Близо 2000 германци са кандидатствали за отстъпката за електромобили

Близо 2000 германци са кандидатствали за отстъпката за електромобили

© БМВ



Близо 2000 души в Германия са кандидатствали по новата схема на правителството за отстъпка при купуване на електрически автомобили, която влезе в сила на 1 юли, предаде "Ройтерс". Програмата дава на купувачите на коли на ток субсидия от 4000 евро, а на избралите хибрид по 3000 евро.


От въвеждането й молба за отстъпка са подали 1791 купувачи на електромобили, сред които 581 са избрали коли на БМВ.


Общите разходи по схемата, които се оценяват на 1.2 млрд. евро се разпределят поравно между правителството и автомобилните концерни, като целта е на най-големия автомобилен пазар в Европа да бъдат продадени около 4000 електромобила.




Програмата ще действа до края на юни 2019 година. В момента от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни.


През 2009 година канцлерът Ангела Меркел обяви, че през 2020 година по пътищата на страната ще има 1 милион електромобила. За момента обаче тази прогноза изглежда далеч от реалността.


Освен парични бонуси, собствениците на коли на ток не плащат пътен данък в продължение на 10 години. Имат и правото да карат в буслентите в градовете, да паркират безплатно в платените зони, разчитат и на мрежа от безплатни зарядни станции.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Айдееее петроладжийте хептен утекоха.

  2. 2 Профил на nonsense
    nonsense
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Новата мода... Добре си рекламират страната германците. Само, че почиващите немци, които идват тук 90% са с мерцедеси като гардероби, които харчат по бидон нафта на 100.

    shut up retard
  3. 3 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Това за пореден път доказва, че икономически не е изгодно и се налага данъкоплатците да поемат разликата в цената. Богатите държави си печатат парите и още известно време ще го правят.

    Аналогично беше с възобновяемите енергийни източници - бедните българи направиха богати няколко милионера в България.

  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2134 Неутрално

    Това тук няма да стане в обозримо бъдеще.

  5. 5 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 935 Любопитно

    И всичкото това за 4 000 електрокара? Баси разсипията....

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    От миналата година в Франция се предлагат отстъпки от 10 хил. евро при замяна на дизелови автомобили, по-стари от 14 години, за Скандинавието да не говорим. При нас - почти нищо.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  7. 7 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 449 Любопитно

    При такива стимули и привилегии ми изглежда странно, че германците проявяват толкова слаб интерес към електромобилите.

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamilton F1":

    И слава богу. От какъв зор данъкоплатеца ще плаща за хибридния лексус на някоя мутра (примерно)?

  9. 9 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#7] от "Panda":

    Швабите никога не са били иновативна нация, а просто крадлива на технологии. Преди тях Рено-Нисан пуснаха шир потреба електрически автомобили. Но не мога да ги мисля тях, а у нас кога ще има такава субсидия която да ми изравни цената на скопената от към пробег електричка с нормален дизелов автомобил.
    В интерес на истината Еконт имат вече цяла армада от електрически коли. Вече се появяват тук там из София електрически таксита. Но инфраструктурата ни за това е като на умряла котка опашката. Щото пак по схемата Батко-Братко искат за една зарядна станция 50 000 лева!

    Дела трябват, а не думи.
  10. 10 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Не говорим за хибрид а за изцяло електрически автомобили, хибрида е най-голямата измама на света, само и само да може да се паркира в някой страни в зелена/синя зона или да ползват облекчения.

    Дела трябват, а не думи.
  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4581 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Много тесногръдно...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [quote#7:"Panda"]При такива стимули и привилегии ми изглежда странно, че германците проявяват толкова слаб интерес към електромобилите. [/quote]
    Дойчо е практичен човек и не кълве на дребно. А. Меркел доста оптимистично се е изказала през 2009година. Тогава е имало 1452 електрички до 2016 - 25502. Умните да изчислят с тоз темп кога ще достигнат 1 милион.

  13. 13 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 506 Неутрално

    В статията има нещо сбъркано. Ако общите разходи са около 1.2 млрд. евро, и се дава по 3/4000 на човек, то целта е да се стимулира продажбата на около 400 000 автомобила, а не 4 000. т.е. може и да не са 1 млн. до 2020, но ще са близо като бройка

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7031 Неутрално

    По скоро 4 милиона

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    [quote#0:"матряла"] от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни[/quote]

    Демек сега електрокарите са 0,1 % от колите и затуй ше се похарчат 1,2 милярда чедастанат 0,8 %

  16. 16 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    [quote#7:"Panda"]При такива стимули и привилегии ми изглежда странно, че германците проявяват толкова слаб интерес към електромобилите. [/quote]
    за един месец 2000 заявки. Не е чак толкова слабо. Вероятно ще тръгне лавинообразно

  17. 17 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#9:"Infernus"]Швабите никога не са били иновативна нация,[/quote]
    Тук не си прав. Те заложиха на водородните клетки, но нещо не тръгнаха нещата. В крайна сметка, тока намери най-малкото съпротивление, благодарение на Илън Маск.

    [quote#9:"Infernus"]В интерес на истината Еконт [/quote]
    Не Еконт, а СПИДИ, карат Рено-та по София.

  18. 18 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#10:"Infernus"] хибрида е най-голямата измама на света, [/quote]

    Не си прав. В градско каране, хибрида на Лесус харчи 2 пъти (!) по-малко от всяуа друна немска лимузина.
    Технологията е доста сложна, не знам защо я подценяваш.

    Целта е по-малко емисии в крайна сметка, което японците са постигнали по един или друг начин.

  19. 19 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Като газта е 40 цента, а бензинът и дизелът по евро..кой има кяр да дава 100 000 евро за ел.кола и да я зарежда на двойна поне цена отколкото с конвенционалните горива..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  20. 20 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#19:"ostin22"]ел.кола и да я зарежда на двойна поне цена [/quote]
    Nissan Leaf харчи 13,6 кВтч на 100км при скорост 80км/ч.
    Т.е. по-малко от 3лв.

    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1491-razhod-tesla-model-s-p85-nissan-leaf-30-kwh

  21. 21 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#3] от "12345":

    Данъкоплатците и за дизелите си поемат в разликата в цената, само че през здравето си (https://www.theguardian.com/environment/2015/sep/16/more-people-die-from-air-pollution-than-malaria-and-hivaids-new-study-shows) и през субсидии, които не знаят, че ги има: "When externalities are included, as in a 2015 study by the International Monetary Fund, the unpaid costs of fossil fuels are upward of $5.3 trillion annually – which works out to a staggering $10 million per minute." (http://priceofoil.org/fossil-fuel-subsidies/)

  22. 22 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    В момента от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни

    Джурналистите проверявайте си данните ! Спрямо Статистик Дойчланд до 2016г има регистрирани 25502 електрички и 130365 хибрида.

  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#11] от "hamilton F1":

    Колко да е тесногръдо? Вероятно е много широкогръдо пенсионер да ти субсидира колата? Защото точно това се случва през ДДС-то.

    Всяка субсидия е форма на изкривяване на пазарните отношения и в крайна сметка е вредна. Ония поне са богати, могат да си позволят да прахосват пари. В нашия бюджет няма пари за лекарства и лечение на деца, ние ще субсидираме на Сулю и Пулю играчките.

  24. 24 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    До коментар [#18] от "destino":

    Само дето производството на тоя лексус хич не е еко. И това, че живота му е по-кратък допълнително увеличава замърсяването. Такъв лексус след като изтече гаранцията, трябва да си луд да го купиш. Демек отива на боклука. Което е сериозно замърсяване, щото аналогична дизелова кола се кара по 10-15 години.

  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4581 Весело

    До коментар [#20] от "destino":

    Ей, браво колега, и друг чете този сайт!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  26. 26 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    [quote#19:"ostin22"]за ел.кола и да я зарежда на двойна поне цена [/quote]

    На двойна цена?! Я иди се прегледай!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  27. 27 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Германските мошеници автопроизводители, с тяхната идея за "чист дизел", което се оказа пълна бутафория, трябва да плащат цялата субсидия.

  28. 28 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#17:"destino"]Тук не си прав. Те заложиха на водородните клетки, но нещо не тръгнаха нещата. В крайна сметка, тока намери най-малкото съпротивление, благодарение на Илън Маск.[/quote]

    Дай да видим през годините:
    1. Германците са толкова иновативни че до 2010 мачкат помпа дюза при дизелите, след това кандисаха и вкарах Коммон-рейл. За справка италиянците го пусна 1997 в Алфа Ромео 156.
    2.При електрически автомобили само луд маркетинг от тази година евентуално може да имат електрически автомобили, а Рено-Нисан от кога има Леаф?
    3. Водородните още нямат прототипи и затова мазни немски богаташи си купуват какво, Тойота Мирай или Кия/Хюндай който вече също имат в производство.

    Е иновативни ли са? Освен да набъкат тия кошници със софтуер който да прави сложни статистики и да мами на дино стенда друго не са измислили. А и новите технологии и дизайна ги бутат на година по лъжичка, леко че да не се сговни нещо както стана с ТСИ двигателите, като се опитаха да правят двигатели с верига. Навремето японците ги копираха тях, сега те само гледат и се учат как се прави, и залагат на вътрешен пазар и мазен маркетинг, дори при правенето на коли.

    Дела трябват, а не думи.
  29. 29 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#23:"niakoi_si"]В нашия бюджет няма пари за лекарства и лечение на деца[/quote]

    Е как да има пари за лечение на деца като всяко трето дете в София е с асма заради замърсяването на въздуха! Ето за това трябва по добър градски транспорт и ел. возила.

    Дела трябват, а не думи.
  30. 30 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#18:"destino"]Не си прав. В градско каране, хибрида на Лесус харчи 2 пъти (!) по-малко от всяуа друна немска лимузина.
    [/quote]

    И така цели 5 километра, а после два пъти повече щото трябва да се зарежда и да влачи акумулатори, електромотори и т.н.

    Дела трябват, а не думи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK