"Опел" лансира достъпен електромобил със сериозен пробег



Опел" ще представи на пазара през следващата година революционен нов електромобил като продължение на най-голямата продуктова офанзива в историята си, съобщиха от компанията. Компактният модел с пет врати и пет места ще носи името "Ампера-e".


Той не само ще предлага по-продължителен автономен пробег от повечето електромобили на пазара, но обещанията са и за достъпна цена. В допълнение "Ампера-e" cъчетава новаторска система за електрoзадвижване с модерна комуникационна свързаност и впечатляваща динамика на пътя.


На симпозиума CAR в германския град Бохум, където новината за появата на колата беше съобщена, главният изпълнителен директор на "Опел груп" д-р Карл-Томас Нойман отбеляза, че тенденциите в развитието на цивилизацията като урбанизацията и опазването на околната среда налагат намиране на нови решения за мобилност и алтернативни системи за задвижване.


"Eлектромобилите притежават необходимия потенциал, за да направят съществен принос към опазването на климата и намаляването на емисиите", допълни той. Според Нойман "Ампера-е" ще разбие ограничителните бариери на високите цени и краткия автономен пробег".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (147)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Желая им УСПЕХ.
    125 $ за барел петрол било евтино даже А.

  2. 2 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 799 Весело

    Ха, дано! Странно ми изглеждат задниците без ауспух.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4154 Неутрално

    Чак достъпен, едва ли. Според GM новият модел ще е по-евтин от BMW i3 и ще се конкурира с Volkswagen e-Golf.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Този 'нов' Опел всъщност е предствения в Америка още миналата година Шевролет Болт. Ще се произвежда в Америка.

    http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html

    #KOЙ номинира бокова!
  5. 5 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Че колко му е, тя Корса-та си е безкрайно лека така или иначе...вадиш двигателя, скоростната, алтернатора и тя олеква наполовина.

    Слагаш немско качество ЛиЙон батерии и електронно управление на един електромотор и си готов.

    Въпрос е само на време да станат много и евтини.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  6. 6 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Достъпен, достъпен, колко да е достъпен? Ще струва колкото 3 нормални Корси най-вероятно! Или колкото една кола от среден клас+една малка градска кола!

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    Германците не владеят съвременните батериини технологии.
    Някога са били водещи, но сега това са японци и корейци, които покрай лидерството в битовата електроника са наблегнали и на батериите, докато германците са ги зарязали.

  8. 8 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Дано мечтите, скоро станат реалност!!
    Очакваме с нетърпение!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  9. 9 Профил на vari
    vari
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Страхотна новина, немислима преди 5 години!

    Опел видя, че Амперата е успешна и явно ще продължи в правилната посока. Успех!

  10. 10 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 630 Любопитно

    Сериозна статия със сериозни твърдения и никакви цифри.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  11. 11 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4321 Весело

    [quote#2:"Tademan"]Странно ми изглеждат задниците без ауспух. [/quote]
    Още по-странно ще изглеждат
    едни други алчни задници,
    чието царство вече свърши.
    Няма как цялото човечество
    да се остави да бъде държано
    заложник на шепа свръх алчни
    и непотребни на никого задници

  12. 12 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    [quote#6:"cristo_n"]Достъпен, достъпен, колко да е достъпен? Ще струва колкото 3 нормални Корси най-вероятно! [/quote]
    Колега,
    Хубавото на съвременната епоха е,
    че всяка иновация поевтинява
    с най-бързи темпове.
    Ето например мобилните телефони
    Само до преди 15 години с такива
    се разхождаха само най-заможните мутри
    Сега мобилните телефони са по джоба
    дори на клошарите,работниците от чистотата
    и безработните.
    Така ще стане и с електромобилите
    Другото няма да стане.
    Алчните рентиери да върнат
    рентиерските времена
    Това вече НЯМА КАК ДА СТАНЕ

  13. 13 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1502 Любопитно

    До коментар [#1] от "442":

    Всъщност въпроса е друг. С какъв нов данък държавата ще компенсира липсата на акцизи от горивата.

    Примера вече го имаме поради спадането на приходи от акцизи за цигарите почнаха да валят предложения акциз на вредните храни, акциз върху захарта и т.н.

  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Това е Шевролет Болт за Европа, Ампера Е! Пожелавам успех на Опел!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    $37500 му е цената в Щатите, или 30000 след 7500 долара данъчно облекчение, каквото не знам още да има в България.
    Значи в Европа цената му ще е не по малко от 35000 евро, или 70 000 лева!!! При цена от 2 лв. за литър гориво и среден разход 7л/100 км, изминаването на 200 хил.км. струва 28000 лв.
    Хайде сега вижте за разликата 70 хил.лв - 28хил.лв. =42000лв каква кола може да си купите!!!

  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    При цена на петрола около $30-40 не виждам как ще пробие.
    Да видим.

    Мачкай климатичния чейндж!
  17. 17 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    [quote#16:"Bulgarische Motoren Werke"]При цена на петрола около $30-40 не виждам как ще пробие. [/quote]
    Ще пробие разбира се.
    Каменната епоха не е свършила
    защото са поевтинели камъните.

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Русия, СА, Венецуела, Иран не харесват това.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":

    Ако забранят влизането в големи градове на коли с ДВГ, тогава хората ще бъдат принудени да купуват електромобили/хибриди.
    Често промените на този свят идват не от икономически, а от регулаторни съображения.

  20. 20 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    [quote#16:"Bulgarische Motoren Werke"]При цена на петрола около $30-40 не виждам как ще пробие.
    Да видим.[/quote]

    Деде, то не е само до цена на бензина.
    1. Екологичен ефект
    2. Повече място за багаж - двигателя на Тесла S е колкото пъпеш
    3. Няма смяна на масло
    4. Тих и бърз автомобил
    5. Бензинов автомобил се обезценява много по-бързо

    The best way to predict the future is to invent it.
  21. 21 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Това е второто поколение електрически автомобили. Сравнете го например с Нисан Лийф, първа генерация от 2010-та година. 2.5 пъти по- голям пробег на малко по- ниска цена. Само си представете какво ще е третото поколение електрически автомобили. По- евтини от бензиновите.

    Цената на тока е между 5 и 10 пъти по- евтина от еквивалентната цена на бензина. Дори и при тези ниски цени на нафта. И нулева поддръжка!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#12] от "Hawaii":

    Донякъде си прав, но донкяде. Мобилните телефони нямаха алтернатива. Единственото подобие на техен конкурент бяха пейджърите. Това създава нужда от огромно производство за запълване на тази огромна пазарна ниша, а масовото производство води до поевтиняване. При електромобилите обаче има сериозна конкуренция от конвенционалните автомобили и от хибридите, а има и слабо търсене.
    Всъщност, да те върна назад в технологиите - колко поевтиняха HD DVD плеърите? Не поевтиняха - отпаднаха изцяло, изместени от по-кадърната система на Blu-ray!

  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    До коментар [#6] от "cristo_n":

    Хейтърче, мислиш само към текущ момент. За закона на Мур чувал ли си? Ами и Кодак не бяха чували.

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#18] от "EU defender":

    Що, напротив трябва да го харесват!
    Електромобилите с батерии (акумолатори) са като родени с малформации хора, само нагледно още един път показват колко по добри са автомобилите с двигатели на петролни и газови продукти...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  25. 25 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#6] от "cristo_n":

    Пропуснал си да добавиш обема и теглото на тъщата - акумолатор, дето трябва да возиш вамсякъде със себе си!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#13] от "1001":

    Най-лесния начин е да вдигнат акциза върху ел.енергията.
    ФРГ го прави вече 10 години, в които цената за домакинствата се удвои и в момента половината от която са държавни взятки (акцизи, данъци и такси)

  27. 27 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Това е бъдещето братя.....ако не си бяхме съсипали производството на електрокари, сега и ние можеше да сме в тоя кюп някъде....

  28. 28 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#19:"Ф.Нинов"]Често промените на този свят идват не от икономически, а от регулаторни съображения.[/quote]Да, за съжаление. Обаче в дългосрочен план, всяко противопоставяне на икономическия принцип на търсенето и предлагането води до провал. Както и всякакви опити за наложени "отгоре" посоки на развитие. Пример е социализма!

  29. 29 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ф.Нинов":

    Вероятно, но се сетих и друг случай като решиха да слагат акциз на метана понеже можело да си зареждаш колата от битовата газификация сложиха акциз на всички продажби. И с тока вероятно ще е така ще обложат всички консуматори

  30. 30 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#23] от "EU defender":

    Не съм хейтър - реалист съм! При наличието САМО на литиева технология за батерии, за мен чисто електрическите автомобили нямат бъдеще. ЩЕ имат при сериозен пробив с някаква революционна технология за съхранение на електрическа енергия! До тогава по-голямо бъдеще имат хибридите. Хибридите са и доста по-сложни и скъпи за поддръжка, което ги прави и доста по-печеливши за фирмените сервизи, ако ми следиш мисълта.

  31. 31 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 809 Неутрално

    [quote#22:"cristo_n"]Всъщност, да те върна назад в технологиите - колко поевтиняха HD DVD плеърите? Не поевтиняха - отпаднаха изцяло, изместени от по-кадърната система на Blu-ray! [/quote]

    Същото ще стане и с автомобилите с ДВГ. Просто в един момент никой няма да иска да ги кара, дори и цената на петрола да е $5.

  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    [quote#22:"cristo_n"]При електромобилите обаче има сериозна конкуренция от конвенционалните автомобили и от хибридите[/quote]

    За конвенционалните автомобили: За тях екоизискваният се увеличават всяка година и за да ги посрещнат автомобилните компании усложняват двигателите, скоростните кутии, оскъпяват материалите, използват например карбон, алуминий, титан от самолетостроенето. И в един момент нататък изискванията стават такива, че дизеловият двигател на практика е забранен, а бензиновият трябва да е хибриден за да може да посрешне стандарта. Това означава около $3-$5000 оскъпяване на автомобил.

    От друга страна батериите, най- скъпият елемент от една електрическа кола намаляват цената с магнитут около 7 пъти за 5 години. Електрическата кола не се нуждае от сложна и скъпа скоростна кутия и всякаква механика която да оправя недостатъците на ДВГ. И се състои от 1-2 движещи се части за разлика от ДВГ, който се състои от 300.

    И в един момент, когато батериите паднат достатъчно, електрическата кола става по- евтина за производство от бензиновата. Токът е 5 пъти по- евтин от бензина и със слънчеви панели дори е безплатен.

    Оттук нататък изборът е много ясен!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ами при цена на нефта около 20 долара и надолу, каквато би трябвало да е след година, две, както и при разход на гориво под 3 л на сто, каквато също ще е, конкуренцията ще е жестока!
    Докато не се измислят батерии, в които няма метали, разликата в цените ще е решаваща. Иначе електро автомобила от всякъде е бъдещето.
    Нещо дето писах хиляда пъти. Човечеството е тръгнало по грешен път на развитие с използването на изкопаеми горива, за енергия. Пътят е друг!

  34. 34 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4321 Весело

    [quote#24:"boby1945"]колко по добри са автомобилите с двигатели на петролни и газови продукти... [/quote]
    А пък в комбинация и с НАФТОВИТЕ ПЕЧКИ
    са ЕТАЛОН за всеки уважаващ себе си
    СТАРООБРЕДЕН СЪВЕТЧИК
    Зер,ВЪГЛЕВОДОРОДНИЯТ ФАШИЗЪМ
    без ДЕНГИТЕ ОТ ВЪГЛЕВОДОРОДИ
    заминава директно
    ПРИ ОНЯ ДРУГИЯ ФАШИЗЪМ

  35. 35 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1226 Любопитно

    До коментар [#17] от "Hawaii":

    www.youtube.com/watch?v=FfYmzOBSzCs

    Мачкай климатичния чейндж!
  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#29] от "1001":

    При ел.енергията може да прецакаш държавата ако си я произвеждаш сам от слънцето.
    Дори и да почнат да облагат панелите с данък - няма да ги монтираш на покрива на къщата, а межуредовете в лозето.
    Маскирани.

  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Весело

    [quote#30:"cristo_n"]При наличието САМО на литиева технология за батерии[/quote]

    Това е направо смешно! При автомобилите имаме една единствена технология от 100 години и тя е ДВГ.


    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    След 20ина години бензиновите двигатели ще са минало. Тихи и по-чисти градове, край на петролния шантаж. Какво по-хубаво?

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#33] от "razlichen123":

    В момента цената на нефта е $35.
    Само след месец като нищо може да удари $50 , което за много форумисти би било нагледен пример какви и изненади стават по борсите.

  40. 40 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    [quote#36:"Ф.Нинов"]Дори и да почнат да облагат панелите с данък [/quote]
    Ами тогава такава "държава"
    направо да въвежда ДАНЪК,
    облагащ раята за това,
    че диша въздух

  41. 41 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#23] от "EU defender":

    Закона на Мур не се ли отнасяше за процесорите? На всеки две години производителността на чиповете се увеличава двойно - нали така?! Е, явно не знаеш какво е батерия и по какво се отличава от интегралната схема, защото аз не съм видял батерия, на която да се е увеличил двойно капацитета за последните две години при запазване на крайната цена!!!
    Хайде разсъждавайте малко по трезво! След 200 години може и всички автомобили да са електрически, но тук се говори, че "Опел ще представи на пазара през следващата година..."!!!

  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Тесла ще покаже Модел 3 (и вероятно SUV-то Модел Y) с подобни характеристики само след месец.

    Електрическият модел на Тесла ще е на цената на BMW 3 и с подобни възможности. Просто виждаме как технологията пълзи надолу, към по- евтините модели. Тесла S в момента се продава повече от конкурентните модели на Ауди, Мерцедес, Порше и BMW в САЩ, Норвегия, Холандия, ....

    Такова демократизиране на технологията наблюдавахме и при компютрите, и при смартфоните, и при какво ли не още.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#20] от "EU defender":

    има ли инфо колко точно ще е бърз. като го натоваря не искам като минавам петрохан да трябва да слизам да бутам, а и не искам като тръгна да изпреварвам а насрещния автомобил е на километър да се чудя ще успея ли да изпреваря и да се прибера преди сблъсъка .. не казвам, че трябва да лети ама съм карал малогабаритни калинки и са ми се изправяли косите в някои случаи ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    [quote#41:"cristo_n"]защото аз не съм видял батерия, на която да се е увеличил двойно капацитета за последните две години при запазване на крайната цена!!! [/quote]

    Не си видял, защото просто не си потърсил информацията. Преди 5 години цената на киловатчас литиева батерия беше $1000. Сега е $147. Това го каза GM, цената на киловатчас на батерията на Шевролет Болт е $147 за киловатчас.

    Цената на батерията трябва да спадне още 30% за да се изравни центата на електрическият автомобил с тази на бензиновия. Това ще се случи в следващите 5 години и това е много консервативна прогноза. Може и да се случи в следващите 3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    До коментар [#15] от "cristo_n":

    Само от бензин за 150 000 км се избива .Това без данъчни облекчения,преференции при паркиране и удоволствието от това,че не храниш Златев,Путлер и чаршафите

  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#28] от "cristo_n":

    Опазването на околната среда е най-важният фактор в развитите капиталистически държави, защото хората искат да живеят вечно.
    Вече десетки години никоя индустрия не си излива в реките необработени отпадъчните си води, въпреки, че това би било икономически по-изгодно.
    Същата работа е с емисии във въздуха.
    В момента се намираме в 2016 год, а не в 1966 год.

  47. 47 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Весело

    [quote#43:"bludniq_sin"]има ли инфо колко точно ще е бърз. като го натоваря не искам като минавам петрохан да трябва да слизам да бутам[/quote]

    Абе, какви са тия глупости. Електрическият автомобил винаги ускорява по- бързо от бензиновия. Просто е, заради електрическият двигател, който има огромен въртящ момент и при 0 оборота.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4154 Неутрално

    До коментар [#21] от "Realist":

    Индикациите са, че през 2017 г. ще видим Nissan LEAF 2 също с доста повече пробег от оригинала.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  49. 49 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    [quote#47:"Realist"]Електрическият автомобил винаги ускорява по- бързо от бензиновия. Просто е, заради електрическият двигател, който има огромен въртящ момент и при 0 оборота.[/quote]

    Точно - една от модификациите на Tesla S има по-кратък 0-100 км/ч от повечето модели на Ферари. Ама другара откъде да го знае това. Путиноидите напълно очаквано хейтят електромобилите, въпреки че дори Греф им каза това, което им казваме ние от години.

    The best way to predict the future is to invent it.
  50. 50 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Е па дайте някакви данни, макар и предварителни! Какви са тези безсмислици - "ще разбие ограничителните бариери на високите цени и краткия автономен пробег."....

  51. 51 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    [quote#45:"slonsco"]удоволствието от това,че не храниш Златев,Путлер и чаршафите[/quote]

    Ето това цена няма!

    The best way to predict the future is to invent it.
  52. 52 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#24] от "boby1945":

    С какво са по-добри, или ей така си правиш вятър?

  53. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#43] от "bludniq_sin":

    Аз карах тестово електрически Смарт и мога да потвърдя че фърчи като пушка.
    Ускорението при електричните е по-яко от тези на двг.
    Ако имаш достатъчно "ток" нямаш никакви проблеми.
    В батерията е заровено кучето, а не в ел.мотора.

  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    [quote#49:"EU defender"]Точно - една от модификациите на Tesla S има по-кратък 0-100 км/ч от повечето модели на Ферари. [/quote]

    Аз имам Шевролет Волт и в спортен режим, основният електрически двигател и генератора се обединяват и правят общо 150 кс. с огромен голям въртящ момент. От 0-45 километра съм късал спортни коли с V6 и дори V8. Като натисна педала до метала и веднага сработва системата срещу буксуване на колелата. Теслата в страхотна в това отношение, 800 кс за Д модела.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    Симпатична количка! На вид, нещо средно между Астра и Мерива...!
    Четох и по други места за нея. Батерията щяла да е в пода, с добро вътрешно пространство. Ако могат да я направят с около 500 километра пробег, дори и при ниски температури, ще е успех!
    За цената съм леко скептичен...! Не ми се вярва да е ниска. Какво имат в предвид, под "достъпен" автомобил, не е много ясно. Нищо чудно, да се задават и големи облекчения в Германия и Европа, за закупуването на електромобили... Ние, естествено ще почакаме! Няма да оставим другаря Златев гладен, в никакъв случай!

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    [quote#50:"Коки"]Е па дайте някакви данни, макар и предварителни! [/quote]

    https://www.youtube.com/watch?v=ONfPm7OdTVs

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 776 Неутрално

    [quote#12:"Hawaii"]Колега,
    Хубавото на съвременната епоха е,
    че всяка иновация поевтинява [/quote]

    До коментар [#12] от "Hawaii": Сравнението с моб. теелефони е неуместно. Хайтек телефоните не са никак евтини. Същото важи и за ел. автомобилите. Доста години трябва да мине електричките да са на поносима цена.

  58. 58 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#52] от "gmranger":

    Ако не ти е ясно с какво са по добри, та и питаш, целият форум няма да стигне да ти обясни човек.
    Иска се минимум техническа грамотност за да коментираш такива неща като нови модели коли и кой ще едоволен или недоволен от появяването им!!!
    В конкретния случай Опел си прави ПР, чисто и просто.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  59. 59 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#43:"bludniq_sin"]

    До коментар [#20] от "EU defender":

    има ли инфо колко точно ще е бърз. като го натоваря не искам като минавам петрохан да трябва да слизам да бутам[/quote]

    200 кс. 0-100 под 7 секунди. Електрическия мотор ти гарантира много добро начално ускорение. С този автомобил ще можеш да се гавриш със 90% от БМВ-тата и Мерцедесите на пътя...

  60. 60 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Не виждам особено старание от автомобилните гиганти! От гузна съвест Фолксваген обявиха, че ще се опитат да направят пробив при електрическите автомобили! Цялата история е подозрителна!
    А големите градове се задъхват от автомобилните газове!

  61. 61 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#38:"Алф"]Тихи и по-чисти градове, край на петролния шантаж. Какво по-хубаво?[/quote]След 20 години половин Африка и Източна Азия ще се е пренесла в Европа, а ти ми говориш за чисти и спретнати градове?! И понеже Европа просто не може да побере толкова хора, ще има нещо почти като военно положение, за да се опазим от потока на хора към хубавия континент, което пак ми се разминава с розовата картинка, която ти рисуваш... И хич няма да ни е до екология, а ще ни е до оцеляване! Май не зацепвате какви времена предстоят а!?

  62. 62 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3652 Любопитно

    МОЧА имени Лелина

    3D принтиран... оптимизиран.

    Нанагорно по става за петромобилите?

    ""Опел" лансира достъпен електромобил със сериозен пробег"

  63. 63 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#45] от "slonsco":

    Би ли ми направил сметката за тези 150 000 км. по начина, по който аз съм я направил, моля.

  64. 64 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    "...немско качество ЛиЙон батерии"

    Въпросните батерии ще са корейско качество -

    Да кажем не на педерастията!
  65. 65 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Като оставим настрана, че статията е силно в бъдеще време, да взема да ударя едно рамо на cristo_n във внасянето на малце реализъм сред разразилото се масово опиянение.

    Всичко много хубаво, ама тия приказки за нулевата поддръжка, зареждането от слънчеви колектори от двора и изграждането на хиляди милиони бързи станции за бързо зареждане май наистина са си само приказки.

    Това, че колата няма ДВГ, да не би да означава, че няма окачване, климатик, парно, спирачки, електроника и т.н.? Или те при тия коли са от някакво ново поколение дето не се чупят?

    Някой от тези, дето припадате от възторг, по зареждането на ел. коли от ВЕИ източници или в домашни условия, интересувал ли се е, аджеба, каква ел. мощност ти трябва, за да ги напълниш тия 56-60-70 киловатови батерии за някакво що-годе обозримо време? А инсталацията, дето ти трябва, за да я управляваш и пренасяш тази мощност? Един жокер - тая работа не е като оная да включиш да си зареждаш телефона или 70-амперовия акумулатор на бензинката!

    Бързи зарядни станции. Да приемем, че в София изведнъж електричките вземат, че станат 1% от общия автопарк. Това са около 6500 коли. Предложете какви допускания да приемем, за да посмятаме колко и какви зарядни станции ще трябват за зареждането им. Аз имам някои идеи, ама ще ме обвините, че съм мурзилка, петролен магнат, шеф на фирма за авточасти и т.н....

  66. 66 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#21] от "Realist": Ето конкретно сравнение бензинов с/у електрически автомобил при цена на бензина 1,60Е. и вкл. сервизно обслужване и гуми. http://www.focus.de/finanzen/news/elektro-autos-im-kostencheck-rechnen-sich-elektroautos-oder-nicht_aid_1124792.html

  67. 67 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#48:"hamilton F1"]Индикациите са, че през 2017 г. ще видим Nissan LEAF 2 също с доста повече пробег от оригинала.[/quote]

    И Леаф 2 и Опела ще са със 60Kw батерия и 320км реален пробег. Това се очертава да бъде стандарта за масовите електрички за следващите 5-10 години..

  68. 68 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ф.Нинов":

    интересно. Не съм наясно с темата, но бих си купил такъв автомобил, но явно трябва да се ограмотя по темата ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  69. 69 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#4:"Emergen-C"]Този 'нов' Опел всъщност е предствения в Америка още миналата година Шевролет Болт. [/quote]
    +++++ Абсолютно! 1:1, само емблемата е друга...

  70. 70 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#4] от "Emergen-C":

    Е й??
    Не е важно името което си е пак на Гм важно е постижението и мисленето ,я все повеè трябва градовете да се отърват от петрола за енергия ,а защо не и за повече.За съжаление напълно отделяне от петрола сега е рано ...

  71. 71 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#47] от "Realist":

    е аз питам бе колега. не съм наясно, не съм карал. ти ми се нахвърли ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  72. 72 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 450 Любопитно

    До коментар [#7] от "Ф.Нинов":
    Нещо да кажеш за "Континентал". Няма грешка. Производителя на гуми. Или за обичайно заподозрения Бош? Нищо, че късно се включи в играта.

  73. 73 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#4] от "Emergen-C":

    Аз никога не съм виждал сериозна външна разлика между Ампера и Волт, и следващите ги.

  74. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#68] от "bludniq_sin":

    Качествата на ел.мотора стават видими и по начина, по който ускоряват класичиски тролейбуси и метрото.

  75. 75 Профил на minuva4a
    minuva4a
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#13:"1001"]Всъщност въпроса е друг. С какъв нов данък държавата ще компенсира липсата на акцизи от горивата. [/quote]

    Стига ревали за тая бандитска държава!
    Сакън да не им намалеят парите за кражби?!

    Ти последно каква смислена обществена услуга ползва и остана доволен, че да настояваш така ревностно да им пълним гушите?

    Или си загрижен за производителите на нефт, при които си на заплата?

  76. 76 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#64:"wwwwww"]"...немско качество ЛиЙон батерии"

    Въпросните батерии ще са корейско качество - [/quote]

    Няма такова нещо като батерии "немско качество". Немците нямат никъкви знания в производството на li-ion батерии. В този сегмент са гола вода. Батериите на опелчето ще ги правят LG. Te ще правят и ел. мотора и електрониката ..

  77. 77 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Браво, супер новина! Теслите на Тесла са към края си.

  78. 78 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4154 Неутрално

    До коментар [#54] от "Realist":

    Колега "как ги късаш", като ускорението от 0-100 км. едвам се доближава до 9 сек. При първото трепване може да си напред и веднага след това, ще гледаш задният номер, на коли с подобни двигатели, за които си написал (също говоря от личен опит).

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  79. 79 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#77:"galapagas"]Теслите на Тесла са към края си.[/quote]
    Ха-хаааа, ще има да вземате... всички останали дишат прахта на Тесла....

  80. 80 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#65] от "krasi_kara":

    Благодаря! Хубаво е да се срещнеш с човек, който разбира Те повечето хора не знаят колко дебел трябва е кабела, който доставя електричество до една такава станция за бързо зареждане или каква инсталация трябва имаш в къщи (а колко от нас живеят в къщи за да си зареждат сами електро-автомобилите, а?) за да заредиш акумулаторите за 1-2 часа!

  81. 81 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#56:"Realist"]Е па дайте някакви данни, макар и предварителни! - цитат на коментар #50 от “Коки”

    https://www.youtube.com/watch?v=ONfPm7OdTVs [/quote]
    Благодаря! Вече разгледах сайта на Волт, но въпроса беше към Дневник, защото не пишат, че става въпрос 1:1 за Шевролет, Волт! Не беше лошо да го напишат....

  82. 82 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Цялата тая еуфория напомня вица за оня дето си купил 20 пениса, и на тръгване продавача го подсетил, чакай бе младеж, ами яйцата кой ще ти ги носи.
    Ами батериите друзя, едни от най мръсните производства на света?

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  83. 83 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#78] от "hamilton F1":

    0-100 на Тесла P90D e 3 секунди. Това е в топ 10 на най-бързите коли за всички времена. И няма друга кола, която струва само 140К долара с такива параметри. Силно се съмнявам, че тук някой се е качвал в кола с такова ускорение.

  84. 84 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#68] от "bludniq_sin":

    Това ще преобърне представата ти за ускорение
    https://www.youtube.com/watch?v=nIV9nb9w_Hw
    https://www.youtube.com/watch?v=9cA1doO_9h8

    Няма да се наложи никога вече да трепериш дали ще се прибереш навреме при изпреварване

    Stef
  85. 85 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#77] от "galapagas":

    Тесла са пионери - другите доста ще трябва да се постараят, за да ги доближат... въпреки, че патентите на Тесла са достъпни за всички - шокиращо наистина!
    https://www.techdirt.com/articles/20150217/06182930052/elon-musk-clarifies-that-teslas-patents-really-are-free-investor-absolutely-freaks-out.shtml

    Stef
  86. 86 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Статия скалъпена с общи плямпаници.Нито една цифра.Тези дни по едно германско радио чух,че "Тесла" ще пуснат кола за 30 000 евро.За сравнение 35 000 струва на БМВ елктромобила. "Тесла" обаче имат най-добрите батерии и с едно зареждане минават 300км а БМВ 130км.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  87. 87 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4154 Неутрално

    До коментар [#84] от "stef":


    До коментар [#83] от "madcat":

    Така е, никой не спори.
    Коментирам само конкретният случай. Защото с моята кола, която ускорява фабрично 5.5, при мен хайде да е 5.7 сек. до 0-100 км., не ми се е случвало ел. автомобил да ме изпревари (или пазят батериите). От 2014 г. съм на "педали" за подходящ е-кар, знам моделите до 2017 - чак тогава може да би ще направя кардиналната промяна.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  88. 88 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5115 Неутрално

    Аз пак да си кажа. Управлението на електромобил е изключителен кеф. Карах електричката на Рено - Зоуи. Така не ме е впечатлявал автомобил от години!
    Това е бъдещето. Рано или късно. По-скоро рано!

    Gunter glieben glauchen globen
  89. 89 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#27] от "elevation04":

    Ха-ха, Тошко Африкански ти е казал, че някога сме произвеждали електрокари и ти му вярваш, кой ги е произвеждал тези електрокари, държавата ли, има ли такова животно като държава производител?
    Или е корпорация/частна компания или всичко друго е измислица, не се самозаблуждавай!

  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#72] от "65vesso":

    Силата на Континентал и Бош са ДВГ.
    Ако се наложат електромобилите, тези две фирми ще бъдат най-големите губещи.
    Иначе аз през 1998 г. правих задължителния си студески стаж при Бош в развойния им център в Хилдесхайм (някогашните заводи на Блаупункт). Още тогава много яко се разработваха системи за автономни автомобили без шофьор.
    На мен обаче ми дадоха задание да смаля една Phased Array високочестотна антена за тол-системата (събиране на такси от камионите на аутобана) на 1/3 от първоначалния й размер..... и аз съответно го постигнах за 6 месеца, чрез симулации на компютър, рязане на фреза и тестване в лабораторията.

  91. 91 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 551 Весело

    [quote#2:"Tademan"] Ха, дано! Странно ми изглеждат задниците без ауспух. [/quote]
    Винаги може да направиш така

    http://unikalnisnimki.com/root/ckfinder/userfiles/image/18_11.jpg

  92. 92 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ф.Нинов":

    Ами не е баш така.
    След време, нефта ще е повече химическа суровина за производство на пластмаси и не само, отколкото някаква суровина за изгаряне и енергия. Това го обрича и на ниска цена. Потреблението му ще е десетки пъти по-малко, което и ще даде цената от 20 долара, а и по-ниска, за барел! Та не е само появата на ел. автомобила, а ориентацията и към други източници на енергия. Малки преносими и на друг принцип!

  93. 93 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#86] от "Без коз":

    Ето приблизителни спецификации на автомобила.
    http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-specs-revealed-60-kwh-0-60-in-less-than-7-seconds/
    Т.к. GM има забрана за продажба в Европа, Опел им ги продава с друго име.

  94. 94 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#65] от "krasi_kara":

    Аз преди години обяснявах, защо ни трябват ядрени мощности и давах елементарен пример, че през 2020-2025 година ще имаме над един милион ел. автомобила.
    Бе неистов вой във форума. Та не им се сърди. Те толкова си могат и знаят!

  95. 95 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#58] от "boby1945":

    Точно заради техническата ми грамотност се интересувам защо ти проявяваш техническа неграмотност...

    Посочи ми барем 1 показател, по който електрическите возила отстъпват на конвенционалните. Барем 1!

  96. 96 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#92] от "razlichen123":

    В момента всички прогнози показват постоянно нарставане на потреблението на нефт... от днешните 90 млн. барела на ден, до 104 млн. барела през 2040 год.

    Oil Supply and Demand
    Global oil demand is projected to increase from 90 million barrels per day in 2013 to 104 million barrels per day in 2040, an increase of over 15 percent, due to increased oil use for transportation and petrochemicals. Oil demand reaches a plateau at the end of the forecast period due to high world oil prices and policy measures to constrain growth. Despite the number of vehicles in the world more than doubling by 2040, demand for oil in the transportation sector is expected to increase by only 25 percent due to the large number of vehicle sales subjected to efficiency standards (over 75 percent of global car sales). These efficiency standards suppress oil demand growth by 23 million barrels per day in 2040, which is more than the current oil production of Saudi Arabia and Russia. For each barrel of oil that the OECD countries no longer demand, however, the growing non-OECD countries consume two barrels more.

    http://instituteforenergyresearch.org/analysis/ieas-world-energy-outlook-2014/

  97. 97 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#92] от "razlichen123":

    Петрола мноооого трудно ще се задържи под 30$ за барел.
    В момента е толкова евтин заради заради проблемите в Китай, но забърза ли се пак нещата много ще се променят.
    Износителките не си смъкват добива, за да си правят мръсно между държавите, но ще го правят докато им стане прекалено неизгодно.
    Иран започнаха да изнасят. Американците сигурно и те ще почнат, но не на тези ниски цени.
    Лошо няма петрола да е евтин, но не и за тези които изнасят.

  98. 98 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#65] от "krasi_kara":

    Много правилни въпроси задаваш! И звучиш почти като файтонджията през 1902 година като прочел във вестник НАПРЕДЪКЪ за появата на първия автомобил в София (поръчка на министерството на отбраната).
    А сега не можем да си представим даже света без автомобили.
    Същото ще стане е електромобилите.

  99. 99 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#92] от "razlichen123":

    Относно потреблението на нефт трябва да се има предви, че светът не е само Калифорния, Норвегия и Монако, а и Индия, Пакистан и Нигерия.
    Населението на Нигерия се очаква да нарастне до 500 млн. през 2050 год.

  100. 100 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#94] от "razlichen123":

    Електромобилите в света ВЕЧЕ СА НАД 1 МИЛИОН БРОЯ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK