
© Опел
Опел Инсигния" с дизелов мотор с работен обем 1.6 литра и мощност 136 конски сили измина 2111 километра с един резервоар, при среден разход от 3.46 л/ 100 км, съобщиха от компанията. Това е с около 10% по-нисък разход от заводския, а рекордът е поставен от швейцареца Феликс Еголф.
Той е бивш пилот на пътнически самолет и част от група ентусиасти, наричащи се "хипермайлери", които се стремят към нисък разход на гориво при пътувания в нормални условия, а не на писта. С "Инсигния" Еголф тръгва от Люцерн и стига до Куксхафен на брега на Северно море. На връщане рекордьорът минава през Хановер, Касел и Сейнт Гален преди да финишира в Цюрих.
"От известно време се стремях да прекрача бариерата от 2000 километра, но не можех да открия подходящия за целта автомобил. Това маратонско изпитание с "Инсигния" е и демонстрация на факта, че всеки, който има желанието и способността да шофира съзнателно, предвиждайки предстоящите събития на пътя, би могъл с лекота да изравни и дори да подобри официалните данни по отношение на разхода на гориво", казва швейцарецът.
razlichen123
Рейтинг: 581 ВеселоОще малко и ще му повярвам!
pag
Рейтинг: 1237 ЛюбопитноИнтересно с каква средна скорост ги е изминал?
Знанието е сила, информацията - властПодозирам, че е кара не повече от 60 км/час, минималната възможна на 6-та скорост, с пускане по инерция с изгасен мотор и пр. хватки, с които гарантирано е съдрал нервите на стотици други шофьори и е предизвикал Бог знае колко предпоставки за произшествия.
Браво, значи.......
citoyen
Рейтинг: 860 НеутралноОт това по-добра реклама - здраве му кажи! Браво на Опел Инсиния!
noctacom
Рейтинг: 409 Неутралнос попътен вятър и багажник с платно на покрива
busy not easynavy
Рейтинг: 918 ВеселоА, един мармот ....................
Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разрядGligani
Рейтинг: 466 НеутралноБрех, сигурно я е гасил по Каселските баири, за да извади такава икономия. Дайте малко повече информация, Дневник. С каква скорост е пътувал, с темпомат или без, колко пътника/товар, в задръствания стоял ли е и т.н.?
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1421 НеутралноНапълно реалистичен резултат.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Организират се състезания за икономичност в цяла Европа вкл. и в България , често с рекламна цел.
петро
Рейтинг: 581 НеутралноБати и стиснатия швейцарец.
При таа ефтина навта.
Айде габровци, ама трябва и сигия.
ironhorse
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#6] от "Gligani":
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Поне този рекордьор можеше да публикува маршрута с ДжПиЕс координати, от където щяхме да видим средна скорост, денивелация и прочие.
hamiltonf
Рейтинг: 4633 ВеселоДо коментар [#2] от "pag":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Средната със сигурност около 60. А колко часа са му били необходими? Има - няма 35.
alextan
Рейтинг: 524 НеутралноИ на мен ми направи впечатление е, че е отишъл по един маршрут и се е върнал по друг. Тъй като Швейцария е високопланинска страна не би ли било по-правилно да се върне по същия маршрут?
Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването.
_dan_
Рейтинг: 606 ЛюбопитноИма още начини за пестене - Изключва климатици, касетофони, маха излишните неща от багажника, вкл. и резервната гума, а може да демонтира и част от седалките ...
Фолтсваген примерно щяха просто да модифицират софтуера да показва по-малък разход ...
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5901 НеутралноБай Ганю никога не вярва на такива новини. Виж, ако беше нещо от сорта "И Опел хванат в измама като ФВ" щеше да си умре от кеф.
Верно излиза, че добрата новина е лошата новина. Особено в България.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5901 Любопитно[quote#11:"alextan"]Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването. [/quote]
А каква е разликата, ако по-стръмното изкачване е на връщане?
pag
Рейтинг: 1237 Любопитно[quote#14:"Blood Red Skies"]А каква е разликата, ако по-стръмното изкачване е на връщане?[/quote]
Знанието е сила, информацията - властАко по-стръмното спускане е на отиване, би могъл да се спуска по инерция, със загасен мотор (и без серво ни на спирачки, ни на волан, което е опасно, ама "в името на рекорда" - с нулев разход), а по-плавното изкачване би позволило да кара на 6-та вместо на 5-та (или на 5-та вместо 4-та, принципа е един), с което да икономисва поне 15% от разхода.
yavooor
Рейтинг: 1518 Неутрално"Опел Инсигния" измина 2111 км с един резервоар!
А моята кола е изминала 250 000км с един резервоар.
alextan
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#15] от "pag":
Благодаря! Аз мо-добре не можеш да го напиша.
иначе - малко доказателство:
Цюрих: 408 м. надморска височина
Люцерн: 435 м.надморска височина
subsonic
Рейтинг: 651 ВеселоДо коментар [#5] от "navy":
Увива шоколада в калник от Калибра...а, такова, Инсигния.
accidental
Рейтинг: 617 НеутралноТова е впечатляващо, аз си купих SONATA PLUG-IN HYBRID и на дълги разтояния е около 43км на литър, но понеже карам под 10км на ден и това е на електичество, още не съм още зареждал с бензин откакто я купих преди два месица.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5901 НеутралноДо коментар [#15] от "pag":
По-плавното спускане обикновено пък е по-продължително и би изминал по-голямо разстояние по инерция. Не вярвам да са изключвали двигателя. Без серво спирачките не ловят, а без да се използва спирачната сила на двигателя и да се разчита само на спирачки, те ще прегреят. За изкачването съм съгласен.
Цайко
Рейтинг: 1086 Неутрално[quote#11:"alextan"]Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването. [/quote]
И? Енергията за издигане на тяло на височина h не зависи от маршрута, някой е бягал да пуши през часовете по физика.
adasha
Рейтинг: 237 НеутралноТова ще да е било най-досадното пътуване евър
Владислав Алексиев
Рейтинг: 245 НеутралноДо коментар [#2] от "pag":
Хаха! И то в Германия. На места с препоръчителна скорост 130. А и германските шофьори са като нашите. Често бибиткат и "подканят".
pag
Рейтинг: 1237 Весело[quote#3:"citoyen"]Браво на Опел Инсиния![/quote]
Знанието е сила, информацията - властХе, в края на 90-те години карах Ситроен АХ 1.4D (модел 1990 г.), атмосферен прост дизел, с мощност 51 к.с., 5 скорости и тегло точно 710 кг. (три врати).
Та, разхода му по книжка беше 3.2 л/100 при 90 км/час и РЕАЛНО се постигаха около 3.5 л/100.
Цитатче от Уикито:
In 1989, an naturally aspirated diesel AX, using the 1360 cc all aluminium alloy TUD engine, managed a figure of 2.7 litres per 100 kilometres (100 mpg-imp; 87 mpg-US), totalling over 1,000 miles (1,609 km) from Dover to Barcelona. This was the longest ever distance travelled on 10 imp gal (45.5 L; 12.0 US gal) of fuel and earned it a place in the Guinness Book of Records as the most economical production car.
Е, оттогава автомобилите наддадоха двойно и тройно на тегло, та сега четем и цъкаме за "рекорди", които преди 20 години ми бяха ежедневие, без никакви напъни.......
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5901 Неутрално[quote#17:"alextan"]Цюрих: 408 м. надморска височина
Люцерн: 435 м.надморска височина [/quote]
Всъщност, и двата града са на малка надморска височина. Тази височина, на фона на разстоянието от над 2000 км е пренебрежима.
alextan
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#21] от "Цайко":
Да, но височината е различна - спускал се е 435, а се е качвал 408.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5901 НеутралноДо коментар [#24] от "pag":
АХ е малка и лека кола. За нея е нормално да харчи 3л. Постижение е, когато го направиш с 3 пъти по-тежка и мощна кола.
tucker case
Рейтинг: 1040 Веселопреди години като си купих приус се бех побъркал да видя колко най-малко може да гори... рекорда ми беше 60 мили за 60 минути с 1 галон по 2/3 хайуей и 1/3 малки шося... 3.92 л/100
Now what's a few miles between the beauty and the beast...ма после ми мина и сега си карам нормално... гори нейде около 5/100
MyTwoCents
Рейтинг: 637 НеутралноДо коментар [#2] от "pag":
@)----,--'--Абсолютно съм съгласен. Като добавим и залепване във въздушната следа на ТИР, без климатик, фарове, вентилация и при затворени прозорци.
Друг е въпросът, че това постижение означава 75 л резервоар, което е необичайно. На служебната Тойота са сложили 45 л за бензин 1,6 и дори при икономично шофиране в смесен режим правя 5,8 и трябва да зареждам на 6-700 км.
pag
Рейтинг: 1237 Любопитно[quote#20:"Blood Red Skies"]По-плавното спускане обикновено пък е по-продължително и би изминал по-голямо разстояние по инерция. Не вярвам да са изключвали двигателя. Без серво спирачките не ловят, а без да се използва спирачната сила на двигателя и да се разчита само на спирачки, те ще прегреят.[/quote]
, същото и с волана.
Знанието е сила, информацията - властПри много плавно спускане съпротивлението на търкаляне ще е по-голямо от резултиращата сила и колата ще спре, или трябва да й се помага с мотора. Малък разход, но все пак много по-голям от нула.
Спирачките си работят и без серво, просто искат по-силно натискане (освен при Ситроените с хидропневматика до Ксантия включително
Колкото до прегряването - пак въпрос на избор на маршрут - наклонът да е такъв, че хем да е достатъчен колата да не спира, хем да не е толкова голям, че да се ускорява до високи скорости, които да налагат интензивно спиране.
Flat Mars Society
Рейтинг: 532 Неутрално[quote#15:"pag"]със загасен мотор [/quote]
ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192Не е нужно да се изключва мотора.Съвременните двигатели имат система за принудителен празен ход. При спускане,движение по инерция с включена предавка достъпът на гориво се спира.Ако си забелязал на по-нови коли, които имат и разходомер на дисплея, когато караш по този начин ти показва 0 разход.
MyTwoCents
Рейтинг: 637 Любопитно[quote#30:"pag"]ъпрос на избор на маршрут - наклонът да е такъв, че хем да е достатъчен колата да не спира, хем да не е толкова голям, че да се ускорява до високи скорости, които да налагат интензивно спиране. [/quote]
@)----,--'--Това е и моето наблюдение. Забелязал съм също, че изключването от скорост с разход на гориво на минимални обороти е по-икономично от карането на скорост с отпуснат пеадл и нулев разход – загубата на енергия в този случай е по-висока от разхода на гориво.
pag
Рейтинг: 1237 Весело[quote#27:"Blood Red Skies"]АХ е малка и лека кола. За нея е нормално да харчи 3л.[/quote]
Знанието е сила, информацията - властБа, нормално. Нещо, което фигурира в "Книгата на рекордите на Гинес" не е точно "нормално". Постигнато преди 27 (двадесет и седем) години.
Можете ли да ми кажете колко са СЪВРЕМЕННИТЕ малки (щото "леки" вече просто няма) коли, които горят 3 л/100 км?
Броят се на пръстите на едната ръка.......
Изобщо (мое мнение) през последните 20 години автомобилите бяха натъпкани с ненужни "екстри", които ги утежниха неимоверно, с всички произтичащи от това последици - разходи на гориво, метал, суровини, мотори по 200-300 к.с. за да имат горе-долу адекватна динамика.......
Сега само "инфотейнмънт центъра" заедно с усилвателя и тонколоните на една кола среден клас от по-скъпичките тежи 20-30 кила.....
MyTwoCents
Рейтинг: 637 Неутрално[quote#31:"Идеологически диверсант"]При спускане,движение по инерция с включена предавка достъпът на гориво се спира.[/quote]
@)----,--'--Но се губи инерция повече отколкото се пести гориво. Поне по мои наблюдения в случаите, когато скоростта на движение предполага обороти над тези на празен ход. А ако добавим и загубите в скоростната кутия, то изключването от скорост е определено по добрия вариант.
pag
Рейтинг: 1237 Любопитно[quote#31:"Идеологически диверсант"]Не е нужно да се изключва мотора.Съвременните двигатели имат система за принудителен празен ход.[/quote]
Знанието е сила, информацията - властТова го имаше още (например) в карбураторната Лада 2105 от 1980 година, беше реализирано с ключе-краен изключвател, електромагнитно клапанче на горивото и просто електронно блокче. Фиатите го имаха още в началото на 70-те ("петролната криза"!), предполагам и всички други прилични марки.
Спирачното усилие от двигателя обаче е голямо, има смисъл само по стръмен наклон, а тук говорим за рекорди, т.е. всяка икономийка е важна......
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5901 Неутрално[quote#30:"pag"]Спирачките си работят и без серво[/quote]
Те че работят - работят, но ти пробвал ли си да спреш тежаща почти 2 т. кола без серво, в нормален шосеен трафик? Почти 100% е сигурно, че не са гасили двигателя. В трафика щяха да се пребият като кучета на някой завой, например.
Много по-ефективен стил на каране етози, описан от самият автор на рекорда - "да шофира съзнателно, предвиждайки предстоящите събития на пътя,".
pag
Рейтинг: 1237 Любопитно[quote#29:"MyTwoCents"]Друг е въпросът, че това постижение означава 75 л резервоар, което е необичайно. [/quote]
Знанието е сила, информацията - властСпоред мен нормално. Служебният ми Ситроен С5 събира 72-73 литра, ако се налее до гърловината. Инсигнията е от същия клас.
Е, друг въпрос че е 3.0 V6 HDI (стандартно 240 к.с., в момента - около 300), автоматик, и гори средно 8.5 л/100. Според мен е много икономичен.....
pag
Рейтинг: 1237 Весело[quote#36:"Blood Red Skies"]Те че работят - работят, но ти пробвал ли си да спреш тежаща почти 2 т. кола без серво, в нормален шосеен трафик?[/quote]
Знанието е сила, информацията - властПробвал съм, не по мой избор - теглеха ме.
Не е приятно, никак......
Колкото до стила на каране - съгласен съм, това е най-важният фактор. Правил съм си експерименти, например от Нови Сад (Сърбия) до Стара Загора, при движение точно по ограниченията (с почти 300 к.с. под капака и автоматик, да напомня) постигнах 5.5 л/100, обаче щях да полудея от скука........
Форд Префект
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#15:"pag"]Ако по-стръмното спускане е на отиване, би могъл да се спуска по инерция, със загасен мотор (и без серво ни на спирачки, ни на волан, което е опасно, ама "в името на рекорда" - с нулев разход), [/quote]
Това някак си не мога да си го представя. С изгасен двигател колата става неуправляема и се превръща в подвижен ковчег. Освен това за нулев разход не е нужно да се гаси двигателят. Достатъчно е наклонът да позволява колата да се движи от инерцията и моторната спирачка да не намали прекалено много скоростта. Когато се отпусне педалът на газта, се задейства принудителният празен ход (всички съвременни автомобили го имат) и впръскването на гориво се прекъсва, а разходът на гориво е точно 0 л.
MyTwoCents
Рейтинг: 637 Неутрално[quote#36:"Blood Red Skies"]"да шофира съзнателно, предвиждайки предстоящите събития на пътя,"[/quote]
@)----,--'--Е да де. Аз се стремя да не натискам спирачката. При завой отпускаш газта 200-300 метра по-рано и сваляш скоростта с нулев разход вместо да натискаш и в последния момент да спреш със спирачки.
Много помага и познаването на маршрута. Като малък играех NFS и гледах да намялявам времето с правилни траектории. Сега с реално каране ежедневния ми маршрут е по половин час в едната посока и ми интересно да постигам минимален разход (от София до село през Цариградско).
bpcorp
Рейтинг: 922 НеутралноТо и Тесла модел С при 70 км/ч и без климатик изминава 750 км, но реалния и пробег с включен климатик и 100 км/ч е 520 км/ч
Форд Префект
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#24:"pag"]Хе, в края на 90-те години карах Ситроен АХ 1.4D (модел 1990 г.), атмосферен прост дизел, с мощност 51 к.с., 5 скорости и тегло точно 710 кг. (три врати).
Та, разхода му по книжка беше 3.2 л/100 при 90 км/час и РЕАЛНО се постигаха около 3.5 л/100. [/quote]
Няколко години по-рано, в началото на деветдесетте, карах същата колица, но 1,2 бензин. Харчеше малко повече от дизела, но и тя беше изключително икономична. След три години вярна служба я продадох. Като я взеха, сълзите ми напираха на очите. Много симпатично автомобилче и не ми беше създавало никакви грижи.
iwann1
Рейтинг: 237 Неутралноhttps://www.24chasa.bg/Article/5429751
Ето по-подробно за тази новина...
Иван К.
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#2] от "pag":
Ако караше с 60 на 6 , изобщо нямаше да изгори толкова малко , едва ли си толкова неосведомен , че най икономично е да се кара на най високата предавка , която има колата и скорот между 100-120 в зависимост от модела.
Tademan
Рейтинг: 859 ВеселоДобреее, впечатлих се!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pag
Рейтинг: 1237 Любопитно[quote#44:"Иван К."]едва ли си толкова неосведомен , че най икономично е да се кара на най високата предавка , която има колата и скорот между 100-120 в зависимост от модела.[/quote]
Знанието е сила, информацията - властГлупости. Не виждам смисъл да си губя времето да ви просвещавам.
rumensokolov
Рейтинг: 470 НеутралноМиналата година от София до Сандански при заводски показатели от 5.4 за извънградско с бензинов двигател постигнах 4.9. Средната ми скорост бе 77 км, при спазване на ограниченията, и спускания на скорост. Колата не казвам, да не правя реклама.
ddemivor
Рейтинг: 237 НеутралноАко направи същото ръкоделие на градско каране, ще стане интересно. Иначе, бабите, като карат по магистралите, изминават пак толкова, че и повече.
mitkokitkata
Рейтинг: 310 НеутралноУоу! Респект!
Athanatos
Рейтинг: 1363 Неутрално[quote#11:"alextan"]Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването.[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Това няма никакво значение.
Важни са началната и крайна надморска височина.
Между другото, аз без да се стремя да карам икономично, с кола малко по-голяма от Инсигнията, изминавам на дълъг път около 1250 км с един резервоар, при среден разход 4.8/100.
Ако започна да карам икономично съм убеден, че ще я сваля на 4.5/100, което за такава кола (ФИАТ Крома) не е никак зле.
Иван К.
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#47] от "pag":
Ако кара с 60 на 6 , което е трудно де , би изгорил повече, защото оборотите са твъде ниски и КПД на двигатяля спада значително от оптималното и така гори повече отколкото при 100 , нищо , че челното съпротивление и триенето на гумите са по високи , по високото КПД на двигателя при 100 километра на 6 компенсира тези загуби.
emilm13
Рейтинг: 409 ГневноЗащо никой не изчислява разходите в пари? 3,46 х 1,70 = 5,88 лв./100 км. Аз карам 10 год, Сааб 95 на газ (280 к.с.) и ако не вдигам повече от 100, гори 8 л. газ/100 км., което прави (по цената в Пловдив) 5,28 лв. Какъв рекорд???? И това без скъпи масла, филтри и НАПЪЛНО ЕКО. Стига с тези дизели! Само ни тровите!
emilm13
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#44] от "Иван К.":
Не ти е вярна информацията! При скорост над 70-80 км/час, рязко скачат и въздушното съпротивление и съпр. на асфалта.
Танас
Рейтинг: 1740 Неутрално[quote#43:"iwann1"]
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Ето по-подробно за тази новина...[/quote]
Прочетох линка. Да така е при 2000 об./мин. почти всички дизели са икономични. Преди години в една куриерска фирма карах Мерцедес Атего МВ 1318 Евро 4 фургон с падащ борд и противовятърен спойлер над кабината който бруто е 13 000 кг. нето 6 250 с три резервоара общо 320 литра и учудването ми беше, че при 6 500 нето товар ми даде 17.8 на 100 при 21 по каталог ! Пет пъти в хотела го смятах да няма грешка но нямаше.
Релацията беше София - Бургас с отбивка в Ст. Загора / гарата / като навсякъде карах по оборотомер 2000 - 2100 об.мин. естествено избягвах баирите като Карнобатският а минавах през града по по равното и сегакато прочетох статията първоначално си казах невъзможно е но като се сетих за камиона и си викам, че може и да ги и измине .
Танас
Рейтинг: 1740 НеутралноДо коментар [#44] от "Иван К.":
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.++++ абсолютно вярно.
petranica
Рейтинг: 466 НеутралноНе е проблем. Зависи от горивото, добавките, терена. Аз с моята Дачия - комби имам 3,6л/100 по маршрут София-Вакарел-София. Без съвсем да карам икономично.
Любов и светлина!Norman Granz
Рейтинг: 3077 НеутралноКолегата pag знае каква кола карам: малко под 2 тона, малко под 250 к.с. С нея съм стигал до Пловдив (разклона за Карлово) с 4.7 разход, отчетен по компютъра на автомобила.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.До един колега по-горе: разходът не зависи само от разликите в надморската височина, макар тя да е основен фактор. Дори да се двожим само по равно (в Небраска или Австралия), важно е как ползваме педалите.
Иван К.
Рейтинг: 294 Неутрално[quote#54:"emilm13"]Не ти е вярна информацията! При скорост над 70-80 км/час, рязко скачат и въздушното съпротивление и съпр. на асфалта. [/quote]
Обяснил съм го като за бавно развиващи , защо се получава така и кое компенсира съпротивлението и сцеплението , това е КПДто, повишеното КПД на двигателя при скорост 100 километра компенсира загубите , какво толкоз има да го пишим. Ако си карал кола на по ниска скорост съответно обороти за дадената предавка , двигателя боботи и придърпва , а това са загуби . Явно грешката ви идва , че май смятате разхода за време , да за 1 час вероятно с 60 на 6 колата ще изгори по малко отколкото със 100 на 6 , но ще се изминат само 60 километра. Като не ми вярвате направете си експеримент в реална обстановка.
Иван К.
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#47] от "pag":
До коментар [#54] от "emilm13":
Първоначален резултат: Opel Insignia отчете среден разход само 3.2 л/100 км дизелово гориво от Люцерн до Рюселсхайм при следна скорост 76 км/ч.
https://www.24chasa.bg/Article/5429751
DareDebil
Рейтинг: 863 НеутралноДо коментар [#33] от "pag":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Има и коли без екстри бе, кеф ти лада калина, кеф ти дачия, ама нещо не се харчат много. Незнайно защо ората са готови да платят за тия екстри... Дали не е защото така си правят времето зад волана по-приятно??? 50 кила за инфотейнмънт е малко множко, но даже и да беше толкова, това означава че клиента си е ПОРЪЧАЛ това оборудване, все още в ниския и средния клас това са доста скъпи опции.
yavooor
Рейтинг: 1518 Неутрално[quote#12:"_dan_"]Има още начини за пестене...Фолтсваген примерно щяха просто да модифицират софтуера...[/quote]
Колкото и VW да модифицират софтуера, не могат да компенсират модифицирания софтуер на бензиностанцията.
DareDebil
Рейтинг: 863 Любопитноотделно, ти в какво предпочиташ да си като се блъснеш челно - в тва ситроенче дето тежи няколко стотин кила и е здраво като тенекия за сирене, в нов опел като горния, или в мерцедес S-класа?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.hamiltonf
Рейтинг: 4633 ВеселоДо коментар [#59] от "Иван К.":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Сега, вече им го обясни ясно. Но надали ще има много разбрали.
navy
Рейтинг: 918 ВеселоКато гледам какви разходи реализират повечето от коментаторите подозирам ,че белотаджията от Правец го е закъсал !
Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разрядa4kataaa
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#15] от "pag":
Не знам как е в Швейцария, но в Германия магистралите са така проектирани, че максималния наклон да бъде константа. Ако не се лъжа, беше 4 градуса. Точно с цел, да няма стръмни изкачвания, съответно това удължава пътя, но го прави почти полегат.
Танас
Рейтинг: 1740 Неутрално[quote#59:"Иван К."]Ако си карал кола на по ниска скорост съответно обороти за дадената предавка , двигателя боботи и придърпва , а това са загуби .[/quote]
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.+++ само ще добвя както и ако е с 6 шестстепенна предавателна кутия връщащтите газове за повторно изгаряне запушват ержето и разхода се вдига а на бордния компютър се трупат грешки.
Форд Префект
Рейтинг: 581 Весело[quote#63:"DareDebil"]отделно, ти в какво предпочиташ да си като се блъснеш челно - в тва ситроенче дето тежи няколко стотин кила и е здраво като тенекия за сирене, в нов опел като горния, или в мерцедес S-класа? [/quote]
Човек не си купува кола, за да се блъска в каквото и да било. Или се лъжа? А и за да може избраните като вас да карат Мерцедес S класа, простолюдието трябва да се задоволи с нещо много по-скромно.
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 631 ВеселоАми нищо чудно, при вместимост на резервоара 70 литра!
Hatchback/2.0-CDTI-130-AG-DPF/1256
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!Това да не ви е Жигула или Лада
http://automobilio.info/en/Opel/Insignia/Insignia-
Fuel tank capacity 70 liter
Иначе турбодизелчетата могат да са много икономични.
Работен обем на двигателя (ходът на цилиндрите) едва 1,6 литра а мощността цели 130 коня.
Дачия Докер има вариант с 1,46 л и 90 коня (двигател на Рено).
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#20] от "Blood Red Skies":
Сервото е просто хидравличен усилвател.
Без серво спирачките не ловяли, а?
Ловят си, просто трябва яко да натискаш.
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#69] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
Сравняваш свежи ябълки с ошаф, оня мотор на Рено е поколение 10 години назад. Тогава излезна първото 1.5 дци.
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#59] от "Иван К.":
Всъщност всичко опира до кривата на въртящия момент.
На дизела той е изнесен много напред, което му позволява да се кара на ниски обороти и висока предавка, което дава икономията.
DareDebil
Рейтинг: 863 НеутралноДо коментар [#68] от "Форд Префект":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Лъжеш се, да, човек си купува такава кола че в случай на сблъсък да е максимално защитен. Тенекиените ситроенчета отпреди 20 години не предлагат почти никаква защита в сравнение със съвременните по-тежки но и много по-здрави коли. За старите лади да не говорим, те и за времето си бяха консерви. Колкото по-висок клас е колата, обикновено толкова по-здрава е при сблъсък и има повече системи за пасивна и активна безопасност, които спасяват животи. Но в българия много шофьори са хитри и карат без колан даже, а ако колата много мрънка, слагат само закопчалката на колана.
Отделно се лъжеш и че тия дето карали S-класите го правят на гърба на простолюдието, но това не е статия за болния мозък на карл маркс и абсурдните му умозаключения.
Форд Префект
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#73] от "DareDebil":
Нищо не си разбрал, но ти е простено. Поне настроението да беше погледнал.
Форд Префект
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#71:"niakoi_si"]Сравняваш свежи ябълки с ошаф, оня мотор на Рено е поколение 10 години назад. Тогава излезна първото 1.5 дци. [/quote]
Ето последният:
Смесен разход на гориво: 3,7 л. Е, Сигурно послъгват малко, но предполагам, че ако зад волана седне опитен шофьор, ще го докара като на Опела.
Форд Префект
Рейтинг: 581 ВеселоДо коментар [#73] от "DareDebil":
[quote#74:"Форд Префект"]Нищо не си разбрал, но ти е простено.[/quote]
Може бе трябваше да обясня защо ти е простено, най-вероятно не си се досетил, но досега нямам бан и смятам да продължавам в същия дух
pag
Рейтинг: 1237 Весело[quote#63:"DareDebil"]отделно, ти в какво предпочиташ да си като се блъснеш челно[/quote]
Знанието е сила, информацията - властПредпочитам да не се блъскам нито челно, нито странично, нито никак.
Гробищата са пълни с шофьори на ес-класи, въобразили си, че са безсмъртни.
Petleshev
Рейтинг: 3187 НеутралноЕ-хе-е-е-е...! Колко ли ще гори Астра, с такъв двигател и скоростна кутия?! Потекоха ми лигите...!
Бивш tww09306483.DareDebil
Рейтинг: 863 НеутралноДо коментар [#76] от "Форд Префект":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.твоята прошка означава много за мен, о Бенедикт Папа Римски
DareDebil
Рейтинг: 863 НеутралноДо коментар [#77] от "pag":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.понякога не зависи от теб дали искаш да се блъснеш или не. Не си сам на пътя, и не можеш да предвидиш кога пътната настилка ще те подведе или ще спукаш гума на магистрала. И даже и всяка една произведена S-класа да се блъсне така че шофьора да не оцелее, пак броят им ще бледнее пред катастрофите с коли произвеждани в милиони всяка година.
Иван К.
Рейтинг: 294 Неутрално[quote#72:"niakoi_si"]Всъщност всичко опира до кривата на въртящия момент.
На дизела той е изнесен много напред, което му позволява да се кара на ниски обороти и висока предавка, което дава икономията. [/quote]
Това изобщо не сме го коментирали , защо е толкова икономична тази кола и предимствата на дизела , а спора беше при каква скорост тази кола е най икономична на 6та предавка и дали този се е влачил с 60 километра за да постигне рекорда .
kamenl
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#21:"Цайко"]И? Енергията за издигане на тяло на височина h не зависи от маршрута, някой е бягал да пуши през часовете по физика.[/quote]
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.СтояновАйде да не опростяваме толкова. Енергията за издигане на тяло до височина е еднаква, обаче в зависимост от режима на мотора и КПД-то според режима му, на един автомобил може да е нужна от 2*х до 5*х, оттам и разлика в разхода.
Athanatos
Рейтинг: 1363 Неутрално[quote#58:"Norman Granz"]До един колега по-горе: разходът не зависи само от разликите в надморската височина, макар тя да е основен фактор. Дори да се двожим само по равно (в Небраска или Австралия), важно е как ползваме педалите[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Абсолютно вярно, колега, но аз допускам, че колата се кара по един и същ начин от един и същ водач, най-вероятно с автопилот.
Athanatos
Рейтинг: 1363 Неутрално[quote#69:"Хитрата сврака - с двата крака!"]Работен обем на двигателя (ходът на цилиндрите) едва 1,6 литра а мощността цели 130 коня. [/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Това е вярно, ама и турбо-бензинките не отстъпват хич.
На колега Фордчето (Фокус) е 1.0 литър с мощност 125 к.с.
Athanatos
Рейтинг: 1363 Неутрално[quote#66:"a4kataaa"]Не знам как е в Швейцария, но в Германия магистралите са така проектирани, че максималния наклон да бъде константа. Ако не се лъжа, беше 4 градуса. [/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Има си стандарт за допустимия максимален наклон на автомагистрала. Бях го писал преди време в статиите за верижната катастрофа в тунела на Витиня. Не ми се рови да го гледам точно колко е у нас, но има.