"Инфинити" представя първия в света двигател с променлива компресия

"Инфинити" представя първия в света двигател с променлива компресия

© Инфинти



На автомобилния салон в Париж тази есен, японският производител "Инфинити" ще представи първия в света двигател с променлива компресия, съобщиха от компанията. Той е разработен след повече от 20 години работа.


Моторът с означението VC-T има степен на сгъстяване, която варира между 8:1, позволяваща висока динамика и 14:1 (даваща икономичност). Усъвършенстваната логика за управление на двигателя автоматично прилага оптималната степен в зависимост от условията на шофиране.

"Инфинити" представя първия в света двигател с променлива компресия

© Инфинти


Технологията VC-T предоставя значително намален разход на гориво и емисии, силно намален шум и ниво на вибрации. Освен това двигателят е по-лек и по-компактен в сравнение с конвенционалните мотори.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    Очаквам в северна Азия да направят безаналогов двигател, не като този.

  2. 2 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "4ort":

    Япония е по-скоро в северна Азия отколкото в южна...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Уааау, аз на един такъв двигател ще му намеря място, да проверя колко е икономичен де, не за друго.

  4. 4 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    аз се насочвам към електрически двигател ,до 50 км дневно ми стига

  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    [quote#2:"Je suis Durex"]Япония е по-скоро в северна Азия отколкото в южна...[/quote]

    Става дума за Нигерия ....
    Със сняг, обаче!

    Не си разбрал, иначе е вярно това, което казваш.

  6. 6 Профил на Dragomir Dimchev
    Dragomir Dimchev
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Както се казва: След дъжд - качулка.
    Електромоторът има 80-90 процента КПД и то от десетилетия .
    Единственото, което липсва са трайни батерии, за който проблем работят хиляди лаборатории в последните няколко години и скоро ще има ефективно решение.

    Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
  7. 7 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":

    Точно ...
    Батерията е най-големият проблем.
    Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара.
    Другото е, ефективността на фотоволтаичните клетки ...
    Площта на автомобила (таван, врати и капаци), е около 10 кв.м. Съвременните клетки са в пъти по-ефективни на единица площ.
    Според мен до не повече от три години, ще има електрически автомобил с пробег от над 1000 км. с едно зареждане.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  8. 8 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Двигателите с променлива компресия не са нещо ново!
    Още преди 40 години, в моделостроенето, компресионните двигатели си бяха с контра-бутало за промяна на компресията!
    .................
    До коментар [#2] от "Je suis Durex":

    Гандон! Туй, пък как го измисли?

    Да разлая троловете!!
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1979 Неутрално
  10. 10 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":

    Проблема не е че "хиляди лаборатории" работят по въпроса, проблема е че патентите за акумулаторни батерии се държат от автомобилните гиганти, с каква цел - мисля се сещаш.

  11. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    В Норвегия от 2020-та влиза забрана за използването на ДВГ, в Германия от 2035-та

  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Е сега вече ще си купя Инфинити. Само да намалят цената с едно 40 000 евро.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  13. 13 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#7:"ironhorse"]Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара. [/quote]
    Кво ще рече това? Така, както си го написал, звучи като че ли Тесла са се отчаяли от възможностите на батериите и са ги заменили с маховици.

  14. 14 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#12] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Нисан, няма да си купя никога, пък бил той и под името "Инфинити"!

    Да разлая троловете!!
  15. 15 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":

    Решение има - казва се горивна клетка с комбинирана употреба(риформинг за водород плюс гореща вода от охлаждането и на изхода на водородния модул да върти турбина) и се прилага за индустриални цели. За битова употреба е все още скъпа

  16. 16 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#13] от "usero":

    Тесла откриха електрогенератора

  17. 17 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#8] от "lone_wolf":
    До коментар [#9] от "yavooor":

    Най-вероятно е трябвало да напишат, че е първият такъв двигател пуснат масово или серийно производство, ама, както винаги компютри или компоти няма значение за журналистите.

    P.S. А на "специалистите", предричащи съвсем скорошната гибел на ДВГ-то за сметка на електрото, която аха-аха да се случи след като успеят да направят едикакво си ("едикакво си" да се попълни по желание на "специалиста", препоръчвам да се чете и друга литература по въпроса извън рекламните каталози на фирмите и статиите в медии от клас "Ширпотреба".

  18. 18 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Тези си купуват фабрика на 8-ми септември, май...

  19. 19 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#16:"agl52316780"]Тесла откриха електрогенератора[/quote]

    Ти пък електрогенератора били открили? Как така ги принизяваш до такива "битовизми"?

    Те работят по космически технологии, така че би следвало да са изобретили най-малкото "рекуператор"!

  20. 20 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#17] от "krasi_kara":

    Лошото е че това електричество първо трябва и да се произведе, и е необходим първичен двигател, пък бил той вятърен; ядрен или ДВГ!
    И към момента има куп места, които се захранват с електричество, произведено в ДЕЦ! (Дизелови Електро Централи)

    Да разлая троловете!!
  21. 21 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 537 Неутрално

    [quote#4:"edin drug"]аз се насочвам към електрически двигател ,до 50 км дневно ми стига [/quote]и после такси ли викаш?

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 537 Неутрално

    [quote#7:"ironhorse"]Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара. [/quote]Ти не им гледай рекламите - гледай финансовите резултати. Тесла, откакто е създадена, все си е на загуба въпреки бруталната цена на автомобилите си. Ако имаха някакво велико изобретение поне щяха да са минали на някаква минимална печалба.

  23. 23 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    Тази новост беше новост преди 30 години, когато от Шмедската фирма СААБ направиха малки серии.

    подпис
  24. 24 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    Тази новост беше новост преди 30 години, когато от Шведската фирма СААБ направиха малки серии.

    С извинения за правописа!!!

    подпис
  25. 25 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#2:"Je suis Durex"]Япония е по-скоро в северна Азия отколкото в южна...[/quote]
    Затова трябва да се уточнява: северната бензиностанция. Или Горна Волта с ракети...

  26. 26 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    Скоро на Север ще направят безаналогов двигател и без гориво! Остава им само да разработят формата на дупките за краката!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  27. 27 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Голям праз, след 5 години ще е напълно ненужен Не ме питайте що

  28. 28 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 697 Неутрално

    [quote#12:"Bulgarische Motoren Werke"]сега вече ще си купя Инфинити. Само да намалят цената с едно 40 000 евро. [/quote]
    И аз. В противен случай,ще трябва да ги чакаме в някоя автокъща за употребявани автомобили.

  29. 29 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 697 Неутрално

    [quote#8:"lone_wolf"]Още преди 40 години, в моделостроенето, компресионните двигатели си бяха с контра-бутало за промяна на компресията! [/quote]
    Тези двигатели и сега ги има и интересно е колко много се промени технологията в конструкцията,материалите и изработката.

  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 685 Неутрално

    [quote#26:"lz2"]Скоро на Север ще направят безаналогов двигател и без гориво! Остава им само да разработят формата на дупките за краката![/quote]

    Там имат опит с такива двигатели. С такива са теглили лодки по реките - бурлаки. Иновативна нация са руснаците! Като въведат официално крепостничеството и са готови.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  31. 31 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    До коментар [#14] от "lone_wolf":
    "Нисан, няма да си купя никога, пък бил той и под името "Инфинити"!"
    ..........................
    Какво им е на Нисаните?

  32. 32 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#31] от "volarok":

    Слаба ходова част, в сравнение с колата, която карам!
    (Mitsubishi Pajero)
    Сори... лично мнение!

    Да разлая троловете!!
  33. 33 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":

    КПД на електромотора е дори повече от процентите, които си коментирал. Особено на съвременните модели. Но не само това е важно. При автомобилите с ДВГ, се губи ефективност и от триенето на механични предавателни елементи, разположени между двигателя и колелетата, които в електромобилите, са ненужни и съответно не се използуват. Всъщност при "Тесла"и другите обикновени електромобили не е съвсем така, там си има доста от наличните механизми, които присъстват и при автомобилите с ДВГ. Но при моделите с електродвигатели разположени в самите колелета положението е различно. Примерно такъв автомобил е Ford F-150. За беля това е доста тежка машина, общата мощност на 4-те двигателя е 440 конски сили и батерията стига за доста късо разстояние.

    мурзилка
  34. 34 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    ""На автомобилния салон в Париж тази есен, японският производител "Инфинити" ще представи първия в света двигател с променлива компресия, ""

    Най-добрите парни локомотиви са произведени малко преди да свърши ерата на задвижването с пара.

  35. 35 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#10] от "Волният Ибрик":

    държаха се за никел-хидридните батерии. Патентите първо бяха на ГМ, те ги продадоха на Шеврон, които веднаха забраниха производството на батерии по-големи от 1,5 кВч май. Затова и Тойота Приус имаше такава батерия, но нямаха електромобил, и никой друг нямаше. Пробните модели на ГМ и РАВ4 бяха нарязани на скрап.

    Автомобилните концерни за щастие не държат никакви патенти за литиево-йонни батерии. Там са силни японците и корейците, напоследък и китайците - Samsung, LG Chem, Sanyo/Panasonic и те имат огромен интерес да ги продават на всеки който си плати. Батериите на тесла се правят от Панасоник. Когато излезе Модел S преди 3-4 години, най-голямата му батерия беше 85 кВч, после минаха на 90, сега е 100 кВч. За 3 години, с минимална промяна в теглото и същия обем, успяха да добавят 15 кВч, цената остана почти същата, сметнато на кВч даже малко падна.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  36. 36 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 640 Любопитно

    "Дневник", това бензинов или дизелов двигател е?!

    Ще да е бензинов, щото дизелите няма да запалят при ниската компресия. Но е добре да го споменете в статията, за лаиците.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  37. 37 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1030 Весело

    До коментар [#10] от "Волният Ибрик":

    е бейби, тоа път нитиса палучи...
    https://greentech.bg/archives/53034

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    До коментар [#36] от "Хитрата сврака - с двата крака!":

    Хм..., дизела на Мазда е със степен на сгъстяване 14:1, като на бензиновите, което не му пречи.

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 505 Весело

    Никакво ново безаналогово ДВГ не са изобретявали никакви японци, инфинитата и прочие тинтири-минтири.... това е гнусна империалистическа инсинуация....
    Таквиз ми ти високи технологии се изнамират и внедряват единствено и само в междугалактическите хипер лаборатории на безаналоговъй АЗЛК (Афтамабильнъй Завод Ленинского Камсамола). Само и единствено импиератар Путя могут въйдают приказ-декрет, що можно будеть случится етого изабрьетения....панимайти?!
    Още от утре започва внедряването новия отечестфенъй двигатель в чисто новия "12-так" в серия от по 1 млн. бр. на ден. Всички останали световни автопроизводители вече обмислят да обявят фалит или са пратили своите президенти на килимчето пред самъй магучий Карлик в мире, да измолят от него хлипайки да им позволи да бъдат погълнати от АЗЛК......

  40. 40 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ген. Колев":

    Абе аналогови безаналогови...От над един век едно и също. Петролно производно се впръсква в едни кофи с бутала и се изгаря. Като последните 50% от това време, все по-увеличаващ се процент от тези кофи се изработват от малко по-добри сплави, с малко-по-голяма точност на изработката и накачорени с допълнителни външни чаркове които да оптимизират доколкото е възможно качеството на изгарянето. През цялото това време в патентните бюра седят още няколко различни типове двигатели с вътрешно горене, които не са с кофи, като някои от тях са с по-добри параметри от тези с кофите. Само с един от другите видове двигатели с вътрешно горене(ванкелов роторен двигател), в течението на годините различни производители пуснаха общо няколко модела сравнително ограничени като бройка, но нещата не прокопсаха и то не щото този двигател не е с по-добри параметри, а по други причини. Та така. Ще ми ги хвалите тези западняшки двигатели спрямо руските, когато почнат да използуват различна технология, която е в основата си на по-високо ниво, което не е факт. И едните и другите правят същите кофи с бутала в тях.

    мурзилка
  41. 41 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1109 Весело

    Инфинитии да наблегнат на тока - тойота е наблизо, да взимат пример...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK