Новото "Рено Сценик" предлага непознати за сегмента екстри

Новото "Рено Сценик" предлага непознати за сегмента екстри

© Георги Пауновски



Двадесет години след изобретяването от "Рено" на сегмента на компактните многофункционални автомобили с първото поколение на "Сценик" днес компанията преосмисля концепцията с новото поколение на модела.


Автомобилът е с 4 см по-дълъг от предшественика (4.41 метра), като междуосието е с 3.2 см. по-голямо (2.74 м). Височината е повишена с 1.3 см (1.65 м), а просветът с 4 см (вече 17).


Новото "Рено Сценик" предлага непознати за сегмента екстри

© Георги Пауновски


Сред уникалните за сегмента предложения са двуцветната конфигурация на купето, 20-цоловите алуминиеви джанти и наличието на хибридна модификация. В същото време "Сценик" извежда до нови нива гъвкавостта, която донесе успеха на предишните поколения.




Гъвкав интериор


Облегалката на предната пътническа седалка при определени версии може да се наклони напред, за да формира малка масичка. Двете части  на делимите в съотношение 60/40 задни седалки се плъзгат индивидуално напред и назад във всички версии.


Новото "Рено Сценик" предлага непознати за сегмента екстри

© Рено


В облегалките на предните седалки са интегрирани сгъващи се масички, зад които има малко отделение за съхранение на мобилен телефон, гейм конзола или цветни моливи. На самата масичка пък могат да се закачат таблети с различни размери.


В определени нива на оборудване системата One Touch Folding автоматично сгъва задните седалки само с едно докосване на екрана на мултимедийната система R-LINK 2 или чрез активиране на бутон, разположен в багажника.


Масажиращи седалки


Предните седалки копират структурата на тези, които се монтират на новия "Еспейс", като във високите нива на оборудване могат да имат подгряване и масаж.


Новото "Рено Сценик" предлага непознати за сегмента екстри

© Рено


Багажникът на новия "Сценик" е минимум 572 литра, което нарежда модела по този показател сред трите най-добри в сегмента. Специално внимание е обърнато на местата за съхранение на дреболии в салона, като техният обем е общо 63 литра. Класическата жабка пред пътника например е заменена от чекмедже с три пъти по-голяма вместимост, което е с функция за охлаждане и автоматично заключващ се при заключване на колата капак.


Таблет за основните настройки


Високите нива на оборудване на новия "Сценик" са снабдени с мултимедийната система R-LINK 2 с 8.7-инчов (22 см) вертикален дисплей. През него се правят всички основни настройки на колата. Екранът на мултимедията се управлява като смартфон или таблет и е лесен за индивидуализация благодарение на три конфигурируеми начални страници. Що се отнася до озвучаването, то може да е от BOSE.


"Сценик" се предлага с два бензинови двигателя (115 и 130 конски сили) и три дизела (95, 110 и 130 конски сили). Предстои пускането на хибрид, при който електродвигател ще подпомага дизеловия мотор, като осигурява по-остро ускорение при определени скорости


Системи за сигурност без аналог


"Сценик" е единственият многофункционален компактен автомобил, оборудван стандартно със система за аварийно спиране при скорост до 50 км/ч със засичане на пешеходец. В модела при "Рено" дебютират асистент за активно поддържане на избраната лента на движение и предупреждение при засичане на умора на водача.


Новото "Рено Сценик" предлага непознати за сегмента екстри

© Георги Пауновски


Другите полезни асистиращи системи са адаптивният круиз контрол, сигнализация за опасно приближаване към предното превозно средство, алармиране за кола в мъртвата зона на огледалата и сигнализация при превишаване на ограничението на скоростта.


"Сценик" е и поредният модел на "Рено", снабден с технологията MULTI-SENSE, която позволява водачът да промени реакцията на педала на газта и двигателя,настройката на бързината на смяна на предавките от автоматичната трансмисия, контролиране на твърдостта на кормилното управление и т.н. На разположение са пет различни настройки – неутрални, спортни, комфортни, еко и персонални. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 450 Неутрално

    'На разположение са пет различни настройки – неутрални, спортни, комфортни и персонални.'

  2. 2 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 520 Весело
  3. 3 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2461 Неутрално

    Толкова текст и никаква полезна информация като разход на гориво, скорост и ускорение. Явно таргет купувачите са пишман-шофьори - повече се забавляват вместо да шофират.

  4. 4 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#3] от "wanderer":

    +++++++

    Най важна е мултимедийната система в автомобила. Забавачницата. И цвета.Все едно деца им пишат статиите за автомобили в Дневник.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  5. 5 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#4] от "quatro_4x3":

    всъщност хората, които си купуват автомобил от класа на сценик, се интересуват от мултимедийната система, обема на багажника, сигурността на пътниците и пр. такива характеристики. за скорост и ускорение, вероятно се досещате, трябва да се обърнете към други класове и модели, сори

  6. 6 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Жълт е за да е в тон с косата или е за такси?

  7. 7 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#5] от "alderweireld":

    Направо да си копуват автобусчета от тези 16 местните, преоборудвани, комфортни и сигурни

  8. 8 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    [quote#5:"alderweireld"]за скорост и ускорение, вероятно се досещате, трябва да се обърнете към други класове и модели, сори[/quote]

    По начина, който описваш би си избирала автомобил само жена.
    Дори за тия автомобили мощността и ускорението (пъргавината) са важни показатели при изпреварване и на кръстовищата. За разход на гориво и цена също ли да се обърна към друг клас автомобили или и те са маловажни характеристики?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  9. 9 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Да разбирам, че недоразумението дисплей-таблет с графика тип Нинтендо от 90-те ще се вгражда във всички бъдещи модели на Рено?

  10. 10 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Напомня някак на пораснало Клио но дизайна поне на мен ми допада, купето изглежда доста просторно и светло, а и с този повишен просвет също ме печелят като потенциален клиент.

  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#9] от "gogo2011":

    Графиката на дисплея ли е от първостепена важност в случая - гледам по снимките, че поне си имат още копчета по таблото - колата на годината за 2015 в Европа - Пежо 308 дето с "изчистения си дизайн" бяха набутали всички функции в някакъв "супер" дисплей със страхотна резолюция ми се видя тотално безумие за реалния живот, където ти се налагаше половин минута да се разхождаш из менютата за да си спреш климатика

  12. 12 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 450 Разстроено

    Мдам матрялът в РБ е кофти и комплексиран.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  13. 13 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар 11 - самият аз карам Пежо 308. Климатроникът се спира за 3 секунди точно с две натискания по дисплея.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  14. 14 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#13] от "Милош":

    3 секунди? Докато шофираш? За това време ще изскочи дете пред теб и няма дори да разбереш кога си го блъснал.

  15. 15 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#11] от "lustmord":

    Не е. Този дисплей като цяло е безумен, графиката само допълва грозната картинка.

  16. 16 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#14] от "gogo2011":

    Изразих се образно. Смятай го тогава 30 стотни, ако ти за толкова време успяваш да нагласиш климатик. Имам предвид, че няма разлика между механичните копчета и дисплея. И наистина интериорът е доволно изчистен.

  17. 17 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 333 Разстроено

    След снимките на Пауновски вече официалните снимки ми се струват нещо не в ред, май те са криви...

    Към автора: обърни малко сериозно внимание на критиките към теб, леко внимание е нужно при правенето на снимки и си ТИ. Не е нужно да имаш фотографски поглед или да ходиш на курсове макар в твоя случай ще е доста полезно последното.

    Настроение: Давам акъл

  18. 18 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Освен другото на прес комференцията Carlos Gohn каза 5 дизела, във википедия пише, че ще са 6. Най-вероятно ще има и 1.6 дизел би-турбо 160 коня, но петия не знам какъв ще е.

  19. 19 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#16] от "Милош":

    Съжалявам, но няма как да стане за 30 стотни. На настоящата ми кола, за сравнение, дори не поглеждам встрани за да пусна или спра климатика - бутонът се вижда с периферно зрение. Също толкова лесно мога да регулирам и температурата, вентилатор или да включа автоматично регулиране. Топлата вода е измислена отдавна.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#19] от "gogo2011":

    Дисплеят е почти на нивото на очите леко встрани. Няма нужда да изпускаш пътя от поглед за да регулираш нещо по системите или мултимедията. Сравнявам го със старата си кола и не намирам никаква разлика в ергономичността, даже за мен е по-удобно. Добре е да изпробваш нещо достатъчно време за да го критикуваш или оцениш.

  22. 22 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#21] от "Милош":

    Изпробвал съм го. Имам и дисплей - почти на нивото на очите. Знам, че тръгна ли да пипам по него, вниманието ми не е 100% на пътя.

  23. 23 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    Много силна моделна офанзива от Рено! Браво!

    Gunter glieben glauchen globen
  24. 24 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#22] от "gogo2011":

    Явно няма смисъл да те убеждавам, че за мен, за много други шофьори, а и за конструкторите дисплея е удобство, а не пречка.

  25. 25 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#17] от "Dreamep":

    Пише се Carlos Ghosn.

    Gunter glieben glauchen globen
  26. 26 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#25] от "Blood Red Skies":

    Добре.

    Първоначално ми хареса всичко в колата освен стоповете, които ми се сториха безформени, но като видях колите в движение на прес конференцията всъщност и те ми допаднаха. Остават само грозните врътки за климатика да сменят във фаза 2... то, че таблета ще остане явно няма вече накъде. На Автосалон София при Талисмана бутоните отдясно на дисплея бяха доволно в пръсти.

  27. 27 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#13] от "Милош":


    [quote#13:"Милош"]самият аз карам Пежо 308. Климатроникът се спира за 3 секунди точно с две натискания по дисплея. [/quote]

    А аз, го изключвам за части от секундата с натискането на бутона "OFF".

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  28. 28 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#24] от "Милош":

    Не са много конструкторите, които са въвели подобно нещо. Времето ще покаже.
    Не съм казал, че дисплеят не е удобство. Единствено смятам, че някои функции трябва да си останат с бутони - поне докато не бъде измислено по-интелигентно решение.

  29. 29 Профил на Paul Kane
    Paul Kane
    Рейтинг: 395 Весело

    Не - благодаря!

    Докато тези, масажиращи, седалки не започнат да правят и свирки, Рено не е моят автомобил.

  30. 30 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Тъкмо се бях затюхкал къде да си държа цветните моливчета и пластелина, ама вече знам!

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3737 Неутрално

    Практични и удобни коли са Сценик на Рено...! Обаче, тия големи сензорни екрани и наблъсканата покрай тях електроника, мога да си ги представя на какво ще заприличат, ако колата стои повечко на слънце... Като се напече, онова ми ти табло, на 50-60 градуса на слънце...! Обикновените течно-кристални монохромни дисплеи на доста марки, след няколко години издават багажа! Тия цветни телевизори, колко ли ще изкарат...?!

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на tanazius
    tanazius
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Не предлага нищо повече от моя S-max, който е 2008г. и дори превъзхожда този модел с мощност и динамика на шофиране.

    "Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."
  33. 33 Профил на ssg
    ssg
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#8:"quatro_4x3"]По начина, който описваш би си избирала автомобил само жена.
    Дори за тия автомобили мощността и ускорението (пъргавината) са важни показатели при изпреварване и на кръстовищата. [/quote]
    Ти да не си от Перник?

  34. 34 Профил на radowolf
    radowolf
    Рейтинг: 8 Весело

    И талисмана е готин ама това ми харесва повече!

  35. 35 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 400 Неутрално

    [quote#31:"tww09306483"]тия големи сензорни екрани ... на какво ще заприличат, ако колата стои повечко на слънце...[/quote]

    Който има баба, ще може да си поръча да му избродира кювертюрка, както едно време за телевизорите.

  36. 36 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#32] от "tanazius":

    Колега, що сравняваш кон с магаре ?!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  37. 37 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Много цветно, като в Индия и Пакистан.

  38. 38 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#1] от "oos19355380": На персоналното, кое може да настроиш?

  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    Пенсионерска кола, сори!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  40. 40 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#16:"Милош"]Имам предвид, че няма разлика между механичните копчета и дисплея. [/quote]

    Напротив, има огромна разлика и тя е в това, че механичните копчета се управляват без да гледаш, т.е. без да си отклоняваш погледа от пътя.

  41. 41 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Хора , стига с тея копчета! Инженерите и дизайнерите на този огромен концерн Рено Груп сигурно са мъдрили, тествали и проигравали това с екраните милиони пъти. Важните копчалъци, които се ползват в движение, са оставени ( справка долния линк ). Това е цяла наука. Камерата на iPhone се прави от отдел от 800 човека. По тоя дисплей и копчетата сигурно още повече професионалисти са работили.

    http://www.netcarshow.com/renault/2017-scenic/1600x1200/wallpaper_17.htm

  42. 42 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Хм, това със сгъващата се предна седалка и табличките го имаше още в по-предишния модел. Там дори задната седалки са 3 отделни и могат да се местят по отделно, както си решиш. Поне на нашия Гранд Сценик е така.

    Безбройните ниши и чекмеджета си ги има и в стаите модели, но най-важното е, че имаше КОШЧЕ за боклук. Дано и тук да са го оставили. Бем ви и премиумите, бем ви и бегачките, бем ви и чудото, дето като си издухаш носа докато караш и няма къде да изхвърлиш кърпичката!?

  43. 43 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Пожелавам им да настигнат като качество и комфорт прекия конкурент на Ситроен. Лично за мен това е най-добрата концепция за универсален семеен автомобил-относително компактен за града и приемливо комфортен за дълъг път.

    generator
  44. 44 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 450 Неутрално

    абе хора, стига с тоя "СЦЕНИК" бе! Френската буква "с" се чете като българското "с" пред "е", т.е. правилното произношение е леко удължено "с" - нещо като "Ссеник". По същия начин на френски "сцена" се произнася "ссен", а сценарий - "ссенарио".
    А иначе - не може да се отрече, че "Рено" бяха едни от пионерите и иноваторите в компактния семеен клас и явно добре продължават тази тенденция) Не пише нищо за предполагаемата цена, дано да е достъпна!

  45. 45 Профил на pamplemousse
    pamplemousse
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#32] от "tanazius":

    Просто е друг клас кола. Еквивалентът на Ford S max e Renault Espace. В класа на Renault Scenic e Ford C max.

  46. 46 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 454 Неутрално

    [quote#17:"Dreamep"]
    След снимките на Пауновски вече официалните снимки ми се струват нещо не в ред, май те са криви... [/quote]

    Хахаха

    Trust no one.
  47. 47 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#3:"wanderer"]Толкова текст и никаква полезна информация като разход на гориво, скорост и ускорение. [/quote]
    Явно ще са същите като сега. Бензиновият 1.6 без турбо е 115 коня, 1.3 турбо е 130 коня.
    Дизелите 1.5 в два варианта 95 и 110 коня, и 1.6 130 коня.
    Абсолютно същите като сегашните двигатели на Сценик 3.
    След 3 години при евентуален фейслифт може да въведат и нови двигатели.

  48. 48 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 817 Любопитно

    Ми хората не висят като нас по сервизите. Карат и не се притесняват. Като изтече лизинга - нова и това е. А тука вземеш нова и и трепериш какво ще ти се случи. Било от доброжелатели, некадърни шофьори или лизингодатели.

    agent
  49. 49 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    [quote#41:"Дундурук"]Хора , стига с тея копчета[/quote]
    Абсолютно вярно! Има хейтъри, които каквото и да прочетат, не им харесва.

    Gunter glieben glauchen globen
  50. 50 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    Сега научавам, че този модел може би няма да се предлага за България. Така, като стана с новия Еспас - много бил скъп.

    Gunter glieben glauchen globen
  51. 51 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#50:"Blood Red Skies"]Сега научавам, че този модел може би няма да се предлага за България. Така, като стана с новия Еспас - много бил скъп. [/quote]

    Старият беше към 40 хил во все с джидажвките си, така че ако мислят новия да е по-скъп, ще имат да вземат.

    Стария Еспас беше към 70 хил, доколкото помня. Новият е 90-100?! Новости, електроника, това-онова, ама слон за мезе не бива да му се невиди...

  52. 52 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#21] от "Милош":

    Колега, след 8-10 години -когато масово започнат да се купуват у нас ще те питам тоя дисплей като се повреди -как ще го заменяш с нов за над 1000лв минимум, или ще търсиш/търсите по морги??? За нов да- но колко такива се купуват у нас???
    Колкото по малко електроника толкоз по-добре, че след 8-10 години -СТАВА СТРАшНО ЗА РЕМОНТИ!!!

  53. 53 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#41] от "Дундурук":

    Какво стига??? Ти ли ще ми смениш дисплея след8-10 години когато почнат масово да се купуват у нас!?!
    Точ тъч да не е вечен???
    Акъл за 5 стотинки болшинствоо нямате! Каква алтернатива ще имам като се повреди???....никаква...

  54. 54 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#52] от "Levski Levov":

    Колега, с тази логика дай да върнем телефоните с копчета, че имат повече механика отколкото електроника. Че тези с дисплеите са ненадеждни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK