България отбеляза 950% ръст на продажбите на електромобили

България отбеляза 950% ръст на продажбите на електромобили

© Георги Пауновски



България има ръст от 950% от продажбите на нови електромобили, купени от официалните вносители, през миналата година, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Впечатляващият скок в търсенето, който е рекорден за страните от еврозоната, е формиран от едва 21 сделки при 2 през 2014 г.


В страните от ЕС през 2015 са купени 146 161 коли на ток, което е със 108.8% повече спрямо 2014 г. Най-сериозно е търсенето в Холандия, където са продадени 43 441 електромобила (+193.4%), Великобритания (28 715, +96.6%) и Германия (23 481, +79%).


Според статистиката на АСЕА в страните от еврозоната са били продадени и 217 261 хибрида (+23.1%), както и 218 713 коли (-8.4%), използващи други алтернативни горива (природен газ, пропан-бутан и етанол). За България данни за тези два сегмента няма.


Към днешната дата електромобилите в България са малко над 500, като в това число влизат и трансформираните от екоентусиасти. Близо 1100 пък са хибридите, които също имат сериозни екологични ползи. В момента от официални вносители на пазара се предлагат седем модела.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Заглавие: "България отбеляза 950% ръст на продажбите на електромобили"
    Текст: "Към днешната дата електромобилите в България са малко над 500"
    Т.е. през 2014 са били 50?

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  2. 2 Профил на ggbg_minko
    ggbg_minko
    Рейтинг: 367 Неутрално
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Добавете и Норвегия в статистиката. Там са продадени над 30 000 електромобила - повече от UK и Германия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1000 Весело

    от 7 на 64?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    Тази година ако станат поне 1000 бр., вече ще има фактически ръст, а не само подобни "бомбастични" проценти.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  6. 6 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 316 Весело

    От 2 на 21..Балканский лев се прозинал..

  7. 7 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Това е само и единствено заради данъчната политика на Норвегия.

  8. 8 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Обаче няма и идея за развитие на мрежа от зарядни станции и стимулиране закупуването на електрически автомобили.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    [quote#7:"ungeheuer"]Това е само и единствено заради данъчната политика на Норвегия.[/quote]

    Която е много далновидна. Бъдещето принадлежи на електромобилите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 698 Неутрално

    малко ми прилича на поговорката за жабата и вола

  11. 11 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#1] от "Никола Георгиев":
    До коментар [#2] от "ggbg_minko":

    нещо такова - "Впечатляващият скок в търсенето, който е рекорден за страните от еврозоната, е формиран от едва 21 сделки при 2 през 2014 г."

  12. 12 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1556 Любопитно

    "Впечатляващият скок в търсенето, който е рекорден за страните от еврозоната"

    Явно в България вече ползваме евро. Странно защо сега в магазина ми върнаха левове
    Абе, Дневник, вие изобщо четете ли какво пишете?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Т наистина е впечатляващо и веднъж тръгне ли, съвсем на държавите бензиностанции ще им се стъжни, но според мен си го заслужават, поне тези, които години наред печелеха и нищо не помислиха за след това.

  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Това бие на виц в нашия случай, тази година 1, догодина 10 и готов ръст 1000%. Но за ЕС наистина е впечатляващо и веднъж тръгне ли, съвсем на държавите бензиностанции ще им се стъжни, но според мен си го заслужават, поне тези, които години наред печелеха и нищо не помислиха за след това.

  15. 15 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Весело

    До коментар [#8] от "The Dark Prince Of Bankya":

    Ми то и аз това питам. "За" електричките съм, ама идеята да си нося една макара 40 метра кабел, за да си я зареждам през балкона, ме отблъсква.

  16. 16 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Весело

    До коментар [#9] от "EU defender":

    За разлика от датчаните, които въведоха данък и за електромобилите, който ще се изравни поетапно с този за колите с ДВГ. Титани има не само при нас.

  17. 17 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 967 Весело

    само 1000 хибрида... че приуси немате ли там...?

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    Зоуито на снимката го карах. Невероятен кеф!

    Gunter glieben glauchen globen
  19. 19 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 418 Неутрално

    С евтиният петрол и пропан-бутан и високите цени на електромобилите и хибридите в България не виждам пазар за този сегмент. Но да се кара електромобил и голямо удоволствие. Визирам Тесла.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  20. 20 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "Впечатляващият скок в търсенето, който е рекорден за страните от еврозоната, е формиран от едва 21 сделки при 2 през 2014 г."Това наистина е виц но на фона на мизерията в която тъне 80% от населението е "новина",от която за мен има няколко извода.1 и най главният е че българинът(тези 80%) е несамо много беден но и много консервативен и промяната от газ на ток не е само до време.От друга страна част от богатите които имат пари ,явно са много по консервативни и Мазерати или Бетли е все още въпрос на статус макар Тесла да е N1.Или
    с две думи казано в БГ продъжава да няма "средна класа" които
    са потенцялните копувачи кактро на ел.мобили така и на хибриди.Затова няма да е изненада ако догодина има нов колосален скок от 2000% сравнено с 2014.

  21. 21 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 213 Весело

    От 2 на 20!?!?
    Ами ръста си е ръст!
    Ние сме малък,но..............народ!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  22. 22 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Весело

    До коментар [#19] от "Анализатор":

    Скъпички са, колиците, да. Но виж сега, ако разходът ти за гориво е практически близък до 0, дори и 1,67 лв. за литър на бензиностанция на Марешки си е увеличение с 167%. Сложи и всяка година разни сервизни услуги - смяна на масла и филтри, както и ремонти, произтичащи от простото наличие на ДВГ. Тури и един експлоатационен период от 6 - 7 години, може и да излезе сметката. Имай предвид и че колкото по-масово, толкова по-евтино.

    За хибридите си съм съгласен - те и без май ще излязат една голяма маркетингова измама.

  23. 23 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 380 Неутрално

    [quote#19:"Анализатор"]Но да се кара електромобил и голямо удоволствие. Визирам Тесла. [/quote]

    Особено , ако пътуваш Варна - София ... и някъде към Български извор трябва да молиш някой селяк за ток.

  24. 24 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Неутрално

    [quote#22:"ХЪ ХЪ ХЪ"]За хибридите си съм съгласен - те и без май ще излязат една голяма маркетингова измама. [/quote]

    За хибридите съм съгласен - те и без това май ще излязат една голяма маркетингова измама.

  25. 25 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#23] от "Дундурук":

    ХАХАХА! Да, така е! Уви, В България нямат за момента приложение.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  26. 26 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    На достъпен български език това означава, че ако през 2014 г. е закупан 1, електроавтомобил, то през 2015 г. са закупени 95 -
    ако 2 то - 190,
    ако3 то - 285 и т.н.

  27. 27 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#22] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    батерийките май са без пари. Не се ли сменяха на 100 хиляди км? И разход за гориво нямало. Ех...къде е този безплатен ток, че да си налеем и ние от него В момента, в който електромобилите станат масови токът за населението ще поскъпне неимоверно и хората без коли ще изпищят.
    А иначе проблемът с дългите разстояния и батерийте още не са го решили. А всъщност решението е просто - ДВГ, който си работи на постоянна мощност, в най-икономичните си обороти и генерира ток, който се използва от задвижването, а част от тока, ако е излишен отива да захранва малки батерии или кондензатор.

  28. 28 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    Наистина, станциите за заряд на ток са проблем. Но за да има станции, трябва да има търсене, т.е. достатъчен брой електромобили. А за да има достатъчен брой електромобили, трябва да има мрежа от зарядни станции. Параграф 22 се получава, но все някой ще го рареши. Бъдещето е в електричките.

    Gunter glieben glauchen globen
  29. 29 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 418 Неутрално


    [quote#24:"ХЪ ХЪ ХЪ"]За хибридите съм съгласен - те и без това май ще излязат една голяма маркетингова измама.[/quote]

    Най-вероятно. Но се продават единствено и само заради данъчните облекчения в някои страни. Иначе в България са по-скъпи дори от най-високото изпълнение на даден модел.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  30. 30 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Похвално. Това е бъдещето.

  31. 31 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Сега да чакаме вдигане цените на тока, така ли!?

  32. 32 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Любопитно

    До коментар [#27] от "alabalko":

    Начи - за Тесла съм чувал нещо, че втория комплект батерии си върви с колата.

    Я ми речи колко струва едно зареждане на електромобил? Питам без задни мисли, щото наистина не знам.

  33. 33 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Направо ви се чудя с тези електрички, ще дадеш над 50 000 долара за тесла, за модел Х базовия миниван е над 80 000, и ТЕПЪРВА ще трябва да му избиваш масрафа....
    Извинявайте, но що за ГЛУПОСТ/ПРОСТОТИЯ... какъв темерут трябва да бъдеш за да закупиш такъв автомобил... при положение че една опел зафира турър, фолксваген туран и др ти е в базова модификация 17- 23 000евро.
    Случайно някой да не си помисли че разликата от средно 60 000евро за едни 15-16 години занапред човек ще даде в ПОВЕЧЕ за ремонти и гориво???
    Що за КАПУТ трябва да си да не си направиш сметка че това граничи с невъзможносто.
    Да не споменаваме и липсата на зарядните станции по пътищата....

  34. 34 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#32] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
    Ми колко-голямата Тесла е 85 квтч батерията,значи смятай 85 квтч по колкото стотинки там е-ако я зареждаш нощем,ще излиза нейде към 10-12 лв зареждането.Евтино е,по скоро скъпото идва когато трябва да се сменят батериите,те са скъпи,но там не съм запознат колко цикъла на зареждане издържат....

  35. 35 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#34] от "eurogi":

    Батерията доколкото съм запознат са сменя средно след първите 8 години, а те да хич не са евтини и пак ако не се лъжа са цифрата 8 хиляди лева , като това със сигурност зависи и от модела на колата.

  36. 36 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2221 Неутрално

    Чудесно е това, само дето още отсъства държавната сОПсидия

  37. 37 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 967 Весело

    До коментар [#24] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    приус... за 6 години - 180К, 4.5/100, 2 комплекта гуми, 10-ина масла и едни спирачки... туйто... бая измама излезе...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  38. 38 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 416 Неутрално

    [quote#34:"eurogi"]по скоро скъпото идва когато трябва да се сменят батериите,те са скъпи,но там не съм запознат колко цикъла на зареждане издържат.... [/quote]

    Тесла дават 8 години гаранция без ограничение в километрите за Модел Ес. Всчи други сериозни производители също имат подобни гаранции. Предполага се, че поне първия собственик няма да се занимава със смяна на бетерии и т.н. И като батерията издъхне най-вероятно ще отива за рециклиране а колата направо ще се бракува/разглабя за резервни части. Няма кой да дава 20-40 хиляди долара за да сменя батерията на раздрънкана 8-10 годишна кола.
    С други думи - след няколко години ще има много нови електрички на достъпни цени. Но електричка "втора ръка" за перничани няма да има никога. Като се замисля така е по-добре, поне на мен ми писна от м***али със раздрънкани и опасни коли по улиците.

  39. 39 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Любопитно

    До коментар [#37] от "tucker case":

    Ми... 4.5/100 си е среден комбиниран разход за нов дизелов двигател (примерно на Шкода/Фолксваген някое изпълнение) по спецификация. Или бъркам?

  40. 40 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#34] от "eurogi":

    До коментар [#35] от "Levski Levov":

    Това което намирам като източници говори за между 300 и 500 цикъла пълно зареждане или до 125 хиляди мили с 8 годишна гаранция. Т.е. тогава батерията ще се зарежда на до 70-80 на сто от пълния си капацитет. При правилна употреба циклите можели да се увеличат на 1000 - 1200 цикъла, което било 300 хил. мили. Говорят за Tesla Roadster.

    http://www.plugincars.com/tesla-roadster-battery-life-study-85-percent-after-100000-miles-127733.html

  41. 41 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#33] от "Levski Levov":

    Май гроздето е кисело нещо.

    Тесла Ес е кола от класа на Мерцедес Ес или Е класа. Само Голфаджия като тебе ще го равнява със опел. Последния перформънс модела дори има ускорение 0 до 100 от 2.6 секунди. Това е цифра като за Бугати Вейрон или МакЛарън П1 от кола струваща само 120 хиляди УСД.

    Ще има много да им дишаш прахта на КАПУТИТЕ ти.

  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8266 Неутрално

    Като почнеш от нула,колко му е.

  43. 43 Профил на dimov_a
    dimov_a
    Рейтинг: 264 Весело

    Четейки заглавието си спомних за българския филм "КИТ" и за това как неуспеха бе трансформиран в успех, сравнявайки в проценти количеството на уловена риба по времето на Хан Аспарух и тогава.

  44. 44 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#33] от "Levski Levov":

    Как така сравняваш Тесла Модел S или X с Опел Зафира?
    За теб значи и VW Golf е същото като Бентли Континентал.
    Защо не кажеш на тия дето карат Мерцедес S класа да си вземат Опел Вектра?
    За 2 години Бьорн Ниланд/Норвегия/ и Марк някой си от САЩ засега имат изминати по 200-250 000км с Тесла Модел S P85 422кс, а от гаранцията на батерията и електромотора остават още 6 год. Тези активни шофьори докато им изтече гаранцията ще направят по 1 милион километра без да са платили нищо за ремонт по батерията и електромотора. Хайде сега ми кажете за луксозен седан с ДВГ (примерно подобен по големина с близка мощност Мерцедес Е и S 500 388кс за 69000€ базисна цена) кой ще ви даде такава гаранция на двигателя и безплатната му поддръжка за тази цена. Примерно смяната на масло и филтър за 1 мил.км ще е на всеки 20000км, което е 50 пъти. За нов автомобил с толкова голям двигател смяната ще е над 600-800лв с труда, защото надали някой ще си налее от 8-10лв/литър на такава кола. И какво стана 50х600=30000лв. Горивния филтър на 20000км са 50 пъти по 140лв ще е 7000лв. Данъка МПС и той 1230лв на година за 388кс или 9840лв за 8год. Смятам още 6000лв на 120хил.км за ремъци, ролки, стартер, клапани, дюзи, свещи, турбини, гърнета, скоростна кутия, смяна на гарнитури и друго каквото дойде по двигателя(за 8год са 48000лв). Още 1500лв за 2 катализатора на всеки 300 хил км са 4500лв. В тези ремонти не включвам окачване защото и при Тесла-та се чупи. Нужният бензин(8-9л/100км извънградско при 90-110км/ч и 16-20л градско за зависимост от трафика) за 1 милион км ще е над 130 000 литра, което ще е 280 000лв(миналата година бензина беше предимно над 2,2лв/литър). В крайна сметка за автомобил с ДВГ и 388кс за 1мил.км разходите излязоха над 380 000лв, но не вярвам двигателя да издържи толкова. А колко ще добави към сметката един нов двигател? Поддръжката и изхранването на такова возило излязоха тройно повече от цената му като нов.

  45. 45 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 967 Весело

    До коментар [#39] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    казвам, че не е чак такваз маркетчийска измама, а просто здрава икономична кола... два ел. мотора + двг елиминрат целата трансмисия, самото двг не се товари много при ускорение, щот ел. моторите помагат, спирачките почти не се износват , батерията има 10 години гаранция без да се брои пробега... поддръжката е сведена до минимум... скучна и безлична кола е, но пести кинти и за $20К нова изобщо не е измама...
    разправят, че сегашните били още по-добри, щото с литиевата батерия и плъгина могат да изкарват 20-30 мили само на ток отгоре на сичко...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  46. 46 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 454 Весело

    До коментар [#45] от "tucker case":

    Съгласих се. Аз затова не изказвам категорично мнение и използвам условни наклонения

  47. 47 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#34:"eurogi"]Ми колко-голямата Тесла е 85 квтч батерията,значи смятай 85 квтч по колкото стотинки там е-ако я зареждаш нощем,ще излиза нейде към 10-12 лв зареждането.[/quote]

    От контакта в къщи не можеш да източиш 85 кВч за една нощ. На апартаментите обикновено мощността до таблото е 5-6 кВ.
    Е, то който кара Тесла едва ли живее в апартамент, де.

    А и да ти кажа, виждал съм под капака им, бая чаркалаци има. Гледах по Дискавъри как ги правят. На батерията охлаждане, радиатори, помпичка... на електронния блок куп скъпи чаркалаци. Инвертор, интелигетно зарядно, тиристори разни, чипове... тези неща не горят ли, и колко струват да се сменят, и може ли във всеки град където закъсаш да ти ги поправят?
    Да не говорим Бай Мангау ако надуши, че по улиците си паркират коли с разни редки елементи вътре, които имат стойност на вторичния пазар. Те сега катализатори свалят и еърбеци, а батерийка за няколко десетки хиляди $?

  48. 48 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Този от линка говори от собствен опит.
    https://youtu.be/jmAtsPiN3gw?t=1301
    Капацитета на батерията е паднала с 4% за 100 хил км.
    Поддръжка на Тесла Модел S за 100 хил км му е струвало 500е за накладки, чистачки и течности.
    Препоръчително било колата да ходи на преглед на всеки 32 хил км, но не било задължително.
    Смята че през тези 200 хил км е спестил 40 хил ЕВРО.
    Преди е притежавал БМВ и си признава, че Тесла си има недостатъци, но плюсовете са повече.
    Той дори през септември 2014 си прави пътешествие Норвегия-Швейцария-Франция-Норвегия с Модел S.

  49. 49 Профил на jedimonster1
    jedimonster1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#7] от "ungeheuer":

    Много правилно: Тук ако си купиш електромобил не плащаш никакви данъци + в големите градове има безплатни паркинги със безплатно зареждане. Тази политика е до 2018 после всичко отпада и тогава ще видим дали хората тук ще плащат по 900 хиляди крони за Тесла модел С и по 500 хиляди за Нисан Лиаф?!

  50. 50 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#48:"Вие си знаете"]Смята че през тези 200 хил км е спестил 40 хил ЕВРО. [/quote]

    е ако е тарифирал като копърка - 40 ст. за километър ...
    хехехех
    ГОЛЕМ МАЙТАП

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  51. 51 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ето как тихо, невидимо и без да усетите убиват любимите ви автомобили с ДВГ
    http://www.newsner.com/en/2016/01/mom-and-child-die-in-the-car-while-dad-shovels-snow-outside-the-police-are-now-warning-everyone-about-this-silent-killer/
    Случвало се е електромобил да се запали, но става бавно, а не като при автомобилите в които има лесно запалимо гориво.

  52. 52 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#50] от "Dimitar Stoyanov":

    Струва ти се много, защото си представяш кола с 80-100кс на газ.
    Бюрн Ниланд се занимава с куриерски услуги и много обича да пътува.
    Сметни колко гориво ще изгори 2 тона бензинов автомобил с 390-400кс за 200 хил км при 50% градско с разход 20л/100км, а извънградско 8-9л/100км.

  53. 53 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#41] от "tvr18355030":

    Така ли, май КАПУТА си ти приятелю! Защо не погледнеш през терасата на блока ти -да се убедиш колко са новите мерцедеси,аудита и бмв-та паркирани......
    Всеки баровец го раздава, а не вижда каква е реалността на автопарка, и да бмв-та и мерцедеси има от класа на теслата, ама болшинството са 8-10 годишни и нагоре "НОВ ВНОС" -ако това за тебе е мерител )).
    Хайде сега да видим последно "кой диша прахта на капутите" пред блока )).

  54. 54 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#44:"Вие си знаете"]Как така сравняваш Тесла Модел S или X с Опел Зафира? [/quote]
    Защото приятелю са един клас и този клас се нарича МИНИВАН.
    Вземи се пообразовай и прочети в кой клас го водят модел Х на Тесла първо преди да коментираш неща които явно не са ти ясни, най малко пък и си тръгнал да ми СПОРИШ/РЕПЧИШ.
    [quote#44:"Вие си знаете"]Защо не кажеш на тия дето карат Мерцедес S класа да си вземат Опел Вектра? [/quote]
    Защото тия дето могат да си позволят приятелче въпросния мерцедес са МАЛЦИНСТВО" и никой, повтарям никой не го интересува те какво карат и могат да си позволят.
    Хората масово ги интересува средния клас до 20 -25 000 евро максимум, не случайно и това са масовите автомобили по пътищата в Европа.

  55. 55 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#44:"Вие си знаете"]Хайде сега ми кажете за луксозен седан с ДВГ (примерно подобен по големина с близка мощност Мерцедес Е и S 500 388кс за 69000€ базисна цена) [/quote]
    ЛУД УМОРА НЯМА , престани да ми даваш сравнение с луксозни мерцедеси и бмв-та на по 70 000евро, сравнявай модел Х да речем с еквивалентния му МИНИВАН и това което най-често се среща/кара в Европа. Това е обективната оценка -за това каква първоначална сума си дал, колко си го карал, и какви разходи си имал за 10-12години да речем средно, когато европееца трябва да си смени автомобила с нов.
    Ти Тесла за ВЕЧЕН автомобил ли го смяташ -да го караш во веки веков? Защо си мислиш че няма да имаш и други разходи, на всеки 8-9 години батерия трябва да се сменя, тоя автомобил с БЪКАН С ЕЛЕКТРОНИКА вътре защо си мислиш че е ВЕЧЕН, и тока за зареждане- БЕЗ ПАРИ ли го дават, да ходя и аз някъде да се нареда да си взема .

  56. 56 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#55] от "Levski Levov":

    Готово сравнявам Тесла Модел Х с Ауди Q7 6.0 V12 TDI Quattro 500кс. Е Аудито е с 2 сек по-бавно при ускорение до 100км/ч, по скъпо е, но да е кажем е заради по-хубавия интериор, багажния му обем е по-малък, но за тия пари толкова.
    Тесла Модел Х P90DL ускорява до 100км/ч по-бързо от всеки сериен седан.
    Ти чувал ли си, че зареждането на супер зарядните на Тесла е безплатно? Не че има значение когато тока ти е 2,5лв/100км.
    Бил бъкан с електроника, а другите с ДВГ не са ли, но имаш и една купчина желязо със стотици движещи се части.
    https://youtu.be/e4cAIeYwuRc?t=16

  57. 57 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9200 Неутрално

    Ами това е хубаво, дано има повече такива.

  58. 58 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#54] от "Levski Levov":
    [quote#54:"Levski Levov"]Защото приятелю са един клас и този клас се нарича МИНИВАН. [/quote]

    Сега, съгласен съм, че колегата "Вие си знаете" малко прекалява и явно е Тесла фенбой, но и ти определено не си прав. Не може да сравняваш Тесла Х с Опел Зафира, сори. То и Опел Инсигния е в класа поне на БМВ 5-ца и Е-класа, даже на дължина може и да е близо до Ес-класа, но пак не може да ги сравняваш. Ако е за въпрос и БМВ i3 е в класа на ФВ Поло да не кажа на едновремешното Тико, ама пак струва 50к - евро!

    А това кой е малцинство и мнозинство е съвсем друга тема, не знам какво общо има с качествата на самите коли.

  59. 59 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#55] от "Levski Levov":

    Попринцип хората не са толкова активни в коментирането не на нещо което не харесват. Ти явно завиш от пазара на авточасти за двигатели и консумативи.
    Недостатъците на електромобилите са ясни, но в развитието им не е инвестирано много, докато в ДВГ са инвестирани трилиони долари за да са по евтини. Колко ивестирано в добиването на горива и бензиностанции?
    Преди 50 год имало ли е толкова бензиностанции?

  60. 60 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#58] от "Mike":

    За мен името на производителя няма значение, просто за момента те предлагат добри елвктромобили с добра гаранция и показаха какво могат тези машини.

  61. 61 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#40] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    така обикновено поставят с дребен шрифт "което настъпи по рано".
    Батериите (подобно на кабелите) си имат живот и общо взето са идеални първите 3 години. После започват да се разреждат по бързо, да се зареждат по бавно и т.н.
    Интересното е че тази зависимост важи от датата на производство, а не дали е използвана или не.

  62. 62 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#58:"Mike"]Сега, съгласен съм, че колегата "Вие си знаете" малко прекалява и явно е Тесла фенбой, но и ти определено не си прав. Не може да сравняваш Тесла Х с Опел Зафира, сори.[/quote]
    Той не само прекалява, бих казал доста лети в небесата и цитира данни, само където тия данни може и в щатите да са актуални ама тука и на стария континент не са -визирам зарядните станции на близки разстояния и др.
    Като искаш по-скъп МИНИВАН и да издребняваме -вземи тогава БМВ Гранд Турър -и то е в категорията премиум както се тълкува Теслата.
    БМВ-то наблъскан с всички екстри ти е от порядъка на 40 000евро. Модел Х на Тесла -базовия модел е 80 000долара, докато "базата" на БМВ-то е 26-27 000евро т.е. 3-ПЪТИ по евтино, а и двете се водят в класа ПРЕМИУМ МИНИВАН!

  63. 63 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#59] от "Вие си знаете":

    Някъде да съм написал че Теслата не ми харесва....?
    Всичко си има някакви закономерности/норми. Теслата не е просто скъп автомобил/удоволствие, тя е много много скъп автомобил.

  64. 64 Профил на pepi1442
    pepi1442
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#62] от "Levski Levov":

    Не че нещо ама да сравняваш кола със 700 коня и под 4 сек. до 100 и кола със 180 коня е меко казано нелепо. По твоята логика колкото и банално да звучи всички трябва да слязат от всякакви Q7, X5/6M, G/GL АМG и тн. коли за по 200 бона и да се мятат на по еднo ванче на газ за по тънкана Ако се интересуваше малко, щеше да знаеш че Тесла скоро пускат модел 3, който ще струва $30 000 и всеки средностатистически бял работник ще може да му се метне (като си дочака реда, че опашката е сериозна!).

    dnevnik са част от статуквото!
  65. 65 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#63] от "Levski Levov":

    Карай си опела и си мисли, че си по-умен от тия с тъпите Тесли загубеняко. Може и да си купиш едно 10-годишно БМВ и след това да го паркираш пред панелката и да го бършеш с ръкава на марковия анцуг от прахта като свършат парите за нафта. И продължавай да си мислиш, че на тия с Теслите им дреме за мнението ти....

  66. 66 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#64] от "pepi1442":

    Не че нещо ама..... говорим ДОСЕГА за МИНИВАН т.е. преди всичко това е СЕМЕЕН АВТОМОБИЛ!!!
    И да интересувал съм се, това което е ТРЯБВАЛО да видя съм го видял, жалко за такива като тебе само където обичате да СПОРИТЕ/РЕПЧЕТЕ, без абсолютно никакво покритие!
    Ако не си гледал презентацията на модел Х на Тесла, вземи я изгледай и не се излагай тук пред всички!

    На въпросната презентация -от автомобила излезе едно семейство с купчина багаж/чанти от автомобила, като черешката на тортата беше детската количка накрая която изкараха от предния капак на автомобила.

    Хайде сега да те попитам човече къде се вписват 700коня със семейния автомобил(миниван)???
    И ти като колегата, сравнявате все/или сънувате, да не се окаже че ГЛАДНА КОКОШКА ПРОСО СЪНУВА, Х5-ци, Q7-ци само къде въпросните автмобили не са миниванове а са в съвсем друга лига и друг клас!
    Колко пъти трябва да ви го напиша че иде реч за МИНИВАН!

  67. 67 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 794 Весело

    Значи мога да споделя, че пред очите ми за минали поне 50% от ел. автопарка на страната!
    В статията се говори само за продажби на новите електромобили! Сигурен съм, че двете Тесла, които съм виждал, не са включени тук.

  68. 68 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#65] от "tvr18355030":

    Па купи ми ти баровец... какво чакаш а??? Много пораснахте, па все като ви вида сте все ниски със земята.
    На тия стеслите не им дремело.... добре че си мислиш че пък на тия с масовите автомобили по пътищата им дреме или 5 пари в кесия дават кой тиквиник/баровец се е оръсил с 80-100 000 долара за електрическата играчка.
    Ти мене не ме мисли кой съм и какво карам, виж себе си -огледай се в огледалото и виж реално какво може да си позволиш приятелю.

  69. 69 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#60] от "Вие си знаете":
    [quote#60:"Вие си знаете"]просто за момента те предлагат добри елвктромобили с добра гаранция и показаха какво могат тези машини.[/quote]

    Така е, но просто защото Тесла нямат избор - и нямат какво да губят.

    Автомобилостроенето е изключително крупен бранш, нужни са огромни инвестиции и ноу-хау. Така че ако се появи някой нов на сцената единствения начин да се наложи и да настигне утвърдените производители, е с технология, която те нямат, или поне нямат толкова опит и рутина с нея.

    Точно това направи Тесла, и затова те никога не са се и опитвали да правят нормални ДВГ - защото на Мъск всичките пари няма да му стигнат да бие GM, Фолксваген или БМВ на собствения им терен.

    По абсолютно същата причина и утвърдените производители дълго отлагаха и се мотаха с електромобилите - защото това е нов за тях бранш, в който нямат преднина пред новаците в бизнеса и съответно са уязвими. Затова заложиха на това да оптимизират още и още технологията на ДВГ в която така или иначе са инвестирали непрекъснато от 100 години насам.

    Погледнато преди 5-6 години, това беше съвсем разумна стратегия, защото тогава проблемите с електромобилите изглеждаха огромни и никак не беше ясно дали ще могат да се решат, както и дали изобщо хората ще ги купуват. Беше далеч по-сигурно да се заложи на еволюционния подход при ДВГ, вместо на революционния.

    В крайна сметка, ако Тесла заложи на електрички и не успее, ще бъде просто поредния провален стартъп в Силиконовата долина - нищо ново. Ако Даймлер заложи на нещо, и не успее - това е крах за целия бранш. Все пак точно техния основател Готлиб Даймлер е пионера на това, което днес наричаме ДВГ.

  70. 70 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#66] от "Levski Levov":
    [quote#66:"Levski Levov"]Колко пъти трябва да ви го напиша че иде реч за МИНИВАН! [/quote]

    Къде по-точно иде реч за миниван? Тука освен тебе дето се хвана за Модел Х да го сравняваш със Зафира, никой друг не говори за миниван. Говорим за електромобили, защото това е темата на статията.

    И да, има хора, които за семеен "мини"ван вместо Зафира си вземат 7-местно Q7, с трети ред седалки отзад - предлага се такава модификация, скоро и БМВ ще го предлагат. (Уточнявам, че не съм фен на Ауди, нито на джипове.)

  71. 71 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    [quote#22:"ХЪ ХЪ ХЪ"]Скъпички са, колиците, да. Но виж сега, ако разходът ти за гориво е практически близък до 0, дори и 1,67 лв. за литър на бензиностанция на Марешки си е увеличение с 167%. Сложи и всяка година разни сервизни услуги - смяна на масла и филтри, както и ремонти, произтичащи от простото наличие на ДВГ. Тури и един експлоатационен период от 6 - 7 години, може и да излезе сметката. Имай предвид и че колкото по-масово, толкова по-евтино.
    [/quote]
    Да, така излиза сметката, като изключиш разходите. А ако включиш цена на тока около 2 лева на километър, които ще станат 6, ако токът ни достигне средноевропейските цени, като сложиш поне две смени на батериите през тия години, щото иначе на третата година ще имаш 15-20 километра на презарядка, освен ако не си държиш колата в климатизиран гараж, без никога да я изкарваш от него. Та обслужването ти е десетина хиляди годишно, срещу стотина лева за кола с ДВГ, ако не караш кочина на двуцифрен брой години, разбира се. И малко се обезсмисля работата.

  72. 72 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#71] от "usero":

    Трябваше да прочетеш всичките коментари преди да ръсиш глупости. И ти ли си в бизнеса с авточасти и консумативи?
    Изгледай клипчето няколко пъти и извикай някой да ти превежда!
    https://youtu.be/jmAtsPiN3gw?t=1301

  73. 73 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Като съм бил Тесла фенбой да поговорим за друг електромобил с пробег над 200км.
    Да сравним творението на 100 годишен всеизвестен автомобилен гигант - Mercedes SLS AMG electric за 390к€ и Tesla Model S P90D Ludicrous mode за 109к€. И двата бяха пуснати в една и съща година, за да не каже някой че се разминава във времето.
    Брой места Мерцедеса-2 Модел S - 5+
    Тегло Мер-2132кг Мод С – 2230кг
    Дължина Мер-463см Модел С - 497см
    Батерия Мер-60кWh Мод С -90kWh
    Мощност Мер-751кс Мод С -539кс(в сайта на Тесла)
    Пробег Мер-250км Мод С - 500км
    http://www.mercedes-amg.com/webspecial/sls_e-drive/eng.php
    Ускорение от 0 до 100км/ч Мер-3,9сек Мод С - 3,0сек
    Максималната скорост е 250км/ч и за двата
    Багажници Мер-половин Мод С - 2
    Защо Мерцедеса в тази дълга предница няма никакво свободно място след като батериите са между и зад седалките? Май изълнението им е доста посредствено като на Нисан Лииф.
    Теглото на Model S P90D е доста добро като се има предвид, че SLS-са е с 34см по-къс и разликата от 50% в батерията. AMG е само с 2см по-тесен.
    Единственото по което АМГ ще бие Модел С е взимането на завоите. За тази разлика в цената какво друго предлага Мерцедеса???
    Само не ми казвайте, че Мерцедес не са се съсредоточили в тази област и затова автомобила им е зле. Все пак трябва да са научили нещо повече от КЕРС системите от Формула 1.

  74. 74 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 526 Неутрално

    В Китай са стигнали до извода, че да се увеличават електрическите коли при положение, че тока се прави основно от въглища не е съвсем добра идея. И все пак ако колите се зареждат с ток когато ВЕИтата произвеждат повече и се направи така, че през останалото време могат да отдават този ток на електропреносната мрежа ефектът би бил доста добър.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  75. 75 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    [quote#27:"alabalko"]А иначе проблемът с дългите разстояния и батерийте още не са го решили. А всъщност решението е просто - ДВГ, който си работи на постоянна мощност, в най-икономичните си обороти и генерира ток, който се използва от задвижването, а част от тока, ако е излишен отива да захранва малки батерии или кондензатор.[/quote]

    Може и още по-просто решение да се намери - ДВГ, който си работи на постоянна мощност, в най-икономичните си обороти и генерира ток, който се използва от нагревател, който загрява вода и я превръща в пара, парата се използва от една парна турбинка, която, посредством генератор, произвежда електрически ток, който се използва за електролиза на вода, при което се получава водолод и кислород, които се използват от една горивна клетка, която произвежда електрически ток, който се използва от задвижването, а част от тока, ако е излишен отива да захранва малки батерии или кондензатор.

  76. 76 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    [quote#34:"eurogi"]Ми колко-голямата Тесла е 85 квтч батерията,значи смятай 85 квтч по колкото стотинки там е-ако я зареждаш нощем,ще излиза нейде към 10-12 лв зареждането.Евтино е,по скоро скъпото идва когато трябва да се сменят батериите,те са скъпи,но там не съм запознат колко цикъла на зареждане издържат.... [/quote]
    Капацитетът на батерията се мери в амперчасове и един амперчас не означава да източиш един ватчас от електромера. И с батериите е по-учено, освен циклите заряд-разряд, те се изхабяват и ако си стоят незаредени, както и от температури над 25 или под 10 градуса. Една нощ на минус 15, както беше преди две седмици, ти е равна на 10-20 000 километра пробег.

  77. 77 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ако доходите ви не зависят от автомобили с ДВГ би трябвало да се радвате на конкуренцията от автомобили с алтернативно задвижване, защото ще има повече гориво за феновете на ДВГ и благодарение на конкуренцията цените им ще падат.

  78. 78 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    [quote#61:"1001"]После започват да се разреждат по бързо, да се зареждат по бавно и т.н. [/quote]
    Е, чак такива фокуси още не са измислени, като почнат да се разреждат по-бързо, почват и да се цареждат по-бързо, щото капацитетът е намалял.

  79. 79 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#71] от "usero":

    Как реши че електромобилите харчат 2лв на километър? Как главичката ти реши, че поддръжката на електромобил е десетина хиляди годишно? За 1 милион километра годишно може и да си прав. Въздух си голям.

  80. 80 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#75] от "usero":

    Чакай, слез на земята. В поста си описваш примерно Тойота Мирай с ДВГ и парна турбина с генератор. Към цялата картинка ще се добави резервоар за гориво за двигателя и изолиран съд за загряване на водата. Имаш ли си на представа колко водород трябва да подаваш на горивната клетка, за да ти задвижва колата. Аааа да ще трябва да остане 1 бутилка за водород, който да се използва при дълго изкачване, когато има по-дълго нужда от висока мощност, което батерията не може да покрие.
    В крайна сметка си говорим за седан дълъг 5м и широк 2м с тегло над 2,5 тона, но използваем обем по-малък от на Нисан Микра, а цената над 150 хил $.

  81. 81 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Някои учени са си карали автомобилите на водород от вода, но не са го съхранявали, а са го горяли директно в ДВГ. Те са добивали гориво с ефективност над 100%, за да се случи това без постоянен външен енергиен източник.
    В днешно време водород се добива предимно от парно реформиране на природен газ, защото е по-евтин от производството на ток.
    Ето сметка за общата ефективност от получаването на водород до автомобилните гуми при електролиза на вода:
    1)100kWh променлив в прав ток 90кВтч– 90% ефективност
    2)електролиза на вода във водород 67,5кВтч– 75%
    3)компресиране до 700 бара, охлаждане и съхранение 54кВтч– 80%
    4)водородната горивна клетка 35кВтч– 65%
    /По информация от Тойота водородната им кола Мирай използва 5кг водород за 480км. Значи 1кг водород(33,3kWh) за 95км(60мили).
    Тесла Модел S 60 е по-тежка с 100кг от Тойотата, но изминава 95 мили с енергийния еквивалент на 1 галон бензин(33,7kWh). Това предимство от 40% по-добра икономичност на Модел С идва предимно от ниската ефективност на водородната горивна клетка в Мирая./
    5)електромотор и загуби в предавателна кутия 31,5кВтч– 90%
    В крайна сметка ефективността излезе 31,5%, която е доста по-малко от на 2-3 пъти по-евтин бензинов хибрид.

  82. 82 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#76] от "usero":

    Определено те бива в съчиняването на глупости. Според теб трябва в Норвегия където 8 месеца от годината е зима батериите им да сдават багажа след всяка зима, защото 180*10000 е загубени 1,8 милиона километра от студено време. Голяма си пародия лузърче.

  83. 83 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#70:"Mike"]Къде по-точно иде реч за миниван? Тука освен тебе дето се хвана за Модел Х да го сравняваш със Зафира, никой друг не говори за миниван. [/quote]
    "Tesla wants to make cool cars that lure new waves of buyers to try an electric car. But it’s hard to make an SUV, with minivan-like qualities, look sexy."
    http://www.plugincars.com/tesla-model-x
    Повечето нови модели ванове и миниванове занапред ще ги правят така(Тесла като останалите следва модела).... и новото рено сценик и новата зафира -упорито се говори че ще взаимстват от сув сегмента.
    Началото вече беше дадено с новия Рено Еспейс -нямаш нищо общо с предшествениците -предлагани много години преди него.
    https://i.ytimg.com/vi/kfja9TCQ5gU/maxresdefault.jpg

  84. 84 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#70:"Mike"]И да, има хора, които за семеен "мини"ван вместо Зафира си вземат 7-местно Q7, с трети ред седалки отзад - предлага се такава модификация, скоро и БМВ ще го предлагат.[/quote]
    Колко са ТЕЗИ ХОРА като процент в сравнение със семействата които карат......Рено еспейс/сценик, опел зафира, фолксваген туран/шаран, сеат алхамбра,мазда5,тойота версо/карнавал,киа каренс, пежо5008,шевролет орландо и др.
    Изяждат ли и 1 процент от общия ПАЙ на семейните ванове ?
    Трябва да си голям БАРОВЕЦ да си кушиш AUDI Q7,VOLVO XC90, KIA Sorento,mitsubishi outlander и др. и то не само да ги купиш, но и да ги обслужваш когато се наложи след това .

  85. 85 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Честито! Тази година 950%, догодина - 1900%!

  86. 86 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 833 Весело

    При мен пък е бъкано с Тесли,а Бмвтата Аудитата и Мерцалите са под път и над път.Хич не ме интересува

  87. 87 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#84] от "Levski Levov":

    Човек, що се пънеш? Все едно не си научил нищо от "споровете" с Ябълковите (много е вероятно да са ти едни и същи събеседниците всъщност?).

    Айфоните им може вечно да са закачени за зарядното, но това изобщо не означава, че батериите на Тесла не са хипер-мега-ултра, нали?

  88. 88 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#56:"Вие си знаете"]Ти чувал ли си, че зареждането на супер зарядните на Тесла е безплатно?[/quote]
    Безплатен обяд няма, приятелю. Зареждането е просто включено в цената от $80к на кола. Вместо примерно да ти я продават за $75к те ти включват и предплатен ток за $5к или колкото са сметнали там, че ще излезе.
    Ще има още много вода да изтече, докато се натамани цялата инфраструктура и технология, та да станат електрокарчетата подходящи и за обикновения човек. Нека засега богатите да си поиграят с тях, да платят инвестицията за Р&Д, пък след 10-20 години и ние може да се качим на такива. Засега очевидно не са подходящи.

  89. 89 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#88:"Камен"]Зареждането е просто включено в цената от $80к на кола. [/quote]

    Защо си мислиш че не ми е ясно? То и автомобилите с ДВГ имат гаранция 100-200 хил км, но собственика си плаща консумативите за обслужване на всеки няколко хиляди километра. Като си купите Мерцедес за 70-80 хил евро с 390кс защо не ви предлагат и безплатно зареждане с гориво за 8 години в тази цена?

  90. 90 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#88:"Камен"]Вместо примерно да ти я продават за $75к те ти включват и предплатен ток за $5к или колкото са сметнали там, че ще излезе. [/quote]

    Сигурно са сметнали нещо средно.
    Как по друг начин ще се изгради мрежа от зарядни?
    Другите правят 8-10кВ зарядни които са пълна пародия и трябва да се чака няколко часа за стотина километра. По този начин изпъкват ограниченията на електричките.
    Има някои които за 2-3 години са навъртяли на Модел S 210-250 хил км, а от гаранцията на батерията им има още 5-6 години.
    За 600 000км при средна цена на електроенергията от 20ст за кВч си стават 25000лв, а на супер зарядна станция са 0 лв(нула).

  91. 91 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#90] от "Вие си знаете":

    Ти сериозно ли вярваш на всичко, което го пише в Интернет, или което го дават по YouTube?

    Ти лично колко хиляди навъртя на твоята електричка?

  92. 92 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#90:"Вие си знаете"]Има някои които за 2-3 години са навъртяли на Модел S 210-250 хил км, а от гаранцията на батерията им има още 5-6 години.
    За 600 000км при средна цена на електроенергията от 20ст за кВч си стават 25000лв, а на супер зарядна станция са 0 [/quote]

    То и на хотел като отидеш на ол-инклузив, има такива дето ядат като разпрани и изпиват по 10 коктейла на ден, а други почти не близват - нищо че са го предплатили.
    Сметнато е средно да е на печалба, така че не съмнявай че си плащат и тока и всичко.
    Тези суперчарджъри са 300 ли, 500 ли за цяла Америка... горе-долу по 2-3 на град. Да кажем, че имаш един на половин час път от теб (оптимистично) - би ли карал дотам ката ден, та да заредиш на безплатното? За да спестиш някой долар да загубиш час-два път, и да търкаляш мили на скъпоценната Тесла..
    Да не говорим какво правиш като отидеш да заредиш на безплатното, но там вече се е наредил друг Тесла-ентусиаст преди теб? А ако има опашка от двама-трима, всеки зарежда по половин час? Айде обратно до вас да заредиш (ако ти стигне тока) ама загубения час не се връща.

  93. 93 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Сетих и за нещо полезно: винаги ще имаш оправдание пред жена си ако искаш да отидеш при любовницата. В къщи ще кажеш: скъпа, ходих да зареждам на безплатното, ама имаше още трима колеги преди мене и какво да правя - ей ги два часа отлетяха.

  94. 94 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#89:"Вие си знаете"]Като си купите Мерцедес за 70-80 хил евро с 390кс защо не ви предлагат и безплатно зареждане с гориво за 8 години в тази цена? [/quote]
    Защото само ТИ или гъзарчета богаташи си купувате премиум коли за по 70-80 000евро.
    Хората(масата) си купува това което може да си позволи до 20-25 000евро автомобили, с изключения на балкански войводи които си купуват 9-10 годишни премиум автомобили и много често, но не всички си мислят че са хванали ПОПА ЗА ТОПА.
    Но не ги виня, такива са им възможностите на хората -това са решили да си купят щом искат премиум автомобил.

  95. 95 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#90:"Вие си знаете"]Сигурно са сметнали нещо средно.
    Как по друг начин ще се изгради мрежа от зарядни?[/quote]
    Тези сметки приятелю, много отдавна производителите са ги направили в случая Тесла т.е. за да ги изградят в щатите тези колонки те са си взели от цената на която ще я купиш, че и доста отгоре.

  96. 96 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#95] от "Levski Levov":

    Като е толкова евтино производството на електрически седан като Модел S защо другите производители не пуснат същите, но $10000 по евтини. Щом казваш значи пак ще са на печалба.

  97. 97 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#95] от "Levski Levov":

    Тесла били надценени, а електрическия голф е 65000лв с 100км пробег и евтина батерия от самсунг имаща 2 пъти по ниска енергийна плътност от тази на панасоник в Тесла. Нов бензинов Голф автомат е 2 по евтин от електрически. Май европейското подобие(ел. Фаетон, ауди етрон, порше мишън е) на Тесла ще е 2 пъти по скъпо. Само да припомня че Римак направи електричеаки суперкар с 90кВтч батерия и ускорение до 100км/ч за 2,8сек, но мислеше да го продава за 1 милион $. Какъв е смисъла като има седан с подобни характеристики за 7 пъти по ниска цена.

  98. 98 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 316 Весело

    [quote#8:"The Dark Prince Of Bankya"]Обаче няма и идея за развитие на мрежа от зарядни станции и стимулиране закупуването на електрически автомобили. [/quote]

    Нека е свежо, весело и комфортно! Нашите купувачи, купуват коли с пробег 1500 км с едно зареждане- да отидат до морето и да се върнат!

    Много сте прав, за да има ел. мобили трябва да има съответваща на нуждите мрежа. Като "дойдат" соларните мобили, ще намалее нуждата от такава.

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  99. 99 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#98:"Hafen der Wahrheit"]Като "дойдат" соларните мобили, ще намалее нуждата от такава.[/quote]
    Това пък никога няма да дойде. Площта на една кола е недостатъчна за зареждане на голяма батерия, ако ще и 100% ефективност да имат панелите. Слънчевата енергия на единица площ не е достатъчна.
    Да не говорим пък ако вземат да се случат няколко дъждовни дни подред какво ще стане.

  100. 100 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Определено няма голяма полза от фотоволтаици върху автомобилите, освен ако автомобила не е с голяма площ, тегло под 400кг и за 1-2-ма човека. Последно австралийци направиха някаква такава грозотия, но с мизерна мощност и минаха рекорден пробег, но при силно Слънце. И кво ако имаш такъв автомобил го изкарваш от гаража през деня да се пече на Слънце. Ако работиш в сграда със закрити паркоместа обикаляш няколко пресечки да търсиш свободно слънчево паркомясто.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK