Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ха, леко грозничка е..., но някак си симпатична! Много мъничка ми се струва, като за спортна кола. Можеше и малко ТТ данни, да опишат.
Не беше ли, съвместна разработка със Субару...?
[quote#18:"conTXT"]По отношение на дизайна прилича на много силно уплашено порше 911. [/quote]
+1
И на мен първата ми реакция беше: Я, какво са му направили на Поршето?
А поршето явно се е уплашило, защото са му нахакали половината Мини отпред, струва ми се ...
А отзад са му шляпнали стоповете на Ферари ...
Мъка, мъкааааа!
Уплашено Порше с широко отворена уста, а отзад фарове на Мазда МХ5... Шегата на страна, вижте Lexus LFA... Дълго време го подготвяха и морално остаря. Иначе страхотна кола! Та и това ще има същата съдба
Звучи сякаш двете се изключват!
От Тойота най-малко го вдяват този сегмент.
Затова и чудото невидено мяза хеем на Нисан, хем на Порше!
На японците винаги им е трябвал оригинал за подражание, иначе са гола вода!
Неаеродинамична ти е главата на тебе. Сплитер в основата, генератори на вихри от двата края на бронята, два масивни отвора в капака, за отвеждане на вече използвания за охлаждане въздух. Тази предница със сигурност генерира много повече даунфорс на цената на много малко драг. Плюс това изчиства и моделира въздушните потоци за цялата кола назад, заключвайки дори зоната с ниско налягане под колата. Ако това е неаеродинчмично...
И на мен не ми прилича да е толкова "аеродинамична". Няма никаква нужда от тази огромна решетка отпред, дори да е за въздушен поток през предницата на колата. Отвор в пъти по-малък би бил достатъчен. А и дори няма толкова отвори за излизане на въздуха. Тази техника е най-развита при прототипите от WEC, и там има масивни отвори зад предните калници, през които въздухът да излиза:
Да не говорим колко аеро елемента (крила) има под предния капак, там където въздушната струя влиза през предницата.
Та и на мен това на снимките ми изглежда малко кичозно. Нищо иноваторско няма в сферата на аеродинамиката. Предницата най-вероятно ще произвежда много драг, а даунфорс ще лиспва. Ако не вярваш, виж поне как са направени колите на Лотус, които използват тази конецпция.
Вярно е, че канардите (или dive planes) генерират вихри, които затварят потока под колата, но един канард, сам по себе си не прави много. Виж как е на колите на ДТМ, където има доста много даунфор и използват много канарди.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Има го в речника на Дневник — точно до „Протип на”, „пистови състезание” и „отвори на предни капак ”.
Как в статия от 3 реда направиха толкова грешки?!
"Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."
Ха-ха-ха, абе специалист, отворите в калниците във WEC са за да не вкарват колелата въздух под болида че резултата е отлитане. Нямат нищо общо с извеждане на въздуха от двигателния отсег. И как WEC прототипите да имат големи решетки, като двигателите им са отзад??
[quote#33:"deutschwagen"]Вярно е, че канардите (или dive planes) генерират вихри, които затварят потока под колата, [/quote]
Лелее, как ли го правят тоя трик поствени странично аеродинамични елементи да въздействат на потока под колата? Телепортират минаващите покрай тях въздушни молекули под колата, може би?
Изказваш се неподготвен и не четеш правилно, какво сме написали аз и колегата. Сам знаеш, че зоните с високо налягане имат тенденция да взаимодействат (да се смесват) със зоните с ниско налагане. Канардите или както ги наричат още дайв плейтс генерират вихри, които пречат на зоната с високо налягане около и над колата да се смесва със зоната с ниско налягане под нея и по този начин да я разрушава. Същата роля имат т.нар. престилки в обикновените коли. В този случай престилката се създава по аеродинамичен път.
Прави си че съм го чел по диагонал, но след тия бисери за WEC болидите...
Ако трябва да бъдем педантични, dive plane генерират dive, т.е. даунфорс, а вихрите ги генерират vоrtex generators. В случая елементите на тоя прототип вършат и двете.
Инженерче, не може да си толкова аеродинамично НЕГРАМОТЕН. Но сега вече те разбрах. За всичките тези години на разговори с теб те смятах за интелигентен събеседник. Очевидно не си.
Отворите НАД колелата (понякога отвътре до тях) са за задължителни и против отлитане. Аз говоря за нещо съвсем друго и ясно съм написал ЗАД предните калници:
Ако и сега не разбираш концепцията за въздухопоток през болида, по-добре повече не пробвай да се правиш на експерт в тази сфера. Ако съм на твое място, вместо да се заяждам, бих почел малко от МулсанКорнър, Рейскаренджиниъринг, льоманпротип.блог и други.
[quote#39:"DFGeneer"]Лелее, как ли го правят тоя трик поствени странично аеродинамични елементи да въздействат на потока под колата? [/quote]
Ето така, с магия:
Canards, together with vortex generators, generate strong vortices that travel down the sides of the car and act as a barrier. If the canards are positioned correctly, these strong vortices act in way to keep high-pressure air around the car from entering the low-pressure underbody region, thus maintaining more downforce.
If air was allowed to enter the underside, the pressure would inevitably rise, reducing downforce. Therefore, these strong vortices act like a virtual curtain or dam, restricting higher-pressure air around the car's sides from entering the underbody region.
In addition, canards, together with vortex generators, generate strong vortices that travel down the sides of the car and act as a barrier. If the canards are positioned correctly, these strong vortices act in way to keep high-pressure air around the car from entering the low-pressure underbody region, thus maintaining more downforce.
If air was allowed to enter the underside, the pressure would inevitably rise, reducing downforce. Therefore, these strong vortices act like a virtual curtain or dam, restricting higher-pressure air around the car's sides from entering the underbody region.
Another important function of bargeboards is to act as vortex generators, redirecting and energizing airflow. The upper, downward sloping edge can shed a large vortex downstream around the sidepods, where it can interact favorably with flip-ups, or aid in sealing the low pressure underbody flow from the ambient stream. The bottom edge of the bargeboard can also shed vortices that energize the airflow to the underbody, which can help delay flow separation and allow the use of more aggressive diffuser profiles
"The leading edge of the floor will be generating vortices that will then spin down underneath the floor, along the edge of the reference plane," says Wirth. "All of that vortical action reduces the total pressure under the floor and gives you more downforce."
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Мисля, че колегата ДФинженер просто иска да се заяде и сигурно изобщо не е чел какво сме обсъждали.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
vkiril
Рейтинг: 294 ЛюбопитноА какво значи: "Колата е комкакта"?
442
Рейтинг: 1411 НеутралноТова не изглежда по-добре от NISSAN GT-R ище види зор.
Дедо Либен
Рейтинг: 1303 ЛюбопитноПри такава неаеродинамична предница, не виждам какво му е "спортното" на този автомобил!
lz2
Рейтинг: 2329 НеутралноДо коментар [#3] от "Дедо Либен":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Аз пък като гледам, че няма и четири пръста между пътя и колата, си мисля, че може да се използва за премахване на асфалта по нашите пътища.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
бай кольо
Рейтинг: 233 ВеселоЯ! За пръв път Тойота да ми хареса!
Читателят
Рейтинг: 497 Неутралнокомкакта
Попътен вятър в главите!Прогрес! В една дума - две грешки.
БМЗ
Рейтинг: 1260 ВеселоАвтомобилите от бъдещето не трябваше ли да са на ток?
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченBicho Raro
Рейтинг: 1445 НеутралноИ кое му е страхотното? Отвратително грозна кола. И без пари да ми я дават, няма да се кача в нея.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannВелков
Рейтинг: 1416 НеутралноГрозна, но дано е бърза...
gogo2011
Рейтинг: 1315 НеутралноЗа Тойота/Лексус явно е много важно отпред да има огромна решетка, която очевидно рядко пасва на визията на автомобила. Японската анимация не прощава.
stttt
Рейтинг: 515 Неутралнотойота наистина ли мислят, че това нещо ще се хареса?
id
Рейтинг: 499 НеутралноДоста зле.
Но все пак това е за сондиране на мнения и няма да види пазар.
stenlyaka
Рейтинг: 3460 НеутралноНа мен ми харесва , въпреки че не съм фен на Тойота !
Assumption is the mother of all failures .Има малко ретро вид , което ме грабва .
Petleshev
Рейтинг: 2796 НеутралноХа, леко грозничка е..., но някак си симпатична! Много мъничка ми се струва, като за спортна кола. Можеше и малко ТТ данни, да опишат.
Бивш tww09306483.Не беше ли, съвместна разработка със Субару...?
Yomega
Рейтинг: 701 Неутралнои какво й е лошото на Тойота/Субару BRZ да си я разработват и обновяват, поне има някакъв собствен облик дизайна...
izabell
Рейтинг: 1399 ВеселоИзглежда фантастично! Как ли взема завоите
conTXT
Рейтинг: 796 НеутралноПо отношение на дизайна прилича на много силно уплашено порше 911.
maane
Рейтинг: 304 НеутралноДо коментар [#2] от "442": как ли ще го докарат до ускорението до 100кмч за 2,7 сек на Нисан-а!?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
xm...
Рейтинг: 1428 Весело[quote#18:"conTXT"]По отношение на дизайна прилича на много силно уплашено порше 911. [/quote]
+1
И на мен първата ми реакция беше: Я, какво са му направили на Поршето?
А поршето явно се е уплашило, защото са му нахакали половината Мини отпред, струва ми се ...
А отзад са му шляпнали стоповете на Ферари ...
Мъка, мъкааааа!
Paris Hilton
Рейтинг: 242 ВеселоУплашено Порше с широко отворена уста, а отзад фарове на Мазда МХ5...
Шегата на страна, вижте Lexus LFA... Дълго време го подготвяха и морално остаря. Иначе страхотна кола! Та и това ще има същата съдба
irons
Рейтинг: 649 НеутралноГрозновата история. В началото помислих, че е някаква шега - фотошоп между Мини и Порше.
todorus
Рейтинг: 289 ЛюбопитноЕто малко по-нормални снимки: 5-tokyo/s-fr/#left
o-motor-show/toyota-s-fr-sports-car-concept-techni cal-specifications-leaked
http://www.toyota-global.com/events/motor_show/201
http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-toky
Нинов
Рейтинг: 2117 НеутралноКой казва, че само китайците копирали?
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.2.5
Рейтинг: 1369 Неутрално“Колата е комкакта, но с агресивна визия.”
I Want To BelieveЗвучи сякаш двете се изключват!
От Тойота най-малко го вдяват този сегмент.
Затова и чудото невидено мяза хеем на Нисан, хем на Порше!
На японците винаги им е трябвал оригинал за подражание, иначе са гола вода!
Нинов
Рейтинг: 2117 НеутралноПорше взе решение миналата седмица да инвестира €1млрд. в завода в Щутгарт за производството на нова електричка с 600 к.с.
5_0783_a5_rgb-1024x683.jpg
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.http://www.wired.com/wp-content/uploads/2015/09/P1
не на безразличието
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимверно ли? я виж това клипче
https://www.youtube.com/watch?v=A5R-oi91bd4
dow_jones
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#3] от "Дедо Либен":
Неаеродинамична ти е главата на тебе. Сплитер в основата, генератори на вихри от двата края на бронята, два масивни отвора в капака, за отвеждане на вече използвания за охлаждане въздух. Тази предница със сигурност генерира много повече даунфорс на цената на много малко драг. Плюс това изчиства и моделира въздушните потоци за цялата кола назад, заключвайки дори зоната с ниско налягане под колата. Ако това е неаеродинчмично...
dearblue
Рейтинг: 564 Неутралноимала е предвид компактна но са написали комкакта
stenlyaka
Рейтинг: 3460 НеутралноНяма как да не копират , колко коли се произведоха .....
Assumption is the mother of all failures .Всички копират и автомобилите си приличат .
42
Рейтинг: 458 НеутралноТойота винаги са били майстори на безличните коли!!! Пълна конфекция, клоняща към кич!
След комунистите най-много мразя антикомунистите!deutschwagen
Рейтинг: 1183 НеутралноДо коментар [#29] от "dow_jones":
ads/2013/11/upaudi9909.jpg
/3870000/3879000/3879400/3879406/s8/wec-spa-franco rchamps-2015-8-audi-sport-team-joest-audi-r18-e-tr on-quattro-lucas-di-grassi.jpg
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨И на мен не ми прилича да е толкова "аеродинамична". Няма никаква нужда от тази огромна решетка отпред, дори да е за въздушен поток през предницата на колата. Отвор в пъти по-малък би бил достатъчен. А и дори няма толкова отвори за излизане на въздуха. Тази техника е най-развита при прототипите от WEC, и там има масивни отвори зад предните калници, през които въздухът да излиза:
http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uplo
Но такива огромни решетки няма. Тенденцията е дори част от предницата да е отворена:
http://cdn-6.motorsport.com/static/img/mgl/3800000
Да не говорим колко аеро елемента (крила) има под предния капак, там където въздушната струя влиза през предницата.
Та и на мен това на снимките ми изглежда малко кичозно. Нищо иноваторско няма в сферата на аеродинамиката. Предницата най-вероятно ще произвежда много драг, а даунфорс ще лиспва. Ако не вярваш, виж поне как са направени колите на Лотус, които използват тази конецпция.
Вярно е, че канардите (или dive planes) генерират вихри, които затварят потока под колата, но един канард, сам по себе си не прави много. Виж как е на колите на ДТМ, където има доста много даунфор и използват много канарди.
dow_jones
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#33] от "deutschwagen":
Все пак говорим за шосеен автомобил, а не са съзтезателен. Иначе си прав. За първи път да видя тук човек, кокто е вещ в аеродинамиката. Поздрави!
polux
Рейтинг: 406 НеутралноЗащо е толкова грозна тая кола?
shileto
Рейтинг: 1134 НеутралноТотално се изложиха, грозотия
Quest
Рейтинг: 288 НеутралноСтранна кръстоска между Мини и Порше.
tanazius
Рейтинг: 402 ВеселоДо коментар [#1] от "vkiril":
"Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."„А какво значи: "Колата е комкакта"?”
Има го в речника на Дневник — точно до „Протип на”, „пистови състезание” и „отвори на предни капак ”.
Как в статия от 3 реда направиха толкова грешки?!
DFGeneer
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#33] от "deutschwagen":
Ха-ха-ха, абе специалист, отворите в калниците във WEC са за да не вкарват колелата въздух под болида че резултата е отлитане. Нямат нищо общо с извеждане на въздуха от двигателния отсег. И как WEC прототипите да имат големи решетки, като двигателите им са отзад??
[quote#33:"deutschwagen"]Вярно е, че канардите (или dive planes) генерират вихри, които затварят потока под колата, [/quote]
Лелее, как ли го правят тоя трик поствени странично аеродинамични елементи да въздействат на потока под колата? Телепортират минаващите покрай тях въздушни молекули под колата, може би?
Geoimg
Рейтинг: 740 Весело[quote#1:"vkiril"]А какво значи: "Колата е комкакта"? [/quote]
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Че редакторът спи
dow_jones
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#39] от "DFGeneer":
Изказваш се неподготвен и не четеш правилно, какво сме написали аз и колегата. Сам знаеш, че зоните с високо налягане имат тенденция да взаимодействат (да се смесват) със зоните с ниско налагане. Канардите или както ги наричат още дайв плейтс генерират вихри, които пречат на зоната с високо налягане около и над колата да се смесва със зоната с ниско налягане под нея и по този начин да я разрушава. Същата роля имат т.нар. престилки в обикновените коли. В този случай престилката се създава по аеродинамичен път.
DFGeneer
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#41] от "dow_jones":
Прави си че съм го чел по диагонал, но след тия бисери за WEC болидите...
Ако трябва да бъдем педантични, dive plane генерират dive, т.е. даунфорс, а вихрите ги генерират vоrtex generators. В случая елементите на тоя прототип вършат и двете.
deutschwagen
Рейтинг: 1183 НеутралноДо коментар [#39] от "DFGeneer":
ads/2013/11/upaudi9909.jpg
ads/2013/11/upaudi34.jpg
ob_0f09f3_r18-e-tron-front2015-lm-cut-anim2.gif
-TDI.aspx
5_TDI_Plus-4611740.html
ob_560e70_dome-s103-louvers-low.jpg
ob_e02d9c_hpd-arx-4-sidepod-low.jpg
mics)
7/the-secret-underside-of-a-modern-f1-car/
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Инженерче, не може да си толкова аеродинамично НЕГРАМОТЕН. Но сега вече те разбрах. За всичките тези години на разговори с теб те смятах за интелигентен събеседник. Очевидно не си.
Отворите НАД колелата (понякога отвътре до тях) са за задължителни и против отлитане. Аз говоря за нещо съвсем друго и ясно съм написал ЗАД предните калници:
http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uplo
Ето това са задължителните отвори на същия прототип, умнико:
http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uplo
Ето ти още. Мисля, че дори ти би могъл да го разбереш:
http://img.over-blog-kiwi.com/1/09/56/19/20150507/
http://www.mulsannescorner.com/newsmarch15.html
http://www.mulsannescorner.com/newsnov15.html (отиваш надолу до 12.1.15)
Запознай се с Ауди R15, един от първите прототипи, който ползва тази философия:
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z16635/Audi-R15
http://lemansprototypes.over-blog.it/pages/Audi_R1
Има го и на други прототипи:
http://img.over-blog-kiwi.com/1/09/56/19/20150414/
http://img.over-blog-kiwi.com/1/09/56/19/20150128/
Ако и сега не разбираш концепцията за въздухопоток през болида, по-добре повече не пробвай да се правиш на експерт в тази сфера. Ако съм на твое място, вместо да се заяждам, бих почел малко от МулсанКорнър, Рейскаренджиниъринг, льоманпротип.блог и други.
[quote#39:"DFGeneer"]Лелее, как ли го правят тоя трик поствени странично аеродинамични елементи да въздействат на потока под колата? [/quote]
Ето така, с магия:
Canards, together with vortex generators, generate strong vortices that travel down the sides of the car and act as a barrier. If the canards are positioned correctly, these strong vortices act in way to keep high-pressure air around the car from entering the low-pressure underbody region, thus maintaining more downforce.
If air was allowed to enter the underside, the pressure would inevitably rise, reducing downforce. Therefore, these strong vortices act like a virtual curtain or dam, restricting higher-pressure air around the car's sides from entering the underbody region.
http://www.formula1-dictionary.net/vortex.html
In addition, canards, together with vortex generators, generate strong vortices that travel down the sides of the car and act as a barrier. If the canards are positioned correctly, these strong vortices act in way to keep high-pressure air around the car from entering the low-pressure underbody region, thus maintaining more downforce.
If air was allowed to enter the underside, the pressure would inevitably rise, reducing downforce. Therefore, these strong vortices act like a virtual curtain or dam, restricting higher-pressure air around the car's sides from entering the underbody region.
http://www.formula1-dictionary.net/canards.html
Същото и с барджбордовете:
Another important function of bargeboards is to act as vortex generators, redirecting and energizing airflow. The upper, downward sloping edge can shed a large vortex downstream around the sidepods, where it can interact favorably with flip-ups, or aid in sealing the low pressure underbody flow from the ambient stream. The bottom edge of the bargeboard can also shed vortices that energize the airflow to the underbody, which can help delay flow separation and allow the use of more aggressive diffuser profiles
https://en.wikipedia.org/wiki/Bargeboard_(aerodyna
"The leading edge of the floor will be generating vortices that will then spin down underneath the floor, along the edge of the reference plane," says Wirth. "All of that vortical action reduces the total pressure under the floor and gives you more downforce."
http://www.roadandtrack.com/motorsports/news/a1841
deutschwagen
Рейтинг: 1183 НеутралноДо коментар [#41] от "dow_jones":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Мисля, че колегата ДФинженер просто иска да се заяде и сигурно изобщо не е чел какво сме обсъждали.