"Киа" атакува и с "Оптима" комби

"Киа" атакува и с "Оптима" комби

© Киа



След като с пускането на "Оптима" корейците от "Киа" хвърлиха ръкавицата на германските производители на престижни седани в D-сегмента, в Женева компанията показа амбиции да ги притесни и в коронната им дисциплина – комбитата. В сегмента компанията пуска за пръв път кола с такъв силует.


Комби версията на "Оптима" съчетава привлекателния външен дизайн и висококачествен интериор на седана с практичността и удобството на комбито. Едно от важните предимства е гъвкавото вътрешно пространство, като за целта всяка от облегалките на задните седалки се сгъва поотделно. Минималният багажен обем е 552 литра.

"Киа" атакува и с "Оптима" комби

© Киа


По отношение на размерите комбито има същата дължина и ширина като седана (съответно 4.86 и 1.86 м), но височината е увеличена незначително до 1.47 м. Новата "Киа Оптима" комби ще се предлага с избор от 1.7-литров турбодизел със 141 к.с.и 2.0-литров бензинов двигател (163 коня). За GT моделите е на разположение 2.0-литров турбобензин с директно впръскване и 241 конски сили.


Сред асистиращите системи присъстват адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от сблъсък в предното превозно средство с автономно спиране при нужда, асистент за поддържане на избраната лента на движение, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата и т.н.

"Киа" атакува и с "Оптима" комби

"Оптима" комби е оборудвана с най-новата аудио-визуална система за навигация, предлагаща пълна съвместимост с Android и Apple телефони. Екранът е 7- или 8-инчов.




Седанът вече и хибрид


Другата новост в гамата на "Оптима", показана на автосалона в Женева, е зареждащата се от контакта хибридната версия на седана. Моделът се задвижва от двулитров бензинов двигател със 156 конски сили и електромотор с 67 конски сили.

"Киа" атакува и с "Оптима" комби

© Киа


Общата мощност е 205 к.с, а въртящият момент достига 375 Нм.
Само на ток и при нулеви вредни емисии седанът изминава до 54 км при скорост до 120 км/ч.


"Оптима" плъг-ин хибрид е усъвършенствана в няколко направления, включително подобрена аеродинамика, рестилизирани предна и задна броня, нова активна предна решетка, с която се редуцира коефициентът на съпротивление до 0.25 Cd.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#3:"registriran"] "Киа" хвърлиха ръкавицата на германските производители на престижни седани в D-сегмента .[/quote]

    хвърлят ръкавица....на германските производители на
    престижни седани в D-сегмента?!?!

    накрая ще хвърлят "Кърпата" ..докато не се научят къде им е мястото на корейците
    като им гледам цените....много сериозно се вземат

  2. 2 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Все пак чакаме водорода...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3433 Неутрално

    Габаритите - дължина 4.86 и широчина 1.86 м са абсолютно достатъчни, върховата версия на двигателя - също. Само че този седан от среден клас няма нищо общо с българските средни доходи.

    Еретик
  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3737 Неутрално

    Хмм... В настоящата ценова листа на Киа, хибрида струва почти 70 хиляди лева! Автономност на ток, до 1,5 километра!
    Та..., новия плъгин хибрид, с автономност на ток до 54 километра, като едното нищо ще струва към 80 хиляди лева!
    Пита се, кой ще купи Киа Оптима, вместо Тойота Приус? При положение, че Тойтата е малко по-евтина...?!

    Личните ми впечатления за Киа, се изчерпват с модела Рио, който карах, като служебна кола, около две години...! Невероятно проста кола, меко казано! Това, на снимката, може и да са го пооправили...!

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на bigheart
    bigheart
    Рейтинг: 8 Неутрално

    за plug-in hybrid се говори от 3-4 години, Пежо 3008, Prius+ и т.н.

    Реално само 2-3 модела се продават масово в Европа и затова ги чакам с нетърпение новите модели на Тойота с фабрични plug-in. Ентусиастите и сега слагат газови уредби, по-големи батерии и инсталация за зареждане на 10г. Prius-и, ама това не е за всеки!

    Kia са направили страхотен автомобил и дано се стрестнат от Тойота
    Макар и пазара за подобни автомобили да е много малък в България, по-голямото предлагане от различните производители, ще доведе и до повече продажби в този сегмент и по-чист въздух надявам се в големите градове!

  6. 6 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Не виждам информация за разхода на гориво. Което ме кара да си мисля, че от Киа не им се говори много-много на тази тема. Защото 2-литров бензинов двигател с 163 коня сигурно яко си гълта горивото...

  7. 7 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Друго е чист дизел от ваг...

  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    У нас държавата прави всичко възможно за да се задълбочи разликата между управляващи и управлявани. Докато управляващите не се задоволяват с коли под 100 хил. лв (разни джипове с ТВ, или седани с черен металик - за сметка на гласоподавателите), то управляваните все си правят сметките с коли втора ръка, тъй като новите не само са скъпи, но и данъците им са много високи.
    А последното нещо което тайфата на Баце ще стимулира, са разни новости като хибриди, плъг-ин хибриди и т.н.
    (последната новост на милицифайките на Баце са да джиткаме 6 месеца със зимни гуми - в страна в Южна Европа)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK