Високопроходимо комби на водород показа "Ауди" в Детройт

"Ауди ейч-трон куатро концепт"



Високопроходимо комби, задвижвано от водород, е най-впечатляващият модел на щанда на "Ауди" на започналото в началото на седмицата автомобилно изложение в Детройт. Доколкото може да се съди по снимките, "Ауди" h-tron quattro concept е изградено на базата на модела "А4 олроуд куатро", който също дебютира на първия голям автосалон за годината.


Технологичната студия на германците използва водорода от три, разположени на различни места резервоари и кислорода от въздуха, за да произвежда ток в горивни клетки. Електричеството захранва два електромотора (по един на предния и задния мост) с обща мощност 309 конски сили.

"Ауди ейч-трон куатро концепт"

© Reuters

"Ауди ейч-трон куатро концепт"


Спортното високопроходимо комби, със задвижване на четирите колела, се ускорява до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. Зареждането на резервоарите с водород става за около четири минути, а количеството в тях стига за до 600 километра пробег.
Интериорът на "Ауди ейч-трон куатро концепт"

© Reuters

Интериорът на "Ауди ейч-трон куатро концепт"


В "Ауди ейч-трон куатро концепт" са интегрирани редица технологии, които превръщат колата в автономен автомобил. С помощта на централизираното устройство за управление на асистиращите системи, всички данни за ситуацията около превозното средство се анализират постоянно в реално време. Отбелязва се, че при скорост до 60 км/ч, както и при маневриране за паркиране, електрониката може изцяло да поема функцията на водача.


А4 олроуд е с повишен клиренс и мощни мотори
Новият "Ауди А4 олроуд куатро" се представи в Детройт с още по-категоричен дизайн. Автомобилът е със задвижване на четирите колела куатро и има с 3.4 см по-голям клиренс от стандартното комби.




Предлаганите за модела двигатели са мощни и ефективни, като разполагат с до 272 конски сили. Многобройните функции на Audi connect свързват водача и спътниците му с интернет с помощта на високоскоростния стандарт LTE.


Системите за подпомагане на водача са доста на брой, като интересни са адаптивният круиз контрол, с възможност за автономно спиране и потегляне, и асистент за движение в задръстване, който не само поддържа темпото на колоната, но и следва извивките на пътя.

"Ауди А4 олроуд куатро"

© Reuters

"Ауди А4 олроуд куатро"


Системата за ефективност с предикативно действие съобразява натоварването на основните системи в автомобила в зависимост от профила на терена и маршрута в навигацията. Не липсва и асистент за теглене на прикачен товар, който значително улеснява работата на водача.


На автосалона в Детройт "Ауди" за пръв път показва A4 седан пред широката публика зад океана.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 594 Любопитно

    Ще си купя това АУДИ,проблем ще бъде зареждане с горивото водород.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    И къде ще ходят детройтци с такава кола !!! От такива коли пътното хептен ще зарежат пътищата и ще ни остане само набутването с винетки.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4849 Неутрално

    До коментар [#1] от "mentra65":

    В Германия и Шотландия няма проблем с водорода

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Миришат ми чорапките за това и все пак - колко е барела водород?

  5. 5 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Глупости-просто показват какво могат и тези екстри ще се вкарат на всички автомобили да няколко години.До 60км ч автономно и автономно паркиране-колко жени няма да искат да им го купят.

  6. 6 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1641 Любопитно

    До коментар [#4] от "ludiakolio":

    ми не е много скъп, проблема е малко по друг за съхраняването, да не се окаже че зареждаш колата и след седмица в нея няма нищо. Понеже имаме газов хроматограф за 1 седмица бутилката се опразва няма значение дали го използваш или не

  7. 7 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 225 Весело

    Тия автономни функции по бг пътищата дето ни се събират общо 15 см маркировка трудно ще проработят...

  8. 8 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1443 Весело

    Дано саудитските принцове , ирански шахове ,Алекперов,Златев и който друг се сетите да четат тази статия....

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  9. 9 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Е защо така зарязваме TDI -то, гордостта на немската автомобилна индустрия?

  10. 10 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 308 Неутрално
  11. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3192 Неутрално

    До коментар [#8] от "kasko":

    За да получите водород са ви неоибходими вода и електричество. Това означава, че който разполага с тези ресурси, може да си го произвежда. След това може да го транспортирате с кораби, подобно на втечнения газ - като една голяма газова бутилка! На практиика, държавите, които визирате, няма пречка да се включат в това, даже напротив!
    Преди 10г. Мерцедес бяха в авангарда на горивните клетки, но тогава това на американците никак не им се хареса!

    I Want To Believe
  12. 12 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    До коментар [#11] от "2.50":

    Да де , Хофманов апарат ,електролиза,два мола водород ,един кислород...) Десет години бяха необходими на производителите на моб телефони да свалят размерите им от тухла единичка до по-малък от цигарена кутия.Колко ли ще са необходими да се подкарат такива коли в серия...? Докато дойде обаче това време визираните от мен по-горе да го вземат в предвид , да почват да се шашкат и да държат петрола с ниски цени.Пък занапред ако искат и водород да произвеждат.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  13. 13 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3192 Неутрално

    [quote#12:"kasko"]Докато дойде обаче това време визираните от мен по-горе да го вземат в предвид , да почват да се шашкат и да държат петрола с ниски цени[/quote]

    По-скоро ще ни дерат като за последно, за да може с печалбите да инвестират в конкурентно водородно производство!

    I Want To Believe
  14. 14 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#11] от "2.50":

    Само дето от енергийна гледна точка, диализата изобщо не е на далавера, така че виж какви са методите за промишлено производство на водород. Ще подскажа малко - неслучайно в името си имат "водороди" или "водородни".

    И, не, за съжаление използването на вятър и слънце все още е далеч от приложимо за индустриален добив на водород от вода.

  15. 15 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#14] от "krasi_kara":

    Идеята е да се използва излиштния ток през нощта, който и без това се губи в по голямата си част поради липса на потребление

  16. 16 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Бързат немците, бързат! Ще трябва да оправят бъркотията забъркана от ФВ. А колата си я бива!

  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1527 Любопитно

    Водородни концепти обикалят автоизложенията от поне 30 години.
    Нерешените проблеми са два - съхранението на водорода в автомобила (под налягане е опасно, втечнено - скъпо И опасно, в металхидридни, амониеви и пр. резервоари - безопасно, но скъпо И малък пробег) и липсата на инфраструктура за зареждане.
    Инфраструктура при желание (и много пари) се изгражда, но в статията няма нито дума КАК се съхранява горивото, а това е най-важното в момента.
    Електромобилите са още по-добри, но имат същият "малък" проблем - капацитета на батерията..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1527 Любопитно

    Elon Musk stated in 2015 that fuel cells for use in cars will never be commercially viable because of the inefficiency of producing, transporting and storing hydrogen and the flammability of the gas, among other reasons.

    Ама той какво ли разбира........

    Знанието е сила, информацията - власт
  19. 19 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#11] от "2.50":

    Прочети малко Hydrogen economy преди да пишеш глупости. Добива на водород от електролиза на вода е едва 4% годишно.
    При което е момента, ако трябва да получиш 1кг водород(за 100км) в колата си при електролиза на вода вкарваш 100kWh електроенергия. С това електричество Тесла Модел С ще мине над 400км.
    В чужди сайтове имаше снимка на структурата. Колата ще има 3 бутилки, а не като тойота митай 2. Едната под задната седалка, втора в дъното на багажника и трета под централната конзола между краката на предните пътници. Пътуващите ще са заобградени с бутилки. Е то тва си е водородна бомба на 4 колела.
    Засега най-евтиния добив на водород е при парно реформиране на природен газ. При него вкарвате 3,2кг природен газ и 26кWh електроенергия, за да получите 1кг(11,2-12 Nm3) водород. Процеса става при пара 850С и налягане 25 бара. След това за компресиране до 880 бара и охлаждане до -40С още 10-13kWh електроенергия. Ефективността е по-ниска при малките водородстанция каквито са автомобилните произвеждащи 10кгН2/час.
    Чел съм и други анализи със супер ефективност под които пише, че са най добрите постижения за парно реформиране на природен газ, които не са демонстрирани, т.е. не се знае колко са достоверни.
    Една водородстанция с възможност да зарежда 2 коли с 500км(5кг водород) пробег на час струва над 2 МИЛИОНА ДОЛАРА. Захранването на кола с водород за 100км изисква много повече енергия от зареждане на ЕВ с батерии за същия пробег.
    Електролизата на вода е по екологична, но е нужно 2 пъти повече електроенергия, а 1kWh природен газ е двойно по-евтин от 1kWh електроенергия.
    Вижте камион на природен газ цъфнал като зелка.
    https://www.youtube.com/watch?v=CpmWPEhIaiU
    https://www.youtube.com/watch?v=BPllyKsN3C4
    При пожара на автобуса предпазния клапан на бутилките с метан не издържа, а водорода в това ауди ще с 4 пъти по високо налягане.
    ДРУГ Е ПРОБЛЕМА ЧЕ ТЕХНОЛОГИЯТА Е СЛОЖНА И ОБЕМИСТА, КОЕТО ОТНЕМА ОТ ПОЛЕЗНИЯ ОБЕМ НА АВТОМОБИЛА.

  20. 20 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Изминаването на 100км с водород е по-скъпо от на бензин.
    В автомобилите с горивни клетки има и батерии, защото са подобни на днешните бензинови хибриди с разликата, че водорода не се използва за горене. В батериите влиза регенерираната енергията при натискане на спирачката, защото горивната клетка не може да си отдели водорода от получената водата и върне в бутилката. Ако такъв водороден хибрид нямаше батерии щеше да е по-евтин, но и да консумира с 30% повече.
    В Щатите 5кг водород са 70$ за 480км на Тойота Мирай, как е? В западна Европа цената е 9 евро за кг водород.

  21. 21 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Прочетете за един опит на БМВ - BMW hydrogen 7.
    Голям смях.

  22. 22 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    [quote#11:"2.50"]За да получите водород са ви неоибходими вода и електричество. Това означава, че който разполага с тези ресурси, може да си го произвежда.[/quote]
    ...
    Колко е лесно да не мислиш!
    Ами след като го получиш водорода, нали трябва да го сгъстиш поне до 200бар или повече и да го съхраниш подобаващо БЕЗОПАСНО в автомобила, защото барутът е по-малко взривоопасен от водорода. И както каза един колега по-горе, ползваш или не, водородът си излита в атмосферата, защото молекулата му е по-малка от междуатомните разстояния в кристалната решетка на металната бутилка.
    Тая работа не е като оная работа...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  23. 23 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Весело

    Как са емисиите...шегувам се....

  24. 24 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Пак, за да е видимо.
    Засега най-евтиния добив на водород е при парно реформиране на природен газ. При него вкарвате 3,2кг природен газ и 25-30кWh електроенергия, за да получите 1кг(11,2-12 Nm3) водород. Процеса става при пара 850 градуса С и налягане 25 бара. След това за компресиране до 880 бара и охлаждане до -40С още 10-13kWh електроенергия.
    http://www.fsec.ucf.edu/en/consumer/hydrogen/basics/production.htm
    http://www.digipac.ca/chemical/mtom/contents/chapter4/steamreform.htm

  25. 25 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    [quote#24:"Електрик"]След това за компресиране до 880 бара [/quote]
    ...
    Не знаех, че водород за автомобил се пълни на 880 бар. При това налягане сигурно е доста трудно да задържиш в резервоар малките молекули и да предотвратиш течове от всевъзможни места. Изобщо, тази водородна техника е доста сложна и скъпа, а като добавим високата цена за добиването на водорода, излиза ли изобщо сметката? По-скоро не.
    Но от Ауди, според мен, по-скоро демонстрират технологии и знания, начесали са си крастата да го конструират и да го покажат на света Пък за масово производство има доста да почакаме.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  26. 26 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Тойота Мирай с водородна горивна клетка събира 5кг водород (за пробег 480км) в 2 бутилки по 60 и 62 литра. Значи в 24 литра бутилка се събира 1кг водород при 700 бара. Оставя се аванс, защото 12 Nm3 водород(1кг) при 700 бара заемат обем 17 литра.
    На Мирай и дават разход 67 mpge, но по информация от Тойота зная, че използва 1кг водород(33kWh) за 100км.
    Тесла Модел S 60 е по-тежка с 100кг от Тойотата, но изминава 95 мили с енергийния еквивалент на 1 галон бензин.
    Тази разлика от 40% по-добра икономичност на Модел С идва от ниската ефективност на водородната горивна клетка в Мирая.

  27. 27 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#25] от "Скакауец":

    Ауди никви знания не демонстрира, защото Honda FCX Clarity е показана 2007 и се продава от 2008г. Хюндай и Тойота също продават такива коли с тази технология, но си стоят пред салоните им, защото няма кой да се излъже.
    Водорода в Тойота мирай е под налягане около 700 бара, но бутилките издържат и 870 бара.
    Зареждането на станциите става при 880 бара.
    Скоро тойота пуснаха мобилна водородстанция, за да си пласират произведените бройки. Тази станция обаче зарежда само до 350 бара с което максималния пробег на Мирай пада до 240км.

  28. 28 Профил на Владимир  Чакъров
    Владимир Чакъров
    Рейтинг: 8 Неутрално

    То не бяха формули, то не бяха изчисления :-) Чиста реклама за "високопроходима" кар... със само 3,4 см.по - голям клиренс??? Не е ли прах в очите...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    До коментар [#19] от "Електрик":

    Добре, обаче в случая с автобуса мисля, че бутилките са нпаравени да изпускат в даден момент. И както коменитрат някои, въпросът е защо са направени да изпускат настрани. Но все пак няма пострадали, нали? А автобуси на водород има отдавна, и не малко.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ами ако този горящ автобус беше в тясна улица?
    Имаш ли бройка за автобусите на водород в света?
    Аз бях чел че са общо 80.

  31. 31 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    [quote#27:"Електрик"]Скоро тойота пуснаха мобилна водородстанция, за да си пласират произведените бройки. Тази станция обаче зарежда само до 350 бара с което максималния пробег на Мирай пада до 240км.[/quote]
    ...
    Какво се има предвид "мобилна водородстанция"? Такава, която си товариш в колата и на всеки 240км спираш, правиш си водород и го тъпчеш в резервоара на колата? Или нещо друго? Любопитен съм за подробности. Благодаря!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    До коментар [#30] от "Електрик":

    Не става въпрос за автобуси на водород, а за автобуси на природен газ. Не виждам и смисъла да има автобуси на водород, след като се получава с природен газ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    До коментар [#28] от "Владимир Чакъров ":

    Поне предишни модели на Олроуд имат активно окачване, което може да качи колата до клиренс от 280мм. Освен това била минала официлания тест-корс на Ланр Ровър:

    The allroad comes standard with an adjustable air suspension system can lift the car high enough to provide 208 mm (8 in) of ground clearance; a low-range mode (an option with manual transmission), absent from other quattro-equipped vehicles, can be selected with the touch of a button. When used together, the two systems made it possible for the allroad to complete an official Land Rover test-course, thus far it is the only car-based SUV that has been proven capable of doing so in testing.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#31] от "Скакауец":

    Може да потърсиш в гуугъл mobile hydrogen station.
    Среден размер камион, който разнася водород по градовете да зарежда автомобили.

  35. 35 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#31] от "Скакауец":

    Ако искаш да знаеш повече за това което не харесваш прочети информация за toyota mirai и honda fcx clarity.
    Водорода е силно корозионен и съхраненението му в метални бутилки не е препоръчително. Бутилките на тези автомобили са изградени от няколко различни слоя.
    Много ми е интерсно какво ще стане, ако такъв автомобил пълен с водород се запали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK