Три и осемцилиндровите БМВ-та са еднакво търсени в България

Три и осемцилиндровите БМВ-та са еднакво търсени в България

© Reuters



Трицилиндровите и осемцилиндровите двигатели са с почти еднаква популярност сред купувачите на БМВ в България, беше съобщено днес на пресконференция на представителството на марката в страната, на която беше отчетена миналата година. Всъщност по-малките агрегати са дори по-търсени - 12% срещу 10% от общите продажби.


В момента трицилиндрови мотори могат да се поръчат с моделите от Серия 1, Серия 2, Серия 2 Актив турър, Серия 2 Гран турър, а отскоро дори и в обновената Серия 3. По-слабата популярност на осемцилиндровите двигатели пък може да се обясни с факта, че в днешно време моторите с шест цилиндъра предлагат мощност до 380 конски сили.


Като цяло четири и шестцилиндровите двигатели на БМВ се радват на най-голяма популярност, като над 40% от поръчаните коли на марката са с тях. Съотношението дизел/бензин пък е 93 към 7 процента.




83% от БМВ-тата са 4Х4
Българите остават верни фенове и на системата за задвижване на четирите колела xDrive, като 83% от купените нови БМВ у нас са снабдени с нея. Подобна цифра е типична за държави като Швейцария, Австрия и германската провинция Бавария.


Общо през миналата година в България са купени 903 нови автомобила БМВ, което е с 5 на сто по-добър резултат от 2014 година. Най-търсените модели са Х5 (18% от сделките), Х6 (15%), Серия 5 (12%), Х3 (11%), Серия 3 (10%) и др. В страната са купени и 19 автомобила от М-гамата на баварците, като те са основно Х5М и Х6М.


Ръст от над 15% при МИНИ
Поглед към продажбите на МИНИ, също част от БМВ груп, показват ръст на търсенето от 15.56%, формиран от 104 сделки. И тук не липсват изненади.


Докато първата позиция по отношение на популярността на МИНИ Кънтримен е очаквана (36% от продажбите), то втората на МИНИ с пет врати (33%) е любопитна. Бронзът е за класическото МИНИ хеч, на което се дължат една четвърт от всички сделки.


В световен план БМВ груп отчита поредната си рекордна година с 2 247 485 продажби, което е ръст от 6.1%. От марките на групата само "Ролс-Ройс" бележи спад на търсенето от 6.8%, като са намерени 3785 купувачи. БМВ са продали 1 905 234 коли (+5.2%), МИНИ 338 466 (+12%), а БМВ Моторрад 136 963 мотоциклета (+10.9%).


Данък уикенд и пазарът на луксозни коли
По повод въвеждането на т.нар "данък уикенд" управителят на БМВ груп България Александър Миланов коментира, че подобен подход е правилен, но критикува липсата на яснота за прилагането му. Според него преди въвеждането на такива правила е добре да се направи всички възможно да се намали дела на "сивата икономика".


Миланов посочи още, че преди въвеждането на данъка е трябвало частичното ползване на данъчен кредит да се направи валидно за всички фирмени автомобили, а не както сега, само за тези с 6 плюс 1 места и имащите сертификат N1. Според него на първо време новият регламент ще доведе до стъписване сред купувачите и е възможно да има отлив на клиенти.


Анализите на БМВ груп България сочат, че в страната продажбите на луксозни автомобили са около 10% от всички, ако се гледа статистиката на браншовата организация ААП. При продадени 23 500 леки коли, това ще рече около 2300-2400 автомобила.


Предвид фактът, че евтините марки правят най-голям реекспорт, оценяван на около 15%, реалният дял на луксозните е доста по-висок. Александър Миланов очаква в следващите години този процент да нараства. Според него в България има потенциал за поне двойно повече сделки с нови автомобили. "У нас продажбите са три пъти по-малко отколкото в Румъния и Словения, четири пъти по-малко от Унгария", аргументира се Миланов.

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Еха, колко важни и обективни новини за автомобилния сектор!

    Що не си напишете направо, че баварската марка си е платила публикацията?!?

  2. 2 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#1] от "polux":

    Особено тия "нов внос" тук всеки келеш е с бмв, явно носи някакъв статус... чудно какъв.

  3. 3 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Просто БМВ имат силни години в момента в България, а и замирането на средната класа прави продажбите на нови автомобили в 2 края - премиум и бюджетни. Различни марки са имали такива вълни тук през последните 25 години. Това се дължи и на добре развитите дилърски мрежи в дадени периоди.

  4. 4 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#2] от "chepokalipsis":

    Мъжете с БМВ били най-добри в леглото )))))))

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#4] от "polux":

    За сега знаем само, че са най-зле на сняг...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 832 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дундурук":

    Май че си противоречиш.В момента средната класа в Бг е доста добре платена и най вече плаща доста малки данъци.Спрямо други държави като Германия и Франция да речем.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  7. 7 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darth Plagueis":

    Е можем да спорим, имал ли си Мерцедес? Зимата е истинско приключение.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  8. 8 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Е за сетен път на гол тумбак чифте пищови...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#7] от "sherekhan":

    Факт

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#6] от "Петър Петров":

    Ожалих ги завалийките в Германия и Франция... Но нещо май няма много мераклии за "острова на стабилността" на Боукоу Тий?

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  11. 11 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darth Plagueis":

    Митове и легенди.

  12. 12 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Весело

    ТРИ цилиндъра . . .
    Помните ли ги Вартбург и Баркас каква три цилиндрова , двутактова ГДР-ска екзотика бяха ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Като ви казвам, че е пълно с баровци у назе - луксозните автомобили се харчат като топъл хляб. И БМВ, и Ауди, и Инфинити, и Ленд Роувър, и Бентли, и други подобни. Това важи и за пазара на луксозни недвижими имоти - над 100 хил. лв.

  14. 14 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2223 Весело

    "При продадени 23 500 леки коли, това ще рече около 2300-2400 автомобила"
    Браво, това са нейде 1.2 млрд .лв. (при средна цена от 50 хил. лв. за автомобил). Сиреч, въоръжаваме се или се образоваме. И вдвата случая бюджетите на МО и МОН са по-малки от харчлъка за автомобили.
    И сега заради данък-уикенд, където максималното ДДС е 240 млн. лв., ще бъдат назначени 100 хил. счетоводителя и още толкова проверяващи. Сиреч за събирането на 240 млн. лв. ще бъдат похарчени 480 млн. лв. (при 1000 лв. средна заплата).
    Тъй де, след "отрицателните лихви" що да не следва "отрицателната икономика"?

  15. 15 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Въпросната информация е подходяща за сайта на БМВ Груп, но не и за Дневник. Освен ако не посочите изрично, че е платена публикация. Хайде, другите статии за автомобили, които често са представени с видимо рекламна цел, ги подминаваме.
    И за да сте коректни, ще се радвам ако публикувате информация и за останалите марки - съотношение на 3 към 4/6-цилиндрови двигатели, дизел/бензин, 4х4 и 4х2 (където има такива варианти).
    Иначе конкретно за БМВ съм сигурен, че трицилиндровите вероятно са купувани, защото са по-евтини. А е важно да си с БМВ, нали

  16. 16 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#12] от "Чардо":

    Да ти кажа, един ей такъв бих искал да имам в гаража си:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/Wartburg_311_(1963)_02.jpg

    За кеф

  17. 17 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    “Миланов посочи още, че преди въвеждането на данъка е трябвало частичното ползване на данъчен кредит да се направи валидно за всички фирмени автомобили, а не както сега, само за тези с 6 плюс 1 места и имащите сертификат N1.”

    От какъв зор бе джанъм?!
    Тогава по цофийските улици щеше да гъмжи от Ферари и Ламборгини! С уговорката, че табуретките щяха да ги монтират в багажника отпред...

    I Want To Believe
  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#11] от "b_d_s":

    В града да, ама като ги буташ нагоре към някоя писта и са тъжни митове и легенди. И верни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на swinging_pigs
    swinging_pigs
    Рейтинг: 386 Весело

    До коментар [#7] от "sherekhan":
    А клас...перфектен на сняг...
    Сега всички ще почнат да се смеят ,че това не е Мерцедес...и може би ще трябва да се съглася с тях

  20. 20 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#16] от "gogo2011":


    [quote#16:"gogo2011"]За кеф[/quote]
    Не знам дали ги знаеш тези Вартбурзи :
    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wartburg-2006-02.jpg
    В България не съм ги виждал, но 1972-ра пътувах с мойто NSU 1 200 TTS и като ги видях ми останаха очите . Двигателя също им е пипан и бяха по-мощни!
    Така и ние в Завод 12 си правехме бегачките по-мощни чрез разпилване и полиране на прозорци и преливни канали. Моят балкан 350 см3 бе 29 к.с. което бе върхът и биех всички на мотокрос у нас! То и целия ни отбор по мотокрос на Завод 12 бе върха ! И на 175 см3, и на 250 см3 и на 350 см3 !Имай предвид че само 250см3 бе в серийно производство, другите си ги правехме ние сами в Прототипно експерименталната база.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  21. 21 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 471 Весело

    Съотношението дизел/бензин пък е 93 към 7 процента.

    Това казва всичко - сигурно ще ги карат и с гуми втора ръка целогодишно

    Stef
  22. 22 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#16] от "gogo2011":

    На последната ми държавна работа през 1989-та бе и транспорта към мен. Имахме и един Баркас от тези комбинирезаните - ем за товар , ем за пътници. Шофьора си падаше малко терикат не ми знаеше миналото , че съм бил и мото и авто състезател и един ден идва и ми вика , че баркас бачкал само на ТРИ цилиндъра и трябвало да отиде на сервиз за четвъртия цилиндър ! А имаше работа точно за него. Направих се на ахмак и му викам- бегай на сервиз!
    Хубаво , ама той се помислил че ме минал и шефа нищо не разбира и се опита втори път, ма тогава му се наложи да сяда на стола от притеснение да не го уволня . . . .
    Между другото Баркасите ни вършеха много хубава работа по магазините в центъра на София - общ.Триадица , като единственото им слабо място бе съединителя- вартбургов и се износваше бързо от товарите, а нямаше място да се нитва по дебело феродо .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    До коментар [#16] от "gogo2011":

    Имаше едни по-красиви, с 2 цвята.
    Но Вартбург имаха един недостатък - много тежко управление. Страшно тежко!

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#13:"Читател - подкрепям budd.bg"]Като ви казвам, че е пълно с баровци у назе - луксозните автомобили се харчат като топъл хляб. [/quote]
    Аз пък си мисля, че много голяма част от тези БМВ се купуват от държавните институции.

  25. 25 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#3:"Дундурук"]замирането на средната класа [/quote]

    Аз в България никога в съзнателния си живот не съм виждал сериозен процент средна класа.

  26. 26 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    [quote#18:"Darth Plagueis"]В града да, ама като ги буташ нагоре към някоя писта и са тъжни митове и легенди. И верни. [/quote]
    Ако става дума за нагоре, при изкачване коли със задно катерят по-добре от коли с предно.

  27. 27 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    [quote#1:"polux"]Що не си напишете направо, че баварската марка си е платила публикацията?!?[/quote]
    Този цинизъм трови живота на Българина!
    Статия като статия. Имат повишени продажби, интересно е да се знае какви са. Да, БМВ са занесли на Пауновски варена кокошка и шише ракия. Или може би €5,000 в плик .... а защо не €50,000 ....

    California Über Alles
  28. 28 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#2] от "chepokalipsis":

    комплексар

  29. 29 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#2] от "chepokalipsis":

    в смисал статуса на келеша "комлексар"

  30. 30 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    [quote#21:"stef"]Съотношението дизел/бензин пък е 93 към 7 процента. [/quote]

    До коментар [#21] от "stef":

    Good point!

    California Über Alles
  31. 31 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 609 Весело

    Въпрос:
    По какво си приличат една конска каруца и едно БМВ?
    Отговор/правилен/:
    И двете превозни средства се управляват ,обикновенно от...циганин/ ОК...ром/

    PS: Поне за България ,това е ПОВЕЧЕ ОТ ВЯРНО,между другото

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  32. 32 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    при нашите пътища , обикновено зимата БМВ е на буксир ,а Мерцедесите с хубавата ни нафта изобщо не палят под минус 10

  33. 33 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    [quote#26:"Цайко"]Ако става дума за нагоре, при изкачване коли със задно катерят по-добре от коли с предно. [/quote]
    Я, четири минуса. Значи четирима от форума са бягали от часовете по физика.

  34. 34 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    До коментар [#23] от "historama":


    [quote#23:"historama"]Имаше едни по-красиви, с 2 цвята.
    Но Вартбург имаха един недостатък - много тежко управление. Страшно тежко![/quote]

    Не съм карал и не знам дали тежко се управляват, но за ремонт на двигателя бяха много лесни.
    И да не забравяме как юнашки пушлявеха.

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    До коментар [#34] от "tsvetko_51":

    Бях начинаещ шофьор с Москвич 408 (1 360 к.см.), и бях учуден от волана, завъртваш го на 1/4 оборот, и това е пълен наляво, или надясно, докато на москвича управлението бе по-леко, но и въртенето много повече.
    А за пушенето - нормално - в бензина се наливаше масло. Между другото двигателят му бе гениален - прост, и страшно ефикасен.

  36. 36 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    До коментар [#35] от "historama":


    [quote#35:"historama"] Между другото двигателят му бе гениален - прост, и страшно ефикасен.[/quote]

    Да прост беше, но ефикасен?
    Разхода му беше много голям, по принцип дву-тактовите цилиндри с това са известни, че изхвърлят голямо количество не изгоряло гориво и отделно екологията - пушенето не е само от маслото, но и не изгорялия бензин.

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    [quote#36:"tsvetko_51"]Да прост беше, но ефикасен? [/quote]
    не знам на каква възраст, аз говоря за отдавна отминали времена. За времето си беше ефикасен, спортната му модификация с 1,1л направи 70 к.с. - не малка мощност за края на 60-те години (източния блок), вярно при разход 9-10л, докато Лада 1,2 л бе с 62 к.с., при това с къде-къде по-съвременен двигател.
    Колега, все пак двутактовият двигател е от хитлерово време, нека да не сме много взискателни

  38. 38 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 883 Весело

    До коментар [#21] от "stef":

    А пък ако турнат фабрично и газ-метанова уредба... Трепач!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  39. 39 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Съвършенство:

    http://div.bg/pictures/1299825_595_.jpg

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  40. 40 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 883 Неутрално

    До коментар [#32] от "edin drug":

    Опитай с гориво марка "MaxxMotion Diesel". Не ти казвам в коя верига да го търсиш, за да не ме изтрият за реклама /каква ирония, а?/, ама ти си оправно момче. Иначе с нафта беше по-изгодно да се кара, когато цената и беше наполовина от тази на бензина. И тогава BMW, както и други марки почти не предлагаха варианти с дизелов двигател.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  41. 41 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 883 Весело

    По повод коментари 38 и 39:

    Тук, във форума, май няма хора с чувство за хумор...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK