Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Беше добра за времето си!
    Сегашните супер возила се чупят по-бързо,защото са програмирани да се счупят!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Весело

    До коментар [#1] от "Краде ми се мили мой!":

    Казвахме и 1000 малки бели.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Много добре е остаряла тази красавица.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  4. 4 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    Честито на Шкода точно на такава като на сн.2 1000 МВ ми беше първото шофиране на едно селско футболно игрище още като ученик.
    Лека му пръст на кръстника ми Той ме научи а след това баща ми.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#1] от "Краде ми се мили мой!":


    До коментар [#4] от "Танас":

    много ме кефеше капачката на резервоара.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1982 Неутрално
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#7] от "napitbratmu":

    шкодите никога не са били боклук.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    На снимката е луксозният вариант.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#8:"КМЕТ В СЯНКА"]До коментар [#7] от "napitbratmu":

    шкодите никога не са били боклук. [/quote]
    В сравнение на разните мАсквичи и еартбурги-НЕ, разбира се

    В срравнение на същата класса коли от ссъщото поколение-разликата е като между ден и нощ. Разбрах това като през 64 шофирах НСУ Принц-като дзвер беше, в сравнение на шкодата!
    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  11. 11 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Към всички които харесвате тоя боклук. Не сте наясно какво точно харесвате. Май бъркате носталгията по младостта с носталгията по едни чешки ламарини, създадени в анти пазарна икономика и в отсъствието на всякаква конкуренция. Нямали сте база за сравнение.

  12. 12 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#11] от "napitbratmu":

    Милия ми той,има база за сравнение!
    Иначе евала на системата,добре ви набива клишета в главите!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#11] от "napitbratmu":


    До коментар [#10] от "Мойше! Толкоз!!!":

    нсу-не беше нищо особено. аз се возих няколко лета в Ягуар като на английската легация. това вече беше наистина класа.Бог да прости собственика . И той се казваше Джордж !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на gonzalez
    *****
    Неутрално

    Красив автомобил наистина.Аз обаче карах една Шкода 120Л,която ми разказа играта с постоянните проблеми,които ми сервираше. Най-вече загряваше и нищо не можеше да се направи по въпроса.Сега,вече с цялата технология на Фолксваген сигурно нещата са различни>

  15. 15 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#13:"КМЕТ В СЯНКА"]До коментар [#10] от "Мойше! Толкоз!!!":

    нсу-не беше нищо особено. [/quote]
    Нали?!? При същия обем на двигателя 30% повече "коня", със срахотно ускорение (в сравнението на мудничката шкода) и дигаше на равно към 140 (километража май беше 150...160)
    [quote#13:"КМЕТ В СЯНКА"]аз се возих няколко лета в Ягуар като на английската легация. това вече беше наистина класа.[/quote]
    УАУ....НЕ ДУМАЙ?!? И мен са ме возили и в Ягуар, и Бентли, и Ролс Ройс, ама не дигам стойки колко готини са били в сравнение с Победа, Волга и онези недоразумения-ЗИС/ЗИЛ

    Но пък съм шофирал шкода и масквич по едно и също време (в различни държави де) НСУ, и Симка 1000, и Мини Субару. Е, разликата е както казах преди. Единственият кусур на субару'то беше ако друга по голяма кола те задмине на открито-то се клатеше от въздушната вълна. В града беше дзерче, с ускорение като спортна кола в сравнение на по голямите коли. Следващото Субару Леон (тендер, с 1800 сс) биеше всички баварци и мерджове на тръгване от светофара ЗА волво и сааб не говоря вече!
    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    П.С. Честит ти имен ден (на теб и всички други празнуващи). Да си жив и здрав и още дълги години да го празнуваш



    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  16. 16 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    Ами коментираните автомобили са типичен резултат на социалистическото стопанство! Автомобила Шкода 1936 г е струвал 2 пъти по-скъпо от автомобила Мерцедес!!!! Но социализма..... факт!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    Кмете Честит Имен Ден ! За капачката на резервоара си прав голяма атракция.:-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  18. 18 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#10] от "Мойше! Толкоз!!!":
    НСУ ли кара, или "новия" ЗАЗ (щото бая хора ги бъркат)! Ако наистина е НСУ Принц - да сравняваш ванкел с моторчето на шкода е несериозно!

  19. 19 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#18:"emilm13"]До коментар [#10] от "Мойше! Толкоз!!!":
    НСУ ли кара, или "новия" ЗАЗ (щото бая хора ги бъркат)! Ако наистина е НСУ Принц - да сравняваш ванкел с моторчето на шкода е несериозно! [/quote]
    В Израел през 1964 нямаше запорожци, та можеш да ми вярваш че беше НСУ Принц 1000 (с малко под 1000 сс 4 тактово моторче, НЕ Ванкел). Запорожец само съм виждал, и чувал пЦувни за него, никога не съм го шофирал. Та можех да сравня как е шофирането на НСУ с това на Шкода (чичо ми имаше такава, и ми даваше да шофирам на излизане от Пловдив и на влизане, в града-ЙОК)! Коли от едно и също поколение с еднакви двигатели по обем (НСУ беше малко по малка по размер, и май малко по лека) но с огромни разлики в изпълненията.




    До коментар [#18] от "emilm13":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  20. 20 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Първата, що годе свястна соц. кола беше прототипът на Фиат 124, Жигули.Не случайно все повече се търсеха, особено първите модели.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  21. 21 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Защо обиждате чехите ??? :
    В техните заводи се правеха леките танкове на Хитлер ...
    Тази Шкода беше ЛЕК повей от запада ..)
    Икономична , асфалтова машинка , на фона на москви 407 или ЗАЗ- първия модел :
    После руснаците , за да наваксат - взеха лиценза на ФИАТ 124, защото изоставаха , ДОРИ от чехите ...)
    Чехите имаха малко по- голяма самостоятелност от нас - и се бореха и произвеждаха САМИ - гледайки оттатък границата :)
    САМИ - и лицензи не купуваха ..Сигурно нямаха и право ...Малко твърдо возеха - защото бяха за "европейски асфалт.""
    За времето си - почти западен автомобил - а у нас- със сигурност бяха "западен" автомобил ...:)))
    Французите по това време , ОЩЕ караха - БРЕЗЕНТОВИТЕ Ситроенчета - с два цилиндъра - ако ги помните :))

    BIG AL
  22. 22 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#20] от "soul":

    Жигулата беше, вече НЕ с "миланска , а с Уралска стомана..>) Пълнеха и праговете - с горяло масло - защото КОЙ знае , КОГА ще можеш да си купиш ..друга ...) Социализъм ...))
    Ламарините и бяха тънки и ..уралско джелезо ...))
    Един приятел тогава си купи- от Корекома , оригиналния ФИАТ , но "125" - 90 к.с. ..Летеше :)

    BIG AL
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    До коментар [#15] от "Мойше! Толкоз!!!":


    До коментар [#17] от "Танас":

    мерси за честитките от името на всички именници.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 679 Неутрално

    [quote#2:"КМЕТ В СЯНКА"]Казвахме и 1000 малки бели.[/quote]
    Моят първи личен автомобил. Ние пък и казвахме 1000 малки болести. Все имаше нещо за човъркане.

  25. 25 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#21] от "BIG AL":

    французите по това време имаха ситроен DS, с хидравлично окачване - "вълшебното килимче". Първото поколение е от 1955та.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  26. 26 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    По тези години , най- бързият и ефектен основен ремонт се правеше на Трабант " Елиминейтър " ..
    Баща ми, Бог да го прости , художник, сваляше на ръце - целия двигател - , слагаше го на една дървена маса в двора , сменяше буталата и сегментите - първи или втори шлайф , после мажеше и изолираше с една червена смола , капаците - и до вечерта - имаше 'нов' Трабант- с нов двигател - който по- внимателно 'разработваше " ...

    BIG AL
  27. 27 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    Горе дадох пример какво е било автомобилостроенето на Шкода преди ВСВ. А за ЗАЗ-а....10 г карах 968-А и 20г. 968-М.....при създаването си е било автомобил, но в края на 80-те да го произвеждаш....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  28. 28 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Интересното , тогава беше , че малкото РЕНА - 8 и 10, които сглобявахме известни време, бяха с 1100 куб. см, двигатели , но ИЗДУХВАХА Жугулата и на старт и на крайна скорост - нищо, че тя беше 1200- 1300 кубика ..))
    155 км/ч на асфалт равен летеше Реното, нещо непостижимо за Лада - 1200 или 1300 кубика ...)))
    после иамше и малко РЕНА- 1300 и 1600 кубика -0 наЧубриков Рено Алпина .. и така ...Тогаева , в тези години, 60-те , Западът ни ..издуха, и явно НЕОБРАТИМО ...))
    Германците, Енцо и Феручо, в Италия , французите , ангичаните и т.н..Да не говорим за Америка ..))

    BIG AL
  29. 29 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Любопитно

    [quote#23:"КМЕТ В СЯНКА"]мерси за честитките от името на всички именници. [/quote]
    С едно голо мерси ли минаваш бе, я циция?!? 'Де'й черпенето, па било то виртуално, АМ?!?
    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  30. 30 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    До коментар [#11] от "napitbratmu":
    ++++++

  31. 31 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#28:"BIG AL"]после иамше и малко РЕНА- 1300 и 1600 кубика -0 наЧубриков Рено Алпина .. и така ...Тогаева , в тези години, 60-те , Западът ни ..издуха, и явно НЕОБРАТИМО ...[/quote]
    Забрави да споменеш и Рено 8 Това защото НРБ почна да продава сглобените в НРБ Рено във френските пазари (Северна Африка) на дъмпингови цени. Нещо което беше забранено в договора с френците (НИК'ЪФ износ освен за СИВ), и...уйде коня у реката.

    Тогава френците сключиха договор с румънците за Дачия. Мамалигарите се оказаха по почтенни партнери от българите и...останалото е история. Те от години правят Дачия (и изнасят) там където им е позволено), тук...не е за пред хората!
    До коментар [#28] от "BIG AL":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  32. 32 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Спомен от времето, котато соц автомобилостроенето беше що-годе конкуренция на западното. През 70-те и 80-те години разликата стана космическа.

  33. 33 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#31] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Забрави да споменеш и Рено 8..)
    ............
    За "Рено 8 " казвам, че беше 11оо кубика и издухваше Жигулата- с по- малък двигател от нея , но явно беше по- леко ..))

    BIG AL
  34. 34 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    По известна като 1000 Малки Болежки

  35. 35 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 513 Неутрално

    [quote#21:"BIG AL"]Французите по това време , ОЩЕ караха - БРЕЗЕНТОВИТЕ Ситроенчета - с два цилиндъра - ако ги помните )[/quote]

    Не дрънкай глупости и клишета. Погледни малко ,какви още автомобили правеха по това време караха французите, освен легендарното 2СV. Шкода танкове произвеждат и преди шикелгрубер и то повече и по-добри от тогавашните немски. С останалата фактология и оценки също куцаш. Коментарите ти са като за селската кръчма.

  36. 36 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    да версията бе 1000 МВ

  37. 37 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 615 Весело

    Сега разбрах от кого руснаците са откраднали запорожеца. NSU Prinz 4
    https://en.wikipedia.org/wiki/NSU_Prinz

  38. 38 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#22] от "BIG AL":

    Фиат 125 , мисля че беше следващия модел, от който поляците започнаха производство на така нареченият Полски Фиат.Имаха разлика в двигателите, за Жигулата се ползваше лиценз на някаква подобрена, шведска разработка, а поляците правеха оргиналният, италиански с долно разположен разпределитен вал и повдигачи за клапаните.Доста пищяха от него си спомням

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  39. 39 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#37] от "znayko84":

    Напиши в Гугъл, Фиат 600 и съвсем ще разбереш от къде го взеха казаците!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3475 Неутрално

    [quote#20:"soul"]Не случайно все повече се търсеха, особено първите модели.

    Първите модели масово късаха едни шенкелни болтове.
    по-късно излязоха някакви с виетнамски разпределителни валове - масово дефектираха.

    Изобщо при руснаците всичко бе подобно (на външен вид), но материалите им нямаха нищо общо с оригиналните, нито начина на работа.

  41. 41 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    До коментар [#31] от "Мойше! Толкоз!!!":
    Грешиш, производството на Рено в БГ спря по други причини, не заради износа.... Има публикувани договорите, коментари на очевидци и участници в процеса!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  42. 42 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    До коментар [#37] от "znayko84":
    Само купето на серията 968 А и М. Двигателите на ЗАЗ-а бяха 1098 сс V-образен с въздушно охлаждане.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3475 Неутрално

    Колеги, тези шкоди бяха 2 модела: 1000 МВ (1 л, 44 к.с.) и 1000 МВХ (1,1л, 52 к.с.). На снимката е втората, по-спортната.
    1000 МВ бе по подобие на Рено 8, със задно разположен 1 л мотор, също 44 к.с. Колата бе красива, но с доста спартанско вътрешно обзавеждане, не помня имаше ли запалка (Москвич 408 вътре бе по-приятен, особено таблото му, имаше и електр. запалка), но с модерното за времето долно разположение на скоростния лост. Предницата им бе много лека - слагаха по 1 торба цимент за по-добро сцепление на предните колела.

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3475 Неутрално

    Жигули (Лада 1200) бе леко префасониран Фиат 124 в кооперация с конструкторите от Торино (шасито бе леко повдигнато, ходът на буталата по-къс, но при запазен обем на двигателя, и мощност). Лада 1500 бе на базата на FIAT 124 S, с двигател 1438 куб.см., 75 к.с. (малко по-красив фиат 124). Реално Лада 1500 е по-добра от Фиат 124S.
    https://www.google.bg/search?q=fiat+124s&biw=1525&bih=745&tbm=isch&imgil=hHkgpBUT4wVTyM%253A%253Bg0FJkP1gdUlD-M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Faccredcross.org%25252Ffiat-124s%25252F&source=iu&pf=m&fir=hHkgpBUT4wVTyM%253A%252Cg0FJkP1gdUlD-M%252C_&usg=__LRKYyrRAr1wM2fuMAhkdPjmJvx8%3D&dpr=0.9&ved=0ahUKEwjrl7XV9cXMAhWGBSwKHWJKCbQQyjcIIw&ei=-cwsV6u3K4aLsAHilKWgCw#imgrc=GsuCZIwCHgULqM%3A

    Полският Фиат 125 П е с купе на италианския Фиат 125 (подобно), с ресори отзад (фиат 124 са на пружини), и доста по-стабилен на завоите, но двигателят му с обем 1,5л е някакъв по-стар, на 3 основни лагера, с долен разпределителен вал от един по-стар Фиат 1500 от 1962-64г., 1481 куб.см., 5400 оборота, 73 к.с. Реално Лада 1500 бе с по-нов двигател, много по-добър, и с по-добро обзавеждане, кръгъл скоростомер и оборотомер, и много здрава кола.

  45. 45 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#40] от "historama":

    "Първите модели масово късаха едни шенкелни болтове."

    Точно така беше! И въпреки това се говореше че те били най здравите! И въобще не съм им фен или защитник, всичко беше пълен боклук!От първият ден след покупката се говореше, как да се избегне корозията, на колко (60 или 70 хиляди) се прави първи шлайф, въобще пълна трагикомедия си беше. Но просто с Жигули, за първи път шофьорите повярваха че могат да стигнат и се върнат на 1000км. ,без да влязат в сервиз.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3475 Неутрално

    До коментар [#45] от "soul":

    "...Но просто с Жигули, за първи път шофьорите повярваха че могат да стигнат и се върнат на 1000км. ,без да влязат в сервиз. ..."

    Тук имаше една МАЛКА ПОДРОБНОСТ, но Жигули бе първият соц автомобил, който не се гресираше на всеки 1000 км! Което означаваше, че преди ВСЯКО ЕДНО ПЪТУВАНЕ ДО МОРЕТО изискваше много сериозна подготовка на автомобила - гресиране, реглаж на клапаните, предницата, притягане на гайки, болтчета...
    И въпреки това, и Жигули, а особено Лада 1500 въпреки че имаха достатъчна мощност за своите 1000 кг купета, не издържаха дълго време с постоянна скорост над 90 км/ч заради техните 4-скоростни предавателни кутии - голям среден разход, загаряне на клапани, честа смяна на гарнитури. Цяло техническо чудо бяха 5-скоростните автомобили second hand внесени през 90-те години, които подържаха спокойно 100 км/ч с по-малка мощност и при по-ниски обороти

  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3475 Неутрално

    Шкода 1000 МВ си бе много добър автомобил за края на 60-те, а и за началото на 70-те години - малко спартанско отвътре, но добър семеен автомобил, икономичен с 4 врати (моделът горе на снимките е малко "спорт", с 2 врати.
    Лада 1500 определено се явява доста по-късно, и руснаците имат много добри спомени за него, имиджов за времето си, можеше да мине за луксозен, както гедерейците се надуваха с техния Вартбург в началото на 60-те. Дори бе по-добър от полския Фиат 1500 П.
    Но през 1978 г в новото полско обединение FSO на базата на полския фиат се конструира Polonez - купето бе дело на италиански дизайнер, с 4 дискови спирачки, пак със задно предаване и със старото окачване на фиата, което бе достатъчно комфортно, но със съвсем друго излъчване, и обзавеждане достойно за средния клас автомобили. Въпреки усилията си поляците не успяха да го оборудват с 2 л двигател, но дълго време този елегантен хечбек привличаше погледите.
    https://www.google.bg/search?q=%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%B7+1500&biw=1525&bih=745&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiBtJzw3cbMAhWeHsAKHV87AvIQ_AUIBigB&dpr=0.9#imgrc=3n_fsrL17SRfHM%3A

  48. 48 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Тук май някой "знаещ" се обижда на френски коли :)
    Не съм казал. , че ТЕ не правеха и ДРУГИ добри коли...Даже имаха едно не много красиво РЕНО -Фрегат - на която съм се возел - но ИЗДУХВАШЕ министерските тогава "Волги" - с еленчето отпред ...
    Подиграваше се , тогава ,един приятел на дядо - от София до Стара Загора- по паважа с, такава министерска Волга :))

    BIG AL
  49. 49 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    До " знаещия" :
    В селски кръчми съм влизал , САМО пътьом...Но сигурно - виж баща си и дедо си- те повече пъти са влизали :)
    Казвам ОЩЕ караха брезентовите Ситроенчета - 60 -те - френски студенти- идваха чак до тук с гаджета и с такива Ситроенчета- и им завиждахме , ДАЖЕ :)) Ние, тук в соц ."лагера" -макар и по морето :))

    BIG AL
  50. 50 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    След като шитнаха на русканците лиценза- за Фиат 124 , макароните ВЕДНАГА продължиха НАПРЕД - пуснаха си "Фиат 125" - с 90 конски сили - недостижими за "прекрасната" Лада - 1500 кубика ..И таблото беше вече с отделни правоъгълни скоростомери и оборотомер и т.н..Бяха е четвъртити фарове - удобни вътре и пак биха Ладите- с години напред ...
    МОДЕЛИ на ФИАТ да искаш от - макаронаджийте...После Фиат 132 и т.н..Фиат - абарт - за ралита и т.н....Алфа ромео, Ланчия, Ферари - модели да искаш от италианците :)Фиат 500- русканците направига ЗАЗ-а :))
    А руснаците си ОСТАНАХА 40 години !!?? с прекрасната ЛАДА !!?? Хахахааа....
    5 души и КЛЯКАШЕ до ламарините отзад- беше на пружини , съветски ...

    BIG AL
  51. 51 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    Поляците имаха и един работен КОН- Варшава, казвааше се - с двигател на ФОРД - от преди войната ,,като руската Победа :
    2200 кубика, бавнооборотна - 75 конски сили - на ресори отзад- и над 1 тон носеше ..Три скорости ..Смениха и отзад фасона , а после и ЖУК - лекотоварен направиха - дълги години и тук мъкнехме с тях ...Крайно непретенциознии ...Абе работни кон ..Варшавите имаха меко возене , големи , за много хора - вътре - багаж- неограничен ....))

    BIG AL
  52. 52 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    С две думи - НИЕ бяхме "Б" или "В" група в този бизнес - социализЪма , де ...
    Имаше рали състезания - КЛАС -"ЖИГУЛИ" или КЛАС "Лади" !!?? :))
    А "онзи свят" вървеше НАПРЕД и не ни чакаше :)

    И когато се качих на КАМАРО модел 1969 година , 350 конски сили - три скорости , за 6 секунди 100 км/час ,
    ЗАБРАВИХ за всички други автомобили :)
    Америка си беше , Америка ...))
    Хахахааааа......

    BIG AL
  53. 53 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    [quote#18:"emilm13"] Ако наистина е НСУ Принц - да сравняваш ванкел[/quote]

    Ванкелов двигател имаше НСУ Ро 80, Принц-а никога не е имал такъв.

    Знанието е сила, информацията - власт




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK