Електрическият "Шевролет Болт" минава над 320 километра с един заряд

Електрическият "Шевролет Болт" минава над 320 километра с един заряд

© Дженерал Моторс



Шевролет" използва изложението за потребителска електроника CES (Consumer Electronics Show) в Лас Вегас, за да представи компактният си електрически модел "Болт" EV. Едно от основните предимства на компактния автомобил е възможността да измине над 320 км с един заряд на батериите.


"Болт" EV е пълен с модерни технологии, които да улеснят живота на неговия собственик. Типичен пример е приложението, което изчислява какво разстояние ще се измине с налични заряд, като се взима предвид терена на маршрута, атмосферните условия и стила на шофиране на притежателя на колата.

Електрическият "Шевролет Болт" минава над 320 километра с един заряд

Автомобилът разполага с 4G мобилна свързаност, посредством вградена SIМ, карта като гарантира постоянен достъп до интернет. Екранът на мултимедийната система е 10.2 инчов, като на разположение са много полезни приложения.
Електрическият "Шевролет Болт" минава над 320 километра с един заряд

Сред интересните екстри в колата са комплектът от камери, даващи гледна точка към "Болт" EV от птици поглед, възможност за предварително достигане на зададената температура в купето и т.н.

Ключови думи към статията:

Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    При Лада Гайка експериментират с тролейни щеки и контактна мрежа.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Екрани, камери, интернет - тоя ще кара или ще гледа филми

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 471 Любопитно

    Как стана от "Волт" "Болт"? Какво не разбрах?

  5. 5 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Волт е хибрид, а Болт е чисто електрически...

  6. 6 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#4] от "65vesso":

    Кръстили са го на Юсеин

  7. 7 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Следете този автомобил. Това е първият от плеядата електрически автомобили с трето поколение батерии, които ще се появат 2016-та и 2017-та година. Първият с достатъчно мощност, която му осигурява 320 километра на зареждане по американският цикъл, 400 километра по европейският и 500 по японският. И то на поносима цена, в САЩ след федералните и щатски кредити ще се продава за около $30000.

    Всички помним Тесла Роудстера, първият електрически спортен автомобил (за двама), който през 2007-ма изминаваше 320 километра и струваше $120000. Е, оттогава виждате колко спадна цената. А какво ще стане със следващото поколение, което ще дойде след 5 години, около 2020-та. Правилно саудитците заливат пазара с петрол, защото искат да го консолидират за себе си, знаейки че дните на петрола са преброени. Може би проблема не е Иран, Русия или американският шистов добив, проблема може да е точно електрическият автомобил.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  8. 8 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Това ще се продава в САЩ от тази година. Месец март, 2016-та, Тесла ще представи Модел 3 на публиката, който ще е в същият ценови диапазон и ще се продава от 2017-та. Нисан Лийф, генерация 2 ще бъде представен по някое време тази година и ще се продава от 2017-та също. Форд Фокус Илектрик, поколение 2, електрическият ван на Крайслер, ....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  9. 9 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Шевролет" го изтеглиха от Европа, така че няма много много смисъл от рекламация/представяне на техните модели.
    Европееца ще го гледа през крив макарон "Шевролет" занапред.

  10. 10 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#7:"Realist"]Следете този автомобил.[/quote]
    Не виждам защо трябва да се следи нещо което никога няма да тръгне/предлага за Европа???

  11. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#7] от "Realist":

    В Европа цената му вероятно ще е поне 25 хил. евро. Все още е твърде скъп, особено ако се добави и очакван разход за подмяна на батерията след 7-8 години в най-добрия случай. Когато започнат да се продават на цени около 15 хил. евро, можем да очакваме сериозно разместване на пазара.

  12. 12 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Казват че ще бъде под $30К. Това е колата която Тесла трябваше да направи а не да губят време с това супер скъпо СУВ.

    California Über Alles
  13. 13 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Айде още малко напън до 500 км.
    Въпреки че 340 км ми стигат за една седмица градско.

  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#10:"Levski Levov"]Не виждам защо трябва да се следи нещо което никога няма да тръгне/предлага за Европа???[/quote]

    Това ще се предлага в Европа като Опел, може би след година-две. Също както Шевролет Волт се предлагаше като Опел Ампера. Шевролет Волт се предлага на пазара в САЩ от ноември 2010, Опел Ампера се предлага в Европа от 2012-та.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#13] от "hahohehi":

    Скоро ще се предлагат електрически градски автомобили с пробег 100-150 км на цени към 15 хил. евро, което е достатъчно атрактивно за да стане масово карането на такива коли.

  16. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#4:"65vesso"]Как стана от "Волт" "Болт"? Какво не разбрах?[/quote]

    Болт е игра на думи. Едновременно напомня на Волт, един от знаковите модели последните години. Два пъти кола на годината в САЩ и един път в Европа. И едновременно с това Болт буквално преведено означава Светкавица.

    Ако зависеше от мен бих я нарекъл EV2. EV1 е най- знаковата електрическа кола от последните 30 години. Едновременно показваща технологичната мощ на ГМ и стремежът им към максимални печалби на всяка цена.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#16:"Realist"]EV1 [/quote]

    За EV1 има филм, "Кой уби електрическата кола".

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#11:"gogo2011"]подмяна на батерията след 7-8 години в най-добрия случай. [/quote]

    Кой ви разправя тези глупости, че ги пускате под всяка статия. Аз от 2012-та година имам най- първата версия на Шевролет Волт, с най- малката батерия, 10.5 киловатчаса. Опел Амперта и Волт 12013-та година излезнаха с 11 квч батерия.

    Изминал съм 55000 мили, не само нямам никакви проблеми с бтерията, която зареждам често по 2 пъти на ден, но и гаранцията от производителя ми е 10 години, 150000 мили. За мощната електроника гаранцията ми е 15 години, 200000 мили. В САЩ няма производител който да не гарантира качествата на батерията си поне 8 години. Това означава, че за 8 години няма да зебел;ежиш промяна в качествата на колата си, това е гарантирано от производителя.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    [quote#17:"Realist"]За EV1 има филм, "Кой уби електрическата кола"[/quote]
    Много интересен при това. Дано този път, петролните компании да загубят битката и пазара да се преориентира към изцяло електрически коли.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  20. 20 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    До коментар [#5] от "vkiril":

    "Болт" също е хибрид с 1.5 бензин да захранва електромотора след 80 км. Но тук става дума за "Болт EV" - изцяло електрически. Цената на първия е $33-37К. Колко ще бъде електикът само можем да гадаем докато излезе на пазара в края на годината.

  21. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    Типичен пример е приложението, което изчислява какво разстояние ще се измине с налични заряд, като се взима предвид терена на маршрута, атмосферните условия и стила на шофиране на притежателя на колата."Това е уникално.

  22. 22 Профил на Радиолокатор
    Радиолокатор
    Рейтинг: 426 Неутрално
  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#10:"Levski Levov"]Не виждам защо трябва да се следи нещо което никога няма да тръгне/предлага за Европа???[/quote]

    Това че ти си ограничено човече, не значи че и ние сме такива. Тесла от две години има завод в Холандия. Въпрос на време е и другите производители да направят такива. Да не говорим, че Рено също имат разработки. За съжаление с доста по-малък пробег засега.

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 985 Весело

    Много "информативна" статийка. 4G, камери, екрани, свързаност, бла-бла-бла, сякаш става дума за телефон.
    И нито дума за мощност на мотора, капацитет на батерията, време на заряд и други дребни подробности.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  25. 25 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Интериора ми харесва, екстериора - не.

    С тази цена и пробег ще е конкурентен на Тесла модел Е, но подозирам, че теслата ще е по-приятно изглеждаща и може би малко по-практична/голяма откъм вътрешно пространство.

    1. Цените ще се съпоставими и на двете коли, но тънък момент ще е, че:

    2... ГМ вероятно ще може да бълва повече Болтове от Тесла. Т.е. дори да излязат по едно и също време, на много хора може да не им се чака от няколко месеца до година за доставка от Тесла.

    3. От друга страна Тесла като цяло има доста по-голям процент на удовлетвореност като service. Аз като клиент на ГМ съм абсолютно възмутен от следпродажбеното отношение и поддръжка на ГМ (по-скоро липсата на такова) и ако на масата стоят двете коли, ще изчакам Теслата.

    4. Още един момент в полза на Теслата е, че ще има достъп до Суперчарджър мрежата (макар и вероятно платен с определен абонамент).

  26. 26 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#14] от "Realist":

    Как като опел, след като е шевролет, освен един собственик то марките са различни???
    Дори сайта им на шевролет препраща към опел -за избор на техни модели.
    Край с шевролет за Европа, освен ако не си го докараш от щатите.

  27. 27 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#11:"gogo2011"]В Европа цената му вероятно ще е поне 25 хил. евро.[/quote]
    От края на 2014г ШЕВРОЛЕТ вече не се предлага в Европа.
    Не виждам защо постоянно трябва да се коментира -за колко ще дойде тук, като той въобще няма да дойде. Политика на компанията е да предлагат само опел за Европа.

  28. 28 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Господа, цената на колата е само единия компонент. Кажете колко ще струва един километър (в долари, евро и т.н.) изминат с ел-колата и с нормална бензинова кола?

  29. 29 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#23:"EU defender"]Това че ти си ограничено човече[/quote]
    То пък като те гледам ти какъв дървен професор си, статията е равносилна с това все едно да се интересувам от някой американски производител, който не си предлага автомобилите в Европа...
    Защо трябва да се интересувам от нещо което не се предлага/и няма да се предлага за Европа???
    Дженеръл моторс след като така решиха преди една година някъде нека така да бъде.

  30. 30 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 426 Неутрално

    В европа това ще се продва като Опел но ще е в съвсем ограничени количества. Като го пуснат най-вероятно няма да смогнат с производството на батерии за да задоволят търсенето. След 2020, като Тесла завършат "Гигафактори"-то за батерии може да се очаква и следващия спад в цените на електромобилите. Дано тогава се появят и повече модели с голям пробег в Европа. Аз лично бих дал и по-солидна сума за електромибил, имайки предвид, че по тая кола няма почти нищо което да се чупи лесно, да е трудно за ремонтиране или да се нуждае от поддръжка. Предполагам и обезценяването ще е по-малко, все пак и старите и развалени li-ion батерии са доста скъпи защото сташат за рециклиране.

  31. 31 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#15] от "gogo2011":Не само цената на автомобилът + батерията са пречка за масовото купване на този вид автомобили. В големите европейски градове проблемът със зареждането им също е проблем. В масовият случай автомобилите или са на улицата или имаш паркоместо отвън или в общ гараж. В последният случай монтирането на кабел с електромер е над 1500Е, малка домашна станция за зареждане 3К евра + в момента 48Е абонаментна карта. Така,че каквито и отстъпки да се правят ел.автомобилите са нерентабилни. В момента и близко бъдеще хибридните са много по-изгодни.

  32. 32 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#27] от "Levski Levov":

    Опел или Шевролет - какво значение има? Ще дойде по една или друга марка.

  33. 33 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#31] от "Гарван":

    Не ти трябва домашна станция за зареждане - стандартен контакт само. Ако имаш пробег от 100-150 км, в масовия случай за нуждите на градски автомобил си ок, няма нужда да търсиш зарядна станция в града. Прибираш се у дома и включваш да се зарежда през нощта. Единственото усложнение би дошло за тези, които живеят в жилищен блок и колата им е навън. Но тук ако общината има желание би могла да помогне без да се влагат много средства, а ползите ще са големи.

  34. 34 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#33] от "gogo2011": Е нали това писах. Масово хората живеят в "блокове" или кооперации. Аз лично го имах този проблем. Общината няма как да ти помогне, особенно ако колата е паркирана на улицата. Затова съм купил обикновен хибрид, а не плъгин. Другото, което оскъпява тези автомобили е задължителният годишен чек, който никак не е евтин. В близко бъдеще тези автомобили ще бъдат само една модна тенденция.

  35. 35 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#34] от "Гарван":

    В белия свят съвсем скоро ще се появят контакти за зареждане и по паркингите пред блоковете, които ще са достъпни безплатно или срещу съвсем скромно заплащане. Ние като паркираме по градинки и тротоари е нормално това да стане голям проблем.

    ето как се прави в Лондон: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Reva_charging.jpg

  36. 36 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#35] от "tvr18355030": Мчи аз отдавна съм в бяла държава и не съм оптимист. Не можеш навсякъде да сложиш колонки ,като тази или да пуснеш кабели. Безплатно в тоз живот няма, а таксата в Германия в момента е 9,90 Е месечно за карта + 2Е на час. Без карта е 5Е на час. За пълното зареждане на БМВ И3 са необходими 6часа. Така цената на 100км му е 17,43Е. Свалете розовите очила и вижте реалитета.

  37. 37 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#36] от "Гарван":

    Тази такса в Германия ми се струва безумно висока, но може да има някакви други преференции при покупка или за периода на експлоатация. Да си купиш БМВ И3 или Тесла обаче за мен си е екзотика. Няма как да си избият парите. Затова говоря за по-масов автомобил, за който няма да е толкова належащо зареждане през деня.
    А общината може да помогне, защо не - въпрос на желание е. Какво пречи да се отделят паркоместа по местоживеене за електрически автомобили с изведено захранване до тях и поставен електромер за всеки потребител - нито е сложно, нито разходите ще са толкова високи.

  38. 38 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2251 Весело

    “Автомобилът разполага с 4G мобилна свързаност, посредством вградена SIМ, карта като гарантира постоянен достъп до интернет.”

    Ако мрежата не навсякъде е 4G, тъкмо можете с колата да отидете до място където е и да комуникирате наволя!

    I Want To Believe
  39. 39 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 688 Любопитно

    До 3 г ще има батерии за 800-1000 км което се равнява средно на резервоар на малолитражка, което значи началото на края на двг

  40. 40 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#25] от "p_s":

    В момента абонамента за Суперзарядните на Тесла е 2500$ за Модел С.

  41. 41 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#22] от "Радиолокатор":

    Волт ЕВ ще бъде пуснат в края на 2016г и ще започне от 37500$. След субсудирането в САЩ от 7500$ ще стъпи на $30к за купувача, ако това му е първата електричка.

  42. 42 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#36] от "Гарван":

    Плащаш на зарядна станция когато не можеш да заредиш вкъщи или пътуваш на дълги разстояния извън града. Изминаването на 100км на ток е поне 5 пъти по-евтино от на бензин, ако зареждате вкъщи.

  43. 43 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    [quote#28:"rumen5252"]Кажете колко ще струва един километър (в долари, евро и т.н.) изминат с ел-колата и с нормална бензинова кола?[/quote]

    До коментар [#28] от "rumen5252":

    Аз смятах преди време. За мене излизаше 5 пъти по-евтино от бензина при цена на бензина около $3/3.8литра и цена на тока 12 цента на КWh. Дневното ми пътуване е 60км.
    В Европа с по скъп бензин трябва разликата с бензинова кола да е поне 8 пъти по-евтино.
    Тази мантра за батериите че стрували по $8К и трябвало да се сменят всеки 5 до 8 години е голяма глупуст също. Има Тойоти Еко или Приус от 1999г и до сега не съм чул някой да е сменял батерия. Освен това тези батерии са съставени от хиляди елементи. Подменят се само около 20% от елементите и дори и те се рециклират. Не съм чул или чел някога за развалена батерия или че някой е трябвало да плаща такива суми.
    За техническите прегледи ... нищо не може да ме учуди в Европа но в САЩ не са необходими. Какво точно ще му се счупи на електромотора? А друго за чупене няма.
    В САЩ е ясно - всеки си зарежда в гаража. Освен това има зареждачки на всеки паркинг пред ресторанти или магазини. Дори пред много компании. Не виждам какъв е проблема да се направят колконки с пари или кредитни карти. Ел.Компанията само ще печели от това - продава ток на повече потребители. Дори може и малко по-скъпо да го продава за услугата и да печели още повече и пак ще бъде по-евтино от бензин или нафта в пъти.
    В Германия е ясно защо са направили зареждачките скъпи и недостъпни. Това е държавата на Фолсваген. Те изостанаха отчайващо в електрическите автомобили. Наблягат си на дизеловите трактори. Успяха да убедят цяла Европа че от дизел по-хубаво няма. Мерцедес дизел е мечтата на всеки Европеец - то е все едно да сложиш костюм и да се обуеш с цървули. Но така седят нещата и докъто Фолксваген не разреши няма да има елмобили в Европа. Гледам че сега и те са се забързали да правят електрички защото продажбите им в Америка се сринаха ... та може и това да се случи.

    California Über Alles
  44. 44 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#37] от "gogo2011":

    За избиването на цената зависи с какъв автомобил сравняваш Модел С. Тази електричка не Голф с 80кс за 28000лв.
    За 2 години Бьорн Ниланд/Норвегия/ и Марк някой си от САЩ засега имат изминати по 200-250 000км с Тесла Модел S P85, а от гаранцията на батерията и електромотора остават още 6 год. Тези активни шофьори докато им изтече ганцията ще направят по 1 милион километра без да са платили нищо за ремонт по батерията и електромотора. Хайде сега ми кажете за луксозен седан с ДВГ (примерно най-евтиния с тази мощност Мерцедес Е500 408кс за 69000€ базисна цена) кой ще ви даде такава гаранция на двигателя и безплатната му поддръжка за тази цена. Примерно смяната на масло и филтър за 1 мил.км ще е на всеки 12000км, което е 83 пъти. За нов автомобил с двигател над 400к.с. смяната ще е около 400лв с труда, защото надали някой ще си налее от 8-10лв/литърa на такава кола. И какво стана 83х400=33200лв. Горивния филтър на 20000км са 50 пъти по 100лв ще е 5000лв. Данъка МПС и той 1300лв на година за 410кс или 10400лв за 8год. Смятам още 3000лв на 120хил.км за ремъци, ролки, стартер, клапани, дюзи, свещи, турбини, гърнета, смяна на гарнитури и друго квото дойде по двигателя(за 8год са 24000лв). В тези ремонти не включвам окачване защото и при Теслата се чупи. А нужния бензин за 1 милион км ще е над 100 000литра, което на сегашни цени ще е минимум 200 000лв. В крайна сметка за автомобил с ДВГ и 410кс за 1мил.км разходите излязоха над 270 000лв, но не вярвам двигателя да издържи толкова. А колко ще добави към сметката един нов двигател? Поддръжката и изхранването на такова возило излязоха двойно повече от първоначалната му стойност.

  45. 45 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4866 Неутрално

    [quote#1:"Norman Granz"]При Лада Гайка експериментират с тролейни щеки и контактна мрежа. [/quote]
    Връзката с Интернет се осъществява чрез кабел на специална макара, монтирана върху капака на багажника.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  46. 46 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 524 Неутрално

    може да монтират и ветрогенератор на покрива които да зарежда батериите докато колата се движи или е паркирана на ветровито място в планината или на брега на океана















  47. 47 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#46] от "dearblue":

    Не се замисляш, че силата с която вятъра върти перката ще повиши разхода на колата повече отколкото производството на генератора заради ефективността му под 100%. Теглото му също ще вдигне разхода на автомобила.

  48. 48 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#36] от "Гарван":

    Тези цени ще се променят съвсем скоро а и Германците хич не обичат електрическите коли, те не са добър пример. Все пак електричките са донякъде конкурент на дизела, в който са вкарали сумати пари и се опитват да пробутват навсякъде
    В САЩ Тесла изграждат мрежа от бързи зарядни станции, които са напълно безплатни за собственици на тяхните коли и ще може да се използват и от други ел. коли. Рано или късно и в Европа ще се появят евтини/безплати зарядни връзки навсякъде. Все пак става въпрос за обикновен ел. контакт с обикновен електромер зад него и нищо повече

  49. 49 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Като гледам с каква скорост се развиват и зелените и ИТ и транспортните технологии в САЩ докато в ЕС всички робуваме на ФВ и плащаме брутални данъци за да храниме имигрантите на Меркел докато германката икономика съсипва всички останали - започвам да си мисля, че ЕС е само СССР 2.0

  50. 50 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 524 Неутрално

    при спрял автомобил на ветровито място ветрогенератора ще генерира ток и ще зарежда батериите

  51. 51 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#50] от "dearblue":

    Имаш ли си на представа каква перка и какъв вятър ти трябва за производството на 20кВтч за 100км пробег?

  52. 52 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 524 Неутрално

    за бордовата електроника при авария на автомобила не стига ли един мальк ветрогенератор
    на яхтите в морето има малки ветрогенератори за електрониката на борда

  53. 53 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    За бордовата електроника на електромобилите има отделен акумулатор.

  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Весело

    [quote#43:"Pontif А"]Подменят се само около 20% от елементите и дори и те се рециклират. Не съм чул или чел някога за развалена батерия или че някой е трябвало да плаща такива суми. [/quote]

    Специално за батерията на Шевролет Волт, генерация 1 съм чел, че заложената отказоустойчивост е 2 батерии на 1 милион автомобила, което показва докъде е стигнала технологията. Гаранцията е поне 8 години. И това не означава, че след 8 години трябва човек да си смени батерията. Колегите просто не могат да схванат, че например гаранцията за бензиновият двигател на автомобил е примерно 60000 километра, това не означава, че трябва да си сменяш двигателя след 60000 километра. Гаранцията на телевизор/хладилник е една година, това не означава, че ще си сменяш телевизора/хладилника всяка година!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 711 Неутрално

    (Електрическият "Шевролет Болт" минава над 320 километра с един заряд)

    все ми е били интересно как се отопляват електрическите автомобили през зимата , и ако е с климатик , колоко км им издържа батерията ?

  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#40:"Електрик"]В момента абонамента за Суперзарядните на Тесла е 2500$ за Модел С. [/quote]

    Откъде го изчислихте това? В САЩ всички продадени автомобили Тесла Модел S вървят с безплатно зареждане на суперчаджърите на компанията до живот. Четох, че и в Норвегия е така.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#55:"pixel"]все ми е били интересно как се отопляват електрическите автомобили през зимата , и ако е с климатик , колоко км им издържа батерията ? [/quote]

    Имат си нагревател, затоплящи/изстудяващи седалки, и т.н. По- старите модели имаха проблем с пробега в много студени дни. Като Нисан Лийф например. Но Нисан имаха междинна генерация с която решиха този проблем, оттогава са с много по- ефективно управление.

    Шевролет Волт има два кръга. Един за охлаждане на бензиновият двигател. И един за охлаждане/затопляне на батерията. Когато караш на батерия се топлиш от малкият кръг. Има много удобна функциа за претопляне от мрежата преди да тръгнеш, пускаш я за 10 минути и пробега ти се увеличава със 7 километра в студени дни.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  58. 58 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#42] от "Електрик": По -горе написах, повечето автомобили са на улицата, имат парко место на открит паркинг(който е на жил.сграда) или паркоместо на закрит паркинг. В първите два случая инсталирането на електромер или зар. станция е почти невъзможно, а в третият е поне 1,5К евра. Аз лично съм се сблъсквал с този проблем ,та не ми обяснявайте кое и как. Средният европеец е изкл. практичен човек и заради едната мода няма да тръгне да губи най-ценният си ресурс - времето.

  59. 59 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#56] от "Realist":

    Следя форуми за Тесла и там хората си пишат че може да си купиш Модел С без абонамент за суперзарядни. Не съм сигурен дали не става дума за използвани Модели С. Те бяха поствали линк с възможност за абониране и цената беше 2500$. Тази цена все пак е нищожна.

  60. 60 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#59:"Електрик"]Те бяха поствали линк с възможност за абониране и цената беше 2500$.[/quote]

    Това вероятно е цената за хардуера, който ти се инсталира в колата, не за самата услуга (която е безплатна). Имайте в предвид, че това е хардуер, който трябва да работи на 200+ ампера ток. Един суперчарджър зарежда Тесла за 30 минути.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#59] от "Електрик":

    Самото зареждане почти не струва нищо. Аз примерно от време на време ползвам услугите на ChargePoint, която е най- голямата мрежа в САЩ освен тази на Тесла. На тяхният сайт си слагаш кредитна карта от която да ти вземат пари. Вземат инкрементално по $2. Едно зареждане ми струва около $1.

    Освен това, Нисан в момента има оферта за неколкогодишно свободно зареждане от мрежата на ChargePoint. И за новият Шевролет Болт се спекулира, че ще има 3 годишна оферта за безплатно зареждане.

    ChargePoint е толкова популярна в САЩ, че в момента около мен на 1 километър разстояние има 20 такива станции. На телефона имате техен app, който ви показва коя е свободна, ангажирате я и зареждате:

    https://na.chargepoint.com/charge_point

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    https://m.reddit.com/r/teslamotors/comments/3uw9xp/finally_joining_the_model_s_family_this_is_a/

    Виж този каква оферта Модел С 60 за $44к е хванал. Цена като за бмв и3, теслата има 2,5 пъти по голям пробег, 3 пъти по голям багажен обем и безплатно зареждане. Питат го дали е сигурен че може да ползва суперзарядни и той им доказва с линк.

  63. 63 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":

    Всъщност за над 350 ампера.

  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#62] от "Електрик":

    Виж, това е на сайта на Тесла:

    https://www.teslamotors.com/models/preowned

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#61] от "Realist":

    Нисан предлага 4год безплатно зареждане, защото им паднаха продажбите.

  66. 66 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#64] от "Realist":

    Преглеждал съм ги но не са оферта. Онзи от линка дето постнах е заръчал на човек от тесла да му звънне като излезе оферта.

  67. 67 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#64] от "Realist":

    Сега първата 60-ка за $47к е оферта с един руски 10квт генератор(11500лв) за безплатна енергия в предния багажник. Само трябва да позволят на колата да се движи когато се зарежда.

  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#66:"Електрик"]Преглеждал съм ги но не са оферта. [/quote]

    Кликваш върху колата която те интересува, след това натискаш бутона BUY (Requires a $1,000 deposit, изисква $1000 депозит). Доставката до адрес струва $1500, $3000 до Хаваи или Аляска.

    Това, ако си в САЩ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#67] от "Електрик":

    За 208 мили пробег на зареждане няма нужда от какъвто и да е генератор. Ако ти трябва повече, по- долу има P85 (265 мили пробег) за ~$53к.

    Ако ти трябва плъг-ин хайбрид, на пазара в САЩ колкото искаш- Шевролет Волт/Опел Ампера, BMW i3, Форд Фюжън/Симакс Енерджи, ..... За 4 годишна кола цената е $10-$15000.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    При чисто електрическите няма скъп бензин и поддръжка на двигател. В Бг от софия до варна трябват 500км пробег, но по гадните пътища разхода расте, затова и с 90квтч батерия трябва да караш икономично за да стигнеш. Ако на руснаците генератора е реалност определено е по оферта. Ти електромбил ли караш, но май не е тесла?

  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#70] от "Електрик":

    Карам Шевролет Волт, купих го 1 година преди да излезе Тесла- та. В момента е на 55000 мили, вече 4 години го притежавам. 98% от времето съм на ток, зареждам бензин (9 галона) веднъж на година и 2-3 месеца. Досега поддръжката му е една смяна на масло на 35000 мили, защото изисква смяна на 2 години, 80% от живота на маслото му беше останала когато го смених. Гумите си ротирам сам. И доливане на течност за чистачки. Това е поддръжката!

    Имам бърза зареждачка (двуфазна, 4 киловата) в къщи, която си инсталирах сам. Всичко това ми струваше $450 за зареждачката (2 години гаранция) и $60 за прекъсвачи и кабели. В ю-тюб има хиляди видеота как се инсталира.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#59] от "Електрик":

    Достъпът до зарядните станции е безплатен, няма абонамент, включено е в цената. Оборудването в колата струва $2500, но само за моделите с по-малка батерия от 60 кВч, те вече не се произвеждат, така че всички модели могат да се зареждат. Абонамент значи че нещо може да изтече и трябва да се подновява, за зарядните станции на тесла НЯМА абонамент, тия $2500 бяха ЕДНОКРАТНО плащане.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  73. 73 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#70] от "Електрик":

    защо трябва да вземеш 500км наведнъж? Защо да не спреш за 30 мин по средата, да се разтъпчеш, да ядеш нещо и т.н. докато колата ти се зарежда с безплатен ток?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  74. 74 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    Това е новината на годината в автомобилостроенето, засега!
    Останалите новини за автомобили на автопилот са нещо, което не се знае какво практическо приложение може да има в бъдеще (най-малко след 2020 година).

    Пазете се от доносника vesolr
  75. 75 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#12] от "Pontif А":

    личи си че ги разбираш нещата, само дето тесла не продава милиони пикапи и кросоувъри като GM, че да може да извади няколко милиарда долара от джоба си за разработката на масов модел от нищото. Стратегията им е повече от ясна от самото начало, парите от роудстъра отиват за модел S, парите от тоя модел отиват за разработката на модел X, парите от тези два модела отиват за масовия модел 3, за който ще трябва и нова фабрика за батерии на стойност 4 млрд долара. Няма начин да се откажат от модел X, дето ще струва към $100 000, за да минат направо на компактни коли за по 30 000, акционерите им ще ги одерат живи.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  76. 76 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    Теслата си я зареждам на две места в Масачузетс.
    Да не говорим, че у дома, мога да си я зареждам по всяко време на денонощието.

    Пазете се от доносника vesolr
  77. 77 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    [quote#12:"Pontif А"]Казват че ще бъде под $30К. Това е колата която Тесла трябваше да направи а не да губят време с това супер скъпо СУВ. [/quote]
    Ами не е супер скъпа. След tax return ми излезе малко под 70 хиляди, вярно един от първите модели, но по-важното е, че правя нещо за тази планета и в същото време се енджойвам биг тайм!

    Пазете се от доносника vesolr
  78. 78 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#51] от "Електрик":

    недей, на човека му убягват някой основни принципи на закона за запазване на енергията. Спореше по едно време че ако на камион се сложи ветрогенератор, ще се намали разхода в движение. Като му казах че дизеловия двигател ще трябва да работи за да преодолява повишеното въздушно съпротивление, ми каза че може камиона да има отвор по дължината си и там да е турбината, не на покрива... :|

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  79. 79 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 740 Неутрално

    или може би беше друг изявен физик...

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#77:"GreenEyes"]Ами не е супер скъпа.[/quote]

    Абсолютно съгласен, ако се абстрахираме от това, че поддръжката е никаква, тока е безкрайно по- евтин (и дори безплатен), Тесла и S, и X е от този тип автомобили, които си заслужават всеки долар похарчен за покупката!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    [quote#80:"Realist"]Абсолютно съгласен, ако се абстрахираме от това, че поддръжката е никаква, тока е безкрайно по- евтин (и дори безплатен), Тесла и S, и X е от този тип автомобили, които си заслужават всеки долар похарчен за покупката! [/quote]
    И още нещо. Един най-големите "аргументи" на противниците на ЕВ са времето, за което батериите се зареждат. За смотяняците, които и без това не знаят какво да правят с времето си 30 минути е изключително много в сравнение с 5 минути на бензиностанцията. Ами за мен тези 25 минути в повече са време да си проверя е-мейлс, да се обадя на приятелите, да си организирам тениса през уикенда, да се свържа с роднините в България и т.н.

    Пазете се от доносника vesolr
  82. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Весело

    [quote#81:"GreenEyes"]И още нещо. Един най-големите "аргументи" на противниците на ЕВ са времето, за което батериите се зареждат. [/quote]

    Като ми кажат този аргумент, винаги ги питам дали си зареждат мобилният телефон на бензиностанцията?

    Колко е просто, автомобила е като всяко друго битово устройство. Вечер включваш мобилният си телефон да се зареди, включваш и колата си, да се зареди!

    А като я зареждаш на бърза станция, наоколо кафенета и закусвални колко искаш. При 60 мили в час средна скорост, една Тесла се зарежда отново след 3-4 часа каране. Човек на 2-3 часа слиза да се поразтъпче, да хапне нещо, да почине, да пие едно кафе, да си прегледа имейлите, .... Зареждането е 30 минути. 30 минути почивка и продължаваш отново за 3-4 часа.

    Поздрави и със здраве да си караш Тесла-та!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 83 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    [quote#82:"Realist"]Поздрави и със здраве да си караш Тесла-та![/quote]
    Благодаря и да си караш Волта! Да му мислят лади калините!

    Пазете се от доносника vesolr
  84. 84 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#73] от "DareDebil":

    В Бг няма суперзарядни, няма и нищо безплатно. Има едни кирливи 3квт зарядни станции. На бензиностанция и да спреш ще ти писна 2квт които никъв пробег няма да дадат.

  85. 85 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#84] от "Електрик":

    няма и електромобили с 500 км пробег. През 2016 ще бъдат построени две станции на тесла, в коридор към турция. Едната е някъде на границата около малко търново.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  86. 86 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Щяха до края на миналата година да правят суперзарядни на тесла в София и Свиленград, но забавиха изграждането като цяло на зарядни станции, за да се концентрират върху производството на 50000 автомобила за 2015.
    Преди бях няколко пъти в САЩ, много ми хареса, но не ми стискаше да остана и сега много съжалявам като осъзнах ситуацията в Бг. Някой с предложения как да се пласирам?

  87. 87 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "Realist":

    Nissan Leaf е около 15000 след данъчните облекчения. Защо 30000 за американско копие?

  88. 88 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Много прилича на платформа Б на Рено-Нисан.

  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    [quote#87:"Туриста"]Nissan Leaf е около 15000 след данъчните облекчения. Защо 30000 за американско копие?
    [/quote]

    Нисан Лийф в момента е с двойно по- малък пробег за около $20000 след федералният и калифорнийският данъчен кредит. Ако ви харесва, ви го препоръчвам да си го купите. За САЩ се произвежда се в Смирна, Тенеси. Шевролет има модел в тази категория (пробег), който се продава в Калифорния, Спарк EV и може да се намери за $17000 след данъчните кредити. Отделно, Форд предлага Фокус Илектрик, който е малко по- скъп от Нисана, но е по- добре оборудван. Крайслер пък предлага електрическа версия на Фиат 500, който също си заслужава да се погледне.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#87] от "Туриста":

    Не си в час. 15000$ за стария лийф 24квтч, но веднъж на черен петък и в определен щат. Новия лийф 30квтч с 2 пъти по малък пробег от Болт е с 4000$ по евтин, но за сметка на това и доста по грозен.

  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#87] от "Туриста":
    До коментар [#90] от "Електрик":

    Болт ще се продава за $37500 в САЩ, $30000 след федералният данъчен кредит и $27500 след кредита в Калифорния. За другите щати варира, като например Колорадо е с $6000 данъчен кредит, там например цената пада на $24000.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 217 Неутрално

    А в Луизиана 9000$ май беше.

  93. 93 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 816 Весело

    Отидох чак на сайта им, просто не повярвах, че е Болт... Мисля си обаче, че при безплатните зарядни станции на Тесла, Болт не преде. За в града е добре при тази цена, но извън просто да плащаш за зареждане е много по-скъпа.
    Иначе е добре изпипана. И явно бъдещето е елекрическо...

  94. 94 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 816 Весело

    До коментар [#86] от "Електрик":

    Като студент. Учиш каквото и да е, ако си учил у нас, направи докторат...

  95. 95 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    [quote#19:"Георги"]Много интересен при това. Дано този път, петролните компании да загубят битката и пазара да се преориентира към изцяло електрически коли. [/quote]
    Петролните компании вече отдавна изгубиха тази възможност, а големи производители като GM не ми се вярва да допуснат една и съща грешка втори път. Вече нищо не може да спре развитието на електрическия автомобил, отдавна беше премината критичната точка и връщане назад няма да има, дори и цената на петрола да падне до $10.

  96. 96 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3062 Весело

    [quote#95:"Птеродактил"]Вече нищо не може да спре развитието на електрическия автомобил, отдавна беше премината критичната точка и връщане назад няма да има, дори и цената на петрола да падне до $10. [/quote]
    Колелото на историята се върти.....Невероятен ужас за задунайците.

    Пазете се от доносника vesolr
  97. 97 Профил на Penyo Shilev
    Penyo Shilev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#28] от "rumen5252":

    За 20000км с Нисан Лийф имам среден разход на 0.16€/км, при положение, че хич не я щадя. При предишната кола Ауди А4 1.9тди раходът беше над 0.9€/км.
    В момента вноската за електрическия автомобил ми струва колкото месечната поддръжка на дизеловия преди...

  98. 98 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    [quote#75:"DareDebil"]парите от роудстъра отиват за модел S, парите от тоя модел отиват за разработката на модел X, парите от тези два модела отиват за масовия модел 3[/quote]

    До коментар [#75] от "DareDebil":

    Да ама НЕ. Тесла губи пари от всяка кола която продава! Прочети тримесечните им отчети! Акционерите финансират около $30,000 от всяка кола която Тесла продава.
    И новия Х модел не е $100,000 а $135,000 и пак губи пари. просто Х е много скъпа кола. Задните врати самите Тесла казват че ако са знаели колко пари и време ще им отнеме нямаше да ги направят. Огромното предно стъкло е чудесно но можеше да бъде три пъти по-евтино ако беше от две части.
    Не съм аз този който ще дава акъм на Мъск но ... и колко време акционерите ще търпят загуби? Не забравяй че и Епъл ще излезнат скоро с кола. Ето че и ГМ излезнаха. Тесла ще има много конкуренция за малкия си модел. А и досега не са доказали че могат да правят ефтини коли. Не забравяй че дизайна на Фиат 500 струва 10 пъти повече от дизайна на едно Ферарри. Един ежедневен фамилен седан като Форд Фюжън струва около $10 милиарда за дизайн! Когато очакваш да продаваш по 300,000 бройки на година има значение дали един компонент струва $5.95 или $5.37. Тесла за сега прави около 40,000 коли на година. Ако не успеят до 2, 3 години да се качат над 250,000 оцеляването им няма да е лесно.

    California Über Alles
  99. 99 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3062 Неутрално

    [quote#98:"Pontif А"]Да ама НЕ. Тесла губи пари от всяка кола която продава![/quote]
    Ами няма значение.... След като аз и моите приятели купуваме (не забравяй, че не сме милионери) това е добре е за Тесла и за бъдещето на света.

    Пазете се от доносника vesolr
  100. 100 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#86] от "Електрик":

    Пиши се бежанец-сириец.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK