Първи случай на загинал в автономно движещ се автомобил е регистриран в САЩ (видео)

Първи случай на загинал в автономно движещ се автомобил е регистриран в САЩ (видео)

© Тесла



Мъж, доверил се изцяло на автономния режим на движение на своя електромобил "Тесла Модел S", е загинал във Флорида, след като колата се е блъснала в камион, съобщиха от Националната служба за пътна безопасност на САЩ (NHTSA). Инцидентът е станал на 7 май.


По първоначални данни, камерата отговорна за задействане на спирачките при опасност от удар, не е засякла бялото ремарке на товарния автомобил на фона на белите облаци на небето. Загиналият е 40-годишният собственик на технологична компания Джошуа Браун от Кантон, Охайо.


Според 62-годишния водача на камиона, колата се е движила твърде бързо, а в момента на удара шофьорът е гледал филм на екрана на мултимедията. Той уточнил, пред АП, че след катастрофата, на дисплея още вървял един от филмите за "Хари Потър". Това е първи документиран случай на загинал в автомобил при автономен режим на движение.




Умният автопилот на "Тесла"
От "Тесла" залагат много на своя умен автопилот, който не само поддържа дистанцията до предното превозно средство и следва пътя, но и може да сменя лентите, за да избегне удар в друго превозно средство. Той се считаше за сериозно предимство пред разработките на конкурентите, които все още не дават на своите модели пълния контрол върху автомобила. Една от причините за това е, че законът все още не урежда въпроса кой е виновен, ако все пак в хода на автономното пътуване, стане инцидент


Видео, публикувано от загиналия Джошуа Браун


По повод катастрофата, от "Тесла" коментираха, че при представянето на системата, която превръща Модел S в почти автономен автомобил, са посочили, че водачът трябва да държи ръцете си на волана, цялата отговорност за ставащото на пътя е негова и трябва да е готов да реагира. Освен това автопилотът е посочен като асистираща система, а не като заместник на водача, тъй като все още е нова разработка и са нужни още тестове.


Освен това от "Тесла" казват, че ако ръцете на водача не са на волана, следват визуални и звукови предупреждения, а при липса на реакция, намаляване на скоростта. В YouTube обаче могат да се намерят не малко видеа, който показват, че на магистрала колата си следва пътя и без водачът да държи волана. Призив шофьорът да поеме управлението има когато скоростта падне под определена скорост.



От "Тесла" уточняват още, че няма начин по време на движение на екрана на мултимедията да се гледа видео. Посочва се също, че в полицейските рапорти нищо подобно не е отбелязано.


За причините за катастрофата от пътната полиция са записали, че на кръстовище без светофар, пресичащо път с две платна с по няколко ленти, камионът е завивал наляво и е излязъл на пътя на теслата. Огледът на мястото показал, че колата се врязала в ремаркето на пълна скорост, минала е под него, излязла е от пътя, помела е две огради и се спряла в стълб.


Загиналият бил във възторг от работата на автопилота
Месец преди фаталният удар собственикът на автомобила отбелязал в свой пост в социалните мрежи, че автопилотът е избегнал удар на магистрала, от засякъл колата му камион и изразил задоволството си от неговата работа. Той пуснал видео от инцидента и дори написал: "Това е най-добрата кола, която съм имал. Свалям си ръцете от волана и й се доверявам напълно". Постът дори е разпространен от "Тесла", като името на водача не се споменава, отбелязва "Уошингтън поуст".


Видеото на Джошуа Браун, показващо избягването на инцидент от автопилота


За загиналия Джошуа Браун агенциите посочват, че той е служил в продължение на 11 години в специалните части на флота на САЩ, популярни като "тюлените". След като се уволнил през 2008 година, мъжът основал компанията Nexu Innovations, занимаваща се с разработка на мрежи за безжичен интернет и системи за видеонаблюдение.


Имаме 130 милиона километра без инциденти, казват от "Тесла"
Снощи основателя на "Тесла" Елън Мъск изрази в Туитър съболезнованията на всички в компанията за трагичната загуба. От компанията посочват също, че това е първи известен подобен случай при над 130 милиона километра, навътрени от електромобилите в автономен режим.


От NHTSA посочват, че разследват внимателно случая, като за момента не може да се твърди, че става дума за дефект в автопилота, вграждан в колите на "Тесла". От агенцията посочват, че системите за автономност могат да допринесат много за безопасността на пътуването, тъй като елиминират фактора "човешка грешка". Според статистиките, за 94% от пътните инциденти, са виновни водачите.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    “По първоначални данни, камерата отговорна за задействане на спирачките при опасност от удар, не е засякла бялото ремарке на товарния автомобил на фона на белите облаци на небето.”

    Да променят инструкцията, така че да се ползва автономния режим само при градоносни облаци!

    I Want To Believe
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Не трябва да има предоверяване на технологиите, но не трябва да бъдат и нарочвани те за виновни.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    "собственик на технологична компания"

    Убила го е технологията.

  4. 4 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 471 Неутрално


    Жалко , един QA по-малко . Мислех ,че освен камера , трябва да имат и други датчици - радар например.

  5. 5 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Колкото и полезен и "безгрешен" да е автопилотът на Тесла, аз лично не бих се доверил 100% на него. И много правилно е отбелязано, че "водачът трябва да държи ръцете си на волана и цялата отговорност за ставащото на пътя е негова". А не на някакъв софтуер. Жалко за бившия "тюлен".

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  6. 6 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#3] от "dissident":

    по-вероятно е Хари Потър да го е убил

  7. 7 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 471 Весело

    За загиналия Джошуа Браун се посочва, че той е служил в продължение на 11 години в специалните части на флота на САЩ, След като се уволнил през 2008 година той основал компанията Nexu Innovations, занимаваща се с разработка на мрежи за безжичен интернет и системи за видеонаблюдение..

    А дали е случайно , или камерата е послушала главния компютър като в "Аз роботът" .

  8. 8 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1070 Любопитно

    "По повод инцидента, от "Тесла" коментираха, че при представянето на системата, която превръща Модел S в почти автономен автомобил, са посочили, че водачът трябва да държи ръцете си на волана и цялата отговорност за ставащото на пътя е негова."

    "Това е най-добрата кола, която съм имал. Свалям си ръцете от волана и се доверявам напълно"

    TAKE THE RED PILL!
  9. 9 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    За това се иска шофьорска книжка. И шофьор в колата. Техниката помага, а не е да спиш по време на каране.

  10. 10 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 316 Неутрално

    [quote#5:"Станислав"]Колкото и полезен и "безгрешен" да е автопилотът на Тесла, аз лично не бих се доверил 100% на него[/quote]
    И аз мисля, че особено след като има такива случаи няма начин да се довериш на този автопилот.
    Тогава изниква въпроса след като не може да се използва тази технология спокойно, за какво изобщо е приложена в Тесла ? Едно излишно оскъпяване на цената. Едно нещо или работи и го ползваш или не.
    Язък, че толкова хвалене му хвърлиха.

  11. 11 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Умна кола, но все пак да се отбележи е без душа. Безчувствена.

  12. 12 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Надявам се технологичните талибани, които с пяна на уста прокламират светлото бъдеще на автономните електроавтомобили, да успеят да осъзнаят фундаменталната важност на тази новина за този бранш.

  13. 13 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Такива неща тепърва ще се случват. Особенно докато все още има автомобили с автопилот на път, на който пътуват и автомобили с пилот. Хората са непредвидими. Трябва човек само да покара малко из България за да му стане ясно, че автопилота на тесла досега щеше да е пребил още доста хора ако не го използваха основно в щатите.

  14. 14 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Абсолютна безопасност няма никъде по света....човек лапне кюфте па се задави и умре, камо ли в превозно средство. 130 милиона километри без инциденти е много....За толкова километри с човешко управление щеше да има поне 20 жертви !

  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 677 Неутрално

    [quote#5:"Станислав"]много правилно е отбелязано, че "водачът трябва да държи ръцете си на волана и цялата отговорност за ставащото на пътя е негова"[/quote]

    Кое му е автономното на превоза тогава, щом аз лично трябва през цялото време да държа волана и да следя пътя и случващото се на него?

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4452 Любопитно

    [quote#10:"Калата"]Едно излишно оскъпяване на цената. Едно нещо или работи и го ползваш или не. [/quote]

    Вие ако имате газова печка (котлон) в къщи, бихте ли оставил газта да тече безконтролно?

    Технологиите са много полезни, но човешкият фактор е всеоще незаменим!

  17. 17 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    До коментар [#11] от "Nazlim S":
    Умна кола, но все пак да се отбележи е без душа. Безчувствена.
    ...........
    Ти май само за едно мислиш? Колата, вярно, се асоциира от жените с фалос, колкото е по-дълга и повече к.с. има, по-секси.
    Ама ти , да не смяташ да се влюбваш в нея, че искаш автомобила и да е чувствен.
    Умен не е де, щом не може да различи бяло ремарке от облак.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  18. 18 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    [quote#11:"Nazlim S"]Умна кола, но все пак да се отбележи е без душа. Безчувствена. [/quote]
    Не се ядосва,не се прави на мъж,не избива кимплекси,не пие,не се разсейва,

  19. 19 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Месец преди фаталният удар собственикът на автомобила отбелязал в свой пост в социалните мрежи, че автопилотът е избегнал удар на магистрала, от засякъл колата му камион и изразил задоволството си от неговата работа.
    Значи автопилота му е дал месец живот.Ако беше разчитал на задкормилното устройство,т.е на себе си,е щял да се пребие преди месец

  20. 20 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#17] от "СДС": Съжелявам за водача, който изцяло се е доверил на колата си. "Неподозирайки очевидното.

  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    Това е краят на автономните автомобили!
    За да работят автономните автомобили им е нужен изкуствен интелект,а такъв надали изобщо е възможно да бъде създаден. Защото само изкуственият (човешки) интелект може да различи ремарке от облак,но не и автопилота. Колкото и да е "умен".

  22. 22 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    [quote#18:"slonsco"]Не се ядосва,не се прави на мъж,не избива кимплекси,не пие,не се разсейва,[/quote]

    Но пък и сензорите и не са върху движеща се и въртяща се "глава", а са монтирани статично...та затова се е получил "луфт" във възприемането на средата...

    Форумът е в будна кома...
  23. 23 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    До коментар [#20] от "Nazlim S":
    Съжелявам за водача, който изцяло се е доверил на колата си. "Неподозирайки очевидното.
    ..............
    Аз нямам доверие на колелото си.
    Нито на джапанките ми.
    Който се доверява на мъртви премети, механизми, чаркове...
    би трябвало да се насочи към първият по-добър психо-терапевт.
    Това са точно тези технократи, които правят живота мъртът, водача е един от тях (бил).

    nemo malus felix, minime corruptor.
  24. 24 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    До коментар [#19] от "slonsco":
    Значи автопилота му е дал месец живот
    .............
    Дал му е измамно чувство за сигурност.
    Сега лежи 2 м под земята, на сигурно място.
    Виж видеото в статия, не е бял камион, а кмионетка, пикап.
    Удар няма, щял е да го ожули, нищо повече, но понеже снобчето трбява да си се самонадъха, че ето-автоматът му е спасил живота, демек-изплатил му се е.
    Един такъв тъпанар един ден ще натисне бутона, точно такива екзалтирани тъпунгери-инженери са най- вредни за обществото.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4452 Неутрално

    [quote#15:"Smoke"]Кое му е автономното на превоза тогава, щом аз лично трябва през цялото време да държа волана и да следя пътя и случващото се на него?[/quote]

    Вероятно си мислите, че всяко откритие е перфектно в самото начало! За сега е необходимо активното участие на водача, но в бъдеще ще бъде различно!

  26. 26 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Правилното заглавие е:
    "Хари Потър уби тюлен"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  27. 27 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    За да може софтуерът да управлява автономно автомобил,той трябва да може да ЧУВСТВА. По човешки. Защото само така би могъл да различи облака от ремаркето. А сега ми обяснете как ще програмирате човешки чувства в машината?! Невъзможно е!

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4452 Неутрално

    [quote#27:"deaf"]Невъзможно е! [/quote]

    Не не е невъзможно! Преди хиляди години е било "невъзможно" и колелото, преди стотици години е било "невъзможно" да се заменят файтоните с автомобили, преди десетки години е било "невъзможно" да се изпрати човек в космоса!

  29. 29 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Петролните мастодонти се опитват да подливат вода на Тесла, като изкривяват информацията.

  30. 30 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 715 Неутрално

    След първите 1000 загинали идиота може да я пооправят. Да се довериш на американски автомобилен производител-безценно, камоли на такъв, който прави коли от 10 години. Те за 100г не се научиха да правят двигатели, а ще правят автономни коли - мъка.

  31. 31 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Сега семейството ще се пробва да одруса "Тесла" с няколко стотин милиона. Стандартна рлактика за САЩ.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  32. 32 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    [quote#23:"СДС"]Който се доверява на мъртви премети, механизми, чаркове...
    би трябвало да се насочи към първият по-добър психо-терапевт. [/quote]
    Всички се доверяваме на мъртви предмети.Доверяваме се на бушона и ли дефектнотоковата защита да изключи тока при оплен параметър,на блокировката на асансьора при отворена вратата,или предлагаш всеки асансьор дасе управлява от оператор,на термостата и предпазния клапан на бойлера и т.н.Автоматизацията се налага.щото отговорните обикновенно са мъртви,а финансово отговорните авиокомпаниите и производителите управляват риска.Това ,че самолет е катастрофирал заради проблем с взаимодрйствието на пилота с автоматичната тяга,никой не си е помислил да я премахва,а я адаптира и да даде препоръки към обучението на пилотите.Проблема при автомобилите е,че щофьорите се обучават веднъж на един тип автомобил.а карат други.Аз съм се учил на Лада,но никога извън курса не съм карал Лада.

  33. 33 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#27] от "deaf":

    Не е въпрос на чувства, а на сензори. Плчс това вероятно системата на Тесла не е приложима при сложни пътни ситуации. Ако е вярно обяснението в статията, шофьорът на камиона е направил грубо нарушение с левия завой. Но правилата за движение в САЩ са малко по-различни. Много често се срещат кръстовища без знаци.

  34. 34 Профил на platenputinist
    platenputinist
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Прогресът няма да спре от това.
    Първите автомобили са били обявени от някои за лудост, защото са можели да се движат с "ужасната" скорост от над 20 мили в час или нещо подобно не си спомням точно.
    Така че, бъдещето няма как да спре...

    Dear readers! You did not forget to read the weekly anti-Russian article? We took care of it!
  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#33] от "Oggie Petkov":

    Пак ще попитам,защо сензорите не са успели да различат ремаркето от облака?! Еми защото различават предметите единствено по очертанията,контурите. Но ВСЯКО очертание отчасти съвпада с някое друго. Казвам го като художник. Затова единствено човешкото чувство може веднага да определи,че ей това там е облак,тоест водни пари,тоест вода,която ЧУВСТВАМЕ,когато утоляваме жаждата си с нея или ЧУВСТВАМЕ приятният и допир,когато плуваме в басейна,пълен с вода. И така нататък. Цял космос от ЧУВСТВА,които машината е абсолютно невъзможно да ги усеща.
    Представяте ли си в такъв случай,какъв безкрайно объркан, сложен и неразпознаваем свят "виждат" сензорите?! Никога не бих се доверил на "автономно управляем" автомобил!

    П.П.
    Има разкази на тази тема на полският фантаст Станислав Лем.

  36. 36 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 937 Неутрално

    "Той уточнил, пред АП, че след катастрофата, на дисплея още вървял един от филмите за "Хари Потър".
    "От "Тесла" уточняват още, че няма начин по време на движение на екрана на мултимедията да се гледа видео."
    Не е изключена и дистанционна намеса в работата на автопилота, която може и да не оставя следа. Или пък да оставя. Нарочно. Като филма например. Миналото на собственика го предполага.

  37. 37 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Като гледам снимките и чета коментарите на Джошуа ми изглежда като много силен кандидат за награда "Дарвин".

  38. 38 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Точната преценка на динамична
    пътна ситуация, все още не по
    силите на автономното управление !!!

  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 4869 Неутрално

    Съболезнования за собственика. Грешката винаги е човешка, независимо дали държат кормилото или пишат софтуер за разпознаване на образи (за да различат ремарке от облак). Сега се сещам за една интересна грешка в софуера на със полярна координатна система на самолет, пресичащ екватора

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на lbq26502948
    lbq26502948
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Джошуа Браун от Кантон, Охайо, е идиот. А по отношение законодателството - законът все още не урежда въпроса кой е виновен, ако все пак в хода на автономното пътуване, стане инцидент?! WTF!?!?!?!?!? Водачът винаги е отговорен, след като има всички инструменти - волан, газ, спирачка, да предотврати инцидент. Това че е предпочел да гледа Хари Потър, вместо да следи пътната обстановка и да управлява, си е негов проблем.

  41. 41 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Много бързат да се доверят изцяло на технологиите. Иска ни се роботи да правят всичко вместо нас, а ние да безделничим, което не е достойна цел за развитие на ИТ технологиите.

  42. 42 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#32] от "slonsco":

    Само дето въпросната автоматизация е проста и линейна, и бушонът изпълнява една точно определена функция, за която е проектиран.

    В случая, "автоматизацията" се опитва да прави неща, които на са й в "природата". Малко е странно да приемеш, че в края на краищата един силиконов транзистор "взима решение" дали да се натисне спирачката или не...

  43. 43 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Тесла е бъдещето ! А колко са загинали с БМВ-та и Мерцедеси?

  44. 44 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#35] от "deaf":

    Човешкият мозък също се обучава да "чувства"... Бебетата възприемат света много по-различно от възрастните.
    Опитните шофьори се справят много по-добре от начинаещите в необичайни ситуации.
    Въпрос на време е, кой да е автомобил да се управлява сам по-добре от кой да е човек.

    Колкото до фантастите... Много малка част от тях са наистина учени и визионери.
    Фантастиката е просто жанр, в който се изучава човекът и взаимоотношеията между хората, както и във всички други жанрове...

  45. 45 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    То като задължително трябва да държиш волана с ръце, хората са измисли темпомата. Всичко това което е в тази кола е адски много електроника, практически електрониката е слабо на почти всичко, а тук имаме само това. Като стане на 5-10г тази електроника не ми се мисли какво ще става. Врязала се е в камиона без спирачен път и без опит да избегне удара... доста съмнително. Човек би натиснал спирачката с закъснение от поне 1 секунда, докато електрониката отговаряща за сигурността би трябвало да действа мигновено, тя просто не е сработила.

  46. 46 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#41] от "proza":

    Встрани от темата: "ИТ технологии" е тавтология...
    Информационни Технологии технологии...

  47. 47 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#45] от "deutschland":
    Може някой да е подобрявал софтуера или хардуера... или да са го хакнали просто.

  48. 48 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#44] от "tie_interceptor":

    Бебетата на хората по нищо не се различават от бебетата на маймуните. И едва някъде към петата и шестата година,внезапно и напълно тайнствено стават човеци. Науката напълно е безпомощна да обясни как става това раждане на човека при бебетата. Както и твоето "обяснение",че човешкият мозък се бил обучавал (?!) да чувства,нищо не обяснява.
    Машините са човешко творение и не могат да се самоусъвършенстват. Това е фантастика в пълният смисъл на думата. Даже фикция.

  49. 49 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#48] от "deaf":

    Много смело изказване!
    В моя кратък живот съм се наслушал, как нещо не може да стане...

  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4452 Неутрално

    [quote#35:"deaf"]Казвам го като художник.[/quote]

    Ако наистина сте художник, то Ви е простено!
    [quote#42:"krasi_kara"]Малко е странно да приемеш, че в края на краищата един силиконов транзистор "взима решение" дали да се натисне спирачката или не... [/quote]

    Не един, но множество "силиконови транзистори" управляват сложни технологични процеси! "Силиконови транзистори" наскоро кацнаха на комета и изпращат кадри и проби от там! От "силиконови транзистори" се управлява и "Кюриозити"!

  51. 51 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1182 Любопитно

    Сега някоя адвокатска кантора яко ще захлеби. Странно ми е как системата позволява да се гледа филм по време на движение? Системата на моят автомобил спира излъчването веднага щом автомобила започне да се движи.

  52. 52 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Много хубаво, явно не е на толкова хубаво!

  53. 53 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Всички пропускате доста основен факт.
    Камионът е пресякъл пътя на колата перпендикулярно и колата се е навряла под ремаркето.
    Водачът определено е проявил идиотизъм като дори не е поглеждал напред.. За шофьора на камиона, който е сякъл пътя да не говорим..

    За мен в случая автопилота има най-малка вина.. Пред него се е паднал едва ли не въздухът между двете оси на ремаркето и радарът не е го е засякал .

  54. 54 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    [quote#42:"krasi_kara"]Само дето въпросната автоматизация е проста и линейна, и бушонът изпълнява една точно определена функция, за която е проектиран.[/quote]
    А автометичната тяга в самолетите,самолетните и корабни автопилти,В авиацията понякога автоматиката изземва функции от пилота и коригира недопустими действия,автоматиката на системите свой-чужд в бойната авиация автоматично блокира възможността да се стреля по свой,противорадарните ракети избират целите си и се изстрелват автоматично срещу всеки радар,който облъчи самолета и не е разпознат като свой.

  55. 55 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#53] от "p_s":

    Прочетете пост четиридесет и пет.

  56. 56 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#54] от "slonsco":

    То и спирачката на този автомобил е автономна и самоуправляваща се,но пак ще повторя – само човекът може да управлява автомобила. Всички други джаджи са само в помощ на него. Това се отнася и за всички примерите,които си дал.

  57. 57 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    [quote#56:"deaf"]То и спирачката на този автомобил е автономна и самоуправляваща се,но пак ще повторя – само човекът може да управлява автомобила[/quote]
    Засега и го прави лошо,я някоя патка ще се гримира на светофар,я някой джигит ще мине на червено или ще се престрои последния момент и ще засече някого

  58. 58 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 586 Неутрално

    [quote#54:"slonsco"]А автометичната тяга в самолетите,самолетните и корабни автопилти,В авиацията понякога автоматиката изземва функции от пилота и коригира недопустими действия,автоматиката на системите свой-чужд в бойната авиация автоматично блокира възможността да се стреля по свой,противорадарните ракети избират целите си и се изстрелват автоматично срещу всеки радар,който облъчи самолета и не е разпознат като свой.[/quote]

    И там не стават (фатални) грешки ли?

  59. 59 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#56] от "deaf":

    Не е за вярване, че при стотиците загинали всеки ден от автомобили, управлявани от хора и само един загинал в автомобил управляват от компютър (и то в ситуация, при която не е ясно, дали е могло да се избегне катастрафата) да продължавате да настоявате, че няма как, хората да бъдат изместени от компютър.
    Напомняте ми за един познат художник-фотограф, който залагаше всичко, че CMOS матрицата никога няма да измести лентата. Сигурно още снима на лента от инат...

  60. 60 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 586 Неутрално

    [quote#50:"vassilun"]Не един, но множество "силиконови транзистори" управляват сложни технологични процеси! "Силиконови транзистори" наскоро кацнаха на комета и изпращат кадри и проби от там! От "силиконови транзистори" се управлява и "Кюриозити"! [/quote]

    Добре, де, забравих да сложа силиконов в кавички. Признавам си!

    И сега какво, ще се изпитваме по електронни елементи (на Шишков) ли? Аз знам какво са емитер, база, колектор, осцилатор, процесорна инструкция и т.н. и с какво се ядат, а ти?

    А знаеш ли, че "силиконовити" транзистори и софтуерът върху тях на въпросното Кюриосити са в пъти по-малко от тези в телефона ти? Сети се сам защо е така!

  61. 61 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 586 Неутрално

    [quote#59:"tie_interceptor"]че няма как, хората да бъдат изместени от компютър[/quote]

    Със сигурност могат, но не и към сегашния момент.

  62. 62 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#59] от "tie_interceptor":

    Значи,в Щатите всеки ден вероятно се движат десетки милиони автомобили. И само ЕДИН от тях,(предполагам),е бил автономно движещ се,и прави смъртоносна катастрофа! Можем да направим статистически верни заключения,само ако съотношението на обикновените и автономните автомобили е да речем фифти – фифти.
    Между другото,това се отнася и при сравняването между въздушният и сухоземният транспорт. Откъде идва твърдението,че със самолет имало по – малко катастрофи и жертви?!

  63. 63 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    [quote#59:"tie_interceptor"]Напомняте ми за един познат художник-фотограф, който залагаше всичко, че CMOS матрицата никога няма да измести лентата. Сигурно още снима на лента от инат... [/quote]

    До коментар [#59] от "tie_interceptor":

    Това е друго. Тук влизаме в света на изкуството. При автоматизиран и компютъризиран "творчески" процес,творецът има основателното усещане,че губи вдъхновението си,че губи чувствителността си,(пак опираме до чувства!) Получава се някак си стерилно... Все едно музикант да твори музика чрез програмиран за тази цел компютър. Няма никак да бъде във възторг.

  64. 64 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#30] от "otrqdnik":

    е, не може всички да сме фенове на УАЗ-ка и на Лада Нива...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  65. 65 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#62] от "deaf":

    Ако се вярва на Tesla, статистиката в САЩ показва, че при управляваните от хора автомобили на всеки 94 млн. мили загива човек. При колите с "автопилот" засега - на 130 млн. мили.
    Но, разбира се, такава статистика не е коректна... И дано никога не стане.

  66. 66 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4377 Неутрално

    Тук се демонстрира доста голямо неразбиране на проблема. Автоматичната система за управление на Тесла е продавана като "помощно устройство". В договора ясно се казва че водачът не може да изпуска кормилото и че носи основната отговорност за управлението на колата. В Ю- туб има маса селфи на шофьори снимали от задната седалка, да изпробват системата. Съжаления за убития, но хората масово нарушават договора. Разбира се сега и Тесла ще бъдат по-внимателни с рекламите.

  67. 67 Профил на Сталкер
    Сталкер
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Подобни помощни системи, но с по-ограничени функции има и при много други автомобили от по-висок клас, като тенденцията е да слизат и към средния... Разликата е, че чак да завиват не могат или не са им дадени права, затова и никой не се пробва при тях съвсем без да държи волана и пътя под око. Но имат голям смисъл и така, за тези които се чудят, доста катастрофи могат да избегнат. Включително и тази - много ми е странно това обяснение за бялата каросерия на фона на белите облаци - не мисля че разчитат само на един сензор, при това във видимия диапазон, по-скоро ситуацията е била такава, че и другите сензори не са засекли правилно нещата, както винаги при катастрофа причината е комбинация от няколко фактора...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK