"Порше" показва мощ от 580 к.с. и тотален контрол в новия 911 Turbo S

Визуално 911 Turbo стъпва на дизайна на "Карера"

© Порше

Визуално 911 Turbo стъпва на дизайна на "Карера"



От 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди! Който досега се е залепял за седалката при изстрелване със спортен автомобил, сега трябва да свиква с още по-екстремно изживяване. Новото Turbo S на "Порше" е още по-бързо и още по-мощно, а усещането при потегляне е все едно гръдният кош се залепя за гръбначния стълб.


Наскоро "Порше" значително обнови гамата на най-спортните си модели 911 Turbo и 911 Turbo S, като добави по още 20 к.с. към мощността на двигателите, още по-динамичен дизайн и някои технически подобрения.


Управлението е подобрено от използването на няколко иновативни решения като новата функция Dynamic Boost, а спортният хроно пакет вече е стандартен. Сред редицата новости са новата комуникационна система с онлайн навигация, трафик информацията в реално време и новата автоматична спирачна система, която избягва последващ удар след катастрофа.




И в двата модела "Порше" разполага 3.8-литров шестцилиндров двигател с двойно турбо и променлива геометрия на турбините. При 911 Turbo мощността е 540 к.с., но при най-мощния модел 911 Turbo S тя стига 580 к.с. благодарение на новите и по-големи турбокомпресори и други оптимизации. От компанията се хвалят, че все още са единствените, които произвеждат бензинов двигател с два турбокомпресора с променлива геометрия.


Turbo S се изстрелва от 0 до 100 км/ч само за 2.9 секунди благодарение и на системата Launch Control

Подобрената мощност се отразява и на ускорението, което поставя нови стандарти в изживяването. 911 Turbo S Coupé спринтира до 100 км/ч за 2,9 секунди, което е с 0,2 секунди по-бързо от досегашното постижение. Максималната скорост е 330 км/ч или с 12 км/ч повече от преди.


По-слабата версия стига до 100 км/ч за една стотна от секундата по-бавно и има максимална скорост от 320 км/ч, или с 5 км/ч повече от предишния модел. Максимално бързото ускорение идва от познатата от предишната версия система Launch Control, която позволява на колата да влезе в максималните обороти при натисната спирачка.


Нейното отпускане води до изстрелване до над 100 км/ч само в рамките на 80 метра. В същото време "Порше" са се погрижили да намалят разхода на гориво и компанията отчита разход от 0.6 литра на 100 км за всички версии. Купетата изразходват по 9.1 л на 100 км, а кабриолетите по 9.3 л.


"Порше" залага на доказания 3.8-литров шестцилиндров двигател, но с повишена мощ и понижем разход

© Порше

"Порше" залага на доказания 3.8-литров шестцилиндров двигател, но с повишена мощ и понижем разход


Визуално новото поколение 911 Turbo е базирано на дизайна на моделите "Карера" със странични отвори за въздух и много изчистени и тесни предни LED светлини в предната броня, а решетката създава впечатление, че колата изглежда по-широка. Предните LED светлини вече са стандартни за всички модели 911 Turbo заедно със системата на "Порше", наречена динамична светлинна система, която включва четириточкови светлини за през деня и динамичен контрол върху светлините в зависимост от скоростта. Отзад колата също е леко модифицирана.


Триъгълните удължени задни светлини с четириточкови светлини за стоповете правят първото впечатление. Изпускателната система излиза в отвори от задната част на колата, а самите ауспуси са с променен дизайн. Колата е обута в 20-инчови гуми, като широчината отпред е 245 мм, а отзад 305 мм.


Отзад дизайнът е отчетлив на базата на триъгълните светлини и променения дизайн на ауспусите

© Порше

Отзад дизайнът е отчетлив на базата на триъгълните светлини и променения дизайн на ауспусите


Двигателите предлагат комбинация от спортно поведение, но колата може да се използва и за свекидневна употреба. Това се дължи на активните системи, като системата за задвижване 4х4 и адаптивната аеродинамика. Turbo S версията извежда удоволствието от шофирането до екстремни висоти благодарение на системата за стабилизиране и керамичните спирачки, които са стандарт.


Другата причина за тоталния контрол е ESP системата, която в "Порше" наричат PSM (Porsche Stability Management). Тя държи колата безпроблемно в правилната линия. Правилната не означава задължително правата, но е много близо до това.


олата може с лекота да заобикаля изненадващо появили се препятствия на пътя или пък да реагира на удар (естествено след намесата на водача) дори и на хлъзгаво и да остава в желаната линия на движение. PSM е съчетана със спортното поведение и с едно кратко натискане може да се активира в спортен режим. Новата функция предлага повече отклонение от курса и малко повече дрифт. Но в състезателни условия, например на писта, колата се държи идеално и с включен PSM, което гарантира безпроблемно поведение без да се губи от спортното усещане.


"Порше" показва мощ от 580 к.с. и тотален контрол в новия 911 Turbo S

Двигателите на двата модела не само са получили повече мощ и ефективност, но реагират по-спонтанно и динамично при натискане на педала за газта. Функцията Dynamic Boost и спортният пакет вече са стандартно оборудване и за 911 Turbo. Това дава много различни възможности за избор на стил на поведение на колата – от обичайното до суперспортното излъчване и звук от двигателя, а също така и поведение на пътя.


Dynamic Boost на практика скъсява времето за реакция на турбото. Новата функционалност е още по-забележима след спиране и преди влизане в завой. Когато шофьорът отново натисне отново педала на газта, двигателят реагира практически без никаква турбодупка.


Обикновено с отпускането на педала на газта клапата на турбото се затваря и налягането спада. Dynamic Boost, от друга страна, поддържа клапата отворена и само прекъсва доставкатна на гориво. Като резултат турбото продължава да генерира налягане, което позволява да се елиминира турбодупката при повторното натискане на педала на газта. Dynamic Boost е винаги активна, но има още по-очевидно предимство при програмите Sport.


Спортното поведение на "Порше" не се губи от включването на системата PSM, а режимите Sport и Sport допринасят за максималното удовлоствие

© Порше

Спортното поведение на "Порше" не се губи от включването на системата PSM, а режимите Sport и Sport допринасят за максималното удовлоствие


"Порше" изцяло обнови спортния хроно пакет за 911 Turbo. Шофьорът вече не трябва да избира програмите за шофиране от бутони на централната конзола, а вместо това има врътка на волана, който също е променен и по-спортен с диаметър 360 милиметра. В добавка към трите програми Normal, Sport и Sport+ е добавена и Individual.


Ако е избрана Sport и Sport+, двигателят започва да работи в много по-интензивен режим и турбо налягането се увеличава в средните обороти с около 0.15 бара, което увеличава и максималния въртящ момент от 660 Nm до 710 Nm. А във версията 911 Turbo S от 700 на 750 Nm.


Новост е бутонът Sport Response. Вдъхновен от автомобилните състезания той позволява да се нагласи управлението на колата да е максимално чувствително и директно. Той може да се използва при подготовка за изпреварване, например.


Диаметърът на волана е 320 мм, а врътката за смяна на режима вече е разположена на волана и е лесно да се променя

© Порше

Диаметърът на волана е 320 мм, а врътката за смяна на режима вече е разположена на волана и е лесно да се променя


Когато бутонът Sport Response е натиснат, двигателят и трансмисията се нагласяват за максимална информативност. Скоростната кутия преминава на по-ниска предавка и колата влиза в обороти между 3000 и 6000. След около 20 секунди колата автоматично се връща в стария режим. Таймер информира шофьора колко време още време функцията Sport Response ще бъде активна.


За първи път в 911 Turbo моделите е инсталирана система, която дава възможност предното окачване да се повдигне с около 40 милиметра при движение с ниска скорост. Това на пръв поглед изглежда не особено важна екстра, но увеличаването на клиренса има значение при много стандартни ситуации, като например влизане в гаражи или паркинг рампи. Така значително се намалява рискът от закачане на някой от ниско разположението елементи. Системата може да бъде използвана само при работещ двигател. Повдигането и свалянето става за около пет секунди.


Цялото това удоволствие, разбира се, си има цена. Стартовата цена за Turbo започва от 148 хиляди eвро без ДДС за купе варианта, а при по-мощния модел от 172 хиляди евро без ДДС за купе варианта и стигат 183 хиляди евро без ДДС за кабриото.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Хубава играчка !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 849 Весело

    "а усещането при потегляне е все едно гръдният кош се залепя за гръбначния стълб."
    Ами то гръдният кош е залепен за гръбначният стълб, бе илитерати. Тц,тц кой е пушил цигари в час по биология.
    Иначе Поршето си е Порше. Ултрамегахипертурбокомпресорграната на пътя.

  3. 3 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 855 Весело

    Гръдна кост / гръден кош; компютри / компоти...

  4. 4 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    Рейтинг: 1607 Весело

    Воланът чупещ ли е? Да не си удря мацката главата докато...

  5. 5 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Потвърждавам - "врътката" на волана и особено бутона "Dynamic boost" в центъра на "врътката" е голяма забава. Да си играеш с този бутон е по-забавно от това, да си играеш с кли.... вие си знаете с какво.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  6. 6 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Двигателят боксер ли е редови ли е ве образен ли е

  7. 7 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#6] от "dearblue":

    Винаги боксер.
    Много скъпи станаха! Човек не може да ги пипне. Дори Бокстера и Каймана станаха скъпи. Най-евтиния Бокстер стана $60К.

    California Über Alles
  8. 8 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#6] от "dearblue":

    не се захласвай по германската техника.

    виж във ВАЗ какво правят Лада Вовка, отпред е с дубълВе-образен двигател, а отзад е хем с боксер, хем с териер

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2430 Весело

    “вместо това има врътка на волана”

    “Врътка” - каква хубава нашенска дума!
    Пъл и като глагол има един особен смисъл...

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#5] от "russian78":

    Воланът и сервото как са? Променени са от както има 991. И тази централна конзола ми е малко странна, все едно е Ауди.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Стартова цена от 148 хил. евро без ДДС (177 600 с ДДС).
    А по-мощният е от 172 хил. без ДДС (206 400 с ДДС), май горе-долу като бутиковите Ферари, и почти 2 пъти по-скъпи от подобния Nissan GT-R.

  12. 12 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#10] от "deutschwagen":

    Съжалявам, но нямам база за сравнение с предишни модели.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  13. 13 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 299 Весело

    Истинска красота! Този път от Порше надминаха себе си при фейслифта.

  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#12] от "russian78":

    Ако си карал Ауди от последните, да кажем, 5 години, усещането и поведението на волана подобно ли е при 991? На вид вече са го докарали на Ауди

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    Карал съм такова Ауди, но беше преди 4 г. и спомените ми за волана са размити. По-отчетливо си спомням, че в някои от моделите си, Ауди бяха почнали да слагат "VW-ниво" пластмаса, макар и на по-малко видими места и това ме "стресира", защото, трябва да си призная, съм фен на марката с четирите преплетени кръга. И тъй като съм фен, няма как да сметна приликата с Ауди за лошо нещо - по тази причина харесвам и новите модели на SEAT, въпреки че преди имаха много повече собствена идентичност в моделите си. Що се отнася до Porsche, странно ми е, че намирате толкова прилика на външен вид. Новата Panamera има дори още по-отчетлива връзка със семейството на Porsche. Иначе, в някаква степен, е нормално някои от моделите на Porsche да се родеят с автомобили на VAG, но мисля, че в характерния за марката сегмент не се правят такива компромиси.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#15] от "russian78":

    То и аз харесвам Ауди, и там електро-механичното серво пасва идеално. Но при 911 ми харесваше хидравличното серво (и само там). 911 е уникална кола, която доставя уникално чуство при шофиране. За това ме притеснява преминаването към електро-механично серво при 991. Теоретично това означава, че 911 става повече като Ауди и губи част от уникалния си характер. Но казват, че новото серво било добро, макар по-различно от предишното.
    Колкото до външния вид, имах предвид, че воланът изглежда като на Ауди (или ФВ). Просто някои неща при 911 са специални и според мен не трябва да се сменят. Колкото и да харесвам Ауди, за мен трябва да си останат различни марки с Порше и този процес на "конвергенция" и уеднаквяване не ми харесва особено!

    Ето малко инфо за новото серво:

    http://www.total911.com/opinion-in-defence-of-the-porsche-991s-electric-power-steering/

    http://www.pistonheads.com/features/ph-features/porsche-and-the-death-of-steering-feel/26213

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#16] от "deutschwagen":

    Така е, като икономист разбирам причините за засилващата се конвергенция, но не е хубаво, когато легендарни автомобилни марки губят от идентичността си. Още си спомням шока със Subaru Impreza хечбек, въпреки че там причините бяха други.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#17] от "russian78":

    Колега икономист? Точно пред икономист не трябваше да използвам думата "конвергенция", защото означава нещо друго, поне в макроикономиката. Но иначе е хубава дума.

    За каква точно икономика става въпрос?

    Иначе в една от статиите причините бяха описани добре. Да приемем, че новото серво е сполучливо. Но защо трябва воланът и централната конзола да наподобяват на Ауди? Все пак Порше имат пари.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#18] от "deutschwagen":

    Аз нямаше, как да знам, че сте колега и по тази причина не съм си и помислил, че използвате думата в качеството и на макроикономически термин. С други думи, разбрах Ви правилно, за какво говорите. При автомобилите, особено когато са част от една група, има отчетлив процес на оеднаквяване в дизайна и преизползване на елементи и технологии от сродните марки. Това не е чак толкова лошо, но има неприятен привкус, когато става дума за премиум марки, от които има очакване за водещи технологии и индивидуален дизайн. Разбира се, че е по-ефективно да се преизползват технологии от групата на VAG, вместо да се разработват нови такива, примерно за сервото на Porsche, но пък хората очакват, от марка като Porsche, да им предостави върхова технология и по-добро управление от Audi, примерно. Що се отнася до оеднаквявания в дизайна на отделни елементи от интериора или екстериора на автомобила, то това е далеч по-дразнещо, но използването на общи дизайнерски бюра, въпреки че пести огромни разходи, води до такива дразнещи ефекти. Котато едни и същи хора правят дизайна на няколко марки, то е неминуемо да има видимо сближаване в дизайна, дори да имат поставени различни цели и да се опитват да разграничат едната от другата марка. Първото поколение на Seat Leon в интериора си беше изкопирал едно към едно интериорът на първото поколение Audi A3 до степен отделни части да са взаимозаменяеми. Второто поколение на Leon имаше абсолютно собствен стил, както в интериора, така и в екстериора, докато последното поколение Leon видимо копира дизайнерски елементи от Audi. Дизайнът на предната решетка и фаровете на последните модели на Ford също демонстрира връзката на марката с Jaguar. От друга страна, Renault и Dacia споделят общо дизайнерско бюро, но запазват отличителните си черти... При всяко положение, конвергенцията е обща тенденция, независимо дали ни харесва или не. Добре е, че поне още не са оеднаквили логата си.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK