Близо 15 млрд. долара ще струва на "Фолксваген" сделката със САЩ за емисиите

Близо 15 млрд. долара ще струва на "Фолксваген" сделката със САЩ за емисиите

© Reuters



Близо 15 млрд. долара ще струва на "Фолксваген" измамата с продажбата в САЩ на дизелови двигатели със софтуер, показващ нереални данни при тестове за вредни емисии, предаде Би Би Си. Около 10 млрд. долара от цялата сума ще отидат за обезщетения на клиенти, купили от колите с проблемните мотори.


На тях ще бъде предложено обратно изкупуване на колата на цена към септември миналата година (когато избухна скандалcj), прекратяване на договорите за лизинг без никакви санкции или безплатна замяна на софтуера. Който и от вариантите да изберат, клиентите ще получат между 5000 и 10 000 долара обезщетение.


Около 2.7 млрд долара компанията ще внесе по сметките на американската агенция за защита на околната среда. "Фолксваген" поемат и ангажимент да инвестират 2 млрд. долара в следващите десет години в превозни средства с нулеви вредни емисии.




Сумата може и да нарасне, тъй като има немалко съдебни дела срещу компанията от собственици на модели с проблемните дизелови двигатели. Общо продадените в САЩ коли с проблемните дву- и трилитрови дизели са 475 хиляди.


Въпреки сериозните финансови измерения на уреждането на проблема изпълнителният директор на "Фолксваген" Матиас Мюлер определи споразумението като сериозна крачка напред. "Знаем, че имаме още много работа, за да си върнем доверието на американците. Фокусирани сме върху това, да създадем едно по-добра компания", добави той.


По най-общи данни разходите в САЩ ще бъдат прибавени към похарчените вече 16.2 млрд. евро за решаване на проблема в други части на света. Ефектът от скандала доведе до това, че през "Фолксваген" завърши миналата година със загуба от 1.3 млрд. евро преди облагането с данъци при 14.7 млрд. евро печалба за 2014 година.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    За САЩ разбрахме, ... ми за матряла !!!

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3451 Неутрално

    VW са империя.И ще се справят.Скандалът за пореден път показа силата на америкаското авто лоби.И двойните стандарти!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2586 Неутрално
  4. 4 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":
    10 млрд. долара от цялата сума ще са обезщетения на клиенти, купили от колите с проблемните мотори.

  5. 5 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#2:"messera"]VW са империя.И ще се справят.Скандалът за пореден път показа силата на америкаското авто лоби.И двойните стандарти![/quote]

    мисля ,че Няма да се справят..
    10 Млрд са Цифра , голяма

    прилича на рейдърска покупка ,

    първо кредит от Банк в США ...
    после се знае

    прекалено сладко парче станаха вагините , че да ги изпуснат

  6. 6 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 305 Неутрално

    А за Европа кога? Или то тук, кучета ни яли... то и Европа не остана

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5873 Неутрално

    Двоен аршин по пазарите и от двете страни на Атлантика

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4075 Неутрално

    От VW са готови на всичко, само и само да не загубят американския пазар. Германия също държи на американския пазар, и успя да измести ЮК, които дълго време бяха посредника

  9. 9 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    Баба Меркел сигурно примира от щастие.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK