Wirth. "All of that vortical action reduces the total pressure under the floor and gives you more downforce."

    http://www.roadandtrack.com/motorsports/news/a18417/the-secret-underside-of-a-modern-f1-car/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#41] от "dow_jones":

    Мисля, че колегата ДФинженер просто иска да се заяде и сигурно изобщо не е чел какво сме обсъждали.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK