Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)



Десетото поколение на "Мерцедес" Е-класа проправя пътя към автономните лимузини, като поставя нови стандарти по отношение на разхода на гориво, комфорта, лукса и свързаността с външния свят. Моделът дебютира на започналото вчера автомобилно изложение в Детройт.


Сред автономните функции на Е-класата са самостоятелно следене на предния автомобил със скорост до 210 км/ч, като освен ускоряване и спиране, функцията Drive pilot коригира и траекторията. Системата се справя дори със сложни завои, а при скорост до 130 км/ч, системата може да се ориентира и когато осевите линии не са ясни или изобщо липсват.


Нова функция на автопилота е осигуряване на автономно потегляне до 30 секунди след спирането на колоната. Допълнителната функция "ограничител на скоростта плюс" автоматично следва разпознатото от камерата ограничение на скоростта и го сравнява с известните на навигационната система лимити.




Сменя сама лентата и се паркира от разстояние
В Е-класата е вграден и първият по рода си активен асистент за смяна на лентата. При активиране на пътепоказател за повече от две секунди, системата предприема автоматично пристрояване, ако съседното платно е свободно.


Активният спирачен асистент с функция за кръстовища разпознава напречен трафик и при отсъствие на реакция на водача може автономно да предприеме спиране. Кормилният асистент за избягване на сблъсък подпомага въртенето на волана, ако при опасна ситуация водачът инициира съзнателно или инстинктивно действие за избягване на препятствието.



Активният асистент за запазване на лентата може да предотврати неволно напускане на лентата с коригираща едностранна спирачна намеса, когато регистрира насрещен трафик или бързо изпреварващ автомобил. Асистентът за мъртва зона вече може и при ниска скорост в градска среда да предупреди при опасност от страничен удар и както досега, при скорост до 30 км/ч, да предотврати сблъсък в последния момент с корекция на траекторията на движение на автомобила.


Нова е и системата за паркиране от разстояние чрез приложение на смартфон. Това е удобство при влизане и излизане на автомобила в гаражи или тесни паркоместа, като пътниците и водачът могат да слязат преди маневрата, или да се качат след нея.


Автомобилът е снабден и със система за комуникация Car-to-X, позволяваща мобилна обмяна на информация с други автомобили. В бъдеще ще е възможна  комуникация с пешеходци и велосипедисти, посредством приложения за смартфони и таблети.


По-голяма дължина и междуосие
Новата Е-класа на "Мерцедес" предлага с 6.5 сантиметра по-голямо междуосие (вече 2.94 метра) и с 4.3 см увеличена дължина (до 4.92 м). На първо време лимузината излиза на пазара с един бензинов и един дизелов мотор. Версията Е200 разчита на четирицилиндров мотор с мощност 184 конски сили, предлагащ ускорение до 100 км/м за 7.7 секунди, при разход на гориво от 5.9 л/100 км.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

Изцяло новият дизел, монтиран в изпълнението Е200d, e четирицилиндров, с турбина с променлива геометрия и разполага с мощност от 195 конски сили. Той е по-къс и по-компактен, в сравнение със своя предшественик Двигателят дава ускорение до 100 км/ч за 7.3 секунди, а средният разход на гориво е 3.9 литра на 100 километра.


След пазарния дебют гамата на Е-класата ще бъде обогатена и с други модификации, включително нов четири-цилиндров дизелов мотор със 150 конски сили, плъг-ин хибридна версия и бензинов двигател с 333 конски сили.


Хибрид със среден разход 2.1 л/100 км
Е 350 хибрид използва бензинов агрегат и електромотор, като общата мощност е 279 конски сили, а максималният въртящ момент е 600 Нм. Еколимузината изминава до 30 километра само на ток, което позволява средният разход на гориво да е 2.1 л/100 км. В същото време ускорението до 100 км/ч става за 6.2 секунди.


Всички модели, които ще се предлагат при лансирането на модела, са оборудвани с новата 9G-TRONIC девет-степенната автоматична трансмисия. "Мерцедес" Е-класа стандартно се предлага със стоманено окачване в три варианта – комфортно, комфортно със спортен характер, понижено с 1.5 см и спортно с адаптивно демпфериране.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

Лимузината е единствената в сегмента, която може да бъде оборудвана с многокамерно въздушно окачване, което използва три различни по обем камери на амортисьорите на задната ос и две камери на тези отпред. Височината на автомобила се регулира автоматично в зависимост от скоростта и натовареността. Отделно, пътният просвет може да бъде увеличен при участъци от пътя в лошо състояние.


Водачът може да избира измежду между комфортни и спортни характеристики на въздушното окачване. Цялостното поведение на Е-класата на "Мерцедес" пък се променя в комфортен, еко, два спортни и индивидуален режим.


Отключването на лимузината вече може да става и чрез мобилен телефон, който играе ролята на дигитален ключ, благодарение на технологията Near Field Communication или NFC ). Чрез нея смартфонът може да се зарежда безжично и да се свърже с външната антена.


Лукс и дигитализация в салона
Оформлението на интериора се отличава с изцяло електронен кокпит, в който се сливат екраните на приборното табло и мултимедията. Водачът може да избира дизайна на визуализацията за широкоекранното инструментално табло измежду три различни стила – класически, спортен и прогресивен.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

За първи път в сериен автомобил на волана са разположени чувствителни на докосване контролни бутони. По подобие на интерфейса на смартфон, те реагират на хоризонтално и вертикално приплъзване на пръста, като позволяват на водача да управлява инфотеймънт системата, без да сваля ръцете си от волана.


Мултимедията може да се управлява и през реагираща на допир подложка, разположена на централната конзола. Системата разпознава ръкопис, като в добавка част от функциите могат да се управляват и с глас.


Революционно озвучаване
По отношение на озвучаването прави впечатление серийната фронтбас-система, разработена от "Мерцедес". Тя използва обема на напречните и надлъжните греди на купето като резонатори за басовите високоговорители. Опционално се предлага с аудио системата Burmester с 23 колони.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

Салонът на новата Е-класа се отличава с използването на висококачествени материали, като включва дървени декоративни елементи с открити пори, дърво с яхтена оптика и нов вид метализирани материи. Седалките в салона са ергономични. За първи път наред с подгряването на креслата и волана, се предлага и затопляне на подлакътници на вратите и на централната конзола.


Друга интересна функция на седалките е подготовката на пътниците за страничен удар. При опасност, системата превантивно отмества водача или пътника от опасната зона, като за части от секундата изпълва въздушна камера, разположена в страничните опори на облегалките на предните седалки. Облегалките на задният ред се делят в съотношение 40 - 20 – 40 процента, което повишава гъвкавостта на интериора.


За осветяване на интериора е използвана само LED технология, която се отличава с нисък разход на енергия и дълъг живот. Опционалното амбиентно осветление предлага 64 цвята.


Фарове на Е-класата са светодиодни и осветяват пътя автоматично, чрез прецизно разпределението на светлинния поток, без да заслепяват останалите участници в движението. Растерният принцип позволява независимо управление на левия и десния фар и тяхното динамично адаптиране към пътната ситуация.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Благодаря, но все още предпочитам удоволствието от шофирането

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5394 Неутрално

    До коментар [#1] от "Nikolay":

    За удоволствието си прав. Но сигурноста се вдига до 90%.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3805 Неутрално

    Първите няколко бройки вече са поръчани у нас.

  4. 4 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1902 Весело

    Една за мен, моля

    Предразсъдъците са за ограничените.
  5. 5 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 642 Неутрално

    [quote#1:"Nikolay"]Благодаря, но все още предпочитам удоволствието от шофирането [/quote]

    А карал ли си (возил ли си се) в автономна кола, че да можеш да направиш сравнение?

    До един момент наистина е удоволствие, но като примерно трябва да караш няколко часа или да караш всеки ден на сравнително големи разстояния по един и същи маршрут не е никакво удоволствие.

  6. 6 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3295 Любопитно

    До коментар [#4] от "Нефертити":


    [quote#4:"Нефертити"]Една за мен, моля [/quote]
    Само кажете какъв цвят предпочитате?

  7. 7 Профил на Веселин Николов
    Веселин Николов
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Не съм особено впечатлен от дизайна.

  8. 8 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Малко са ударили гъза в тавана. Тая кола е по-високотехнологична и по-префърцунена дори от новата S-класа. А не това беше идеята на Е-клас досега.

  9. 9 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Екстериорът се завръща към класическите линии от 124-ката (фаровете, стоповете) и 211-ката (цалостната линия на профила) - много долро попадение.

    Интериорът, обаче, с този телевизор е спорен. Самоцелното търсене на събирането на двата дисплея е довело до едно много тежка и претрупана визия. Тръгва се от меки линии (в стил 211), които са разбити от този правоъгълник. Функцията (която е спорна) е пренебрегнала красотата.

  10. 10 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Извинявам се: "долро" да се чете "добро"

  11. 11 Профил на mitaka71
    mitaka71
    Рейтинг: 413 Неутрално

    А мислех да си наемам шофьор! Сега ще пестя от заплати и осигуровки...Доколкото разбрах тази кола сама се управлява, нали? Нещо за надуваема кукла с три езика ....поне като екстри не се ли предлага.....щото ти кво ще правиш на дълъг път например?

  12. 12 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1557 Разстроено

    На мен не ми харесва, ама жената като прочете материала и тропна с крак: искам я, рече и отсече.....и ся кво да правя, нямам избор

  13. 13 Профил на redsky
    redsky
    Рейтинг: 294 Неутрално

    След ФВ, Ауди, БМВ и Мерцедес почнаха да правят еднакви модели. Разликата в дизайна между C-class, E-class и S-class е само в размера.

  14. 14 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Какво ли ще му се случи на тоя автомобил, ако влезе в български сервиз?! След това собственикът трудно ще си го познае.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  15. 15 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Много иновативно, макар че не съм фен на немските автомобили, няма как да не призная всички технологии, които са вложени тук, а освен всичко и изглежда много добре.

  16. 16 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4834 Неутрално

    Баси колата!

    Gunter glieben glauchen globen
  17. 17 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    “Отключването на лимузината вече може да става и чрез мобилен телефон, който играе ролята на дигитален ключ...”

    Тази екстра вече от повече от година се предлага в S-класа.
    Иначе отпред вариантът със спортната решетка не ме кефи.
    Този с класическата също, но не толкова...
    Е класата е флагманът на марката и компромиси там не трябва да има.

    I Want To Believe
  18. 18 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Хубаво, ама удоволствието от това да караш се губи

  19. 19 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 619 Неутрално

    бих искал да видя автономно изпреварване - как се съобразява с липсата на видимост поради завой/възвишение напред? иначе автономните автомобили ми допадат далеч повече отколкото хибриди с човек зад волана. жалко че малко се пише за разработките в тази насока с тежкотоварните машини.

  20. 20 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 619 Весело

    като допълнение - клипът с тези лъскави возила е ужасно нереалистичен - хората да нямат автомивка в дома си? в София 1 час след като си измил колата отвън вече не ѝ личи...
    от друга страна, след като Фандъкова гарантира, че тази година 13 (тринадесет пъти!) ще измият улиците в София може от Мерцедес да започнат да снимат в милата ни столица

  21. 21 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Е-клас досега беше голям сериозен премиум седан за активни хора, работещи, дълго пътуващи, семейства, дори такси. Кви са тея глезотии от S-класата, дето си имаш шофьор цял ден да и лъска екстериора и да чисти килимчетата и кожата? Кому са нужни дървени декоративни елементи с открити пори, дърво с яхтена оптика, усложнено окачване от горния клас и т.н.? И това в крайна сметка до каква цена ще доведе? Имат си съответния екзотичен клас - CLS, а за любителите на лукса - S-клас. Мисля, че това ще отблъсне купувачите, които искат премиум автомобил за каране и бой, а не за пазене.

  22. 22 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 619 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=tiwVMrTLUWg

    Ето интересен клип - не бъдете като индианците, страхуващи се от огнедишащия кон. и не забравяйте, че имате възрастни родители и малки деца, които ежедневно загиват по улиците - наистина ли няма да се откажете от управлението на смъртоносните таратайки ако така едно дете (вашето) ще получи шанс да доживее до старини? надявам се автономните автомобили (а защо не и дронове) да станат стандарт до 15-20 години.

  23. 23 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 523 Неутрално

    "пътя към автономните автомобили" го проправят Google и Tesla. Германците със тяхните overengineer-нати безсмислици от много време насам само догонват.

  24. 24 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 523 Неутрално

    P.S. и не си мислете, че идеята на автономните автомобили е да си купите такъв и той само да ви вози след това. Автономните автомобили ще премахнат фактора "бакшиш" от таксиметровите услуги и те ще станат много по-приятни и достъпни. След 10 години в белия свят дори няма да съществува нужда от личен автомобил. Просто човек ще си "вика" кола е един "клик" през смартфона. Колата ще пристига сама. Човека ще я кара или тя ще го вози докато му трява. И накрая колата ще изчезва сама към следващия клиент. Автономните автомибили ще решат и проблема със паркирането и зареждането на електрическите автомобили в центровете на градовета. Дори и автомобила да е ваш, той ще може и сам да стигне до отдалечен гараж или зарядна станция....

  25. 25 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Сега сигурно произвеждат някоя в черен цвят в която бай Мангау през 2036 ще се вози по джапанки с чорапи.

  26. 26 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 542 Неутрално

    големият въпрос - при неправилно автономно изпреварване, ако някой кат-аджия седи на гюме в храстите, при констатирано нарушение на правилника за прилагане на здп, кой отнася глобата - програмиста на автономното изпреварване или задкормилното устройство ?

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    Новата Е-класа, комби ще има ли...?
    Винаги много съм ги харесвал!

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на t.rex
    t.rex
    Рейтинг: 410 Весело

    'грозен, скъп и не за всеки'

  29. 29 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Една идея: От "Мерцедес" да сложат един комплект гирички в колата, за да има какво да прави шофьора докато се вози.

  30. 30 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Еееееебати колата...

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#20] от "Николов":

    Преди няколко години карах кола под наем в Германия. Ползвах я седмица, есен, валеше доста, направих над 1500 километра включително по малки междуселски пътища. Като я връщах нямаше нужда от автомивка, дори от прахосмукачка !!! А в София на друга сутрин след миене на колата и личи полепналата прах.

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2478 Весело

    До коментар [#19] от "Николов":

    Затова се говори за асистент за изпреварване - опитва се да познае какво иска водача и да му помогне и следи за опасности които може да е пропуснал и предупреждава и/или реагира. Поне засега напълно автономен автомобил които отгоре на това да може да кара като джигит по Българските межуселски пътища няма.

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4122 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дундурук":

    Не. Високите технологии винаги влизат първо в по-нисък клас, ей така, като за тестове един вид. Както от WV използват Сеат да речем.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1769 Любопитно

    [quote#19:"Николов"]бих искал да видя автономно изпреварване - как се съобразява с липсата на видимост поради завой/възвишение напред? [/quote]
    Французите бяха предложили дрон да лети пред колата и да предупреждава, ама май решението ще дойде от пътната настилка — "умен асфалт", който ще "споделя" с автомобилната система какво става зад баирчето (завоя), а системата ще предупреждава водача...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK