Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)



Десетото поколение на "Мерцедес" Е-класа проправя пътя към автономните лимузини, като поставя нови стандарти по отношение на разхода на гориво, комфорта, лукса и свързаността с външния свят. Моделът дебютира на започналото вчера автомобилно изложение в Детройт.


Сред автономните функции на Е-класата са самостоятелно следене на предния автомобил със скорост до 210 км/ч, като освен ускоряване и спиране, функцията Drive pilot коригира и траекторията. Системата се справя дори със сложни завои, а при скорост до 130 км/ч, системата може да се ориентира и когато осевите линии не са ясни или изобщо липсват.


Нова функция на автопилота е осигуряване на автономно потегляне до 30 секунди след спирането на колоната. Допълнителната функция "ограничител на скоростта плюс" автоматично следва разпознатото от камерата ограничение на скоростта и го сравнява с известните на навигационната система лимити.




Сменя сама лентата и се паркира от разстояние
В Е-класата е вграден и първият по рода си активен асистент за смяна на лентата. При активиране на пътепоказател за повече от две секунди, системата предприема автоматично пристрояване, ако съседното платно е свободно.


Активният спирачен асистент с функция за кръстовища разпознава напречен трафик и при отсъствие на реакция на водача може автономно да предприеме спиране. Кормилният асистент за избягване на сблъсък подпомага въртенето на волана, ако при опасна ситуация водачът инициира съзнателно или инстинктивно действие за избягване на препятствието.



Активният асистент за запазване на лентата може да предотврати неволно напускане на лентата с коригираща едностранна спирачна намеса, когато регистрира насрещен трафик или бързо изпреварващ автомобил. Асистентът за мъртва зона вече може и при ниска скорост в градска среда да предупреди при опасност от страничен удар и както досега, при скорост до 30 км/ч, да предотврати сблъсък в последния момент с корекция на траекторията на движение на автомобила.


Нова е и системата за паркиране от разстояние чрез приложение на смартфон. Това е удобство при влизане и излизане на автомобила в гаражи или тесни паркоместа, като пътниците и водачът могат да слязат преди маневрата, или да се качат след нея.


Автомобилът е снабден и със система за комуникация Car-to-X, позволяваща мобилна обмяна на информация с други автомобили. В бъдеще ще е възможна  комуникация с пешеходци и велосипедисти, посредством приложения за смартфони и таблети.


По-голяма дължина и междуосие
Новата Е-класа на "Мерцедес" предлага с 6.5 сантиметра по-голямо междуосие (вече 2.94 метра) и с 4.3 см увеличена дължина (до 4.92 м). На първо време лимузината излиза на пазара с един бензинов и един дизелов мотор. Версията Е200 разчита на четирицилиндров мотор с мощност 184 конски сили, предлагащ ускорение до 100 км/м за 7.7 секунди, при разход на гориво от 5.9 л/100 км.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

Изцяло новият дизел, монтиран в изпълнението Е200d, e четирицилиндров, с турбина с променлива геометрия и разполага с мощност от 195 конски сили. Той е по-къс и по-компактен, в сравнение със своя предшественик Двигателят дава ускорение до 100 км/ч за 7.3 секунди, а средният разход на гориво е 3.9 литра на 100 километра.


След пазарния дебют гамата на Е-класата ще бъде обогатена и с други модификации, включително нов четири-цилиндров дизелов мотор със 150 конски сили, плъг-ин хибридна версия и бензинов двигател с 333 конски сили.


Хибрид със среден разход 2.1 л/100 км
Е 350 хибрид използва бензинов агрегат и електромотор, като общата мощност е 279 конски сили, а максималният въртящ момент е 600 Нм. Еколимузината изминава до 30 километра само на ток, което позволява средният разход на гориво да е 2.1 л/100 км. В същото време ускорението до 100 км/ч става за 6.2 секунди.


Всички модели, които ще се предлагат при лансирането на модела, са оборудвани с новата 9G-TRONIC девет-степенната автоматична трансмисия. "Мерцедес" Е-класа стандартно се предлага със стоманено окачване в три варианта – комфортно, комфортно със спортен характер, понижено с 1.5 см и спортно с адаптивно демпфериране.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

Лимузината е единствената в сегмента, която може да бъде оборудвана с многокамерно въздушно окачване, което използва три различни по обем камери на амортисьорите на задната ос и две камери на тези отпред. Височината на автомобила се регулира автоматично в зависимост от скоростта и натовареността. Отделно, пътният просвет може да бъде увеличен при участъци от пътя в лошо състояние.


Водачът може да избира измежду между комфортни и спортни характеристики на въздушното окачване. Цялостното поведение на Е-класата на "Мерцедес" пък се променя в комфортен, еко, два спортни и индивидуален режим.


Отключването на лимузината вече може да става и чрез мобилен телефон, който играе ролята на дигитален ключ, благодарение на технологията Near Field Communication или NFC ). Чрез нея смартфонът може да се зарежда безжично и да се свърже с външната антена.


Лукс и дигитализация в салона
Оформлението на интериора се отличава с изцяло електронен кокпит, в който се сливат екраните на приборното табло и мултимедията. Водачът може да избира дизайна на визуализацията за широкоекранното инструментално табло измежду три различни стила – класически, спортен и прогресивен.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

За първи път в сериен автомобил на волана са разположени чувствителни на докосване контролни бутони. По подобие на интерфейса на смартфон, те реагират на хоризонтално и вертикално приплъзване на пръста, като позволяват на водача да управлява инфотеймънт системата, без да сваля ръцете си от волана.


Мултимедията може да се управлява и през реагираща на допир подложка, разположена на централната конзола. Системата разпознава ръкопис, като в добавка част от функциите могат да се управляват и с глас.


Революционно озвучаване
По отношение на озвучаването прави впечатление серийната фронтбас-система, разработена от "Мерцедес". Тя използва обема на напречните и надлъжните греди на купето като резонатори за басовите високоговорители. Опционално се предлага с аудио системата Burmester с 23 колони.

Новата Е-класа на "Мерцедес" проправя пътя към автономните автомобили (видео)

Салонът на новата Е-класа се отличава с използването на висококачествени материали, като включва дървени декоративни елементи с открити пори, дърво с яхтена оптика и нов вид метализирани материи. Седалките в салона са ергономични. За първи път наред с подгряването на креслата и волана, се предлага и затопляне на подлакътници на вратите и на централната конзола.


Друга интересна функция на седалките е подготовката на пътниците за страничен удар. При опасност, системата превантивно отмества водача или пътника от опасната зона, като за части от секундата изпълва въздушна камера, разположена в страничните опори на облегалките на предните седалки. Облегалките на задният ред се делят в съотношение 40 - 20 – 40 процента, което повишава гъвкавостта на интериора.


За осветяване на интериора е използвана само LED технология, която се отличава с нисък разход на енергия и дълъг живот. Опционалното амбиентно осветление предлага 64 цвята.


Фарове на Е-класата са светодиодни и осветяват пътя автоматично, чрез прецизно разпределението на светлинния поток, без да заслепяват останалите участници в движението. Растерният принцип позволява независимо управление на левия и десния фар и тяхното динамично адаптиране към пътната ситуация.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK