Както се казва: След дъжд - качулка.
Електромоторът има 80-90 процента КПД и то от десетилетия .
Единственото, което липсва са трайни батерии, за който проблем работят хиляди лаборатории в последните няколко години и скоро ще има ефективно решение.
Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
Точно ...
Батерията е най-големият проблем.
Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара.
Другото е, ефективността на фотоволтаичните клетки ...
Площта на автомобила (таван, врати и капаци), е около 10 кв.м. Съвременните клетки са в пъти по-ефективни на единица площ.
Според мен до не повече от три години, ще има електрически автомобил с пробег от над 1000 км. с едно зареждане.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
Двигателите с променлива компресия не са нещо ново!
Още преди 40 години, в моделостроенето, компресионните двигатели си бяха с контра-бутало за промяна на компресията!
.................
До коментар [#2] от "Je suis Durex":
Проблема не е че "хиляди лаборатории" работят по въпроса, проблема е че патентите за акумулаторни батерии се държат от автомобилните гиганти, с каква цел - мисля се сещаш.
[quote#7:"ironhorse"]Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара. [/quote]
Кво ще рече това? Така, както си го написал, звучи като че ли Тесла са се отчаяли от възможностите на батериите и са ги заменили с маховици.
Решение има - казва се горивна клетка с комбинирана употреба(риформинг за водород плюс гореща вода от охлаждането и на изхода на водородния модул да върти турбина) и се прилага за индустриални цели. За битова употреба е все още скъпа
До коментар [#8] от "lone_wolf":
До коментар [#9] от "yavooor":
Най-вероятно е трябвало да напишат, че е първият такъв двигател пуснат масово или серийно производство, ама, както винаги компютри или компоти няма значение за журналистите.
P.S. А на "специалистите", предричащи съвсем скорошната гибел на ДВГ-то за сметка на електрото, която аха-аха да се случи след като успеят да направят едикакво си ("едикакво си" да се попълни по желание на "специалиста", препоръчвам да се чете и друга литература по въпроса извън рекламните каталози на фирмите и статиите в медии от клас "Ширпотреба".
Лошото е че това електричество първо трябва и да се произведе, и е необходим първичен двигател, пък бил той вятърен; ядрен или ДВГ!
И към момента има куп места, които се захранват с електричество, произведено в ДЕЦ! (Дизелови Електро Централи)
[quote#7:"ironhorse"]Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара. [/quote]Ти не им гледай рекламите - гледай финансовите резултати. Тесла, откакто е създадена, все си е на загуба въпреки бруталната цена на автомобилите си. Ако имаха някакво велико изобретение поне щяха да са минали на някаква минимална печалба.
[quote#2:"Je suis Durex"]Япония е по-скоро в северна Азия отколкото в южна...[/quote]
Затова трябва да се уточнява: северната бензиностанция. Или Горна Волта с ракети...
[quote#12:"Bulgarische Motoren Werke"]сега вече ще си купя Инфинити. Само да намалят цената с едно 40 000 евро. [/quote]
И аз. В противен случай,ще трябва да ги чакаме в някоя автокъща за употребявани автомобили.
[quote#8:"lone_wolf"]Още преди 40 години, в моделостроенето, компресионните двигатели си бяха с контра-бутало за промяна на компресията! [/quote]
Тези двигатели и сега ги има и интересно е колко много се промени технологията в конструкцията,материалите и изработката.
[quote#26:"lz2"]Скоро на Север ще направят безаналогов двигател и без гориво! Остава им само да разработят формата на дупките за краката![/quote]
Там имат опит с такива двигатели. С такива са теглили лодки по реките - бурлаки. Иновативна нация са руснаците! Като въведат официално крепостничеството и са готови.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
До коментар [#14] от "lone_wolf":
"Нисан, няма да си купя никога, пък бил той и под името "Инфинити"!"
..........................
Какво им е на Нисаните?
КПД на електромотора е дори повече от процентите, които си коментирал. Особено на съвременните модели. Но не само това е важно. При автомобилите с ДВГ, се губи ефективност и от триенето на механични предавателни елементи, разположени между двигателя и колелетата, които в електромобилите, са ненужни и съответно не се използуват. Всъщност при "Тесла"и другите обикновени електромобили не е съвсем така, там си има доста от наличните механизми, които присъстват и при автомобилите с ДВГ. Но при моделите с електродвигатели разположени в самите колелета положението е различно. Примерно такъв автомобил е Ford F-150. За беля това е доста тежка машина, общата мощност на 4-те двигателя е 440 конски сили и батерията стига за доста късо разстояние.
държаха се за никел-хидридните батерии. Патентите първо бяха на ГМ, те ги продадоха на Шеврон, които веднаха забраниха производството на батерии по-големи от 1,5 кВч май. Затова и Тойота Приус имаше такава батерия, но нямаха електромобил, и никой друг нямаше. Пробните модели на ГМ и РАВ4 бяха нарязани на скрап.
Автомобилните концерни за щастие не държат никакви патенти за литиево-йонни батерии. Там са силни японците и корейците, напоследък и китайците - Samsung, LG Chem, Sanyo/Panasonic и те имат огромен интерес да ги продават на всеки който си плати. Батериите на тесла се правят от Панасоник. Когато излезе Модел S преди 3-4 години, най-голямата му батерия беше 85 кВч, после минаха на 90, сега е 100 кВч. За 3 години, с минимална промяна в теглото и същия обем, успяха да добавят 15 кВч, цената остана почти същата, сметнато на кВч даже малко падна.
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Никакво ново безаналогово ДВГ не са изобретявали никакви японци, инфинитата и прочие тинтири-минтири.... това е гнусна империалистическа инсинуация....
Таквиз ми ти високи технологии се изнамират и внедряват единствено и само в междугалактическите хипер лаборатории на безаналоговъй АЗЛК (Афтамабильнъй Завод Ленинского Камсамола). Само и единствено импиератар Путя могут въйдают приказ-декрет, що можно будеть случится етого изабрьетения....панимайти?!
Още от утре започва внедряването новия отечестфенъй двигатель в чисто новия "12-так" в серия от по 1 млн. бр. на ден. Всички останали световни автопроизводители вече обмислят да обявят фалит или са пратили своите президенти на килимчето пред самъй магучий Карлик в мире, да измолят от него хлипайки да им позволи да бъдат погълнати от АЗЛК......
Абе аналогови безаналогови...От над един век едно и също. Петролно производно се впръсква в едни кофи с бутала и се изгаря. Като последните 50% от това време, все по-увеличаващ се процент от тези кофи се изработват от малко по-добри сплави, с малко-по-голяма точност на изработката и накачорени с допълнителни външни чаркове които да оптимизират доколкото е възможно качеството на изгарянето. През цялото това време в патентните бюра седят още няколко различни типове двигатели с вътрешно горене, които не са с кофи, като някои от тях са с по-добри параметри от тези с кофите. Само с един от другите видове двигатели с вътрешно горене(ванкелов роторен двигател), в течението на годините различни производители пуснаха общо няколко модела сравнително ограничени като бройка, но нещата не прокопсаха и то не щото този двигател не е с по-добри параметри, а по други причини. Та така. Ще ми ги хвалите тези западняшки двигатели спрямо руските, когато почнат да използуват различна технология, която е в основата си на по-високо ниво, което не е факт. И едните и другите правят същите кофи с бутала в тях.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
4ort
Рейтинг: 3337 НеутралноОчаквам в северна Азия да направят безаналогов двигател, не като този.
Доналд Радев
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#1] от "4ort":
"Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"Япония е по-скоро в северна Азия отколкото в южна...
442
Рейтинг: 1291 НеутралноУааау, аз на един такъв двигател ще му намеря място,

да проверя колко е икономичен де, не за друго.
Nikoi
Рейтинг: 892 Неутралноаз се насочвам към електрически двигател ,до 50 км дневно ми стига
Alexander97
Рейтинг: 2493 Неутрално[quote#2:"Je suis Durex"]Япония е по-скоро в северна Азия отколкото в южна...[/quote]
....
Става дума за Нигерия
Със сняг, обаче!
Не си разбрал, иначе е вярно това, което казваш.
Dragomir Dimchev
Рейтинг: 488 НеутралноКакто се казва: След дъжд - качулка.
Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!Електромоторът има 80-90 процента КПД и то от десетилетия .
Единственото, което липсва са трайни батерии, за който проблем работят хиляди лаборатории в последните няколко години и скоро ще има ефективно решение.
ironhorse
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Точно ...
Батерията е най-големият проблем.
Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара.
Другото е, ефективността на фотоволтаичните клетки ...
Площта на автомобила (таван, врати и капаци), е около 10 кв.м. Съвременните клетки са в пъти по-ефективни на единица площ.
Според мен до не повече от три години, ще има електрически автомобил с пробег от над 1000 км. с едно зареждане.
lone wolf
Рейтинг: 824 НеутралноДвигателите с променлива компресия не са нещо ново!
Да разлая троловете!!Още преди 40 години, в моделостроенето, компресионните двигатели си бяха с контра-бутало за промяна на компресията!
.................
До коментар [#2] от "Je suis Durex":
Гандон! Туй, пък как го измисли?
yavooor
Рейтинг: 1052 НеутралноПървия?
https://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4
Волният Ибрик
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":
Проблема не е че "хиляди лаборатории" работят по въпроса, проблема е че патентите за акумулаторни батерии се държат от автомобилните гиганти, с каква цел - мисля се сещаш.
stanislavdi
Рейтинг: 1556 НеутралноВ Норвегия от 2020-та влиза забрана за използването на ДВГ, в Германия от 2035-та
БМЗ
Рейтинг: 1083 НеутралноЕ сега вече ще си купя Инфинити. Само да намалят цената с едно 40 000 евро.
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченusero
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#7:"ironhorse"]Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара. [/quote]
Кво ще рече това? Така, както си го написал, звучи като че ли Тесла са се отчаяли от възможностите на батериите и са ги заменили с маховици.
lone wolf
Рейтинг: 824 НеутралноДо коментар [#12] от "Bulgarische Motoren Werke":
Да разлая троловете!!Нисан, няма да си купя никога, пък бил той и под името "Инфинити"!
agl52316780
Рейтинг: 488 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":
Решение има - казва се горивна клетка с комбинирана употреба(риформинг за водород плюс гореща вода от охлаждането и на изхода на водородния модул да върти турбина) и се прилага за индустриални цели. За битова употреба е все още скъпа
agl52316780
Рейтинг: 488 ВеселоДо коментар [#13] от "usero":
Тесла откриха електрогенератора
krasi_kara
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#8] от "lone_wolf":
, препоръчвам да се чете и друга литература по въпроса извън рекламните каталози на фирмите и статиите в медии от клас "Ширпотреба".
До коментар [#9] от "yavooor":
Най-вероятно е трябвало да напишат, че е първият такъв двигател пуснат масово или серийно производство, ама, както винаги компютри или компоти няма значение за журналистите.
P.S. А на "специалистите", предричащи съвсем скорошната гибел на ДВГ-то за сметка на електрото, която аха-аха да се случи след като успеят да направят едикакво си ("едикакво си" да се попълни по желание на "специалиста"
Коки
Рейтинг: 541 ЛюбопитноТези си купуват фабрика на 8-ми септември, май...
krasi_kara
Рейтинг: 483 Неутрално[quote#16:"agl52316780"]Тесла откриха електрогенератора[/quote]
Ти пък електрогенератора били открили? Как така ги принизяваш до такива "битовизми"?
Те работят по космически технологии, така че би следвало да са изобретили най-малкото "рекуператор"!
lone wolf
Рейтинг: 824 НеутралноДо коментар [#17] от "krasi_kara":
е че това електричество първо трябва и да се произведе, и е необходим първичен двигател, пък бил той вятърен; ядрен или ДВГ!
Да разлая троловете!!Лошото
И към момента има куп места, които се захранват с електричество, произведено в ДЕЦ! (Дизелови Електро Централи)
cristo_n
Рейтинг: 488 Неутрално[quote#4:"edin drug"]аз се насочвам към електрически двигател ,до 50 км дневно ми стига [/quote]и после такси ли викаш?
cristo_n
Рейтинг: 488 Неутрално[quote#7:"ironhorse"]Тесла е разработила система за съхранение и превръщане на механична в електрическа енергия. Толкова е добро това устройство, че е вргадено в почти всички хибридни автомобили на пазара. [/quote]Ти не им гледай рекламите - гледай финансовите резултати. Тесла, откакто е създадена, все си е на загуба въпреки бруталната цена на автомобилите си. Ако имаха някакво велико изобретение поне щяха да са минали на някаква минимална печалба.
Иван K
Рейтинг: 2564 НеутралноТази новост беше новост преди 30 години, когато от Шмедската фирма СААБ направиха малки серии.
подписИван K
Рейтинг: 2564 НеутралноТази новост беше новост преди 30 години, когато от Шведската фирма СААБ направиха малки серии.
подписС извинения за правописа!!!
ddemivor
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#2:"Je suis Durex"]Япония е по-скоро в северна Азия отколкото в южна...[/quote]
Затова трябва да се уточнява: северната бензиностанция. Или Горна Волта с ракети...
lz2
Рейтинг: 2099 НеутралноСкоро на Север ще направят безаналогов двигател и без гориво! Остава им само да разработят формата на дупките за краката!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!bretschneider
Рейтинг: 488 НеутралноГолям праз, след 5 години ще е напълно ненужен
Не ме питайте що
gobay
Рейтинг: 695 Неутрално[quote#12:"Bulgarische Motoren Werke"]сега вече ще си купя Инфинити. Само да намалят цената с едно 40 000 евро. [/quote]
И аз. В противен случай,ще трябва да ги чакаме в някоя автокъща за употребявани автомобили.
gobay
Рейтинг: 695 Неутрално[quote#8:"lone_wolf"]Още преди 40 години, в моделостроенето, компресионните двигатели си бяха с контра-бутало за промяна на компресията! [/quote]
Тези двигатели и сега ги има и интересно е колко много се промени технологията в конструкцията,материалите и изработката.
quatro_4x3
Рейтинг: 930 Неутрално[quote#26:"lz2"]Скоро на Север ще направят безаналогов двигател и без гориво! Остава им само да разработят формата на дупките за краката![/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Там имат опит с такива двигатели. С такива са теглили лодки по реките - бурлаки. Иновативна нация са руснаците! Като въведат официално крепостничеството и са готови.
volarok
Рейтинг: 2946 НеутралноДо коментар [#14] от "lone_wolf":
"Нисан, няма да си купя никога, пък бил той и под името "Инфинити"!"
..........................
Какво им е на Нисаните?
lone wolf
Рейтинг: 824 НеутралноДо коментар [#31] от "volarok":
Да разлая троловете!!Слаба ходова част, в сравнение с колата, която карам!
(Mitsubishi Pajero)
Сори... лично мнение!
Маршалов
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#6] от "Dragomir Dimchev":
мурзилкаКПД на електромотора е дори повече от процентите, които си коментирал. Особено на съвременните модели. Но не само това е важно. При автомобилите с ДВГ, се губи ефективност и от триенето на механични предавателни елементи, разположени между двигателя и колелетата, които в електромобилите, са ненужни и съответно не се използуват. Всъщност при "Тесла"и другите обикновени електромобили не е съвсем така, там си има доста от наличните механизми, които присъстват и при автомобилите с ДВГ. Но при моделите с електродвигатели разположени в самите колелета положението е различно. Примерно такъв автомобил е Ford F-150. За беля това е доста тежка машина, общата мощност на 4-те двигателя е 440 конски сили и батерията стига за доста късо разстояние.
1gmbh1
Рейтинг: 434 Неутрално""На автомобилния салон в Париж тази есен, японският производител "Инфинити" ще представи първия в света двигател с променлива компресия, ""
Най-добрите парни локомотиви са произведени малко преди да свърши ерата на задвижването с пара.
DareDebil
Рейтинг: 765 НеутралноДо коментар [#10] от "Волният Ибрик":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.държаха се за никел-хидридните батерии. Патентите първо бяха на ГМ, те ги продадоха на Шеврон, които веднаха забраниха производството на батерии по-големи от 1,5 кВч май. Затова и Тойота Приус имаше такава батерия, но нямаха електромобил, и никой друг нямаше. Пробните модели на ГМ и РАВ4 бяха нарязани на скрап.
Автомобилните концерни за щастие не държат никакви патенти за литиево-йонни батерии. Там са силни японците и корейците, напоследък и китайците - Samsung, LG Chem, Sanyo/Panasonic и те имат огромен интерес да ги продават на всеки който си плати. Батериите на тесла се правят от Панасоник. Когато излезе Модел S преди 3-4 години, най-голямата му батерия беше 85 кВч, после минаха на 90, сега е 100 кВч. За 3 години, с минимална промяна в теглото и същия обем, успяха да добавят 15 кВч, цената остана почти същата, сметнато на кВч даже малко падна.
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 594 Любопитно"Дневник", това бензинов или дизелов двигател е?!
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!Ще да е бензинов, щото дизелите няма да запалят при ниската компресия. Но е добре да го споменете в статията, за лаиците.
tucker case
Рейтинг: 968 ВеселоДо коментар [#10] от "Волният Ибрик":
Now what's a few miles between the beauty and the beast...е бейби, тоа път нитиса палучи...
https://greentech.bg/archives/53034
Petleshev
Рейтинг: 2410 НеутралноДо коментар [#36] от "Хитрата сврака - с двата крака!":
Бивш tww09306483.Хм..., дизела на Мазда е със степен на сгъстяване 14:1, като на бензиновите, което не му пречи.
Ген. Колев
Рейтинг: 533 ВеселоНикакво ново безаналогово ДВГ не са изобретявали никакви японци, инфинитата и прочие тинтири-минтири.... това е гнусна империалистическа инсинуация....
Таквиз ми ти високи технологии се изнамират и внедряват единствено и само в междугалактическите хипер лаборатории на безаналоговъй АЗЛК (Афтамабильнъй Завод Ленинского Камсамола). Само и единствено импиератар Путя могут въйдают приказ-декрет, що можно будеть случится етого изабрьетения....панимайти?!
Още от утре започва внедряването новия отечестфенъй двигатель в чисто новия "12-так" в серия от по 1 млн. бр. на ден. Всички останали световни автопроизводители вече обмислят да обявят фалит или са пратили своите президенти на килимчето пред самъй магучий Карлик в мире, да измолят от него хлипайки да им позволи да бъдат погълнати от АЗЛК......
Маршалов
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#39] от "Ген. Колев":
мурзилкаАбе аналогови безаналогови...От над един век едно и също. Петролно производно се впръсква в едни кофи с бутала и се изгаря. Като последните 50% от това време, все по-увеличаващ се процент от тези кофи се изработват от малко по-добри сплави, с малко-по-голяма точност на изработката и накачорени с допълнителни външни чаркове които да оптимизират доколкото е възможно качеството на изгарянето. През цялото това време в патентните бюра седят още няколко различни типове двигатели с вътрешно горене, които не са с кофи, като някои от тях са с по-добри параметри от тези с кофите. Само с един от другите видове двигатели с вътрешно горене(ванкелов роторен двигател), в течението на годините различни производители пуснаха общо няколко модела сравнително ограничени като бройка, но нещата не прокопсаха и то не щото този двигател не е с по-добри параметри, а по други причини. Та така. Ще ми ги хвалите тези западняшки двигатели спрямо руските, когато почнат да използуват различна технология, която е в основата си на по-високо ниво, което не е факт. И едните и другите правят същите кофи с бутала в тях.
ГЕМ
Рейтинг: 1239 ВеселоИнфинитии да наблегнат на тока - тойота е наблизо, да взимат пример...