Властите в САЩ не приеха плана на "Фолксваген" за решаване на проблема с вредните емисии

Матиас Мюлер в Детройт

© Reuters

Матиас Мюлер в Детройт



Американските власти прецениха днес, че планът, предложен от германския автомобилен гигант "Фолксваген" за привеждане в нормите на дизеловите коли, оборудвани с манипулирани мотори в САЩ, не може да бъде одобрен, предаде "Франс прес". Калифорнийската агенция за защита на околната среда, която допринесе за разкриването на скандала с германската компания през септември, обяви, че отхвърля мерките, които са й били предложени от концерна, които касаят колите с двулитрови мотори.


Предложеният план има пропуски и не отговаря по адекватен начин на въздействието в по-общ аспект на манипулираните двигатели върху характеристиките на колите, върху техните емисии и върху тяхната сигурност, се посочва в изявление на регулаторния орган. "Фолксваген" е обект на няколко разследвания в САЩ заради това, че е оборудвал близо 600 000 от колите си в страната със софтуер, който манипулира резултатите от тестовете за вредни емисии.
В отделно изявление от това на калифорнийския регулаторен орган, Американската агенция за опазване на околната среда каза, че е съгласна, че планът, предложен от германския концерн не е приемлив.


Утре главният изпълнителен директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер ще се срещне с ръководителят на американската Агенция за защита на околната среда Джина Маккарти, за да обсъди нови предложения. На открилия се вчера в Детройт автосалон ръководителят на германския концерн се извини за манипулациите.


"Ние знаем, че дълбоко разочаровахме нашите клиенти, отговорните правителствени служби и широката общественост тук, в Америка", каза Мюлер пред журналисти. Той подчерта, че автомобилният гигант е "напълно решен да поправи нещата". 

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    Тези са идиоти. Няма ала, бала!

    ...
  2. 2 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Реноме с пари и обещания не се връща.
    Трябва време и доказателства за промените.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  3. 3 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Трябва да им скъсат шушоните да платят обезщетение на всеки дето си е купил каращисан дизел и при желание да му сменят колата с нова!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  4. 4 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 717 Разстроено

    "Ние знаем, че дълбоко разочаровахме нашите клиенти, .... тук, в Америка"

    А нас не можете да разочаровате, а? Или при нас няма проблем с това, че двигателите не отговарят на данните, които сте дали?

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  5. 5 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Рекет.
    Като толкова са ви мили купете си автомобил от "Американската агенция за опазване на околната среда". Там са големи експерти.

  6. 6 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#2] от "Калибър":

    На теория си прав, но практиката не показва това... Или поне не в случая в VW. Въпреки апокалиптичните прогнози, спадат в продажбите им за миналага година е едва 2%. И това не се дължи само на скандала с вредните емисии, а и на намалените продажби в Русия и Китай. В Русия, най-вероятно заради свитото потребление (по обясними причини). В Китай - най - вероятно заради поевтиняването на йоана и т.н.... Демек скандала с вредните емисии е нещо касаещо повече властите отколкото потребителското доверие... Не казвам, че е правилно, но това показват цифрите за сега. В дългосрочен план ще видим.

  7. 7 Профил на Balkanets
    Balkanets
    Рейтинг: 217 Неутрално

    А аз си харесвам Тигуана и не си го заменям за нито една амераканска кола!

  8. 8 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Ще ги пукнат от дела...Германците има яко да плащат за това мошенничество.

  9. 9 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Ма много са нетърпеливи от Фолксваген. Американските власти казаха "Ще видим", но първо трябва да приемат още 10-тина милиона имигранти.

    https://goo.gl/8NG90J
  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    "Предложеният план има пропуски и не отговаря по адекватен начин на въздействието в по-общ аспект на манипулираните двигатели върху характеристиките на колите, върху техните емисии и върху тяхната сигурност"

    И какво точно означава това? Какво общо има сигурността? Ако планът наистина не е добър, защо не обяснят като хората къде са му слабите страни?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1099 Весело

    До коментар [#4] от "Чоко и Боко":

    Доколкото разбрах, VW са се съгласили в Перник всички коли да бъдат сменени с нови...

  12. 12 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#10] от "deutschwagen":

    Ето я оригиналната новина от Ройтерс http://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-idUSKCN0UQ28320160112
    Това са детайлите, с които са разполагали към момента. Ще пишат още, без съмнение...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  13. 13 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Проблемът е, че разочароваха американците, а европейските платени подлоги в бриоксел се правят на ударени наред с милионите селски бекове в европа продължаващи да ни убиват с тъпотията си.

  14. 14 Профил на reconquista
    reconquista
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ква екология, за американците двигател под 3куб е малолитровка. Цялата работа е да съсипят VW. Не, че не си го заслужават за лъжите

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#12] от "Торбалан":

    Мерси, тази статия е допълнена. Май за сега ще е тайна:

    "California sent VW a confidential letter offering a detailed explanation of why its fix plan does not work"


    Иначе упреците звучат доста сериозно:

    "The state said VW's proposed fix was "incomplete, substantially deficient and falls far short of meeting the legal requirements." It also said the fix was not fast enough"


    Особено това "not fast enough" не го разбирам, защото до колкото знам, за повечето коли е било предвидено само репрограмиране. Да не е достатъчно по бих го разбрал, ама да не е достатъчно бързо....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ново поевтиняване на акциите следва...

  17. 17 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    [quote#15:"deutschwagen"]Особено това "not fast enough" не го разбирам, [/quote]

    До коментар [#15] от "deutschwagen":

    Ами не е достатъчно бързо! От Миналия Септември се мотаята а за пътви път са били предупредени с писмо през Май 2014г. Сега сме Януари 2016 !!!
    Преди няколко дни видях за първи път обява по телевизията на някаква адвокатска фирма за всички собственици на ФВ от тези с лъжливи мотори да се обадят защото започват клас акшън съд. ФВ не трябва да се страхуват от ЕРА или от Калифорнийската Агенция за Чистота на Въздуха. С тях рано или късно ще се разберат и глобата няма да е повече от $30 милярда. В САЩ правителството обикновено е про-бизнес и няма да ги накаже много. Но частните хора имат право да си ги съдят за колкото си искат и само съдията може да реши колко да отсъди. Дори и Обама и Меркел не могат да ги спасят от това. Там ще са големите пари! Аз мисля че ще им излезне по-евтино да дадат на всички по една нова бензинова кола. Хем ще държат бройката на ФВ на пътя същата хем няма да харчат пари за нещо което само ще напомня на всички за този гаф.

    California Über Alles
  18. 18 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#17] от "Pontif А":

    600000 парчета са това ( почти 2 годишните им продажби в САЩ), по 30 хилки средно, прави към 20 млрд. А са заделили само 6 млрд, за цял свят.... Ще има приклякане и наваждане до безкрайност.....

  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#18] от "mandzo":

    Чух че $30 били заделили, но може и да бъркам нещо.
    Нали знаеш че при криза е важно да се действа бързо. Ако го влачат този случай ще продължават да губят пари и ще бъдат в устата на хората.
    Тойота, която има много повече опит в САЩ от ФВ се държа брилятно по време на техните проблеми. Президента им дойде. Поклони се и се извини в Конгреса - с това спря апетита за издаване на закон който да им навреди. Извини се на загиналите. Моментално поправиха проблема. Всички автомобилни компании им съчустваха защото и те са били в такива кризи. Ако си спомняш само ФВ тогава започнаха да правят клипове в които показваха как техните коли спирали дори когато газта е натисната. Още тогава това се прие от публиката като проява на лош вкус. Хората видяха че Тойота искрено съжелява и след два месеца в пресата запонаха да се появяват статии за това как не е справедливо да се напада Тойота, как не са толкова виновни. След 6 месеца никой не си спомняше за случая.
    ФВ точно обратното правят. Знаеш че в Америка обичат да показват че няма свещени и недостижими хора или организации. На всеки може да се случи да се издъни. Те искат да си признаеш вината, да се извиниш и покажеш че съжеляваш искрено и тогава ти прощават все едно нищо не се е случило. Американската култура винаги е била за Second chance.
    Щом стана скандала, всички германски шефове се скриха в Германия и започнаха да планират как да лъжат и да не поемат отговорността. Само Майкъл Хорн който е шеф на ФВ USA веднага излезна и се извини и каза истината - "Our company was dishonest, with the EPA and the California Air Resources board, and with all of you and in my German words, we have totally screwed up," Но това е защото е учил в САЩ и е живял тук достатъчно дълго че да знае за какво става дума. После се оказа че ФВ са искали да го уволнят за това. Какво дълбоко неразбиране на културата тук! Той ги спаси а те искаха да го уволнят.

    California Über Alles
  20. 20 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#19] от "Pontif А":

    Министерството на правосъдието даде под съд ФВ миналата седмица за $46 млрд. приблизително, а ФВ са заделили 6.7 млрд. ЕВРА. Справка -
    http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-01-13/vw-ceo-s-bumpy-u-s-tour-fails-to-win-over-regulators-critics

    Ша им събуят гащите за тези дърти лъжи!!

  21. 21 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#20] от "mandzo":

    Inтересно за колко ще бъде иска на клиентите с колите. Сега се събират с клас акшън съд.
    Мерси за линка.

    California Über Alles
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#17] от "Pontif А":

    [quote#17:"Pontif А"]Ами не е достатъчно бързо! От Миналия Септември се мотаята а за пътви път са били предупредени с писмо през Май 2014г. Сега сме Януари 2016 !!![/quote]

    Става въпрос за коренно различни неща. Казват, че планът за покриването на изискванията не предвижда достатъчно бързи поправки. Това какво е ставало до момента, в който е започнала работа по този план няма никакво отношение и не е причина да отхвърлят плана. Това отхвърляне по-скоро забавя нещата, мисля че това е очевадно.




    [quote#17:"Pontif А"]ФВ не трябва да се страхуват от ЕРА или от Калифорнийската Агенция за Чистота на Въздуха. С тях рано или късно ще се разберат и глобата няма да е повече от $30 милярда. В САЩ правителството обикновено е про-бизнес и няма да ги накаже много. Но частните хора имат право да си ги съдят за колкото си искат и само съдията може да реши колко да отсъди[/quote]


    Да, това е така. Интересно обаче защо нямаше клас-екшън дела когато съдиха Тойота за 50 милиарда за нещо много подобно края на 90-те. Или за колите-убийци на GM.



    [quote#17:"Pontif А"]Дори и Обама и Меркел не могат да ги спасят от това. Там ще са големите пари![/quote]

    Да, съгласен съм. Обаче if sh*t hits the fan, могат да спасят компанията, както стана с американските марки преди години. Отделно, ако това беше американска компания, дали не можеше да направят един Chapter 11 Bankruptcy, което е поне толкова преструктуриране, колкото фалит.



    [quote#17:"Pontif А"]Аз мисля че ще им излезне по-евтино да дадат на всички по една нова бензинова кола[/quote]

    Сигурно е така.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK