Новият "Форд Куга" впечатлява с визия и технологии

Новият "Форд Куга" впечатлява с визия и технологии

© Георги Пауновски



Новото поколение на "Форд Куга" е една от звездите на щанда на марката в Женева. Кросоувърът е на пазара от 2008 година, но въпреки това през миналата стига в Европа рекордните за историята си 102 хил. продажби, което е с 14% повече от 2014 г.


Новото поколение впечатлява с по-агресивен външен дизайн, по-ергономичен интериор и интегрирането на още повече системи за безопасност и комфорт. В "Куга" дебютира третото поколение на мултимедийната система SYNC, която е по-лесна за управление, позволява мащабиране на изображението на сензорния екран с движение на пръстите и е съвместима с приложенията за интегриране на смартфони Apple CarPlay и Android Auto.

Изцяло преработеният интериор облекчава управлението и повишава комфорта.

Изцяло преработеният интериор облекчава управлението и повишава комфорта.


Използването на 8-инчовия дисплей на мултимедията за част от настройките позволява да се намали броя на бутоните в салона. Замяната на традиционната ръчна спирачка с хидравлична, задействана с бутон, отваря допълнително място в салона.


Нов дизел и ефективни бензинови мотори
При моторите заслужава отбелязване замяната на двулитровия дизел с 1.5-литров със 120 конски сили и среден разход на гориво 4.4 л/100 км. "Куга" ще се предлага и двулитров дизел със 150 к.с, като предаването може да е само предно или 4Х4.




Дизеловата версия със 180 к.с. ще е само 4Х4. "Куга" ще разчита и на 1.5-литров бензинов мотор от серията EcoBoost, с мощности  120 или 150 коня. Освен с механични трансмисии, част от моторите могат да се комбинират и с автоматична с двоен съединител и планки за смяна на предавките от волана.


Улеснява живота
Сред системите, които правят живота на собственика на "Куга" по-лесен, са асистентът за паркиране и предупреждението за приближаващ трафик при излизане на заден ход. Кросоувърът разполага и с адаптивни фарове. Предупреждението за опасност от инцидент в градски условия вече работи при скорост до 50 км/ч, при 30 км/ч до сега.

Джантите са 17, 18 и 19 цолови.

© Георги Пауновски

Джантите са 17, 18 и 19 цолови.


"Куга" се екипира и с последното поколение на технологията Ford MyKey, която позволява един от ключовете да активира редица ограничения – телефонните обаждания, максималната скорост, силата на звука на аудиосистемата, невъзможност да се изключат системи за безопасности и т.н. Това е полезно, ако автомобилът се ползва от водач с по-малък опит например.


Багажникът може да е с електрическо задвижване, а като опция се предлага и сгъваем теглич. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Мисля, че някой тук разказваше как като се появиха рекламите на тоя модел и го изписваха Kuga, хората не питали за Куга, а за Кида.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 2 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    При положение, че карам нов Форд ще кажа, че тия си повярваха сериозно.
    За пример ще дам, че ново Мондео е 80 бона, нова Мазда със същото оборудване е 62 хил. лв. Да не говорим за обезценка след 3-тата година.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  3. 3 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 458 Неутрално
  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4544 Неутрално

    Добре, но не достаъчно добре. Пас.

  5. 5 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Нещо не ме впечатлява дизайна, или снимките са смотани ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    [quote#2:"оstavime"]ново Мондео е 80 бона[/quote]

    Видях такова преди 2-3 месеца в Мол Сердика, доста добре беше докарано на външен вид (аз обичам големи коли), но не струваше чак 80. По-скоро около 55-60.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Нещо му липсва, за да стане Кугар!

  8. 8 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "Norman Granz":

    64 000 лева им е топ модела, като прибавиш и някой екстри може да скочи максимум до 70К, което за европейски Форд си е прекалено много. За справка Ford Fusion (американският аналог на "Мондео" започва от $22 000 (okolo 39 000 лв) серийно с автоматик и двигател бензин 2.5L i-VCT I-4 срещу 41 000 лева в България за 1.0 Eco Boost с ръчни скорости и спартански салон.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  9. 9 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#5] от "роджър":

    "Фотограф: Георги Пауновски" Виж другите негови фотогалерии - има удивителната способност и хубава кола да я загрози

    Trust no one.
  10. 10 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    [quote#8:"Анализатор"]64 000 лева им е топ модела, като прибавиш и някой екстри може да скочи максимум до 70К[/quote]

    Да, и моята информация е такава. Даже за 70К не бях чувал да има модел.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  11. 11 Профил на bird_song
    bird_song
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Ще си купя такова знаеш ли КУГА

  12. 12 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 912 Неутрално

    [quote#11:"bird_song"]

    Ще си купя такова знаеш ли КУГА [/quote]
    ++++++++++++++++++++
    Поздрави за отличния пост, колега !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  13. 13 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#9] от "Qnyx":

    Да да, талант е

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  14. 14 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Кугата, е може би един от най-евтините в класа си, но отзад си е с типичен малък багажник -типично за повечето в класа си. Неразбирам само как за 4-5 годишен екземпляр държи толкоз висока цена от порядъка над 20 000лв нагоре(последно като ги гледах).... без да убидя някого но все пак е форд, не е премиум клас.
    Ходих на едно изложение наскоро -питах за Ford Grand C-max, момчето веднага ми направи набързо оферта -цените са им доста добри,НО когато стане въпрос за БАЗОВИ модели, решиш ли обаче да прибавиш нещо, камо ли да вдигнеш нивото на оборудване(както и аз направих), СТАВА СТРАШНО, и като теглиш чертата накрая си казваш -за форд толкова пари не бих дал!
    Цените са им добри, ама за базови модели, преблизително същото е и при зафира турър която гледах на съседния щанд(отсрещната страна) -базовия модел 16 500 -ама за тия пари максимално ОГЛОЗГАНО и ПОСТНО вътре -ако може така да се изразя -те и затова масово ги взимат от фирми -да си превозват работниците -защото базовите им модели са най-изгодни като цена, най-много да доплатят за двете седалки отзад и това е!

  15. 15 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Както и да изглежда, остава си Форд

  16. 16 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#14] от "Levski Levov":

    за същите пари караш Тойота и забравяш къде са сервизите на фирмата

  17. 17 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#16] от "edin drug":

    Нещо си се объркал -ако визираш Rav4 на базата на цената от магазина в сравнение с кугата.

  18. 18 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#2] от "оstavime":

    Хм. Новото Мондео 4х4, дизел, 150 кс е 53 000 лв с ддс, според ценовата му листа. Хибрида с високо ниво на оборудване - 56 000.




    До коментар [#8] от "Анализатор":

    Сравняваш несравними неща. В Щатите няма 20% ддс.
    Набъркжав и жалутните разлики - доларът днес е 1.75, но утре може да е 2.3 .
    Не напоследно място Мондео в Европа е доста по- луксозно от Фюжън в Щатите - пазарът там е най- конкурентния, но европейците изискват по- добри материали (дори двигатели) и в крайна сметка - по- добри коли. И това неменуемо се отразява на цената.
    Не на псоледно място - виж какъв е обема на пазара от средноразмерни леки а-ли, където е Мондео там и в Европа и ще ти дообясни цените им.

  19. 19 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#14] от "Levski Levov":

    До коментар [#16] от "edin drug":

    Покарайте Куга и вероятно ще разберете защо държи добри цени на старо и защо Форд са номер 2 в Европа и номер 1 марка в Щатите по продажби.

    Сравнение с Тойота, мисля, че е неуместно - дизайн, пътно поведение, качество на интериора, двигатели, не е в полза на японския производител (особено в Европа).

  20. 20 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#18] от "ial":

    В САЩ има т.нар. данък върху продажбите, който са начислява върху крайната цена на всички продукти и услуги в зависимост от въотвеният щат. В Калифорния е 7.25%, във Вашингтон - 5%.
    За валутата мисля че е пределно ясно, при положение че основната суровина на световния финансов пазар - петролът, се търгува в щатски долари за барел. Т.е. ако утре по някаква причина доларът се покачи внезапно, трябва да се отбележи първо в коя държава, континент и пазар. За справка валутните колебания не варират толкова много, тъй като се контролират от съответнице национални и централни банки.
    За качеството на колите в САЩ съм категоричен, че е на много по-високо ниво от европейското. Нагледен пример съм посочил в предходния ми коментар.
    Примерът Ви с обема на пазара е непълен и не го разбрах напълно.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  21. 21 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#6:"Norman Granz"]Видях такова преди 2-3 месеца в Мол Сердика, доста добре беше докарано на външен вид (аз обичам големи коли), но не струваше чак 80. По-скоро около 55-60.[/quote]

    [quote#18:"ial"]Хм. Новото Мондео 4х4, дизел, 150 кс е 53 000 лв с ддс, според ценовата му листа. Хибрида с високо ниво на оборудване - 56 000.
    [/quote]

    Не четете какво съм написал.
    Мазда с ниво Ултимейт е 62 бона. Мондеото, за да го докараш такова с тези екстри е 80.
    Да ви го доказвам ли?

    Оставете го сайта, казвам ви, че карам чисто нов Форд, само дето е фокус. Така де, карах. Отидох при дилъра на Форд и му казах искам това, това, това и това. И даже връщам стария Форд, клиент съм и уж имам отстъпка. Той каза 80 бона. И що ли след това взех Мазда?!?

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  22. 22 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 281 Неутрално

    [quote#21:"оstavime"]И що ли след това взех Мазда?!? [/quote]
    Защото си нямал пари достатъчно приятелю .
    Затова и си взел маздата.... не че нещо имам познат с мазда 6 купувана нова преди 5 години -имаше големи проблеми с мотора, оставя го на път, чака по 2 месеца за част от Япония да дойде за да му я монтират в автомобила. Цялата случка се разиграва в чужбина.

  23. 23 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#20] от "Анализатор":

    въпросната такса я няма в цитираните 22 00 долара, нали? и не е 20%, все пак.
    трябва да се отбележи също - базовият двигател в щатите не е екобуст.
    по отношение на качеството на интериора, а и не само - категорично европейските автомобили като монео, пасат, дори фокус, са значително по- добри, респективно по- скъпи за производство.
    в щатите се продават (не съм гледал обаче статистика) значително повече средноразмерни седани, отколкото в Европа. а това има също много голямо значение за пазарната цена (и себестойността).

  24. 24 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#23] от "ial":

    За таксата не мога да потвърдя със сигурност, тъй като нямам информация в кои щати се произвежда Fusion/Mondeo в САЩ, но не е 20% със сигурност, за разлика от България. Ниската базова цена спрямо европейският модел се дължи най-вече на това, както споменахте.
    Да, базовият модел е 2.4 литра атмосферен бензинов двигател, което според мен е по-добре от 1.0 Ecoboost, който при щатският модел се предлага в по-богатото оборудване (става въпрос за 1.5 EcoBoost).
    Относно качеството на изпълнение, да приемем че става въпрос за лично мнение. Аз по принцип симпатизирам повече на щатските модели, но това не означава разбира се, че европейските са лоши. Въпрос на гледна точка.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK