"Опел Инсигния" измина 2111 км с един резервоар

"Опел Инсигния" измина 2111 км с един резервоар

© Опел



Опел Инсигния" с дизелов мотор с работен обем 1.6 литра и мощност 136 конски сили измина 2111 километра с един резервоар, при среден разход от 3.46 л/ 100 км, съобщиха от компанията. Това е с около 10% по-нисък разход от заводския, а рекордът е поставен от швейцареца Феликс Еголф.


Той е бивш пилот на пътнически самолет и част от група ентусиасти, наричащи се "хипермайлери", които се стремят към нисък разход на гориво при пътувания в нормални условия, а не на писта. С "Инсигния" Еголф тръгва от Люцерн и стига до Куксхафен на брега на Северно море. На връщане рекордьорът минава през Хановер, Касел и Сейнт Гален преди да финишира в Цюрих.


"От известно време се стремях да прекрача бариерата от 2000 километра, но не можех да открия подходящия за целта автомобил. Това маратонско изпитание с "Инсигния" е и демонстрация на факта, че всеки, който има желанието и способността да шофира съзнателно, предвиждайки предстоящите събития на пътя, би могъл с лекота да изравни и дори да подобри официалните данни по отношение на разхода на гориво", казва швейцарецът.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 522 Весело

    Още малко и ще му повярвам!

  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Любопитно

    Интересно с каква средна скорост ги е изминал?
    Подозирам, че е кара не повече от 60 км/час, минималната възможна на 6-та скорост, с пускане по инерция с изгасен мотор и пр. хватки, с които гарантирано е съдрал нервите на стотици други шофьори и е предизвикал Бог знае колко предпоставки за произшествия.
    Браво, значи.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    От това по-добра реклама - здраве му кажи! Браво на Опел Инсиния!

  4. 4 Профил на noctacom
    noctacom
    Рейтинг: 367 Неутрално

    с попътен вятър и багажник с платно на покрива

    busy not easy
  5. 5 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 834 Весело

    А, един мармот ....................

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  6. 6 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Брех, сигурно я е гасил по Каселските баири, за да извади такава икономия. Дайте малко повече информация, Дневник. С каква скорост е пътувал, с темпомат или без, колко пътника/товар, в задръствания стоял ли е и т.н.?

  7. 7 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Напълно реалистичен резултат.
    Организират се състезания за икономичност в цяла Европа вкл. и в България , често с рекламна цел.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  8. 8 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Бати и стиснатия швейцарец.
    При таа ефтина навта.
    Айде габровци, ама трябва и сигия.

  9. 9 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#6] от "Gligani":

    Поне този рекордьор можеше да публикува маршрута с ДжПиЕс координати, от където щяхме да видим средна скорост, денивелация и прочие.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4852 Весело

    До коментар [#2] от "pag":

    Средната със сигурност около 60. А колко часа са му били необходими? Има - няма 35.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  11. 11 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 535 Неутрално

    И на мен ми направи впечатление е, че е отишъл по един маршрут и се е върнал по друг. Тъй като Швейцария е високопланинска страна не би ли било по-правилно да се върне по същия маршрут?
    Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването.

  12. 12 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 573 Любопитно

    Има още начини за пестене - Изключва климатици, касетофони, маха излишните неща от багажника, вкл. и резервната гума, а може да демонтира и част от седалките ...
    Фолтсваген примерно щяха просто да модифицират софтуера да показва по-малък разход ...

  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    Бай Ганю никога не вярва на такива новини. Виж, ако беше нещо от сорта "И Опел хванат в измама като ФВ" щеше да си умре от кеф.
    Верно излиза, че добрата новина е лошата новина. Особено в България.

    Gunter glieben glauchen globen
  14. 14 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4321 Любопитно

    [quote#11:"alextan"]Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването. [/quote]
    А каква е разликата, ако по-стръмното изкачване е на връщане?

    Gunter glieben glauchen globen
  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Любопитно

    [quote#14:"Blood Red Skies"]А каква е разликата, ако по-стръмното изкачване е на връщане?[/quote]

    Ако по-стръмното спускане е на отиване, би могъл да се спуска по инерция, със загасен мотор (и без серво ни на спирачки, ни на волан, което е опасно, ама "в името на рекорда" - с нулев разход), а по-плавното изкачване би позволило да кара на 6-та вместо на 5-та (или на 5-та вместо 4-та, принципа е един), с което да икономисва поне 15% от разхода.

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 777 Неутрално

    "Опел Инсигния" измина 2111 км с един резервоар!
    А моята кола е изминала 250 000км с един резервоар.

  17. 17 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#15] от "pag":

    Благодаря! Аз мо-добре не можеш да го напиша.
    иначе - малко доказателство:
    Цюрих: 408 м. надморска височина
    Люцерн: 435 м.надморска височина

  18. 18 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 517 Весело

    До коментар [#5] от "navy":

    Увива шоколада в калник от Калибра...а, такова, Инсигния.

  19. 19 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Това е впечатляващо, аз си купих SONATA PLUG-IN HYBRID и на дълги разтояния е около 43км на литър, но понеже карам под 10км на ден и това е на електичество, още не съм още зареждал с бензин откакто я купих преди два месица.

  20. 20 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    До коментар [#15] от "pag":

    По-плавното спускане обикновено пък е по-продължително и би изминал по-голямо разстояние по инерция. Не вярвам да са изключвали двигателя. Без серво спирачките не ловят, а без да се използва спирачната сила на двигателя и да се разчита само на спирачки, те ще прегреят. За изкачването съм съгласен.

    Gunter glieben glauchen globen
  21. 21 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    [quote#11:"alextan"]Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването. [/quote]
    И? Енергията за издигане на тяло на височина h не зависи от маршрута, някой е бягал да пуши през часовете по физика.

  22. 22 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Това ще да е било най-досадното пътуване евър

  23. 23 Профил на Владислав Алексиев
    Владислав Алексиев
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#2] от "pag":
    Хаха! И то в Германия. На места с препоръчителна скорост 130. А и германските шофьори са като нашите. Често бибиткат и "подканят".

  24. 24 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Весело

    [quote#3:"citoyen"]Браво на Опел Инсиния![/quote]

    Хе, в края на 90-те години карах Ситроен АХ 1.4D (модел 1990 г.), атмосферен прост дизел, с мощност 51 к.с., 5 скорости и тегло точно 710 кг. (три врати).
    Та, разхода му по книжка беше 3.2 л/100 при 90 км/час и РЕАЛНО се постигаха около 3.5 л/100.
    Цитатче от Уикито:
    In 1989, an naturally aspirated diesel AX, using the 1360 cc all aluminium alloy TUD engine, managed a figure of 2.7 litres per 100 kilometres (100 mpg-imp; 87 mpg-US), totalling over 1,000 miles (1,609 km) from Dover to Barcelona. This was the longest ever distance travelled on 10 imp gal (45.5 L; 12.0 US gal) of fuel and earned it a place in the Guinness Book of Records as the most economical production car.
    Е, оттогава автомобилите наддадоха двойно и тройно на тегло, та сега четем и цъкаме за "рекорди", които преди 20 години ми бяха ежедневие, без никакви напъни.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  25. 25 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    [quote#17:"alextan"]Цюрих: 408 м. надморска височина
    Люцерн: 435 м.надморска височина [/quote]
    Всъщност, и двата града са на малка надморска височина. Тази височина, на фона на разстоянието от над 2000 км е пренебрежима.

    Gunter glieben glauchen globen
  26. 26 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#21] от "Цайко":

    Да, но височината е различна - спускал се е 435, а се е качвал 408.

  27. 27 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    До коментар [#24] от "pag":

    АХ е малка и лека кола. За нея е нормално да харчи 3л. Постижение е, когато го направиш с 3 пъти по-тежка и мощна кола.

    Gunter glieben glauchen globen
  28. 28 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1277 Весело

    преди години като си купих приус се бех побъркал да видя колко най-малко може да гори... рекорда ми беше 60 мили за 60 минути с 1 галон по 2/3 хайуей и 1/3 малки шося... 3.92 л/100
    ма после ми мина и сега си карам нормално... гори нейде около 5/100

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  29. 29 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#2] от "pag":

    Абсолютно съм съгласен. Като добавим и залепване във въздушната следа на ТИР, без климатик, фарове, вентилация и при затворени прозорци.

    Друг е въпросът, че това постижение означава 75 л резервоар, което е необичайно. На служебната Тойота са сложили 45 л за бензин 1,6 и дори при икономично шофиране в смесен режим правя 5,8 и трябва да зареждам на 6-700 км.

    @)----,--'--
  30. 30 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Любопитно

    [quote#20:"Blood Red Skies"]По-плавното спускане обикновено пък е по-продължително и би изминал по-голямо разстояние по инерция. Не вярвам да са изключвали двигателя. Без серво спирачките не ловят, а без да се използва спирачната сила на двигателя и да се разчита само на спирачки, те ще прегреят.[/quote]

    При много плавно спускане съпротивлението на търкаляне ще е по-голямо от резултиращата сила и колата ще спре, или трябва да й се помага с мотора. Малък разход, но все пак много по-голям от нула.
    Спирачките си работят и без серво, просто искат по-силно натискане (освен при Ситроените с хидропневматика до Ксантия включително , същото и с волана.
    Колкото до прегряването - пак въпрос на избор на маршрут - наклонът да е такъв, че хем да е достатъчен колата да не спира, хем да не е толкова голям, че да се ускорява до високи скорости, които да налагат интензивно спиране.

    Знанието е сила, информацията - власт
  31. 31 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 484 Неутрално

    [quote#15:"pag"]със загасен мотор [/quote]


    Не е нужно да се изключва мотора.Съвременните двигатели имат система за принудителен празен ход. При спускане,движение по инерция с включена предавка достъпът на гориво се спира.Ако си забелязал на по-нови коли, които имат и разходомер на дисплея, когато караш по този начин ти показва 0 разход.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  32. 32 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 680 Любопитно

    [quote#30:"pag"]ъпрос на избор на маршрут - наклонът да е такъв, че хем да е достатъчен колата да не спира, хем да не е толкова голям, че да се ускорява до високи скорости, които да налагат интензивно спиране. [/quote]

    Това е и моето наблюдение. Забелязал съм също, че изключването от скорост с разход на гориво на минимални обороти е по-икономично от карането на скорост с отпуснат пеадл и нулев разход – загубата на енергия в този случай е по-висока от разхода на гориво.

    @)----,--'--
  33. 33 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Весело

    [quote#27:"Blood Red Skies"]АХ е малка и лека кола. За нея е нормално да харчи 3л.[/quote]

    Ба, нормално. Нещо, което фигурира в "Книгата на рекордите на Гинес" не е точно "нормално". Постигнато преди 27 (двадесет и седем) години.
    Можете ли да ми кажете колко са СЪВРЕМЕННИТЕ малки (щото "леки" вече просто няма) коли, които горят 3 л/100 км?
    Броят се на пръстите на едната ръка.......

    Изобщо (мое мнение) през последните 20 години автомобилите бяха натъпкани с ненужни "екстри", които ги утежниха неимоверно, с всички произтичащи от това последици - разходи на гориво, метал, суровини, мотори по 200-300 к.с. за да имат горе-долу адекватна динамика.......
    Сега само "инфотейнмънт центъра" заедно с усилвателя и тонколоните на една кола среден клас от по-скъпичките тежи 20-30 кила.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  34. 34 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#31:"Идеологически диверсант"]При спускане,движение по инерция с включена предавка достъпът на гориво се спира.[/quote]

    Но се губи инерция повече отколкото се пести гориво. Поне по мои наблюдения в случаите, когато скоростта на движение предполага обороти над тези на празен ход. А ако добавим и загубите в скоростната кутия, то изключването от скорост е определено по добрия вариант.

    @)----,--'--
  35. 35 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Любопитно

    [quote#31:"Идеологически диверсант"]Не е нужно да се изключва мотора.Съвременните двигатели имат система за принудителен празен ход.[/quote]

    Това го имаше още (например) в карбураторната Лада 2105 от 1980 година, беше реализирано с ключе-краен изключвател, електромагнитно клапанче на горивото и просто електронно блокче. Фиатите го имаха още в началото на 70-те ("петролната криза"!), предполагам и всички други прилични марки.
    Спирачното усилие от двигателя обаче е голямо, има смисъл само по стръмен наклон, а тук говорим за рекорди, т.е. всяка икономийка е важна......

    Знанието е сила, информацията - власт
  36. 36 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    [quote#30:"pag"]Спирачките си работят и без серво[/quote]
    Те че работят - работят, но ти пробвал ли си да спреш тежаща почти 2 т. кола без серво, в нормален шосеен трафик? Почти 100% е сигурно, че не са гасили двигателя. В трафика щяха да се пребият като кучета на някой завой, например.
    Много по-ефективен стил на каране етози, описан от самият автор на рекорда - "да шофира съзнателно, предвиждайки предстоящите събития на пътя,".

    Gunter glieben glauchen globen
  37. 37 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Любопитно

    [quote#29:"MyTwoCents"]Друг е въпросът, че това постижение означава 75 л резервоар, което е необичайно. [/quote]

    Според мен нормално. Служебният ми Ситроен С5 събира 72-73 литра, ако се налее до гърловината. Инсигнията е от същия клас.
    Е, друг въпрос че е 3.0 V6 HDI (стандартно 240 к.с., в момента - около 300), автоматик, и гори средно 8.5 л/100. Според мен е много икономичен.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  38. 38 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Весело

    [quote#36:"Blood Red Skies"]Те че работят - работят, но ти пробвал ли си да спреш тежаща почти 2 т. кола без серво, в нормален шосеен трафик?[/quote]

    Пробвал съм, не по мой избор - теглеха ме.
    Не е приятно, никак......
    Колкото до стила на каране - съгласен съм, това е най-важният фактор. Правил съм си експерименти, например от Нови Сад (Сърбия) до Стара Загора, при движение точно по ограниченията (с почти 300 к.с. под капака и автоматик, да напомня) постигнах 5.5 л/100, обаче щях да полудея от скука........

    Знанието е сила, информацията - власт
  39. 39 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 496 Неутрално

    [quote#15:"pag"]Ако по-стръмното спускане е на отиване, би могъл да се спуска по инерция, със загасен мотор (и без серво ни на спирачки, ни на волан, което е опасно, ама "в името на рекорда" - с нулев разход), [/quote]

    Това някак си не мога да си го представя. С изгасен двигател колата става неуправляема и се превръща в подвижен ковчег. Освен това за нулев разход не е нужно да се гаси двигателят. Достатъчно е наклонът да позволява колата да се движи от инерцията и моторната спирачка да не намали прекалено много скоростта. Когато се отпусне педалът на газта, се задейства принудителният празен ход (всички съвременни автомобили го имат) и впръскването на гориво се прекъсва, а разходът на гориво е точно 0 л.

  40. 40 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#36:"Blood Red Skies"]"да шофира съзнателно, предвиждайки предстоящите събития на пътя,"[/quote]
    Е да де. Аз се стремя да не натискам спирачката. При завой отпускаш газта 200-300 метра по-рано и сваляш скоростта с нулев разход вместо да натискаш и в последния момент да спреш със спирачки.

    Много помага и познаването на маршрута. Като малък играех NFS и гледах да намялявам времето с правилни траектории. Сега с реално каране ежедневния ми маршрут е по половин час в едната посока и ми интересно да постигам минимален разход (от София до село през Цариградско).

    @)----,--'--
  41. 41 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 820 Неутрално

    То и Тесла модел С при 70 км/ч и без климатик изминава 750 км, но реалния и пробег с включен климатик и 100 км/ч е 520 км/ч

  42. 42 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 496 Неутрално

    [quote#24:"pag"]Хе, в края на 90-те години карах Ситроен АХ 1.4D (модел 1990 г.), атмосферен прост дизел, с мощност 51 к.с., 5 скорости и тегло точно 710 кг. (три врати).
    Та, разхода му по книжка беше 3.2 л/100 при 90 км/час и РЕАЛНО се постигаха около 3.5 л/100. [/quote]

    Няколко години по-рано, в началото на деветдесетте, карах същата колица, но 1,2 бензин. Харчеше малко повече от дизела, но и тя беше изключително икономична. След три години вярна служба я продадох. Като я взеха, сълзите ми напираха на очите. Много симпатично автомобилче и не ми беше създавало никакви грижи.

  43. 43 Профил на iwann1
    iwann1
    Рейтинг: 213 Неутрално
  44. 44 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    До коментар [#2] от "pag":

    Ако караше с 60 на 6 , изобщо нямаше да изгори толкова малко , едва ли си толкова неосведомен , че най икономично е да се кара на най високата предавка , която има колата и скорот между 100-120 в зависимост от модела.

  45. 45 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 896 Весело

    Добреее, впечатлих се!

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Любопитно

    [quote#44:"Иван К."]едва ли си толкова неосведомен , че най икономично е да се кара на най високата предавка , която има колата и скорот между 100-120 в зависимост от модела.[/quote]

    Глупости. Не виждам смисъл да си губя времето да ви просвещавам.

    Знанието е сила, информацията - власт
  48. 48 Профил на rumensokolov
    rumensokolov
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Миналата година от София до Сандански при заводски показатели от 5.4 за извънградско с бензинов двигател постигнах 4.9. Средната ми скорост бе 77 км, при спазване на ограниченията, и спускания на скорост. Колата не казвам, да не правя реклама.

  49. 49 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ако направи същото ръкоделие на градско каране, ще стане интересно. Иначе, бабите, като карат по магистралите, изминават пак толкова, че и повече.

  50. 50 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 274 Неутрално
  51. 51 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    [quote#11:"alextan"]Защото така избран той би могъл умишлено да се спуска повече на отиване, а навръщане да избере по-равнинен път за изкачването.[/quote]
    Това няма никакво значение.
    Важни са началната и крайна надморска височина.

    Между другото, аз без да се стремя да карам икономично, с кола малко по-голяма от Инсигнията, изминавам на дълъг път около 1250 км с един резервоар, при среден разход 4.8/100.
    Ако започна да карам икономично съм убеден, че ще я сваля на 4.5/100, което за такава кола (ФИАТ Крома) не е никак зле.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  52. 52 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    До коментар [#47] от "pag":

    Ако кара с 60 на 6 , което е трудно де , би изгорил повече, защото оборотите са твъде ниски и КПД на двигатяля спада значително от оптималното и така гори повече отколкото при 100 , нищо , че челното съпротивление и триенето на гумите са по високи , по високото КПД на двигателя при 100 километра на 6 компенсира тези загуби.

  53. 53 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 418 Гневно

    Защо никой не изчислява разходите в пари? 3,46 х 1,70 = 5,88 лв./100 км. Аз карам 10 год, Сааб 95 на газ (280 к.с.) и ако не вдигам повече от 100, гори 8 л. газ/100 км., което прави (по цената в Пловдив) 5,28 лв. Какъв рекорд???? И това без скъпи масла, филтри и НАПЪЛНО ЕКО. Стига с тези дизели! Само ни тровите!

  54. 54 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#44] от "Иван К.":
    Не ти е вярна информацията! При скорост над 70-80 км/час, рязко скачат и въздушното съпротивление и съпр. на асфалта.

  55. 55 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    [quote#43:"iwann1"]
    Ето по-подробно за тази новина...[/quote]

    Прочетох линка. Да така е при 2000 об./мин. почти всички дизели са икономични. Преди години в една куриерска фирма карах Мерцедес Атего МВ 1318 Евро 4 фургон с падащ борд и противовятърен спойлер над кабината който бруто е 13 000 кг. нето 6 250 с три резервоара общо 320 литра и учудването ми беше, че при 6 500 нето товар ми даде 17.8 на 100 при 21 по каталог ! Пет пъти в хотела го смятах да няма грешка но нямаше.
    Релацията беше София - Бургас с отбивка в Ст. Загора / гарата / като навсякъде карах по оборотомер 2000 - 2100 об.мин. естествено избягвах баирите като Карнобатският а минавах през града по по равното и сегакато прочетох статията първоначално си казах невъзможно е но като се сетих за камиона и си викам, че може и да ги и измине .

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  56. 56 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    До коментар [#44] от "Иван К.":

    ++++ абсолютно вярно.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  57. 57 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Не е проблем. Зависи от горивото, добавките, терена. Аз с моята Дачия - комби имам 3,6л/100 по маршрут София-Вакарел-София. Без съвсем да карам икономично.

    Любов и светлина!
  58. 58 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3866 Неутрално

    Колегата pag знае каква кола карам: малко под 2 тона, малко под 250 к.с. С нея съм стигал до Пловдив (разклона за Карлово) с 4.7 разход, отчетен по компютъра на автомобила.

    До един колега по-горе: разходът не зависи само от разликите в надморската височина, макар тя да е основен фактор. Дори да се двожим само по равно (в Небраска или Австралия), важно е как ползваме педалите.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  59. 59 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    [quote#54:"emilm13"]Не ти е вярна информацията! При скорост над 70-80 км/час, рязко скачат и въздушното съпротивление и съпр. на асфалта. [/quote]

    Обяснил съм го като за бавно развиващи , защо се получава така и кое компенсира съпротивлението и сцеплението , това е КПДто, повишеното КПД на двигателя при скорост 100 километра компенсира загубите , какво толкоз има да го пишим. Ако си карал кола на по ниска скорост съответно обороти за дадената предавка , двигателя боботи и придърпва , а това са загуби . Явно грешката ви идва , че май смятате разхода за време , да за 1 час вероятно с 60 на 6 колата ще изгори по малко отколкото със 100 на 6 , но ще се изминат само 60 километра. Като не ми вярвате направете си експеримент в реална обстановка.

  60. 60 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    До коментар [#47] от "pag":


    До коментар [#54] от "emilm13":

    Първоначален резултат: Opel Insignia отчете среден разход само 3.2 л/100 км дизелово гориво от Люцерн до Рюселсхайм при следна скорост 76 км/ч.

    https://www.24chasa.bg/Article/5429751

  61. 61 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#33] от "pag":

    Има и коли без екстри бе, кеф ти лада калина, кеф ти дачия, ама нещо не се харчат много. Незнайно защо ората са готови да платят за тия екстри... Дали не е защото така си правят времето зад волана по-приятно??? 50 кила за инфотейнмънт е малко множко, но даже и да беше толкова, това означава че клиента си е ПОРЪЧАЛ това оборудване, все още в ниския и средния клас това са доста скъпи опции.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  62. 62 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 777 Неутрално

    [quote#12:"_dan_"]Има още начини за пестене...Фолтсваген примерно щяха просто да модифицират софтуера...[/quote]
    Колкото и VW да модифицират софтуера, не могат да компенсират модифицирания софтуер на бензиностанцията.

  63. 63 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 696 Любопитно

    отделно, ти в какво предпочиташ да си като се блъснеш челно - в тва ситроенче дето тежи няколко стотин кила и е здраво като тенекия за сирене, в нов опел като горния, или в мерцедес S-класа?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  64. 64 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4852 Весело

    До коментар [#59] от "Иван К.":

    Сега, вече им го обясни ясно. Но надали ще има много разбрали.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  65. 65 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 834 Весело

    Като гледам какви разходи реализират повечето от коментаторите подозирам ,че белотаджията от Правец го е закъсал !

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  66. 66 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#15] от "pag":

    Не знам как е в Швейцария, но в Германия магистралите са така проектирани, че максималния наклон да бъде константа. Ако не се лъжа, беше 4 градуса. Точно с цел, да няма стръмни изкачвания, съответно това удължава пътя, но го прави почти полегат.

  67. 67 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    [quote#59:"Иван К."]Ако си карал кола на по ниска скорост съответно обороти за дадената предавка , двигателя боботи и придърпва , а това са загуби .[/quote]

    +++ само ще добвя както и ако е с 6 шестстепенна предавателна кутия връщащтите газове за повторно изгаряне запушват ержето и разхода се вдига а на бордния компютър се трупат грешки.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  68. 68 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 496 Весело

    [quote#63:"DareDebil"]отделно, ти в какво предпочиташ да си като се блъснеш челно - в тва ситроенче дето тежи няколко стотин кила и е здраво като тенекия за сирене, в нов опел като горния, или в мерцедес S-класа? [/quote]

    Човек не си купува кола, за да се блъска в каквото и да било. Или се лъжа? А и за да може избраните като вас да карат Мерцедес S класа, простолюдието трябва да се задоволи с нещо много по-скромно.

  69. 69 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 575 Весело

    Ами нищо чудно, при вместимост на резервоара 70 литра!
    Това да не ви е Жигула или Лада
    http://automobilio.info/en/Opel/Insignia/Insignia-Hatchback/2.0-CDTI-130-AG-DPF/1256
    Fuel tank capacity 70 liter
    Иначе турбодизелчетата могат да са много икономични.
    Работен обем на двигателя (ходът на цилиндрите) едва 1,6 литра а мощността цели 130 коня.
    Дачия Докер има вариант с 1,46 л и 90 коня (двигател на Рено).

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  70. 70 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#20] от "Blood Red Skies":

    Без серво спирачките не ловяли, а?

    Ловят си, просто трябва яко да натискаш. Сервото е просто хидравличен усилвател.

  71. 71 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#69] от "Хитрата сврака - с двата крака!":

    Сравняваш свежи ябълки с ошаф, оня мотор на Рено е поколение 10 години назад. Тогава излезна първото 1.5 дци.

  72. 72 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#59] от "Иван К.":

    Всъщност всичко опира до кривата на въртящия момент.
    На дизела той е изнесен много напред, което му позволява да се кара на ниски обороти и висока предавка, което дава икономията.

  73. 73 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#68] от "Форд Префект":

    Лъжеш се, да, човек си купува такава кола че в случай на сблъсък да е максимално защитен. Тенекиените ситроенчета отпреди 20 години не предлагат почти никаква защита в сравнение със съвременните по-тежки но и много по-здрави коли. За старите лади да не говорим, те и за времето си бяха консерви. Колкото по-висок клас е колата, обикновено толкова по-здрава е при сблъсък и има повече системи за пасивна и активна безопасност, които спасяват животи. Но в българия много шофьори са хитри и карат без колан даже, а ако колата много мрънка, слагат само закопчалката на колана.

    Отделно се лъжеш и че тия дето карали S-класите го правят на гърба на простолюдието, но това не е статия за болния мозък на карл маркс и абсурдните му умозаключения.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  74. 74 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#73] от "DareDebil":

    Нищо не си разбрал, но ти е простено. Поне настроението да беше погледнал.

  75. 75 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 496 Неутрално

    [quote#71:"niakoi_si"]Сравняваш свежи ябълки с ошаф, оня мотор на Рено е поколение 10 години назад. Тогава излезна първото 1.5 дци. [/quote]

    Ето последният:

    Смесен разход на гориво: 3,7 л. Е, Сигурно послъгват малко, но предполагам, че ако зад волана седне опитен шофьор, ще го докара като на Опела.

  76. 76 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 496 Весело

    До коментар [#73] от "DareDebil":

    [quote#74:"Форд Префект"]Нищо не си разбрал, но ти е простено.[/quote]

    Може бе трябваше да обясня защо ти е простено, най-вероятно не си се досетил, но досега нямам бан и смятам да продължавам в същия дух


  77. 77 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1660 Весело

    [quote#63:"DareDebil"]отделно, ти в какво предпочиташ да си като се блъснеш челно[/quote]

    Предпочитам да не се блъскам нито челно, нито странично, нито никак.
    Гробищата са пълни с шофьори на ес-класи, въобразили си, че са безсмъртни.

    Знанието е сила, информацията - власт
  78. 78 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    Е-хе-е-е-е...! Колко ли ще гори Астра, с такъв двигател и скоростна кутия?! Потекоха ми лигите...!

    Бивш tww09306483.
  79. 79 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#76] от "Форд Префект":

    твоята прошка означава много за мен, о Бенедикт Папа Римски

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  80. 80 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#77] от "pag":

    понякога не зависи от теб дали искаш да се блъснеш или не. Не си сам на пътя, и не можеш да предвидиш кога пътната настилка ще те подведе или ще спукаш гума на магистрала. И даже и всяка една произведена S-класа да се блъсне така че шофьора да не оцелее, пак броят им ще бледнее пред катастрофите с коли произвеждани в милиони всяка година.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  81. 81 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    [quote#72:"niakoi_si"]Всъщност всичко опира до кривата на въртящия момент.
    На дизела той е изнесен много напред, което му позволява да се кара на ниски обороти и висока предавка, което дава икономията. [/quote]

    Това изобщо не сме го коментирали , защо е толкова икономична тази кола и предимствата на дизела , а спора беше при каква скорост тази кола е най икономична на 6та предавка и дали този се е влачил с 60 километра за да постигне рекорда .

  82. 82 Профил на kamenl
    kamenl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#21:"Цайко"]И? Енергията за издигане на тяло на височина h не зависи от маршрута, някой е бягал да пуши през часовете по физика.[/quote]

    Айде да не опростяваме толкова. Енергията за издигане на тяло до височина е еднаква, обаче в зависимост от режима на мотора и КПД-то според режима му, на един автомобил може да е нужна от 2*х до 5*х, оттам и разлика в разхода.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  83. 83 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    [quote#58:"Norman Granz"]До един колега по-горе: разходът не зависи само от разликите в надморската височина, макар тя да е основен фактор. Дори да се двожим само по равно (в Небраска или Австралия), важно е как ползваме педалите[/quote]
    Абсолютно вярно, колега, но аз допускам, че колата се кара по един и същ начин от един и същ водач, най-вероятно с автопилот.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  84. 84 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    [quote#69:"Хитрата сврака - с двата крака!"]Работен обем на двигателя (ходът на цилиндрите) едва 1,6 литра а мощността цели 130 коня. [/quote]
    Това е вярно, ама и турбо-бензинките не отстъпват хич.
    На колега Фордчето (Фокус) е 1.0 литър с мощност 125 к.с.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  85. 85 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    [quote#66:"a4kataaa"]Не знам как е в Швейцария, но в Германия магистралите са така проектирани, че максималния наклон да бъде константа. Ако не се лъжа, беше 4 градуса. [/quote]
    Има си стандарт за допустимия максимален наклон на автомагистрала. Бях го писал преди време в статиите за верижната катастрофа в тунела на Витиня. Не ми се рови да го гледам точно колко е у нас, но има.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK