Най-новият вариант за магистралата през Кресненското дефиле предвижда два паралелни пътя

Сегашното трасе (в жълто) и новото (в синьо)

© АПИ

Сегашното трасе (в жълто) и новото (в синьо)



Агенция "Пътна инфраструктура" има нов вариант за продължението на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле - каза днес по БНТ ръководителят на агенцията инж. Лазар Лазаров. Той предвижда от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока да се изгради ново трасе, изнесено на изток.


Новият път ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти и на него ще има пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.


Планът на АПИ е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. "Масово на запад в планинските райони използват този вариант", посочи инж. Лазаров. Той допълни, че това е най-балансираното решение за момента.




Решение за продължението на "Струма" през Кресненското дефиле се търси от десетилетия, като сред вариантите имаше дълъг около 15 километра тунел, двулентов път на два етажа и др. Те обаче са били изоставяни по различни причини.


"Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път през Кресненското дефиле", подчерта председателят на пътната агенция. Лазаров каза, че през последните три години при катастрофи в тази част от пътя за Гърция са загинали 46 човека, а над 250 са били ранени.


Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на автомагистрала "Струма". Двамата, които бяха блъснати от кола във вторник, е трябвало да предложат мерки, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.


Инж. Лазаров посочи, че в деня на инцидента на метри от еколозите в района е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има отбивка и ограничения на скоростта.

Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    Винаги може да се намери разумно решение!! Сега остава реализацията!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  2. 2 Профил на ivobog
    ivobog
    Рейтинг: 213 Весело

    Тия от АПИ докато обявят поръчката за проектиране на този участък учените ще измислят телепортацията ...

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3657 Неутрално

    Изглежда разумно, но при нас всичко може да се оплеска.

    Еретик
  4. 4 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 223 Неутрално
  5. 5 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Нещо на Ес-то не му се дават парички явно..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  6. 6 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 935 Неутрално

    абе много завой. това не ми прилича на магистрала въобще.

  7. 7 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Не им завиждам на строителните инженерите с тази магистрала... И то не е само тунелите и мостовете, щото като започнат да реват еколозите - майко мила!

  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Правилно ли разбрах, че двата пътя ще се ползват само в една посока и само в случай на нужда, ще се обединяват?

  9. 8 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Естествено, това е най-смисленото решение! И колко години им отне да измислят това?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Можело значи. Парите от винетките кога ще връщате ???

  11. 11 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    Представата за смъртта като черен силует с коса остана в миналото.

    Сега смъртта е леко пълничка, мургава, неграмотна, облечена с анцуг, често некъпана и кара голяма кола.

    Може да си професор в Принстън, известен алпинист, бъдещ откривател или астронавт. Няма значение, защото онази с анцуга идва, и "Сбогом Гергино!".

    TAKE THE RED PILL!
  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Какво да гледам, старият път е по-къс и без тунели. Магистралата измислена да е по-дълга и с максимално гаден за строеж маршрут, че да се оправдава оскъпяване, което понеже не може да се пресметне с точност предварително, ще има максимална възможност за крадене, чрез завишена предварително сума, че и чрез допълнително анексиране по време на строежа.

    мурзилка
  13. 13 Профил на anarch
    anarch
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ами да, доста по-добро и реализуемо решение.

  14. 14 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Дано стане, защото сроковете изтичат. А и се изтрепа народа. Реално трябва да издържат и да не изпреварват 20 минути, но не. И местните дори. Трябваше да има бетоново отделяне на лентите в двете посоки/ и сега може да се направи/. А и господа пътуващи- шофирането е част от почивката- насладете му се. За какво е това бързане към моретата, недоспиване, като повечето бързат за да седнат на маса. Връщането също- не е безопасно да са връщаш по тъмно между тирове.

  15. 15 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2717 Неутрално
  16. 16 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Това с две трасета изглежда рационално , но не ми е ясно как от стария път ще стане магистрално платно с всички изисквания ( брой ленти вкл.аварийна, радиус на завоите и др. ) . Ще се наложи и там да има почти ново трасе. Все пак това е несравнимо по евтин вариант от предишните.

  17. 17 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 655 Неутрално

    След малоумния 15-километров тунел с ограничение на скоростта до 70 км/ч, наложен от лобистки интереси това звучи разумно и логично.

  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Любопитно

    Между другото, това с двулентов път на два етажа хич не звучи лошо и може да се осъществи едновременно със сегашния вариант за два отделни пътя (за онзи път, който ще е с по-малко мостове). На долния етаж пускат двупосочно тировете, камионите и автобусите, а на горния колите! А другия път остава само за коли!

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Не знам как някой може да види нещо добро в този вариант. Две платна, на изкачванията три, същото решение като при Русе-Бяла, което пък е най-опасният участък у нас.
    Не се предвижда система за разпределение на трафика, просто два сходни пътя, което пък означава и два проекта, повече земи за очуждаване, повече прилежащи съоражения. Единственото, от което се пести са радиусите и наклоните на пътя.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Това е най-логичнто решение при тежки терени и не сме го измислили точно ние, в Германия съм го виждал на няколко места . Просто двете посоки се разделят за някакъв определен труден участък и после се събират отново.

  21. 21 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 706 Неутрално

    [quote#6:"ck2013"]абе много завой. това не ми прилича на магистрала въобще. [/quote]

    Очевидно няма да е магистрала, а по-скоро скоростен път, което пак е по-добра алтернатива от 15км тунел де.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  22. 22 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Всъщност цялата работа е че българските строители искат да вкарат строителството в дефилето защото само това горе-долу могат да реализират, а ЕК не искат да финансират такъв вариант защото ще унищожи уникална природна даденост

  23. 23 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#8] от "deymus":

    Да.
    През Ккресненското дефиле няма да е точно магистрала тогава, но си е добър вариант.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  24. 24 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#8:"deymus"]Правилно ли разбрах, че двата пътя ще се ползват само в една посока[/quote]

    Да. Никой не е казал, че двете платна на една магистрала трябва да се непосредствено едно до друго. Ако другите изисквания за магистрала се спазват (например, минимален радиус на завоите, поне 2, а на някои участъци - 3 ленти за движение + лента за аварийно спиране) излежда добро решение!

  25. 25 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    Бааааф маа..му! Тези страдат от сериозна умствена недостатъчност! Що закриха министерството на инвестиционното проектиране? Още преди година им писах, че тунел 15 км е абсурд. И всякакъв друг тунел е невъзможен. Най-после нещо им проблесна в тъмните дебри на рехавото гербаджийско съзнание. Май вече са по-близко до решение. Ма сега някой трябва да измисли и проект. Кой? Грам капацитет нямат горкичките. Същия е и проблема за Хемус. Абсолютно!

  26. 26 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    същото решение като при Русе-Бяла
    --------------------------
    Там еднопосочно ли е движението?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  27. 27 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#12:"Маршалов"]Какво да гледам, старият път е по-къс и без тунели. Магистралата измислена да е по-дълга и с максимално гаден за строеж маршрут[/quote]А не се ли замисли, че стария път е строен на единственото възможно място, за да бъде максимално къс и без тунели? И второ такова място през тези планини няма! Я виж картите на гугъл или бинг! Всеки друг маршрут от там е сложен, изисква тунели, мостове и голямо заобикаляне.

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#26] от "qwertqwert":

    Тук само за едното трасе се говори да е еднопосочно. Ти нещо различно ли знаеш по темата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Нека да се чуе и мнението на Боян и Румен,то също има значение!

  30. 30 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    До коментар [#7] от "cristo_n":
    Искаш да кажеш, че строителните инженери не могат да проектират 15 км. тунел през Кресненското дефиле?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  31. 31 Профил на qdk12501326
    qdk12501326
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#6] от "ck2013":

    Имай предвид мащаба, тези завои са с огромни радиуси.

    Емиграцията е единственото решение за интелигентния българин
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    В статията е завоалирано наистина, но се има предвид две трасета, всяко от тях еднопосочно.

    Доброто е заразно
  34. 34 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#23] от "qwertqwert":

    Определено е добър вариант, щом няма да има насрещен трафик, а и ще могат по-лесно да се изпреварват бавни МПС-та.

  35. 35 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    [quote#25:"Judjuk"]Ма сега някой трябва да измисли и проект. [/quote]

    Защо проектантите трябва да работят в министерство? Тази работа може да се обяви на търг както всяка друга, нали?

  36. 36 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    И двете са еднопосочни.

  37. 37 Профил на derek101
    derek101
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    Чукча писатель.... Хайде да прочетем още веднъж статията!

  38. 38 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#8] от "deymus":
    До коментар [#24] от "plamen_b":

    Даже когато двете платна не са едно до друго, а имаме два самостоятелни еднопосочни пътя, е много по-добре, понеже няма възможност за заслепяване от фаровете в насрещното. Мантинелите по средата не винаги скриват добре фаровете, а и светлините от насрещното, дори да не заслепяват, уморяват очите при нощен път.

  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3219 Неутрално

    До коментар [#20] от "alexis":

    Не само в Германия... Из доста места във Франция, Австрия и Словения, особено из алпийските райони има подобни решения, да се разделя пътното платно на две, според мястото.
    В района на Шамони, така са усукани двете платна над едни пропасти, че чак им се разменят посоките и в един момент караш отляво, като в Англия. Всякакви варианти има, въпрос на желание.
    Отделно, Кресненското дефиле не е кой знае колко дълго или голямо. Досега можеха да направят пътя на две нива и да са забравили..., ама просто не искат. Това се отнася и за много други тежки и натоварени участъци, с много ПТП-та и жертви, но на АПИ въобще не им дреме за дълбоката провинция...!


    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#16] от "dorn":
    До коментар [#6] от "ck2013":

    Думите магистрала и Кресна са трудно съвместими, ако не се съсипе цялото дефиле - магистралата е широка към 20-25 м - това означава огромно количество изкопи, голяма част нахвърляни надолу към реката, заради икономии - като цяло неосъществима задача...

    Няма как да няма завои, но все някой мрънкач ще се намери - а и те са забавни в крайна сметка - разнообразяват карането, иначе опасността от разсейване, заради монотонността на магистралата е много голяма...

    Stef
  41. 41 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Тази отсечка трябваше да е готова още 2004г. за олимпиадата в Атина!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  42. 42 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#31] от "qdk12501326":

    [quote#31:"qdk12501326"]Имай предвид мащаба, тези завои са с огромни радиу[/quote] С мащаб или без мащаб с жълто е старото шосе. Проект за превръщането му в магистрално еднопосочно платно още няма.

  43. 43 Профил на derek101
    derek101
    Рейтинг: 376 Неутрално

    "Той предвижда от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока да се изгради ново трасе, изнесено на изток."

    Какво завоалирано виждате тук?

  44. 44 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#28:"Darth Plagueis"]Тук само за едното трасе се говори да е еднопосочно. [/quote]"от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път ЕДНОПОСОЧНО, а за ОБРАТНАТА ПОСОКА да се изгради ново трасе, изнесено на изток."

    А е толкова лесно първо да четеш, а после да пишеш.

  45. 45 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 813 Неутрално

    В Македония около Велес магистралата е разделена така, в Словения около Ново место.

  46. 46 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#39:"tww09306483"]Отделно, Кресненското дефиле не е кой знае колко дълго или голямо. Досега можеха да направят пътя на две нива и да са забравили..., ама просто не искат. [/quote]Мисля, че не е до желание. За да направят текущия път на две нива, трябва да го затворят за няколко години. И къде отива всички трафик тогава? И ЕС дали ще позволи да се затвори международен път, който няма алтернатива?
    Както по-горе писах, много добра идея би било, след като направят новия път, при реновирането на стария да го направят само него на две нива, за да може отдолу да се пуснат тировете ДВУПОСОЧНО (като на влакче де се нижат), а отгоре колите. И така новия път ще остане само за коли.

  47. 47 Профил на yaga
    yaga
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Изглежда най-смисленото и според мен. Така или иначе другите варианти са или безбожно скъпи, или бавни за изпълнение при нашите стандарти за работа.

    Все пак става дума за малък участък от общата дължина на трасето София-Кулата. Отделно работата по паралелното трасе практически няма да пречи на движението по сегашния път докато бъде завършено. Очевидно няма и да е "магистрала", но не е и нужно при условие, че ще има възможност за изпреварване без насрещно движение. А опцията за пренасочване при нужда също е добра с оглед честите укрепителни ремонти, които така или иначе ще останат като потенциялен проблем.

    Сега да видим кога.....

  48. 48 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Предложенито решение изглежда много разумно, няма смисъл за 15 км път да се вложи милиад и без ясна оценка колко пари ще струва годишната поддръжка. Скорост в границите на 80- 100 км за тези 15-20 км не е проблем за пътуващите. Има много примери където магистрали преминават в скоростен път през пресечена местност. Задължително трябва да сложат камери за средна скорост.

  49. 49 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Ами просто да се откажат от варианта магистрала. На мен това ми се вижда най-разумно, ама не е удобно но Бойко, щото той само магистрали и футбол са му в главата.

    мурзилка
  50. 50 Профил на Румборак
    Румборак
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#25:"Judjuk"]Ма сега някой трябва да измисли и проект. Кой?[/quote]
    Е как кой? Радан Кънев, естествено! Има ли нещо в тази държава, което да не е станало с неговите енциклопедични познания и кольофичевски умения?

  51. 51 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Това е разумно решение, остава да намерят парите и да го реализират, защото там се прокопава и строи път трудно и скъпо.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  52. 52 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Безспорно логично решение на проблема.
    Но май отчасти е продиктувано от това, че повечето корумпе-строители нямат компетенциите да правят такова съоръжение, каквото е 15-километров тунел.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  53. 53 Профил на aman
    aman
    Рейтинг: 440 Неутрално

    АПИ се възползва от трагедията с Боян и Андрей, за да обяви поредното си трасе обслужващо строителната мафия. Нито дума съчувствие нито дума защо 15 години протакват Даже внушават, че еколозите ще загърбят екологичното право, за да подкрепят това трасе, което пак ще уврежда дефилето. Боян и Андрей броят животни, за да спасят дефилето, не да се прегърнат с безсрамното АПИ.

  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#44] от "cristo_n":

    Брей, веднъж гербав да е прав. Евала!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#30:"Gopeто"]Искаш да кажеш, че строителните инженери не могат да проектират 15 км. тунел през Кресненското дефиле? [/quote]Искам за кажа, че строителните инженери не могат да отговорят какво ще стане, когато стане катастрофа в средата на този 15 км. тунел - не могат да намерят решение от къде ще извадят хората за да не измрат в тунела!

  56. 56 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ще си скъсат гаъзовете да мислят глупости но и да не направят варианта с голям тунел. Все пак родните мутри няма как да се справят с тунела и ще трябва баницата да се даде на чужда фирма.
    Много ще ме изкефи накрая ЕС да ни накара да върнеме всичките пари за магистралата защото не е построена в срок и не са спазени екологичните норми (което е 100% гарантирано ако се почне варианта с две трасета или пък много малки тунели)

  57. 57 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Еми - на прима виста звучи разумно. 15км трасе 2+1 ленти и 5 къси тунела. 3 години срок за изпълнение - само сметка не видях цитирана или агенцията тепърва ще предложи проекта на нашите си хора и те ще плюнчат молива...

  58. 58 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#55:"cristo_n"]Искам за кажа, че строителните инженери не могат да отговорят какво ще стане, когато стане катастрофа в средата на този 15 км. тунел - не могат да намерят решение от къде ще извадят хората за да не измрат в тунела! [/quote]
    Пътувал съм по такива автотунели... Имат си и подземни паркинги, и паралелни аварийни изходи и т.н... В някои тунели дори имаше кръгови пътища... Въпрос е на желание и пари...

  59. 59 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#55] от "cristo_n":

    ще каже човек, че ще строим първия в света дълъг тунел... винаги е било до проблема, че бг фирмите не могат да строят такива съоръжения а искат да прилапат поръчките.

  60. 60 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 624 Любопитно

    На теория звучи добре, но на практика е световна глупост. Хората които живеят в селата ще трябва да пътуват по десетки километри допълнително в обратна посока за да стигнат до където им трябва, освен ако не се изградят мостове между двата пътя, които ще оскъпят и усложнят проекта. А като се замисля няма място и за детелини. Това е някакъв мързелив вариант, с който да угодим на нашите смотани строителни фирми, които нямат капацитет за по-сериозно и трудно строителство. Май никой не се замисля за практическото използване на магистралата, чието предназначение, ще ме прощавате, не е само за да могат софиянци да стигат до гръцките плажове. Там в региона също живеят живи хора, за които един такъв проект също трябва да е от полза, а не да ги откъсне от света. Ако бяха се спрели на одобрения вариант още преди години, или още тогава бяха помислили за алтернативни трасета, сега вече можеше да се строи! А така иди ми дойди ми, времето си минава, хората гинат, а напредък 0!

  61. 61 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#54] от "Darth Plagueis":

    Брей, веднъж гербав да е прав. Евала!
    -----------------
    Брей, веджъж костозомби да си признае. Евала!

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  62. 62 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#50] от "Румборак":

    Много е далеч г-н Кънев от класата на Баце - като всеки чистокръвен булгар-булгар - той разбира от всичко, най-много от футбол и политика - е и от Лилянчета също, покрай тях е много вещ и по магистралите, абе няма област на познанието, която да му куца

    Stef
  63. 63 Профил на aman
    aman
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#55] от "cristo_n":

    Такъв проблем няма при двутръбен тунел или ако има сервизна тръба. Има къде по-дълги пътни тунели. АПИ и строителната мафия са решили да минат през дефилето, защото тунел не могат да пострами или . Защо едва сега АПИ предлага вариант на изток, като подобен има от 2002 ра?! Кой ще потърси сметка за цялото забавяне и отклонени средства?!

  64. 64 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Агенция "Пътна инфраструктура"... ами то няма как да стане като у нас нивото на професионализъм е страшно ниско, всичките ни кадри за закалка тип "ГБС леим некъф битон". Най- нискокачествените пътища в Европа с правят у нас. За такива постове трябва да се въведе изискване да си прекарал минимум 5 години работейки в чужбина в страна с реални търгове и реални проекти.

  65. 65 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#59] от "lol":

    Вярно ли си мислиш, че строителството на тунел (самият тунел) е толкова сложно! Дупка, хидроизолация и бетон. Най важното е хидроизолацията, а тук възможности ВЕЧЕ има много - не е като в социализма. Проблема идва от другаде - земетръсна зона, МНОГО СИЛЕН ТРАФИК (това не като тунел към ски център в Алпите), проветряване и... какво правим при катастрофа в тунела? А катастрофи ще има - поне една годишно ще има!

  66. 66 Профил на mans
    mans
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Това е най-тъпото решение!!!
    Така се остава без второстепенен път покрай магистралата!

  67. 67 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#65] от "cristo_n":

    аз и един път в равно поле не мисля е сложен за модерните стандарти, но ето българските фирми се дънят постоянно в уж прости неща... мистерия

  68. 68 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#60] от "hobbitbg":

    Стотината души в селата и сега пътуват десетки километри за да се включат в пътя, а и самият участък не е толкова дълъг. И тунел да имаше, пак трябваше да пътуват десетки километри до съответния край на тунела! И колко детелини ти трябват в този участък от 25 км? Трябва по един пътен възел в Симитли и един в Кресна, където пътищата се разделят! На магистрала Тракия на през 10 км. ли са ти детелините? И изобщо, за какво ти е "детелина" в участъците, където пътищата са еднопосочни!!!
    Аман от плиткоумни мънкачи!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  69. 69 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Нямам категорично мнение кое е правилното решение, но това което знам със сигурност е, че бг строителите неистово лобират да изчезне варианта с тунела. Причината е, че нямат капацитет да го проектират и построят. В такъв случай големите пари ще отидат в чужда компания, а за местните ще останат трохите.

  70. 70 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#63] от "aman":


    Абе то има по света, строени в много богати държави, А ние в бедна България, сме се напнали на по 15 километрови магистрални тунели със скъсаните си гащи. и въобще на магистрали...Ми дай да турим чертата на държавния бюджет за социални, образователни и всякакви други разходи и да го хвърлим за асфалт, да се мандахерцат богаташите по него, а населението да мре без пари.

    мурзилка
  71. 71 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#63:"aman"]Такъв проблем няма при двутръбен тунел или ако има сервизна тръба. [/quote]Значи викаш, като има два отделни тунела, и колите каращи в едната и съща посока не могат да се ударят? Знаеш ли колко катастрофи има по магистралите, където всяко платно ти е като отделна тръба? Обаче това е тунел, а не открит път! Ако пламне някоя кола в 15 километров тунел знаеш ли какво става?
    Аз по никакъв начин не бих си вкарал децата в такъв тунел - ще заобикалям през Банско/Гоце Делчев!

  72. 72 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Сегашния маршрут по дефилето да мине за лента на магистрала е глупаво решение. Така и така ще има още една лента, какво пречи да се направи по широка и да станат две ленти на магистралата. Пък винаги е добре да има и алтернативен на магистралата път за колоездачи и други превозни средства на които им е забранено да се движат по магистрала. Щом прези Витиня е направена магистрала значи и през Кресна може ама изисква повечко работаи и грамотност.

  73. 73 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7934 Неутрално

    Стария вариант колко години просъществува? Сега и новия, докато отлежи, ще минат години. Бързата работа, срам за майстора. А може и трети вариант да измислят.

  74. 74 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    А сетиха се . По евтин евентуално и по-безопасен вариант от тунела. Съвременните тунели като поддръжка и изисквания (след трагедията в тунела под Мон Блан) са скъпо нещо вкл. проектирането.

    Жалко, че се закъсня толкова много, че сумати народ се изпотрепа по това дефиле.

  75. 75 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#16] от "dorn":

    Няма да е магистрала. Да не би това до Дупница да е магистрала?
    Предвид цената на тунела и последващата му експлоатация това може да е разумно.

  76. 76 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Някой от шефовете или проектантите е ходил до Велес и е видял, че по този начин е пътя Катланово - Велес, дълъг малко над 20 км. Нищо ново под слънцето

  77. 77 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Най-накрая... Преди две години писах за тази алтернатива във форума, но тогава ми говореха, че не можело... Е може (Даже може и цяла магистрала да се направи от там, но "нема пари"

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  78. 78 Профил на peterkk
    peterkk
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Някой дилетант е рисувал новото трасе. В частта си успоредна на старото трасе пътя е на коти 700-750м., а сегашния път е на 270 при Черниче до 170 при Кресна. Такива наклони са недопустими при такава категория път. Най чистия вариант беше с 2 дълги паралелни тунела, за който вариант имаше и финансиране от ЕС.
    Убеден съм в това на базата на детайлното познаване на района и образованието си - минен инженер-маркшайдер. А този недоносен идеен проект не може и да се надява на каквото и да е европейско финансиране.

  79. 79 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Добро решение, дано стане. Който е пътувал по този път знае че е опасен, на места е много тесен и един бавен автомобил/камион забавя целия трафик; шофьорите се изнервят и изпреварват без видимост - неслучайно има толкова много произшествия. Дано го направят бързо и качествено.

  80. 80 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 690 Неутрално

    "Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път..."

    Страхувам се, че в българския си вариант, тази опция ще е основната.

  81. 81 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Някой оплаквал жертвите и някак си иска да ни внуши, че евентуална магистрала нямало да има жертви едва ли не.
    Това са пълни глупости, твърде много коли, твърде много употребявани, твърде малко в пълна изправност, твърде много купени книжки, твърде много непокрито с нищо самочувствие и натиснат до ламарината педал на газта. Ей това са причините за жертвите. Както и спането по колите на полюцаите и катаджиите и отвръщането на погледа им от очевидни нарушения, което все още продължава да се случва спрямо на външен вид по-скъпи и луксозни катафалки...

    мурзилка
  82. 82 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Също и твърде много употреба на различни опиати, до степен да не знаят на кой свят се намират, палене на цигара или гримиране на блондинката-шефьорка, на някой прав участък последван от също така добре изправен от "водача" завой.

    мурзилка
  83. 83 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Добро решение. Запазват поминъка в Кресна и създават нов по селцата.

  84. 84 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#11:"Beyond"]Представата за смъртта като черен силует с коса остана в миналото.

    Сега смъртта е леко пълничка, мургава, неграмотна, облечена с анцуг, често некъпана и кара голяма кола. [/quote]
    За съжаление си прав.Все повече цигани работят или им дават помощи в чужбина и поради това си позволяват мощни автомобили.Повечето няма и книжки.Актове не ги плашат,защото нямат имущество на тяхно име и не работят на трудов договор.Така че няма какво да им вземат.

  85. 85 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    [quote#35:"plamen_b"]Защо проектантите трябва да работят в министерство?[/quote]

    По закон проектантите са физически лица. Но държавният орган трябва да знае какво иска. Да има понятие кое как изглежда. Да има представа за възможностите и капацитета на изпълнителите. И за това трябва акъл, господине. Онзи 15 километров тунел да не го измислих аз?

  86. 86 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#78] от "kxi20364530":
    [quote#78:"kxi20364530"]Някой дилетант е рисувал новото трасе. В частта си успоредна на старото трасе пътя е на коти 700-750м., а сегашния път е на 270 при Черниче до 170 при Кресна. Такива наклони са недопустими при такава категория път[/quote]
    Ако си прав , ще имаме още един път като новия Девин-Кричим с безумните денивелации ( има постоянни спорове кой да го подържа ). Австрийците които го строили се чудели на калпавия проект. (на някаква Бурда май беше).

  87. 87 Профил на peterkk
    peterkk
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#86] от "dorn":

    Само един бегъл поглед на топографията на района го показва. Аз съм роден в Кресна и познавам терена прекрасно. Имаме имоти в Кресна, Влахи и стара Кресна. Тази година ни отчуждиха 2 декара за участъка Кресна - Сандански.

  88. 88 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#68:"cristo_n"]Стотината души в селата и сега пътуват десетки километри за да се включат в пътя, а и самият участък не е толкова дълъг. [/quote]
    Я плиткоумни драскачо, вземи сподели как ще се придвижваш 'срещу твоето платно на магистралата' ако трябва да се придвижваш в района когато лентите на доскорошния двупосочен път са направени еднопосочно...

    НАВСЯКЪДЕ в белите държави има паралелен на магистралата първокласен или второкласен път, който да може да се използва при ремонт, подход, движение в района и т.н...
    Докато тук явно се опитват да унищожат двупосочния първокласен път, за да го използват за магистрала... Когато в даден момент решат да направят платена магистралата, къде ще е алтернативата, задължителна по закон? Или АПИ не мисли толкова надалеч? (приказките, че за финансиран от ЕС път не може да се иска пари за преминаване, ги оставете за лека нощ - ако сте били в Гърция знаете, че на техните магистрали също висят табели 'финансирано 99% от ЕС' )

  89. 89 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1259 Весело

    [quote#54:"Darth Plagueis"]Брей, веднъж гербав да е прав. Евала![/quote]

    Брей, веднъж десебарка "завоалирано" да си признае, че е сбъркала! Алелуя! Направо невероятно! Чудото в Кана Галилейска пасти да яде!

    Знанието е сила, информацията - власт
  90. 90 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    [quote#88:"varna_11"]НАВСЯКЪДЕ в белите държави има паралелен на магистралата първокласен или второкласен път, който да може да се използва при ремонт, подход, движение в района и т.н... [/quote]
    Същевременно не е задължително маршрута на всеки първокласен и второкласен път да е покрит и от магистрала. Освен ако Бойко не е така решил.


    Асфалтенооо морето,
    асфалтенааа гората,
    асфалтенааа реката,
    асфалтен е светът!
    Това с милионите и милиарди частни каруци е една от порнографиите на капитализма, пародия на консумативността и трупанетота на излишни вещи.

    мурзилка
  91. 91 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":

    парите са дадени, но "нашите" фирми не отговарят на критериите, та за това са тези чупки

  92. 92 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 624 Любопитно

    До коментар [#90] от "Маршалов":

    Ами всъщност спираме да говорим за магистрала, защото цитат: "Инж. Лазаров подчерта, че това ще бъде скоростен път, а не магистрала. Допустимата скорост ще е 90 км, колкото е и в момента."

    Аз се питам това въобще обсъждали ли са го с ЕК като вариант или решават ей така хоп, правим си каквото си искаме. Днес магистрала, утре скоростен път, а реално губим парите и си караме още 5-10 години минимум по стария път...

  93. 93 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#92] от "hobbitbg":

    Те парите са гласувани 2013 в ЕК, по време на Орешарски. Сега Боко, ако реши да се похвали нещо по въпроса, че уж маната небесна , е благодарение на него...

    мурзилка
  94. 94 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1564 Любопитно

    До коментар [#92] от "hobbitbg":

    Тоя цитат откъде го взе?

  95. 95 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#92] от "hobbitbg":

    допустимата скорост в момента е 60 км/ч

  96. 96 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#92] от "hobbitbg":

    Попитах нещо. Май сам си измисляш цитати.

  97. 97 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 287 Весело

    алабала , парите за магистрала вече намаляха за двулентов път , с това темпо скоро ще се върнем на варианта пътуване с коне а автомобилите ще ги изпращаме с влак

  98. 98 Профил на yaga
    yaga
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#68] от "cristo_n":

    да добавим какво "развитие" очаква Кресна и всичките капанчета по сегашния път при вариант магистрала с тунел. Та в този смисъл жителите дали не са доволни от сегашното предложение.

  99. 99 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    До коментар [#83] от "StanDim":

    Направо да не строим никакви магистрали за да подържаме кръчмите по селата, егати и логиката. И що за магистрала е тази дето ще минава през населено място? Абсолютно малоумно решение.

  100. 100 Профил на hobbitbg
    hobbitbg
    Рейтинг: 624 Весело

    До коментар [#96] от "dorn":

    Аз да не седя цял ден във форума да си разговарям с тебе
    Ето ти линк:
    https://news.bg/bulgaria/speshno-tryabva-da-stroim-struma-prez-kresnenskoto-defile-nastoyava-api.html





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK