"Тесла" пусна най-достъпния си модел, вече има над 130 хил. предварителни поръчки



Американският производител на електромобили "Тесла" лансира тази нощ най-достъпният си модел, като се похвали, че вече има над 130 хил. предварителни поръчки. Доставките на компактния седан, кръстен "Модел 3", ще започнат в началото на следващата година при цена от 35 000 долара(почти 61 хил. лева), ако се ползват всички бонуси, които се предлагат в САЩ.


Без финансови стимули електромобилът ще излиза около 45-50 хил. долара. "Модел 3" предлага пробег на ток от около 350 километра. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за малко над 6 секунди.


"Модел 3" е ключов за плановете на "Тесла" да лансира по около половин милион електромобила годишно. За "Модел S", от юни 2012 до края на декември 2015 г, са намeрени 107 хил. купувачи. Плановете за тази година са от големия седан, както и от кросоувъра "Модел" X, да бъдат продадени между 80 и 90 хил. автомобила.

Опашка пред представителство на "Тесла" от хора, които искат да внесат депозит за покупката на "Модел 3"

© Reuters

Опашка пред представителство на "Тесла" от хора, които искат да внесат депозит за покупката на "Модел 3"


Говорейки за "Модел 3", анализаторите коментират, че за първи път в автомобилната индустрия има хора, готови да чакат повече от година за своя автомобил. Манията по колата пък се сравнява с увлеченията по "Междузвездни войни" и продуктите на "Епъл".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (204)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Стискам палци! Вдъхновяваща компания.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  2. 2 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Разстроено

    "Говорейки за "Модел 3", анализаторите коментират, че за първи път в автомобилната индустрия има хора, готови да чакат повече от година за своя автомобил"

    Тия не са живяли при социализма...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  3. 3 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Изглежда много добре, цената също е ок , но въпреки всичко като че ли Шевролет Волт на ГМ ще е по-практична.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  4. 4 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#2] от "nv":

    Every cradle is a grave.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Весело

    Илон Мъск не е измислил нищо ново.

    от Мототехника/Лада България сигурно с умиление си спомнят за 80-те. когато също имаха "предварителни записвания", вноски за "достъпни автомобили" и чакане от порядъка на 10 години.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  7. 7 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 686 Весело

    Абе то хубаво, но 60 хил. долара си е стряскаща цена. Да не говорим, че е твърде спорно колко е "зелена" тази кола, като се сметнат всички замърсяващи дейности свързани с производството на батериите й.

  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    От мода, не мога да ода!

    Хибрид да, но не и електричка.

  9. 9 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#7] от "znayko84":

    60 хиляди лева, не долара.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  10. 10 Профил на ems37520974
    ems37520974
    Рейтинг: 177 Неутрално

    [quote#7:"znayko84"]Абе то хубаво, но 60 хил. долара си е стряскаща цена. Да не говорим, че е твърде спорно колко е "зелена" тази кола, като се сметнат всички замърсяващи дейности свързани с производството на батериите й.[/quote]

    Важното е постепенно да стигнат до масово производство всички фирми. Така цената ще почне да пада, а технологията да се подобрява. В един момент ще бъдат намерени оптималните решения докато технологията достигне истинска зрялост. Засега ще го караме на екологичен ентусиазъм, но това е нужно.

    http://www.kultura.bg/bg/article/view/24552
  11. 11 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Опашка пред представителство на "Тесла" от хора, които искат да внесат депозит за покупката на "Модел 3"


    Нещо 1-ви Април?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  12. 12 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#2] от "nv":

    ХАХАХАХАХАХАХАХА!
    ПРАВО В ДЕЦЕТКАТА

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  13. 13 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Това е важен пробив за тази индустрия.Ама модела Leaf нa Nissan е малко над 20 хиляди долара.А пък и моделите на БМВ са по-евтини.Проблема е краткия пробег и бавното зареждане на батерийте.Също и рециклирането на батерийте.Но това ще е един от пътищата за автомобилостроенето.

  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1098 Весело

    До коментар [#11] от "Скакауец":

    [quote#11:"Скакауец"]Нещо 1-ви Април? [/quote]

    Ти уби всичко детско в мене

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  15. 15 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 773 Неутрално

    [quote#10:"moscowagent"]В един момент ще бъдат намерени оптималните решения [/quote]
    Тези неща не стават " в един момент", не мислиш ли? И колко да са оптимални решенията? Поне 500км пробег със 120 км/ч. между 2 зареждания и най-много 15 мин. заряден процес. Нещо не го виждам да се е задал "моментът" на подобно "оптимално решение"...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  16. 16 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 773 Неутрално

    [quote#14:"nv"]Ти уби всичко детско в мене [/quote]
    Ами пораствай! Тази снимка, с този текст, на този ден повече отиват на в-к Стършел, не мислиш ли?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  17. 17 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Супер е! Още няколко годинки и адиос петрол а арабелите - обратно в каменната ера!

  18. 18 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Тесла - айфонът на автомобилите, гъзарията - основен двигател на потреблението!

  19. 19 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#17] от "lustmord":

    ДА се помечтае все още е безплатно

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  20. 20 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    До коментар [#9] от "nv":

    Прав е за 60 к долара, тъй като нормалната цена в Щатите е 48 000, а за Европа няма даже определена цена, която ще е съобразена с данъчно и митническо облагане.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  21. 21 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 371 Весело

    До коментар [#19] от "Скакауец":

    Имаш дълбока емоционална връзка с гоуфу ли?

  22. 22 Профил на ems37520974
    ems37520974
    Рейтинг: 177 Неутрално

    [quote#15:"Скакауец"]Тези неща не стават " в един момент", не мислиш ли? И колко да са оптимални решенията? Поне 500км пробег със 120 км/ч. между 2 зареждания и най-много 15 мин. заряден процес. Нещо не го виждам да се е задал "моментът" на подобно "оптимално решение"..[/quote]

    Първите автомобили с двигатели с вътрешно горене и съвременните (зряла технология) се различават качествено, а срокът е над 100 г.
    Може по-късно да се заложи и на друго - примерно водородни клетки или технология, която сега нямаме предвид.
    Що се отнася до останалото - един ден нефта ще свърши ли поне ще стане ясно, че свършва.
    Нека да не разсъждаваме от гледна точка на сегашната ситуация. Оценката за първите автомобили често е била сходна на вашата - отрицание и насмешка.

    http://www.kultura.bg/bg/article/view/24552
  23. 23 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Тази в черно е доста симпатична... Само не се разбра за тия 350 км колко ток и трябва и за колко време зарежда. Също годността на батериите?

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  24. 24 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 851 Весело

    [quote#13:"pro_bono"]батерийте[/quote]

    На български множествено число се образува като се добави буквата "и" накрая, а не "й".

    батерии, а не "батерий"

    Софроний, Клавдий, силиций и т.н. са все в единствено число

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  25. 25 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Айдеее петроладжийте хептен утекоха.

  26. 26 Профил на ggbg_minko
    ggbg_minko
    Рейтинг: 402 Неутрално

    ...и петрола 2.5% надолу днес. Красота!

  27. 27 Профил на ggbg_minko
    ggbg_minko
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#2] от "nv":

    "Автомобил", не москвич и лада!

  28. 28 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#24] от "Торбалан":

    И забележете още следващия коментар. Сериозно, преди около десет (?) години като започна тази мода с -й за множествено число се чудех на какво се дължи и още нямам теория.

  29. 29 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 466 Весело

    Мога само да адмирирам Илон Мъск! Патологичната му упоритост и глад за риск вече поставят началото на края на фосилните горива. Такива хора променят света! Ако не беше той, едва ли и Нисан-Рено, камо ли Джи Ем щяха да инвестират в елавтомобилите. Тази година глобалните продажби на елавтомобили (без тротинетки, скутери и подобни) ще надминат 1 милион. С този темп на растеж на продажбите през 2021 комулативния брой на движещи се по света елавтомобили изцяло ще нулира ръста на потребление на петрол. Нужният брой в движение е около 14 милиона.
    Ако имаше поне пет-шестсуперчарджъра в България и Гърция, отдавна щях да прежаля пари за една Теслица С. В настоящия момент обаче човек може само да се повърти в София и максимум до Пловдив, а това за кола за 100К на старо е малко множко. С Нисан Лийф може да се направи същото за 20К, но пък тя е малко грозничка и така. Все още не съм се наканил...
    Както казва един мой приятел: Всеки Лийф- пирон в ковчега на Руслямска държава. Аз бих добавил: А всяка Тесла - пет

  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    До коментар [#23] от "angevins":

    Старт в 20:49 – 6% заряд (26 км пробег);
    В 20:59 (10 мин) – 27% заряд (111 км пробег);
    В 21:09 (20 мин) – 45% заряд (113 км пробег);
    В 21:19 (30 мин) – 58% заряд (182 км пробег);
    В 21:29 (40 мин) – 68% заряд (277 км пробег)

    Това са темповете, и все пак зависи от външната температура.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  31. 31 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#24] от "Торбалан":

    Не съм забелязал произношението да се е променило. И не са само по-млади хора и без това. Може би -ий им изглежда по-авторитетно?

  32. 32 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#30] от "hamilton F1":

    Техниката не ми е от любимите неща...Затова не разбрах добре. Искаш да кажеш че на всеки 40 минути трябва да я зареждаш?

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  33. 33 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Цената е 35 хил. долара преди отстъпките!
    В момента бонусът в САЩ за покупката на електрически автомобил е 7500 долара.
    Тоест на клиента му излиза 27500 долара след отстъпките.

  34. 34 Профил на consuelo
    consuelo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Авторе, Редакторе!
    Май грешите: Вие пишете:
    "при цена от 35 000 долара(почти 61 хил. лева), ако се ползват всички бонуси, които се предлагат в САЩ."

    В сайта ИМ пише по-различно от това, което сте превели:
    Starting price BEFORE incentives.
    https://www.teslamotors.com/model3

  35. 35 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#20] от "hamilton F1":

    Нова Тесла С 60 от Холандския цех струва точно 65 000€ без ДДС. В Щатите същата е 71 000$. Ако приемем, че ще се приложи същото ценообразуване и и курсово съотношение при нас Е серията би трябвало да струва 32 000€ без ДДС... Със серийното оборудване на Е, което анонсираха снощи, може да си вземеш за тези пари Пассат или пък базово БМВ 5, ако дилъра ти е приятел и модела е ЕОЛ.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    До коментар [#32] от "angevins":

    Показва, че за 40 мин. можеш да заредиш и то не на 100%, за достатъчно дълъг пробег

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  37. 37 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А в щата Колорадо дават допълнителен бонус от 6 хил. долара - значи чистата цена става 21500 долара.

  38. 38 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#28] от "neanonimen":
    " като започна тази мода с -й за множествено число се чудех на какво се дължи и още нямам теория."

    ЕЛЕМЕНТАРНО! На слаба езикова култура се дължи.

  39. 39 Профил на redsky
    redsky
    Рейтинг: 289 Неутрално

    В Германия една С класа почва от 82К евро, а Тесла модел С с 90 kWh батерия е почти 100К евро....

    И има само няколко суперчарджъри, така че ако нямаш късмет може следващият суперчарджър да е на 250 километра от мястото на което живееш.

  40. 40 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#29:"s.o.a.d."]В настоящия момент обаче човек може само да се повърти в София и максимум до Пловдив, а това за кола за 100К на старо е малко множко.[/quote]
    Обаче кеф цена няма!
    Една такава Тесла така изряза всичко на кръстовище - нямам думи! Не съм чел данни, но предполагам прави 100 за 4-5 секунди. Резачка.

  41. 41 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 613 Неутрално

    А на тези с малкия пробег: На всеки час половина кормуване трябва да има 15 мин почивка - оправяне на стойка, леко раздвижване на крака, тоалетна. И за 15мин отново си с пълен акумулатор.
    Тази кола не е за гастарбайтери, дето минават по 1000км нон-стоп и спят в колата да не харчат марки.

  42. 42 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 613 Неутрално

    И последно, но най-важното: сбъдват се научно-фантастичните разкази - електрически коли без шофьори.
    Първо компютрите ще доубият професията на машинист на влак, после ще захапят и шофьорите. Да му мислят тъпанарите - за тях ще остане само чистенето на канализацията.

  43. 43 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#29:"s.o.a.d."]Ако имаше поне пет-шестсуперчарджъра в България и Гърция, отдавна щях да прежаля пари за една Теслица[/quote]
    Еми те пък от Тесла чакат първо 50-60 такива като теб, за да прежалят те пари за 5-6 суперчжарджера - а сега де, яйцето или кокошката?
    Иначе бензина не бързайте да го отписвате. Той е перфектната "батерия" - в 1 кг има 12.7квч енергия. Вярно, с 30-40% КПД работи двигателя, но все пак не мъкнеш бадева 544 кг батерия за 80квч, или по 0.15 квч в 1 кг.
    Остава да измислят как да правят бензин чрез фотосинтеза. Растенията щом са го измилили, защо не и човека след някоя и друга година. Имало някакви едноклетъчни, които произвеждат мастни молекули, от които можело да се дестилира дизел после.

  44. 44 Профил на redsky
    redsky
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#40] от "qwerty":

    100 ги прави за 3 секунди.

  45. 45 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#41:"qwerty"]На всеки час половина кормуване трябва да има 15 мин почивка... за 15мин отново си с пълен акумулатор.[/quote]
    Това е ако няма 5-6 колеги на опашката преди теб, че тогава станаха 2 часа, през които тоя с нафтовата печка ще е вече на морето.
    [quote#42:"qwerty"]И последно, но най-важното: сбъдват се научно-фантастичните разкази - електрически коли без шофьори.[/quote]
    А какво пречи и кола с ДВГ да е без шофьор?

  46. 46 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 346 Любопитно

    До коментар [#38] от "vhv":

    Но откъде им е хрумнало едновременно на толкова много хора да пишат "ий" вместо "ии"? Затова социолингвистиката е интересна.

  47. 47 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "цена от 35 000 долара(почти 61 хил. лева), ако се ползват всички бонуси, "
    интересен превод на "before incentives" сте направили...

    ако се постараете малко може до 51 хил. лева да я докарата само с един по-добър превод

  48. 48 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2293 Весело

    [quote#41:"qwerty"]Тази кола не е за гастарбайтери, дето минават по 1000км нон-стоп и спят в колата да не харчат марки.[/quote]

    Кратко, точно и ясно!

  49. 49 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2293 Весело

    [quote#42:"qwerty"] Да му мислят тъпанарите - за тях ще остане само чистенето на канализацията.[/quote]

    Що, роботите на склад ли ще ги държат?

    Тъпанарите - на социални и евтина ракия. И ще гледат по ТВ-то, как другите, които не са спали в часовете в училище, живеят.

  50. 50 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 613 Неутрално

    [quote#45:"Камен"]На всеки час половина кормуване трябва да има 15 мин почивка... за 15мин отново си с пълен акумулатор.- цитат на коментар #41 от “qwerty”

    Това е ако няма 5-6 колеги на опашката преди теб, че тогава станаха 2 часа, през които тоя с нафтовата печка ще е вече на морето. [/quote]
    То ако стане опашка някъде от 5-6 коли никой няма да остане назад в надпреварата: на всяка сегашна бензинджийница ще има зарядни поне за 10-15 коли. Едно време бензина са го разнасяли по бензинджийниците във варели на каруци и са го купували във кофи.
    Приказвайте си.

  51. 51 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    [quote#45:"Камен"]ова е ако няма 5-6 колеги на опашката преди теб, че тогава станаха 2 часа, през които тоя с нафтовата печка ще е вече на морето.[/quote]


    https://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/gigafactory.pdf

  52. 52 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1376 Весело
  53. 53 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Вече си я поръчах!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  54. 54 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 686 Любопитно

    До коментар [#9] от "nv":

    Вярно. Моя грешка. За 60 хил. лева е доста добра кола. За "зеленото" обаче настоявам. От това което съм чел съм останал с впечатление, че за добиването на материалите, от които се правят батериите се използват неимоверни количества скални маси, което от своя страна означава, че минната индустрия разказва играта на огромни площи. Това хич не е грийн, но нейсе.

  55. 55 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Към ком 42: Уважавайте труда на хората, независимо шофьори, каналджии или програмисти са. Грозно е презрението към хора изкарващи си хляба с труд. А теслата имах удоволствието да направя драйв тест лично преди повече от година (чаках няколко месеца) та колата е почти съвършенна откъм дизайн и удобство

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  56. 56 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#6] от "полувишис":

    Ти пък...кви ти десет години,за лада петица се чакаше по 15-20 години..

  57. 57 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#13] от "pro_bono":

    БМВ има един модел, и той не само не е по-евтин, ами има и по-малък пробег, мощност и вътрешно пространство. Нисан има към 2 пъти по-малък пробег и към 2 пъти по-малка мощност, а цената от 20 000 е след данъчен кредит от 7500 долара.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  58. 58 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#42] от "qwerty":

    комунетата ще останат без работа петилетки преди тъпанарите

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  59. 59 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    Малка корекция на статията: тесла 3 с данъчното облекчение ще струва в САЩ около 28,000. Пробегът на едно зареждане се планира на 250 мили, т.е. умножено по 1609 метра това дава 402 километра пробег.
    Засега не планирам покупка.

  60. 60 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#53] от "Краде ми се мили мой!":

    браво. друго е да си я поръчаш от Ali Express.
    като мостра ли ще ти я изпрят на митницата?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  61. 61 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#54] от "znayko84":

    чак пък неимоверни не са, баш имоверни са си. Всичката енергия за добиването на материалите е отразена в цената. Неимоверни количества скални маси се използват при добива за други производства с хиляди пъти повече обеми отколкото за мижавите батерии на няколко стотин хиляди коли на година. Например стомана и алуминии или мед за инфраструктура, строежи, кораби да не мислиш че се добиват много екологично и без да се разруши и едно камъче? Ами водата за добива на петрол от шисти чрез фракинг? Или добива на петрол в канада? Имаш ли бегла представа колко земна маса се пренася и обработва за да се добие петрола там? Замърсяващите дейности много лесно могат да се сметнат, и досега няма никой да ги е сметнал че са повече от тези за производството на коли с ДВГ и добива и рафинирането на петрол за тях. Само дето след 10 години петрола е изгорен, а батерията може да се ползва стационарно за съхраняване възобновяема енергия за през нощта. А когато деградира толкова че и за това вече да не става, всичките материали са вътре и могат да се рециклират без да се изкопае и един кубик скална маса.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  62. 62 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#11] от "Скакауец":

    потърси в гугъл, опашките са си съвсем истински.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  63. 63 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#15] от "Скакауец":

    и кой точно ги определи тези параметри като оптимални? Всичко си има предимства и недостатъци, явно за много хора предимствата даже и на този модел, едва 10 години след началото на масовото производство на електромобили, са напълно достатъчни. За всеки влак си има пътници, ама който веднъж е карал тесла, не се е върнал по собствено желание на бензин или дизел.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  64. 64 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#54] от "znayko84":

    Защото добиването на петрол, карането му в огромни танкери и преработката му е много чиста индустрия .. моля Ви не ставайте смешни...
    Гигафабриката е най-чистата фабрика в света с изцяло автономно соларно захранване.. ако не друго Мъск го е грижа повече от повечето от нас за околната среда..
    Електромобилите са с около 90% КПД, а токът за зареждането му идва мин. 20% от чисти източници.. (и то в БГ.. без да слагаме АЕЦ-а). дори за сложите загуби по мрежата,,
    Подобен тип автомобили нямат нужда от смяна на масла и филтри на всеки 10 хил км .. познайте тези последните в БГ сервизите как се ползват и изхвърлят.. малка част от големите сервизи ги дават на фирми уж за преработка, а повечето малки сервизи горят маслата в печки зимата..
    ..да не продължавам..

  65. 65 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5595 Неутрално

    [quote#28:"neanonimen"]й за множествено число се чудех на какво се дължи и още нямам теория[/quote]
    На простотия. Като и ве вместо бе. Аве, вместо абе. Гарантирано показва спортно-селски произход.

    Gunter glieben glauchen globen
  66. 66 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#23] от "angevins":

    още няма данни, но ако се съди по сегашните им модели, най-малката батерия вероятно ще е към 50 кВч, зареждането зависи от това колк омощна е зарядната станция. Ако си на 220 волта у вас, ще има да почакаш, при 2-3 киловата отиват едно 20 часа. На трифазен ток, какъвто в германия примерно има всяко домакинство и няма да е чак толкова трудно да се прекара пред жилището или в гаража, ще е към 3-4 часа. На бързите зарядни станции на тесла дето са по 130 киловата, зареждането от нула до към 80% става за към 30-40 минути. След това тока значително намалява и последните 20% отнемат почти колкото първите 80%. Но пътуване от амстердам до мюнхен е само с 1-2 часа по-дълго отколкото с бензинова кола. Само дето тока на зарядните им станции е безплатен. За този евтин модел вероятно ще въведат някаква минимална такса за ползване, иначе няма да им излезе сметката.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  67. 68 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#64] от "p_s":

    да не забравяме и усещането като чакаш на светофар да пресечеш голям булевард, едно е да дишаш неизгорелите въглеводороди на бензина, или саждите и азотния окис на дизелите, друго е да чуваш само лекото жужене като тръгва електромобил.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  68. 69 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Тесла удари всички аналози в земята! Света върви бавно, но сигурно напред.

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  69. 70 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5595 Неутрално

    До коментар [#68] от "DareDebil":

    Карах електричката на Рено. Удоволствието е неописуемо.

    Gunter glieben glauchen globen
  70. 71 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#39] от "redsky":

    има доста суперчарджъри, и са така разположени че да можеш да сригнеш почти до всяка точка на германия и западна европа. Трябва доста да се постараеш за да отидеш в страни от тях. До времето когато почнат продажбите на този модел, броя на зарядните станции ще се удвои.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  71. 72 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#70] от "Blood Red Skies":

    сега си представи същото, ама с два пъти повече коне

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  72. 73 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Кратка справка в mobile.de показва, че най-евтината Тесла (втора ръка!) в Европа се продава за 49000 евро.
    Малко сме далеч от масовостта........

    Знанието е сила, информацията - власт
  73. 74 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Дневник поправете си грешката!!!

    Цената от $35 000 е преди всички бонуси и данъчни кредити. С тях е под 28 000!!!

  74. 75 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#43] от "Камен":

    с тая батерия от 560 кила изминаваш обаче 400 км при умерено каране. Аналогична петица или е-класа с голям мотор и автоматик тежи почти същите килограми, щото мъкнеш двигател, трансмисия, резервоар със 100 кила нафта и т.н. Решаващо е КПД-то, пробега на километър електричество ти излиза 3 пъти по-евтино отколкото на бензин или дизел.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  75. 76 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Никола Тесла заслужава още едно признание!

    Tony
  76. 77 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#76] от "Free person":

    той си е признат отдавна. Хубавото на компанията Тесла е че ползват електродвигател на неговия принцип, чиста мед без постоянни магнити. Доста от останалите производители ползват магнити, за да постигнат малко по-голяма мощност за обем и по-евтина и опростена електроника. Но когато бройките станат наистина големи, добива на постояни магнити ще се окаже проблем.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  77. 78 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 690 Весело

    Баща ми чака 12 години за заветната Лада , та една година за Тесла чакане ли е ?

  78. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3165 Неутрално

    Статията е пълна с грешки. Автомобила ще излезе края на следващата година, 2017-та и ще има стартова цена $35000. И с федералният данъчният кредит от $7500 (и кафигорнийският данъчен кредит $2500) Тесла 3 става по- евтина от бензиновите си конкуренти- БМВ 3 и Ауди А4. За $35000 получавате добре оборудван автомобил с пробег 215 мили, ускорение от 0 д0 100 за около 4 секунди, безплатно зареждане във всички станции на Тесла, панорамно стъкло на покрива, заден и преден багажник, 17 инчов екран и комфортна возия за 5 човека.

    Шевролет, Нисан, БМВ, Форд и останалите доста ще трябва да намалят цената на електрическите си автомобили за да бъдат конкурентни на Тесла 3. Според мен Шевролет Болт трябва да струва $30000 (сега $37000) преди данъчният кредит за да е конкурентен на Теслата.

    И ето, 2017-та- 2018 електрически автомобил ще е на цената на съизмерим бензинов. 2020 покупката на електрически автомобил ще струва ма- малко от покупката на съвместим бензинов.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 80 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Tesla says the most basic version of the Model 3 will start at $35,000, though the first ones delivered are expected to sell for far higher prices, perhaps even as much as $55,000 or $60,000 due to customers adding more features like a bigger battery pack with greater range.

    The automaker promises the base model will have a range of 215 miles fully charged.

  80. 81 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#79] от "Realist":
    Но федералният данъчен кредит е само за първите 200 000 автомобила,които ще продаде съответния производител...За щатските бонуси не съм наясно какви са им условията...

  81. 82 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#79] от "Realist":
    Мисля,че в тази Тесла монитора е 15 инчов,малко по-малък е от на по-скъпите Ес и Екс модели...

  82. 83 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#79:"Realist"]И ето, 2017-та- 2018 електрически автомобил ще е на цената на съизмерим бензинов. 2020 покупката на електрически автомобил ще струва ма- малко от покупката на съвместим бензинов. [/quote]

    А аз 1987 година бях 1.50 висок, 1990 станах 1.65, а 1992 1.80, значи 1995 трябваше да съм надминал Шакил О'Нийл ама нещо не се получи?
    Откъде знаеш след 5 години колко ще струва и как ще напредват технологиите? Елон Мъск може да казва така, ама той човека си прави маркетинга.
    Данъчния кредит е само за първите 200,000 коли в САЩ и след това намалява и после пък съвсем се премахва. То е ясно, че кредит може да се дава само докато обемите са бутикови, а като станат масови трябва да е на самоиздръжка.

  83. 84 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    "Говорейки за "Модел 3", анализаторите коментират, че за първи път в автомобилната индустрия има хора, готови да чакат повече от година за своя автомобил. "

    Тия анализатори и хабер си нямат за какво говорят.
    Да бяха питали първо - всеки Българин над 40-те щеше да им каже, че е съвсем нормално да чакаш 10-12 години за СВОЯ автомобил.
    Анализатори, дрън-дрън!

    А иначе - чакам с нетърпение да дойде моментът, в който ще мога да си купя електрическа кола.
    Цената на Теслата в САЩ е буквално смешна. Имайки предвид доживотното БЕЗПЛАТНО зареждане на никнещите като гъби зарядни станции...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  84. 85 Профил на p.petroff
    p.petroff
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тук в Германия от есента на всеки магазин Aldi ще има зарядни и докато се пазарува всеки ще може да си зарежда колата безплатно. Панелите вече са на покривите.

  85. 86 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#69] от "Hafen der Wahrheit":

    Батерийте са им добри, това е! А на второ място е Шавролет...

  86. 87 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    До коментар [#79] от "Realist":

    Tesla S 2013 има ускорение около 6 секунди, което е почти безшумно, просто чувството е невероятно. Карам около 12 хил мили годишно и за мен такава кола в градски условия ми върши идеална работа. Дори и на разстояние до 75-80 мили в едната посока и след това обратно, въобще няма нужда да поглеждаш екрана. И отново, за мен пак е идеално, защото, когато ходя до езерата, които традиционно са супер за риболов, те са на много по-малко разстояние от къщи. Аз може би сгреших, че не изчаках по-евтините варианти, но поне вътрешно в себе си изпитвам удовлетворение, че съм допринесъл с нещо за възхода на Тесла и в по-общ план за планетата ни.

  87. 88 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    [quote#7:"znayko84"]Абе то хубаво, но 60 хил. долара си е стряскаща цена. Да не говорим, че е твърде спорно колко е "зелена" тази кола, като се сметнат всички замърсяващи дейности свързани с производството на батериите й.[/quote]
    Ако искаш да си истински "зелен" карай каруца с кон и му събирай пръдните в балон който после кнцентрирай и захавяй на 40 метра под земята, защото те също са парникови газове, надявам се знаеш.

    California Über Alles
  88. 89 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Всичко е прекрасно чудесно,но ток от къде?Не всички държави имат Калифорния с 300 дена слънчево греене или бол водни централи като Норвегия. В Азия например няма перки и фотоволтаични паркове защото отнемат от обработваемата площ и хората там трябва да умрат от глад.Според мен е всяко чудо за три дена

  89. 90 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1062 Весело

    йей... наесен фъргам приуса и яхам теслата...!

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  90. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3165 Неутрално

    [quote#87:"GreenEyes"]Аз може би сгреших, че не изчаках по-евтините варианти,[/quote]

    Не си сгрешил, ти знаеш, аз карам плъг-ин хибрид, който купих 1 година и половина преди да излезе Model S. Жена ми кара хибрид, който е от времената когато единствената електрическа кола на пазара беше роудстера на Тесла. Всеки може да направи по нещо за природата и да подпомогне технологията. Защото това наистина е хай- тек, той накрая побеждава.

    Магазините на Тесла вчера приличаха на магизините на Епъл през 2007-ма когато излезе първият Ай-Фон. Имаше хора чакали на палатки по 3 дни за да резервират първи колата си.

    Поздрави!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3165 Неутрално

    [quote#83:"Камен"]Откъде знаеш след 5 години колко ще струва и как ще напредват технологиите? Елон Мъск може да казва така, ама той човека си прави маркетинга. [/quote]

    Ами, знам! Следя пазара от години, мечтаех едно време дори за EV1. Батериите паднаха много, 2010 година, когато излезнаха Волт и Лийф цената за киловатчас беше $1000. Сега е $145, съгласно не Илон Мъск, а ГМ. Това е цената на която ГМ купува батериите си от LG Chem.

    Мъск говори за нова батерия, която е 30% по- енегийно плътна и 30% по- евтина за 2017-та. Тесла има вече работеща Гигафабрика в Рино, Невада, която съм виждал с очите си. И която догодина ще бълва по 30 гигаватчава батерии на година. Равно на батерийното производство на целият свят за 2013-та. 2020-та, Гигафабриката ще произвежда 50 гигаватчаса батерии на година.

    Следете не само електрическите коли, но и индустриалните (домашните) зареждащи станции, които правят удобни фотоволтаиците и другите възобновяеми източници. Следващите 10 години ще са революция в автомобилите и революция в начина по който съхраняваме енергия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 93 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    До коментар [#91] от "Realist":

    Благодаря ти. Аз още от самото начало бях 100 процента сигурен, че Тесла ще промени света и то не само в автомобилостроенето. Това което прави Елън Мъск е направо потресаващо, истински Прометей на нашето време. Наскоро говорих с един мой приятел, който е кардилър в Ню Йорк, и той ми каза, че вторичният пазар на Тесла в последните 4-5 месеца е дръпнал нагоре. Това за мен означава две неща - първо, че Тесла и въобще ЕВ са станали така да се каже конвертируеми и съпоставими с колите с ДВГ, и второ, че Тесла винаги ще може да се препродаде, което дава допълнителна увереност в купувачите.
    Поздрави

  93. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3165 Неутрално

    До коментар [#83] от "Камен":

    Тесла 3 и без данъчният кредит е съвместима по цена с преките си конкуренти- тройката на БМВ и А4 на Ауди. Базовите модели и на БМВ-то, и на Аудито започват от същият диапазон. И за разлика от тях, Тесла 3 е по- добре оборудвана за базовата си цена.

    Оттук нататък започват ъпгрейдите, които за Тесла 3 вероятно ще са:

    1. По- голяма батерия.
    2. 4*4, т.нар модели D с два мотора на предните и задните колелета.
    3. По- голямо ускорение.

    Предполагам, че максималната цена ще е около $65000, цената от която започва Модел S

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 95 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 773 Неутрално

    [quote#21:"lustmord"]Имаш дълбока емоционална връзка с гоуфу ли?[/quote]
    Тц, не позна

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  95. 96 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3165 Неутрално

    За Гигафабрика в Рино, говорим за втората по големина машиностроителна сграда в света. Първата е тази на Боинг в Еверет, Вашингтон.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 97 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#63] от "DareDebil":
    Не ти вярвам нещо. Ако пътуваш повече от 100км на ден или често по 4-500км, Тесла няма как да те задържи като клиент. Това все още е въпрос на бъдеще, неопределено...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  97. 98 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#77] от "DareDebil":

    За мен Тесла е един от най-великите изобретатели,наистина!
    Горещо се надявам,че и тази разработка намери приложение,макар и в днешно време!Благодаря Ви за детайлната информация.

    Tony
  98. 99 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#94] от "Realist":
    3. По- голямо ускорение.

    Директно и драстично съкращаващо пробега до следващото зареждане?
    Ако е лъжа, блъскай минуси. Но ако е истина, бъди първо честен със себе си!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  99. 100 Профил на gonzalez
    *****
    Неутрално

    До коментар [#34] от "consuelo":

    при цена от 35 000 долара(почти 61 хил. лева), ако се ползват всички бонуси, които се предлагат в САЩ.

    Без финансови стимули електромобилът ще излиза около 45-50 хил. долара.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK