"Ауди" пусна първа спортна версия на Q7

SQ7 TDI се отличава с нова радиаторна решетка със специфичен дизайн, страничните отвори за въздух и корпусите на страничните огледала



Гамата на популярния SUV на "Ауди" Q7 от тази пролет за първи път ще бъде разширена със спортна версия. SQ7 TDI разчита на модифициран 4.0 TDI V8 двигател с три турбокомпресора, единият от които е електрически задвижван.


Новият модел има мощност от 435 к.с. и 900 Нм въртящ момент, които осигуряват ускорение до 100 км/ч за 4.8 секунди. Разходът на гориво пък е средно 7.4 литра на 100 километра.


Електрически задвижваният компресор е първият в света използван в сериен автомобил. Той подкрепя двигателя при потегляне и ускоряване при ниско натоварване, осигурявайки динамика без турбо закъснение.




Моделът се отличава и по звуковия активатор в изпускателната система, който усилва плътния звук на осемцилиндровия агрегат. Силата на звука варира, в зависимост от избрания режим на шофиране.


Ауди" предлага SQ7 с опционален пакет за контрол на динамиката, включващ спортен диференциал, електромеханична активна система за стабилизация и завиване на четирите колела. Задните колела завиват на ъгъл от до пет градуса, с което се подобрява маневрирането при паркиране.


Опционалният спортен диференциал прехвърля въртящ момент между колелата на задния мост.


Новост на пазара е пакетът оборудване с функции за безопасност и услуги Audi connect safety & service, част от който е и пакетът myCarManager. С негова помощ, клиентите ще могат да използват личния си смартфон за отключване и заключване на автомобила, както и за дистанционна проверка на състоянието на различни негови функции и системи например.


SQ7 може да се поръча с аудиосистема Bang & Olufsen с 23 високоговорителя или Bose с 19 високоговорителя. Автомобилът е снабден с богата гама електронни системи за подпомагане на водача.


Серийната система Audi pre sense city, включваща функция за предварителна сигнализация и аварийно спиране с цел избягване на произшествия и повишаване на защитата на пешеходците. Адаптивният темпомат с функция за подпомагане на движението в тежък трафик и задръствания освобождава водача от досадното шофиране в условия на бавно движение по пътища с добра настилка, поемайки в много случаи грижата за управлението на автомобила.


Превантивното действие на системата дава възможност за предварителна и своевременна адаптация на скоростта на движение към характеристиките на съответния маршрут и ограниченията на скоростта – при влизане в населено място например.


На пазарите в Европа поръчки за новия Audi SQ7 TDI се приемат от началото на пролетта. В Германия моделът се предлага на базова цена от 89 900 евро.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Весело

    Разходът на гориво пък е средно 7.4 литра на 100 километра.
    По-полека,че ще взема да повярвам...

  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Спортни камиони няма.

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 643 Неутрално
  4. 4 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не е лоша, но и не блести с някакви иновации.

  5. 5 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#1] от "eurogi":

    Е то това е по надолнище по инерция. Пък и да не забравяме ФВ за какво ги съдят.

  6. 6 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#2] от "pag":

    Гроздето кисело

  7. 7 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Зпочвам да събирам от закуски. Но от утре, че днес вече закусих.

  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    [quote#6:"foxa5"]Гроздето кисело[/quote]

    Грозде, което само с шофьора и празен резервоар тежи близо 3 тона, няма как да ми е сладко.
    Става за щурмуване на бордюри и квартални градинки и за плашене на бабички по междублоковите пространства.
    Бърза справка показва, че специфичната мощност е 145 к.с. на тон. Половината Hot Hatch-ове ще го побъркат на ускорение от място, а за завои въобще да не говорим.
    Задънена улица е това, преди 5-6 години пуснаха Q7 V12 TDI с 500 к.с. (но не посмяха да го нарекат "спортен"!) от които птродадоха 2-3 хил. броя на руснаци и араби и го спряха.

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    "Разходът на гориво пък е средно 7.4 литра на 100 километра."


    Може, с изключен двигател по надолнище. Това тежи колкото 2 коли от среден клас.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на Todo
    Todo
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#9] от "quatro_4x3":

    От тази компания са известни че послъгват малко с разхода и емисиите

  11. 11 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1662 Весело

    До коментар [#10] от "Todo":

    Колко е малко, за едно Поло си признаха, че са излъгали за разхода с 18-19%. А с колко реално са излъгали не се знае. За тоя камион, предполагам, че разходът е към 2 пъти обявения.
    Пак са станали по-скромни. Както я бяха подкарали, очаквах момента, когато ще обявят за някой модел, че не изразходва, а произвежда гориво когато се движи.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  12. 12 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    [quote#8:"pag"]Става за щурмуване на бордюри и квартални градинки и за плашене на бабички по междублоковите пространства. [/quote]

    И "респектиране" на осталалите участници в движението по пътищата.
    След 15 години и тъпака от вчера, ще може да си купи едно 10 годишно такова, за да се фука, но и да реве, ако му огънат ламарините, защото е "инвестирал" в купчина ламарина.

