PSA Пежо Ситроен провери с независим тест дали заблуждава клиентите за разхода на гориво

Тестови автомобил "Пежо" 308, оборудван с апаратура за измервания.

© Пежо

Тестови автомобил "Пежо" 308, оборудван с апаратура за измервания.



Френският автомобилен концерн PSA Peugeot Citroën публикува резултати за реалния разход на гориво за три свои модела. В автомобилната индустрия тази инициатива на прозрачност се провежда за първи път.


Резултатите са получени при процедура за тестване, установена в сътрудничество с две неправителствени организации - Transport & Environment (T&E) и France Nature Environment (FNE) - и са одитирани от Bureau Veritas. През ноември 2015 г., когато "дизелгейт" повдигна въпроса за заводския и реалния разход на гориво, френската група решава да започне тази инициатива с цел прозрачност към клиентите.


Разминаванията варират от 1.2 до 1.7 литра
Измерванията са направени по обществените пътища близо до Париж (25.5 км градски, 39.7 км извънградски и 31.1 км магистрала) и в реални условия на шофиране с пътници и багаж на борда.




Първите измервания са сравними с тези, получени от независими проучвания на клиентите. Според данните "Пежо" 308 с 1.6-дизелов двигател с мощност 120 конски сили консумира 5 л/100 км при посочен от производителя разход от 3.8 л/100 км. Измерените от клиенти стойности пък са 5.0-5.1 л/100 км.


При проверката на горивната ефективност на "Ситроен С4 Гранд Пикасо" със същия мотор (1.6 HDI, 120 к.с.) отчетената консумация е 5.6 л/100 км при 4.0 по книжка и 5.6-5.7 при клиентска проверка.


По протокола е измерен и разходът на DS3 отново с дизела със 120 конски сили. Отклонението от заводската консумация е 1.7 литра (3.2 л/100 км по книжка и 4.9 в рамките на проверката). Измерената от клиенти консумация пък е 5.1-5.3 л/100 км.


До началото на лятото на тази година PSA ще публикува официалните данни за разхода на гориво в реални условия на шофиране за 30 модела на "Пежо", "Ситроен" и дъщерната марка DS, съобщиха от концерна.

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на МАСА  Macedonian Aeronautics and Space Administration
    МАСА Macedonian Aeronautics and Space Administration
    Рейтинг: 1311 Весело

    Е голяма работа, че поизлъгали с 20-30%

  2. 2 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Голф 3 от София до Кулата, при нормално темпо падна до около 4 на 100, може би дори и малко под 4.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  3. 3 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Забравих да добавя, 1,9 ТДИ.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  4. 4 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Те почти всички са на 5-6л реален разход и то от много време, а това кой какво пише е друга работа. И тоя разход обикновенно е на магистрала без спирания и задръствания в най-добрия случай.

  5. 5 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#3] от "klatikurti":

    Тъй, тъй, а ако беше с колело, щеше да даде разход 0 литра!

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4758 Весело

    [quote#2:"klatikurti"]Голф 3 от София до Кулата[/quote]

    От София до Кулата или от Перник до Кулата?

  7. 7 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#4] от "Levski Levov":

    тоя разход се мери с двигател на масата и колбичка бензин, а резултатът се екстраполира.

    ами браво на Пежо/Ситроен.

  8. 8 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#5] от "razlichen123":

    Готов съм да се обзаложим веднага. Готов съм за висок залог.
    Ако посмеете разбира се.
    Зареждаме гориво от същата бензиностанция и тръгваме...

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  9. 9 Профил на Politemoose
    Politemoose
    Рейтинг: 467 Весело

    До коментар [#2] от "klatikurti":

    Че то до там е все надолнище. Нормално

  10. 10 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#8] от "klatikurti":

    Ти не четеш ли?
    Колко километра си минал градско, извън градско и на магистрала?
    И аз с моя кола, по нанадолнището от Шипка или Хаинбоаз, ще дам разход до Гурково и Шейново под 1 литър!
    Ами чети.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    Ако ПСА направят изследване в България, за техните модели, данните за разхода им ще са, с около литър на сто километра, нагоре...! Лукойл! Отделно всякакви параметри за Евро 5 и 6, падат в канала, по същата причина!

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Хаинбоаз си е относително равен, то затова е копан толкова усърдно.

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    До коментар [#2] от "klatikurti":

    има разлика дали колата ти е празна, или с пътници и багаж (като при PSA).

    До коментар [#1] от "napitbratmu":
    За мен каталожните данни са добър ориентир -знам че измерванията са правени при почти идеални условия, без пътници, багаж, вкл. климатик, фарове, вентилатори, вероятно и на темпомат, при 90 км/ч. Каталожните данни съм ги постигал, без големи усилия.

  14. 14 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 391 Неутрално

    [quote#11:"tww09306483"]

    Ако ПСА направят изследване в България, за техните модели, данните за разхода им ще са, с около литър на сто километра, нагоре...! Лукойл! Отделно всякакви параметри за Евро 5 и 6, падат в канала, по същата причина!
    [/quote]
    Освен това има разлика в пътищата, на запад от Калотина са някак по-равни, което е от голяма значение /карам колело с нормални гуми по асфалт и мога да усетя разликата между грапав и "мазен" асфалт. Щом аз го усещам по педалите, и колите го усещат по съпротивлението то разхода/

  15. 15 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 532 Неутрално

    При нормално шофиране без резки настъпвания на газта и кротко темпо, спокойно се постига не много по-висок разход от каталожния. Разбира се голямо значение има пътя, какво е включено, колко е натоварена колата и т.н., но и стила на шофиране. Една и съща кола, едно и също гориво, празна и в двата случая по един и същ маршрут с двама различни шофьора спокойно дава разлика от 1/100.

  16. 16 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    [quote#2:"klatikurti"]Голф 3 от София до Кулата, при нормално темпо падна до около 4 на 100, може би дори и малко под 4.[/quote]

    Тук става въпрос за градско и извънградско, а не само извън.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  17. 17 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    [quote#2:"klatikurti"]Голф 3 от София до Кулата, при нормално [/quote]

    Тоя таралясник го закарай за рециклиране.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  18. 18 Профил на Desolater
    Desolater
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#1] от "napitbratmu":

    1.7 литра на 3.2 л. по книжа са си 50% отгоре. Не че е много като литри, а и като те хване задръстването...

    Ама всички са така с разхода по книжка, при някой даже и доста повече, в пъти може да разминаването на градско.

  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    До коментар [#14] от "victortrt":

    На Запад от Калотина, асфалта се полага на много по-дебел пласт и горния слой, очевидно се забърква с по-ситна фракция и битум, колкото трябва! Нашенските крадльовци, в последните години така удариха да газят здраво през лука, че не е за разправяне...! Да не споменаваме последната мода в пътното строителство, която оправдава достигащата вече застрашителни размери ГЕРБ-ерска некадърност, а именно: преовлажнените почви! Всякакви нови пътища и отсечки, се свличат и нагъват! Старите изкарваха, много повече без ремонти...!

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 460 Весело

    [quote#2:"klatikurti"]Голф 3 от София до Кулата, при нормално темпо падна до около 4 на 100, може би дори и малко под 4.[/quote]

    В такъв случай, според производителя е някъде около 2.0-2,5 на 100. Стига да има наивници да вярват.

  21. 21 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#15] от "zero_day":

    Каталожният разход се получава на стенд и няма нищо общо с реалността. Няма спирания, тръгвания, подгряване на двигателя/ зимата като тръгнеш при минус 20 градуса, / по-голяма част от горивото ти ще отива да стопли двигателя, до нормални стойности на работа. Правил съм изследвания за двигатели. Едва след 35-40 минута, можеш да приемеш, че двигателят и всички части са достигнали нормалните експлоатационни параметри и да водиш изследването след това. И то пак на стенд.
    Иначе си прав. Дори и от гумите и налягането в тях, зависи разхода, да не говорим за товар, багаж, динамика и всичко друго!

  22. 22 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#2] от "klatikurti":

    Масло ли ?

  23. 23 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#21] от "razlichen123":

    Така е, прав си. Става дума, че е възможно да се свали разхода до не много повече от даденото по каталог. Един пример - София до морето, лятото, включен климатик и не особено празна кола. Каталожния разход е 4,4 извънградско, отчетен разход при пълнене до капачката е малко под 5, да го закръглим на 5.

  24. 24 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    [quote#8:"klatikurti"]Готов съм да се обзаложим веднага. Готов съм за висок залог. [/quote]

    Аз се обзалагам веднага, но в двете посоки!

  25. 25 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#2] от "klatikurti":

    София-Кулата е нанадолнище и разходът е по-нисък. Кулата-София ще ти даде по-висок разход. Същото е с София-Пловдив, което е нанадолнище, а Пд-Сф е с по-висок разход от изкачването.
    В крайна сметка всичко зависи от това как се шофира. Аз пък съм докарвал колите все да са с по-нисък разход отколкото по книжка, като се измерва реалното съдържание в резервоара (пълно-пълно) с преливане на бензина. С преливане, защото при фолксваген имах 5л от изключване на пистолета до преливане, а при една японска марка имах само 1л.
    Налягането в гумите е важно. Има ли дълги наклони, където един по-натоварен автомобил има предимство поради инерцията пред един по-празен автомобил.

  26. 26 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    [quote#23:"zero_day"]Един пример - София до морето, лятото, включен климатик и не особено празна кола.[/quote]

    И 550 метра денивелация !

  27. 27 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Фина работа с педала, все едно галиш яйце. Следиш пътната обстановка, особено ако отпреди има колона не се лепиш на нея, а оставяш дистанция. Когато колоната, а това се случва винаги, започне верижно да натиска спирачката пускаш колата да се търкаля. Освен ако колоната не спира няма да се наложи да натиснеш спирачката. Спирачката е прахосничество, отделно означава износване на накладки и дискове. Ако си по-далеч, но видиш че колоната ще намали, изключваш от скорост и се търкаляш, след което спираш.
    На светофари не бързаш за да набиеш спирачката, а търкаляш колата или оставяш на скорост докато стигнеш. Особено удобно при светофари с таймер. Често се случва, че можеш да потеглиш преди да си спрял, което означава че пропускаш първа предавка, си на втора.
    Преди изкачване се засилваш с голяма скорост и по наклона малко по-малко губиш нарочно скорост.
    Начини много за пестене на гориво има

  28. 28 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#26] от "Alexander97":

    Наобратно разходът няма да е особено по-висок от това А в крайна сметка като се събере и раздели на две разходът за отиване и връщане пак няма да се различава особено много от каталожния. Пак казвам - колата не е празна, климатика бачка през цялото време, музика и т.н., т.е. пестенето не е било цел.Просто си има малки хитрини, например през цялото време по магистралата, спирачките са използвани не повече от няколко пъти.

  29. 29 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#28] от "zero_day":

    Нещо невероятно ми се струва.
    При мен ползването на климатик, качва разхода поне с един литър на сто! А и допълнителен товар и реално кормуване с препятствия и спирания и изпреварвания? Нещо не е наред?

  30. 30 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#29] от "razlichen123":

    Да, по принцип, ако правя сметка и аз знам, че би трябвало да сложа климатика като +1 литър на сто, може би в случая има значение, че беше пуснат да върти въздуха в купето. Нямам идея. Но много голямо значение има стила на шофиране, както казах през цялото време почти не се е е наложило да докосвам педала на спирачката.

  31. 31 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Няма как да се даде точен разход в реална експлоатация. Той винаги варира и зависи от много параметри: Шофьорски умения, средна скорост, ускорение, стил на шофиране, трафик, вятър, настилка, релеф, качество на горивото, състояние на автомобила, гуми, налягане в гумите, ел. потребление, използване на климатик, каране "в пакет", цвят на автомобила (ако е слънчево), наслоявания върху лаковото покритие, прозорци (отворени/затворени), състояние и качество на маслото и филтрите, тегло на багажа и пътниците, траектория на пътя (завои). Не е проблем да се слезе под показанията на производителя, а още по-лесно е да се качи с литър-два над тях. Това не значи, че те са измама.

  32. 32 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    [quote#28:"zero_day"]Наобратно разходът няма да е особено по-висок от това[/quote]

    Карам от 10 г Авенсис 1.8 автоматик. До Пловдив /когато се лигавя/ съм стигал до 4.8 ! На връщане в София - 5.8, 6.
    При нормално каране си е 6.3, 6.5. В колата сме трима, добре гледани ! По заводски данни - 6.3. Денивелацията е около 200 метра. Разбира се, че ще има разлика, еле пък ако тръгне рали гледай къде отива разхода. Нормална физика! Тръгнеш ли да се гониш с някого - отваря си лакомата уста!!!
    Но всъщност мизерните доходи и насреща ненаситните бензинаджии - резултатът е ясен.
    Почваме да се заглеждаме в компютъра на колата.

  33. 33 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#15] от "zero_day":

    Разликата е дори няколко литра, само от начина на шофиране. Имам автомобил, разходът на който е посочен от производителя като 3.9/100 за извънградско. Постигал съм 3.1 по 200 км. затворен маршрут (връщане в същата точка) при изключително внимателно каране и стремеж да поддържам 80 км/ч на последна предавка, както и 7-8/100 на магистрала с около 160 км/ч без въобще да мисля за икономии. Това са данни по трип компютъра. Реалните са с около 10% по-високи, което съм засичал по данните от бензиноколонките. Там обаче приемам, че 5% е измама от бензиностанциите и 5% неточност на трип компютъра. Макар че 5% измама на бензиностанциите ми се вижда малко. Има бензиностанции които доста удрят в количеството, особено ако клиентелата им не зарежда пълни резервоари, а налива за по 20 лева. И като го ударят "разбирача" в количеството и отделно като си отваря на всеки 10 литра резервоара да изпарява, като кара някакъв таралясник с втора употреба гуми на газ/спирачка, като не си е сменял въздушния филтър от 30 хил километра и двигателя вече е хванал астма в българския пепеляк, отделно като кара само на къси дистанции и се чуди защо разходът му е двоен.

  34. 34 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#2] от "klatikurti":

    "Голф 3 от София до Кулата, при нормално темпо падна до около 4 на 100, може би дори и малко под 4."

    "Забравих да добавя, 1,9 ТДИ."


    Това е доста относително.Карам 1.9 JTD 140 к.с. 6 скорости.От Севлиево до Габрово средния разход е около 4.5,а обратно разхода пада до 3.4-3.5(скорост в ограниченията).Но Габрово е на по-висока надморска височина.Тоест,пътя обратно е,грубо казано,по нанадолнище.


  35. 35 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Похвална инициатива. Моите наблюдения за разхода на гориво на ползваните досега от мен френски автомобили са също положителни - разминаването с официалните данни е примерно в споменатите по-горе граници. Особено съм доволен от двигателите HDi.

  36. 36 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    Хитро !
    Браво PSA Peugeot Citroën !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  37. 37 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 587 Неутрално

    "При проверката на горивната ефективност на "Ситроен С4 Гранд Пикасо" "
    Преди около 5-6 години гледахме това чудо на френската техника. С "автоматична" ...4!!!степенна кутия. Помня, че разходът на производителя беше около 10-11л. С тази информация и малкото ми желание за Ситроен се изпари. Направо няма нужда да се извиняват, ако са послъгали. Иначе бяха натъпкали колата с екстри...

  38. 38 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Най-евтино е да караш на метан.Извънградско ми гори около 4,5 килограма,което като пари е 6 лева на 100 километра.При положение,че съм пропътувал около 200 хиляди километра досега съм спестил поне 20 бона от гориво.Има си и недостатъци естествено-пада доста мощността и не можеш да изминеш голямо разстояние-при мен е не повече от 200 километра с едно зареждане.А и бутилката ми е доста тежка-65 килограма празна плюс 10 отгоре пълна.Има и по-леки,но са по-скъпи.Но ако сега слагам бутилка бих си сложил олекотена.

  39. 39 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    [quote#38:"mushashi"].А и бутилката ми е доста тежка-65 килограма празна [/quote]

    И багажник нямаш. Имам Пежо 308 1,6 HDi 110 к.с. На извънградско 4.1-4,5 , с климатик 4,5- 4,7. Резервоарът ми е 60 л. С един резервоар изминавам над 1300 км. Нямам проблемите с газовите уредби и багажникът ми е празен и на разположение. При теб километрите са повече и вероятно е оправдано. Всеки избира варианта, който му е изгоден и удобен. В България има и още едно условие при избора на кола и често е най-важно. Колата да става за ФУКНЯ! Балканска комплексарщина.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  40. 40 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#39] от "quatro_4x3":

    И какъв багажник точно имаш с този хечбек? Едно колело или детска количка и си до там. Да не говорим ако децата са две.
    Или говориш за разход или за багажник. Не може и двете с 308-ца.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  41. 41 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    [quote#40:"оstavime"]И какъв багажник точно имаш с този хечбек? [/quote]

    И как разбра, че е хечбек???? Комби е. Почти половин куб.м. без да свалям задните седалки. Като ги сваля - почти 2 куб.м. И колата е 6+1 места и 6 скорости. Ей такива едни нещастни разбирачи като почнете да изказвате едни "компетентни" мнения и стигаме до Голф 3, че и до Голф 2, по на 20-30 години, но пък невероятни добри!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  42. 42 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#39] от "quatro_4x3":
    Не е вярно,че нямам багажник.Колата е Ситроен Ксантия и багажникът е много голям и остава голямо пространство след като сложа бутилката.Освен това колата ми е с хидропневматично окачване и бутилката не ми пречи с тежестта си.Както казах има си недостатъци,но пък кой друг се вози за 6 лева с автомобил 1800 кубика.Може би само хибридите ...

  43. 43 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#41] от "quatro_4x3":

    Благодаря, че ме обиди. Чувстваш ли се по-щастлив с прекрасното си комби?

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  44. 44 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Желаете да пестите от гориво- 1.5 dci.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  45. 45 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#27] от "alabalko":

    Абсолютно съгласен, Разхода е в голяма зависимост от задкормилното устройство.
    Но това могат да го разберат само професионални водачи с опит.
    Но тук всички са разбирачи.

    Поздрави за добрия коментар.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  46. 46 Профил на grigos666
    grigos666
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#1] от "napitbratmu":

    Отклонението от заводската консумация е 1.7 литра (3.2 л/100 км по книжка и 4.9 в рамките на проверката)
    53.125%

  47. 47 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А най обичам тест пилоти за икономично каране по магистралите и скоростните пътища - 60кмч при положение че всички останали са с 90-100кмч

  48. 48 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#45] от "klatikurti":

    Момче, колко километра имаш зад волана?
    Аз имам над 1 милион.

  49. 49 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#38] от "mushashi":

    Заводските коли на метан нямат тези недостатъци.
    Бутилките са им под купето и не намаляват обема.
    А и като карам на метан, усещането е по-добро отколкото на бензин. Единият от автомобилите ми е с карбонова бутилка и събира 14-15 кг метан. С него съм минавал по над 450 километра с едно зареждане. Вярно, че е с двигател 1,4, но уредбата е монтирана в Италия. Тукашните майстори си икономисват много от частите и възлите и винаги разходите на колите са много по-големи, отколкото на колите с уредби от по-западната част на Европа. А най-добри и качествени са тези с заводски уредби, като Опел и Фолксваген!

  50. 50 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#47] от "gl":

    колко скоростни пътища има в България? 100 в извънградско е отвъд ограничението, освен ако не си на магистрала. Като цяло проблемът на магистралата е, че вляво някои се задържат твърде дълго вместо да се мушнат вдясно и така при някой по-бавен вдясно нещата се запушват. А този вдясно може да е камион. Затова в Германия просто направиха магистралите трилентови, за да могат вдясно тировете да си се търкалят с постоянна скорост и там коли да не се бутат. Другите две ленти са за шофьорите. Но немските шофьори имат много по-различен стил на каране, който българските шофьори трудно ще достигнат. Страхотно следене на обстановка и кавалерство. Отделно, че нямат проблеми с престрояването с мигач въпреки че съседната лява лента е заета. Доколкото разбрах не е позволено. Шофьорите го очакват и дори ти оставят място да се вмъкнеш, ако иначе ще се забиеш в някой пред теб и ще ти намали скоростта. Далеч от егоизъм. А пък на извънградско изпреварванията са много редки. Колоната се движи с постоянна скорост. Липсват бързаци, които да се мушкат и да предизвикват верижни натискания на спирачките. Всички стигат навреме, без нерви и живи, защото не им е изскочил някой в завой с неправилно изпреварване.

  51. 51 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1136 Весело

    [quote#13:"historama"] Каталожните данни съм ги постигал, без големи усилия. [/quote]
    Браво, ти си уникат, всеки един автомобилен концерн ще те наеме срещу милиони да му тестваш автомобилите. Най-добре се предложи на Фолксваген, убеден съм, че с магическите си възможности моментално ще им решиш проблема със софтуера, който мами тестовете, и ще докараш автомобила да бълва чист планински въздух, и то на градски цикъл.

  52. 52 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#48] от "razlichen123":

    Хаха, "Момче" - Благодаря за комплимента.

    И моите не са по-малко.
    Поздрави.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  53. 53 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#50] от "alabalko":

    Не знам в Германия дали го има някой да ти се залепи зад теб вечер и през нощта и да кара постоянно зад теб.На мен редовно ми се случва.Карам си с 90 км/час и хоп някой се залепи зад мен.Нарочно увеличавам на 100 онзи не изостава,намалям на 80 и той или тя намаляват.В някое село нарочно карам и с 40 км/час пак зад мен,без да ме изпреварват.От 10 вечерни шофирания извънградско ми се случва поне 5-6 пъти.Много е дразнещо някой постоянно да ти свети отзад с фарове дори и на къси.Не знам защо го правят,но като видя някой такъв и отбивам встрани.

  54. 54 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#49] от "razlichen123":
    Естествено по-добре е фабрична уредба на метан.Но на тъзи етап нямам намепение дй си сменям колата заради комфорта при шофиране на Ксантията-возя се все едно съм в лодка.Доволен съм много-не слизам от колата и не се охарчвам за гориво

  55. 55 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    отдавна всеки чете книжката и екстраполира, така че учудени нема

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  56. 56 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#44] от "Dimitar Stoyanov":

    "Желаете да пестите от гориво- 1.5 dci."

    Според мен,най-добрият начин да се спести гориво,е да се направи ремап.Промяна на настройките на впръскване.Говорил съм с хора,които са го направили и всички казват,че разхода пада с до литър на 100 км.(говоря за дизелите).При разумно каране разбира се.Защото при здраво подаване,започва да гори повече в сравнение с заводските настройки,а и тормози турбото.А и не само него...

  57. 57 Профил на zapadug
    zapadug
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#5] от "razlichen123":

    Щеше да даде разход 3-ка с гарнитура.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK