БМВ пуска версия на електромобила i3 с пробег 300 километра



БМВ i3 и от лятото ще предлага версия със значително по-голям капацитет на батерията. Благодарение на по-високата плътност на литиево-йонните клетки акумулаторите на колата ще разполага с 94 Aч амперчаса.


Това ще увеличи пробега с повече от 50 % и той ще стане 300 километра. Обещанията са, че дори при студено време, използване на всички консуматори и динамично шофиране, електричката на баварците ще покорява до 200 км.


Динамичните характеристики на БМВ i3 остават почти непроменени, като електромоторът, с мощност 170 конски сили, ускорява i3 от 0 до 100 км/ч за 7.3 секунди.

БМВ пуска версия на електромобила i3 с пробег 300 километра

© БМВ


Предлаганото от повече от две години BMW i3 с батерия с капацитет 60 амперчаса остава в гамата. И за двете версии ще се предлага и вариант с двуцилиндров бензинов двигател, използван като генератор, който осигурява допълнителен пробег от 150 км.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    Гут, гут.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  2. 2 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 668 Неутрално
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Чудно, утре някой друг ще излезе с 500 и т.н, а петроладжийте кво викаха, ааааа 125 долара за барел са малко.

  4. 4 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    В момента в който някой извади елавтомобил с капацитет 600-700км ще приключим с петрола.Защото това е максималното разстояние за цял ден на повечето хора.Караш цял ден и през нощта зареждаш.И край на бензиностанциите.Това ще е съвсем скоро ,защото тези компоненти си удвояват капацитета на 1-2 години.

  5. 5 Профил на petr
    petr
    Рейтинг: 8 Неутрално

    То и навиците може да се променят. Моят дневен пробег е 150 км, около уикенда скача на 350км.

  6. 6 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#4] от "dolna4erti4ka":


    [quote#4:"dolna4erti4ka"]И край на бензиностанциите.[/quote]
    Ъхъ....
    А автобусите, камионите, самолетите, флота...

  7. 7 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#6] от "Добрин Велков":

    Автобусите точно сигурно ще изпреварят леките коли по електрификация. Особено градските.
    На камионите ще им отнеме малко повече време. Само за съмолетите ще трябва някакъв по-сериозен скок в технологиите за съхранението на електроенергия...

  8. 8 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    Tesla Model S
    MSRP: From $88,000
    Horsepower: 518 hp
    Range: 253 mi battery-only (404 km)
    Curb weight: 4,824 lbs
    Engine: Electric
    MPGe: 101 city / 107 highway
    Battery: 90 kWh lithium-ion

    BMW
    94 Aч амперчаса.
    ще покорява до 200 км.
    електромоторът, с мощност 170 конски сили, ускорява i3 от 0 до 100 км/ч за 7.3 секунди.

    California Über Alles
  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    Цената не е посочена - около 32 000 брит. паунда

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  10. 10 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 830 Неутрално

    За немците автомобилостроенето и машиностроенето; за руснаците и българите военната служба и охраната на границите; за французите, холандците, италианците и испанците -земеделието и прехраната; за останалите от всичко по малко. Такова трябва да бъде разпределението на задълженията в рамките на обединена Християнска Европа.

  11. 11 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Ха, електричка-бегачка! 8-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 524 Неутрално

    остава и свестен дизайнер да си наемат за новото i3 с 500км пробег и малко по-умерена цена..и може и да има станат нещата на баварците... засега е само като скъпа и грозновата тестова играчка

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    До коментар [#10] от "bobhunter":

    руснаците не са в Европа, а в Евразия.

  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#4] от "dolna4erti4ka":

    Де да беше толкова лесно... Реално електромобили има барем от 10 години, а капацитета е мръднал с около 50%

    ЛиЙон технологията е на границата на възможностите си. Това е предела. За да има повече пробег, трябват повече батерии или икономия в автомобила, което обаче контрастира с желанието на клиента за комфорт и динамика.

    Трябват нов ти батерии, засега няма нищо смислено даже и на проектно ниво.

  15. 15 Профил на don_spiridon
    don_spiridon
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamilton F1":
    Цената не е посочена - около 32 000 брит. паунда

    BMW = Brutal Money Waster

  16. 16 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#4:"dolna4erti4ka"]В момента в който някой извади елавтомобил с капацитет 600-700км ще приключим с петрола.Защото това е максималното разстояние за цял ден на повечето хора.Караш цял ден и през нощта зареждаш.[/quote]Ако живееш в къща, а повечето европейци живеят в по-малки или по-големи жилищни блокове или къщи без собствен гараж. Всъщност, и в големите градове в Азия е така. И някак си не виждам човек да си дърпа всяка вечер от прозореца на апартамента кабел до колата на тротоара за да си зарежда през нощта колата, нали? Така че на ДВГ няма скоро да им се види края! Но пък може да настъпи едно очевидно разделение - селяните с електрички, а гражданите с ДВГ. Така вече и по колите ще ги познаваме, а не само по номерата и чалгата от отворения прозорец

  17. 17 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1713 Любопитно

    [quote#4:"dolna4erti4ka"]В момента в който някой извади елавтомобил с капацитет 600-700км ще приключим с петрола.[/quote]
    Тц. Ще приключим, когато тировете и леките автомобили останат без шофьори. Ако едно возило не е натоварено с куп пасивни мерки за безопасност, ако не ползва удобства за шофьора, то при същата батерия пробега му се увеличава двойно. Просто ще има по-добра аеродинамика, ще е по-леко (при същия обем и тегло на полезния товар) и най-вече ще пести заради плавното движение. При такива послушни тирове, няма да е проблем да има участъци от пътя, където тировете да се дозареждат безконтактно, докато си се движат. Дори не включвам лавината от споделяне, която ще се получи ако автомобила ти се движи без шофьор и като те закара за където си тръгнал, после го пуснеш "на свободна практика"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  18. 18 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Весело

    хора, не бъзрайте като пиле пред майка си. аз лично ще се радвам да има електромобили с пробег от 800км, само дето няма да е в следващите 10 години. Не знам колко от вас знаят, че в теслата всъщност има 2000 от най-обикновените 1,5в батерии. Гениалното на тесла не е в самите батерии, а в начина им на упрваление

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#6] от "Добрин Велков":

    За автобусите е даже чудно защо още не са на електрика, там сегашните технологии са напълно достатъчни. Виж за камионите е много по-сложно, а за самолетите, поне в следващите 20 години ще е невъзможно. Освен ако някой не измисли кардинално нов енергиен източник, нещо съвсем различно от батерия във вида, в който я познаваме днес.

  20. 20 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#4] от "dolna4erti4ka":

    Ха помисли си какво ще стане с цената на тока и въобще със съоръженията за захранване - в един блок с 5 електрически коли ако всички включат да зареждат през нощта ?

  21. 21 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Весело

    До коментар [#17] от "gost22":

    азимов и саймък ряпа да ядат....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#18] от "beatles":

    Е 1.5 волтови не са. Всъщност са литии-желязо елементи, но наистина са доста масови.

  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    В текста няма данни за габаритите на автомобила, но е с вид на мъник (градски автомобил, 3,50м), и не виждам защо трябва да ускорява до 100 за 7,3 сек., и да "покорява" скорост от 200 км/ч?

  24. 24 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Край на бензиностанциите ?! Вие сериозно ли ?! Технологията на електричките е още мноооого далеч от мащабно приложение. Отворковците, дето им се радват, да се запитат:
    1.Какъв е животът на ДВГ и на батериите ? В години, в км., в каквото искате ?
    2.Колко енергия се изразходва за производството на ДВГ на един автомобил и на батериите на един електромобил ? За въшки, като това БМВ, добре, ама за ванове, джипове и т.н. ?
    3.Какви допълнителни мощности за електропроизводство са необходими за да се осигури зареждането им ?
    4.Какво правим със скапаните батерии ? Технология за производство има, а за рециклиране ?
    .....
    Та не бързайте да се радвате, не и в този живот.

  25. 25 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#22] от "niakoi_si":

    лапсус клавиатури 3,5в. най-обикновени масови литиево йонни от панасоник (литиево железен фосфат сигурно имаш предвид)

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  26. 26 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#19] от "niakoi_si":

    Не забравяй флота - от лодки до танкери...

  27. 27 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#20] от "iliyapopov":

    5 коли не могат да променят съществено нещата в един блок. Промяната ще настъпи, когато станат повече от 50. А ако станат 100, ще трябва тотално ново захранване на всички жилища.

  28. 28 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#20] от "iliyapopov":
    До коментар [#27] от "razlichen123":

    Идеята е да отидеш на станция за зареждане, а не да опъваш кабел от терасата. То и сега ходим на бензиностанцията, а не наливаме сами горивото пред блока.

  29. 29 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    Ако живееш в къща извън града ,както са повечето по-богати хора,какво ти пречи единия скат на покрива да е соларен-слънцето на нашите ширини си е хептан без пари.Цената на соларите също пада драстично с намесата на китайчетата.

  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#8] от "Pontif А":

    "Battery: 90 kWh lithium-ion "

    90 КВтч ел. енергия струва 16 лева( мисля, че 1КВтч струва 18 стотинки) на дневна и около 9 лв. на нощна тарифа И ТОВА ЗА ПРОБЕГ ОТ 404 КИЛОМЕТРА !!!! Не виждам какво бих могъл да коментирам на това.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  31. 31 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 977 Неутрално

    [quote#16:"cristo_n"]човек да си дърпа всяка вечер от прозореца на апартамента кабел [/quote]

    "Тесла" са решили и тоя проблем. На самостоятелни пунктове и в много от бензиностанциите срещу определена сума подменят изтощената батерия със заредена, като при това подмяната става по-бързо от напълване на един резервоар с гориво.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  32. 32 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#30] от "quatro_4x3":

    Ако знаеш и цената на батерията и на колко време ще я сменяш, тогава ще си калкулираш годишният разход и ще коментираш по друг начин...

  33. 33 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#6] от "Добрин Велков":

    Перков, пак не си в час. Вече има електрически бусове и камиони. UPS миналата седмица вкара 150 във флийта си. Ама то фатмак....

    The best way to predict the future is to invent it.
  34. 34 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5035 Весело

    Бравос!!Така е в днешният свят.Едни правят електомобили ,други се хвалят с танкове!Въпрос на приоритети.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  35. 35 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#32] от "Добрин Велков":

    Перков, знам защо те боли от електричките Свиквай

    The best way to predict the future is to invent it.
  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    Някои търсят само удобствата на електричките, и евентуалната евтина експлоатация.
    Това посмъртно няма да се случи, защото тогава ще има по 4 коли в домакинство, а не 2.
    И точно тази категория забравят "гениалността" на работещите в МФ, в общините, АПИ и т.н. Предполагам че само до 10 години на първо време ще ограничат дизелите в големите градове, малко по-късно всички ДВГ-та, а впоследствие и обществения транспорт с ДВГ.
    И щем не щем ще минем на електрички, и пак ще си плащаме скъпо и прескъпо.

  37. 37 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    [quote#19:"niakoi_si"]Виж за камионите е много по-сложно[/quote]

    Не е сложно. Даймлер имат електро-камион. Smith Electric също имат няколко модела. Мъск също има планове за такъв. Тепърва навлизат в употреба и технологиите се развиват.

    The best way to predict the future is to invent it.
  38. 38 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3145 Гневно

    До коментар [#10] от "bobhunter":
    "За немците автомобилостроенето и машиностроенето; за руснаците и българите военната служба и охраната на границите"

    Ти пак ни вреди покрай руснаците!!!

    подпис
  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    До коментар [#21] от "beatles":

    По-скоро принципа и развитието на асансьорите или на метрото, където вече имаме работещи схеми без оператори и машинисти. За "Сали" с ИЧИ ни е рано...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 977 Неутрално

    До коментар [#18] от "beatles":

    Виж конкретно как стоят нещата:

    https://www.youtube.com/watch?v=C-l2_5mDpa4

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  41. 41 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    Още не сме видяли ефекта на горивните/водородните клетки.
    Килограм водород съхранява еквивалент за десетки пъти повече механична енергия от килограм бензин. Сложното на горивните клетки е съхраняването на водорода, защото е с най-малка молекула и се процежда през всякакви отвори дори между клеткие на стените на съда.
    Но не се притеснявайте, онези загубени германци, които се подлагат на разни араби от 20 години правят подводници с горивни клетки. А подводниците са затворени пространства и ако там има теч на водород е страшно. Давам примера с подводниците като пример, че има технологично решение.

    подпис
  42. 42 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Весело

    [quote#28:"Yard"]Идеята е да отидеш на станция за зареждане, а не да опъваш кабел от терасата.[/quote]
    с тънката разлика, че енергия за 900км зареждам на бензиностатнция за 5 мин, а на електромобила за 300км трябва да го зареждам няколко часа.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1713 Любопитно

    [quote#14:"niakoi_si"]Трябват нов ти батерии, засега няма нищо смислено даже и на проектно ниво. [/quote]
    А може и само с едно безконтактно зареждане по пътя. Просто чакат да се натрупа критичната маса, че такива попътни зарядни станции да станат икономически ефективни. Иначе и с пропан-бутан беше точно същото — по една станция за зареждане в големите градове, опашки, обема на бутилката не стигаше да се стигне до следващата газостанция само на газ, заемаше място в багажника... А днес газ се зарежда под път и над път. Просто трябва критична маса платежоспособни потребители и нещата ще се отпушат.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 977 Неутрално

    До коментар [#36] от "historama":

    От 2025 година в Норвегия ще се забранят леките коли с ДВГ.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#17] от "gost22":

    Е тук вече се вкара в някакъв фантастичен филм

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    До коментар [#30] от "quatro_4x3":

    Не ти е права сметката - 94Ah са 33kWh! 300 км пробег е равен на 10 kWh/100 км.
    Така, за 100 км пробег имаме:

    По дневна тафифа – 0.18 лв Х 10 кВтч = 1.8лв/100 км разход
    По нощна тарифа – 0.11 лв X 10 кВтч = 1.1 лв/100 км разход

    Средно се получава около 1.45 лв/100 км...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  47. 47 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    [quote#32:"Добрин Велков"]Ако знаеш и цената на батерията и на колко време ще я сменяш, тогава ще си калкулираш годишният разход и ще коментираш по друг начин...[/quote]

    На батерията и дават 10 години. На запад колите като станат на тая възраст и започват да ги изхвърлят за скрап. Допълнително разходите за поддръжка на електромобилите е много по-ниска. Сам си изреди колко по-малко неща има за периодична подмяна спрямо бензиновите и дизеловите. Грубо сравнение, един ел. двигател има 2 лагера, които могат да се износят.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  48. 48 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    И турчолята са направил електричка. Казва се Пехливан https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/05/09/turkey-says-its-new-electric-car-is-better-than-a-tesla/?postshare=1531462887052225&tid=ss_tw

    The best way to predict the future is to invent it.
  49. 49 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3145 Весело

    До коментар [#32] от "Добрин Велков":
    "Ако знаеш и цената на батерията.."

    Но ако имаш предвид, че материалите от батерията се рециклират на 100%

    подпис
  50. 50 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 529 Весело

    [quote#16:"cristo_n"] Но пък може да настъпи едно очевидно разделение - селяните с електрички, а гражданите с ДВГ. Така вече и по колите ще ги познаваме, а не само по номерата и чалгата от отворения прозорец [/quote]

    Точно чалгаджиите и селяндурите са тези, които до последно ще отричат алтернативните технологии и ще си драпат за ДВГ, защото тази промяна е въпрос на манталитет. Доскоро мрънкаха, че големите марки не правят такива модели, после мрънкаха, че пробега бил малък, а сега им остана само цената, ама се чудя после какво ще измислят...Но има и надежда...понеже вече дори БЙЕЕМВЙЕТО правят електрически автомобили (а това по право е любимата марка на такива хора и от гоУфа скачат в нея като се видят с някой лев) искат не искат ще се поведат по...модата (а не, че им е стигнало до черепната кухина).
    На форумните капацитети твърдящи, че ДВГ-то нямало алтернатива само ще вметна името на Илия Вълков / Юл Браун. Трябва да си с доста ограничен мироглед, за да отричаш факта, че решения отдавна има и то доказано внедрени и работещи на най-високо ниво. Виж, ако са от тези, които си искат миризмата на бензин и омацаните до лакти ръце с масло това си е техен проблем, но нека не манипулират хората с безумни твърдения и отчаяно отричане на очевадни факти.

  51. 51 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3145 Весело

    До коментар [#48] от "EU defender":
    "И турчолята са направил електричка. Казва се Пехливан "

    Аз пък предлагам в Сидеровград да направят "Путилан"

    подпис
  52. 52 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Весело

    [quote#29:"dolna4erti4ka"]слънцето на нашите ширини си е хептан без пари.[/quote]
    еле па нощем, когато си зареждаш колата. т.е. денем зареждаш една батерия, нощем прехвърляш в друга...ми пичове, че то няма толкова литий на земята бе

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  53. 53 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#30] от "quatro_4x3":

    Не бъркай Амперчас с Киловатчас!
    С Ач.се мери капацитета на батерия
    а с Квч. косумирана ел. енергия !!!

  54. 54 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Любопитно

    [quote#31:"ТНТ"]подменят изтощената батерия със заредена, като при това подмяната става по-бързо от напълване на един резервоар с гориво. [/quote]
    ти виждал ли си на една тесла точно къде е батерията, колко е голяма и колко тежи?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  55. 55 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#37:"EU defender"]Даймлер имат електро-камион. [/quote]
    ми че те и кола на водород имат, но да виждаш повече от 1 на година по улиците?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  56. 56 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#39:"gost22"]По-скоро принципа и развитието на асансьорите или на метрото, където вече имаме работещи схеми без оператори и машинисти.[/quote]
    сравняваш коне с кокошки. метрото е по релси, със строго определен и ограничен маршрут, оргадено отвсякъде.....я огради всички улици айде не по света, ама в европа поне.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  57. 57 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#14] от "niakoi_si":

    Ти как лошо чупиш хатъра на "електричарите" с правата лопата направо не е истина!

    Защо трябва сега да намесваш разни такива подробности като физични, химични и електрически закони, а? Глей как хубаво ти говорят за стотици километри от батерия с големина А, бързо зареждане на 90кW през USB кабел, безплатен ток от 2-2,5 квадрата фотоволтаици на покрива на колата, и всичко това догодина и то срещу само 50хил лева примерно. Пляскай с ръце и се радвай!

    Лош човек си, ей, лош...

  58. 58 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#55] от "beatles":

    Ти да си виждал преди 5 години Тесла на улицата? Защото сега е нещо нормално, особено в Норвегия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    [quote#31:"ТНТ"]На самостоятелни пунктове и в много от бензиностанциите срещу определена сума подменят изтощената батерия със заредена, [/quote]
    което означава, че до стандартизирането на батериите, и продажбата на автомобили без такива има едва ли не 1 крачка.

  60. 60 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamilton F1":

    За старото БМВ и3 43 400 щатски долара, или около 74 000 лева. Тази цена в момента за този мъник, макар и луксозен и от престижна марка, при пробег от 150 км. ми се струва леко неадекватна и прави покупката на подобна кола лудост.
    Ако не се направи качествен скок при капацитета, тежестта и цената на батериите, революцията в автомобилния сектор се отлага.
    А и двигателите с вътрешно горене стават все по-ефективни - по-мощни и по-икономични.

    http://www.caranddriver.com/bmw/i3

  61. 61 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    До коментар [#37] от "EU defender":

    Много е сложно. Не заради техническите проблеми, камион на батерии може да се направи. Проблема е сигурността на доставка на товара. Един съвременен камион има пробег от милиони километри, на практика почти безотказно. Рисковете с електрическия камион са прекалено много - от това да ти капнат батериите пътя и минеш през скъсения пробег на електромотора и т.н.

    Става за камиони - ама за градски доставки. За тирове... трудна работа. Там едно забавяне на товар, може да те изхвърли от бизнеса...

  62. 62 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#29] от "dolna4erti4ka":

    Нещо против да ми направиш една сметка колко квадрата фотоволтаици и колко часа пряка слънчева светлина трябват, за да се заредят примерно едни 40kW?

  63. 63 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#40] от "ТНТ":

    виж два поста по-долу.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  64. 64 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Любопитно

    [quote#41:"Иван К"]Килограм водород съхранява еквивалент за десетки пъти повече механична енергия от килограм бензин[/quote]
    а обема на кило водород? по тая логика да вземем уран....подводници с атомни реактори също има от години

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  65. 65 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    [quote#52:"beatles"]денем зареждаш една батерия, нощем прехвърляш в друга...ми пичове, че то няма толкова литий на земята бе [/quote]
    За стационарна батерия с голям капацитет не ти трябва литий а желязо. Сещаш ли се, няма значение, че тежи няколко пъти повече, защото е стационарна, а място в мазата имаш много...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  66. 66 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Би трябвало големите камиони въобще да не се използват, а с малко оптимизация на логистиката, товарите, които разнасят, да се качат на влакове в контейнери... Поне в Европа не е технологичен проблем.
    И вероятно няма да е далеч времето, когато ще се случи, ако няма политически и икономически трусове.

  67. 67 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 525 Весело

    Няма как туй нещо да е конкурент на Тесла 3 - особено пък на толкова по-висока цена
    смешни са баваришите...

    Stef
  68. 68 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    [quote#42:"beatles"]с тънката разлика, че енергия за 900км зареждам на бензиностатнция за 5 мин, а на електромобила за 300км трябва да го зареждам няколко часа.[/quote]

    Колко пъти си зареждал за 900 км? Цял резервоар. И колко пъти си изминавал 900 км без почивка, през която би могъл да дозаредиш батерията на ел. автомобил?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  69. 69 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1713 Любопитно

    [quote#56:"beatles"]ъс строго определен и ограничен маршрут, оргадено отвсякъде.....я огради всички улици айде не по света, ама в европа поне..... [/quote]
    Ми магистралите са си оградени отдавна. А и тези автономни автомобили дето вече им вървят тестовете в САЩ да не мислиш че ще са за обикновените автомобили. Първо ще ги сложат на междуградските превози на товари с тирове, защото точно там може да изплатят най-бързо, ще доразвият системата и чак след това ще влязат в градовете. Просто в момента подготвят хората да свикват с коли без шофьори.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  70. 70 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#33:"EU defender"]UPS миналата седмица вкара 150 във флийта си[/quote]

    Така като гледам са 125 и то не били точно електрички, а хибриди! За сведение, само в Канада "флийта" им е към 2800 превозни средства, а в щатите ще са доста повече, т.е. тези хибриди ще са по-малко от 5% от "флийта" им.

    [ирония]Та, едва ли става дума за ПР и лъскане на реноме, нали така?[/ирония]

  71. 71 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    [quote#46:"hamilton F1"]Не ти е права сметката - 94Ah са 33kWh! 300 км пробег е равен на[/quote]

    Не си прочел внимателно какво съм написал. Отговарям на колегата и сметката е за Тесла с 90 КВТЧ батерия, а не в Ампер часа за БМВ-то.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  72. 72 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#46] от "hamilton F1":

    За старото БМВ и3 дават батерия с капацитет от 19 квч. и пробег 130-160 км., значи разход от 12-15 квч. на 100 км. пробег или цена - 1,20-1,50 нощна, и 2,50-3,00 лв. дневна. Доста е евтин пробега, факт е. Не знам след какъв пробег се подменя батерията, но цената й е солена - около 14 000 долара.

    http://insideevs.com/bmw-i3-battery-module-costs-1715-60-8-modules-per-car-total-cost-13725/

  73. 73 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    [quote#53:"valtoro"]Не бъркай Амперчас с Киловатчас! [/quote]

    Отговорил съм на колегата за Тесла, а не за БМВ. Прочети още веднъж..

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  74. 74 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamilton F1":

    значи грубо € 40 000

    сегашната ми кола беше € 36 000 + месечно наливам дизел за ок € 200 и го изгарям в атмосферата
    да речем ще я карам 5-6 години = ще съм изгорил € 14 400 !

    Знаех си аз че следващата ми кола ще е електромобил!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  75. 75 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    До коментар [#60] от "Симеон":

    За цената си прав. Но "качествен скок за цената на батерията", съм доста скептичен, предвид цената на лития, достигаща вече над 22 000 долара, за сделки към края на годината. Отделно от това, добивът е ограничен на 70 000 т. годишно. И колкото е по-голямо търсенето, цената ще расте още.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  76. 76 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    [quote#54:"beatles"]ти виждал ли си на една тесла точно къде е батерията, колко е голяма и колко тежи?[/quote]

    Аз съм гледал клип в който Мъск демонстрира как докато напълнят резервоара на едно Ауди, смениха батериите на ДВЕ Тесли и Аудито му беше нужно още малко време за да го напълнят. Батериите ги смениха на СЦЕНА пред публика, а колата я даваха на екран с камера от бензиностанцията.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  77. 77 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    До коментар [#71] от "quatro_4x3":

    Не си прав при сметките за разхода....

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  78. 78 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 681 Неутрално

    [quote#10:"bobhunter"]За немците автомобилостроенето и машиностроенето; за руснаците и българите военната служба и охраната на границите; за французите, холандците, италианците и испанците -земеделието и прехраната; за останалите от всичко по малко. Такова трябва да бъде разпределението на задълженията в рамките на обединена Християнска Европа.[/quote]

    Откъде се въди такава простотия в милата ни христианска и европейска Родина....!?

  79. 79 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4017 Весело

    До коментар [#70] от "krasi_kara":

    Той, Дифендъра е толкова умен, че още не прави разлика между хибрид и електрически автомобил.

  80. 80 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#76] от "quatro_4x3":

    А гледал ли си клипа, в който Дейвид Копърфийлд прави Статуята На Свободата в Ню Йорк да "изчезне"?

  81. 81 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#41] от "Иван К":

    А един килограм водород откъде може да се вземе?

    Подсказка: Използва се или пара или електричество. А откъде се взимат парата и електричеството го оставяме за домашно.

  82. 82 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4017 Весело

    До коментар [#80] от "krasi_kara":

    Представяш ли си - всяка зарядна станция с хиляди батерии в нея - заредени, за смяна и такива, които се зареждат в момента...

  83. 83 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Любопитно

    [quote#47:"quatro_4x3"] Сам си изреди колко по-малко неща има за периодична подмяна спрямо бензиновите и дизеловите. [/quote]
    ми аз на моя баварец за 8 години му сменях какво ли не, прозорци, гумички, фарове, ресьори.......но сигурно електромобилите такива неща нямат, а?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  84. 84 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    [quote#66:"tie_interceptor"]Би трябвало големите камиони въобще да не се използват, а с малко оптимизация на логистиката, товарите, които разнасят, да се качат на влакове в контейнери... Поне в Европа не е технологичен проблем. [/quote]
    То, влакове си има, проблема е в дължината на релсите, големия обем товари и постоянния товаропоток по дестинациите за да е евтин този вид транспорт. Точно това отваря нишата за камионите.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  85. 85 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#58:"EU defender"]Ти да си виждал преди 5 години Тесла на улицата?[/quote]
    има една тънка разлика...едното можеш да си го заредиш и в къщи, а другото не...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  86. 86 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 977 Неутрално

    [quote#54:"beatles"]ти виждал ли си на една тесла точно къде е батерията, колко е голяма и колко тежи? [/quote]

    Виждал съм. Под пода е. Виж и ти:

    https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  87. 87 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Добре е добре! Много добре!

  88. 88 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Любопитно

    [quote#65:"gost22"]Сещаш ли се, няма значение, че тежи няколко пъти повече, [/quote]
    какво значение има теглото бе човек??? да вземем водород тогава че е лекичък? или уран че е тежък??? важно е каква енергия ти дава редокс реакцията, доколко е обратима и доколко е под контрол.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  89. 89 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Любопитно

    [quote#68:"quatro_4x3"]Колко пъти си зареждал за 900 км? Цял резервоар.[/quote]
    ми редовно...ти зареждаш по 2л всеки ден ли?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  90. 90 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Любопитно

    [quote#69:"gost22"]Ми магистралите са си оградени отдавна.[/quote]
    пак сравняваш коне с кокошки. т.е. човек кара колата/камиона до магистралата, там слиза, и я пуска сама, така ли?
    колко други мотриси среща едно автоматизирано метро на ден, и колко други неавтоматизирани коли среща една кола на ден, само на магистралата? а сега смятай вероятности!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  91. 91 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Весело

    [quote#74:"Торбалан"]значи грубо € 40 000

    сегашната ми кола беше € 36 000[/quote]
    значи пак сравняваме коне с кокошки. смарт за 36 000 не че няма, но не съм сигурен че точно това караш.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  92. 92 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#62:"krasi_kara"]колко квадрата фотоволтаици и колко часа пряка слънчева светлина трябват, за да се заредят примерно едни 40kW?[/quote]
    ... и то през нощта

  93. 93 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#82] от "Добрин Велков":

    Е, добрата страна ще е, че всяка зарядна станция ще нещо като мини индустриална зона - кеф ти електро подстанция, защото толкова батерии няма как да се зареждат през 380V, кеф ти скад със стелажи и система за управление, защото тия батерии няма как да се "съхраняват" на плаца, кеф ти една камара народ с колички и електрокари, защото те тия батерии не тежат по 2кг, изобщо кеф на буци.

    Но нищо, де, аз си признавам, че вече съм сърдито старче и не ги разбирам тези "нови" технологии. Дет се вика, още не мога да спя, как ще си плащаме за тия нови коли и батерии с разните му там криптовалути след като последните най-после успеят да "преобрънат" финансовата система нагоре с краката...

  94. 94 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#76:"quatro_4x3"]смениха батериите на ДВЕ Тесли[/quote]
    пич, батерията е 540 кила !!!
    съгласи се, не е точно като батерията на дистанционното.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  95. 95 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#94] от "beatles":

    Клипът е в пост 86. Какво са сменили вижте, ако можете... Аз не видях...

  96. 96 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#86:"ТНТ"] Виж и ти: [/quote]
    сори, виждам евтин рекламен трик. един човек има нужда от 40 сек за да започне да налива бензин, а през това време има едни неизвестен брой юнака под теслата

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  97. 97 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#95:"Добрин Велков"] Аз не видях..[/quote]
    и аз не видях, но както някой беше казал, то и кристо кат прави фокуси не всичко се вижда.
    трябва да се пъхна под теслата на шефа да вида мога ли за 40 сек да и сваля батерията като на клипа. как мислиш?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  98. 98 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#92:"xcheffo"]... и то през нощта[/quote]

    Абе от мен да мине: нека да е през слънчев летен ден.

    Ако все пак успеят да я направят сметката за квадратурата, после, понеже сме гадни, можем да вземем да попитаме за финансовата сметка и за разни такива дребни "аксесари" като инвертори, акумулатори за обиране на флуктуациите, окабеляване, почистване на панелите (особено на тези по средата на покрива!!!), защита от градушка и т.н. и т.н.

  99. 99 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 524 Гневно

    [quote#92:"xcheffo"]часа пряка слънчева светлина трябват, за да се заредят примерно едни 40kW?- цитат на коментар #62 от “krasi_kara”

    ... и то през нощта [/quote]

    Не е нужно електричеството задължително да се съхранява!

    Ако бяхме нормална държава, то държавата щеше да обезпечи произведеното от теб малко електричество да отиде денем до индустриални потребители. А през вечерта ще ти го върне с произведено от конвенционални източници и /или ВЕЦ.
    Но тъй като не сме такава, то държавата го е еня само за ДДС-то и акциза, който ще получи.

    Изобщо не и пука, за чистият въздух, за по-добрата среда за живеене и по-здрави граждани.
    Аман от динозаври...

  100. 100 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2624 Весело

    [quote#4:"dolna4erti4ka"]И край на бензиностанциите.[/quote]

    Просто Марешки ще добави и колонки на ЧЕЗ и Енергопро на колонките си...

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK