"Ленд Роувър" започна разработка на автономни всъдеходи

"Ленд Роувър" започна разработка на автономни всъдеходи

© Ленд Роувър



Ягуар Ленд Роувър" ще инвестира няколко милиона евро в технологии, които ще позволят на техния бъдещ автономен автомобил да може да се придвижва самостоятелно върху всякаква повърхност или терен, съобщиха от компанията. "Ние не искаме да ограничаваме бъдещите високо автоматизирани и напълно автономни технологии само до асфалт. Когато водачът се отклони от асфалтирания път, искаме тази поддръжка и помощ да продължи", коментира директорът на проучванията в групата Тони Харпър.


Намеренията са водачът да може да остави автомобилът напълно самостоятелно да се придвижва извън асфлата всеки път когато не се чувства сигурен с възможностите си. За да осигурят такова ниво на автономно движение изследователите на "Ягуар Ленд Роувър" разработват следващо поколение сензорни технологии, които ще бъдат "очите" на бъдещия автономен автомобил.

Сензорите по колата могат да сканират повърхността на пътя напред.

© Ленд Роувър

Сензорите по колата могат да сканират повърхността на пътя напред.


Проучването в сферата на идентифицирането на повърхността и триизмерното засичане на пътя комбинира камера, ултразвукови, радарни и лидарни сензори (базирана на лазер версия на радар), които осигуряват на автомобила 360-градусов изглед около него. Сензорите ще са толкова усъвършенствани, че автомобилът може да определи характеристиките на повърхността с точност до широчината на една гума, дори в дъжд и сняг, за да планира маршрута си.


Целта е колата да избягва всякакви опасности на пътя си. Това може да са бариери на паркинги, корени на дървета и големи камъни. Ултразвуковите сензори могат да идентифицират повърхностните условия, като сканират до 5 метра пред автомобила, така че настройките на системата за промяна на характеристиките според терена (Terrain Response) да бъдат автоматично променени, преди автомобилът да премине от асфалт на сняг или от трева на пясък.




Функцията Overhead clearance assist използва технология със стерео камера, за да сканира напред за надвиснали препятствия. Водачът програмира системата с височината на автомобила, която може да включва покривни кутии за багаж или велосипеди, и автомобилът ще предупреди водача, ако няма достатъчно разстояние.


Системата Terrain-based speed adaptation (TBSA) използва камери, за да засече неравен и хълмист терен, включително вълнообразни пътища, дупки и дори локви. Освен това тя е достатъчно интелигентна да предскаже потенциалното влияние на тези повърхности върху возията на автомобила и автоматично да регулира скоростта и настройките на окачването, за да им е комфортно на пътниците.


Друг ключов елемент на успешното автономно управление върху всякакъв терен е способността на автомобилите да комуникират един с друг, особено когато между тях няма визуален контакт. "Ягуар Ленд Роувър" вече демонстрира свързване на два автомобила "Рейндж Роувъл Спорт", използвайки технологията DSRC (Специализирани съобщителни системи с малък обсег на действие), за да създаде свързан офроуд конвой.

Свързан конвой

© Ленд Роувър

Свързан конвой


Тази система за безжична комуникация между автомобили позволява споделяне в реално време за местоположението на предния автомобил, приплъзването на гумите, промени във височината на окачването и изместване на колелата, както и настройки на системите за контрол на проходимостта.


Ако първият автомобил в колоната закъса, останалите ще бъдат предупредени каква е причината - пропадане на гумите в дупка, наличие на препятствие и т.н., като тази информация ще бъде предадена на всички други превозни средства. В бъдеще конвоят от автономни автомобили може да използва тази информация да регулира настройките си автоматично или дори да промени маршрута си, за да се справи с препятствието.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Намеренията са водачът да може да остави автомобилът напълно самостоятелно да се придвижва извън асфлата всеки път когато не се чувства сигурен с възможностите си.
    ___________
    После да не стане "ойде коньо в ряката" карах един SUV на който ми стана смешно, автоматични скорости и има режим "пясък", "камък" и "кал" , мисля си ,че поне следващите 10-15 човешката интелигентност за преценяване на настилки,наклони и опит в оффроуд шофирането няма да могат да ги поемат компютри.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":


    [quote#1:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]... че поне следващите 10-15 човешката интелигентност за преценяване на настилки,наклони и опит в оффроуд шофирането няма да могат да ги поемат компютри. [/quote]

    След като на Луната и Марс може, защо да не може и на Земята?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  3. 3 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Що не престанете да харчите пари за тоя, що духа, а не възстановите производството на "Роувър" ?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    [quote#2:"simval"]След като на Луната и Марс може, защо да не може и на Земята? [/quote]
    Защото земята си има особености. Ако в Сибир или Аляска пуснат Ровъри всичките ще потънат в блатата или реките.
    На този етап автономните системи стават за пътъща с безупречна маркировка или за нива която не е крива ама я кажи как автономни вседеход мине през това?
    https://www.youtube.com/watch?v=rr1L3pa9NMY

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ами обади им се на Ленд Роувър, може да им се окажеш ценен с експертизата си.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  6. 6 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Трай бе човек, какво ще работи целия този народ, важно е софтуер да се пише, иначе една добра кола вече се прави почти автоматично, и 100000 остават без работа!

  7. 7 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Ще може да намира сам пътя до най-близкия сервиз?
    Последните години са на последни места в класациите за надеждност...

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK