
© БМВ
Близо 2000 души в Германия са кандидатствали по новата схема на правителството за отстъпка при купуване на електрически автомобили, която влезе в сила на 1 юли, предаде "Ройтерс". Програмата дава на купувачите на коли на ток субсидия от 4000 евро, а на избралите хибрид по 3000 евро.
От въвеждането й молба за отстъпка са подали 1791 купувачи на електромобили, сред които 581 са избрали коли на БМВ.
Общите разходи по схемата, които се оценяват на 1.2 млрд. евро се разпределят поравно между правителството и автомобилните концерни, като целта е на най-големия автомобилен пазар в Европа да бъдат продадени около 4000 електромобила.
Програмата ще действа до края на юни 2019 година. В момента от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни.
През 2009 година канцлерът Ангела Меркел обяви, че през 2020 година по пътищата на страната ще има 1 милион електромобила. За момента обаче тази прогноза изглежда далеч от реалността.
Освен парични бонуси, собствениците на коли на ток не плащат пътен данък в продължение на 10 години. Имат и правото да карат в буслентите в градовете, да паркират безплатно в платените зони, разчитат и на мрежа от безплатни зарядни станции.
442
Рейтинг: 1313 НеутралноАйдееее петроладжийте хептен утекоха.
nonsense
Рейтинг: 458 НеутралноНовата мода... Добре си рекламират страната германците. Само, че почиващите немци, които идват тук 90% са с мерцедеси като гардероби, които харчат по бидон нафта на 100.
shut up retard12345
Рейтинг: 515 НеутралноТова за пореден път доказва, че икономически не е изгодно и се налага данъкоплатците да поемат разликата в цената. Богатите държави си печатат парите и още известно време ще го правят.
Аналогично беше с възобновяемите енергийни източници - бедните българи направиха богати няколко милионера в България.
stedim
Рейтинг: 2270 НеутралноТова тук няма да стане в обозримо бъдеще.
Федор Езерский
Рейтинг: 912 ЛюбопитноИ всичкото това за 4 000 електрокара? Баси разсипията....
hamiltonf
Рейтинг: 3993 НеутралноОт миналата година в Франция се предлагат отстъпки от 10 хил. евро при замяна на дизелови автомобили, по-стари от 14 години, за Скандинавието да не говорим. При нас - почти нищо.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Panda
Рейтинг: 453 ЛюбопитноПри такива стимули и привилегии ми изглежда странно, че германците проявяват толкова слаб интерес към електромобилите.
niakoi_si
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#6] от "hamilton F1":
И слава богу. От какъв зор данъкоплатеца ще плаща за хибридния лексус на някоя мутра (примерно)?
Infernus
Рейтинг: 510 НеутралноДо коментар [#7] от "Panda":
Дела трябват, а не думи.Швабите никога не са били иновативна нация, а просто крадлива на технологии. Преди тях Рено-Нисан пуснаха шир потреба електрически автомобили. Но не мога да ги мисля тях, а у нас кога ще има такава субсидия която да ми изравни цената на скопената от към пробег електричка с нормален дизелов автомобил.
В интерес на истината Еконт имат вече цяла армада от електрически коли. Вече се появяват тук там из София електрически таксита. Но инфраструктурата ни за това е като на умряла котка опашката. Щото пак по схемата Батко-Братко искат за една зарядна станция 50 000 лева!
Infernus
Рейтинг: 510 НеутралноДо коментар [#8] от "niakoi_si":
Дела трябват, а не думи.Не говорим за хибрид а за изцяло електрически автомобили, хибрида е най-голямата измама на света, само и само да може да се паркира в някой страни в зелена/синя зона или да ползват облекчения.
hamiltonf
Рейтинг: 3993 НеутралноДо коментар [#8] от "niakoi_si":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Много тесногръдно...
Гарван
Рейтинг: 1016 Неутрално[quote#7:"Panda"]При такива стимули и привилегии ми изглежда странно, че германците проявяват толкова слаб интерес към електромобилите. [/quote]
Дойчо е практичен човек и не кълве на дребно. А. Меркел доста оптимистично се е изказала през 2009година. Тогава е имало 1452 електрички до 2016 - 25502. Умните да изчислят с тоз темп кога ще достигнат 1 милион.
buran
Рейтинг: 515 НеутралноВ статията има нещо сбъркано. Ако общите разходи са около 1.2 млрд. евро, и се дава по 3/4000 на човек, то целта е да се стимулира продажбата на около 400 000 автомобила, а не 4 000. т.е. може и да не са 1 млн. до 2020, но ще са близо като бройка
penetrating
Рейтинг: 6072 НеутралноПо скоро 4 милиона
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertdosetliv
Рейтинг: 1560 Неутрално[quote#0:"матряла"] от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни[/quote]
Демек сега електрокарите са 0,1 % от колите и затуй ше се похарчат 1,2 милярда чедастанат 0,8 %
stanislavdi
Рейтинг: 1410 Неутрално[quote#7:"Panda"]При такива стимули и привилегии ми изглежда странно, че германците проявяват толкова слаб интерес към електромобилите. [/quote]
за един месец 2000 заявки. Не е чак толкова слабо. Вероятно ще тръгне лавинообразно
destino
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#9:"Infernus"]Швабите никога не са били иновативна нация,[/quote]
Тук не си прав. Те заложиха на водородните клетки, но нещо не тръгнаха нещата. В крайна сметка, тока намери най-малкото съпротивление, благодарение на Илън Маск.
[quote#9:"Infernus"]В интерес на истината Еконт [/quote]
Не Еконт, а СПИДИ, карат Рено-та по София.
destino
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#10:"Infernus"] хибрида е най-голямата измама на света, [/quote]
Не си прав. В градско каране, хибрида на Лесус харчи 2 пъти (!) по-малко от всяуа друна немска лимузина.
Технологията е доста сложна, не знам защо я подценяваш.
Целта е по-малко емисии в крайна сметка, което японците са постигнали по един или друг начин.
ostin22
Рейтинг: 687 НеутралноКато газта е 40 цента, а бензинът и дизелът по евро..кой има кяр да дава 100 000 евро за ел.кола и да я зарежда на двойна поне цена отколкото с конвенционалните горива..
There is no way to happiness, happiness is the way!destino
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#19:"ostin22"]ел.кола и да я зарежда на двойна поне цена [/quote]
hod-tesla-model-s-p85-nissan-leaf-30-kwh
Nissan Leaf харчи 13,6 кВтч на 100км при скорост 80км/ч.
Т.е. по-малко от 3лв.
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1491-raz
kamenvasilev
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#3] от "12345":
6/more-people-die-from-air-pollution-than-malaria- and-hivaids-new-study-shows) и през субсидии, които не знаят, че ги има: "When externalities are included, as in a 2015 study by the International Monetary Fund, the unpaid costs of fossil fuels are upward of $5.3 trillion annually – which works out to a staggering $10 million per minute." (http://priceofoil.org/fossil-fuel-subsidies/)
Данъкоплатците и за дизелите си поемат в разликата в цената, само че през здравето си (https://www.theguardian.com/environment/2015/sep/1
Гарван
Рейтинг: 1016 НеутралноВ момента от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни
Джурналистите проверявайте си данните ! Спрямо Статистик Дойчланд до 2016г има регистрирани 25502 електрички и 130365 хибрида.
niakoi_si
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#11] от "hamilton F1":
Колко да е тесногръдо? Вероятно е много широкогръдо пенсионер да ти субсидира колата? Защото точно това се случва през ДДС-то.
Всяка субсидия е форма на изкривяване на пазарните отношения и в крайна сметка е вредна. Ония поне са богати, могат да си позволят да прахосват пари. В нашия бюджет няма пари за лекарства и лечение на деца, ние ще субсидираме на Сулю и Пулю играчките.
niakoi_si
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#18] от "destino":
Само дето производството на тоя лексус хич не е еко. И това, че живота му е по-кратък допълнително увеличава замърсяването. Такъв лексус след като изтече гаранцията, трябва да си луд да го купиш. Демек отива на боклука. Което е сериозно замърсяване, щото аналогична дизелова кола се кара по 10-15 години.
hamiltonf
Рейтинг: 3993 ВеселоДо коментар [#20] от "destino":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Ей, браво колега, и друг чете този сайт!
quatro_4x3
Рейтинг: 1886 Неутрално[quote#19:"ostin22"]за ел.кола и да я зарежда на двойна поне цена [/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!На двойна цена?! Я иди се прегледай!!!
Индиана
Рейтинг: 1401 НеутралноГерманските мошеници автопроизводители, с тяхната идея за "чист дизел", което се оказа пълна бутафория, трябва да плащат цялата субсидия.
Infernus
Рейтинг: 510 Неутрално[quote#17:"destino"]Тук не си прав. Те заложиха на водородните клетки, но нещо не тръгнаха нещата. В крайна сметка, тока намери най-малкото съпротивление, благодарение на Илън Маск.[/quote]
Дела трябват, а не думи.Дай да видим през годините:
1. Германците са толкова иновативни че до 2010 мачкат помпа дюза при дизелите, след това кандисаха и вкарах Коммон-рейл. За справка италиянците го пусна 1997 в Алфа Ромео 156.
2.При електрически автомобили само луд маркетинг от тази година евентуално може да имат електрически автомобили, а Рено-Нисан от кога има Леаф?
3. Водородните още нямат прототипи и затова мазни немски богаташи си купуват какво, Тойота Мирай или Кия/Хюндай който вече също имат в производство.
Е иновативни ли са? Освен да набъкат тия кошници със софтуер който да прави сложни статистики и да мами на дино стенда друго не са измислили. А и новите технологии и дизайна ги бутат на година по лъжичка, леко че да не се сговни нещо както стана с ТСИ двигателите, като се опитаха да правят двигатели с верига. Навремето японците ги копираха тях, сега те само гледат и се учат как се прави, и залагат на вътрешен пазар и мазен маркетинг, дори при правенето на коли.
Infernus
Рейтинг: 510 Неутрално[quote#23:"niakoi_si"]В нашия бюджет няма пари за лекарства и лечение на деца[/quote]
Дела трябват, а не думи.Е как да има пари за лечение на деца като всяко трето дете в София е с асма заради замърсяването на въздуха! Ето за това трябва по добър градски транспорт и ел. возила.
Infernus
Рейтинг: 510 Неутрално[quote#18:"destino"]Не си прав. В градско каране, хибрида на Лесус харчи 2 пъти (!) по-малко от всяуа друна немска лимузина.
Дела трябват, а не думи.[/quote]
И така цели 5 километра, а после два пъти повече щото трябва да се зарежда и да влачи акумулатори, електромотори и т.н.