Френският автомобилен производител "Пежо" представи концептуален хибриден автомобил с мощност 500 конски сили, които се ускорява от място до 100 км/ч за 2.5 секунди. L500 R Hybrid отдава почит на легендарния болид "Пежо" L45, който преди сто години печели ралито "Индиана" 500.
Днешният концептуален модел се отличава с широка следа, височина едва метър и тегло само тон. Двата електромотора, по един на всеки мост и бензиновият двигател с 270 конски сили предлагат обща мощност от 500 конски сили и максимален въртящ момент от 730 Нм.
В болида от бъдещето на "Пежо", водачът е разположен в защитена капсула в средата на колата. Управлението става с малък волан, а цялата нужна информация пилотът следи на два дисплея.
Почитаният модел "Пежо" L45 (името идва от 4.5 литра, колкото е работният обем на двигателя) поема щафетата от "Пежо" L76, което от 1912 година е управлявано от екит млади пилоти, познати като "Шарлатаните".
Самият автомбил L76 пък е първата кола в света, която използва четирицилиндров мотор с по четири клапана на цилиндър.
С "Пежо" L500 R HYbrid отдаваме почит на иноваторите, работили за спортните успехи на марката в началото на 20-век. Вдъхновени от тях ние искахме да направим кола, показваща бъдещето на "Пежо мотор спорт", коментира началникът на програмата за концептуални автомобили в концерна Матиас Хосан.
diangello
Рейтинг: 395 НеутралноTesla има същото ускорение, с два ел. двигателя, а се води конвенционална фамилна кола. :)
Публикувано през m.dnevnik.bg
Коки
Рейтинг: 561 ВеселоНяма място за мацката... не става...

niakoi_si
Рейтинг: 672 НеутралноДа бяхте сложили и една снимка на "почитания" модел.
xflood
Рейтинг: 1064 НеутралноЗащо винаги така става - концептуалните модели изглеждат с двата крака в бъдещето, после пускат в серийно нещо съвсем различно.
Fail with honour then succeed by fraudВече загубих интерес да им гледам концепциите и слушам надувките.
bpcorp
Рейтинг: 1024 НеутралноТака е. А традиционните автомобилостроители се хвалят с някакви нефункционални хибриди. Тесла ги направиха направо смешни
До коментар [#1] от "diangello":
dmarev
Рейтинг: 450 НеутралноТрансформърс
stanislavdi
Рейтинг: 1394 НеутралноДо две години електричките по света ще бъдат над 2млн., по 5л гориво икономия на бройка са около 60 000 барела нефт дневно. И това е само началото.
stef
Рейтинг: 504 ЛюбопитноНатам накъдето Пежо са тръгнали с тази кола, но не е ясно дали ще я реализират изобщо, други от там се връщат
ura-nsx-coming-with-573-hp-0-60-mph-time-of-3-0-se conds
Stefhttp://www.motorauthority.com/news/1093476_2017-ac
пустиняк
Рейтинг: 611 НеутралноКамената ера не отминала защото са се свършили камъните... Идва нова ера в автомобилостроенето и времето на петрола и газа отминава.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!бабачко
Рейтинг: 490 Неутрално[quote#7:"stanislavdi"]До две години електричките по света ще бъдат над 2млн., по 5л гориво икономия на бройка са около 60 000 барела нефт дневно. И това е само началото.[/quote]
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############Така е, но нали тази електроенергия трябва нещо да я произведе. Едва ли ще дойде само от ядрени мощности и ВЕИ-та.
historama
Рейтинг: 4105 НеутралноМожем само да гадаем каква е идеята на концепцията...
Става дума за автомобил с 3 двигателя: 1 ДВГ с мощност 270 к.с., и 2 електрически по 115 к.с., по един на всеки мост. Не е ясно кой е основния задвижващ, и кой спомагателния? Не е ясно и кои колела задвижва ДВГ. Вероятно при Пежо се мисли за концепция с основно електрическо задвижване, и допълнителен ДВГ за по-голяма автономия.
Абе те си знаят!
historama
Рейтинг: 4105 НеутралноНякои се безпокоят дали няма да се очаква недостиг на еленергия?
Едва ли!
Ние не знаем реално с колко е спаднала консумацията на еленергия в ЕС, а и у нас. Но вече и у нас новото строителство е с топлоизолация, LED осветлението вече измества дори и енергоспестяващите крушки като по-ефективно. По неизвестни причини соларните панели са все още редки у нас, за разлика от другите южноевропейски държави, но и у нас ще се случи. така че не случайно се акцентира на електричките, иначе ще трябва да загробваме АЕЦ, а това е страшно скъпо!
stanislavdi
Рейтинг: 1394 НеутралноДо коментар [#10] от "pedro":
С въглеводороди останаха малко централи в западния свят......хмм, хайде да не са малко, да кажем по-малко.
p911
Рейтинг: 450 НеутралноПежо винаги са се отличавали със стремеж към иновациите, ако погледнете техен автомобил отпреди 100г. ще останете изумени от инженерната находичивост и ювелирната изработка на механизмите. С годините този подход се запази в спортните разработки на Пежо/Ситроен.
Сравнението с футористичния концепт на почти състезателен автомобил на Пежо не е много удачна
[quote#1:"diangello"]Tesla има същото ускорение, с два ел. двигателя, а се води конвенционална фамилна кола.
[/quote]
Tesla P90D Ludicrous е наистина уникален автомобил и ускорява за малко под 3сек до 100. Но ако сте го карали, ще знаете, че не е точно спортен автомобил
kokoto2
Рейтинг: 497 НеутралноДа не им чупя на Пежо хатъра... но, как шофьора вижда пътя при позицията на която е седнал? Може би на монитор пред себе си? Едва ли, така ъгъла на виждане ще е много малък.
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝУточнител
Рейтинг: 659 НеутралноАБСУРД! Законите на физиката - раздел Механика, част Динамика, не го ПОЗВОЛЯВАТ (2.5 сек от покой до 100 км/ч)
истината е по-важна от честта на Великая РоссияНе е възможно за колесно превозно средство, което използва за зядвижване сцеплението (триене) между колелата и пътя.
Възможно е при зъбчата железница, където не се използва сцепление...Тук (при използване на сцепление) увеличаването на мощността на двигателя няма никакво значение - просто по рано ще започне приплъзване (боксуване)...
По-ученолюбивите читатели, за домашно и на основа на средношколската физика лесно биха могли да изчислят пределно възм време за набиране на 100 км/ч от място....Жокер: теорията не позволява по-голямо ускорение при колесно ПС от земното - "g". Успех
Уточнител
Рейтинг: 659 НеутралноОТГОВОР
истината е по-важна от честта на Великая РоссияПай-малкото теоретично възможно време за ускорявана от място до 100 км/ч, при колесно задвижвано прев средство, е 2.83 сек за идеално сцепление - коеф "1" и при нулево приплъзване (боксуване), т.е. при поддържане на пост ускорение равно на макс допустимото и равно на земното ускорение ("g"
Ако колесното прев средство се задвижва от реактивен двигател, тогава пречка за прилаганото ускорение няма никаква
Реално едва ли може да се постигне време дори 3-3.5 сек?!
stef
Рейтинг: 504 ЛюбопитноДо коментар [#16] от "Уточнител":
imes/ -times/
StefВрели некипели си натворил:
http://www.zeroto60times.com/formula-one-f1-0-60-t
http://www.zeroto60times.com/fastest-cars-0-60-mph
Няма такова ограничение, каквото си мислиш.