Проучване ще установява нагласите на европейците към автономните автомобили

Прототипът на автономен автомобил, разработен от "Гугъл".

© Reuters

Прототипът на автономен автомобил, разработен от "Гугъл".



Производителят на гуми "Гудиър" и Лондонското училище по икономика и политически науки (LSE) обявиха началото на паневропейски проект, който ще проучи нагласите на водачите към автономните автомобили. Основната негова цел е да установи дали шофьорите са склонни да делят пътя с превозни средства, които се управляват сами.


Проучването ще обхване 11 европейски страни. "Автономните автомобили се създават с идеята да спазват всички правила на пътя, но това което няма как да се предвиди е как ще се разбират хората-шофьори и водачите-компютри", обяснява идеята на инициативата вицепрезиденът на "Гудиър" за Европа, Близкия Изток и Африка Оливие Русо.


Направено през миналата година проучване на производителя на гуми и Лондонското училище по икономика, което обхвана 15 европейски страни, показа, че 88% от водачите посочват, че на пътя има неписани правила. Те помагат на шофьори, колоездачи и пешеходци да постигат известна хармония в общуването си.




"Ключов въпрос на проучването тази година е как контролираните от компютър автомобили ще се впишат в тази среда и какви "знания" трябва да имат, за да не създават проблеми на пътя," коментира ръководителят на проекта от страна на LSE д-р Крис Тенант. Сериозен въпрос е и как автономните коли ще се адаптират към непрекъснато променящата се среда на пътя.


Д-р Крис Тенант изразява и мнение, че вероятно масовото навлизане на автономните коли може да окаже дисциплиниращ ефект върху останалите участници в движението, но и тази хипотеза подлежи на проверка.


Според прогнозите на авторитетната консуталнтска компания IHS Automotive към 2035 година в цял свят ще се движат около 21 милиона автономни автомобили. Очакванията са резултатите от проучването да бъдат обобщени и съобщени през октомври.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 576 Неутрално

    В България едно от тези правила е, че черен джиБ е с предимство :))

  2. 2 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Бла бла...

    Животът върви напред... проучванията не променят нищо..

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    Новостите плашат,но технологиите се развиват.

  4. 4 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Жените ще са във възторг от автономните автомобили.Аз лично ,докато мога да шофирам ,никога не бих си закупил такъв.

  5. 5 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 497 Неутрално

    А Русия кога ще проучат???

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  6. 6 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    Аз съм против автономните автомобили! Нито можеш да го напсуваш, нито да му викнеш "кой ти даде книжка на тебе бе идиот", нито като го спреш можеш да го набиеш! Къде отиват хеманноста и исконните човешки ценности?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  7. 7 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#6] от "lz2":

    Всъщност всичко това можеш да го направиш.

  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#7:"bakkardi"]Всъщност всичко това можеш да го направиш.[/quote]
    Ама без ефект!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Много ще ми е интересно, как ще реагира такъв автомобил на път без маркировка, знаците на който са скрити зад храсти и дървета прорасли на поне 1,5м навътре в платното, или пък на взаимно противоречащи си ограничения и указания. Като прибавим, че в България не се кара по ЗДвП, а по пресантиман, стигаме да извода толкова ли е съвършен този автомобил че и той да се движи по този начин в това абсурдно движение по тези абсурдни пътища и улици??

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  10. 10 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Все още няма нормативна база за движение на тези автомобили. С подобни проучвания подготвят почвата и обработват общественото мнение, но са далеч от масовото пускане на такива автомобили на пазара. Съмнявам се дадената прогнозна цифра до 2035 да се окаже вярна. Дори няма да се доближава до истината.

  11. 11 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Защо хамериканците винаги искат да пробват измшльотините си в Европа? Да вземат да си проучат своя пазар!

  12. 12 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 497 Неутрално

    След поредицата от инциденти (катастрофи) с такива автомобили на Запад, през последните месеци, следва отрезвяване. Това е просто пропаганда, зад която стоят интересите на зелената и еко-корпоративна мафия.

  13. 13 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Любопитно

    [quote#9:"traveler1"]Много ще ми е интересно, как ще реагира такъв автомобил на път без маркировка, знаците на който са скрити зад храсти и дървета прорасли на поне 1,5м навътре в платното, или пък на взаимно противоречащи си ограничения и указания. Като прибавим, че в България не се кара по ЗДвП, а по пресантиман[/quote]
    ... и като започнат да спират и да правят "тапи" ще се стигне до яки протести и нещата ще се оправят "на пожар". После вече и автономните автомобили и шофьорите ще минават спокойно и без ядове. А това с пресантимана ще се оправи още по-лесно, щото е мнооооооооого трудно да обясниш как автономен автомобил те е засякъл или е направил някаква глупост. Особено, когато отсреща има адвокат и експерт от международна фирма (дето поддържа автономните автомобили). Още по-весело ще е, когато гледаме в ютуб, как автоталибан се опитва да набие шофьора на автономен автомобил щото незнамквоси... Аз лично, харесвам идеята, най-малкото защото ще е далеч по-сигурен от шофьора с купената книжка насреща, или назобения и високотестостеронен автоджигит. Отделно че ще мога да пия бира без да ми пречи шофирането. Да и бонуса с празните хранилки на КАТ, също не е за изпускане.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  14. 14 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Любопитно

    [quote#11:"telqk"]Защо хамериканците винаги искат да пробват измшльотините си в Европа? Да вземат да си проучат своя пазар! [/quote]
    На техния пазар, отдавна се движат сериозен брой тестови автономни автомобили. Ти не ги мисли американците как ще се оправят с автомобилите (ще е нещо подобно като с асансьорите), вземи помисли що тука сме все последните дето въвеждат новостите.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  15. 15 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#14] от "gost22":
    Точно защото не ги мисля, а мисля за пропуснати финал на разсъжденията ти : На клая се появява льильнцето с лилявото лякенце и ти обяснява че винетката трябва да е поне 300лв за да се поддържа пътната мрежа автономните джигити!

  16. 16 Профил на v.n.t.news
    v.n.t.news
    Рейтинг: 415 Неутрално

    [quote#9:"traveler1"]Много ще ми е интересно, как ще реагира такъв автомобил на път без маркировка[/quote]


    До коментар [#9] от "traveler1":

    Ще си пререже вените ( кабелите )

  17. 17 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1293 Любопитно

    [quote#8:"lz2"]Ама без ефект! [/quote]
    Не си прав, ако автономката е на Хонда с вградени чувства?

  18. 18 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Шофьорите на тирове са "пътници"! Ще изчезнат, както изчезнаха машинописките! Големите транспортни компании ще инвестират със сигурност в "шофьор", който не пие, не мрънка за отпуски и увеличение на заплатата, спазва стриктно правилата, кара по 24/7, и не го ловят регулации за задължителни почивки, и др. глезотии! Някой трябва да плати цената на прогреса!

  19. 19 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#9] от "traveler1":

    ЗДвП и Правилника задават съответните максимални допустими скорости и организация на движението. Те важат дори ако няма видими знаци или макировка. Авто-автомобилът може дори да се ползва от бази данни с това каква да бъде правилната скорост.

    При противоречащи си ограничения важат по-строгите. Не вярвам скоро да се излезе от това златно оптимизационно правило

    За пресантимана е ясно: катаджията вече пише фиш на световен корпоративен гигант, не на по презумпция виновния български водач. Иди разправяй за несъобразена скорост. Това може да е шанс за нас: на производителя ще е по-лесно да принуди администрацията да оправи пътища, знаци и прочее, отколкото да плаща всички тези глоби

  20. 20 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#16] от "v.n.t.news":

    За това е нужна слаба психика.
    Пази Боже колите да имат каквато и да е психика


    До коментар [#19] от "xcheffo":

    А дано, ама надали! Тук е България все пак, и нищо и никой не може да накара чантаджийството да работи, камо ли да оправят пътищата като в Австрия примерно

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  21. 21 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Любопитно

    [quote#15:"telqk"]На клая се появява льильнцето с лилявото лякенце и ти обяснява че винетката трябва да е поне 300лв за да се поддържа пътната мрежа автономните джигити! [/quote]
    Няма лошо. Аз харесвам хубавите пътища. Отделно, че ако само седя зад волана, без шофирането да зависи от моите умения, то сектора със споделените автомобили ще свали цената на винетките. Така де, що да не ти дам колата си, след като знам, че ти просто ще бъдеш пътник и няма значение какви шофьорски умения имаш? Та в тази посока, автомобил с винетка за 300лв, постоянно ще пътува междуградско вместо само през уикендите. Така вместо 5 автомобила с по 100лв, ще има един два за същата сума, обаче пътуването ще е далеч по сигурно и приятно... Капитализма е система, която се стреми да разпредели наличните ресурси така, че да се получи най-голяма файда за най-голям брой хора. Отделно че ми харесва шанса да вляза в хилядата умрели по пътищата ще падне почти тройно. При нисък риск, и застраховките ще поевтинея, но ще станат още по-масови, което ще ми даде по-голяма защита при злополука... Абе защо гледате на икономиката като на снимка, след като тя е процес и трябва да се гледа в развитие.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  22. 22 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Любопитно

    [quote#18:"tach0"]Шофьорите на тирове са "пътници"! Ще изчезнат, както изчезнаха машинописките! Големите транспортни компании ще инвестират със сигурност в "шофьор", който не пие, не мрънка за отпуски и увеличение на заплатата, спазва стриктно правилата, кара по 24/7, и не го ловят регулации за задължителни почивки, и др. глезотии! Някой трябва да плати цената на прогреса! [/quote]
    Всъщност последното изречение не е вярно. Никой не плаща цената на прогреса, просто прогреса, дава възможност да получиш повече на същата цена. Тираджиите могат да работят нещо друго (прогреса отваря доста работни места) и да правят добавена стойност без обществото (и те самите) да губят от превоза на същите товари дето сега ги возят тираджиите. Хем си остава транспорта, хем тираджиите ще произвеждат/правят още нещо. В тази посока, цената на прогреса се плаща от самия прогрес, който добавя стойност (стоки и услуги) към обществото, защото труда се изразходва по-ефективно.
    Примерно, преди два века, 60-70% от населението се е занимавало с изхранването на обществото, а днес, са необходими само 4-8%. Останалите не са легнали да умират, ами произвеждат други неща и като цяло обществото (всички) е далеч по-добре от преди два века.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  23. 23 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1336 Любопитно

    Автономни влакове - да, за автомобилите ще трябва още доста време да мине, особено за страни като нашата, където няма дори маркировка по пътищата, за дупките, които се отварят непрестанно да не говорим. Виж, в белите държави това по-може да стане... И явно ще стане, някой ден...

  24. 24 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    До коментар [#12] от "12345":

    абе зелена ти е системата
    в главата. всички големи автомобилни
    производители разработват автономи автомобили.
    https://www.cbinsights.com/blog/autonomous-driverless-vehicles-corporations-list/

  25. 25 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#22] от "gost22":

    Всъщност това, което съм написал е вярно! Прогресът непрекъснато изхвърля работна сила от пазара на труда! Голяма част от нея никога не си намира подходящя работа, а немалък процент не си намират никога никаква! И увисват на социалните фондове. Това е цена, която засегнатите плащат директно, а останалите - с необходимостта да пълнят растящите социални фондове! Последиците са растящи регулации и рестрикции, растящи данъци, намаляване на работните часове, предложенията за безусловен базисен доход и др. Засега цената на технологичния прогрес изглежда поносима, дали ще бъде винаги така - едва ли може някой да каже със сигурност!

  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Весело

    [quote#25:"tach0"]Прогресът непрекъснато изхвърля работна сила от пазара на труда! [/quote]
    Прогреса, дава шанс на работната сила да работи в друга област. Ако 70-80% от българите залягаха над ралото и сърпа (както е било когато прадядовците ни са били хлапета), дали щяхме да сме по-добра за живеене държава от днес, когато заети в селското стопанство са малко над 3%? Дали тези над 60% дето прогреса им е отнел ралото и сърпа днес гладуват и просят? Май е точно обратното — чудят се къде да си паркират колите и не ги спират дори при високи цени на горивото, защото не им се налага да работят толкова много за единия залък, а останалото си време ползват за да изработят още неща...
    По-скоро говориш за липсата на мераци за преквалификация и учене. Именно заради затапения ни прогрес, повечето хора си повярваха, че цял живот ще работят една и съща работа и не се научиха да учат и да опресняват наученото... Иначе прогреса помага и на неграмотните — достатъчно е да поставят детайла и да натиснат двете копчета, а машината върши останалото.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 633 Неутрално

    [quote#13:"gost22"]Отделно че ще мога да пия бира без да ми пречи шофирането.[/quote]

    Както каза Джеймс Мей от Топ Гиър, "Автономните автомобили отдавна са измислени и в употреба. Наричат се ТАКСИ!"

  28. 28 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    А не, благодаря. Искам аз да управлявам колата, а не тя мене.
    Освен това никакъв софтуер не може да предвиди всички евентуалности на пътя.
    И когато някой загине, защото колата не е реагирала адекватно на извънредна ситуация, кой ще е воновен?
    Иначе за товарен транспорт в трасета извън тези с коли управлявани от хора и извън градовете - с две ръце за.
    Но и до този извод ще се стигне по трудния начин.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    [quote#28:"rapidfire"]Освен това никакъв софтуер не може да предвиди всички евентуалности на пътя. [/quote]
    Що, шофьорите успяват ли да предвидят всичко? Щото гледам не са махнали мантинелите, та явно и хората не са много добри с необичайните ситуации, но пък сме спецове в предизвикването им зорлем, както и в самоувереността, че можем да се справим с възникването на необичайна ситуация. Примерно верижните катастрофи са напълно предотвратими ако има електроника във всеки автомобил, докато са непосилни дори за опитните шофьори — дори да успееш да спреш, онзи зад теб те подбира и те вкарва в мелето... Та никой не е обучен на 100%, но автономните коли, биха свалили риска в пъти, като просто се справят по-добре с обичайните рискови ситуации. Най-малко нямат емоции като страх, ярост които да променят стила на шофиране, нито са в лоша физическа форма (забравени очила, прилошаване, махмурлук...), но пък могат да си сътрудничат много по-добре с околните автомобили и да се нагаждат към ситуацията и да няма изненади с мъртвия ъгъл, засичане, забравени пътепоказатели... Ей тези, дребните и масови причини като ги избегнем, и ПТП-тата ще паднат с 60-70%. Да, кофти новина за тенекеджиите, ама света не е идеален, а и може да наблегнат на тунинга.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#29] от "gost22":

    Я, сподели сега за ситуацията с авария някъде по "силовото задвижване" на колата по време на движение. Или при "елементарно" пукане на гума?

    Пък после сподели дали си виждал колко "феерично" става като вземе, че се пръсне гума на камион, хеле пък натоварен.

  31. 31 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    [quote#30:"krasi_kara"]Пък после сподели дали си виждал колко "феерично" става като вземе, че се пръсне гума на камион, хеле пък натоварен. [/quote]
    И какво става? За 600км две три гуми спукани и какво? Или се губят двойка гуми от прицепа и шофьора не усеща кога и къде ги е загубил... А за "авария по силовото задвижване на колата" като си човек какво особено може да направиш, дето колата да не може да го направи по-бързо от теб, щото датчиците И казват кое къде не е адекватно? Или казваш, че програмистите са особено тъпи, и такива неща дето се случват не ги вземат под внимание... Хайде леко малко с крайните ситуации. Поне половината са плод на човешката представа за непогрешимост. Компютрите поне нямат его и няма да ти кажат "Кой, аз ли не мога да го направя..." За справка, днешните военни самолети, летят само и единствено благодарение на компютрите, щото не е по силите на пилота да се оправи със статично неустойчив самолет... та явно за моженето на компютър да се справя с машината може, а автомобила не е с изискванията на боен самолет та явно технологията е налична.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  32. 32 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    До коментар [#29] от "gost22":

    ""Що, шофьорите успяват ли да предвидят всичко?""

    Не, но за разлика от компютъра могат да реагират на ситуация, която не са проигравали преди.

    Верижните катастрофи зависят не само от реакцията на шофьора, но и от състоянието на пътя.
    На гол лед нищо не може да те спаси.
    Но, както казах, за ползите и вредите ще научим по трудния начин.
    Аз лично на кола над която нямам поълен контрол не се качвам.
    Дори на кола с автоматични скорости.
    Иначе няма как да се махна от заледен път с десетградусов наклон тръгвайки на трета.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#32] от "rapidfire":

    Един въпрос само : По стълбите ли вървиш, или ползваш асансьора? Е, същото е, транспортно средство което е толкова автоматизирано, че вече дори не го усещаш като транспортно средство, а някога, всеки асансьор е имал шофьор (оператор на асансьора). И като човека е толкова успешен шофьор на заледен път, що пискаме за липсващо опесъчаване? Това, че ти можеш малко повече от другите, съвсем не те изважда от статистиката и не намалява риска от катастрофи, щото не си сам на пътя, а това те прави силно зависим от останалите шофьори, дето съвсем не са добри като тебе. Примерно, какво като се сетиш да потеглиш на втора-трета без газ, като онзи пред теб пили леда на първа и колата му се плъзга назад към твоята? Нали е човек, що не се сети да включи електрониката на колата срещу буксуване? Ето тук е силата на компютъра в колата — вдига средното ниво на всички участници в движението, което намалява средния риск за всеки участник по отделно (индивидуално, за теб, онзи отпред няма да върти гуми и да прави глупости докато ти удари колата и те вкара в разходи на нерви, време и пари). Нищо де, ще го отработваме по стария начин — всяка промяна ще си пробива път трудно, докато се наложи. Точно както автомобила се е наложил над каруците и файтоните.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1733 Весело

    До коментар [#33] от "gost22":

    "Един въпрос само : По стълбите ли вървиш, или ползваш асансьора?"

    До трети етаж - по стълбите. Неам нерви да чакам асансьор.
    В метрото ги качвам по бързо от ескалатора.
    Тука абсолютно не уцели човека.
    На пътя, тоя пред мене си е тоя пред мене. Аз искам докато съм в състояние, щото с възрастта реакциите се забавят, АЗ да решавам какво да прави колата.
    Не обичам машини дето се правят на по умни от мене, щото имам горчив опит колко лено се развалят и кво става като се развалят.
    И я си представи, какво ще прави човек. цял живот возил се на такава кола, ако компютърът вземе, че откаже?
    Вай! Нема прибирАнье до вкъщи и до сервиз.
    Ами ако пощурее или го пощурят и вземе да прави каквото си иска?
    Ти даваш ли си сметка в един натоварен трафик с такива коли каков може да направи един терорист с дистанционно? Или някакво здраво електромагнитно смущение?
    Я мани тва. За товарен транспорт по отделни трасета става. За частична сигурност - примерно да не ти даде да се фраснеш с пълна газ умишлено в нещо, да.
    Иначе не.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  35. 35 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    [quote#34:"rapidfire"]Ти даваш ли си сметка в един натоварен трафик с такива коли каков може да направи един терорист с дистанционно?[/quote]
    Ми освен да спре трафика (защото има и доста автономни решения тип автоматични спирачки на влаковете срещу заспал машинист) и да образува една голяма тапа, друго няма какво. Виж, един терорист с обикновен камион видяхме какво постигна в Ница... Като се замисля, и кражбите ще секнат, щото ще са по силите на много малък брой хора... Да, а да минеш на пешеходна пътека с 30км над допустимата скорост и да забършеш пешеходеца ще е нещо като да удариш джакпот (а може би и по-невероятно). Всъщност няма нищо лошо да си шофираш ти собственоръчно, просто компютъра трябва да ти асистира, като проверява мъртвия ъгъл, пътя, следи да спазваш допустимата скорост и само в краен случай да ти изземва функциите като ти натисне спирачката или ти свие волана за да предотврати ПТП.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  36. 36 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 903 Неутрално

    На автономен пътнически автомобилен транспорт не бих се доверил. Т.е. не бих се качил на такова возило. И да се смеете, и да не се смеете, страх ме е
    За товарен транспорт, защо не. Бих поръчвал превоз, ако цената му е по-ниска от ТИР с шофьор

  37. 37 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    [quote#22:"gost22"]Тираджиите могат да работят нещо друго (прогреса отваря доста работни места)[/quote]

    Това се отнася за учениците, които иначе щяха да станат тираджии. Тези, които са тираджии от 25-30 години трудно ще започнат да работят нещо друго. Във всички случаи, възнаграждението им ще бъде по-ниско.

  38. 38 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    [quote#35:"gost22"]Като се замисля, и кражбите ще секнат, щото ще са по силите на много малък брой хора... [/quote]

    Колкото секнаха банковите кражби след въвеждането на банкоматите То за кражби много ум не трябва...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK