Комисия на европарламента ще решава как производителите на автомобили да не заблуждават за разхода

Комисия на европарламента ще решава как производителите на автомобили да не заблуждават за разхода

© Reuters



Европейският парламент гласува днес състава на 45-членна комисия, която трябва да открие дали има пропуски при тестовете за определяна на отделяните вредните емисии от превозните средства, съобщи пресслежбата на институцията. Органът ще проведе първото си заседание през февруари, когато ще избере своя председател и заместник-председатели. Междиният доклад на комисията трябва да е готов в срок от шест месеца от началото на работата й, а окончателния година след това.


Комисията ще разследва предполагаемите пропуски от страна на Европейската комисия при надзора на тестовите цикли, с които се мери консумацията на гориво, а така също ще набележи ефективни действия за надзор на изричната забрана чрез коригиращи устройства да се манипулират резултатите.


Членовете на новия орган ще обмислят и въвеждането на тестове, които да отразяват реалните условия на ползване на автомобилите. Важен въпрос, на който комисията трябва да отговори е и дали Европейската комисия и държавите членки са имали доказателства за използването на коригиращи устройства преди избухването на скандала с "Фолксваген" на 18 септември 2015 г.

Комисия на европарламента ще решава как производителите на автомобили да не заблуждават за разхода

© Reuters


Както е известно той тръгна от контролен орган в САЩ, а не в Европа, а проблемът е в това, че в част от дизеловите двигатели на концерна беше открит софтуер, намаляващ емисиите на азотни окиси по време на тестове. През октомври 2015 г. Европарламентът гласува резолюция, в която призовава за задълбочено разследване относно ролята и отговорностите на Европейската комисия и държавите членки и ги призовава да обявят какво са знаели за тези нарушения и какви действия са били предприети.




Тези дни за нови тестове, които да дават по близки резултати за разхода на гориво до тези в реални условия се обявиха и ръководители на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Предвид гласуваните срокове, комисията ще представи окончателния си доклад през март-април 2016 година.


Само няколко месеца по-късно - в началото на 2017 година Европейският съюз така или иначе планира използваната до този момент тестова процедура NEDC (New European Driving Cycle), последно актиулизирана през 1997 година да бъде заменена с по-модерния стандарт за измерване на разхода на гориво и емисиите WLTP (Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили), въведен през 2015-та. Тестът WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на въглероден диоксид в условия на реално пътно движение.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    Лъжат за всичко, от обема на багажника до разхода на гориво, щото са силни и никой не може да се бори с тях.

  2. 2 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Само комисии в тоя скапан ЕС. 45 човека ще мислят простотии.
    Изтряскайте им една яка глоба и да видиш дали така ще е. Само пара се троши за глупости.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  3. 3 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Хм. Очаквам теста WLTP да повиши разхода с поне литър на сто и рекламни данни от 4.0-5.0/100 да останат само пожелания.

  4. 4 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Заблудих се от заглавието - статията касае не разхода а "прихода" на газове към атмосферата.

  5. 5 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Имало и за разхода. Извинения.

  6. 6 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Няма реални условия. Има способности на водача. Разходът може да се качи двойно само с лошо шофиране. Когато по документи той е 4/100, това значи, че може да се слезе до 3/100 и да се качи до 8/100. И като насложим още фактори (например измами в бензиноколонките), нещата стават още по-интересни.

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    "...ЕП гласува днес състава на 45-членна комисия, която трябва да открие дали има пропуски при тестовете за определяна на отделяните вредните емисии..."
    А защо не 55-членна комисия с председател, зампредседател, секретари, служебни коли, нови офиси?
    А колко по-просто би било с една малка добавка към закона за защита на потребителите с опростена процедура да се даде възможност да се съдят големите фирми за подвеждаща реклама в брошурите. Мисля че в САЩ има добри подобни примери.

  8. 8 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#6] от "b_d_s":

    Колега, мисля че има стандартни условия за шофиране, при спазване на ограниченията от средно интелигентен и грамотен шофьор.Разбира се можеш да караш на газ спирачка или с 60 на втора, но тогава не се вписваш в стандарта.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  9. 9 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#8] от "soul":

    Разходът се влияе най-много от скоростта. Ако той е замерен при 90 км/ч, а ти караш със 190 км/ч няма защо да се чудиш, че колата ти гори двойно. Другото е ненужното ускорение (както ти писа газ–спирачка). Има още 100 неща – гуми, гориво, качество на пътя, прозорци, дори от това дали колата е измита, от цвета ѝ и на колко си настроил климатика.

  10. 10 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#9] от "b_d_s":
    Затова пиша за спазване на ограниченията.Няма къде да караш с 190 без да си нарушил ограничение.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  11. 11 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#10] от "soul":

    Със 140 км/ч обаче можеш. Разликата в разхода също ще е съществена.
    За да е коректно обявен един разход, той трябва да е във вид на таблица при различни условия и зависимости. Обявените от производители разходи обаче са постижими при определени условия.

  12. 12 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Абе много приказки, много нещо. На практика като има методика при тестовете явно са я спазили - такава, каквато е заложена. Какво като надуват гумите, изключват климатиците и т.н. Ами да вземат наистина да направят методика, където да пише, че нещата се замерват с такова налягане на гумите, с такъв вискозитет на маслата и т.н. Тогава ще се установи, че праговете, които ЕС изискват са нереалистични в определените срокове, защото, за да се изпълнят, всеки автомобил следва да струва с хиляди в повече за спешни разработки. Единственият изход е, флотата на всеки производител РЯЗКО да се увеличи с електрически / хибридни автомобили (пак яко разходи и липса на масова инфраструктура), което е абсурд предвид явната леност на Германия например да превъзпита купувачите да карат поне хибриди. Там им дай дизел, дизел, дизел и пак дизел.

  13. 13 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#11] от "b_d_s":

    Сигурно ще трябва отделна таблица за България, тъй като "магистралите" ни, както и организацията на градското, пак ще окажат съществени разлики между средно/булгар и средно/дойчо!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  14. 14 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 233 Весело

    Добрия шофьор не позва спирачки

  15. 15 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#14] от "jakodim":

    особено с автоматик?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK