"Кьонинсег Регера" – хибрид за пистата и за всеки ден

"Кьонинсег Регера" – хибрид за пистата и за всеки ден

© Георги Пауновски



Шведският производител на суперавтомобили "Кьонигсег" представи на автосалона в Женева модел, който е алтернатива на традиционно екстремните коли на марката, подходящи основно за пистова употреба. "Регера", което на шведски ще рече "владетел", предлага уникална комбинация от мощност и лукс.


Макар и да разполага с редица удобства, като регулиращи се в осем направления електрически седалки, инфотейнмънт система с 8 инчов дисплей и 3G Wi-Fi свързаност, предна и задна камера и т.н., моделът не би се изложил и на състезателната писта.

"Кьонинсег Регера" – хибрид за пистата и за всеки ден

1500 конски сили от четири двигателя
Мощността на колата е 1500 конски сили, а максималният въртящ момент 2000 Нм, които се осигуряват от познатия от другите модели на "Кьонигсег" 5.0 литров, V8 битурбо бензинов двигател и три електромотора. Този квартет гарантира доускорение между 150 и 250 км/ч за 3.2 секунди и спринт от място до 400 км/ч за 20 секунди. Това превръща "Регера" в най-бързо ускоряващият сериен автомобил.


Любопитна подробност е, че двата електромотора, свързани с всяко от задните колела, заменят традиционната трансмисия, като осигуряват директна връзка с бензиновия мотор. Това решение осигурява на "Регера" много повече мощност и въртящ момент, като и възможност за преразпределяне на тягата между лявото и дясното колело, даващо доста предимства при взимането на завои.




Забележителното е, че електродвигателите и батериите, тежат общо 88 килограма, което позволява на новия автомобил на "Кьонигсег" да тежи колкото модел в класа със стандартна седемстепенна скоростна кутия.


Гласът на "Акрапович"
Батериите на колата са разработени съвместно с хърватската компания "Римац" и са разположени в пода. Зареждането им става както от работата на бензиновия двигател и трансформираната в ток кинетична енергия при спиране, така и от електрическата мрежа.


"Регера" има възможност да измине няколко километра само на ток при пълна тишина, но когато работи бензиновият мотор, неговият глас се чува посредством титаниева изпускателна система, разработка на "Акрапович".


Като трансформър
Една от отличителните черти на "Кьонигсег Регера" е възможността вратите, капакът на багажника и на двигателя да се отварят от дистанция чрез електрическо задвижване. Това може да става както от дистанционното на колата, така и през приложение за смартфон. Спектакълът е зашеметяващ, като колата заприличва на герой от филма "Трансформърс".

"Кьонинсег Регера" – хибрид за пистата и за всеки ден

С цел улеснява на достъпа до салона, след отварянето нагоре, вратите се завъртат на 90 градуса. Впечатляваща е и появата на спойлера в задната част, който се появява сякаш от нищото при достигане на определена скорост.
Колко струва шведският супер, мега, хиперавтомобил за момента не е съобщено. Ясно е обаче, че от "Кьонигсег Регера" ще бъдат произведени едва 80 бройки.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Уникален автомобил, а това ускорение направо спира дъха.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Весело

    Аз такова няма да купя.

  3. 3 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    Яко!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  4. 4 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Сигурно е икономична. Откъде да си купя "нов внос"?

  5. 5 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    [quote#1:"zero_day"]Уникален автомобил, а това ускорение направо спира дъха.[/quote]

    Тесла в Лудакрис режим прави 0-100 за 2.8 секунди с обща мощност около 700 кс, ама това едва ли го прави:

    "спринт от място до 400 км/ч за 20 секунди. "

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    Няма ли опасност да литне с тва 400км/ч за 20 сек.?

  7. 7 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ф.Нинов":
    Предполагам,че спойлерът предотвратява излитането..

  8. 8 Профил на GATSBY
    GATSBY
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Невероятни са .............. където нема мутри има УМОВЕ има и ТЕХНОЛОГИЧНИ решения за ЧОВЕКА с глава не с тояга или бодибилдинг висше образование да виси като БГ макак на лоста.
    СТРАХОТНИ СА ....... и барната кола от "секъде". Мечти мечти ...

  9. 9 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Или нещо превода куца, или някой, някъде пише и говори пълни небивалици.

    Двата електромотора на задните колела били свързани "директно" с двигателя и нямало трансмисия?! Това трябва да означава, че двигателят се използва само като генератор. Ако е така много ме съмнява, че турбиниран V8 на бензин е най-подходящото решение. Също така за чий тогава сам им батерии?

    Дори и наистина бензиновият двигател да е само генератор на ток, това не е нищо ново. Тази концепция се използва от десетилетия при дизелови локомотиви и големите самосвали в мините.

  10. 10 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#9] от "krasi_kara":

    Чети пак.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  11. 11 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#10:"quatro_4x3"]Чети пак. [/quote]

    Кое по-точно да прочета? Задвижването е описано точно в един абзац.

  12. 12 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3299 Весело

    Готина играчка !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  13. 13 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Много яка резачка!

    I Want To Believe
  14. 14 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1152 Весело
  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    [quote#9:"krasi_kara"]Това трябва да означава, че двигателят се използва само като генератор. Ако е така много ме съмнява, че турбиниран V8 на бензин е най-подходящото решение. Също така за чий тогава сам им батерии? [/quote]
    Можем да гадаем. Напр. че задното задвижване се включва при ускоряване, или за моментно подобряване на сцеплението (при поднасяне).


  16. 16 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Тази сутрин изгледах едно клипче по Блумберг тв, в което самия основател на Кьонингсег, който също естествено се казва така направи презентация на автомобила и каза, че колата няма трансмисия.

  17. 17 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#16] от "nibelungs":

    Значи няма нищо кой знае колко революционно в тази кола. Дори Топ Гиър вече са "били там":

    http://topgear.wikia.com/wiki/Hammerhead_Eagle_i-Thrust

  18. 18 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 265 Неутрално

    [quote#4:"sow29372525"]Сигурно е икономична. Откъде да си купя "нов внос"?[/quote]
    с газова уредба ли ти трябва ?

  19. 19 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 265 Неутрално

    [quote#4:"sow29372525"]Сигурно е икономична. Откъде да си купя "нов внос"?[/quote]
    с газова уредба ли ти трябва ?
    [quote#17:"krasi_kara"]
    До коментар [#16] от "nibelungs":

    Значи няма нищо кой знае колко революционно в тази кола. Дори Топ Гиър вече са "били там":

    http://topgear.wikia.com/wiki/Hammerhead_Eagle_i-Thrust[/quote]

    Top speed - 15.4 miles/hour
    0 - 60 - Never
    хахахааххахах!

  20. 20 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1334 Весело

    Бах ма'а му, с т'ва по Цариградско...

  21. 21 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#19] от "rotnwolf":

    Пропорционално на цената.

    То с V8 за амнайсе стотин хиляди пари и баба може да прави 0-100 за 2,5 сек.!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK