Лошата инфраструктура отказала "Даймлер" от завод за двигатели в Румъния, твърдят местни медии

Лошата инфраструктура отказала "Даймлер" от завод за двигатели в Румъния, твърдят местни медии

© Reuters



Германският автомобилен концерн "Даймлер" се е отказал от изграждането на завод за двигатели край румънския град Себеш, заради лошата инфраструктура в района, съобщиха медиите в страната, цитирайки министърът на икономиката Костин Борк. Компанията планираше да инвестира 500 милиона евро в проекта, но той ще се пренесе в Полша, където ще бъдат създадени няколкостотин работни места.


Заводът край град Явор, на 70 км. западно от Вроцлав, ще прави четирицилиндрови дизелови и бензинови мотори. Себеш се считаше за силна кандидатура, тъй като там "Даймлер" вече има производство на скоростни кутии.


Той беше изграден в началото на тази година, като инвестицията се оценява на 300 милиона евро. "Даймлер" имаха изискване продукцията да стига до завода им в Бремен за 17 часа. Това изключи Себеш от играта", коментирал Борк на конференция за автоиндустрията, организирана от вестник Ziarul Financiar.


Финансовото издание посочва, че евентуалната инвестиция щеше да е сред най-сериозните в страната. Прогнозите са също, че такъв завод би генерирал износ за 1 млрд. евро.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3475 Неутрално

    Да заповядат у назе. Баце ще им построи магистрала до входа на завода. Той само това може, доколкото го може.

  2. 2 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 458 Разстроено

    А след презентация на Агенция за инвестиции ще се пренесе в България

  3. 3 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Колко ли фирми са се отказали от България поради същата причина? Ами зарди корупцията и бюрокрацията....?

  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Нека не се подиграваме с факта, че у нас се строят пътища.

  5. 5 Профил на nakataetuk
    nakataetuk
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Около Себеш просто пътища няма. Минавал съм - видял съм

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    Истината е, че в Румъния вече имат толкова много инвестиции, особено в района Клуж-Напока, че вече трудно се намира работна ръка.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#1] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Ще я построи той с двете си ръце, ама некоя друга година.

    До коментар [#4] от "stedim":
    Да, строят се, а колко повече можеше да се построи, ако „усвоителите“ не просто усвояваха, ама материалът едно си знае едно си бае.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2366 Весело

    17 часа до Бремен? За 17 часа у нас документите за износ само ще минат от единия до другия чиновник...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  9. 9 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2366 Весело

    До коментар [#6] от "EU defender":

    Ами ще бягаме нататък като заварчиците от Корабостроителния завод във Варна....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  10. 10 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "EU defender":

    И тук в някои сфери трудно се намира работна ръка. Та, по твоята логика, инвестициите в китната ни родина също са големи..

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  11. 11 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 289 Неутрално

    понеже някои тиквеници питат защо са ни магистрали и дали се яде асфалт...

    reddit.com/r/The_Donald/
  12. 12 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#3] от "thenomad":

    Точно германските инвеститори посочват, че взаимоотношенията им с държавната администрация и липсата на читава съдебна власт са нещото, което най-много ги отказва да инвестират отново тука.

    Но нейсе, важното е да се режат лентички на полу-готови полу-участъци и се повтаря мантрата за стабилността.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Тези за наше съжаление са едновременно слепи и глухи. Как може да не са чули Бойко каква инфраструктура е построил ЛИЧНО. Добре, че не дойдоха. .

  14. 14 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#11] от "zzatke":

    Никой не пита защо са ни магистрали, то бива бива, ама така безмозъчно да папагалчиш глупостите на тъпата шопска сикаджийска мутра

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  15. 15 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    До коментар [#10] от "forum_terrorist":

    Говоря за масова работна ръка, комунде. Не за специалисти. В района на Клуж Напока безработицата е практически нулева.

    The best way to predict the future is to invent it.
  16. 16 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Това със 17 часа е голяма глупост. Защо точно 17, а не 18? Какво променя логистиката това.

  17. 17 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 536 Неутрално
  18. 18 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Тъжната картинка за българската индустрия е, че и румънците и поляците имат много, ама много повече инвестиции от големи концерни в сравнение с нас. В Полша са Самсунг, в Румъния са Филипс, Панасоник и Сони също произвеждат в държави от бившия соц блок. А къде сме ние? На черешата.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    "Даймлер" имаха изискване продукцията да стига до завода им в Бремен за 17 часа"

    И румънските журналисти явно са като нашите.

    Себеш (Румъния) - Бремен 1.631 km
    Явор (Полша) - Бремен 646 km

    И сега логичния въпрос - с каква инфраструктура трябва да са румънците за да компенсират 1000 километра разлика ?

  20. 20 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#5] от "nakataetuk":

    Или се шегуваш или си пропуснал да са качиш на румънската А1.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 707 Неутрално

    [quote#18:"Lou"]А къде сме ние?[/quote]
    На върха на пирамидата на стабилността.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    До коментар [#19] от "zxp53317185":

    А може би причината е следната: Prior to 1945, the town was part of Poland, Bohemia, Austria, Prussia and Germany.

    Jawor [ˈjavɔr] (German: Jauer) is a town in south-western Poland with 24,347 inhabitants (2006). It is situated in Lower Silesian Voivodeship (from 1975–1998 it was in the former Legnica Voivodeship). It is the seat of Jawor County, and lies approximately 61 kilometres (38 mi) west of the regional capital Wrocław.

    In the town can be found a Protestant Church of Peace. It was named a UNESCO World Heritage Site in 2001. Jawor Castle lies in Jawor.

    The name Jawor is Polish for "sycamore". Prior to 1945, the town was part of Poland, Bohemia, Austria, Prussia and Germany. After World War II the region was placed under Polish administration and ethnically cleansed according to the post-war Potsdam Agreement. The native German populace was expelled and replaced with Poles.

  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    [quote#16:"taratanki"]Това със 17 часа е голяма глупост. Защо точно 17, а не 18? Какво променя логистиката това. [/quote]

    Защото частите им трябват в завода за макс. 17 часа, а не за 18.
    В някои от производставата сроковете за доставка са с точност до минута. За повече информация прочети за JiT, JiS.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Just_in_sequence


  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8960 Неутрално

    По тази логика, България няма никакъв шанс.

  26. 26 Профил на Дъската ми хлопа
    Дъската ми хлопа
    Рейтинг: 279 Весело

    [quote#4:"stedim"]Нека не се подиграваме с факта, че у нас се строят пътища.[/quote]
    Ами не се строят. Основно се ремонтират старите, но на цената на ново строителство.

  27. 27 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#1] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    като гледам избират между Мюлбах и Бреслау. Ние нямаме бивши германски градове

  28. 28 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#16] от "taratanki":

    води се over night общо взето от вечерта когато спира единия завод до сутринта когато отваря другия

  29. 29 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4337 Любопитно

    Нека лумпените сега пак да пишат че асвалта не се яде.

    До истината се достига с познание!
  30. 30 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1092 Разстроено

    Не злорадствайте, при нас Даймлер даже и не е помислил да идва...

  31. 31 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#25] от "Роси":

    Ми няма, да. И по други причини няма.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  32. 32 Профил на dinkost
    dinkost
    Рейтинг: 458 Весело

    Да идват в България! Тук ще ги обслужим бързо. Завода ще е в с. Мечка (плевенско) - един двигател за нас, един за Даймлер - феърплей (Бай Мангал има егати пауъра....).

  33. 33 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    И в България ще започнат да се строят заводи- най-вече китайски!
    За всеки влак си има пътници.

  34. 34 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Мъск ще направи високоскоростни влакове в европа и хората ще обикалят с велосипеди

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    [quote#29:"messera"]Нека лумпените сега пак да пишат че асвалта не се яде. [/quote]
    някои го ядат. Виж Лилито и Баце.

    В страните, в които хората са поне средно интелигентни всичко малко по-значимо се строи с прогноза за развитие за поне 80-100 години напред.
    У нас прогнозите се правят в съответствие с нуждите отпреди 5 години.

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    [quote#33:"rurade"]И в България ще започнат да се строят заводи- най-вече китайски! [/quote]
    Чакай и се надявай! (от "Граф Монте Кристо", Ал. Дюма)
    Заводът който ще се строи ще е подобен на цеха от Баховица. Врата за безмитен внос.

  37. 37 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#7] от "zo":

    Имаш ли друг по-добър вариант?

  38. 38 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 471 Неутрално

    А добро утро на всички козяци. Икономиката гледа и географията, затова членството на България в ЕС е чисто безумие. Ние сме Странджа-Сакар на ЕС. А немските инвестиции отиват в райони с немско малцинство или католическо население. Чакайте да ви цъфнат налъмите, ха ха ха.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK