Новото "Порше Панамера" официално е новата най-бърза лимузина в света, беше съобщено снощи при представянето на модела пред представители на медиите от Централна и Източна Европа. Колата е направила обиколка на "Зеления ад", както е известна старата част на пистата Нюрбургринг, за 7 минути и 38 секунди.
Това не е изненада предвид факта, че цялата гама двигатели е преработена, като предлага повече мощност и съответно динамика при намалена консумация на гориво.
За първи път "Панамера" дизел е и 4Х4
Към днешна дата версията 4S дизел е най-мощният сериен автомобил на такова гориво, като неговите 422 конски сили и 850 Нм предлагат спринт до 100 км/ч за 4.3 секунди и максимална скорост от 285 км/ч. © Георги Пауновски
За първи път дизелът се комбинира и със системата за задвижване на четирите колела. Консумацията на гориво е свалена с литър и вече е 6.7 л/100 км.
Като нови се приемат останалите двигатели за "Панамера". Базовият бензинов на версията "Панамера" 4S е шестцилиндров с 440 конски сили, или с 20 повече от досега. Въртящият момент скача с 30 Нм до 550 Нм.
Ускорението до 100 км/ч отнема 4.2 секунди (-0.3 сек), а максималната скорост е 289 км/ч. Разходът на гориво е 8.1 л/100 км в смесен цикъл, или с литър по-малко от досега.
Черешката на тортата
На върха в моторната гама е могъщият V8 мотор, вече с 550 конски сили (+30) и 770 Нм (+70 Нм). Той осигурява спринт до 100 км/ч за 3.6 секунди (-0.3 сек), а максималната скорост е 306 км/ч. Консумацията свалена с 1.1 литър и е 9.3 л/100 км. © Георги Пауновски
Цялата гама на "Панамера" използва нова осемстепенна автоматична трансмисия, която намалява времето за превключване на предавките с 25 на сто и е по-ефективна. Заслуга за свалянето на консумацията имат също намаленото тегло заради по-широкото използване на алуминий в колата, както и свързаната с газта и скоростната кутия навигация.
Така колата "избира" най-подходящите за всяка ситуация моменти на ускорение и забавяне на скоростта. В допълнение адаптивният круиз контрол може и автоматично да спазва зададените със знаци ограничения.
Подобрения има и при спирачките, като версията "Турбо" разчита на 410 мм отпред и 380 мм отзад.
В тон с гамата на "Порше"
Отвън дизайнерите на "Панамера" са се постарали да впишат по-успешно модела в гамата на "Порше". За целта височината над главите на пътниците отзад е намалена с 2 см. Дори така обаче на задните седалки спокойно пътуват пасажери с ръст от 1.93 м. Вписването в гамата на "Порше" продължава и с прекопирането на формата на задните светлини от модела 911 GT3. © Георги Пауновски
В същото време фаровете използват 64 светодиода, така че да осигуряват шофиране на дълги, дори когато има насрещен трафик. Карането вечер се улеснява и от опционалната система за нощно виждане.
Още повече място
Автомобилът, запълващ дупката между спортните коли и лимузините, е прибавил 3.4 см към дължината си (вече 5.05 метра) и 3 см към междуосието (2.95 м). В резултат багажният обем скача с 50 литра до над 500 литра. © Георги Пауновски
Повече място има и пред краката на возещите се отзад. Водачът пък е поставен с 5 см по-ниско, за да усеща колата. Преработената форма на задната врата също има отношение към по-хармоничното излъчване на лимузината.
По отношение на окачването "Панамера" предлага избор между четири варианта, като въздушното използва по-големи като обем резервоари. Голямата новост в модела е вграждането на системата с четири завиващи колела, която реагира адекватно според пътните условия. Джантите са с размер 19, 20 и 21 цола.
Сбогом на бутоните
Изцяло преработен е интериорът, като физическите бутони са намалени до минимум. Основните настройки стават пред екрана на централната конзола с размер 12.3 инча. © Георги Пауновски
Мултимедията пък може да разчита на интернет връзка от монтирана в колата SIM карта, като предлага редица уеб базирани услуги – новини, сервизна информация, справки, достъп до платформи за музика и т.н. В средата на арматурното табли присъства хронограф, отдаващ почит на култовия модел "Порше" 356А.
Официален дебют в Париж
Официалният пазарен дебют на "Порше Панамера" ще е на 5 ноември. Пред широката публика, колата ще бъде показана на автосалона в Париж в края на септември. Базовият модел в Германия струва малко над 113 хиляди евро, а "Панамера Турбо" ще се лансира за поне 153 хиляди.