  13. 13 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2109 Весело

    [quote#11:"quatro_4x3"]Както я бяха подкарали, очаквах момента, когато ще обявят за някой модел, че не изразходва, а произвежда гориво когато се движи.[/quote]

    Затова инвеститори са завели искове за над 3 млрд. евро срещу Фолксваген.

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#13] от "vhv":

    Ами инвеститорите са фактическите собственици.
    Та всеки паричен поток към тях е добре дошъл.
    Никой във Фолксваген би се разсърдил... пък и няма основание за това.

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3219 Неутрално

    Много намазана камионетка...! Хваща окото, вози добре, широка, удобна! Който си я купи, последната му грижа ще е, колко горяла...!
    Мене лично, ми е интересна темата с тия електрически турбо-та и кога ще започнат да ги слагат в по-масови и евтини коли. Идеята е хитра, още от ниските обороти да имаш мощност, без турбо дупката.

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":

    За ускорението ще трябва да погледнем Нм/тон. Не са никак малко 900 Нм, затова и усйорението до 100 е под 5 секунди.
    Аз лично никога не бих дал толкова пари за Ауди - добре обрудвана тази кола ще е поне 250 хил. лв. Мнооого излишни пари трябва да имам за да ги вкарам в тези ламарини.

  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    [quote#8:"pag"]Става за щурмуване на бордюри и квартални градинки и за плашене на бабички по междублоковите пространства. [/quote]

    И за свръхкомпенсация.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1259 Весело

    [quote#17:"Norman Granz"]И за свръхкомпенсация.[/quote]

    Това е причина номер 1.
    Както споменах, V12 версията я продаваха само на араби и руснаци, зер тогава петрола беше над 100 долара за барел и те "компенсираха"......

    Знанието е сила, информацията - власт
  19. 19 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5025 Неутрално

    [quote#4:"fifth"] но и не блести с някакви иновации. [/quote]
    Електрическо турбо си е иновация от всякъде. Три турбокомпресора на 8 цилиндров двигател също.

    Gunter glieben glauchen globen
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    До коментар [#18] от "pag":

    "Както споменах, V12 версията я продаваха само на араби и руснаци..."

    Моята кола тежи малко под два тона и е 247 к.с. Никога не съм я използвал за дрифтинг (тя и не може да дрифтира, защото има 10 системи за стабилизация, та не съм чул нито веднъж да й изсвирят гумите - нито на завой, нито при потегляне или спиране).

    За какво са на един автомобил, направен да вози 2-3-5 души, 500 конски сили, никога няма да разбера.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5025 Неутрално

    [quote#20:"Norman Granz"]За какво са на един автомобил, направен да вози 2-3-5 души, 500 конски сили, никога няма да разбера. [/quote]
    Приеми го като израз на вечния стремеж на човека за по-бързо, по-високо, по-далече....

    Gunter glieben glauchen globen
  22. 22 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1259 Весело

    [quote#20:"Norman Granz"]Моята кола[/quote]

    Моята е същата, ако не се лъжа - Ситроен С5 3.0 HDI.
    Само че съм я чипнал и в момента е около 300 к.с. и 550 Nm, а тежи над тон по-малко от въпросното Q7. Никога обаче не би ми хрумнало да я нарека "спортна"........

    Знанието е сила, информацията - власт
  23. 23 Профил на Quest
    Quest
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Какви развойни разходи за трето турбо, оскъпяване на производството, увеличава се вероятността за повреди, подръжката става ад и много скъпа, разходът на гориво спада минимално, колата тежи колкото танк, като имаме джипа на Тесла, която ускорява като звяр, има повече пространство, по-малко се разваля поради опростената конструкция и харчи стотинки. И е на същата цена.

  24. 24 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 514 Неутрално

    В някои страни на отличниците пишат буква А а в някои страни отличниците карат ауди А

  25. 25 Профил на billybadboy
    billybadboy
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#8] от "pag":

    Я кажи един хот хеч дето ще го спука на ускорение!? Че май много на кило приказваш.

  26. 26 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Точно така!
    И когато хората, които управляват парите на собствениците, злоупотребят, трябва да си получат наказанието. Мисля, че ставаше въпрос за дребни акционери.

  27. 27 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":
    Става за щурмуване на бордюри и квартални градинки и за плашене на бабички по междублоковите пространства.
    Бърза справка показва, че специфичната мощност е 145 к.с. на тон

    Ок. Не е до гроздето.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK