Очакванията са новите рейсове да заменят най-амортизираните по линии 60, 64, 77 и 309 през месец септември.

© Юйтун България

увеличи
, 36066

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Емиии, като не можем да си произведем, ще внесем, пък сме и баровци, да ни бачкат китайците.

  2. 2 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    На снимка 7 това отляво Южен поток ли е?
    Иначе чакаме автобусите с нетърпение.

  3. 3 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1291 Гневно

    За един и шеесе - толкоз!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    Да се обяви конкурс, кой първи ще си подпише в тях и ще се обясни в любов.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Два реторични въпроса:

    1. Защо са поръчани автобуси на дизел а не на газ?
    -За да могат "правилните другари" да крадат дизеловото гориво, да се краде газ е бая по трудно.

    2. Защо видео'наблюдението и Интернет'оборудването не са поръчани за монтиране в Китай от производителя, на заводски цени?
    -За да може някоя българска фирма на "наши другари" да усвои едни пари, да свърши същата работа за повече пари и с по ниско качество. Но пък в замяна на това ще се абонират за "поддържане" на тези две системи.

    Иначе-да са честити новите автобуси-изглеждат удобни за качване/слизане. Е, а и акко шофьорите пускат климатиците-кеф' Коко, кеф' (както завършваше онзи виц за Иванчо).

    П.С. Интересно какви ли ще са "новите" трамваи по линия # 1 (където ремонтът би трябвало да свърши до 1 август). Щото старите бяха много удобни за...тренировки на алпинисти!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Същото и е с плодове, зеленчуци, мляко, месо - внасяме огромен процент от тях, тъй като сме баровци, а родното земеделие беше разтурено, както в момента се разтуря и здравеопазването. Други постсоциалистически държави постъпиха по-далновидно и сега са далеч напред.

    Колкото до автобусите - айде, хаирлия да е! Макар че, така като гледам, ще продължи да има автобуси без климатик по някои от линиите - като 72 и 204. След като искат билетчета по лев и шейсе, трябва всички автобуси да са климатизирани и сравнително нови. Иначе ще има дискриминация. Същото трябва да стане и при трамваите и тролейбусите. Макар че имам сантимент към някои от старите трамваи, дручко си е по линия 7.

  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Така е. Не трябва да спира далаверата.

    Колкото до новите трамваи по линия 1 - вероятно ще са такива, като тези по линия 7.

  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    [quote#2:"charlesdegaulle"]На снимка 7 това отляво Южен поток ли е?
    Иначе чакаме автобусите с нетърпение.[/quote]

    Да "Южен потоп".
    Аз пък чакам "Южен потоп" да си отнася тръбите!

    За автобусите - честито!

  9. 9 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    [quote#7:"Читател - подкрепям budd.bg"]Колкото до новите трамваи по линия 1 - вероятно ще са такива, като тези по линия 7. [/quote]
    А дано, ама надали Прекалено хубаво ще е, за да е истина Доколкото си спомням, ставаше дума за трамваи втора употреба, купени някъде в Централна/Западна Европа, ама пак по нови (и по свестни) от тези които досега по Единицата.

    Който помни нещо-да припомни, моля
    До коментар [#7] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  10. 10 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Поне европейски да бяха. :(

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Стари английски двигатели, малко , почти ,немско шаси и ..китайска сглобка , пластмаса и стъкло ...
    Но , 'добра" сделка за някои в Столична община :)
    След 2 години - нови и ..така ...
    Парите не са от джоба на ГЕРБ -а ...

    BIG AL
  12. 12 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3003 Неутрално

    Нови автобуси - много добре. Ама градски транспорт в София пак няма да има. Линия 64 едва ли ще сгъсти интервала.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  13. 13 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 294 Неутрално

    е треа са да оправдаят 1.60 за билет

  14. 14 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 773 Неутрално

    др. Путин, кога ще си вземе тръбите?

  15. 15 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Гаф на Столична община е, че автобусите не са на метан.
    След страхотния старт със съчленените МАН, странно е това, което сътвориха кмета и общината.

  16. 16 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Бухаха, зелена София с автобуси дизелаци

    Every cradle is a grave.
  17. 17 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 392 Неутрално

    [quote#15:"ial"]странно е това, което сътвориха кмета и общината. [/quote]

    Няма нищо стрнно, лапнали са по една тлъста комисионна, и сега ще дишаш дизелови изпарения 40 години. И да не забравиш да си платиш лев и шеесе преди тва.
    Гарантирано от ГРОБ и учителницата па русский.

    Every cradle is a grave.
  18. 18 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#9] от "Мойше! Толкоз!!!":

    по трамвай 1 ще са чисто нови. доколкото знам са поръчани 5 като първия дори май е доставен вече или всеки момент. Производител е същата (полска ако не се лъжа) компания като тези по линия 7.

    Старите трамвай за които ти споменаваш са от чехия и са за линиите 20 и 22. Приличат на сегашните но били по-нови и обновени и освен това излизат по 40 000лв на мотриса което е уникално евтино.
    Е... новите са по-хубави

  19. 19 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Китайски автобуси - ефтини , но боклуци и не какви да е , а китайски.....

  20. 20 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 932 Неутрално

    [quote#18:"adventure"]До коментар [#9] от "Мойше! Толкоз!!!":

    по трамвай 1 ще са чисто нови.[/quote]
    А дано, а дано
    До коментар [#18] от "adventure":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  21. 21 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Нали швейцарски трамваи щяха да идват. Швейцарците ни ги подариха.

  22. 22 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    При автобусите се оправдаха, че така могат да купят повече автобуси. По същия начин пре**** кръговото на Лъвов мост. Решиха да спестят пари и тунелите да не са трилентови, а двулентови. С останалите пари преасфалтираха ул. Раковски. И така за вечни времена (или десетки години наред) в тунела ще има тапа и безброй катастрофи от коли, които идвайки по Сливница се опитват да се престроят от 3-4 ленти в 2 за да минат под земята.
    Подобна дивотия направиха на ТВ кула, идвайки от Цариградско (откъм Плиска) през надлеза. Скъсяват 2 ленти в 1 за да падне едно престрояване, за да има пак 2 ленти, но след 100м. Няма такива идиоти.

  23. 23 Профил на finlip
    finlip
    Рейтинг: 213 Неутрално

    70 автобуса са 5000 л дизел на ден или 1500000 л годишно.
    В полза на Златев срещу Булгаргаз.
    И това ако не е троен шлем/кур..... оправдаваме цената на билетчето, ебаваме мамата на екологията както винаги и даваме каре аса на Валето.
    Така всички са доволни!

  24. 24 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#12:"Gopeто"]Ама градски транспорт в София пак няма да има[/quote]
    Щом Гопетата го казват - няма как да не е така!

  25. 25 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    Мъркалниците във форума са определено повече от доставените автобуси!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  26. 26 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Кой че се качи на автобуси като има леки коли в които си пушиш пиеш кафе слушаш музика
    Масов грАдски транспорт

  27. 27 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Някъде другаде прочетох, че разхода им е 38 л. на 100 км пробег. Това вярно ли е ? И не ли много ?

  28. 28 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 232 Неутрално


    [quote#25:"boby1945"]Мъркалниците във форума[/quote]
    Опитвам се да не бъда абстрактен форумен мрънкач, но колегите са повдигнали три важни въпроса:

    1. Защо дизел?
    2. Защо дизел?
    3. Защо дизел?

  29. 29 Профил на dgorgi
    dgorgi
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Без да се явявам адвокат на Столична община мисля, че имам отговорите. Избира се дизел, а не отново метан, първо защото метан станциите в депата са с малък капацитет и второ, за да има диферсификация, че ако Москва ни врътне кранчето, да не останем без рейсове. Що се отнася до камерите, вече има сключен договор с фирма, която ги слага и за да може с инсталирания софтуер да се използват и новите е взето това решение. Е, не казвам, че договорът не е с наша фирма

  30. 30 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 456 Любопитно

    "Рейсовете използват дизелови двигатели, отговарящи на нормите Евро 6."

    Айде нема нужда - на първата година ще са вече в норма Евро-сажда...
    Да благодарим на Столична община за мерките за влошаването на въздуха в София...

    Stef
  31. 31 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 367 Неутрално

    600 000 лв. на брой за тези китайски автобуси с къса база, малко скъпо ми се вижда.

  32. 32 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 280 Неутрално

    [quote#22:"alabalko"]Подобна дивотия направиха на ТВ кула, идвайки от Цариградско (откъм Плиска) през надлеза. Скъсяват 2 ленти в 1 за да падне едно престрояване, за да има пак 2 ленти, но след 100м. Няма такива идиоти. [/quote]

    ама вече никой не се връзва на тая тъпотия.
    в пиков час и двете ленти за към драгана цанков
    надолу се пълнят. това с изкуственото прескрипване
    никой не го прави, защото лошо решение.

  33. 33 Профил на Sp.Ace
    Sp.Ace
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Тия автобуси са малки. Как ще се тъпчат там хората не е истина. Линиите 94 и 280, по които са пуснати големи автобуси на MAN, се пълнят още в Студентски град на първите 3-4 спирки. 102, тролейбус 5 също са натоварени. В 98 е някакъв ужас, защото всички дебели бабички се возят с него до Симеоново и околностите където живея предполагам. Тази линия се води междуградска, абсурдно е че са пуснали такъв малък автобус. Да не говорим, че с 98 се стига и до Парадайса. Предполагам има и други натоварени линии.

  34. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    “Автобусите от първата партида ще отпътуват за София на собствен ход в началото на следващата седмица.”


    Изненадан съм, че не са решили и да ги докарат така от Китай, щом са толкова икономични!
    Невъзможно ли е да се качат на влак?

    I Want To Believe
  35. 35 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Е щом са новички поне 5 години ще държат дизелаците.Те китайчетата двигатели не правят,така че двигателите ще са или от европа или от япония.И да е гадна пластмасата 5-6 години ще карат.Другият вариант-ман или мерцедес но по на 20 и после рециклирани.

  36. 36 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#29] от "dgorgi":

    МAN natural gas engines are just as
    powerful as their diesel counterparts. When it comes
    to emissions, they are miles ahead.

    Все пак говорим за може би ЕС столица с най- мръсен въздух.

    Инсталации за зареждане се изграждат за месец или два. и тези малки автобуси няма как да поемат работата на съчленените.

    По- скоро изглежда на късогледство/непрофесионализъм. Или дефицит на адекватност/грижа за екологията и здравето на всички живущи и гости..

  37. 37 Профил на query
    query
    Рейтинг: 586 Неутрално

    [quote#34:"2.50"]Невъзможно ли е да се качат на влак? [/quote]
    Краденето на нафта трябва да стартира от първите километри на родна земя, а също и печалбите на лукойл. Много ясно, че с влак нещата не се връзват.

  38. 38 Профил на query
    query
    Рейтинг: 586 Неутрално

    [quote#36:"ial"]По- скоро изглежда на късогледство/непрофесионализъм. Или дефицит на адекватност/грижа за екологията и здравето на всички живущи и гости.. [/quote]
    Лелееее, колко наивно!

  39. 39 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Аз за китайски дизелов двигател не съм чувал.

    Някой има ли информация какъв двигател слагат китайците?

    И това евро 6 дето уж го има къде и как е тествано и движат ли се подобна марка автобуси из Западна Европа?

  40. 40 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Аха, сега и оранжеви. Значи имаме бели, зелени, оранжеви и още един-два вида. Това когато можеш да видиш автобус ли е, камион ли е от рекламите, които са ги намазали по цялото превозно средство.

    Бойко е зависим
  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    Сн. 2 порт Бургас склад на тръбите на Газпром ли е?

  42. 42 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 539 Любопитно

    Само на мен ли ми изглеждат доста дървени тези автобуси?

  43. 43 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2394 Любопитно

    [quote#37:"query"]Краденето на нафта[/quote]

    И по-горе четох за тези терзания!
    Автобусите най-вероятно са с GPS-и.
    В такива случаи краденето на нафта не е “никак лесно”...
    Ако си спомним материалите за кражбите на нафта в БДЖ от “Господари на Ефира”, по-скоро трябва да се притесняваме, колко нафта ще изчезне в БДЖ?

    I Want To Believe
  44. 44 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    До коментар [#41] от "historama":
    И Порт Варна също. Надявам се да си прихванем за складови разходи на м2 от парите за реакторите, които имаме да им даваме.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  45. 45 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "charlesdegaulle":

    Тръбите са там. Голяма част са дегизирани - покрити с брезент. Мога да ви разкрия некои тайни проекти за в бъдеще време - по трасето Бургас-Александруполис ще има канал. Няма да ни требе вече скапания Босфор. Путин обеща да ни подари ено огромно газово находище, само да се съгласим да има Южен поток. Между другото, на тръгване мимоходом спомена, че не е проблем да построи напълно безплатно Белене. Ей така, заради туй, че сме били братя

  46. 46 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Любопитно

    До коментар [#39] от "abdulhazred":
    "Юйтун Бус" е най-големият производител на автобуси в света, с доставени през миналата година 67 018 рейса, което е около 15% от световния пазар."
    http://en.yutong.com/products/ZK6126HGA-EuropeNA.shtml
    Аз лично предпочитам МАН, но не съм виждал разликите в офертите, където се крие дяволът обикновено...
    Колкото до рушветите... мислиш че такива сделки стават изцяло кристално чисти навсякъде по света вкл и в Европа?
    Изкуството е хем да вземеш рушвета, хем да си на най-ниска цена, хем да отговаряш на всички очаквания и изисквания, и да не може никой да те пипне по никакъв параграф. С други думи - да си опитен политик.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  47. 47 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Весело

    До коментар [#45] от "Арон":

    Така ли казА? А отде ще вземе паре той самият, че да ги напраи тез работи?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    "Европейците" Баце и Фандъковица с 4 очи гледат каква далавера да завъртят с "братята" китайци, и все се въртят китайски боклуци да купуват. Интересно ми е къде в Европа, дори и като частни транспортни компании ползват китайски автобуси?

  49. 49 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#47] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Нема паре тукана. Само да каже "За Путину" и сме ги строили сичките работнички от магистралата. Не един, два канала сметай за ич време изкопани.

  50. 50 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1189 Весело

    Както се казваше в една реклама - Първо в Бургас, скоро и в други градове.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  51. 51 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#11] от "BIG AL":
    Не зная откъде черпиш тези сведения. Моята информация е за нови английски двигатели ЕВРО 6, за нови предавателни кутии Voith (Diwa.6)

  52. 52 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "ial":

    МАН-овете не се задвижват с метан а с CNG. Но тогава поръчката беше за такива двигатели. Последната поръчка е за дизелови автобуси, за да има диверсификация на горивата. Следващите поръчки ще са за газови, а също и за изцяло електрически автобуси.


  53. 53 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "Николай_1":

    Не е ясно на какви основи почива твоята преценка. Личен опит? Анонимен източник? Вероятно имаш някаква лична причина да си настроен против китайските продукти. Може би е време да престанеш да ползваш мобилен телефон или компютър. Или да ползваш такива от "немско" производство, например.

  54. 54 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#40] от "briton":

    Цветът на автобусите се определя не от производителя, а от купувача - според негови съображения и преценка.

  55. 55 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#52] от "wpm":

    CNG е природан га, или с други думи метан. Не?
    LPG е пропан-бутан

    Диверсификация на горивата не ми звучи никак логично, да не кажа абсурдно, особено като се вземе предвид, че София е първенец в Европа по замърсен въздух.

    Ако ще деверсифицира, следващите метро влакове може да са на дърва и въглища - за всеки случай, ако спре тока. Не?

  56. 56 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Абе и розови да ги поръчат, дреме ми. Аз искам като видя да се задава превозно средство да разбера, че е автобус. Т.е. да има стандарти - автобусите са такива, такситата са такива, полицейските коли са такива. А не, автобусите на Карат са бели, на Х са зелени, на У са не знам какви.

    Бойко е зависим
  57. 57 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#22] от "alabalko":

    Няма за какво да се оправдават, според мен, защото изпълнителят на поръчката се определя в процедура за възлагане на обществена поръчка, която подлежи на сериозен контрол, както от страна на останалите участници в нея, така и от КЗК и ВАС. Досега не е измислен по-прозрачен начин за определяне на изпълнител. Ако се сещаш за такъв, то сподели го с нас.

  58. 58 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1296 Весело

    До коментар [#45] от "Арон":

    С едната ръка глади, с другата х.. вади...
    Не, благоря!

  59. 59 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#55] от "ial":

    За метана си безспорно прав. Относно диверсификацията: тя е залегнала в програмата на СО за обновяване на автобусния парк. В програмата е предвидено останалите нови 190 автобуси, които е предвидено да се купят, да се разпределят, в зависимост от потребяваната енергия за задвижване на двигателя, както следва: 120 автобуса на природен газ; 30 на дизел; 20 електробуса и 20 хибридни или използващи алтернативни енергийни източници (без дърва и въглища ). В това се изразява диверсификацията на необходимите горива и енергийни ресурси. Осигуряването на различни типове автобуси е съобразено и със спецификата на съответните линии на градския транспорт, част от които обслужват компактния град и равнинен терен, а други – крайградски райони и по-стръмни терени. В резултат на прилагането на посочената програма към 2019 г. средната възраст на автобусите, експлоатирани от „Столичен автотранспорт“ ЕАД ще бъде под 7 години От движение ще бъдат спрени всички автобуси, произведени преди 2002 г.

  60. 60 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#39] от "abdulhazred":

    Двигателите са произведени в английския завод на реномирания американски производител на дизелови двигатели Cummins (http://www.cummins.com/EngineBusiness). Получили са одобрение на типа от компетентния орган по одобряване на типа на Великобритания – VCA. Съгласно издадените сертификати, нивата на вредни емисии - въглероден оксид, азотни окиси, общи въглеводороди и прахови частици са значително по ниски от допустимите от Европейското законодателство гранични стойности на емисиите ЕВРО VI.

  61. 61 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#42] от "znayko84":

    Предлагам ти да ги съпоставиш с изгледа на други, но също градски автобуси, и да си отговориш сам на въпроса.

  62. 62 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#43] от "2.50":

    Прав си относно GPS-a. Доколкото зная, ще бъдат даже два броя, защото в столичния автотранспорт в момента се преминава от стара система за контрол върху автобусите към нова такава.

  63. 63 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#59] от "wpm":

    Няма връзка между спесификата на линиите, по които върви даден бус и използването на дизел/метан. Мощността при метан е съпоставима, но отработените газове - неимоверно по- малко (вижте цитата).

    Това, че СО има програма, не значи, че проблемът не е там, а тъкмо обратното. Общината и кмета си си написали калпава програма, която сега следват. и след като са направила грешка, дано не я повторят. А по думите ви точно това ще направи СО, поръчвайки още дизелови автобуси.

  64. 64 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#48] от "historama":

    Във Франция и Великобритания, например.

  65. 65 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#46] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Чичи, прав си, че офертите решават избора на изпълнител. Много участници във форума са останали с погрешното впечатление, че победителят се определя единствено според предложената цена. Всъщност критерият за оценка на участниците в процедурата е бил „Икономически най-изгодна оферта”. Икономическата изгода на всяка оферта е била оценена чрез комплексна оценка на множество показатели, сред които: енергийните и емисионни разходи; гаранционните условия; техническите характеристики на предлаганите автобуси; и естествено - цената, предложена от съответния участник. Т.е. предложената цена на автобусите е била само един от показателите за оценка на офертите. Например, съобразено е, че: специфичният разход на гориво на МAN е 225 g/kWh, а на Yutong - 203 g/kWh; Гаранционният срок, предложен от MAN е 24 месеца, а този на YUTONG e 48 месеца. и др. подобни.

    За всеки, който се интересува: Методиката за оценка е била утвърдена предварително и е преминала през процедурата за предварителен контрол от страна Агенцията за обществени поръчки по реда на чл. 20а от тогава действащия ЗОП. Същата е била част от документацията към процедурата, която е била достъпна за участниците, (и продължава да е достъпна за всеки заинтересован на: http://sofiabus.nit.bg/obshhestveni-porchki/dostavka-na-novi-avtobusi-i-oborudvane/dokumentacziya-za-uchastie.html

  66. 66 Профил на xps
    xps
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Дано да са с климатици, че като ги гледам едни такива оранжеви, малки и без много прозорци и се сещам за сега пътуващите по линия 204, 309, 72 - през лятото в тях е АД

  67. 67 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    [quote#27:"The Island"]Някъде другаде прочетох, че разхода им е 38 л. на 100 км пробег.[/quote]
    Големите 50 м. туристически автобуси (12м) горят между 28 и 32 л дизел. 38 л разбира се е много, но това е първата сметка към далаверата и "усвояването".

  68. 68 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#66:"xps"]Дано да са с климатици, че като ги гледам едни такива оранжеви, малки и без много прозорци[/quote]
    като ги гледам отгоре имат.

  69. 69 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#67:"historama"]38 л разбира се е много, но това е първата сметка към далаверата и "усвояването". [/quote]
    вероятно 38 л ще е при градски цикъл.

  70. 70 Профил на goschko
    goschko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Валидатори вместо перфоратори, ако можеше. Така, с прекачване, за време.

  71. 71 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Весело

    До коментар [#5] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Много неудобни въпроси задаваш...за пореден път

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  72. 72 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Не разбрах защо "на ход"? БДЖ не могат да ги качат на вагони ли? Ех, другари герберасти,умора нямате!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  73. 73 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Весело

    До коментар [#14] от "balkantourist":

    Дедо буда ги е платил вече

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  74. 74 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 216 Неутрално

    В Германия повечето автобуси са на MAN Lion's City CNG и доволно понавървяват. Повече от дизелите, които замърсяват. Файда голяма, че били Евро 6 китайките...

  75. 75 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#9:"Мойше! Толкоз!!!"]Доколкото си спомням, ставаше дума за трамваи втора употреба, купени някъде в Централна/Западна Европа, ама пак по нови (и по свестни) от тези които досега са по Единицата! [/quote]
    Имаше едни дето от Швейцария, а пък други от Чехия трябваше да ги доставят - голяма надпревара КОЙ по напред да се освободи от старите си трамвай??? А то винаги има по някоя апетитна "сделчица" и навремето г-н "усмивка" внесе едни от Германия, който все още са по линия №22!!! Хората си чистят "задния двор" пък ние малко клошарски го раздава ме, само дет' не ни подаряват старите си вещи, а ни ги "продават" щото са бизнессмени, а нашите бизнес дами щот са ларж даже ги купуват и ги "плащат" с нашите пари от билетчето?!!!!! Голямо облажване пада при тази немотия????!

  76. 76 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1734 Весело

    Постепенно и внимателно да пускат тези автобуси, че булките със слаби нерви могат да преживеят шок при прекачване от Икаруса.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  77. 77 Профил на finlip
    finlip
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#65] от "wpm":

    Личи си че си вътре в нещата за жалост голяма част от съществената информация е трудно достъпна.
    Основния въпрос обаче е защо дизели, а отговорът - диверсификация на горивата не означава нищо. Диверсификация в чия полза. Какво е съотношението на общия брой автобуси към тези на газ и към тези на дизел и как ще се измени с включването на новите. Ще бъде интересно да се разбере.

  78. 78 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#77] от "finlip":

    Не бива да се забравя, че разходът на гориво също има голямо значение. При пълно изгаряне на 1 kg дизелово гориво в стехиометрична смес с въздух се получава 3,16 kg въглероден диоксид (СО2), а при изгаряне на 1 kg метан - 2,75 kg СО2. През топлите месеци автобусите, работещи с дизелово гориво имат по-нисък относителен експлоатационен разход на гориво средно с 28%, спрямо тези с газови двигатели. През зимния период разликата е средно с 29% . И при двата вида гориво, завишението на разхода през зимния период спрямо летния, средно за всички автобуси е 7%. Следователно, що се отнася до въглеродния диоксид, автобусите с дизелови двигатели изхвърлят по-малко количество въглероден диоксид, спрямо тези работещи с метан, следствие на по-малкия експлоатационен разход на гориво.

  79. 79 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#70] от "goschko":

    Предстои въвеждането на валидатори. Китайските автобуси са фабрично подготвени за монтаж на такива устройства.

  80. 80 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#67] от "historama":

    И тези автобуси са с дължина 12 м. Според мен специфичният разход на гориво, измерен в g/kWh е най-подходящ при сравняването на разхода на такива превозни средства (особено при движение в градски цикъл: тръгни, спри, работа на двигателя на място и т.н.). Именно за това той е бил един от критериите при комплексната оценка на офертите. Специфичният разход на разглежданите тук автобуси е 203 g/kWh и е сред най-добрите показатели измежду предложените оферти (доста по-добър от тези на МАН, Соларис и Темса, например).

  81. 81 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 421 Весело

    за мен най-големия смях е: "В базите на градския транспорт предстои да бъда оборудвани с перфоратори.."
    в 21ви век...

  82. 82 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#58] от "charlesdegaulle":

    Виж, ако погледнем задълбочено на нещата, без да се влияем от политически пристрастия, трябва да отбележим следното:
    След десетина години топлоцентралите задължително трябва да останат в историята. По същото време свършва животът и на Козлодуй, при това, ако се удължи животът на двата големи реактора. След 2030 година ще сме в агония. Затова, ако имат топки днешните управници, трябва незабавно да започнат строежа на Белене. Без никакви уговорки. Още повече, че в момента има силен интерес от голям инвеститор, който не е свързан с Путин. Това ще е успокоението на некои болни мозъци, които виждат врага под креватите си. И понеже ги разбирам много тези работи, казвам съвсем убедено, че ще има и Южен поток, Белене, а накрая даже и тръби от Бургас до Александруполис ще има. Няма друг начин. Това е пътят към просперитета на България. накрая, но не на последно място съм изготвил проект за канал между Бургас и гръцко пристанище. Така ще игнорираме и Босфора. България ще излезе на три морета
    Алилуя!

  83. 83 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Пичове, чета ви и виждам, че не сте били скоро в Бургас. Елате и се уверете сами. Това е невиждано чудо. Просто няма за какво да се заядеш. Каня ви точно на 1 септември, когато влиза новият проект за градския транспорт. Вкарани са нови линии, мали автобусчета ще обслужват вътрешно комплексите, бързи автобуси ще се движат с голяма скорост, без да се влияят от трафика. Все едно, че ни разказват приказка от бъдещето. Всички автобуси са нови, оборудвани с климатични системи, пътищата са без никакви повреди, изобщо, животът в Бургас си е направо песен.

  84. 84 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#83:"Арон"]Все едно, че ни разказват приказка от бъдещето. Всички автобуси са нови, оборудвани с климатични системи, пътищата са без никакви повреди, изобщо, животът в Бургас си е направо песен! [/quote]
    На чичо Митко паметник да не забравите да издигнете, а хорче да пее "Одата на радостта"!!!!

  85. 85 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    До коментар [#65] от "wpm":
    Благодаря много, както за този, така и за останалите Ви отговори и коментари по темата. Надявам се повече съфорумци да ги прочетат доколкото им е възможно безпристрастно, за да си създадат по-задълбочено мнение, на база фактите и информацията, споделена от Вас.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  86. 86 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Весело

    До коментар [#83] от "Арон":
    Ееей завидяхме ти от София и Варна!!!
    Дай Боже всекиму.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  87. 87 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Весело

    До коментар [#82] от "Арон":
    За топлоцентралите си прав. За много други неща съм на подобно мнение. Но за АЕЦ да строиш 21 век, ми идва малко множко. И то при тези допотопни технологии.
    През 2030 г най-вероятно ще сме минали в доста по-голяма степен на ВЕИ електроенергия. Няма по-евтина и по-достъпна. Проблемите с нея са единствено и само политически. Отделно от това, консумацията на енергия върви надолу заради развитието на самите технологии - осветление, отопление, охлаждане основните нужди за консумация на ток са все по-малко енергоемки и все по-ефективни с възможности да се захранват от фотоволтаици придружени с модерни батерии. Дания например вече има дни в 365-дневният си цикъл за годишно потребление на ел енергия, в които произвежда повече, от колкото потребява и продава излишък от ток произведен от ВЕИ. Петролът е в същата писта. Единствено газът би останал в дългосрочен план, но пък газ има толкова много, че наистина в един момент не знам кой ще го купува. Ето ти още една алтернатива на АЕЦ - ГазЕЦ. Така че, по-добре Чернобил и Фукушима да са ни две негърски обеци на ушите и много поздрави на Атом Строй Експорт! Да си ги строят у тях и да си ползват безплатно токец от АЕЦ, а за нас по-добре парафин с конец, но не и руски Атомен ЕЦ.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  88. 88 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#87] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Напълно си прав! Само дето тия веита, меита, и разни слънчеви терористи ни зеха здравето с над 800 кинта за мегават
    Викам, за последно - сал ено Белене, не искам повече. Щом имало и голем инвестирот, не требе се губи нито секунда време! Веднага да се започва строежа, защото само след 20 години ще сни на свещи.

  89. 89 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1629 Весело

    До коментар [#88] от "Арон":
    Ей добре Ей!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  90. 90 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 477 Весело

    Перфоратори? Йей, нови автобуси със съветска технология от 1960!

    Damnant quod non intellegunt.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.