"Въвежда се и нова административна мярка - отнемане на регистрационната табела на МПС за един месец, ако собственикът не е платил глобите си към КАТ и е превишил скоростта в населено място с над 50 км/ч един месец."
Тия двете неща поотделно ли са, или трябва хем да не съм платил глобите, хем да превишавам с над 50 в населено място?
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
гледам при теб е съюз "и", а в текста е "или" (може да е поправено). Ако е "или" следва, че е алтернативно - едното или другото, ако е "и" е кумулативно - т.е и двете са необходими предпоставки. На сайта на народното събрание вероятно го има текста в графа закони/законопроекти - в зависимост на какъв етап е.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Нямам статистически данни, но една голяма част от каращите в настрещното - нямат нито книжки, нито нещо на тяхно име, а как ще ги съберат тези 3 хилки като са на социални помощи официално - не ми е ясно.
Всяка сутрин в задръстванията някой се "изрязва" в насрещното за да застане най-отпред на колоната от чакащи автомобили. В интерес на здравето на извършителите, предлагам и за тях да има подобна глоба.
Книжката добре, дори трябва за повече да я отнемат. Но депутатите знаят ли каква е средната заплата в България? Някоя отнесена пенсия ако даде заден ход на магистрала и се заяде някой шапкар, после в затвора ли трябва да влезе?
Пак глупости, защото мутрата ще извади 3000 лева и ще продължи да кара без книжка 6 месеца на риск (не е много време), а обикновеният човечец ще трябва да тегли заем и ще си спази и административната санкция.
Глоба 500-1000 лева и 1 година без книжка е по-добре. За повторно нарушение – двойна глоба и 3 години без книжка. Трети път – влизаш в затвора за няколко месеца. Това ми се струва справедливо.
[quote#13:"b_d_s"]...Някоя отнесена пенсия ако даде заден ход на магистрала и се заяде някой шапкар, после в затвора ли трябва да влезе? [/quote]
Чете ли добре статията или ей така и за "шапкарите" реши нещо да напишеш?!
Трябваше да има и сто удара с камшик на голо в центъра на населеното място в което е направено нарушението. Постоянно променяме закони и никакъв ефект.........
Това със зимните гуми е пълен ансурд. Все едно да те спрат днес при 15-20° и да те глобят ако не си със зимни гуми.
Да глобяват само ако караш на сняг с летни гуми, ама да те задължават да слагаш зимни гуми при положение, че вече зимата е 1 месец е смешно.
Някаква друга безсмислена тъпотия да са натворили тия дни?
И що не е 10 хил. лева, като сме почнали?
А може и 20 хил. лева?И глоба 5 хил. лева за изхвърляне на боклук в кофа на съседа, например?
2000 лв. за клошарите които бъркат по кофите?
Текста съм го копирал от статията и нищо не съм променял, явно те са го поправили.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
Наказанието за шофиране след употреба на алкохол да е и в зависимост от скоростта. При над 30-35-40 км/ч да е 2 пъти по-високо, отколкото под тази скорост. Така ще се стимулират пилите да карат изключително бавно, което значително ще намали броя на пострадалите.
___
Пешеходците да са длъжни преди да стъпят на пешеходна пътека, да пропуснат приближаващите се ППС и да изчакват до 1 или до 2 минути момент с по-малко натоварено движение на ППС, така че да принудят по-малък брой от тях да спират, за да ги пропуснат. Водачите да нямат задължението да спират, за да пропускат пешеходци преди последните да са навлезли на пешеходната пътека.
Това задължение на пешеходците може да бъде отделно и независимо от задължението на водачите да ги пропуснат, след като са стъпили на пешеходната пътека, за което пешеходците могат да бъдат наказвани отделно, което е вариант за предпочитане, а може и двете задължения да важат заедно и да са свързани в рамките на едно събитие, което означава, че в случай на произшествие може и двете страни да носят вина.
При сегашния закон пешеходците се чувстват задължени да преминат дори и, когато не се чувстват готови за това заради трафика, тъй като шофьори спират и им дават знак да преминат, но не се знае дали всички шофьори ще спрат - правото на по-силния и по-опасния задължително тук да се зачита, и това е смисълът на предложението, за да няма пострадали. Нормално при наличие на светофар се чака и повече от 2 минути, така че не е проблем малко да се изчаква.
___
Нарушенията да се разделят на такива с висока степен на опасност (висока скорост и алкохол) и други, и репресивните мерки (като задържане на автомобила или специален ред за събиране на глобите) да се прилагат само за опасните нарушения!
В момента чрез контролните точки или чрез отказ за подновяване на книжка, на практика книжка се отнема за всякакви "нарушения", например неплатена застраховка по Кодекса за застраховането, паркиране на тротоара, въпреки оставени 80 см за минаване от една и съща страна. Тези неща обаче нямат отношение към безопасността. Освен това книжка не се издава при липса на образование (което е дискриминация), или ако цената на курса не е по възможностите на желаещия. Затова липсата на книжка само по себе си не трябва да се счита за тежко нарушение за прилагане на репресивни мерки.
___
Да се разреши карането на кола без шофьорска книжка ако скоростта е до определен лимит, например 25-30 км/ч, при условие, че не се задръства движението. За каране на каруца с кон не се иска книжка, но заради ниската скорост те не са проблем (освен за чистотата и задръстванията).
___
Да се намалят таксите за шофьорските курсове и изпити (в САЩ курсовете не са задължителни, задължителна е практика, която може да е с познат шофьор, и има изпит), за да се стимулират хората да не купуват книжки и да минават реално обучение и изпит. Да се въведе нужният контрол при тестовете с листовки.
___
Размерът на някои глоби може да е в зависимост от стойността на колата, но не процент. Формулата не трябва да е линейна - пропорционална, а по-сложна, логаритмично-експоненциална например. Има софтуер, който може да даде точната и опростена формула при зададени примерни стойности по таблица и т.н., така че опростената формула да се заложи в закона. Не трябва това да е средство за пълнене на бюджета от тези, които имат пари, това би било извращение на намеренията.
___
Да се въведат тестове за интелигентност или усложнени листовки (което е същото) при изпитите вместо изискването за образование, което трябва да отпадне като дискриминационно и несвързано със способностите за шофиране (това е все едно да се иска задължително диплома за инженер, за да стане лице депутат - добре е да се отмени преди някой да осъди държавата в международен съд за това).
___
Да се създаде сайт, където хората да маркират на карта лоши знаци, маркировка и т.н., които трябва да бъдат променени. Идеята е да няма прекалени и ненужни ограничения, които масово не се спазват и, които възпитават шофьорите да не спазват знаците въобще.
___
Да се разреши всяка лична кола да може да вози срещу заплащане без данъци. Това ще доведе до натоварване на колите, понижаване на замърсяването, цената за транспорт, заетите места за паркиране и задръстванията, както и броя произшествия заради намалелия брой коли.
___
Коланите не трябва да са задължителни по маршрути, по които реално или по ограничение не може да се кара с повече от 35-50 км/ч, зони за паркиране (синя, зелена...), еднопосочни улици, в задръстване, както и при предварително подаване на изрична декларация от шофьора или пътника, че сам ще решава дали да ползва колан.
___
Фаровете не трябва да са задължителни - изследванията за тях са правени в северните страни, където в доста от дните е тъмно. В нашата страна не е така, тя е светла. Новите коли се правят с автоматични дневни светлини. Старите могат да останат на доизживяване така. Освен това е модерно и хората са свикнали да карат на фарове и ако не са задължителни, мнозинството пак ще кара на фарове, особено тези, които карат бързо, които и преди си ги включваха.
___
Да се въведе глоба от 500 лв за газене или блъскане на животни по-големи от 5 см в поне две измерения. Шофьорите - нарушители редовно газят гълъби, при това на малки улички, при това - нарочно, за удоволствие, с допълнително ускоряване. Именно тези шофьори след това газят хора. Може да има и две глоби - 300 лв за 5-10 см и 500 лв за над 10 см. Защо има шофьори, които никога не са газили нищо?
___
Тротоарите са за паркиране, защото няма къде другаде след премахване на жителството, а градовете не са проектирани за толкова хора и коли, затова трябват компромиси. Единствено трябва да се оставят 80 см за минаване от една и съща страна - външна или вътрешна на тротоара. Ако се паркира по диагонал, тези 80 см са само в една точка, иначе е още по-широко.
Да се въведе безплатно паркиране за колите с дължина под 3.5-3.8 метра. Дългата кола заема 1.5 - 2 пъти повече място от късата.
Ограниченията за паркиране да не важат нощно време на местата, където паркиралите коли не пречат на движението.
___
Да отпаднат техническите прегледи за личните леки МПС. И без това те проверяват само спирачките, а никой шофьор не би си оставил спирачките в неработещо състояние - това е просто начин да се събират такси за ненужни неща. А и съвременните коли са много по-качествени и е по-малка вероятността нещо по системите да не работи.
___
Застраховането трябва да е доброволно.
Гражданска отговорност е държавен и ЕС рекет - силово застраховане, при което глобите за неплащане на рекет са, колкото стойността на колата или годишния доход (повече отколкото при частните силови застрахователи преди години). Съдебната практика в страната не присъжда такива високи обезщетения и не всеки излиза с колата си в чужбина.
Преди ЕС ГО беше 20 лв, а не 200 лв. Съответно обезщетението ще е до 100 000 лв, а не до милион. ЕС си има други цели да обезщетява на цени, които нямат приложение в нашата страна. Съдебната практика в страната не присъжда такива високи обезщетения, за които е застраховката. На практика високите обезщетения не се изплащат, остават печалба за застрахователите. На който му е скъпа колата, да си я застрахова сам, или се предполага, че има пари да си я поправи сам или да си купи нова. Който смята, че животът му струва милион, може сам да се застрахова или да внимава повече. Далеч не всички хора смятат, че животът им струва толкова, нито внимават за толкова. Но ако сами плащат реалната цена на това, което застраховат, ще оценят и какво значи малко повече да внимават и евентуално да минат без застраховка.
___
Да се произведат и раздадат табели и стикери за задното стъкло с текст "Бавно, дистанция", "Не си на състезание!".
__
Да се забрани продажбата на новопроизведени коли, които нямат ограничител на скоростта, евентуално с възможност за настройка, например до 60, 90, 130, 150 км/ч (също и на скоростомера, където се вижда максималната скорост). Тук следва да се приложи логиката за притежание на оръжия, защото съвременните коли вече са оръжия в ръцете на безотговорни шофьори. Никакви наказания не могат реално да ги вразумят, затова се прибягва до мерките на ограничение - само така и ще се принудят производителите да ограничават колите фабрично, което е напълно възможно и се прави. Мощността и скоростта са две различни неща. Една кола може да не е мощна, но пак да е бърза и опасна.
Правителството прие далеч по-добра мярка за справяне с явлението "кара в насрещното на магистрала". Просто няма да строи магистрали, а старите няма да поддържа. С тези дупки в градовете трудно някой може да превиши скоростта. Още една от новите мерки.
[quote#34:"ostin22"]Защо са ни зимни гуми за 150 дни задължително[/quote]
Защото (запиши си):
1. Утре като падне сняг няма да сварят всички да си сменят гумите и ще стане меко казано мазало;
2. Зимните гуми не са само за сняг. Направени са от такава смес, че да имат максимално добро сцепление със студена или замръзнала настилка.
[quote#42:"ivanalex2"]При 3000 лв глоба едва ли ще се разминеш само с 20 лв. за полицая.[/quote]
Именно!
Повишаването на санкциите води до повишаване на рушвета.
когато контролът си е същия не очаквайте по-голям превантивен характер на законовата промяна.
То не бяха глоби за къмпингуване от 1000 до 10 000, сега задължителни зимни гуми, глоби от 3000 лв за каране в насрещното. Тъпотия след тъпотия хвърчи от гербрастките кратуни. Не е истина колко са отделени от реалността тези индивиди в парламента. Явно приемат лобистки и поръчкови закони и изобщо не ги е срам. Даже ни се подиграват.
3000лв. глоба за каране в насрещното платно.
Трябва да си идиот да караш в насрещното но ако другото е с огромни дупки и ями нищо не ти остава да карашкъдето ти падне дори ако можеш и да хвърчиш.
Тогава закона не е правилен и спазването му те ограничава.
След като никой не събира и 20 лв глоба и 100000000000 лв глоба да сложиш резултата е същия. Държавата се управлява от хора с интелект на лоботомиран плъх.
Че този закон е несравнимо най ВЕЛИКИЯ ,който изковаха от началото на мандата този Парламент депутатите. Хвала !Българи юнаци.
Е нали Ви е ясно че този закон няма как да се съблюдава от поръчковата прокуратура .
ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
До коментар [#52] от "the only easy day was yesterday":
То си пише в новината, тази глоба е за магистрали и скоростни пътища където има мантинели м-у платната. Това е заради зачестилите малоумници, където карат в насрещното за да си качат адреналина. Даже трябва да е повече от 3хил.
Ако е за обикновен път и си пресякъл непрекъсната линия глобата е друга.
До коментар [#61] от "ДСиБ":
Тогава не трябва да се казва "насрещното платно" а в посока обратна на движението.
Имаме насрещно платно когато караме в едно платно и в другата страна има друго
Предполагам че разбирате разликата и Вие също?!
Не виждам глоба за пешеходец говорещ по телефон едновременно пресичащ пътното платно в 100% нарушение! А когато се движи с летни обувки в зимни условия ?
Обикновено става дума за неразбрали, неориентирани хора. Причините може да са в маркировки, знаци, табели, указания на КАТ. Едва ли някой съзнателно ще тръгне в насрещното на магистрала. Ако го направи, значи е за лудницата.
По-ефективно според мен ще бъде отнемане на книжката поне за 1 година и обществено-полезен труд, отколкото големи глоби, еднакви и за притежателите на 20-годишни таратайки, и за собствениците на скъпи коли.
На недоволните депутати с тези мерки им пожелавам да им се случи някой да кара в насрещното, срещу им, на магистрала, както и някой с летни гуми в сняг, да се чудят какво да правят тогава.Пък ако и това им е малко, да се поочукат малко, че и повечко.
1. Утре, като падне сняг, може да не си карам колата, ама днес, пардон, вчера като беше над 20 градуса, може да искам да си свърша някоя работа.
2. Ако караш със зимни гуми през февруари на 20 градуса - глоба, ама ако март стане по-студено - може да караш с летни гуми.
Глобите трябва да са събираеми.Относно книжката всички гледате новини по телевизията и ви е направило впечетление колко често говорят за нарушители без книжки.Докато не се реформира съдебната система всичко ще е само вятър и мастило.
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
Нещата, с които не съм съгласен е правораздаването на място от полицая - да ти отнема табелата при неплащане. Полицаят няма никаква връзка с НАП, за да знае дали съм платил или не, и не може да се изживява като съдия изпълнител.
Това е провокираща корупцията мярка.
Колкото до гумите, принципно съм против, но това си има и реално обяснение, което е просто съобразяване с реалностите и некадърността на Лили Винетката.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Почти всички случаи на каране в насрещното идват от лошо маркиране на пътя и зле поставени или липсващи пътни знаци - в тъмната част на деня от изключително значение!
не мога да си представя някой да кара умишлено в насрещното, освен ако не е психично болен.
В такъв случай - цялата тежест на нарушението ще пада върху заблудилия се шофьор, а този, който трябва да пинесе отговорността, ще остане ненаказан.
Всъщност, кой отговаря за правилното обозначаване и регулиране на пътищата?
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
За дълбочината на грайфера е ясно, мерим каква му е дълбочината и виждаме дали сме в рамките на допустимото. За зимните гуми ми е интересно как ще се доказва, че са такива. сертификати ли трябва да вадим, снежинка ли трябва да имат гумите, М+S без снежинка ще ги приема ли бай Мильо за зимни, ако няма снежинка. Интересно, интересно.
хмм, явно трудно Ви е да схванете, но ще се питам да обясня. Високите глоби са желание на КАТ, НЕ само в този случай. В конкретни случай може да звучи разумно, но също НЕ е. Защо? Защото обикновено карането в насрещното не е нарочно, а е предизвикано от някакъво объркване /последно катаджиите лично бяха пуснали камиона в насрещното на магистралата/. Ако човека кара НАРОЧНО насреща е направо за лудницата, не за глоба. Въпросът с размера на глобите е ПРИНЦИПЕН. Не е мормално да се слага глоба 10 пъти по-висока от средната работна заплата. По този начин обричате наказания на глад и почти принудително го правите престъоник. Основно КАТ променят закона, като имат "лична" изгода да предлагат все по-високи глоби, но уви не предлагат никакви други мерки, а тези мерки са в ПЪТИ по-важни от размера на глобите. Надявам се, че този път сте вникнали малко по-надълбоко в проблема с глобите и техния размер. Аз бях до тук в този разговор. Не ми приятно да обяснявам елементарни неща.
До коментар [#83] от "Цайко":
А има и всесезонни, въпреки че сега ще ми скочат някои лаици, че такова "животно нема".Ама има, и то ги произвеждат най реномираните марки, които са измислили и зимните и летните.А като имам две коли и едната ми е с летни, защо да не я карам като е сухо и примерно 10 градуса?
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
Най-добре да се застрелват на място, всеки да има право да ги застрелва, по закон. И тогава ще се решат проблемите на движението - ще изчезнат задръстванията, няма да има проблеми с паркирането, шофьорите ще станат едни вежливи, за 7-8 минути ще се прекосява столицата, просто всичко ще е перфектно.
Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!
Милиционерски или герберски тъпанарщини? да псуваме, или да не псуваме, не са нито хамериканците, нито брюкселските зелки избрали борисов за премиер, а самите булгаристанци!
Вместо да помислят как да събират глобите, тъпанарите ги сравняват вече със средната РЗ за България, която де факто е мечта за половината страна.
Вече не е интересно и да коментираме идеята на мнозинството от дУпетатите в НС - 204 полуживотни, от тях е В Симеонов, да не ми се прави на малко по-различен.
(не карам в насрещното, още в края на октомври слагам зимни гуми, но ги свалям в края на февруари. Предпочитам летните гуми)
Сега ти си запиши:
Ако на 1-ви ноември сложиш чисто нови зимни гуми, навърташ сериозен километраж и зимата е топла като настоящата, през март просто няма да имаш вече зимни гуми, защото ще за наръфани. А Баба Марта по принцип ни изненадва с лошо време.
[quote#90:"Ани"]Не сте ли чувал за незаконни надбягвания или за дрогирани, които търсят силни усещания...?[/quote]
а случайно ти да си чул за един-единствен наказан (санкциониран) за това? Виждал съм по ТВ-тата за санкционирани с превишена скорост по Цариградско, но досега няма нито един-единствен случай за санкциониран за гонките, въпреки очевидно превишената скорост!
Защо? Какво им пречи на куките да ги санкционират?
"Въвежда се и нова административна мярка - отнемане на регистрационната табела на МПС за един месец, ако собственикът не е платил глобите си към КАТ или е превишил скоростта в населено място с над 50 км/ч."
Чакай сега, за собственика ли говорим, или за водача? Ако някой друг ми кара колата, и не си е платил няква глоба от по-рано (за което аз не съм длъжен да знам), ще ми свалят моята табела, така ли? Кви са тия простотии?
Същото и за превишаването с над 50 км/ч - по принцип човек внимава на кого си дава колата, но няма как като собственик да си отговорен за това, какво прави водачът на колата.
Да не говорим за абсурда, който настава с фирмени автомобили, където собственикът НЯМА КАК да е водач, защото не е човек...
[quote#91:"sbk"]А Баба Марта по принцип ни изненадва с лошо време. [/quote]
Спомням си един 26 май през 80-те години падна страшен сняг, и по местата с над 800м надморска височина имаше по 20 см сняг.
Дали няма да е по-удачно да слагаме летните на 22 юни?
Аман от говеда с власт!
Искате да кажете, че някой прави незаконни надбягвания в насрещното платно на магистрала ли?!? Не разбирам в каква връзка е въпросът Ви. Коментираме глобата за каране в насрещно платно на магистрала или скоростен път и нейното очевидно безсмислие. Ясно е, че деянието е опасно за живота на мнозина, но за 3-ти път ще кажа, че ако някой кара умишлено в насрещното не е за глоба, а за лудницата. Обикновено карането в насрещно е от лоша сигнализация и маркировка и заблудени шофьори, т. е. не е съзнателно извършено.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
chicago514
Рейтинг: 996 НеутралноТова си е за затвор защото е опит за самоубийство с опасност за живота и на други участници в движението.
Долен лев педал
Рейтинг: 213 НеутралноСтроги,но справедливи депутати имаме!
Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.Дори някой от тях,като откраднат първият милион,малко се успокояват!
Изо Дзадзе
Рейтинг: 1810 Неутрално"Въвежда се и нова административна мярка - отнемане на регистрационната табела на МПС за един месец, ако собственикът не е платил глобите си към КАТ и е превишил скоростта в населено място с над 50 км/ч един месец."
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.Тия двете неща поотделно ли са, или трябва хем да не съм платил глобите, хем да превишавам с над 50 в населено място?
tsvetko_51
Рейтинг: 1389 НеутралноДано на тези, на които им е толкова малко акъла, та го правят да им подейства.
shadydancer
Рейтинг: 213 НеутралноАйдее, софиянци обедняха!
acd30520326
Рейтинг: 572 НеутралноА защо не отнемане на колата и книжката за 5 години?! Най-добре веднага на мястото на нарушението!
"Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВDeepBlue
Рейтинг: 759 ВеселоДепутатите приеха на първо четено глоба от 3000 лева за каране в насрещното
Какво глоба.На него му стига че някои ще го удари отзад.
bludniq_sin
Рейтинг: 1337 НеутралноДо коментар [#3] от "today":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlгледам при теб е съюз "и", а в текста е "или" (може да е поправено). Ако е "или" следва, че е алтернативно - едното или другото, ако е "и" е кумулативно - т.е и двете са необходими предпоставки. На сайта на народното събрание вероятно го има текста в графа закони/законопроекти - в зависимост на какъв етап е.
Nikoi
Рейтинг: 726 Неутралнода отиват и на съд за поне един месец в затвора
hahohehi
Рейтинг: 250 НеутралноНямам статистически данни, но една голяма част от каращите в настрещното - нямат нито книжки, нито нещо на тяхно име, а как ще ги съберат тези 3 хилки като са на социални помощи официално - не ми е ясно.
Кум Вълчан
Рейтинг: 727 НеутралноИ какво като са приели? Нали някой трябва да прилага/събира?
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Barurumm
Рейтинг: 418 НеутралноВсяка сутрин в задръстванията някой се "изрязва" в насрещното за да застане най-отпред на колоната от чакащи автомобили. В интерес на здравето на извършителите, предлагам и за тях да има подобна глоба.
Trayan
Рейтинг: 775 НеутралноКнижката добре, дори трябва за повече да я отнемат. Но депутатите знаят ли каква е средната заплата в България? Някоя отнесена пенсия ако даде заден ход на магистрала и се заяде някой шапкар, после в затвора ли трябва да влезе?
Das Territorium
Рейтинг: 1279 НеутралноДо коментар [#11] от "dragozow":
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry PratchettПроблемът е, че някой трябва да прилага.
Да събират могат всичките
Кум Вълчан
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#14] от "BG Stability":
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Срещу 20 кинта всеки ушев ще "забрави" да приложи.
Trayan
Рейтинг: 775 НеутралноПак глупости, защото мутрата ще извади 3000 лева и ще продължи да кара без книжка 6 месеца на риск (не е много време), а обикновеният човечец ще трябва да тегли заем и ще си спази и административната санкция.
Глоба 500-1000 лева и 1 година без книжка е по-добре. За повторно нарушение – двойна глоба и 3 години без книжка. Трети път – влизаш в затвора за няколко месеца. Това ми се струва справедливо.
mihail_p
Рейтинг: 1691 Неутралнотогава за минаване на червено
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkтрябва да е 6000 лева глобата.
глупава работа.
много е висока глобата.
qwerty112
Рейтинг: 213 Весело[quote#13:"b_d_s"]...Някоя отнесена пенсия ако даде заден ход на магистрала и се заяде някой шапкар, после в затвора ли трябва да влезе? [/quote]
Чете ли добре статията или ей така и за "шапкарите" реши нещо да напишеш?!
нема такава държава
Рейтинг: 213 НеутралноТрябваше да има и сто удара с камшик на голо в центъра на населеното място в което е направено нарушението. Постоянно променяме закони и никакъв ефект.........
ДTБ
Рейтинг: 582 НеутралноТова със зимните гуми е пълен ансурд. Все едно да те спрат днес при 15-20° и да те глобят ако не си със зимни гуми.
Да глобяват само ако караш на сняг с летни гуми, ама да те задължават да слагаш зимни гуми при положение, че вече зимата е 1 месец е смешно.
Free person
Рейтинг: 668 НеутралноКаква глоба е тази?Трябва такива джигити да бъдат осъждани за опит за убийство и самоубийство!
TonyХи-хи
Рейтинг: 1793 НеутралноТия май са забравили една нула. Тез числа за нищо ги немат вече... Ма около наше село нема нит' магистрала нит' "скоростен път"
pariah
Рейтинг: 876 НеутралноНякаква друга безсмислена тъпотия да са натворили тия дни?
- A witty saying proves nothing. VoltaireИ що не е 10 хил. лева, като сме почнали?
А може и 20 хил. лева?И глоба 5 хил. лева за изхвърляне на боклук в кофа на съседа, например?
2000 лв. за клошарите които бъркат по кофите?
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#20] от "ДСиБ":
И то само на извънградско.
dosetliv
Рейтинг: 1174 Неутрално[quote#0:"матряла"]Други нови текстове предвиждат въвеждането на зимни гуми за автомобилите за периода 1 ноември-1 март.[/quote]
Другара Караджов се уреди с камишън.
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#6] от "Ани":
Плюс разстрел.
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноЩе ги питам пак ли ще гласуват за ГЕРБ.
grajdanina
Рейтинг: 8 НеутралноИ един милярд глоба да сложат за всичко, като полицията и прокуратурата не си вършат работата, кел файда.
stedim
Рейтинг: 1014 НеутралноТрябва наказания , но и трябва да се изпълняват. Мисля, че това е добре.
Изо Дзадзе
Рейтинг: 1810 НеутралноДо коментар [#8] от "bludniq_sin":
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.Текста съм го копирал от статията и нищо не съм променял, явно те са го поправили.
mitko11
Рейтинг: 1756 ВеселоДо коментар [#23] от "pariah":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовЗа клошарите е 10 000 лв., ако те хванат да спиш на плажа. Без майтап, скоро го приеха...
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноПРЕДЛОЖЕНИЯ
___
Наказанието за шофиране след употреба на алкохол да е и в зависимост от скоростта. При над 30-35-40 км/ч да е 2 пъти по-високо, отколкото под тази скорост. Така ще се стимулират пилите да карат изключително бавно, което значително ще намали броя на пострадалите.
___
Пешеходците да са длъжни преди да стъпят на пешеходна пътека, да пропуснат приближаващите се ППС и да изчакват до 1 или до 2 минути момент с по-малко натоварено движение на ППС, така че да принудят по-малък брой от тях да спират, за да ги пропуснат. Водачите да нямат задължението да спират, за да пропускат пешеходци преди последните да са навлезли на пешеходната пътека.
Това задължение на пешеходците може да бъде отделно и независимо от задължението на водачите да ги пропуснат, след като са стъпили на пешеходната пътека, за което пешеходците могат да бъдат наказвани отделно, което е вариант за предпочитане, а може и двете задължения да важат заедно и да са свързани в рамките на едно събитие, което означава, че в случай на произшествие може и двете страни да носят вина.
При сегашния закон пешеходците се чувстват задължени да преминат дори и, когато не се чувстват готови за това заради трафика, тъй като шофьори спират и им дават знак да преминат, но не се знае дали всички шофьори ще спрат - правото на по-силния и по-опасния задължително тук да се зачита, и това е смисълът на предложението, за да няма пострадали. Нормално при наличие на светофар се чака и повече от 2 минути, така че не е проблем малко да се изчаква.
___
Нарушенията да се разделят на такива с висока степен на опасност (висока скорост и алкохол) и други, и репресивните мерки (като задържане на автомобила или специален ред за събиране на глобите) да се прилагат само за опасните нарушения!
В момента чрез контролните точки или чрез отказ за подновяване на книжка, на практика книжка се отнема за всякакви "нарушения", например неплатена застраховка по Кодекса за застраховането, паркиране на тротоара, въпреки оставени 80 см за минаване от една и съща страна. Тези неща обаче нямат отношение към безопасността. Освен това книжка не се издава при липса на образование (което е дискриминация), или ако цената на курса не е по възможностите на желаещия. Затова липсата на книжка само по себе си не трябва да се счита за тежко нарушение за прилагане на репресивни мерки.
___
Да се разреши карането на кола без шофьорска книжка ако скоростта е до определен лимит, например 25-30 км/ч, при условие, че не се задръства движението. За каране на каруца с кон не се иска книжка, но заради ниската скорост те не са проблем (освен за чистотата и задръстванията).
___
Да се намалят таксите за шофьорските курсове и изпити (в САЩ курсовете не са задължителни, задължителна е практика, която може да е с познат шофьор, и има изпит), за да се стимулират хората да не купуват книжки и да минават реално обучение и изпит. Да се въведе нужният контрол при тестовете с листовки.
___
Размерът на някои глоби може да е в зависимост от стойността на колата, но не процент. Формулата не трябва да е линейна - пропорционална, а по-сложна, логаритмично-експоненциална например. Има софтуер, който може да даде точната и опростена формула при зададени примерни стойности по таблица и т.н., така че опростената формула да се заложи в закона. Не трябва това да е средство за пълнене на бюджета от тези, които имат пари, това би било извращение на намеренията.
___
Да се въведат тестове за интелигентност или усложнени листовки (което е същото) при изпитите вместо изискването за образование, което трябва да отпадне като дискриминационно и несвързано със способностите за шофиране (това е все едно да се иска задължително диплома за инженер, за да стане лице депутат - добре е да се отмени преди някой да осъди държавата в международен съд за това).
___
Да се създаде сайт, където хората да маркират на карта лоши знаци, маркировка и т.н., които трябва да бъдат променени. Идеята е да няма прекалени и ненужни ограничения, които масово не се спазват и, които възпитават шофьорите да не спазват знаците въобще.
___
Да се разреши всяка лична кола да може да вози срещу заплащане без данъци. Това ще доведе до натоварване на колите, понижаване на замърсяването, цената за транспорт, заетите места за паркиране и задръстванията, както и броя произшествия заради намалелия брой коли.
___
Коланите не трябва да са задължителни по маршрути, по които реално или по ограничение не може да се кара с повече от 35-50 км/ч, зони за паркиране (синя, зелена...), еднопосочни улици, в задръстване, както и при предварително подаване на изрична декларация от шофьора или пътника, че сам ще решава дали да ползва колан.
___
Фаровете не трябва да са задължителни - изследванията за тях са правени в северните страни, където в доста от дните е тъмно. В нашата страна не е така, тя е светла. Новите коли се правят с автоматични дневни светлини. Старите могат да останат на доизживяване така. Освен това е модерно и хората са свикнали да карат на фарове и ако не са задължителни, мнозинството пак ще кара на фарове, особено тези, които карат бързо, които и преди си ги включваха.
___
Да се въведе глоба от 500 лв за газене или блъскане на животни по-големи от 5 см в поне две измерения. Шофьорите - нарушители редовно газят гълъби, при това на малки улички, при това - нарочно, за удоволствие, с допълнително ускоряване. Именно тези шофьори след това газят хора. Може да има и две глоби - 300 лв за 5-10 см и 500 лв за над 10 см. Защо има шофьори, които никога не са газили нищо?
___
Тротоарите са за паркиране, защото няма къде другаде след премахване на жителството, а градовете не са проектирани за толкова хора и коли, затова трябват компромиси. Единствено трябва да се оставят 80 см за минаване от една и съща страна - външна или вътрешна на тротоара. Ако се паркира по диагонал, тези 80 см са само в една точка, иначе е още по-широко.
Да се въведе безплатно паркиране за колите с дължина под 3.5-3.8 метра. Дългата кола заема 1.5 - 2 пъти повече място от късата.
Ограниченията за паркиране да не важат нощно време на местата, където паркиралите коли не пречат на движението.
___
Да отпаднат техническите прегледи за личните леки МПС. И без това те проверяват само спирачките, а никой шофьор не би си оставил спирачките в неработещо състояние - това е просто начин да се събират такси за ненужни неща. А и съвременните коли са много по-качествени и е по-малка вероятността нещо по системите да не работи.
___
Застраховането трябва да е доброволно.
Гражданска отговорност е държавен и ЕС рекет - силово застраховане, при което глобите за неплащане на рекет са, колкото стойността на колата или годишния доход (повече отколкото при частните силови застрахователи преди години). Съдебната практика в страната не присъжда такива високи обезщетения и не всеки излиза с колата си в чужбина.
Преди ЕС ГО беше 20 лв, а не 200 лв. Съответно обезщетението ще е до 100 000 лв, а не до милион. ЕС си има други цели да обезщетява на цени, които нямат приложение в нашата страна. Съдебната практика в страната не присъжда такива високи обезщетения, за които е застраховката. На практика високите обезщетения не се изплащат, остават печалба за застрахователите. На който му е скъпа колата, да си я застрахова сам, или се предполага, че има пари да си я поправи сам или да си купи нова. Който смята, че животът му струва милион, може сам да се застрахова или да внимава повече. Далеч не всички хора смятат, че животът им струва толкова, нито внимават за толкова. Но ако сами плащат реалната цена на това, което застраховат, ще оценят и какво значи малко повече да внимават и евентуално да минат без застраховка.
___
Да се произведат и раздадат табели и стикери за задното стъкло с текст "Бавно, дистанция", "Не си на състезание!".
__
Да се забрани продажбата на новопроизведени коли, които нямат ограничител на скоростта, евентуално с възможност за настройка, например до 60, 90, 130, 150 км/ч (също и на скоростомера, където се вижда максималната скорост). Тук следва да се приложи логиката за притежание на оръжия, защото съвременните коли вече са оръжия в ръцете на безотговорни шофьори. Никакви наказания не могат реално да ги вразумят, затова се прибягва до мерките на ограничение - само така и ще се принудят производителите да ограничават колите фабрично, което е напълно възможно и се прави. Мощността и скоростта са две различни неща. Една кола може да не е мощна, но пак да е бърза и опасна.
__
GlobalLeader
Biker
Рейтинг: 367 НеутралноПравителството прие далеч по-добра мярка за справяне с явлението "кара в насрещното на магистрала". Просто няма да строи магистрали, а старите няма да поддържа. С тези дупки в градовете трудно някой може да превиши скоростта. Още една от новите мерки.
ostin22
Рейтинг: 624 НеутралноИмаше 10 снежни дни през цялата зима.. Защо са ни зимни гуми за 150 дни задължително??? Пълна глупост!!!!
There is no way to happiness, happiness is the way!гарата
Рейтинг: 470 ГневноСамо глоби, санкции и НИЩО ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА КОНТРОЛА!
Михаил Маринов
Рейтинг: 470 НеутралноИ 3000 лева им е малко1
marinov1018Публикувано през m.dnevnik.bg
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноНе може да се отнема регистрационна табела за неплащане на застрахователен рекет. Това не е по ЗЗД и няма нищо общо с безопасността.
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноНе може да се отнема регистрационна табела за неплащане на застрахователен рекет. Това не е по ЗДП и няма нищо общо с безопасността.
гарата
Рейтинг: 470 Неутрално[quote#34:"ostin22"]Защо са ни зимни гуми за 150 дни задължително[/quote]
Защото (запиши си):
1. Утре като падне сняг няма да сварят всички да си сменят гумите и ще стане меко казано мазало;
2. Зимните гуми не са само за сняг. Направени са от такава смес, че да имат максимално добро сцепление със студена или замръзнала настилка.
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#39] от "гарата":
Като падне сняг, няма да излязат с колата докато не си сложат, и то само ако има нужда (извънградско).
dosetliv
Рейтинг: 1174 Неутрално[quote#34:"ostin22"]Защо са ни зимни гуми за 150 дни[/quote]
Това вече го писА - http://www.blitz.bg/news/article/374151
ivanalex2
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#15] от "dragozow":
При 3000 лв глоба едва ли ще се разминеш само с 20 лв. за полицая.
През прокуракура ми е
Рейтинг: 214 НеутралноОК, а някой ще следи ли за спазването и глобяването?
svetlio_rm
Рейтинг: 277 НеутралноЗатвор, а не просто глобичка..
гарата
Рейтинг: 470 Неутрално[quote#42:"ivanalex2"]При 3000 лв глоба едва ли ще се разминеш само с 20 лв. за полицая.[/quote]
Именно!
Повишаването на санкциите води до повишаване на рушвета.
когато контролът си е същия не очаквайте по-голям превантивен характер на законовата промяна.
Кум Вълчан
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#42] от "ivanalex2":
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Това не решава проблема, а само увеличава рушвета.
primaxm
Рейтинг: 418 НеутралноТо не бяха глоби за къмпингуване от 1000 до 10 000, сега задължителни зимни гуми, глоби от 3000 лв за каране в насрещното. Тъпотия след тъпотия хвърчи от гербрастките кратуни. Не е истина колко са отделени от реалността тези индивиди в парламента. Явно приемат лобистки и поръчкови закони и изобщо не ги е срам. Даже ни се подиграват.
so
Рейтинг: 447 НеутралноРеспектът от наказанието идва не от неговата строгост, а от неизбежността му. Може да се замислят върху това.
#RussiaIsATerroristStatesasvirco
Рейтинг: 470 НеутралноЗа гумите съм съгласен, има места в южна България, където зимни гуми са легенди от севера. Обаче за насрещното даже им е малко.
s0f1a
Рейтинг: 213 НеутралноТе добре са я приели, но има ли кой да я спазва?
sasvirco
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#47] от "primaxm":
Кой лобира за голяма глоба за шофиране в насрещното движение по магистрала и какъв е неговият аргумент?
the only easy day was yesterday
Рейтинг: 264 Весело3000лв. глоба за каране в насрещното платно.
Трябва да си идиот да караш в насрещното но ако другото е с огромни дупки и ями нищо не ти остава да карашкъдето ти падне дори ако можеш и да хвърчиш.
Тогава закона не е правилен и спазването му те ограничава.
2.5
Рейтинг: 1027 ЛюбопитноКаква е санкцията, ако караш назад по магистрала?!
I Want To BelieveИндиана
Рейтинг: 470 НеутралноСлед като никой не събира и 20 лв глоба и 100000000000 лв глоба да сложиш резултата е същия. Държавата се управлява от хора с интелект на лоботомиран плъх.
primaxm
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#51] от "sasvirco":
[quote#51:"sasvirco"]Кой лобира за голяма глоба за шофиране в насрещното движение по магистрала и какъв е неговият аргумент? [/quote]
Сериозно ли питате?!? КАТ разбира се. Така ще имат по-голяма власт, по-голям бюджет. Дали личен, дали на организацията е въпрос на ситуация.
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#53] от "2.50":
Назад не можеш да развиеш твърде висока скорост.
etty1
Рейтинг: 1248 НеутралноПетър Славов - моят депутат, гордея се с работата му!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinЧърчил
Рейтинг: 790 НеутралноЧе този закон е несравнимо
най ВЕЛИКИЯ
,който изковаха от началото на мандата този Парламент депутатите. Хвала !Българи юнаци.
ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНОЕ нали Ви е ясно че този закон няма как да се съблюдава от поръчковата прокуратура .
Ден
Рейтинг: 470 НеутралноПърво си оправете липсващите, подвеждащите или неясни маркировки, знаци и указателни табели, а после определяйте глоби като за убиец.
objective
Рейтинг: 596 ГневноМного мека санкция ! Става дума за нарушение, което фрапиращо застрашава живота и сигурността на всички пътуващи граждани !
ДTБ
Рейтинг: 582 НеутралноДо коментар [#52] от "the only easy day was yesterday":
То си пише в новината, тази глоба е за магистрали и скоростни пътища където има мантинели м-у платната. Това е заради зачестилите малоумници, където карат в насрещното за да си качат адреналина. Даже трябва да е повече от 3хил.
Ако е за обикновен път и си пресякъл непрекъсната линия глобата е друга.
ivanalex2
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#45] от "гарата":
До коментар [#45] от "гарата":
А може ли това е целта - неговото увеличаване - щото иначе има и други, нефинансови средства за справяне с проблема.
the only easy day was yesterday
Рейтинг: 264 ВеселоДо коментар [#61] от "ДСиБ":
Тогава не трябва да се казва "насрещното платно" а в посока обратна на движението.
Имаме насрещно платно когато караме в едно платно и в другата страна има друго
Предполагам че разбирате разликата и Вие също?!
vn
Рейтинг: 367 ВеселоНе виждам глоба за пешеходец говорещ по телефон едновременно пресичащ пътното платно в 100% нарушение! А когато се движи с летни обувки в зимни условия ?
primaxm
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#61] от "ДСиБ":
Едва ли някой съзнателно ще тръгне в насрещното на магистрала. Ако го направи, значи е за лудницата.
Обикновено става дума за неразбрали, неориентирани хора. Причините може да са в маркировки, знаци, табели, указания на КАТ.
ivanalex2
Рейтинг: 470 НеутралноПо-ефективно според мен ще бъде отнемане на книжката поне за 1 година и обществено-полезен труд, отколкото големи глоби, еднакви и за притежателите на 20-годишни таратайки, и за собствениците на скъпи коли.
chinaski
Рейтинг: 360 НеутралноНа недоволните депутати с тези мерки им пожелавам да им се случи някой да кара в насрещното, срещу им, на магистрала, както и някой с летни гуми в сняг, да се чудят какво да правят тогава.Пък ако и това им е малко, да се поочукат малко, че и повечко.
ivanalex2
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#39] от "гарата":
1. Утре, като падне сняг, може да не си карам колата, ама днес, пардон, вчера като беше над 20 градуса, може да искам да си свърша някоя работа.
2. Ако караш със зимни гуми през февруари на 20 градуса - глоба, ама ако март стане по-студено - може да караш с летни гуми.
sherekhan
Рейтинг: 264 НеутралноОхо катаджийте ще облажат при тия глоби. Шофьорите ще кихат по 200-300 лева.
"От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левскиchinaski
Рейтинг: 360 НеутралноДо коментар [#51] от "sasvirco":
Ти мислиш ли, че е нормално да се движиш в насрещното по магистрала?!!Няма нужда от лобиране и убеждаване, за да ти стане ясно, че това е безумие.
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 470 НеутралноДа се разделят с автомобилите докато не платят глобата.
ivanalex2
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#71] от "l_i_k_a_t_a":
Особено ако е трошка на 20 години и струва по-малко от 500 лв ....
zlr
Рейтинг: 411 РазстроеноА защо не се самоглобят първо:
"Чл. 3. (1) Лицата, които стопанисват пътищата, ги поддържат изправни..."
... да кажем с поне по 3000 лв. на дупка
Без коз
Рейтинг: 829 НеутралноГлобите трябва да са събираеми.Относно книжката всички гледате новини по телевизията и ви е направило впечетление колко често говорят за нарушители без книжки.Докато не се реформира съдебната система всичко ще е само вятър и мастило.
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Darth Plagueis
Рейтинг: 1301 НеутралноИ защо точно гонките не са криминализирани?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНещата, с които не съм съгласен е правораздаването на място от полицая - да ти отнема табелата при неплащане. Полицаят няма никаква връзка с НАП, за да знае дали съм платил или не, и не може да се изживява като съдия изпълнител.
Това е провокираща корупцията мярка.
Колкото до гумите, принципно съм против, но това си има и реално обяснение, което е просто съобразяване с реалностите и некадърността на Лили Винетката.
stttt
Рейтинг: 470 Неутралнонавсякъде има странности за зимните гуми. в Италия искат да имаш вериги постоянно в багажника през зимата, дори и да си някъде на Лампедуза.
Роси
Рейтинг: 6720 НеутралноА за каране без книжка,няма ли да има адекватни санкции или аз пропуснах нещо.
shileto
Рейтинг: 1034 НеутралноТрябва и затвор да има, защото това няма да спре празните глави
2.5
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#56] от "Anonymous":
I Want To BelieveTaка е, но този зад теб може!
sasvirco
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#55] от "primaxm":
Супер е лесно тогава да прецакаш кат. Просто не карай в насрещното.
sasvirco
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#70] от "chinaski":
Естествено че не. Нали затова питам колегата, който смята че някой лобира за този закон. Явно не си рабрал контекста.
Jessika
Рейтинг: 1328 НеутралноПочти всички случаи на каране в насрещното идват от лошо маркиране на пътя и зле поставени или липсващи пътни знаци - в тъмната част на деня от изключително значение!
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”не мога да си представя някой да кара умишлено в насрещното, освен ако не е психично болен.
В такъв случай - цялата тежест на нарушението ще пада върху заблудилия се шофьор, а този, който трябва да пинесе отговорността, ще остане ненаказан.
Всъщност, кой отговаря за правилното обозначаване и регулиране на пътищата?
Цайко
Рейтинг: 932 НеутралноЗа дълбочината на грайфера е ясно, мерим каква му е дълбочината и виждаме дали сме в рамките на допустимото. За зимните гуми ми е интересно как ще се доказва, че са такива. сертификати ли трябва да вадим, снежинка ли трябва да имат гумите, М+S без снежинка ще ги приема ли бай Мильо за зимни, ако няма снежинка. Интересно, интересно.
Emil Dimov
Рейтинг: 213 НеутралноДепутатите приеха на първо четене глоба от 3000 лева за каране в насрещното!
Демек една депутатска заплата, за всички които могат да си го позволят?!!!
Петър Иванов
Рейтинг: 675 Веселосега остава и някой да глобява за каране в насрещното
primaxm
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#80] от "sasvirco":
хмм, явно трудно Ви е да схванете, но ще се питам да обясня. Високите глоби са желание на КАТ, НЕ само в този случай. В конкретни случай може да звучи разумно, но също НЕ е. Защо? Защото обикновено карането в насрещното не е нарочно, а е предизвикано от някакъво объркване /последно катаджиите лично бяха пуснали камиона в насрещното на магистралата/. Ако човека кара НАРОЧНО насреща е направо за лудницата, не за глоба. Въпросът с размера на глобите е ПРИНЦИПЕН. Не е мормално да се слага глоба 10 пъти по-висока от средната работна заплата. По този начин обричате наказания на глад и почти принудително го правите престъоник. Основно КАТ променят закона, като имат "лична" изгода да предлагат все по-високи глоби, но уви не предлагат никакви други мерки, а тези мерки са в ПЪТИ по-важни от размера на глобите. Надявам се, че този път сте вникнали малко по-надълбоко в проблема с глобите и техния размер. Аз бях до тук в този разговор. Не ми приятно да обяснявам елементарни неща.
soul
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#83] от "Цайко":
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита МихалковА има и всесезонни, въпреки че сега ще ми скочат някои лаици, че такова "животно нема".Ама има, и то ги произвеждат най реномираните марки, които са измислили и зимните и летните.А като имам две коли и едната ми е с летни, защо да не я карам като е сухо и примерно 10 градуса?
yane_
Рейтинг: 206 НеутралноНай-добре да се застрелват на място, всеки да има право да ги застрелва, по закон. И тогава ще се решат проблемите на движението - ще изчезнат задръстванията, няма да има проблеми с паркирането, шофьорите ще станат едни вежливи, за 7-8 минути ще се прекосява столицата, просто всичко ще е перфектно.
Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!historama
Рейтинг: 624 НеутралноМилиционерски или герберски тъпанарщини? да псуваме, или да не псуваме, не са нито хамериканците, нито брюкселските зелки избрали борисов за премиер, а самите булгаристанци!
Вместо да помислят как да събират глобите, тъпанарите ги сравняват вече със средната РЗ за България, която де факто е мечта за половината страна.
Вече не е интересно и да коментираме идеята на мнозинството от дУпетатите в НС - 204 полуживотни, от тях е В Симеонов, да не ми се прави на малко по-различен.
(не карам в насрещното, още в края на октомври слагам зимни гуми, но ги свалям в края на февруари. Предпочитам летните гуми)
acd30520326
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#65] от "primaxm":
"Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВНе сте ли чувал за незаконни надбягвания или за дрогирани, които търсят силни усещания...?
sbk
Рейтинг: 577 ВеселоДо коментар [#39] от "гарата":
Сега ти си запиши:
Ако на 1-ви ноември сложиш чисто нови зимни гуми, навърташ сериозен километраж и зимата е топла като настоящата, през март просто няма да имаш вече зимни гуми, защото ще за наръфани. А Баба Марта по принцип ни изненадва с лошо време.
historama
Рейтинг: 624 Неутрално[quote#90:"Ани"]Не сте ли чувал за незаконни надбягвания или за дрогирани, които търсят силни усещания...?[/quote]
а случайно ти да си чул за един-единствен наказан (санкциониран) за това? Виждал съм по ТВ-тата за санкционирани с превишена скорост по Цариградско, но досега няма нито един-единствен случай за санкциониран за гонките, въпреки очевидно превишената скорост!
Защо? Какво им пречи на куките да ги санкционират?
Mike
Рейтинг: 1210 Неутрално"Въвежда се и нова административна мярка - отнемане на регистрационната табела на МПС за един месец, ако собственикът не е платил глобите си към КАТ или е превишил скоростта в населено място с над 50 км/ч."
Чакай сега, за собственика ли говорим, или за водача? Ако някой друг ми кара колата, и не си е платил няква глоба от по-рано (за което аз не съм длъжен да знам), ще ми свалят моята табела, така ли? Кви са тия простотии?
Същото и за превишаването с над 50 км/ч - по принцип човек внимава на кого си дава колата, но няма как като собственик да си отговорен за това, какво прави водачът на колата.
Да не говорим за абсурда, който настава с фирмени автомобили, където собственикът НЯМА КАК да е водач, защото не е човек...
historama
Рейтинг: 624 Неутрално[quote#91:"sbk"]А Баба Марта по принцип ни изненадва с лошо време. [/quote]
Спомням си един 26 май през 80-те години падна страшен сняг, и по местата с над 800м надморска височина имаше по 20 см сняг.
Дали няма да е по-удачно да слагаме летните на 22 юни?
Аман от говеда с власт!
rossen4i4o
Рейтинг: 213 Неутралнов дивашко-милиционерска ; държава; какво друго да се случи ? узаконяване на грабежа
Рая
Рейтинг: 8 НеутралноНикъде не прочетох за глоби за дупки по пътищата и липсваща маркировка.
canuck99
Рейтинг: 602 НеутралноДано зимните гуми да станат препоръчителни. Дори в страни като Канада за повечето от провинциите те не са задължителни.
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#79] от "2.50":
Така е, но резултатът ще е почти като да си спрял, което е много по-различно от това някой да кара срещу теб с висока скорост.
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноЩе си спомнят автомобилистите за Орешарски и Атака, но късно.
primaxm
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#90] от "Ани":
Искате да кажете, че някой прави незаконни надбягвания в насрещното платно на магистрала ли?!? Не разбирам в каква връзка е въпросът Ви. Коментираме глобата за каране в насрещно платно на магистрала или скоростен път и нейното очевидно безсмислие. Ясно е, че деянието е опасно за живота на мнозина, но за 3-ти път ще кажа, че ако някой кара умишлено в насрещното не е за глоба, а за лудницата. Обикновено карането в насрещно е от лоша сигнализация и маркировка и заблудени шофьори, т. е. не е съзнателно извършено.