Eксперти изчислиха, че в България са се строили по 5 километра магистрали годишно

Eксперти изчислиха, че в България са се строили по 5 километра магистрали годишно

© Красимир Юскеселиев



В България строежът на магистралите върви със средна скорост от 5 километра на година, тези изчисления могат да се направят на база данните в представения вчера сборник "Пътищата на България", съобщи вестник "Сега". Той е подготвен от Камарата на строителите.


Магистрала "Тракия", строежът на която е продължил 42 години, се е удължавала с 8.5 км на година. За 36-годишната "Марица", напредъкът е 3.6 км годишно. Почти същата скорост поддържа и "Люлин".


Експертът Ясен Ишев казва пред сега, че Хърватия има темпо от 100 километра магистрали на година, като в последните десет лета мрежата аутобани е удължена с около 1000 км.




Връщане към родната действителност показва, че най-много нови магистрали са въведени в експлоатация при управлението на Бойко Борисов - 276 за 5 години. Често обаче по негово време са откривани отсечки, по които е работено от предишни правителства.


Най-много магистрални километри са пуснати през миналата година - 124 км. От сборника "Пътищата на България" става ясно, че планирането на магистралите започна по времето на Тодор Живков, като първата копка на подобен обект е през 1971 години. В следващите 18 години са изградени 274 км магистрали, или с два по-малко от последните пет.


Експертите посочват, че най-лошият период за пътищата е в началото на 90-те години, когато за основни ремонти и нови отсечки почти няма. През последните години инвестициите се увеличават, като рекордът е поставен през миналата, когато за такива проекти са дадени повече от 1.2 млрд. лева. Вчера шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров обаче подчерта, че за да има България хубави пътища, са нужни по 4 млрд. лева годишно.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Няма да се учудя, ако по време на римската империя са строили по-бързо.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Eксперти изчислиха, че в България са се строили по 5 километра магистрали годишно
    ...................
    Да, ама се ремонтират по 15 км на година.
    Бизнеса върви, гарантирано от герб.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  3. 3 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 509 Весело

    Пътища много, боковци - още повече.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":
    ....и по-качествено, без албански асфалт!

  5. 5 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3129 Весело

    Маняна - бързата работа , срам за майстора ...

  6. 6 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Хубаво дават пример с Хурватска, но те пък са другата крайност. Изсилиха се с много магистрали, което не че е лошо, но икономиката трудно им го понесе и сега си сърбат попарата с тая стагнация.

    Pure Chewing Satisfaction
  7. 7 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Напълно е възможно.

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3716 Весело

    [quote#1:"today"]Няма да се учудя, ако по време на римската империя са строили по-бързо. [/quote]
    Ми просто тогаз са крали по-бавно и по на дребно ...

  9. 9 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    интересува ме последните 4-5 години как се строи, не 40 години назад

    twitter.com/voxybg
  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3716 Весело

    [quote#9:"voxy"]интересува ме последните 4-5 години как се строи, не 40 години назад [/quote]
    Ми вземи прочети статията!

  11. 11 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 225 Весело
  12. 12 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Като се има предвид, че парите се крадат и се плаща за некачествено и евтино строителство напълно нормално вървим по план. Строй се от днес за утре и за последващите ремонтни дейности. Ако е и грозно е бонус. Че на бугарина естетика му не трябва.

  13. 13 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 247 Весело

    Още един мит за социализЪма рухна. Жалко, че това не може да се набие в дебелите кратуни, където живеят тези митове.

  14. 14 Профил на sluchaynia
    sluchaynia
    Рейтинг: 272 Любопитно

    Връщане към родната действителност показва, че най-много нови магистрали са въведени в експлоатация при управлението на Бойко Борисов - 276 за 5 години

    Това ми изглежда като над 50 км. на година.
    Сега ако ги броим от Освобождението, ще излязат и по-малко километрите. Разбирам, че заглавието е, за да привлича читатели, ама...

    Гниеща бензиностанция: https://www.entrepreneur.com/article/290503
  15. 15 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Пълни глупости. Невероятно е да включиш периода на социалистически застой и периода след промените и до влизането в ИС и да делиш на толкова много години. Защо се правят тия инсинуации. Ясно защо. За да не се посочи , че от влизането на фондовете летим, а преди това даже е имало години без никаква поддръжка. Възхода при социализма е пълен мит, възхода извън ес е пълна лъжа, но за нас ЕС е като ракета.

  16. 16 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 544 Весело

    Ако разделим , километража , на 1330 г. и по-малко ще получим

  17. 17 Профил на wqq07306824
    wqq07306824
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Албанският битум е по–качествен от този на Лукойл. Не съдържа толкова парафини и не се напуква. Качествено положеният асфалт издържа десетилетия без сериозно износване.

  18. 18 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    Статията потвърждава това, което е отдавна известно: няма нито една магистрала започната и завършена изцяло от правителство на ГЕРБ. И по всичко личи, че и няма да има.

  19. 19 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1779 Весело

    Такива високи темпове на икономически растеж са възможни само по време на свободното и демократично развитие на икономиката! След 50-55 хиляди години ще стигнем и задминем дори развития запад!

  20. 20 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#15:"grayeagle"]Пълни глупости. Невероятно е да включиш периода на социалистически застой и периода след промените и до влизането в ИС и да делиш на толкова много години.[/quote]

    Така е, маг. Тракия я смятат от 1970-те, Марица също. Пропагандни трикове на журналистите.
    В такъв случай и в Хърватска трябва да броят километрите от 1970-те, когато започна строежа на магистралата "Братство и единство" - Скопие-Белград-Загреб-Любляна. По-голямата част от магистралата от Загреб до сръбската граница е строена през онези години.
    Ако искат положителен пример, това е Словения. Там построиха магистрала от австрийската граница до Загреб, и то в труден планински терен, за доста къс срок.

  21. 21 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 682 Неутрално

    [quote#13:"inspektora"]Още един мит за социализЪма рухна. [/quote]

    Остана мита за царска България - "Швейцария на Балканите", с цели 8 км асфалтирани пътища.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  22. 22 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#18:"Един препатил"]няма нито една магистрала започната и завършена изцяло от правителство на ГЕРБ[/quote]
    И това как променя факта, че "В следващите 18 години са изградени 274 км магистрали, или с два по-малко от последните пет..." ? Значи ГЕРБ за пет години са построили повече, отколкото за 18 години при соца. А колко построи Костов? А царят? А Станишев? А Орешарски?

  23. 23 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#22] от "Румборак":
    [quote#22:"Румборак"]Значи ГЕРБ за пет години са построили повече, отколкото за 18 години при соца.[/quote]

    "Често обаче по негово време са откривани отсечки, по които е работено от предишни правителства."

    Както виждате - не значи.


  24. 24 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#23:"Един препатил"]Често обаче по негово време са откривани отсечки, по които е работено от предишни правителства[/quote]
    Да де, помним при царя - при Костов така или иначе само се крадеше - тогава мотаещият се днес по студията "министър" Василев беше ни спретнал една концесия, за която можете да си спомните от този материал:
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80_%D0%B7%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0_%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D1%8F

    Та това ли е "работенето от други правителства"?

  25. 25 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#24] от "Румборак":

    Церовски беше.Спомням си добре,щото един тарикат,партньор на Кирчо Добрев,тогава беше негов секретар.Тоя същият има хотели по морето и зимните курорти.

  26. 26 Профил на dimov_a
    dimov_a
    Рейтинг: 228 Весело

    Магистрала "Тракия" се нарича така, защото изграждането и започва по времето на Траките.

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5848 Неутрално

    Затова пък се строи некачествено и така се печели двойно и се понижава скоростта на строителството

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на b52strato
    b52strato
    Рейтинг: 225 Любопитно

    Ма как така, бе?!

    Боку вика, че бил построил сичките магистрали!
    Лъже ли другаря Борисов?

  29. 29 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    Ей, какви злонамерени хора! Посегнаха на най-милото на лидера-Вожд- Слънце! На магистралките Му, на вълшебното асфалтче. Сега какво му остана на него?

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7993 Неутрално

    "От 2007 година насам България е внесла в бюджета на общността 6,2 млрд. лв., а е получила 20,9 млрд. лв."
    Като говорим, кой какво е построил, не трябва ли да имаме предвид и парите, които сме получили от ЕС след 2007 година. Не е все същото, дали си наследил празна хазна, фалирали банки и 300 % инфлация, и пак си построил над 100 км пътища, като Иван Костов, и дали си наследил пълна хазна и европейско финансиране, като Борисов.

  31. 31 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#22] от "Румборак":

    по спомени Костов построи към 100 км. магистрали, в период след безславното червено управлени

  32. 32 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#31:"iceto_"]по спомени Костов построи към 100 км. магистрали[/quote]
    Да не са подземни някакви, че май никой не ги е видял още?

  33. 33 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#13] от "inspektora":

    Още един мит за социализЪма рухна.

    Ти ако си мислиш, че това е капитализъм, много си зле. Това е модификация по нашенски! Режи ленти на всеки километър - това е за матряла!

  34. 34 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":
    Можеш да бъдеш абсолютно сигурен,че е така...

  35. 35 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "най-много нови магистрали са въведени в експлоатация при управлението на Бойко Борисов - 276 за 5 години"

    Аз се сещам само за две - Люлин и Марица, пък те били 276 новите магистрали...

  36. 36 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    До коментар [#32] от "Румборак":

    Не, не са подземни. Част от Хемус и Тракия са.
    Само че Костов не ходеше всеки ден с ножици в ръка, затова и не се знае от материала.

  37. 37 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#36:"Fiji"]затова и не се знае от материала[/quote]
    Ами хайде ти като знаеш повече от "матр'яла" посочи кои отсечки са построени при Костов? Те магистралите не се строят по маршрут "Юпитер - Сатурн", че да не можеш да кажеш конкретно кой участък е построен тогава. Според документацията - 9 километра?
    ***
    През юли 2000 година кабинетът на Иван Костов сключва финансов договор с Европейската инвестиционна банка на стойност 100 млн. евро, с които да се изградят отсечките Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас с обща дължина 74 km. От българска страна съфинансирането е в размер от 140 млн. евро.
    През 2001 година е пуснат в експлоатация пътен възел Оризово от 165-ти km до 169+700-ви km (по проект 171), като 165-ти km от „Тракия” съвпада с нулевия километър (началото) на автомагистрала „Марица“. Той включва 4 km от автомагистрала Тракия и 5 km от автомагистрала Марица. В следващите 10 години са извършени предпроектни проучвания на лотове 2, 3 и 4..

    Демек, Костов е построил един пътен възел от "Тракия", десет години само крадоха и накрая дойде Борисов и я построи за две години...

  38. 38 Профил на истинският.груйчо
    истинският.груйчо
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Дневник и Сега се дънят с този материал, и особено със заглавието.

    В момента имаме към 800 км. магистрали. От 160 години ли се строят, че да е средния темп 5км на година? От началото на строителството през 70-те, средно излизат по 15-20 км, а за последните десет години са по 40-50км. на година.

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bulgaria_highway_statistics_BG.svg

    www.zaednovchas.bg
  39. 39 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Всичко разбрах само едно не ми стана ясно.
    РБ след като са част от управлението заслугите за новите магистрали ще поделят ли по равно между Радан и Бокича.

  40. 40 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#38] от "истинският.груйчо":

    По важно от точната информация е да има сензация "само 5 км/година"!?!? ако напишеше в 2015 са отрязани лентичките на 62.599 км магистралки, кого ще впечатлиш?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  41. 41 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3468 Неутрално

    Ама на всеки 500 метра се режат ленти... 😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  42. 42 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 995 Весело

    До коментар [#9] от "voxy":
    До коментар [#14] от "sluchaynia":
    До коментар [#22] от "Румборак":

    е, ама гъзетата сега нема начин да не припомни кво е било харашо по време на комунистическото робство...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  43. 43 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#32] от "Румборак":
    Костов довърши виадуктите на Витиня. Толкоз.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  44. 44 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    Просто казано повече от 95% от инфраструктурата е от времето на бай Тошо !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  45. 45 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#18:"Един препатил"]Статията потвърждава това, което е отдавна известно: няма нито една магистрала започната и завършена изцяло от правителство на ГЕРБ. И по всичко личи, че и няма да има. [/quote]

    Заключението Ви е толкова безполезно, колкото и логиката на изчисленията от статията. На практика няма нито едно правителство, което да е започнало и завършило изцяло една магистрала. Е, и?

  46. 46 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Много тъпо изследване. Да вземат да го калкулират от 681г - досега. Ще излезнат по няколко сантиметра на година.

  47. 47 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#18] от "Един препатил":

    Има и нещо още по сигурно - при управлението на ДСБ няма нито милиметър построена магистрала. Няма и да има

  48. 48 Профил на gotin74
    gotin74
    Рейтинг: 225 Гневно

    Шибани експерти посегнаха на най-милото на Баце !!!!!!

  49. 49 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#1:"today"]по време на римската империя са строили по-бързо[/quote]
    Строили са, ама който краде държавна пара са го хвърляли на лъвовете на арената...

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  50. 50 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#6] от "serpico":
    Хърватска е значително по-малка от България, но преминаването през територията и по магистрала е 18 евро в едната посока. Дори да се върнеш до вечерта, 36 евро ги плащаш. Така е от доста време. Сравни с цените на нашите винетки преди и след Нова година. Всичко става с пари.

    Еретик
  51. 51 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 473 Неутрално

    жестоки работари сме. магистрали слънце навсекъде. 5 км на година даже не вярвам да има

  52. 52 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    До коментар [#47] от "niakoi_si":

    Защото никога не е имало управление на ДСБ.
    И понеже не е имало, затова сме такава развита и законова държава.
    Мерете си магистралите, бройте си дупките по тях, щом ви е гот. Но не очаквайте това и от децата ни.

  53. 53 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#52] от "Fiji":

    Прав си. Не е имало, няма и да има.

  54. 54 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 995 Весело

    магистрали е имало и ше има... а комунизъмът, милицюйнерите и рушняшката агентура са поели по магистралата за гробищата...
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0e/Balkans_6th_century.svg/1400px-Balkans_6th_century.svg.png

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  55. 55 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#45] от "Жоро Г":
    [quote#45:"Жоро Г"]На практика няма нито едно правителство, което да е започнало и завършило изцяло една магистрала. Е, и?[/quote]

    Но няма и нито едно правителство, което да си е насинило гърдите да се бие колко магистрали е построило. Защото всяко свърши по нещо. Управлението на Бойко Борисов - нищо. От 2009 год. насам да се е видяло нещо освен голи хвалби за магистрали? Които се оказават въздух под налягане.

  56. 56 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#47] от "niakoi_si":
    [quote#47:"niakoi_si"]при управлението на ДСБ няма нито милиметър построена магистрала. Няма и да има[/quote]

    Ще има, скъпи приятелю, ще има. Не бъдете толкова нетърпелив. Всяко нещо с времето си. В живота има ред, не бързайте.


  57. 57 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#50:"Костадин Иванов"] 36 евро ги плащаш[/quote]
    Плащат тия, които карат по магистралите. Тоест, тези които имат пари. У нас всички плащат винетки, дори и тия които никога не пътуват по магистрали!?

  58. 58 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#22:"Румборак"]колко построи Костов? А царят? [/quote]
    Бок строи със средства от ЕС. При Костов и царя не бяхме членове...

  59. 59 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    [quote#58:"dobrich"]Бок строи със средства от ЕС. При Костов и царя не бяхме членове... [/quote]

    Уфф, не бе брат'чед!
    Вожда строи с негови, от джебата Му, пари! К'ъф ЕС?!

  60. 60 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#58] от "dobrich":
    Съществуваше програма, която даваше достъп до много сериозни предприсъединителни фондове. Ако някой искаше тогава, щяхме да правим проекти и да ги финансираме още преди царският мандат!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  61. 61 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#60] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    [quote#60:"Чичи (Ice Man's fan)"]Ако някой искаше тогава, щяхме да правим проекти и да ги финансираме още преди царският мандат! [/quote]

    Не ако, а искаше. Не щяхме, а правихме. По програма "ФАР". А проектът за магистрала "Тракия" беше готов още в 2001 г. Но с идването си Саксскобурготтски се забърка в криминална концесия с португалска фирма, вдигна се шум и работата забуксува.

  62. 62 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Любопитно

    [quote#60:"Чичи (Ice Man's fan)"]Съществуваше програма, която даваше достъп до много сериозни предприсъединителни фондове[/quote]
    Дай линк, че нещо не се сещам за такава програма?.............Тогава живеехме от транш до транш от МВФ.

  63. 63 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#4] от "telqk":

    Де да строяха с албански битум.
    По пътя Средец-Ямбол все още има участъци правени с албански битум. Преди около 40 години.... и още държат.

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  64. 64 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#62] от "dobrich":
    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=URISERV:e50004

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  65. 65 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#55] от "Един препатил":
    Хейтиш на едро и се самоубеждаваш в неистини.
    Справка - изборните резултати на гуруто ви и на тези, които ненавиждаш.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  66. 66 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#22] от "Румборак":

    Колко е построил царчока, костов, виденов, живков?
    Ми николкко. също толкова николко са построили станишев, боци....
    Строили са ги строителите. Съобразно наличните бюджети и източници на финансиране.
    И за сведение - 1997 година България започва с хиперинфлация, с издънен бюджет (резерви на правителството са само 150 млн. $.... долу-горе да се платят заплатите на учителите, лекарите, военните.... за около месец-два. Колко километра пътища очаквате да се построят? Външни донори = 0. Предприсъединителни фондове = 0. ИСПА започва от 2000 г., като начало на финансиране на проекти е 2002 г. Бюджет на ИСПА за 2002 г. за България и Румъния е 452 млн. € .
    И все пак за периода 1997-2001 г. от бюджета на България са изразходвани 621 млн.$, построени са около 50 км. нови пътища, ремонтирани са около 3000 км. пътища.
    Данните са от браншовата камара пътища.
    Да видим Виденовото правителство - 73 млн. $, ново строителство - 110 км., ремонт - около 900 км.
    Данните се отнасят за съответните периоди, без отчитане на разлики в цени, условия и т.н....

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK