След 68 години производство "Ленд Роувър Дефендър" излезе в пенсия

След 68 години производство "Ленд Роувър Дефендър" излезе в пенсия

© Ленд Роувър



След 68 години производство "Ленд Роувър Дефендър" излезе в пенсия, като през миналата седмица в завода в Солихъл беше произведен последният автомобил от серията. На събитието присъстваха повече от 700 настоящи и бивши служители на завода, участвали в производството на сериите автомобили от модификацията.


Юбилейният автомобил беше "Дефендър 90 Херитидж" с мек покрив. Главният изпълнителен директор на "Ягуар Ленд Роувър" д-р Ралф Спет подчерта, че "Дефендър" е източникът на легендарна проходимост на автомобилите от марката, които правят света едно по-добро място, "често при доста екстремни условия".

След 68 години производство "Ленд Роувър Дефендър" излезе в пенсия

© Ленд Роувър


Директорът на конструкторския отдел на групата Ник Роджърс пък допълни, че светът се е променил драстично през последните 68 години, но "Дефендър" си остава константа. "Създаването на бъдещия модел на "Дефендър", мечта на всеки инженер или дизайнер, е следващата вълнуваща глава от историята и ние нямаме търпение да се заемем с това предизвикателство", допълни той.
След 68 години производство "Ленд Роувър Дефендър" излезе в пенсия

© Ленд Роувър

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    комунета, гледайте и цъкайте с език. един 70-годишен джип превъзхожда всичките ви високопроходими "машини" и некадърно имплементирани автотехнологии, които се откраднали от запада...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Много корав джип. За сажеление на никой вече не му е необходимо такова нещо.

    California Über Alles
  4. 4 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    До коментар [#1] от "полувишис":

    В интерес на истината, руснаците имат нелоши постижения в пълноприводното задвижване /УАЗ, Нива, Камаз, БТР-60/80, някои специализирани машини за придвижване в тайгата и др./, като изключим почти пълната липса на ергономичност и усещане за външен дизайн.

  5. 5 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#4] от "volarok":

    точно това имат руснаците. нелоши постижения. нищо повече.
    затова и УАЗ, Лада Нива и останалото никога няма да стане легенда и символ на надеждност, проходимост и спасение във враждебни и трудни условия...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  6. 6 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#1] от "полувишис":

    Добре е от време на време да бъдеш обективен. В такива моменти би отразил факта, че Камаз спечели рали Дакар 12 пъти, че УАЗ е невероятно некомфортен, но изключително проходим джип и не на последно място би проумял, колко глупаво звучиш понякога.

  7. 7 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    До коментар [#5] от "полувишис":

    Това е друг въпрос. Ниската технологичност на сглобките на съветското/руското автомобилостроене отдавна е болна тема на цялото им ръководство, която беше преодоляна едва с навлизането на западпи компании напоследък. Като за неголяма сложност и новаварване, надеждността е що-годе задоволителна. Другият фактор е цената. Който има пари, си купува японско 4Х4.

  8. 8 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Всъщност, забележката на полувисшис беше отправена към комунистите, а ние все още разглеждаме руснаците, като такива

  9. 9 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    [quote#4:"volarok"]В интерес на истината, руснаците имат нелоши постижения в пълноприводното задвижване /[/quote]

    Приятел купи Нива, за да ходи на вилата, тъй като била на стръмно. Казах му - лягай под нея и затягай всичко наред.
    Когато се срещнем, винаги започва с благодарности.
    "Не лоши постижения"!!!
    До една гайките хлабави!!!

  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    По старост,не по инвалидност.Заслужена пенсия.

  11. 11 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#6:"zle_platen_trol"]Добре е от време на време да бъдеш обективен. В такива моменти би отразил факта, че Камаз спечели рали Дакар 12 пъти[/quote]

    От чуждестранната преса:

    За четвъртото тримесечие на 2014 година Камаз е увеличил износа си до 2300 машини. Това в най-добрия случай прави около 9000 камиона на година. Като гледам се купуват като топъл хляб. Не ми се търси и в кои страни се продават, а и не е трудно човек да се досети. Да не говорим, че от 2008 г. "стратегически партньор на Камаз е Daimler AG.

    Та ако ще бъдем обективни, да сме обективни докрай.

  12. 12 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 919 Неутрално

    До коментар [#6] от "zle_platen_trol":

    направо го закопа
    Иначе с УАЗ-ка съм се обръщал на тесен път в планината и след като го обърнахме (защото беше застанал на една страна) си продължи без проблеми.

    Pure Chewing Satisfaction
  13. 13 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Спомням си го с умиление и признателност! Никога не ме подведе!
    Не разбирам само защо някои ''поливисшисти'' намесват отново политиката.

  14. 14 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Имал съм удоволствието да покарам такова нещо. Дълга база с 2.5 турбо-дизелов двигател. Като цяло, не е лоша машината. Може да се движи в гората, може и на асфалт със 130 км. Сравнен с руските нива и уаз е несравнимо по-икономичен и далеч по-комфортен. Само че не за нашите теренни условия. Това е джип за пустинни терени. В пресечена местност, в кал не е особено проходим и един уаз със самоблокиращи диференциали го подминава без проблем. Има бавни и блокаж на раздатките, но това не достатъчно. Частите са му безумно скъпи, а е трошлив. Често чупи диференциалите и къса полуоските. Независимо че е с алуминиево купе, след време и по него заппочва да се получава умора на метала и малки пукнатини. Затова Дефендъра не е особенно предпочитан от горски, ловци и други любители на офроуда. Сравнен със старата G-класа, Ланд Круизер, Дайхатсу е много назад...

  15. 15 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#11] от "Форд Префект":

    Къде в поста ми прочете, че Камаз е много купуван камион? Или пък,че е конкурент на големите в бранша? Това, което си публикувал вероятно е истина, но не виждам какво общо има с факта,че Камаз е бил хегемон в най-тежкото рали доста години наред.

  16. 16 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#15:"zle_platen_trol"]Къде в поста ми прочете, че Камаз е много купуван камион? Или пък,че е конкурент на големите в бранша?[/quote]

    Не съм прочел такова нещо. Просто казвам, че това как се продава една стока, говори за качествата ѝ. Все пак хората не си купуват камиони, за да участват в ралита с тях, а за да си развиват бизнеса. Толкова ли е сложно или просто се правиш на ударен? Ти ако имаш транспортна фирма, паркът ти от Камаз ли ще бъде?

  17. 17 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#6] от "zle_platen_trol":

    това, че нещо тунговано е спечелило някакво състезание не означава нищо! НИЩО !

    защото означава само това, което си написал. че нещо, тунинговано, е спечелило някакво състезание.

    и означава също така, че КАМАЗ-ите, УАЗ-ките и всичко останало от съветите не е нито надеждно, нито удобно и приятно за използване, нито има предсказуеми разходи за производство и проддръжка и т.н. и т.н.

    моля те, не ми хвали съветските боклуци, защото не стават за нищо. ако ставаха за каквото и да е, хората щяха да ги купуват за каквото и да е, най-малкото, защото за 3 до 4 пъти по-евтини от западните си аналози. но понеже не стават за нищо! ЗА НИЩО! тези "инженерни" постижения не се купуват, просто защото за пари хвърлени на вятъра.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  18. 18 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#8] от "volarok":

    90% от руснаците вярват във величието на Руската империята и на СССР. и искат онези времена да се върнат, за да задоволят малкото си азиатско его на велик народ...

    а истината е, че днешна Русия трябва да се ръководи от останалите 10%, които са интелигентни, умни, способни и искат там да се установи модерна и съвременна демокрация и пазарна икономика. за да може Русия един ден да произвежда качествени и надеждни продуки, да предоставя надеждни и използваеми услуги и да развива своята култура, необременена от времената на кръвожадните си азиатски империи...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  19. 19 Профил на Desolater
    Desolater
    Рейтинг: 512 Неутрално
  20. 20 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#17] от "полувишис":

    Виж сега друже, аз съм последния човек, който ще похвали нещо руско, каквото и да е то. Така и никой от русофилите, които познавам не ми е посочил поне едно полезно за ежедневието на обикновения човек руско изделие. Репликата ми към теб беше само за частта с проходимостта. Руските машини са всичко, което си описал, но действително са много проходими, това е.

    П.С. Ако си се почувствал обиден , приеми искрените ми извинения.

  21. 21 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Хайде, не сравнявайте руските боклуци с най-добрия джип, че изглеждат още по-жалки.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  22. 22 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#20] от "zle_platen_trol":

    друже ще викаш на другарите си.

    като не искаш да хвалиш руски продукти защо изтъкваш проходимостта на руските машини? защо не хвалиш проходимостта на бразилските, или японските, или американските машини?

    айде да спрем с този спор, защото омаловажаваме темата, а тя е за легендарния Дифендър. такъв, какъвто Русия никога не е имала, а предполагам, че и никога няма да има...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  23. 23 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Има само един Джип на света и това е - Jeep.

    https://www.youtube.com/watch?v=dD6uLPy0iBM

    California Über Alles
  24. 24 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    [quote#14:"komutator"] Има бавни и блокаж на раздатките, но това не достатъчно[/quote]
    Има блокаж на централния диференциал.
    [quote#14:"komutator"]Частите са му безумно скъпи,[/quote]
    Истина.
    [quote#14:"komutator"]Често чупи диференциалите и къса полуоските[/quote]
    Това става, когато излезеш на асфалт и забравиш да му изключиш блокажа.

    Gunter glieben glauchen globen
  25. 25 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    До коментар [#23] от "Pontif А":

    Jeep. There is only one.

    Факт е, че в момента на пазара остава само легендарния Вранглер като истински корав джип, на шаси и с цели мостове.

    Gunter glieben glauchen globen
  26. 26 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4277 Неутрално

    [quote#23:"Pontif А"]Има само един Джип на света и това е - Jeep. [/quote]

    Е, стига де! Никога не съм вярвал, че такова нещо е възможно!!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  27. 27 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    До коментар [#26] от "Norman Granz":


    До коментар [#25] от "Blood Red Skies":


    [quote#25:"Blood Red Skies"]Факт е, че в момента на пазара остава само легендарния Вранглер като истински корав джип, на шаси и с цели мостове.[/quote]
    Мисля че всички сме съгласни с това. Но въпроса си остава на кой са необходими Вранглера и Дефендъра? В Америка Вранглера има култ фенове и винаги ще има почитатели и клиенти но достатъчно много ли са? Всичко което прави Джипа и Дефендъра чудесни из урвите ги прави ужасни на асфалта.
    Преди много, много години още "пресен от лодката" реших да пробвам един много напудрен Вранглер за разумна цена. Ами на третата пряка се хванах за главата - с това чудо ако трябва да карам 30 мили ще полудея. Това няма нищо общо с Чероки или с Рейндж Ровер - Вранглера и Дефендъра са съвсем различни животни. Може би аз не съм достатъчно мъж за тях

    California Über Alles
  28. 28 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    [quote#27:"Pontif А"]винаги ще има почитатели и клиенти но достатъчно много ли са?[/quote]
    За лов и планински туризъм няма грешка!

    Gunter glieben glauchen globen
  29. 29 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 646 Весело

    До коментар [#6] от "zle_platen_trol":

    Къде с тия съвеЦки куци магарета сред атовете?
    Колко е КАМАЗ тоя КАМАЗ на рали "Дакар" имаш ли идея ?
    И колко от камионите там са фирмени отбори и колко са за поддръжка и се състезават междудругото
    А колко УАЗ е СССР-ско творени и колко копие никога не стигнало качеството на оригинала, това пък не ми се коментира.

  30. 30 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#4:"volarok"]руснаците имат нелоши постижения в пълноприводното задвижване [/quote]
    Моля, Моля. Имал съм и Нива и Уаз. Такъв боклук просто не е истина. Купуваш и почваш да репонтираш.

  31. 31 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1423 Весело

    Карал съм УАЗ, имал съм Нива, карал съм почти цяла година Дифендър (това беше в Африка, преди двайсетина години).

    УАЗ е типична съветска военна разработка - проходима, но много груба, с много малък ресурс, отвратително поведение на твърда настилка, след 5 години - ръжда до безкрай. Не бих го пожелал никому, ако сам трябва да го "храни" и ремонтира.....
    Нива - от рождението си през 1977 година - неистов вой от раздатъчната кутия (която в добавка се и троши редовно), свръхкъса база + голееееми колела с отвратителни гуми = уникална нестабилност на лед, постоянно 4х4, което радва щастливия собственик с разход от минимум 15 литра, и, да не забравим - ръжда. Качеството на материалите от средата на 90-те е уникално зле.......
    Дифендъра - спартански без да е груб, блокажи на всичко, алуминиева каросерия (няма корозия, ниско тегло, нисък център на тежестта). По-добър от съветските произведения, нищо че е конструиран десетилетия преди тях.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  32. 32 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1423 Весело

    [quote#27:"Pontif А"]Вранглера и Дефендъра са съвсем различни животни. Може би аз не съм достатъчно мъж за тях[/quote]

    Ами те са си за черни пътища и въобще без път. Да ги карате по асфалт е мъка и за тях, и за вас.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  33. 33 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4277 Неутрално

    [quote#31:"pag"]УАЗ е типична съветска военна разработка - проходима, но много груба, с много малък ресурс, отвратително поведение на твърда настилка[/quote]

    Сигурно знаеш, че уазките се използваха за ... линейки при соца. И то не само във войската, а в цивилни болници (не и в Правителствена, разбира се).

    Аз съм се возил на уазка като 19-годишен войник - качих се здрав, слязох разболян. Как съветските другари са си представяли с това недодялано нещо да превозят умиращ пациент до болницата - дори не смея да се запитам.

    Но ... имало е петилетни планове да се изпълняват...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  34. 34 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 559 Неутрално

    ще освободят пазара за производители на други джипове

  35. 35 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#6] от "zle_platen_trol":

    тролчо, я попрочети историята на изброените марки, нито една от не измислена от руснаци..

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#35] от "Captain Shakespeare":

    Добре го каза. Има и още да се добави, ама айде!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  37. 37 Профил на ramboto
    ramboto
    Рейтинг: 229 Весело

    "Създаването на бъдещия модел на "Дефендър", мечта на всеки инженер или дизайнер, е следващата вълнуваща глава от историята и ние нямаме търпение да се заемем с това предизвикателство"
    Търпение нямали...що не са измислили първо новия джип, пък после да спират стария.

  38. 38 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 606 Весело

    Дифендъра е звер наистина.С лебедка WARN е вечен !

  39. 39 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#27:"Pontif А"]Това няма нищо общо с Чероки или с Рейндж Ровер - Вранглера и Дефендъра са съвсем различни животни. Може би аз не съм достатъчно мъж за тях[/quote]
    Преди 20години карах Дефендър брониран.Минал съм 148 000км с него,ама не ми харесва особено-тясно за водача,висок център на тежеста,твърдо возене,ама то е заради бронировката.Е,сравнено с Уазките и Нивите,дето съм ги карал преди е супер.В Рейндж Ровър също ми е тясно,ама возията е друга и обстановката вътре.Черокито е горе-долу ОК за мен.Харесвам Шеви Тахо,Ф-150.Най ми е удобно в автомобили на Дженерал Моторс,сякаш са правени специално за мен

  40. 40 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#15:"zle_platen_trol"] Камаз е бил хегемон в най-тежкото рали доста години наред.[/quote]
    Приятелю,мисля,че това беше,когато правеха нещо заедно с Рено,ама не съм много сигурен

  41. 41 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#24:"Blood Red Skies"]Това става, когато излезеш на асфалт и забравиш да му изключиш блокажа.[/quote]
    Не,че искам да се правя на голям умник,ама и аз да кажа-по принцип за блокажа не трябва да има голямо сцепление с пътя и да се движиш основно направо.

  42. 42 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif А":
    [quote#3:"Pontif А"]Много корав джип.[/quote]
    Джип е марка не категория.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  43. 43 Профил на ND
    ND
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#35] от "Captain Shakespeare":
    "Гигантският Сталинградски тракторен завод е изцяло изграден зад Океана, след това разглобен и докаран със 102 кораба в СССР. „Днепрогес” е строена от американската Cooper Engineering Company. Горковският автозавод (ГАЗ) – от компанията Austin. АЗЛК е построен по проект на Форд." генерал-лейтенант Леонид Решетников,
    http://www.blitz.bg/news/article/391083
    Продължението е УНИКАЛНО!
    Прочетете целият текст - заслужава си - уникално болен мозък!

  44. 44 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3613 Неутрално

    Очакваме новия Дефендър!
    Може да помислят малко повече, за комфорта вътре и да му направят свястно парно! Останалото си беше наред!

    Тия, дето въздишат по разни съветски боклуци, като УАЗ и Нива, ами да си ги карат и ремонтират, със здраве! Няма такива ръждиви и калпави по целия свят! Няма нужда да ни ги дават за пример, за каквото и да било!

    Бивш tww09306483.
  45. 45 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    [quote#42:"Mickey"]Джип е марка не категория.[/quote]
    Дали?
    Хората казват - От тук само джип може да мине, или един черен джип ... не съм чул някой да казва един дефендър може да мине.
    Така че джип е категория именувана на легендарната марка Джип. По същия начин по който се казва - истри ми се феродото на спирачките което е именувано на легендарната фирма Феродо.

    California Über Alles
  46. 46 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#43] от "ND":

    Ти блиц за сайт ли го смяташ?
    свинарски сайтове не чета.
    Порови се в руската Уики, там има всичко, само малко трябва да се филтрира.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  47. 47 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 958 Весело

    Ще ви споделя една комична случка. Имам руски автокран "Краз". Една сутрин при -25 градуса и нагоре, ми пристигат 2 нови румънски ТИР-а с тежки железа, които трябваше да разтоваря в моя цех. Като видяха носенето на акумулаторите към дъртия "Краз" който беше целият в сняг, изпаднаха в ужас. Обясниха ми, че камионите им са били в гараж и въпреки подгрева и използвания спрей за 1 час едвам са запалили 2 от 5-те камиона. Дядо "Краз", произведен преди 1980г. и непален над 3 месеца запали без спрей, факла или какъвто и да е подгрев /такива "чудеса конструктура не е предвидил/, запали от четвърт оборот. Румънците започнаха да пляскат и да го гледат с уважение.

  48. 48 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Не хваля руската техника. Знам, че основните машини и двигатели са ги копирали някога от САЩ. Да не говорим за течове или за това как тази техника се управлява. Комфорта на водача изобщо не ги интересува. Но това ми е най-надежния кран през зимата.

  49. 49 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Весело

    До коментар [#22] от "полувишис":
    [quote#22:"полувишис"]айде да спрем с този спор, защото омаловажаваме темата, а тя е за легендарния Дифендър. такъв, какъвто Русия никога не е имала, а предполагам, че и никога няма да има... [/quote]

    Като е толку убав , оти толкова малко го карат в Русия ?
    И в България , де ?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  50. 50 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#47:"proizvoditel"]Имам руски автокран "Краз"[/quote]
    "Краз" е Украинска компания,Приятелю....

  51. 51 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Неутрално

    И аз като производител знам коя техника е по-добра , ама и аз като него знам ,че за определен вид дейности и лошата/като изпълнение,външен вид и удобства/ е по-добра от лъскавата и високотехнологична.
    Например питайте горските и дърводобива !

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  52. 52 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Весело

    [quote#50:"bulamerican"]"Краз" е Украинска компания,Приятелю.... [/quote]

    То и Байконур е казахстански , приятелю.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  53. 53 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 395 Весело

    [quote#52:"navy"]То и Байконур е казахстански[/quote]
    Защо се бъзикаш?Просто ми стана смешно,че руснаците сами не могат да направят нищо свястно-велосипеди "Украйна"и "Минск",транзистори "ВЕФ",микробуси "Латвия" и още много други

  54. 54 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Весело

    До коментар [#53] от "bulamerican":
    [quote#53:"bulamerican"]Защо се бъзикаш?Просто ми стана смешно,че руснаците сами не могат да направят нищо свястно-велосипеди "Украйна"..........[/quote]


    Бъзикам се , защото без благословията на Сталин,Хрушчов и по-късно Брежнев нищо нямаше да се направи в изредените бивши републики.На всички беха подхвърлили по нещо да не умират от глад ,да бачкат и да не мрънкат.
    Донските казаци още щяха да си яздат конете вместо да прават велосипеди Украйна.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  55. 55 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 395 Любопитно

    [quote#54:"navy"]Бъзикам се , защото без благословията на Сталин,Хрушчов и по-късно Брежнев нищо нямаше да се направи в изредените бивши републики.На всички беха подхвърлили по нещо да не умират от глад ,да бачкат и да не мрънкат.
    Донските казаци още щяха да си яздат конете вместо да прават велосипеди Украйна.[/quote]
    Въпреки,че не обичам думата "ако",хипотетично къде ли щяха да са всичките тези държави в развититието си сега,ако ги бяха оставили да се развиват самостоятелно?Същото важи и за България

  56. 56 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#50] от "bulamerican":

    На табелите на моя кран приятелю не пише "виробляється в Україні", а "сделано в СССР". А след 1990г компанията може и да е станала Украинска. То и АЕЦ "Чернобил" е на територията на Урайна, но си беше дело на СССР.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK