Заводът на "Грейт уол" в Баховица временно спря работа

Автомобили "Грейт уол Стийд" 5 в склада към завода

© Георги Пауновски

Автомобили "Грейт уол Стийд" 5 в склада към завода



Заводът за сглобяване на автомобили "Грейт уол" в ловешкото село Баховица временно е спрял работа, научи "Дневник" от "Литекс моторс". Около половината персонал пък е освободен, също временно. Причината е настройване на поточните линии за производството на нови модели и достатъчната складова наличност.


Обявените през октомври планове на фирмата са тази година да бъде усвоено производството на два нови модела - кросоувъра "Хавал" Н2 ("Хавал" е луксозната марка на китайската компания "Грейт уол") и пикапа "Стийд" 6.


От компанията отрекора информациите, появили се в някои медии, че причина за спирането на работа е фактът, че двигателите на автомобилите, сглобявани в Баховица, не отговарят на евронормите Евро 6. Ограничението за производството на модели без Евро 6 важи само за леките автомобили, но не и за товарните, а такива са всички, които са в категорията N1.




От гамата на "Грейт уол" варианти с N1 имат три от четири модела - пикапът "Стийд" 5 и всъдеходите H5 и Н6. За товарните автомобили срокът за покриване на нормата Евро 6 е краят на септември тази година.


"Производството ще продължи, заводът на "Литекс моторс" все още е единственият работещ за автомобили в България", подчертаха от компанията.


В началото на месеца беше съобщено, че за миналата година търсенето на китайските автомобили "Грейт уол" в България се е увеличило с 4%. Конкретни цифри не бяха посочени, но беше съобщено, че пазарният дял на марката е 2.12%.


Предвид обема на пазара, който се очаква да е около 28 хил автомобила за годината, това съответства на приблизително 600 коли "Грейт уол". Освен в България произведените в Баховица коли се предлагат на пазарите в Италия, Македония, Румъния и Сърбия.


Заводът за сглобяване на колите "Грейт уол" беше открит от премиера Борисов през февруари 2012 година. Проектът е съвместен между най-големия частен автомобилен концерн в Поднебесната империя и притежаваната от Гриша Ганчев "Литекс моторс".

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Идеята е добра, реализацията по български.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Глупости. Тоя завод приключи преди месеци.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Едно хале със 50тина гайковерта - завод?! Аааа и паркинг има.....верно е завод

  4. 4 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 753 Неутрално
  5. 5 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Едва ли някой си е представял, че ще се изтрепят да купуват китайски джипки и няма да смогнат с производството, т.е. сглобяването.

  6. 6 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Гриша "бизнесмена"
    Най-краткия виц

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  7. 7 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Паспарту беше дотук. Няма държавна подкрепа, няма бизнес.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  8. 8 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Жалко. Гришата се опитва да инвестира в производство за разлика от други "бизнесмени". Мисля че вложи много усилия и средства в битката с Пеевски за "Петрол", аз предпочитам да остане в негови ръце.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Без рестрикция на вноса на дърти кочини не виждам как тоя завод ще има успех на Българския пазар.

  13. 13 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Един приятел англичанин работеше като инженер там, но напусна, защото нямаше работа и се прибра в Англия.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  14. 14 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Много ясно,

    в България би се продавала:

    1. малка икономична кола (спряха Ц10, а и сравнена с конкуренцията, не е от най-икономичните)

    или
    2. Нещо като икономична баничарка.

    С този куц асортимент (Ц30 на тази цена и с този разход, да, ама не), няма как да стане. При наличие на Дачия, не му разбирам замисъла на Гриша...

  15. 15 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    Това е наистина много жалко, макар и да беше очаквано. Просто трябваше първо да се създаде пазар за тези автомобили и чак след това да се прави завод според мен.

  16. 16 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Китайска кола, направена в България - как ви звучи това
    Иначе навсякъде където видя такава ми прави впечатление, че нямат една фуга дето да не изглежда като на кола въртяна по таван в Италия, поправена в Македония и после продавана "нов внос" на Горубляне

    На всичкото отгоре качеството на материалите вътре е плачевно. И накрая Гришата обеща нови коли за 10 000, а някой техни модели са по-скъпи от директни реномирани марки - например най-малката им кола е по-скъпа от форд Фиеста.
    Единствено пикака е смислен, за всички хора на които им трябва евтин пикап за работа

  17. 17 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Те нямат подходящи модели за нашият пазар. Наистина ако имат малка кола като Ц10 и баничарка ще имат успех. Пикапите са хубави, но повечето им клиенти наистина са имали нужда от нещо подобно.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Прасешка работа. Търпението на останалите бандити няма да е вечно.

    Navigare Necesse Est
  20. 20 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Катастрофа, като знаем какви загуби са да спре завод за автомобили. Не само за фирмата, но и за държавата.
    )))

  21. 21 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#8] от "sherekhan":
    Ей, каква вейка е станал, изморил се е от работа.

  22. 22 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    Японците защо не искат да инвестират в българското "автомобилостроене"?

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  23. 23 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Гриашта приключи - Доганци му видяха сметката. Не само на него , де - на целата държава.

  24. 24 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#22] от "Калибър":
    Защото българският пазар е незначителен.

  25. 25 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 466 Неутрално

    БГ наистина е кочина. Един се опита да прави ав-ли - и всички го плюят. Секаш те са Измислили автомобила.
    На новина, че се е открил завод за ишлеме /щото те всичките са такива/ 1000 коментара как чужд. инвестиции ще упраят БГ.

  26. 26 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 599 Неутрално

    То не е същото като да правиш къщички за птички.

  27. 27 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 791 Любопитно

    Като лаик си задавам въпроси .
    Как при по високи заплати в Румъния , тяхната кола е по евтина .
    Да не би в Китай или във България заплатите да са по високи за да е толкова скъпа .Тук даже не говорим и за качеството на колите , където румънската пак ни бие с пъти и е една от най продаваните коли в Европа .

  28. 27 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1071 Весело

    BMW Euro 6 - Баховице Моторен Верке - Евро 6 !

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  29. 29 Профил на Владимир  Чакъров
    Владимир Чакъров
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А това, че "Литекс Моторс" е единственият завод за автомобили в България не е вярно

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  30. 30 Профил на redsky
    redsky
    Рейтинг: 294 Неутрално

    С автомобилите не ни върви, но при велосипедите сме 6ти в ЕС.

  31. 31 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#14:"babameca"]в България би се продавала:
    [/quote]
    Извинявай че те поправям, ама във България не би се продавала никаква кола. Колко нови коли се продават във България, 1500? От тях колко ще са от завода - 200, е със 200 коли как ще стане номера. Никой завод не може да бъде рентабилен само със продажби във страната, трябва да има износ към Европа/поне/, иначе няма шанс. Ние не сме Китай със 1 млрд население.

  32. 32 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    С кого да се конкурират на европейския пазар? Това начинание си беше обречено.

    chavo64
  33. 33 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1768 Любопитно

    Много отдавна имам един въпрос: Защо всички дъжажни институции не са задължени да си друсат заднире части в кола сглобена поне у нас? Не е ли безумно да се поддържа трудовата заетост в Гемания, като се купуват пиоритетно мерцедеси и бемвета???

  34. 34 Профил на redsky
    redsky
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#31] от "deutschland":

    Годишно около 20.000 се продават в България (коли, ванове, камиони). Дачия е най-продаваната марка с около 3000 автомобила годишно.

  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4334 Неутрално

    Не вярвам,че този бизнес-проект може да излезе на печалба.И не вярвам,че този завод ще продължи да съществува занапред.

  36. 36 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 493 Неутрално

    аз лично чаках с голямо нетърпение пикапа - и такова огромно разочарование ме обзе, като го пипнах ! а като се повозих - ще мине доста време преди да си помисля за баховски пикап. а иначе имах наистина голямо желание.

    предполагам, че такива като мен са хиляди...

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  37. 37 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    "Заводът за сглобяване на колите "Грейт уол" беше открит от премиера Борисов"

    Има си хас да има някакво откриване и "бащицата" на нацията да не е там да резне една лентичка.

  38. 38 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1097 Любопитно

    И това, в никакъв случай не свързано с фалитът на КТБ...???

    Форумът е в будна кома...
  39. 39 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1153 Весело

    Аз ще спра сглобяването на мебели от ИКЕЯ вкъщи, за да съм солидарен

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  40. 40 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2720 Неутрално

    До коментар [#16] от "maddrum":

    Ха,колите на "Грейт уол" са...японски! Двигателят,електрониката,рамата и май още някои чаркове са на "Мицубиши".
    Вероятно поради някаква криворазбрана чест,китайците упорито мълчат и не рекламират колите си като японски. Така например,както всички знаят,че "Дачията" е на "Рено".

  41. 41 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 901 Разстроено

    Като си спомня Булгаррено и как братушките ни порязаха... Сега ние щяхме да правим Дачия. Е, не Дачия, може би Перун, Рила, Родопа... Балкан бяха моторетките!

  42. 42 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Временните неща са най-постоянни..колко жалко.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK