Бяхме подготвени за снега, но имаше и пропуски, обявиха от пътната агенция (видео)

Снимката е архивна

© Дневник

Снимката е архивна



Бяхме подготвени за вчерашния снеговалеж. Имаше и региони с пропуски. Разбира се, там, където е имало пропуски с почистването, фирмите ще бъдат наказани с глоби, каза днес по "Нова телевизия" председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.


В договорите с почистващите фирми има клаузи за санкции, когато не са си свършили работата. През миналата година са наложени глоби за около 350 - 400 хиляди лева. За зимно почистване на републиканските пътища тази година са предвидени 60 милиона лева, или с 4 милиона повече от миналата.


Пред Би Ти Ви Лазаров допълни, че очакванията на хората са при обилен снеговалеж пътят да е черен, но това нямало как да стане. "Вчера буквално минути след преминаване на снегорините при този снеговалеж платното отново беше бяло въпреки хвърлената сол", посочи шефът на пътната агенция.




Като утежняващ фактор той посочи много ниските температури. Лазаров обобщи, че през изминалата нощ по републиканските пътища са работили повече от 2600 машини.


Видеото показва закъсали тирове край хасковското село Стамболийски при 10 см натрупал сняг. Машините са аварирали снощи и бяха изтеглени тази сутрин, информира БГНЕС.


От АПИ очакват и следващата нощ да е много тежка, защото прогнозите са следобед да има нови обилни валежи. Най-тежка в момента е ситуацията в областите Плевен, Ловеч, Русе, Габрово, Велико Търново, Шумен и Разград. Там се очакват проблеми и тази вечер.


От АПИ припомниха, че имат стандарти за поддръжката на пътища, като нивото на почистване и бързината зависи от класа на съответния участък. На сайта на агенцията има карти по области, на които се вижда кое шосе в коя категория попада.

Категоризация на пътищата в България.

© АПИ

Категоризация на пътищата в България.


В най-високото ниво влизат магистралите и първокласните пътища. Там допустимата дебелина на снега по време на валеж е 3 сантиметра, като снежната покривка трябва да бъде размекната от химически вещества. Два часа след спирането на валежа тези участъци трябва да са изчистени до асфалт.


Във второто ниво са включени висок клас пътища, като на отделни участъци от тях е допустимо да има напластен сняг. Докато вали, по тези шосета може да има до 5 см сняг, а изчистването до асфалт трябва да стане до три часа след падането на последната снежинка.


Следващите две нива пътища включват планински и високопланинските шосета и проходи. При тях допустимият снежен пласт, докато вали, е 10 см и по възможност трябва да са опесъчени. Времето за разчистване е пет и осем часа след спирането на валежа в зависимост от нивото.

Стандартите на АПИ за поддръжка на пътищата

© МРРБ

Стандартите на АПИ за поддръжка на пътищата


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK