Пътната агенция предложи обход на Аспаруховия мост с дължина 60 км

Пътната агенция предложи обход на Аспаруховия мост с дължина 60 км

© АПИ



Създадена е временна организация на движение на Аспаруховия мост във Варна и обходните маршрути са възможно най-кратките, каза днес по "Нова телевизия" председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Той призна, че единият от обходите удължава пътуването с 60 километра, но други опции няма.


"Ремонтът на Аспаруховия мост е наложителен. Съоръжението не е ремонтирано повече от 45 години", добави инж. Лазаров. Ремонтът започна вчера и причини истински транспортен хаос в тази част на града.


Читатели на "Дневник" се оплакаха вчера, че разстояние, което обикновено се минава за 15 минути, в първия ден от ремонта се е изминавало за около два часа. Те са възмутени и че на обекта не се е работило.




Иначе на пътуващите транзитно през Варна от Агенция "Пътна инфраструктура" предлагат следните алтернативни маршрути (виж картата):


от ул. "Девня" във Варна - с. Езерово - Страшимирово - Девня - Разделна - Белослав до АМ "Черно море";


от Варна по магистрала "Хемус" до Девня - Синдел – Юнак – Дъбравино – Горен чифлик – Долен Чифлик - Старо Оряхово - Бургас;


На пътуващите от Бургас пък се предлага да минат през с. Старо Оряхово - Долен чифлик - Горен чифлик – Дъбравино - Юнак - Синдел до гр. Девня, а от там по магистрала "Хемус" до Варна.


Ремонтът на целия Аспарухов мост ще струва 35 млн. лева и ще се извършва на етапи. Сега започна работа по първия от тях, за който са осигурени 5 млн. лв и ще приключи до края на май, за да не се пречи на летния туристически сезон. Предвидена е подмяна на хидроизолация, асфалтови работи, ремонт на тротоарни конзоли, саниране на греди, ограничителни системи, знаци, маркировка и др. Следващата фаза от обновяването ще започне след края на летния туристически сезон.


При откриването на ремонта в края на миналата седмица министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова обяви, че до началото на летния туристически сезон ще бъдат ремонтирани основните пътни направления от и за Варна. Ще бъде извършено изкърпване на пътищата, почистване на крайпътните храсти и дъждоприемни съоръжения. Осигурени са 1.3 млн. лв. за цялостен ремонт на трите надлеза по магистрала "Хемус" между Провадия и Варна.

Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    Ами който знае по-добри варианти,да предлага.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8397 Весело

    Ако някой обича да пътува, може да мине и през Ришкия проход ....

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8397 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    По-добрият вариант е още един мост през варненското езеро, но за беда инфраструторно се засяга район, населен от едни граждани с добре защитени права!!!

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8397 Неутрално

    инфраструктурно - разбира се...

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Ми да си ги извоюват правата.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  6. 6 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Къде е Лиляна, дето ряза лентата, сега да обясни защо организацията е идиотска и на обекта през по-голямата част от времето не се работи?
    Ако и стига компетентността, разбира се.

    Попътен вятър в главите!
  7. 7 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1278 Любопитно

    Ами да пуснат ферита...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  8. 8 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    този мост няма да издържи сегашното на товарване. От носеща колона до носеща колона има натоварвания от няколко десетки тона едновременно. Днес минах от там, докато стоеше в покой колата се усещаше вибрация приравнена на около 3 по рихтер, със сигурност може и повече да е. Ще направят беля

  9. 9 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 426 Гневно

    "Създадената е временна организация на движение на "Аспаруховия мост"

    Никаква организация не е създадена! Нито е измерван трафика преди ремонта, нито са предложени адекватни обиколни решения! Хаос!

  10. 10 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Ремонтът на целия "Аспарухов мост" ще струва 35 млн. лева и ще се извършва на етапи. Сега започна работа по първия от тях, за който са осигурени 5 млн. лв и ще приключи до края на май, за да не се пречи на летния туристически сезон.
    * * *

    Днес, последно 10, казаха, че до края на юни... но на кмета ще му припари, когато затворят лентата посока Аспарухово... тогава задръстването ще удари центъра на града и тогава жална му майка, щото няма да го усети само Аспарухово...

    Тикви тъпи, вървят винаги след събитията... щото няма анализ, няма срокове, няма планиране... НИЩО!

  11. 11 Профил на ventci
    ventci
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Мостът е построен и пуснат през 1976 ( преди 40 год). Как така не е правен ремонт 45 год. Последният по-голям ремонт беше 1996, през другото време трябва постоянна подръжка.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3614 Весело

    И що чак пък през Шумен?

  13. 13 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8397 Весело

    До коментар [#11] от "ventci":

    И аз първо се учудих на тези 45 години, ама после се сетих, че имат право - не е правен ремонт и 45 години, и 50 години, и 150 години, и 1000 години не е правен също...логически е правилно!

    karabastun1@abv.bg
  14. 14 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#11] от "ventci":

    1999 г. Бакърджиев беше министър на благоустройството... нямам идея от какво естество беше ремонта, дали не смениха само асфалта... но това съоръжение е оставено на самотек от години, то не се поддържа, нито му се прави проверка, каквато вероятно трябва да се извършва на всеки 6 или 12 месеца... от шахтите на тролейните стълбове расте трева, всичко е ръждясало... това е сонвона артерия за поне 60 хил души всеки ден, а и свързва Южно със Северно Черноморие...

  15. 15 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    [quote#6:"Читателят"]ъде е Лиляна, дето ряза лентата, сега да обясни защо организацията е идиотска[/quote]
    Тя обясни "или задраствъния или ремонт" и се фръцна

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3614 Весело

    [quote#13:"karabastun"]И аз първо се учудих на тези 45 години, ама после се сетих, че имат право - не е правен ремонт и 45 години, и 50 години, и 150 години, и 1000 години не е правен също...логически е правилно! [/quote]
    Хм ...
    Логически, щом е Аспаруховия мост - требеше да бъде 1300 години!

  17. 17 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2651 Весело

    До коментар [#1] от "chicago514":

    С плуване ...

  18. 18 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Пътната агенция как не се сети да предложи алтернативен маршрут на отсечката между Народното събрание и Президентството по Южната дъга?

  19. 19 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#1:"chicago514"]Ами който знае по-добри варианти,да предлага. [/quote]
    1. Денонощна работа.
    2. Забрана за преминаване на тежкотоварни автомобили.
    3. Обособяване на по една от лентите в посока за градски транспорт + линейки, пожарни и полиция - това със заграждения.
    4. Да пуснат един-два катера през канала до моркска гара.
    5. Отпадане на изискването за винетки за обходния маршрут.

  20. 20 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    В духа на "абсолютизма", който е завладял държавата и в почит на Мария-Антоанета, ще си позволя да я перифразирам, преди да и резнат т.., пардон главата:
    "Като няма мост, да си купят амфибии"

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  21. 21 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ами фирмата да беше работила събота и неделя, да работят и през нощта, а те затвориха половината мост и три дни нищо не пипнаха, хората да си висят в задръстването, дори и в непикови часове! Минава се за 30 мин. тапата, не е за умиране, но можеха доста по-добре да организират работата.

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  22. 22 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 557 Любопитно

    Някой стар варненец има ли да разкаже как се е пресичало това място преди построяването на моста?

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  23. 23 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#19] от "edmund0":

    И влизането към Варна го направиха през една лента, а точно там има възможност излизането от тапата да стане в две ленти и изобщо нямаше да се усети затварянето. Просто там са три ленти и могат да пускат двете ленти за пиковия трафик според часа на деня.

    Ама кой да се размърда малко в държавната работа да си свърши работата както трябва...

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  24. 24 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8397 Неутрално

    До коментар [#20] от "Николай Колев":

    Сеирът за ''абсолютичното'' безхаберие ще започне, ако наистина ''няма мост'', като стане някой сакатлък, както вещае градският от ком. 8....

    karabastun1@abv.bg
  25. 25 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#21:"Миро"]Минава се за 30 мин. тапата, не е за умиране, но можеха доста по-добре да организират работата.
    [/quote]

    Знаех си! Знаех си! Просто не сте виждали тапа, варненци. В София 30-минутните тапи са без ремонт. При ремонт нещата стават далеч по-драстични. Но общо взето всеки стиска зъби, защото е за добро. Уж, нали.

  26. 26 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8397 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иван Арнаудов":

    Имаше вдигащ се мост, който помня, и някакъв пийнал руснак го събори, после имаше два временни понтонни моста.

    karabastun1@abv.bg
  27. 27 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Да изясним. В момента се прави ремонт само на подхода към моста в самото му начало. Участък от не повече от 300 м, който в някои източни страни се прави за броени часове.
    43 часа: https://www.youtube.com/watch?v=vz_j_BEkVCQ
    Като във видеото горе се сменя целия мост.. а тук трябва само да се изрине, положи хидроизолация и асфалтира. Дори в БГ условия това може да стане за 1 седмица.
    Иска се организация и мобилизация на техника и хора.

  28. 28 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иван Арнаудов":

    Не съм стар варненец, но съм чел че е имало стар немски мост, инженерно чудо на техниката за времето си и си е работил доста след като са ни "освободили" руснаците... познай кой го е съборил и как.... пиян руски екипаж решили да минат напреко на моста!

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  29. 29 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#25] от "niakoia":

    Така си е, но все пак ако сравним че моста се минава за 2-3 мин, а сега за 30 - доста си е забавянето

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  30. 30 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#6] от "Читателят":

    Хе-хе-е-е-е...! Тя, Лиляна си свърши работата! Преряза лентата, снимаха се с кмета, говори за стабилността и успехите и си замина! Сега дойде реда на Лазаров да говори глупости и да се оправдават за това, че идея си нямат, как да го направят тоя ремонт, без да се създават затруднения!
    Лично според мен, под тоя мост трябва да има и някакъв авариен, който да се ползва в такива случаи. Нещо подобно на продължение на малкия мост, който свързва острова, да прехвърля канала и да свързва Аспарухово с острова. Само че трябва да може, да се вдига, което естествено е скъпо, но само така може да се осигури възможност за спокойни ремонти!
    Естествено, както повечето инфраструктурни съоръжения и Аспаруховия мост е зарязан и не се поддържа текущо! Нито се боядисва, нито се кърпят фуги, нито се сменят ръждясали елементи, никаква профилактика, нищо, нула!!! За последно си спомням, че имах познати алпинисти, които работеха по поддържане на моста, ама това беше доста преди 2000-та година...! Преглеждаха го отдолу и изпушваха фуги и ремонтираха хидроизолацията. Сами сметнете колко години са минали и за, какво безхаберие става въпрос!!!

    Бивш tww09306483.
  31. 31 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Ми вади кеш и плащай. Гарантирам ти, че правата на малцинствата са последния проблем в случая - НЯМА ПАРИ.

  32. 32 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Можеха да изчакат до Юни-Август, за да го ремонтират, за да може максимален брой народонаселение да види как усилено се работи в тая държ......, територия.

  33. 33 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    По принцип има още поне 3 варианта, които вероятно са възможни. По-скъпи са от гледна точка на самия ремонт, но биха довели до спестяване на гориво. Те са:

    1) Ремонтиране поотделно на всяко от двете платна, така че движението да продължава двупосочно по другото платно (това не съм сигурен дали е възможно при конструкцията специално на Аспаруховия мост).
    2) Изграждане на временен успореден мост (това би било много скъпо).
    3) Създаване на временна фериботна линия (това сигурно е било трудно да се организира).

  34. 34 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    [quote#27:"p_s"]а тук трябва само да се изрине, положи хидроизолация и асфалтира. Дори в БГ условия това може да стане за 1 седмица. [/quote]
    Сорри, ама си го пише, че влиза и санирането на греди.
    Та работата става бая по-дебелшка.
    На всичкото отгоре изолациите си имат ограничения освен за температура и влажност при полагане, но и строга технологична процедура, която не бива да се съкращава.
    А от протакането губят всички - и "властта", и изпълнителите,
    защото работата се пазари топтан ...
    Та никой не е на далавера от протакане ...

    Не съм и фен на Лилето, ама и мрънкането би трябвало да е според заслугата ...

  35. 35 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Вариантът е да се затваря само едната лента от платното, което се прави. Можеше и временен понтонен мост да направят. Можеше и да работят и през нощта.

  36. 36 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Весело

    [quote#3:"karabastun"]По-добрият вариант е още един мост през варненското езеро[/quote]

    Варненската община има ли толкова парички?

    То всички искаме да сме млади, здрави и богати..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  37. 37 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иван Арнаудов":

    Преди имаше само един канал, после издълбаха големия канал и свързаха варненското езеро с морето.

  38. 38 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    Ама, защо се чудите хора? Същите умници от АПИ миналата година решиха да ремонтират пътя към летище Бургас точно, когато започваше сезона. Резултата беше истински цирк, хаос, като вчерашния във Варна. Тези хора просто не мислят преди да започнат някаква дейност. В крайна сметка положението ще се нормализира, но естествено за сметка на нервите, които варненци ще потрошат абсолютно излишно в следващите няколко дни.

  39. 39 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    До коментар [#36] от "pag":

    Да не би софийска община да има парички за метро?

  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Весело

    [quote#26:"karabastun"]някакъв пийнал руснак го събори[/quote]

    Пиян руснак?
    Невъзможно, това не го вярвам..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  41. 41 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ще дам един пример от София, миналата година, ремонтът на Цариградско шосе:
    Признаха си: нарочно бавят пътните ремонти и строежи, за да помпат заетост
    https://murphystreet.wordpress.com/2015/06/29/%d0%bf%d1%80%d0%b8%d0%b7%d0%bd%d0%b0%d1%85%d0%b0-%d1%81%d0%b8-%d0%bd%d0%b0%d1%80%d0%be%d1%87%d0%bd%d1%82%d0%be-%d0%b1%d0%b0%d0%b2%d1%8f%d1%82-%d0%bf%d1%8a%d1%82%d0%bd%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d1%80%d0%b5/
    не знам дали е същия случай, но прилича поне

  42. 42 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#39] от "stanislavdi":

    Разликата е, че София има нужда от метро, а Варна няма нужда от втори мост. Нужна е правилна организация, нещо което отново се оказа непосилна задача за КАТ, АПИ и всички отговорни.

  43. 43 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Към коментар 33: конструкцията на моста е със средна стоманена греда и монтирани към нея стоманобетонни греди:

    "Средната част е стоманена непрекъсната греда с три отвора (80+160+80 m), с височина 50 м, ... , а подходите към нея са от стоманобетонни прости греди."

  44. 44 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#35] от "Лео":

    С понтон не може да стане защото ще затвориш корабоплаването (от там се минава за пристанищата в езерото, а има доста пристани по заводите, теца, ферибота...).
    Ама ми се върти в главата, че в Белослав имаше фериботче. Не можеше ли да се поразшири?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  45. 45 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Любопитно

    [quote#39:"stanislavdi"]Да не би софийска община да има парички за метро?[/quote]

    Ами ако някой като тебе предложи да се построи второ метро, да не би да изпита някой леки затруднения при ремонт на първото, да не мислиш, че ще го финансират от ЕС?


    Знанието е сила, информацията - власт
  46. 46 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#38] от "zle_platen_trol":

    Ако го планираше столична община хаоса щеше да е по-голям.
    Изобщо крайно време е управляващите да разберат, че не са окупационна власт и като почнат да правят нещо да мислят как ще живеят хората през това време.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  47. 47 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Любопитно

    [quote#35:"Лео"]Вариантът е да се затваря само едната лента от платното, което се прави. [/quote]

    На път става, но на мост - не може.
    И не ми давайте примери с мостовете на АМ "Тракия" - там са съвсем отделни мостове на двете платна, а тук е един мост.

    Подходящ пример за сравнение е ремонта на естакадата към летището - затворена беше за ремонт цялата, точно поради същата причина.

    Знанието е сила, информацията - власт
  48. 48 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1387 Весело

    "Създадена е временна организация на движение на Аспаруховия мост във Варна и обходните маршрути са възможно най-кратките.."

    Ъхъ..
    И този е с чувство за хумор.
    Можеше да пусне трафикът от Варна към Варна през Прохода на републиката.

    Ecrasez l’infâme
  49. 49 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Като гледам обходапрез селата, може да се окаже, че за Бургас ще е по-бързо през Ришкия. Много се удължава, но времето ще е по-късо....какви ли "тапи" ще има по селата....автобуси, камиони....

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  50. 50 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    [quote#33:"ijj"]По-скъпи са от гледна точка на самия ремонт, но биха довели до спестяване на гориво. Те са:[/quote]Ти сам си дал отговорите.И на гориво и на нерви и на време - опира обаче все до парите.

  51. 51 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    До коментар [#44] от "Цецо":


    [quote#44:"Цецо"]С понтон не може да стане защото ще затвориш корабоплаването (от там се минава за пристанищата в езерото, а има доста пристани по заводите, теца, ферибота...). [/quote]

    Може, но трябва смислена логистика.
    Там нямаш течение като на река.
    Уфф..
    Дали на българската "армия" е останал и един понтонен мост, или всичко е отишло за скрап?

    Ecrasez l’infâme
  52. 52 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Весело

    [quote#38:"zle_platen_trol"]Същите умници от АПИ миналата година решиха да ремонтират пътя към летище Бургас точно, когато започваше сезона. [/quote]

    Асфалтира се при температури над +15 градуса за да е качествена настилката. Могат и през нощта през януари да асфалтират, ама тогава ще ревете, че на втората година ще е дупка до дупка и само се усвояват едни пари (и този случай ще сте прави).

    Знанието е сила, информацията - власт
  53. 53 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 836 Неутрално

    51,
    Едва ли.
    Поделението в Свищов го закриха много отдавна.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  54. 55 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 290 Гневно
  55. 56 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#36] от "pag":

    Моста е част от националата пътна мрежа и като такъв е собственост на държавата, не на Варна. Пък държавата парички има, я к'ви магистрали, водни огледала, тунели и метра строи, нали?

  56. 57 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#45] от "pag":

    А като си има булеварди и трамваи, що и е метро на софийската община, че и със европаричките, дето са за цяла България?

  57. 58 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    До коментар [#42] от "zle_platen_trol":


    До коментар [#45] от "pag":

    На тъпи коментари отговарям за последен път:
    1. Моя коментар беше в отговор на много тъп коментар дали община Варна има парички за втори мост;
    2. Варненци не знаят колко много е необходимо метрото в София, също както и софиянци не знаят колко много трябва втори мост във Варна;
    3. Като изключим гемията, която е по-малка от яхтите на някой софиянци, този мост е единствения преход на разделени в продължение на 30 км с вода селища на хора работещи във Варна. 30 км вода с един мост?????

  58. 59 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    Имаше един лаф: За Виница през Галата..

    Fail with honour then succeed by fraud
  59. 60 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    То в Максуда трябваше да бъде и новото варненско пристанище, а сегашното Пристанище Варна Изток да стане само яхтено...

  60. 61 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Точно преди старта на сезона на надеждата ли ще затворите моста?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  61. 62 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#8] от "stanislavdi":

    Нищо му няма на моста, просто метала е гъвкав и е нормално да има движение и вибрации. Дано направят качествен ремонт, защото мостът си е стар и си има нужда от цялостен преглед, укрепване на възли и най-вече хидроизолация.

  62. 63 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    държавната администрация във Варна...
    нито е държавна, нито е администрация.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  63. 64 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1948 Весело

    [quote#12:"xm..."]И що чак пък през Шумен?[/quote]

    За да видиш МадаГаскарският конник.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  64. 65 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ГоУем град стана Варна - най гоУемия у България - от единия и квартал до центъра са 'само' 60км

  65. 66 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Съгласен, да ги бяха дали първо тия 35 млн лева за мост, който да минава отстрани на Варна и да прави обхода, който в момента липсва, а е нужен на града. Да, цената ще е в пъти по-голяма, но ще се избегне този хаос, който цари в момента.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  66. 67 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иван Арнаудов":
    С потонен мост!

  67. 68 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Относно старият мост, съборен от съветски кораб (с български пилот на борда) - не бъркайте нещата - това е малкото мостче на малкия канал между острова и града... Впоследствие е прокопан големия канал (преди това е било равно място) , и тогава е построен Аспаруховия мост. https://www.google.bg/maps/@43.1955614,27.8956118,3a,75y,178.1h,76.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUtNI2dl0yvzoMuYZZ7GAOA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
    Относно тридесет-минутните задръствания... Не знам кога са тридесет минути, но вчера сутринта само преминаването на моста (т.е. едно кръстовище) бе над 55минути... 'Отворените' софиянци може и да чакат на някое единствено кръстовище толкова... Ама надали...

  68. 69 Профил на Stoytcho Vlaykov
    Stoytcho Vlaykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако кмета на Варна не беше кретен като този на София можеше да забрани движение на четни или нечетни номера от Варна за четни и нечетни дати. Така щеше да накара социално слабите кретени "патриоти" с немски коли на по 25г. да се возят на градски транспорт (както е в нормалните държави) или споделено в 1 кола по 3-4ма.

  69. 70 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#69] от "Stoytcho Vlaykov":

    Хм... Няма автомобили - няма проблеми??!!! Вместо просто да се направи разумна планировка на ремонта??
    Мрънкащите щяха да са в пъти по-малко ако се виждаше работа по 'обекта'... От събота досега е снет повърхностния асфалт в участък около 100м... И толкова... Преди малко никой не работеше..

  70. 71 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    Мостът е едно от най-сериозните пътни съоръжения в България.
    Експлоатационното му натоварване е огромно.
    Както към виадуктите на Витиня и по маг. "Тракия", така и към Аспаруховия мост е подхождано винаги с очакването, че тези съоръжения имат регенеративни свойства.
    След като се установи по възможно най-трудният начин, че всъщност подобни свойства не са на лице, се предприемат пожарни мерки за спешно отстраняване на сериозните проблеми, натрупани през годините на тежка експлоатация, в отсъствието на всякаква технологична поддръжка. Резултатът е, когато се осъзнае обаче, което е ключовият момент, пристъпването към дълги и скъпи неотложни рехабилитационни дейности по въпросните съоръжения, гордост на строителните успехи през социалистическият строй!
    Любопитно е игнорирането на фактът, че без значение дали са построени по царско време или в епохата на зрелият социализъм, пътните съоръжения се нуждаят от неизбежна поддръжка. Тя трябва да се извършва по строго определен график и обем, които да позволяват практически вечната експлоатация на въпросната отсечка! Нелепо е днес да виним само сегашната управа, че все пак се е нагърбила да ОСЪЗНАЕ проблемите и да намери НЕПРЕДВИДЕНОТО в никакви бюджети финансиране за гореспоменатите рехабилитации! Може би наистина е трябвало да се работи по друго време, в друг сезон, през нощта, на три смени и т.н. Но наистина от момента на осъзнаването на мащабите на проблемите, в главите на вземащите решения се заформя страх от апокалиптичен сценарий, който би могъл да се реализира точно през техният мандат! И това разбираемо измества всякакъв здрав разум и прагматично мислене, защото като следствие се навлиза в панически режим на работа. Всички знаем, че решенията които се вземат под подобен стрес няма как да бъдат нито най-разумните, нито най-практичните. За съжаление обаче, по очевидни причини, за нас управляващи с подобен начин на мислене, се оказват недостижим лукс.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  71. 72 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#52] от "pag":

    ГЕРБ са, майстори на асвалтирането! Тоест на боядисването на пътищата с асвалт! Даже на някои места и гаранция по цяла година дават...!

    Бивш tww09306483.
  72. 73 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    До коментар [#68] от "varna_11":
    Като Варненец, който е отворен Софиянец, потвърждавам - надали!
    Трай коньо за зелена трева!
    Няма как хем да се работи по такова съоръжение, хем да е нормална експлоатацията му. Знам че може би дразни, когато не се види на живо непосредствената причина за съответното задръстване, но няма как да живеем в големи градове, да караме коли и да не попадаме периодично в подобни ситуации. Когато приключи ремонтът, ще се възстанови всичко и ще бъде по-добре от преди.
    А положителното от цялата ситуация е, че най-накрая и в община Варна, и в АПИ, ще осъзнаят магнитутът на проблемите, които биха възникнали при един по-сериозен проблем с ЕДИНСТВЕНИЯТ мост-връзка на северното с южното черноморие, в регион с диаметър над 30 км, който е доста гъсто населен, освен всичко останало!!!
    Освен това, просто си плаче за "такса мост"

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  73. 74 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 739 Весело

    Аве пускайте ферибот през езерото ве, кво му е толкоз сложното?!

  74. 75 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Неутрално

    До коментар [#72] от "tww09306483":
    Асфалт. Асфалтиране.
    На това сме майстори.
    Гаранцията е записана в закон и се дава от изпълнителя, на когото се плаща за свършената работа. Контролът се извършва от лицензираните фирми за Строителен надзор. На тях също се плаща по пазарни цени. За проблеми възникнали в резултат пък на тяхната работа - има задължителни застраховки.
    А за изглаждане на политическите противоречия и разочарования - има избори, доволно често! Което много пъти всъщност е повече проблем, отколкото механизъм за контрол, защото избраните вместо да работят, почват да чакат да бъдат сменени на следващите избори.
    Та има и такъв прочит на материала.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  75. 76 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    До коментар [#66] от "Боян Цветков":
    Да, любопитно е когато проблемът дойде в твоята нивица, как кесията щедро се развързва, а когато е някъде далеч, например в Кресненското дефиле или между Русе и Бяла, където не само е хаос, но и мрат хора всеки месец, някак си сме по-консервативни?
    Ами от къде точно встрани на Варна? И то не е само мост, както се видя от урокът Видин-Калафат, трябва и да е на лице необходимата обслужваща инфраструктура, иначе няма да се пренасочи трафик никакъв!
    И няма да са никакви 35 млн, а аз ги виждам като поне едни 300 млн евра! Но пък ефектът ще е колосален за цялата област.
    Това е работата на управляващите по места и централно. Да ги мислят и да ги правят тези работи.
    Разбира се не забравяме, че асфалтът не се яде.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  76. 77 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#75] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    "... Гаранцията е записана в закон и се дава от изпълнителя, на когото се плаща за свършената работа ...".

    Хе-хе..., Лиляна Павлова преди няколко месеца мънкаше по време на един парламентарен контрол, за някаква отсечка на път, че нямало пари за ремонт след основния ремонт, защото изпълнителя предвидливо, вече не съществувал...!
    Между другото, не съм чувал, застраховател да е плащал масрафите на някой велик асвалтьор от по-ново време! Не, че няма места, на които това да е крайно наложително! От време на време споменават, че санкционирали някой си, с някакви мижави суми, които даже не се знае, дали са платени...! Абсолютна имитация!

    Бивш tww09306483.
  77. 78 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#71:"Чичи (Ice Man's fan)"]Нелепо е днес да виним само сегашната управа, [/quote]
    Сегашната управа я виним само за лошо създадената организация... Защото може по-добре... Защото вместо вчера и онзи ден полицаите да се разхождат ПО затворения участък, същите можеха да участват активно в организацията на движението (днес малко са се пораздвижили)...
    Защото МОГАТ и са ЗАДЪЛЖЕНИ да създадат организация и срокове, които да не създават проблеми на варненци. Защото са ЗАДЪЛЖЕНИ да изискат от изпълнителя минимални срокове при запазване на качеството. А не да затворят участък и 3 (да три) дни НИЩО да не се прави по затворения участък, освен рязане на лентички.

  78. 79 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    Типично тъпо гербаджийско решение.

  79. 80 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Разстроено

    До коментар [#49] от "г-н Саранди Говедаров":
    Обходният маршрут е неадекватен. Обаче е единственият възможен - просто няма друг никакъв вариант. Не дай Боже, да се затвори по някаква причина тотално Аспаруховия, простно Варна ще понесе колосални загуби в пари моментално!!!
    Не става само с ядене!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  80. 81 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    До коментар [#78] от "varna_11":
    Така е, а кой е шеф на въпросните полицаи?
    Защо ги понасяте, да не правят това, което очаквате от тях?
    Като затворят утре Орлов мост, за да реват за 20 заплати и 45 дни отпуск за ВСИЧКИ служители на МВР, ще ги подкрепите ли?
    Нещата се случват отдолу - нагоре, а не обратното.
    Кучето скача според тоягата.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  81. 82 Профил на r_o_s_i
    r_o_s_i
    Рейтинг: 8 Неутрално

    честито на живеещите в Аспарухово.

  82. 83 Профил на r_o_s_i
    r_o_s_i
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За това умните политици в нормалните държави строят два моста Сравнително близко.

  83. 84 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    До коментар [#77] от "tww09306483":
    Ами като не си чувал, хехе, отпуши си ушите.
    Лиляна не мънка, а говори нормално и с аргументи. Познава си материята и е подготвена. На вас разбира се няма кой да ви угоди.
    Има велики и не чак толкова велики асфалтьори.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  84. 85 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#84] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Отпушил съм си очите и ушите и чакам да прочета, кой застраховател е платил, кога и за кой, калпаво асвалтиран обект...?!
    Между другото, имали ли сте възможност да говорите с Лиляна Павлова, тази горда възпитаничка на Варненския свободен университет?

    Бивш tww09306483.
  85. 86 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2365 Любопитно

    До коментар [#85] от "tww09306483":
    Съжалявам, но безплатни консултации...
    Разбирам, че удобно ви предоставям причина да си затвърдите съмненията и да ме наречете ... всякакъв. Но... на тази възраст вече не ме интересува. Интересуваме само реалността.
    И да, имал съм възможност много пъти да разговарям с Павлова. Нищо извън очакванията ми. А освен това така или иначе виждам я често из София Обикновен човек администратор. Не се крие от никого и гледа спокойно хората в очите. Нали не живеете с илюзиите, че тя или който и да е министър, е човекът оркестър в ресорът си???
    Ако очаквате в българският политически живот и по върховете на държавата ни, да се подвизава цветът на нацията ни и някакви впечатляващи мозъци да са впрегнати в нейното управление - то наивникът не ще да е моя милост. Просто с трици маймуни не се ловят.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  86. 87 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Весело

    [quote#72:"tww09306483"]ГЕРБ са, майстори на асвалтирането![/quote]

    Интелигентното, пише се асФалт.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  87. 88 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Весело

    [quote#56:"testimone"]Моста е част от националата пътна мрежа и като такъв е собственост на държавата, не на Варна. [/quote]

    Ако беше чел преди да пишеш, може би щеше да забележиш, че коментирам мерака на karabastun за ВТОРИ мост, по който да си джитка докато държавата ремонтира ПЪРВИЯ.

    Знанието е сила, информацията - власт
  88. 89 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4147 Любопитно

    Тези от ПИ са страхотни "специалисти" .................!

  89. 90 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4147 Весело

    До коментар [#2] от "karabastun":

    +++++++++++++++++++++++++++
    -

  90. 91 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Любопитно

    [quote#51:"Graf"]Може, но трябва смислена логистика. [/quote]

    А може ли по-конкретно, без увъртания по килифарски?
    Хеликоптери, пренасящи корабите над понтонния мост?
    Подводници, разтоварващи/натоварващи корабите на външния рейд?
    Да се разваля и прави понтонния мост на всеки два часа, за тренировка на военните?
    Да се затвори "Солвей Соди" и въобще пристанището за кефа на автомобилистите? (Опа, те половината работят там).
    М?

    Знанието е сила, информацията - власт
  91. 92 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Весело

    [quote#58:"stanislavdi"]30 км вода с един мост?????[/quote]

    Оплачи се на Брежнев, че пиян руснак е съборил подвижния немски мост и на Тодор Живков, че е построил само един, при това на най-удобното място, тариката му с тарикат.


    [quote#58:"stanislavdi"]Варненци не знаят колко много е необходимо метрото в София, също както и софиянци не знаят колко много трябва втори мост във Варна;[/quote]

    Е, това е много остър коментар, ще си го запиша. Абе най-интелигентното си е най-интелигентно, няма спор.
    Ако е и толкова красиво, майка му сигурно още се стряска насън.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  92. 93 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Да, да! Ей сега хукнах да обикалям 60 километра между два квартала!

    За мене в час пик трябва да се забрани вход изход на външни автомобили. Всички пристигащи извън града трябва да се насочват за вход откъм Белослав. През моста да минават само жители на варненските квартали Аспарухово и Галата.

    В Русия съм! В Русия съм!
  93. 94 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    [quote#33:"ijj"]2) Изграждане на временен успореден мост (това би било много скъпо). [/quote]
    Глупости! Военните могат да опънат понтонен мост за отрицателно време! Като минава кораб се дърпа настрани като врата и толкова!
    До острова срещу Белене какъв е моста??
    Просто ще тярбв да се направи график за корабите-примерно влизане излизане от 02 до 05 часа

    В Русия съм! В Русия съм!
  94. 95 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    [quote#36:"pag"]
    Варненската община има ли толкова парички? [/quote]
    Метрото в София да не се прави с парици от Софийска община??

    В Русия съм! В Русия съм!
  95. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 97 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#87] от "pag":

    То..., това не е до интелект...! Асфалт е, ама на, грешки стават.

    Бивш tww09306483.
  97. 98 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#86] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    За, какво консултации? Или знаеш такъв застраховател и обект или не знаеш... Това, консултация ли се водело?
    Колкото до Лиляна, може би бъркаш посредственост с обикновеност! Но..., щом Бойко Борисов си лови с трици маймуни и ги слага министри, толкова по-зле за него, че и за нас! За тебе, виждам е нормално.

    Бивш tww09306483.
  98. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  99. 100 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#1:"chicago514"]Ами който знае по-добри варианти,да предлага.[/quote]

    Ферибот под моста ....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK