Броят на леките коли в България е скочил с 200 хиляди за две години

Средната възраст на автопарка в България остава най-високата за страните от ЕС.

© Георги Пауновски

Средната възраст на автопарка в България остава най-високата за страните от ЕС.



Броят на регистрираните леки автомобили в България в средата на тази година се е повишил с 200 хиляди бройки, спрямо същия период на 2014-та, съобщи Капитал Daily, като се позовава на актуалните данни от КАТ. Колите в страната към средата на юни са 3.2 млн. Всички регистрирани моторни превозни средства (леки автомобили, камиони, автобуси, мотоциклети и т.н) са 4.13 млн.


Запазва се тенденцията за повишаване на средната възраст на автопарка, като 44% от всички МПС, или 1.8 млн, са на възраст над 20 години. До пет години са едва 155 хиляди превозни средства.


Съотношението нови-употребявани новорегистрирани МПС остава едно към десет. От регистрираните за полугодието 150 хил. автомобила, повече от 92 хил. са тези над десетгодишна възраст.




В страната бензиновите МПС са 2 млн, а дизеловите 1.65 млн. Около 200 000 хил. от превозните средства са на метан и пропан-бутан, или поне толкова са регистрирани в КАТ, че работят на това гориво. Електрическите превозни средства са 724, при 455 две години по-рано.


Поглед към марките на леките коли показва, че "Фолксваген" все още има най-много почитатели у нас. Следват "Опел" и "Рено" (виж графиката).


Броят на леките коли в България е скочил с 200 хиляди за две години

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    От тези 200 хил. прираст вероятно 195 хил. се дължи на София. Всеки ден го гледаме по тротоарите

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    .... 44% от всички МПС, или 1.8 млн, са на възраст над 20 години. До пет години са едва 155 хиляди превозни средства."За съжаление това е горчивата истина.

  3. 3 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3126 Неутрално

    Бедният български народ. В едно семейство по 2-3 коли...

  4. 4 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 297 Разстроено

    Автоморгата на Европа сме... После се чудим защо всички паркират по улици и булеварди... Автомобилът не е конституционно право, а ние правим всичко възможно всеки да притежава по един!

  5. 5 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 805 Неутрално

    [quote#3:"palav_nik"]Бедният български народ. В едно семейство по 2-3 коли... [/quote]
    Имам социално слаб комшия, които са 5 човека(с малкото внуче барабар) в семейството с 6 автомобила. Да имало кола за всеки случай.
    Ако общините на наложат двоен данък на втория автомобил в семейство и троен и четворен за всеки следващ няма спасение от тези таралясници.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#3] от "palav_nik":

    Много точно казано.Постоянно се оплакваме за всичко,а иначе купуваме коли.

    marinov1018
  7. 7 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 272 Любопитно

    Ехееее... а народът бил беден...

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4796 Неутрално

    Голям отлив от Мерцедес: за 2 години са се "изпарили" над 50 000 бр.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  10. 10 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1589 Любопитно

    Няма да е лошо най накрая да извадят реални данни и да им заработи въведението , че автомобил без ГО автоматично се сваля от отчет. Това като се случи , да започнат да обикалят по кварталите и където има на улиците и пред блоковете такива коли , да им се дава едноседмичен срок , да бъдат извозени за скрап.
    Тогава статистиката би изглеждала доста различна и броя на автомобилите би спаднал с около 20%

  11. 11 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#2] от "chicago514":

    И като добавим това, че данъка на автомобил от тези 44% е средно около 20 лв. годишно, нещата стават още по-зле!

  12. 12 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Положението с автопарка е подобно на това в строителството -- много каруци (лукс и евтиния) за сметка на скапани пътища и недостатъчно паркоместа. Огледален образ с презастрояването, като и двата проблема се захранват взаимно в порочен цикъл.
    Гражданята и управниците у нас просто нямат културата да влагат грижи и средства в общите части.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  13. 13 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Значи напразно е мрънкането, че сме били бедни.

    Прави впечатление от графиката все още високият дял на ВАЗ. Най-вероятно става дума 25-35 годишни лади и жигули, ама все пак. Интересно дали съвременните коли ще издържат толкова.

  14. 14 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Гневно

    Това е защото за разлика от останалите страни от ЕС нямаме никакви еконорми и техническите прегледи се минават със всякаква бракма и 50 кинта в джоба на гледащия. Затова, да ви е честит и отвратителният въздух, и белодробните заболявания и катастрофите, и труповете по пътищата.

    Евроатлантида
  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    В целия ЕС високи данъци се плащат за моргите, а у нас за новите коли.

  16. 16 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Не може автомобил на 20 години, струващ 1000 лв, замърсяващ околната среда, да има 10 лв данък. Почти всеки може да си купи такъв автомобил и после да се чуди къде да паркира.

    Задължително трябва да се вдигнат данъците, за да се ограничи естествено броя на трошките. Така ще се подобри и околната среда.
    Другото много важно нещо е да се повиши събираемостта на глобите и ТЯХНОТО НАЛАГАНЕ! Паркирал в градинка - глоба! В противен случай оправия няма!

  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Ами Бойко се изкриви пътища да строи, може ли да не го увАжим !!!

  18. 18 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3126 Весело

    Да видим кои са включени в огромния автобизнес:
    вносители, застрахователи, автомонтьори, автоджамбази, пътни полицаи, пътни труженички, пътни работници, бензинджии, гумаджии...Еее, край немат.

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    [quote#11:"t0d0"]И като добавим това, че данъка на автомобил от тези 44% е средно около 20 лв. годишно, нещата стават още по-зле! [/quote]Властите на Франция ще ограничат използването на стари автомобили в Париж от началото на юли.Министерството на вътрешните работи ще предприеме мерки, свързани с намаляване броя на возилата на възраст над 19 години (произведени преди 1997 г.). Шофирането с такива във френската столица ще бъде забранено през делничните дни между 8.00 и 20:00 ч."Не знам дали го въведоха този закон,спомням си,че и там имаше малко шум срещу такъв закон,защото и там има бедни хора които не могат да си позволят лукса да си сменят автомобила на 12-15 години,но тука е ужасно.

  20. 20 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#12] от "Божикравов":

    Т.е. матриала и управниците са в симбиоза по въпроса, т.е. нещата са съвсем нормални.

  21. 21 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Всеки иска да кара нова кола,ама не става.Дори да я купи човек,поддръжката е непосилна
    .Но българинът без кола не може!Лошо ми става като гледам колко коли се движат сутрин само с водача си,все едно няма градски транспорт.После тапи и мръсен въздух...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    rock n' roll is king!
  22. 22 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Така ще е, докато количеството е по-важно от качеството за голяма част от потребителите. За съжаление същото се наблюдава и при начина на хранене - все повече закръглени хора по улиците, които набиват по 3-4 кг джънк(заедно с газираните напитки) вместо да се ограничат с 300 гр храна, но по-качествена...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  23. 23 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    така е, когато няма държавна администрация и общинска управа, която да помисли за удобен градски транспорт, съвременно градоустройство, и многоетажни паркинги в центъра и периферията...

    да не говорим, че столичният инспекторат и КАТ/МВР не могат да санкционират нарушения, които са им пред очите.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  24. 24 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#16:"t0d0"]Почти всеки може да си купи такъв автомобил и после да се чуди къде да паркира.

    Задължително трябва да се вдигнат данъците, за да се ограничи естествено броя на трошките. [/quote]

    Абсолютно! И в София да се приключи със свинщината паркиране по тротоари и градинки! Да се дава номер на автомобил само срещу представен нотариален акт на гараж или паркомясто или дългосрочен договор за наем на такова.

    Евроатлантида
  25. 25 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#16] от "t0d0":

    Всъщност възрастта няма нищо общо със замърсяването. 20 годишна жигулка на метан цапа 10 пъти по-малко от 5 годишен дизел със ампутирани филтри за твърди частици и ремапнат мотор

    Истината е на газ анализатора. Там се вижда кой цапа и кой не.

  26. 26 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2409 Весело

    Това е резултат от мизерстването на българите, за което толкова и с такъв патос тръбят костилките и техните подгласници от БСП. И понеже разглаголстват, че скокът на депозитите до 3/4 от БВП се дължи на вноските на милионерите, сега получават доказателство, че "милионерите" вече са значителнно повече от 200 хиляди (това е само нарастването). Какво доказателство за мизерстване!

  27. 27 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#21:"TAC"]

    Всеки иска да кара нова кола,ама не става.Дори да я купи човек,поддръжката е непосилна [/quote]

    а защо всеки трябва да кара? Аз пък искам да имам частен самолет??

    Евроатлантида
  28. 28 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    България - най голямата автоморга на Балканите? в Европа? в СВЕТА?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  29. 29 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    [#8] според теб забогатява ли?
    Тогава защо продължава намаляване на населението през летищата?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  30. 30 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    [#21] аз пък не искам да карам никаква.


    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  31. 31 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 501 Весело

    До коментар [#16] от "t0d0":

    Напротив. С трошките не вожеш да правиш опасни маневри и да вдигаш високи скорости. Ако нещо трябва да се ограничава то това са новите, лъскави и скъпи автомобили, дори и трябва да се забрани движението им по пътищата. Защото, който влезе в тях обезумява и започва да се движи с висока скорост в жилищни зони, да изпреварва опасни, да отнема предимства на старите трошки, да кара в бус лентите и т.н. Та искам да кажа новите и скъпи автомобили имат производствен дефект

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Весело

    До коментар [#27] от "sa6":

    щом искаш самолет - просто си купи- елементарно е !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Интересен е манталитета на хората.
    Ако се плати гражданска/данък/преглед/винетка/годишна поддръжка - излиза поне 500 лв.
    Това са 50 пътувания с такси, или по 4-5 на месец.
    Явно е нужна разяснителна работа.
    Освен това, колите без данък/застраховка/преглед, би трябвало да се водят недвижимо имущество и съответно да плащат тротоарна такса(съобразно тарифите на съответната община).

    Попътен вятър в главите!
  34. 34 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Българите сме си добре. Щом можем да си позволим кола, апартамент и да гледаме семейство - значи не е чак такава мизерия

  35. 35 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 361 Неутрално

    До коментар [#13] от "12345":

    По селата и малките градове има още доста руски, тоест съветски возила. Държат се като за годините си и най-вече имат евтина поддръжка, макар че намирането за части за тях става все по-трудно, особено на по-качествени.
    Всеки втори с кола. Като имаме предвид, че има около 1 млн. непълнолетни и 2 млн. пенсионери, голяма част, от които не карат, а и вече не притежават коли, какво става?
    Поне 50 % от колите по пътищата ни са за брак и не биха минали нормален технически преглед - вредни емисии, окачване, спирачна система, гуми...

  36. 36 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#31:"agl52316780"]Напротив. С трошките не вожеш да правиш опасни маневри и да вдигаш високи скорости. [/quote]

    точно кварталното гаменче с изтърбушеното бмв, което си е купило от дупница за 900 лева върти гуми и вдига 100 (колкото може) между блоковете, където трябва да се кара с макс 25. А контингентът с мегаскъпите лъскави лимузини най-често е проблем на НАП и ГДБОП а не на КАТ.

    Евроатлантида
  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    През седмица нашите политици и общинари са в Западна Европа, или поне в Брюксел, гледат как е там, и правят обратното. А там паркирането, или нощувката на автомобила не е безплатна. безплатно е в двора или в гаража. Просто и логично.

  38. 38 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 619 Весело

    [quote#25:"niakoi_si"]Всъщност възрастта няма нищо общо със замърсяването. 20 годишна жигулка на метан цапа 10 пъти по-малко от 5 годишен дизел със ампутирани филтри за твърди частици и ремапнат мотор [/quote]

    Прав си, ама как да го обясним на средностатистическия Ганю, който си купува 15 годишен дизел, че ако може и от някъде да се крадне нафта, цена няма да има. Първата работа след регистрацията е да се резне ПДФ филтъра и да се вземе някой лев, тъй да избием покупката, после изолираме АГР клапана и едно чипосване за 200 лева да припушва яко и да свисти турбината, кефф. Пък най-тарикатски Ганю се чувства, като плати малкия данък за 90 коня в данъчното, ама си знае, че след чипа е станала поне едно 120 коня, по този начин показва един среден пръст на държавата и излиза горд от това, че е прецакал системата.

  39. 39 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 619 Весело

    До коментар [#27] от "sa6":

    За тебе съм ти подбрал ей този, цена/качество перфе:

    http://www.scac.ru/en/products/sukhoi-businessjet/

  40. 40 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    [#33] ++++++!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  41. 41 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 668 Неутрално

    То освен тези 3 милиона регистрирани, сигурно има и още 3 милиона по авто къщи и морги.. Всичко дърто от Западна Европа за което ще вземат по 300 евро да го бракуват го внасяме тук за по 600 еврака.. Колите на по-малко от 200 000 километра по наш'те територии са по-малко от 1%..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  42. 42 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#37] от "historama":

    Ако някой кмет се осмели да въведе подобна практика и у нас ще предизвика ново "Априлско въстание". Съпротивата срещу едно такова посегателство върху правото на паркиране ще е по-ожесточена от тази на японците при Иво Джима през Втората световна война.

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Весело

    До коментар [#39] от "achtung":

    ето му добри за без пари !

    http://www.controller.com/listings/aircraft/for-sale/list?NotFound=1&Manu=PIAGGIO&Mdltxt=P-180%20AVANTI%20II&mdlx=Contains

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Весело

    До коментар [#39] от "achtung":

    не знаех че правят такъв клас.. Мислех си за нещо "двувратка" вww.hondajet.com/gallery-and-downloads/

    Евроатлантида
  45. 45 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#37] от "historama":

    Интересно къде в София ще паркираш в двор или гараж? По-малко от 5% от населението живеещо тук разполага с такива..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  46. 46 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    Имаш чиста проба клинична обсесия на тема „автоталибани“.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  47. 47 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#8] от "oporna_to4ka":

    А прочете ли, че „44% от всички МПС, или 1.8 млн, са на възраст над 20 години. До пет години са едва 155 хиляди превозни средства“?!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  48. 48 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#31] от "agl52316780":

    Не мога да се съглася. Новите автомобили са доста по-сигурни от старите по много параграфи.
    Доста по-малко загинали има в нови автомобили. Вярно е, че старите са доста повече на брой, но не само това е причината.
    Може да сравните системи за сигурност, АБС, ЕСП, спирачен път, сензори и датчици, асисти и т.н. Да отричаме това е абсурдно.

    Това за което вие говорите няма нищо общо с възрастта на автомобила. Това се нарича манталитет на шофьора. Както карах рено за 4000 лв., така карам и доста по-мощен и скъп автомобил сега. Паркирам по същия начин и спазвам и нарушавам (без да се гордея - просто съм искрен) същите правила. Ако карам Ферари, това няма да се промени.

    Вразумяването на шофьорите става само и единствено като им бръкнат по джоба! Погледнете паркинга около ТОКУДА, който седи с празни места, защото е платен, а около него неправомерно са паркирани много коли. Ако мине паяк и вдигне някоя кола или напишат глоба от 50-100 лв, кой от тези шофьори другия път няма да предпочете да си плати 2-3 лв за паркинг? А ако ги глобят 2-3 пъти?
    ГЛОБА, ГЛОБА, ГЛОБА - друг начин няма!

  49. 49 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Тва е добра нова, за какво ревете?

    Очевидно стандарта се повишава, може да не е много, ама е нещо.

  50. 50 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#25] от "niakoi_si":

    Не мога да твърдя със сигурност, но добре.
    Проблема е, че в нашия случай трошките са 18-20 годишни дизели с "ампутирани филтри за твърди частици и ремапнат мотор"

  51. 51 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Аз карам 19-годишна кола. Сменил съм спирачните дискове. Накладките са нови и от оригиналната за производителя марка. Гумите ми са на под 5 хиляди километра, от известна марка, с добри грайфери и правилно налягане. Тази година са сменени всички основни елементи по окачването, включително 4 амортисьора (за не малко пари!)защото бяха заминали. Въпросът ми е - моята стара кола ли е по-опасна или 8-годишен Тураег, на който нищо никога не е сменяно, защото 4 гуми, примерно, струват над 1000 лева и собственикът-гъзар, реално, не може да си ги позволи? (Изобщо не коментирам, че въпрсният джип се управлява като на състезание, въпреки че няма грайфер на гумите, феродо на накладките и т.н.) Истината е, че за да имаме добър автопарк, трябва да имаме истински, качествени годишни технически прегледи. А за екологичния аспект - дори и на 19 години, моят скромен автомобил продължава да харчи от 6,5 до 9(градско). А дори онези, които отговарят на стандарт Евро 5, 6 или не знам кой е последния, ако са над 2 литра обем на двигателя, харчат повече. Независимо какво пише в измислените данни на производителя (питайте Фолксваген, те ще ви кажат). Та накратко - възрастта на една кола не е "страшна". Много по-опасни е лошата поддръжка. А за околната среда - ненужно високата мощност.

  52. 52 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1077 Весело

    Ммм да СТАТИСТИКА-всеки може да си анализира и разбра кавото иска,а ако се направи на по-интересен с извода направо става профи.
    За колите, първо 10%( процента) на година,всяка година остават неизползвани за винаги...
    Не вярвате справка "СТРОГО" охранявания паркинг на летище София.Ако се разходите ще видите над 20 автомобила оставенитам завинаги или на чист наш шопски- форевЕр!!
    В същото време в нашия двор са 8 бр. вплетени в екстериора форевЕр...а съседите си имат 14 бр. от тези естественни- 30/40 годишни образования на ландшафта.(милите собственици СИ ГИ ИМАТ...много са "богати"Като се разходя и по околовръстното и като видя що ламарина е по Горубляне уж за продажба , направо ме заболява глава.
    А затова ,че БЪЛГАРИНА бил богат,ами 1000 -2000 лв. не са БОГАТСТВО.Те хората с яхтите не са кой знае какво" богати", т.е.
    тази неопределима и хлъзгава матеия за благосъстоянието не може да се дефинира от два ,таралясника в семейство!!

  53. 53 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    Интересен е броят на собствениците на БМВ, Мерцедес и Ауди, както и на още по-висок клас автомобили. Знаех се, че сме нация на баровци.

  54. 54 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Повечето предложения тук са меко казано малоумни.
    Но все пак данъкът за старите коли може да бъде повишен.
    Има няколко параграфа- тип гориво, мощност, екоклас и не на последно място ВЪЗРАСТ.
    1. Всички съветски коли трябва да се разкарат.
    2. Същото важи за дъртите голфове и всички други бараки.
    3. Електрички и хбириди да не плащат данъци.
    4. Тези на ЛПГ и метан да плащат данъци в размер на 25%.
    5. Десетократно увеличени на глобите за неправилно паркиране, обаче с тази корупция няма как да стане.
    6. Субсидии за всички нови коли - електрички, хибрифи и с фабрично направени ЛПГ или метанови двигатели.
    7. Евентуално политиците малко да загреят, че се тровим с този въздух.

  55. 55 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#51] от "sylvester":

    Твоята дърта кола е опасна за самия теб. А за замърсяванията мисля, че и сам се сещаш, че кола произведена 1998 г. НЕ МОЖЕ ДА Е ЕКО КЛАС 5 ИЛИ 6.
    Не бих, че нарочно лъжеш, просто ти се ще.

  56. 56 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    По колите ще познаеш какъв е жизненият ни стандарт днес и какъв е бил по времето на Живков. Останалото е макросоциалистическа статистика, която никой не може да каже колко е била реална и най-важното - не стига до джоба на хората Разбира се, като погледнеш жилищата - разликата е не по-малка. Да не говорим за останалите сгради. Някои пенсионери ще кажат, че всичко е било евтино - да, но трудът също. Например пенсията през 60-те години варираще между 50 и 300 хляба тип Добруджа. Днес това е равностойно на песния от 40 до 240 лева. Освен това, за важните неща - жилища, коли и пр., чакаш все повече, за да се стигне за 10-15-20 години за коли и още повече за жилище. Накрая, днес всеки предприемчиви умен може да дръпне напред, докато тогава всичик се равняваха по най-неквалифицирания и безидейния.

  57. 57 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Да можеше и броя на българското население така да скача, както броя на колите, които си купува, ехеее...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  58. 58 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#14] от "sa6":

    Труповете по пътищата са основно на тези с по-скъпите коли и по-голямото самочувствие.

  59. 59 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#24] от "sa6":

    Приказвате смешни, неосъществими неща. Нали управникът, издал такова нареждане ще бъде обесен, пребит с камъни и облепен с перушина. Нашите градове от селски тип не са пригодени за лавините от автомобили, ерго трябва да се действа по обратния път: Да се затрудни движението им из градовете и по възможност никакви пракинги и улеснения за тях.

  60. 60 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#1:"cinik"]От тези 200 хил. прираст вероятно 195 хил. се дължи на София. Всеки ден го гледаме по тротоарите [/quote]
    Тц. Във Варна не е много по-различно и с всяка следваща година трафикът и паркирането са все по-голям проблем...

  61. 61 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#57] от "pariah":

    Да, ве, удивително е как при намаляващо население и то особено икономически активно такова, броят на автомобилите, имотите, частните клиники и болници расте. Явно нещо някъде не пасват статистиките.

  62. 62 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#37] от "historama":

    Абсолютно невярно. И на т.н. запад доста коли паркират и нощуват на улицата. Но никога на тротоар, това е немислимо там.

  63. 63 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 499 Неутрално

    [quote#58:"Oggie Petkov"]Труповете по пътищата са основно на тези с по-скъпите коли и по-голямото самочувствие.
    [/quote]

    те тия със скъпите коли не ги мисли - по 5,6 въздушни възглавници, странични завеси, ламарината здрава, самата кола проектирана да пази пътниците.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  64. 64 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#46] от "zo":

    Има и други простотии, но тази най-много бърка в ежедневието. Всеки път преживявам по няколко пъти този мини-шок, да работя на компютъра няколко часа, потопен в глобалния свят и като си подам носа навън, първото видяно нещо да е как някакви батки ъртят виртуозно воланите, за да кАчат колата там, където искам да мина пеша.

  65. 65 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#55] от "thespiritswithin":

    Къде съм казал, че кола призведена 1998-ма отговаря на Еко 5 или Еко 6? Казвам, че дори тези коли, които отговарят на тези стандарти, ако са с големи мотори, харчат повече и замърсяват повече. Независимо дали са произведени 15 години след моята. И независимо дали производителят е написал някакви нереалистични данни за разход, за да се вмесити в желаните норми. Проучи въпроса за това колко РЕАЛНО харчат колите и сам ще разбереш.

  66. 66 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#65] от "sylvester":

    Уфф, конспирации, а, не ги е срам.
    Да не би да караш Голф? И колко реално харчи?

  67. 67 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    [quote#62:"Oggie Petkov"]Абсолютно невярно. И на т.н. запад доста коли паркират и нощуват на улицата.[/quote]
    За Франция, Германия, Белгия не съществува общински данък МПС. Но плащат данък паркиране в района в близост до местоживеене (различно за всяка община), и такси за паркиране в другите райони. Ако си паркира колата в двора, закрит палкинг, гараж, или в близост до къщата си, но на собствен терен не плаща данък паркиране на улицата. нещо като данък синя зона за София според местоживеенето.
    Пътният данък е включен в акциза за горивата, много от магистралите се плащат допълнително.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    [quote#42:"noshtnik"]Съпротивата срещу едно такова посегателство върху правото на паркиране ще е по-ожесточена от тази на японците при Иво Джима през Втората световна война. [/quote]
    Затова ще паркираме един върху друг, и ще се бием по улиците.

  69. 69 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 162 Весело

    До коментар [#68] от "historama":

    Ако си кажа честното мнение за шопи и перничани дали ще ме баннат?

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    [quote#69:"thespiritswithin"]Ако си кажа честното мнение за шопи и перничани дали ще ме баннат? [/quote]
    да не се окаже, че то е валидно и за други български региони?

  71. 71 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Ето ви вдна алтернатива www.caramigo.eu

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  72. 72 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    [#69] :-) :-) :-)
    Знаем го, нали се виждаме в огледалото
    :-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  73. 73 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 439 Неутрално

    [quote#45:"ostin22"]Интересно къде в София ще паркираш в двор или гараж?[/quote]

    Ба, Софийското Поле си е големичко, да ти кажа...

  74. 74 Профил на jxj24394852
    jxj24394852
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Имам приятел който работи в Порше Щутгарт.Той ми разказва как във фирмата се подиграват на случая в България.Порше Бг продава Ауди и Фолсфаген , а Порше се продава от гръцка фирма.
    Казуса го давали като абсурдна ситуация в света.
    Правили са анализ миналата година - на всеки 10 автомобила 9 са втора употреба и един е чисто нов.В доклада сме записани като страна със никакъв РОИ,абсолютно никакъв пазар.Но от друга страна двамата мениджъри които са провели изследването са били настанени в хотел Маринела - те безкрайно са се учудили колко много Кайени и 911 турбо ес имало в София - в доклада им сме записани като Страна на абсурдите.

  75. 75 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 737 Неутрално

    [quote#51:"sylvester"]Та накратко - възрастта на една кола не е "страшна". [/quote]
    Този мит е измислен в България и ни е много удобен. Всички купуваме много "здрави" трошки и всички ги поддържаме много здраво на ниво 2-годишен мерцедес. Само не знам тия бучащи комини с веещи се брони и фарове или с отверки-закопчалки на стъклата, които ни заобикалят, от къде се появяват по улиците. Сигурно от някой таен подземен свят...

  76. 77 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8229 Неутрално

    Всеки с кола. Таратайки, колкото искаш.

  77. 78 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Много хора все още смятат колата за даденост, която трябва да има всеки. На практика притежаването и поддръжката на собствено возило не е евтино за средните доходи на населението. И точно това е причината за остарелия автопарк. Просто все още само се мислим за достатъчно богати, но не сме.

  78. 79 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1414 Любопитно

    [quote#21:"TAC"]Лошо ми става като гледам колко коли се движат сутрин само с водача си,все едно няма градски транспорт.После тапи и мръсен въздух... [/quote]
    Ами щом се движат, значи ГТ е неудобен. Няма начин, тези всичките да са толкова тъпи, че да трошат пари за кола и да висят из задръстванията, ако ги устройваха автобусите. Примерно, в най-голямата промишлена зона на Варна, ако си без кола си обречен. И то лятото бива, щото топло, може дори и колело (нищо че баирите са яки) обаче като задуха и завали... Та щом хората не са слезли от колите, ами им плащат частите и бензина и им се връзва сметката, значи ГТ не е много наред.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  79. 80 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Криза, кризаааа, криза.

    Скатавка в сивия сектор или как?

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  80. 81 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#38] от "achtung":

    Прецакването на системата е национален спорт.

    А като прецакваме анонимната Система, прецакваме себе си, приятелите, децата си и пр.

    Кога ще започнем да се идентифицираме с държавата си извън патриотичните лозунги и на голям празник?

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  81. 82 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    абсурдно е че всеки има някаква купчина ламарина която гордо нарича кола, при не повече от 5 милиона възрастно население, такъв брой коли е идиотщина

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  82. 83 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    [quote#79:"gost22"] Няма начин, тези всичките да са толкова тъпи, [/quote]
    айде бе, не подценявай населението

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  83. 84 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 499 Разстроено

    От 200к коли 70% са на трупчета по тротоари и по пътища. Пълна трагедия, тесни улици затрупани от бараки, НО всеки човек има кола щото колата да има е голяма работа, била тя и на 20 години!

  84. 85 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1414 Весело

    [quote#24:"sa6"]Да се дава номер на автомобил само срещу представен нотариален акт на гараж или паркомясто или дългосрочен договор за наем на такова. [/quote]
    Да бе, да, да не са луди общинарите и политиците, да въвеждат японските номера. Нали утре ще поискаш от тях да си правят харакири, като сгафят...
    Гледай сега, това дето го пишеш е тип тояга, а българина е свикнал на тояги и ще им намери цаката. Българина иска аванта, "шамар да е, на аванта да е" и е готов на всичко. Примерно, на всеки дето е бракувал автомобил, общината му дава безплатна карта за градския транспорт за половин година. И картата да не е поименна, а да е семейна примерно, или да става за някой роднина. Гаранция, че ще се бракуват зашеметяващ брой трошки. Едните ще са от тези дето си гният по улиците, други ще са стари дараци, дето едвам ги търкалят, и за тях ще си купят по-нов дарак. Друг вариант е, семействата без автомобил, да получават отстъпка за картите за ГТ и да имат предимство при записването за най-близката детска градина. Така ще откажеш голям брой млади семейства и ергени да се обзавеждат с двайсгодишен трошляк.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  85. 86 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Въпреки, че се направи метро, което поема голям човекопоток, в пиковите часове се вижда , че много хора пътуват с кола в София и то по един човек в автомобил. Това е безумно разточителство, което задръства улиците на София и утежнява движението. Оставам с впечатлението, че народа има пари и освен това иска на всяка цена да покаже стандарт, като се движи с кола. Кроворазбрана цивилизация, както винаги.

  86. 87 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    [quote#4:"parishilton"]Автомобилът не е конституционно право, а ние правим всичко възможно всеки да притежава по един![/quote]

    До коментар [#4] от "parishilton":

    Брей 2016 и още имаме такива коментари?
    От къде започна тази фраза? По време а Соца това беше идеологията - Селяните и интелигенцията са ретроградни класи. Селяните понеже имат по една кравичка и 5 кокошки, което ги правеше частници. И интелигенцията, понеже можеше да мисли. От там произтичаше и теорията че Работниците са прогресивни. Полуграмотен стругар взимаше 3 пъти повече от инженер - нещо невиждано в света. Също беше важно всички селяни да се превърнат в прогресивни работници, което доведе до унищожаването на Българският селянин, който винаги е бил душата на България. Последва масовото преместване на селяните в 3, 4 големи града, където всички бяха наблъскани в кошери за да може по-лесно да бъдат контролирани. Всеки нормален човек си задаваше въпроса защо има само 4 парко места на вход в който живеят 20 семейства? И тогава немимуемо идваше партийният отговор - автомобила не е конституционно право. Нашето общество е общество на колективизма. Всички се возим на рейсове и трамваи. Колите са Американска измислица. Затова навсякъде в Соца колата беше страхотен лукс и беше много трудно да си купиш. Интересно защо след като тази човеконенавистна идеология се сгромоляса под тежестта на собствените си лъжи и лицемерие, първото нещо което всички хора от Соц държавите направиха беше да си купят по някоя колица на старо? Защо?
    Защото колата е най-директния израз на лична свобода!
    Във всеки момент можеш да се качиш и да отидеш където си поискаш! Нещо което беше кардинален грях в СОца. Никъде не можеше да се ходи без разрешение. Сега не е така и колкото и да е беден един човек колкото за една стара колица все ще събере. Съдистите от ДС завзеха цялата политическа и икономическа власт в България. В този процес заграбиха и цялото Черноморие и го направика Съветски бърдак. Толкова си могат хората. Но ако човек има кола, макар и стара, ще отиде в Гърция на море или ще си направи друга ваканция където си пожелае в България или Европа. Това е свободата която колата ти дава и до колкото знам свободата на личен избор трябва да е право защитено от Конституцията.
    А за това че няма къде да се паркира в градовете - благодарете се на БКП и античовешката им идеологоя и сега на некомпетентните им наследници от ДС. В София спокойно можеше да им градоустройствен план в който да бъде забранено да се строят сгради по високи от 2 етажа без гаражи за поне 150% от броя на жилищните единици. За да се компенсира 50 години от грешно градоустройство можеше да има изискване на определана площ да има минимум един етажен гараж. Вместо стотици еднакви блокчета, спокойно можеше да има по един етажен гараж на всеки 4, 5 нови блока. Вместо да строят молове в Младост и Люлин и другите пренаселени концлагери можеше да построят етажни гаражи които да поемат поне 90% от колите.
    Можеше да направят сериозни закони и правила за паркиране пред блоковете. Имаш право само на 30 минути паркинг за да разтовариш нещо след което колата ти отива на гараж. Не е чак толкова трудно ако имаш затворена гаражна клетка през два или три блока за по 25лв на месец. Ако нещо трябва да се субсидира то това е правилното нещо. Така ще може да се чисти по-лесно и да има градинки за децата пред блоковете. Ако имаш гараж на около 200-300 метра и глобата за паркиране на тротоара е 1500лв мисля че доста ще се замислиш къде да паркираш. Сан Франциско събира над $85 милиона на година само от глоби за неправилно паркиране! И това е малък град с 700 хиляди жители. София е поне 2 пъти по-голяма. Софийската община спокойно може да има същата система.
    Но вместо да се търсят конструктивни решения по-лесно е да се каже че колата не е конституционно право ... е, и? Как това решава проблема? ЦК на БКП пак ще решава кой има право на кола и кой не?

    California Über Alles
  87. 88 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#86:"proza"]Въпреки, че се направи метро, което поема голям човекопоток, в пиковите часове се вижда , че много хора пътуват с кола в София и то по един човек в автомобил. Това е безумно разточителство, което задръства улиците на София и утежнява движението. Оставам с впечатлението, че народа има пари и освен това иска на всяка цена да покаже стандарт, като се движи с кола. Кроворазбрана цивилизация, както винаги. [/quote]

    Народа НЯМА пари, а още по-малко стандарт и затова си купува
    кола на цената на две едногодишни карти за градски транспорт.
    Когато билетчето беше 1 лев, за човек който използва 2 билета за отиване и връщане от работа, например, беше финансово горе-долу същото да използва автомобила си.
    Е айде направете горивото в София 2 пъти по-скъпо от останалата част на страната, където и в момента е с 20-30% по-евтино.

  88. 89 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 702 Неутрално

    естествен резултат от политиките на няколко правителства които обслужват интересите на лукойл за по-голяма петролна зависимост на българската икономика и повече продажби за тях и против европейските политики за намаляване на петролната зависимост чрез обществен електрически транспорт

  89. 90 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1414 Весело

    [quote#74:"jxj24394852"]Той ми разказва как във фирмата се подиграват на случая в България.Порше Бг продава Ауди и Фолсфаген , а Порше се продава от гръцка фирма.[/quote]
    Всъщност ситуацията зависи от тези дето продават правата, та ако са объркали на кого за къде дават правата за продаване на марката, шегата е за тяхна си сметка, на тези от Порше, а не на тези в БГ.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  90. 91 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1414 Любопитно

    [quote#86:"proza"] Кроворазбрана цивилизация, както винаги. [/quote]
    Точно това е — неразбиране на промените. Бутат се в "центъра" където уличките са тесни криви, вече и слънце нямат щото се застроиха с високи кооперации, и офисите мънички и забити, и после: "елате при нас в офиса..." ми няма да дойда, щото хем сте далече от най-близката спирка, хем няма къде да паркирам, хем трябва да вървя по улицата щото тротоара зает от вашите коли... Българина живее по инерция и по съседа, а не по собствения си акъл и собственото си удобство. Едно време е било хубаво дюкяна (офиса) да е на кюше в центъра, ама едно време са вървели пеша и е било ценно да си наблизо и на кръстопътя, та лесно да се върви до твоята врата, ама днес е точно наопаки.
    Примерно планирането на производствените зони, куца от към спирки и редовност, а от там идва прословутото "сутрин, задръстване от коли с по един човек в колата" ми хората отиват на работа и спестяват време, кал локви прахоляк щото спирката е на края на зоната, прекалено далече от работното място. Отделно, че имаме доста баири из градовете, та и велосипеда не е вариант, защото едната посока винаги е прекалено стръмно нанагорнище. То и равни да бяха улиците, като трябва да водиш детето в Ддом в съседния квартал или където си успял да го "вкараш", велосипеда отпада и ей ти още една трошка на пътя. Тури и тесните улици, ограничени от блокове и сгради, и ей ти ги корените на проблема — криво разбиране на цивилизацията.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  91. 92 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#66] от "thespiritswithin":

    Не, не карам Голф. Карам Нисан в момента. Харчи 9 литра на 100 километра в София. Засичал съм го многократно. Карал съм и кола, произведена 2012-та година. Която по документи харчи 8 на сто градско. Въпреки, че е 140 конски сили. Реално, харчеше 11 градско. И не е от "стила на каране", защото аз карам и двете. Съвсем просто нещо ти обяснявам. Малко ме притеснява, че не можеш да го проумееш. Дали една кола е "безопасна", в най-голяма степен зависи от правилната й поддръжка и екплоатация. А не от годината на производство. А дали е "екологично чиста", в най-голяма степен зависи от кубатурата и мощността на двигателя. Никаква конспирация няма.

  92. 93 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Мен много ме съмнява ниската бройка на автомобилите с газово.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK