Дневник
Новини Избори 2023 Култура Скорост
Анализи България Развлечение Морски
Видео Свят Детски Земеделие
Галерии На една маса с Европа На път Зелен
Комикс Бизнес Здраве От вас
След 5 Спорт Книги Специални проекти
Коронавирусът Храна и напитки ТВ програма PR Сфера
Фоторазказ: Лимузина и комби за комфортно пътуване по шведски
  • Избори 2023
  • Д Експрес (7)
  • Всичко от днес (55)
  • Търсене
  • Влезте в профила си
  • Икономедиа
    • Economedia
    • id
    • Капитал
    • Дневник
    • Кариери
    • Бакхус
    • Одит
    • Регал
    • DigitalK
    • KQuarterly
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 36
Търсене
x
 
Шведската марка "Волво" продължава развитието на моделната си гама, като от част от китайския концерн "Джили", с два суперлуксозни модела. Програмата на стойност 11 млрд. долара започна през 2010 година, а седанът S90 и комбито V90 хвърлят ръкавицата на германските конкуренти в сегментите, където те са най-силни.
виж повече
Отпред комбито и седанът изглеждат еднакво, като почитателите на ретро автомобилите ще открият в радиаторната решетка модерен прочит на този елемент от легендата "Волво" P800. Присъства и новият светлинен подпис във фаровете, кръстен "Чукът на Тор".
виж повече
Изненадващо за мен, симпатиите ми при поглед към задниците на двете коли, отидоха при комбито. Личното ми мнение е, че то е по-стилно, но разбира се това е въпрос на вкус.
виж повече
По отношение на използваните в интериора материали обаче трудно може да се каже лоша дума, като доминира кожата, допълнена от полиран алуминий и дърво. Оформлението на работното място на водача е идентично с това в кросоувъра XC90, като традиционните бутони почти напълно липсват.
виж повече
Всички основни настройки по колата се правят през разположения на арматурното табло сензорен екран с размер 12 инча. Този подход изисква свикване, но не може да се отрече, че стремежът е бил към максимално интуитивна работа. На стартовия екран има пет полета за бърз достъп до най-ползваните от водача функции. Аз предпочетох навигация, аудио, телефон, среден разход и климатизация. При избор на някоя от зоните, се отварят подробните менюта за настройки. С плъзгане на пръста по стартовия екран пък се показват и другите възможни полета с настройки..
виж повече
Приборното табло е изцяло дигитално, като водачът може да избере между четири различни визии на скалите и вида на представяната допълнителна информация. Не липсва и хед-ъп дисплей, на който най-важната за шофьора информация се извежда на нивото на очите му.
виж повече
Тестовите коли бяха оборудвани с всичко, което лимузината и комбито могат да предложат. Ако става дума за седалките, това ще рече, че предните предлагат подгряване, охлаждане и масаж.
виж повече
Мястото отзад е като в най-големите лимузини, предлагани на пазара, като не липсва и отделен блок за командване на климатика с две зони за задната част на колата.
виж повече
Багажният обем е сериозен и при двата автомобила. За седана минималната вместимост е 500 литра, а за комбито поне 560 л. На разположение са и хитроумни приспособления за укрепване на товара.
виж повече
На първо време S90 и V90 се предлагат с два бензинови и два дизелови мотора, всички четири цилиндрови и с два литра обем. Мощностите им варират между 190 и 320 конски сили. Всички мотори се комбинират с осемстепенна автоматична трансмисия на германците от ZF, които са почти монополисти, когато говорим за луксозни автомобили.
виж повече
Първата карана кола беше комби, снабдено с най-мощния дизел, носещ означението D5 и предлагащ 235 конски сили. Моторът е оборудван с иновацията power pulse, при която електрическа помпа нагнетява въздух, който се изстрелва под налягане в турбокомпресора, при рязко подаване на газ. Целта е елеминирането на т.нар. турбодупка или забавянето на реакцията на мотора на командата от педала на газта. Така екипиран, автомобилът ускорява от място до 100 км/ч за 7 секунди. Малко бях изненадан обаче от не чак толкова впечатляващото доускорението от 80 до 120 км/ч, да речем.
виж повече
В рамките на теста, преминал основно по магистрала, разходът от 7.5 на сто не е никак лош, а производителят обещава дори 4.8 л/100 км в смесен цикъл.
виж повече
Далеч по-вълнуващ се оказа вторият тестови автомобил - седан, с означението Т6 на задния капак. Това ще рече, че конските сили са 320, а спринтът до 100 км/ч става за под шест секунди. Приятно ме изненада и консумацията – само с литър повече от при дизела.
виж повече
И в комбито, и в седана, автоматикът ми се понрави с прецизната си работа. При кротко каране, в комфортен и еко режими, смяната на скоростите става абсолютно незабележимо, при малко над 1000 оборота. След активирането на спортните настройки пък се избира такава предавка, че моторът да се държи в подходящи за бързо ускорение обороти.
виж повече
виж повече
"Волво" и безопасност от десетилетия са синоними в автомобилната индустрия, като най-новите попълнения в гамата на марката са сред най-сигурните модели на пазара. Сред интересните системи са тази, която, чрез камерата на предното стъкло, се ориентира за мястото на колата на пътя и предприема действия по коригиране на траекторията, при опасност от излизане от него.
виж повече
В преследване на целта си до 2020 година да няма загинал в нов автомобил "Волво", в седана и комбито присъства и системата, която предупреждаваща водача и задействаща спирачките, ако пред колата се появи голямо животно или пешеходец. На разположение са също сигнализация за опасна близост до предното превозно средство и автомобил в мъртвата зона на огледалата.
виж повече
Активният круиз контрол гарантира автономно придвижване в колона със скорост до 130 км/ч, включително спиране, потегляне и следване на кривата на пътя. Системата обаче все още не позволява водачът да не е ангажиран със ставащото, като за да работи, поне едната ръка на шофьора трябва да е на волана.
виж повече
Ако трябва да изтъкна само едно качество на лимузината и комбито, то вероятно това би била возията. Тестовите коли бяха с опционалното въздушно окачване, което сякаш игнорира дребните несъвършенства по настилката, а по-големите предава в салона възможно най-деликатно.
виж повече
Приятно бях изненадан, че при преминаване в спортен режим колата не вози неприятно твърдо, но въпреки това, наклонът в завой е минимален. Важен фактор за удоволствието от шофирането е и страхотното обезшумяване на S90 и V90, което пък позволява на пасажерите да се насладят максимално на качеството на звука от опционалното озвучаване, осигурено от Bowers&Wilkinson.
виж повече
S90 и V90 имат нелеката задача да се борят за клиентското внимание, което сега се привлича от БМВ Серия 5, "Ауди" A6 и "Мерцедес" Е-класа. С дължината си от 4.96 метра лимузината се позиционира над тях. По отношение на лукса, S90 не им отстъпва, дори напротив. Базовият модел в България струва 96 380 лева с ДДС, което го прави най-скъпия в сегмента, но пък предлага щедро базово оборудване. Същите плюсове има и комбито, предлагано на сходна цена. Любопитна подробност е, че комбито е с 2 см по-късо от лимузината.
виж повече
10:44, 07 авг 16, 25949
Дневник
Георги Пауновски

Георги Пауновски

Ключови думи към статията:

  • комби
  • лимузина
  • тест драйв
  • Волво
36 Коментара >

Още по темата

  • Фотогалерия: "Волво" лансира суперлуксозна версия на S90 за Китай

  • Фотогалерия: "Волво" S90 и V90 облякоха костюмите с мускули

  • Фотогалерия: "Волво" подсказа как ще изглежда новата му компактна гама

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Изпращане

Последни галерии

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 20 март 2023 г.

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 20 март 2023 г.

виж повече
Фотогалерия: Скорост и живописни гледки от рали "Мексико"

Фотогалерия: Скорост и живописни гледки от рали "Мексико"

виж повече
Фотогалерия: Да не дава Господ Гешев да падне, и още комикси

Фотогалерия: Да не дава Господ Гешев да падне, и още комикси

виж повече

Още от Дневник

Байдън разсекрети данните за произхода на COVID-19

Байдън разсекрети данните за произхода на COVID-19

12:10, 21 мар 23 / Свят 146
За Радев е "знак на суверенно решение" България да не доставя снаряди на Украйна

За Радев е "знак на суверенно решение" България да не доставя снаряди на Украйна

11:45, 21 мар 23 / България 392
Годишен доклад на САЩ за България: Задържането на Борисов е произволен арест

Годишен доклад на САЩ за България: Задържането на Борисов е произволен арест

20:42, 20 мар 23 / Свят 287
21comments/21

Фоторазказ: Лимузина и комби за комфортно пътуване по шведски

S90 и V90 имат нелеката задача да се борят за клиентското внимание, което сега се привлича от БМВ Серия 5, "Ауди" A6 и "Мерцедес" Е-класа. С дължината си от 4.96 метра лимузината се позиционира над тях. По отношение на лукса, S90 не им отстъпва, дори напротив. Базовият модел в България струва 96 380 лева с ДДС, което го прави най-скъпия в сегмента, но пък предлага щедро базово оборудване. Същите плюсове има и комбито, предлагано на сходна цена. Любопитна подробност е, че комбито е с 2 см по-късо от лимузината.

  • Препоръчване
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 36

Филтър

Ново | Четено | Коментирано | Препоръчвано

Набират се лекари и медицински сестри, които да се обучат за спешна помощ по въздух

18:56, 21 мар 23 / България 0

Костов се обяви за премахване на субсидиите за частни фирми и промяна на данъците

18:48, 21 мар 23 / България 3

"Рискован залог": Макрон не се отказва от пенсионната реформа

18:41, 21 мар 23 / Европа 10

Борис Априлов - странник, пропит от лунна светлина

18:19, 21 мар 23 / Книги 2

Бъдещето на Меси: оставане в ПСЖ или трансфер в САЩ

18:17, 21 мар 23 / Спорт 5

Всичко от Ново >

нагоре
Дневник
Facebook Twitter Viber Instagram Telegram Youtube
Новини
Политика България Свят Спорт Бизнес Технологии Култура Развлечение Градска среда
Докладване на проблем
Екип
Помощ
Нов Дневник
Анализи
Редакционни коментари Авторите на Дневник Цитат на деня Интервю Дебат
Бизнес
Компании Финанси Имоти Лични финанси Потребители Туризъм Осигуряване
Европа
Новини от ЕС Земеделие На една маса с Европа Региони
Спорт
Футбол Тенис Волейбол Екстремни За любители Формула 1
Зелен
Въздух Отпадъци Биоразнообразие Климат Ресурси Стил на живот
Здраве
Здравословен живот Ново в медицината Прегледи и кампании
Детски
Образование Детски книги Свободно време Здраве С децата на път
На път
Как се прави От първа ръка
Скорост
Автопремиера Автомобилна индустрия Коли в кадър
След 5
ТВ програма Театър Изложби Филми Концерти
От Вас
Новини от вас Читателски галерии Читателски Дневник Комикс Стена на славата Изпращане на новина
Галерии
Голямата снимка Снимка на деня
Видео
С две думи Видео 5
Морски
PR Сфера

© 2001 – 2023 Икономедиа АД. Някои снимки © 2023 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.

Общи условия за ползване | Политика за бисквитките | Декларация за поверителност

Уеб разработка на Икономедиа + дизайн на Studio X

Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.

Дневник спазва етичния кодекс на българските медии.

Реклама

Към мобилната версия.

America For Bulgaria Foundation logo
Фондация "Америка за България" финансира проект на "Икономедиа". Мненията и твърденията, изразени в изданията на "Икономедиа", са резултат от журналистическа дейност и отразяват редакционна позиция и не непременно възгледите на фондацията или на нейните директори, служители или представители. Изданията на "Икономедиа" спазват Етичния кодекс на българските журналисти.

Бизнес: Капитал Кариери Бизнес Регал Одит

Новини: Дневник Европа

IT: Digitalk

Развлечение: Бакхус LIGHT

На английски: Kapital Insights

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Close

Достъп за логнати потребители

За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close

Достъп за логнати потребители

За да създадете комикс, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close