Заводите на "Тойота" в Япония спряха заради недостиг на стомана

Снимката е от завод на "Тойота" в Индия.

© Reuters

Снимката е от завод на "Тойота" в Индия.



Тойота" обяви, че спира производството на автомобили в заводите си в Япония от 8 до 13 февруари, заради недостиг на стомана, съобщи агенция "Ройтерс". Причината е експлозия в една от произвеждащите материала фабрика.


Взривът в "Аичи стийл" е станал на 8 януари, а производството все още не е възстановено. От "Тойота" не съобщават колко коли по-малко ще бъдат сглобени заради принудителното спиране.


През декември в Япония компанията е правила по около 13 600 нови автомобила на ден. Това е с 10% по-добър показател от същия месец на 2014, като основната заслуга е на започналото производство на новото поколение на хибрида "Приус".




"В японските заводи производството ще бъде възобновено на 15 февруари. Работата на мощностите извън страната не е засегната", се казва в официалното съобщение на компанията.


От "Тойота" уточняват, че търсят алтернативни доставчици на стомана, като не се изключва и покупка на нужния материал от други производители на автомобили. Предишният подобен инцидент в стоманодобивния завод, доставчик на компанията, беше през 1997 година, като тогава принудителната пауза беше пет дни.


През миналата седмица беше съобщено, че проблемите на "Фолксваген груп" покрай скандала с вредните емисии на част от техните дизелови модели са позволили на "Тойота" да запази лидерството при производителите. Японците продадоха 10.15 млн. превозни средства срещу 9.9 млн за германския концерн и 9.8 млн. за "Дженерал мотърс". 

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1549 Весело

    Тези на снимката - чистокръвни японци ми се виждат)
    Изобщо Дневник си пляска тематични снимки, без да му пука дали имат общо с темата. Чудя се какъв е смисълът от такива снимки.

  2. 2 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Тойота е най добрия автомобил ,икономичен ,здрав ,евтин и гори малко ,за нашите условия това е най доброто

  3. 3 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#1] от "napitbratmu":

    Ама направи си труда да прочетеш текста под снимката, де!

    Да разлая троловете!!
  4. 4 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#1] от "napitbratmu":

    чети какво пише под снимката и кой е източникът.
    не може цял живот да караш само на опорни точки. утре Кутев ще стане отново депутат и кой ще се грижи за вас?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  5. 5 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#3] от "lone_wolf":

    Ти па още малко ще ни накараш и статиите да четем, луд ли си
    Аз след заглавието не чета! Прауд ту би чукча!

    Every cradle is a grave.
  6. 6 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#5] от "Ватник":


    [quote#5:"Ватник"]Прауд ту би чукча[/quote]

    +++++

    Да разлая троловете!!
  7. 7 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    [quote#3:"lone_wolf"]Ама направи си труда да прочетеш текста под снимката, де![/quote]
    Прав си, ама не смятан да залитам чак толкова че да чета глупости.
    След като става въпрос за заводите в Япония, би следвало и снимката да е от там. от къде накъде Индия?

  8. 8 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    [quote#4:"полувишис"]чети какво пише под снимката и кой е източникът. [/quote]
    Не си актуален. повтаряш се с този над теб. Чети и тогава прави забележки

  9. 9 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Тойота се слави с най-модерните логистични и производствени методи джъст-ин-тайм, кайзен, и т.н.
    Не държат в завода излишни запаси, а възлагат на доставчика да доставя точно нужното количество в точно определен момент. Това спестява много разходи - но лошото е, че при прекъсване на веригата целият завод трябва да спре.
    Предполагам, че клаузите им са железни и доставчикът ако е неизправен ще трябва да поеме щетите. Но може и да е форсмажор - тогава просто ще го духат. И спестеното от логистика ще им излезе златно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK