"Фолксваген" спря производството на "Голф и "Пасат" в Германия

"Фолксваген" спря производството на "Голф и "Пасат" в Германия

© Reuters



Фолксваген" беше принуден да спре сглобяването на най-популярните си модели - "Голф" и "Пасат", в своите германски заводи, след като производителя на части за скоростни кутии и седалки "Превент груп" прекрати доставките на част от нужните компоненти, съобщи "Блумбърг". Базираната в Босна компания предприе безпрецедентния в автоиндустрията ход, след като германският концерн отказа да плати подобрения в производствените мощности, направени след подписването на предварителен договор за разширяване на доставките, който обаче така и не стана факт.


"Фолксваген", както и повечето производители на автомобили, разчита на режим на работа, при който всички компоненти се доставят направо до поточните линии, без преди това да се съхраняват в складове. Този подход намалява разходите, но и прави компаниите зависими от ритмичността на доставките.


70 милиона евро загуба на седмица




В случая в петия ден от спирането на пратките шест от заводите на "Фолксваген" в Германия са засегнати, като намаляването на продукцията касае 27 700 работници, или една десета от работната сила на германска земя за концерна. Според оценките на Commerzbank спирането вероятно ще струва на производителя на автомобили 70 милиона евро на седмица.

"Фолксваген" спря производството на "Голф и "Пасат" в Германия

За днес е насрочена среща на представители на "Фолксваген" и "Превент груп", на която проблемът ще бъде дискутиран. Според германския "Зюдойче Цайтунг" босненците искат компенсация от 58 милиона евро. Неосъщественият контракт пък е бил за 500 милиона евро, твърдят запознати със сделката пред изданието.


Търси се помощ и от съда


Миналата седмица "Фолксваген" поиска от германски съд да предприеме действия срещу "Превент груп", които да доведат до тръгване на доставките, като спирането им не се използва в по същество търговския спор. Решение по казуса обаче може да има най-рано в четвъртък.


"Фолксваген" продължава усилията за постигане на споразумение с доставчика", се казва в официално съобщение на компанията. В него се уточнява, че се търсят варианти за компенсиране на загубите на работниците заради принудителното спиране.


Пред "Дойчланд радио" членът на борда на надзорниците във "Фолксваген" и икономически министър на провинция Долна Саксония Олаф Лиес посочва, че поне преговорите отново са на масата.

Коментари (108)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    "Превент груп"

    prevent

    предотвратявам, избягвам
    преча, попречвам, спирам, спъвам

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 472 Весело

    FalseWagen погазва договорите си с доставчици и това само месеци след разкриването на една от най-големите лъжи в корпоративния свят... Не е възможно...

    Stef
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4350 Весело

    Перник е в потрес!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    тази компания босненска ли е, или е друга немска?

    седеньето го зголемува задникот
  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Отдавна трябваше да преместят цялото производство в Перник, което щеше да гарантира и минимална мощност поне 800 коня за всеки голф.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 858 Любопитно

    лоши босненци.... Защо не се кланят пред КОРПОРАЦИЯТА!!! Нямат си Боце, иначе веднага щяха да бъдат привикани и да им се обясни че бизнеса им заминава....

    Pure Chewing Satisfaction
  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 472 Неутрално

    ... иначе супер - по-малко "фамозни" дизели - по-малко смрад...

    Stef
  8. 8 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1703 Весело

    У Перник шЪ сЪ в траур.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  9. 9 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 225 Весело

    Значи затова въздуха се прочисти последните дни

  10. 10 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 757 Весело

    До коментар [#3] от "hamilton F1":

    Обявен е ден на траур

  11. 11 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    Удриии...
    Босненците обаче дали имат топки, а?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  12. 12 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Целият свят се срина пред очите ми. Моите единствени държави - надежди на тая планета се сринаха за нула време. Първо бяха японците с Фукушима, а после мама Меркели и немското автомобилостроене в лицето на флагмана Фолксваген.

  13. 13 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Евала на босненци. Така се процедира с Краучовците!
    Германците имат същото високомерно отношение към абсолютно всички техни доставчици от Източна Европа.
    Изискванията за качество и производителност скачат нагоре с всяка изминала година, а цените падат надолу (цените, както може да се досетите, се определят от немците).
    Та с една дума - БРАВО!

    Every cradle is a grave.
  14. 14 Профил на az22
    az22
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Да си направят едно заводче в България и няма да имат никакви проблеми.

    Конституцията на една държава се основава на морала на своите граждани
  15. 15 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamilton F1":

    До коментар [#8] от "Танас":

    Едва ли в Перник се точат за най-новите голфове. Докато има стари от 10-15 годишни нагоре всичко там ще си е наред.

  16. 16 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1094 Весело

    Леле и Голфу ли, Перник е в траур

  17. 17 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 463 Весело

    Индексът на PSE (пернишката борса) се срина и търговията с акции беше прекратена...

  18. 18 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    И какво точно иска мошеническата компания VW ?

  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    До коментар [#4] от "Пипера е много лют":

    Май, са си германци... От сайта им:

    Contact us:
    Prevent DEV GmbH
    Hannoversche Straße 2c
    38448 Wolfsburg, Germany

    Имат си фабрики и из други държави, нормално. Ха, изненада...! Седалище във Волфсбург. Комшии със Фолксваген, пък не могат да се разберат...!

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Автомоблилните компании от Азия отварят шампанското.

    Евроатлантида
  21. 21 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 463 Неутрално

    [quote#14:"az22"]Да си направят едно заводче в България и няма да имат никакви проблеми.[/quote]

    Да бе!
    Да се събудят една сутрин и да разберат, че пеефски е собственик на завода им.
    Или пък - да им запалят завода, защото някой галфон с връзки в герб, прокуратура и кмет, е решил да прави на мястото МОЛ и апарт-хотел

  22. 22 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    Тази новина е поне от вчера сутринта !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  23. 23 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#11] от "pariah":

    До коментар [#13] от "Ватник":

    Краткосрочно босненците ще изглеждат като някакви победители, но дългосрочно това което се случва не е добре за тях. Фолксваген ще намерят кой да им произвежда необходимите части, но един път развалиш ли си имиджа след това и други производители ще са с няколко на ум преди да си имат каквато и да било работа с босненци. А и не вярвам на чело на въпросната компания да са едни изстрадали и бедни хорица, които едвам свързват двата края. Най-лошото е че винаги го отнасят обикновените работници в заводите.
    Другото и всъщност най-важно нещо е че преди да се пише каквото и да било е добре да се знае кой всъщност е прав и кой крив в спора а това все още не е ясно.

  24. 24 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Бойко нямаше да позволи това.

  25. 25 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 802 Разстроено

    Заводът е в Босна, за сметка на това в Ловеч правят китайски боклуци. Е на това му се вика последната дупка на кавала! Не знам дали българите си дават сметка какво е реалното положение или май са изпаднали в летаргия за неопределено време. Наистина сме уникални! Отвсякъде! И да не искаш да плюеш-трудно ще се удържи човек.

  26. 26 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 472 Неутрално

    някои се мъчи да пречи на Фолксваген. Много негативи излизат а тях в последно време и според мен конкуренцията им пречи.

  27. 27 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 958 Весело

    До коментар [#25] от "citoyen":

    не реви. И без това 98% от българите карат нов голф само в мокрите си сънища - по моргите няма да свършат

    Евроатлантида
  28. 28 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Всеки, който работи с мюсюлмани (по-точно казано семити) трябва много да внимава! Timeo danaos et dona ferentes! (и гърците са семити)

  29. 29 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1761 Весело

    О да! О да! Като човек имал си работа с Фолксваген, в момента ми капе мед на душата! Още помня един одит преди години. Някаква шваба сигурно повтори двеста пъти за два дни фразата "Ние сме Фолксваген!" с тон все едно името Божие споменаваше. Най-накрая на някой му писна от тях и им го набучи - навремето си мечтаех моите шефове да го направят, ама уви....

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  30. 30 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#24] от "442":

    Може би искаш да си саркастичен, но фактически си прав - държавата е единственият гарант при международни спорове!

  31. 31 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тюфлекчия":

    Имал си умни шефове - в бизнеса емоциите са лош съветник.

  32. 32 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#3:"hamilton F1"]Перник е в потрес! [/quote]

    Напротив, очакват производството да се пренесе в Перник поради големия пазар

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    [quote#25:"citoyen"]за сметка на това в Ловеч правят китайски боклуци.[/quote]
    Цехът за монтаж в Баховица е една схема, позволяваща безмитен внос на китайски автомобили в ЕС.

  34. 34 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 467 Неутрално

    На работниците в такива заводи като този в Босна им се разказва играта. Шефовете искат от тях все по-голяма производителност и все по-качествена работа за същите пари. И всичко това е за да има корпорацията - Фолксваген повече и повече добавена стойност за автомобилите ис. От там по-добри финансови резултати заради борсата и естествено по тлъсти бонуси за шефовете.Трима - четирима от маститите шефове ще намажат дебело филията, а другите хиляди работници в Босна ще духат супата. Това е днешния корпоративен свят, това е глобализацията. После защо терористични и леви организации , като ИДИЛ - набират скорост - ето това е една от причините, които никой не споменава.

  35. 35 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 472 Любопитно

    [quote#23:"Modestmouse"]Другото и всъщност най-важно нещо е че преди да се пише каквото и да било е добре да се знае кой всъщност е прав и кой крив в спора а това все още не е ясно.[/quote]

    Мисля, че доста ясно е казано в статията - понякога просто трябва да прочетеш...

    Stef
  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    И все пак, въпрос до Борисов!
    Г-не Борисов, защо нашите приятели от Съюза ни заобикалят? Вие ли сте причината?

  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Прост народ - тъпи коментари

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    Значи става дума за босненски предприемач, който е бил инженер в някогашния югославски завод, сгобяващ Фолксваген.
    Успял е да го приватизира и модернизира, както да навлезе в други области като производството на яхти.
    Иначе двата негови завода, спряли доставката за Фолксваген, са в Германия / Саксония.

  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#35] от "stef":

    Защото ти си големия експерт по четенето, нали? Поне показваш по-ясно от всякога колко си смешен - единствената ти радост в живота е да се случи нещо лошо на друг. Всъщност повечето ни родина мисли по същия начин, а после се чудят защо сме на опашката и кои външни сили ни прчат да сме велики.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#34] от "myspam":

    Дрън-дрън, глупости. Като са толкова великите босненците, и
    корпорацията Фолксваген" им пречела, защо просто не почнат да си произвеждат Застави?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#34] от "myspam":

    Май си прекалил със социалистическата литература. Такова изказване не бях чувал от 1989 г. - сладки спомени за младостта!

  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#32] от "V.Iliev":

    Какъв голям пазар в Перник? Или просто ей така си дрънкаш клишета?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    “Търси се помощ и от съда”

    Съдии ще сменят роботите на поточната линия?

    I Want To Believe
  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#17] от "vhv":
    До коментар [#16] от "shileto":
    До коментар [#10] от "deymus":
    До коментар [#8] от "Танас":
    До коментар [#3] от "hamilton F1":


    Тъпо. Ама в България чалгата е не просто мода, а начин на живот.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 507 Неутрално

    "... добре да се знае кой всъщност е прав и кой крив в спора а това все още не е ясно."
    ++++Точно.
    До коментар [#23] от "Modestmouse":

  46. 46 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#42:"deutschwagen"]Какъв голям пазар в Перник? [/quote]

    Или си от Перник, или не виждаш

  47. 47 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 463 Неутрално

    [quote#26:"tmax500"] Много негативи излизат а тях в последно време и според мен конкуренцията им пречи.[/quote]

    На същото мнение съм.
    На тях, конкуренцията им манипулира разхода на гориво и отделяните вредни емисии. А-ха...

  48. 48 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Значи тъпите нацита са готови да търпят 70 милиона загуби на седмица но не и да си платят сметката от 50 милиона? Повече никога няма да си купя немска кола. Не стига, че натровиха целия континент с тъпите им дизели, но и продължават с циганиите....

  49. 49 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 857 Неутрално

    То.. не може без да плащаш да имаш доставки

  50. 50 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1377 Весело

    [quote#17:"vhv"]Индексът на PSE (пернишката борса) се срина и търговията с акции беше прекратена... [/quote]Имаш предвид търговията с винкели.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  51. 51 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#25] от "citoyen":


    [quote#25:"citoyen"]Заводът е в Босна, за сметка на това в Ловеч правят китайски боклуци. [/quote]
    Заводът е в Босна още от времето на Югославия.Да се сърдите за това-трябва на Бай ти Тодар,който изгони Рено.А на китайците не бързайте да се смеете.И на корейците се смяха до преди 10 години,но днес Хюндай и КИА. са сред най-продаваните в своите класове...

  52. 52 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#28] от "emilm13":


    [quote#28:"emilm13"]Всеки, който работи с мюсюлмани (по-точно казано семити)[/quote]
    И от кога босняците станаха семити?!Те са славяни,както сърбите и хърватите.Не бъркайте религия и етнос!

  53. 53 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#33] от "historama":


    [quote#33:"historama"]Цехът за монтаж в Баховица е една схема, позволяваща безмитен внос на китайски автомобили в ЕС[/quote]
    Не,че не сте прав.Но така го пишете,все едно корейските и японски производители не го правят...

  54. 54 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тюфлекчия":

    "Ние сме фолксваген" се срещна с "Ние сме Калифорния" и там някъде загубиха милиарди

  55. 55 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#35] от "stef":

    Ми не, не е ясно казано в статията. Ако беше толкова просто и ясно нямаше да има съдебен спор.

    "Базираната в Босна компания предприе безпрецедентния в автоиндустрията ход, след като германският концерн отказа да плати подобрения в производствените мощности, направени след подписването на предварителен договор за разширяване на доставките, който обаче така и не стана факт."

    Обяснението на ситуацията от страна на дневник е доста неграмотно. Подписали предварителен договор, само че той "не станал факт", кой е бил виновен за това, какви са клаузите и как се процедира ако предварителен договор "не стане факт" и как изобщо един вече подписан договор "не става факт", по чия причина, очевидно друг договор след предварителния не е подписван, трябва ли фолксваген да плаща на превент за направените подобрения в производствените мощности при положение че има само предварителен договор а не последващ такъв, нещата изобщо не са черно и бяло а и дневник със статията си не ни помагат да разберем ситуацията. А ние във форума си караме на симпатии, фолкваген не са ни симпатични дайте да ги плюем и да потриваме доволно ръце.

  56. 56 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Като инвестират при мюсюлмани, всичко трябва да са готови да очакват.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  57. 57 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#48] от "madcat":

    Ама как опрости нещата, направо да се чуди човек защо се стига и до съдебен спор и до толкова разправии, отиди да им разясниш простата сметка и веднага нещата ще потръгнат.

    Относно дизелите нека не се заблуждаваме, че дизелите на фолксваген са по замърсяващи от тези на останалите производители. Все пак нещата на технологично ниво са относително ясни на всички производители и едва ли някой произвежда нещо много по-добро или много по-лошо от конкурентите. Просто фолксваген си го отнесоха, ако се вторачи някой в другите производители нещата няма да са по-различни но сега фолксваген са на прицел.

  58. 58 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Така става, когато счетоводители започнат да управляват производство, още повече пък такова "елементарно" автомобилното.
    ... Защото в екселската табличка всичко е "ажур":
    - пестим от складове и разчитаме на редовни доставки ...
    - пестим от втори доставчик и зависим само от един ...
    - всяка година притискаме доставчика за "кост-редакшън", нещо повече - още преди да сме започнали производството вече сме планирали "кост-редакшън" за всяка година ...
    - и "марджин"-ът дърпа постоянно нагоре
    И поредният мениджър е в стихията си и разкрива най-доброто от себе си - прави перфектната презентация пред акционерите и получава бонусът си като процент от "кост-редакшън"-а ...
    ... И в един прекрасен ден, нещата си идват на мястото - спиране на производството ... отзоваване в сервизите на продажби за 2-3 години ... извън съдебни споразумения за тарикатлъци със "фърмуер"-а - все едни такива "дреболии", за които техничарите са предупреждавали до прегракване.

  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    [quote#53:"yanne"]Но така го пишете,все едно корейските и японски производители не го правят... [/quote]
    Корейските и японските марки имат модели, които се продават само в Европа, и се произвеждат в Европа (КИА, Хюндай, Тойота). За другите нямам много информация.

  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    [quote#57:"Modestmouse"]Все пак нещата на технологично ниво са относително ясни на всички производители и едва ли някой произвежда нещо много по-добро или много по-лошо от конкурентите.[/quote]
    Много добре казано.
    Но ФВ бяха единствените които твърдяха, че дизелът им е чист "Clean Diesel", и сега си плащат за подвеждаща реклама

  61. 61 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 472 Любопитно

    До коментар [#55] от "Modestmouse":

    FalseWagen дали сме фенове или не - станаха за смях и позор пред цял свят - факт...
    Начело с "меринджеите" велики - цялото им ръководство - дето не виждат по-далеч от носа си и не са чували поговорката на лъжата краката са къси... Гении просто...

    Stef
  62. 62 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Още една лоша новина за тьотята.

  63. 63 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Босненците може и да са прави, но тоталното спиране на доставките е най-малоумното решение. Да ги намалиш - да, ама да ги нулираш ???!?! Тук са играли емоциите ... никаква бизнес-логика.
    ... В дългосрочен план губят бизнес за стотици милиони ... и не само от ФауВе, а от всеки, който работи или е имал намерение да работи с тях. В най-добрият случай, дори и да им възложат поръчки, ще са с много по-малък обем, защото клиентите ще се подсигурят с втори поддоставщик.

  64. 64 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 685 Любопитно

    Повече подробности http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/08/22/volkswagen-production-torpedoed-by-recalcitrant-seat-cover-maker-and-vw-might-not-mind/#289045372116

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#46] от "V.Iliev":

    Пак ще попитам, какъв голям пазар в Перник? Колко нови автомопбила на Фолксваген са регистрирани в Перник за 2015? Или дори в цяла България?
    Опитай се да отговориш на този въпрос, и тогава ще видим кой не вижда, и кой е от Перник, кой е от Кюстендил, и кой от Пазарджик

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#63] от "Булаир":

    Зависи в каква ситуация се намира доставчикът.
    Ако тези две германски фирми от Саксония (собственост на босненския предприемач) от години са правили загуби и сега са близо до фалита, защо пък да не се изрепчат на изпроводяк?
    Подобни казуси в автомобилостроенето има постоянно, но не излизат на първа страница в новините.
    Спомням си преди години за друга герм.фирма, произвеждаща огледалата за 1/3 от всички автомобили в света, която от правене на отстъпки беше пред фалит.
    Тогава на големите автомобилостроители им се дръпна кефукът от страх.... та без някой да ги пита наливаха каймета в доставчка само и само да не фалира.

  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Любопитно

    До коментар [#48] от "madcat":

    [quote#48:"madcat"]Не стига, че натровиха целия континент с тъпите им дизели[/quote]

    Я дай малко инфо как били натровили целия континент. Ама с факти и данни, не с perpetual bullshit.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#55] от "Modestmouse":

    Не си хаби времето!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#65] от "deutschwagen":

    Само днес ли е оперирано чувството ти за хумор?

  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#61] от "stef":

    За смях ставаш ти

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Весело

    До коментар [#69] от "V.Iliev":

    Не, не ми е опеирано! Имам придобита перманентна резистентност към лафовете за старите Гоуфове и Перник, някъде след 50-ия такъв лаф от преди близо 10 години. А и темата много се измести - от оригиналната кауза срещу българската (не само пернишка простотия), до немския концерн. Това е типичен защитен механизъм на родната простотия, която се предпазва като подменя темата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 487 Неутрално

    [quote#58:"Булаир"]Така става, когато счетоводители започнат да управляват производство, още повече пък такова "елементарно" автомобилното.[/quote]

    Техничарите тук, пък и в живота въобще, са кът, така че трудно ще бъдеш разбран и оценен.

  73. 73 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4350 Неутрално

    Производител Печалба (%) Печалба (евро)Брой прод. коли
    1 кола
    Ford 8.7 1652 3.4 милиона
    General Motors 8.6 1210 4.8 милиона
    Toyota 8.0 1602 5.0 милиона
    Peugeot-Citroen 6.8 855 1.5 милиона
    Hyundai-Kia 6.0 755 3.9 милиона
    Fiat-Chrysler 5.9 1330 2.3 милиона
    Renault-Nissan 4.7 899 3.6 милиона
    VW AG 4.5 801 5.2 милиона

    Фолксваген след всички сътресения, минимизират разходи, предполагаемо натискат доставчиците за намаляне на цените им.
    Впечатление прави разликата в печалбата между Тойота и ФВ, при почти равно производство.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  74. 74 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3432 Весело

    До коментар [#34] от "myspam":
    [quote#34:"myspam"]а другите хиляди работници в Босна ще духат супата[/quote]

    Тъй, тъй - ама духат супа. А тука какво духаме като и супа няма ....

  75. 75 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 266 Любопитно

    До коментар [#48] от "madcat":
    и колко немски коли си си купувал, моля...

  76. 76 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4350 Неутрално

    До коментар [#65] от "deutschwagen":

    Защо се излагаш?! Имаш някаква представа за моторни спортове, но от икономика - пълна нула. "Тези" от Перник и къде ли не - за да купят кола втора, трета и т.н. "ръка", нали някой първа, втора и трета "ръка", се е отървал и продал старата си кола, и ще си купи евентуално нова....
    Все едно аз да си купя нова кола, без да съм продал вече старата си, 4-ри годишна кола!?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  77. 77 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2801 Весело

    До коментар [#51] от "yanne":

    Майната им на Рено - Бае ти ТодАр изгони Мазда. Мазда бяха на крачка да произвеждат автомобили у нас, на цена 5 бона и без да се чака - хем по-евтини от руските, хем по-качествени, хем веднага я взимаш; но от МАсква му дръпнаха хомота на Тошето Първи Правешки Цървулики и той "далновидно "не пусна японците да стъпят в Европа - за награда му дадоха една Чайка - да сА фрАцка колко е голЕма ра'ота.

  78. 78 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#76] от "hamilton F1":

    И това е твоята икономика? Производителят е продал дадения автомобил вече един път и не се интересува дали след 20 години той ще отиде за скрап, или дали ще го кара някой по потник. Пернишките пари не отиват във Волфсбург, освен ако даденият перничанин не си купи колата на ново (или поне нещо като certified pre-owned, но това не се отнася за коли от миналия век).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  79. 79 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4350 Неутрално

    До коментар [#78] от "deutschwagen":

    Ясно. Значи автопроизводителите не се интересуват от това, че техните клиенти, след като са закупили веднъж нова кола, няма да се върнат пак за бъдеща нова покупка при техните автодилъри (в конкретния случай - Das WeltAuto )!?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  80. 80 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#73] от "hamilton F1":

    Естествено, Тойота са много по-евтини като материали и производствени методи. Някога имали ли са лазерни заварки? А в САЩ в техния клас още слагат торсиони на задното окачване. Както съм казвал много пъти, ФВ от повече от десетилетие не е народна кола.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  81. 81 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#79] от "hamilton F1":

    Защо си решил, че няма да се върнат? Това няма нищо общо с гробниците на старите им коли. А и между другото, ако Перник не купи един Голф от началото на 90-те, мислиш ли, че няма си намери нов дом някъде другаде? А и не е да не се карат други марки стари коли в Перник.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  82. 82 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4350 Неутрално

    Перник е нарицателно.
    "Защо си решил, че няма да се върнат?" - това ти обяснявам, че е главната цел на антоконцерните.Техните клиенти да продадат и да купят ново. А съвсем новите клиенти са друга таргет категория. Най-важните (и сигурни) са настоящите вече клиенти, които трябва да се оттърват колкото се може по-бързо от стария си автомобил, за да закупят нов.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  83. 83 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4350 Неутрално

    До коментар [#81] от "deutschwagen":

    Препоръчвам ти (ако не си го чел), трите книги на Лий Якока. Ще ти е интересно и няма да ги оставиш, докато не ги прочетеш.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  84. 84 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#26:"tmax500"]Много негативи излизат а тях в последно време и според мен конкуренцията им пречи. [/quote]

    Ммммммммм...конкуренцията пречи по дефолт.

    Тия негативи конкуренцията да не си ги измисля? Или е вярно, че VW лъже и мами?

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  85. 85 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    До коментар [#34] от "myspam":
    "После защо терористични и леви организации , ... - набират скорост"
    ................
    Прав си да ги слагаш в един кюп.

  86. 86 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#52] от "yanne":

    Славяни, но наследници на богомили, а в последствие лесно помохамеданчени - т.е. родоотстъпници.

  87. 87 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#82] от "hamilton F1":

    И Перник (или цяла България) е фактор в отърваването, колкото и при новите автомобили. Мислиш ли, че един западно-европеец, който иска да си купи нов автомобил, до вчера е карал Голф 2-ка или 3-ка? Знаеш колко често се сменят автомобилите на запад. Вече Перник (и други градове) би трябвало да са фрашкани с Голф 6-ци, а то няма дори и 5-ци, и тук-таме някоя 4-ка. Сметката не излиза. А колко би взел един продавач на Голф 3-ка няма да коментирам.
    Така или иначе, Перник (или цяла България) не е единствената гробница за стари авомобили (всякакви, не само на ФВ).
    Много е спорно и дали Перник изобщо може да има някакво отношение в случая. Търсиш някаква директна връзка между таралясниците в Перник и новите коли на концерна, а такава няма. Не ти трябва да разбираш от икономика за да видиш това, просто трябва да видиш данните (които да включват всички държави) и да направиш един прост економетричен анализ. Много ми е интересно, след като Албания имала най-много Мерцедеси като процент от автомобилите (стари разбира се), американските и китайски Мерцедеси в Албания ли отиват? Въобще тези Мерцедеси в Албания директно от Германия ли идват, или първо минават през някоя верига от транзитни страни, вкл България? И какво пречи на даден българин, продал стария си Мерцедес на някой, който го е купил и продал в Албания, да си купи за следваща кола БМВ, Ауди, или Инфинити? Или Пежо?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  88. 88 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4350 Неутрално

    " Въобще тези Мерцедеси в Албания директно от Германия ли идват, или първо минават през някоя верига от транзитни страни, вкл България?"

    Объркан си. Спокойно.
    Тези мерцедеси, вагени и др. дойч автомобили - кой все пак ги е произвел...
    Прочети това което ти публикувах. Три часа от живота ти, все пак...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  89. 89 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ватник":
    [quote#13:"Ватник"]Германците имат същото високомерно отношение към абсолютно всички техни доставчици от Източна Европа. [/quote]

    Това се отнася за абсолютно всички автопроизводители, и за всички доставчици. Питай немските доставчици на ФВ или БМВ или Мерцедес, дали им е по-широко около врата... Даже при тях е по-зле, защото все пак работят в Германия с немски заплати, а от тях се изисква да се конкурират по цени с доставчици в Източна Европа или Китай.

    Не знам дали си чул, преди няколко години Дженерал Мотърс имаха дълго време проблем с техни коли, които се гасят от само себе си по време на движение. В резултат на тоя бъг имаше серия от катастрофи, станали точно в следствие на загаснал двигател по време на движение. При доста от тези катастрофи имаше и смъртни случаи, общо около 100 и нещо на брой.

    След дълги съдебни процеси и разследване се оказа, че причината за гасненето на колите е в ключалката на волана - пружинката, която държи ключа в позиция, е била твърде тънка, затова при определени условия "изпуска" и ключа се завърта обратно в изключено положение. Разследването защо пружината е била толкова тънка показа, че дебелината на жицата на пружините е била намалена след поредния натиск от страна на ГМ към доставчика за сваляне на цените. Спестяването в следствие на по-тънката пружина е било от порядъка на няколко цента, но е било необходимо, за да не бъде доставчика на загуба. И резултатът от всичко това са 100 човешки живота (плюс незнайно колко потрошени коли).

    Така че изобщо не съм фен на ФВ, но се са само те така, това е "нормата на общуване" в автоиндустрията.

  90. 90 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Е аз отдавна съм загубил вяра в тях, след като скоростната ми кутия замина само след 15,000Мили и те ме накараха да платя 2000$ от джоба си

  91. 91 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamilton F1":

    Обичаме ФалсВаген , обичаме Перник !

    Марс е изконна Американска територия!
  92. 92 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5516 Неутрално

    Лошите новини за Волксваген май продължават. Днес чух, че съкращават 3000 работници

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  93. 93 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    До коментар [#65] от "deutschwagen":

    "Пак ще попитам, какъв голям пазар в Перник? "

    Най-големият пазар за ... Golf III.

  94. 94 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2535 Весело

    До коментар [#78] от "deutschwagen":

    "и не се интересува дали след 20 години той ще отиде за скрап"

    Не е 20 години, а шест години (гаранцията). Точно тази незаинтересованост отваря широко вратите на евтините азиатски автомобили - консуматорът си казва: "така и така след шест години трябва да купувам нов автомобил, но със "спестените" пари от ФауВе, ще мога да купя две Киа, винаги ще съм с нов автомобил ... и няма да мисля за резервни части, които така или иначе ФауВе не произвежда".

  95. 95 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#88] от "hamilton F1":

    Пак ти обяснявам - произведени са и са продадени преди години, даже десетилетия. Ще погледна каквото си ми препоръчал когато намеря време, обаче нека не разтягаме локуми как всъщност Перник и други подобни хранили немските концерни.
    Като съм объркан, вземи и посочи къде, и се аргументирай!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  96. 96 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#94] от "wanderer":

    В Перник не карат 6-годишни ФВ-та, а 20-годишни. Вземи и прочети за какво иде ред преди да се включваш!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  97. 97 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#93] от "wanderer":

    А на бас, че и на Голф 3 не е най-големият пазар. И именно Голф 3 е 20-годишен и отдавна не се произвежда. Няма никакво отношение към темата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  98. 98 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Сега ще излезат Лукански и Бузко и ще кажат - "Елате при нас, при най-ниските данъци, елате при най-простите офци и при най-умните управници"

  99. 99 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Така се прави в бизнес света - прецакваш доставчика, той прецаква теб. Ако немците бяха платили и бяха показали уважение, сега нямаше да губят по 70 млн на седмица и 27 000 работници нямаше да са в стачна готовност.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  100. 100 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#33:"historama"]Цехът за монтаж в Баховица е една схема, позволяваща безмитен внос на китайски автомобили в ЕС. [/quote]
    То па за едни 2000 бройки годишно, дето в Китай ги продават за няколко часа - не знам дали си заслужава... По-скоро наш'те са се надявали да продадат изгодно завода, ама засега не им се получава.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK