Новото "Порше Панамера" официално е най-бързата серийна лимузина

Новото "Порше Панамера" официално е най-бързата серийна лимузина

© Георги Пауновски



Новото "Порше Панамера" официално е новата най-бърза лимузина в света, беше съобщено снощи при представянето на модела пред представители на медиите от Централна и Източна Европа. Колата е направила обиколка на "Зеления ад", както е известна старата част на пистата Нюрбургринг, за 7 минути и 38 секунди.


Това не е изненада предвид факта, че цялата гама двигатели е преработена, като предлага повече мощност и съответно динамика при намалена консумация на гориво.


За първи път "Панамера" дизел е и 4Х4




Към днешна дата версията 4S дизел е най-мощният сериен автомобил на такова гориво, като неговите 422 конски сили и 850 Нм предлагат спринт до 100 км/ч за 4.3 секунди и максимална скорост от 285 км/ч.

Новото "Порше Панамера" официално е най-бързата серийна лимузина

© Георги Пауновски


За първи път дизелът се комбинира и със системата за задвижване на четирите колела. Консумацията на гориво е свалена с литър и вече е 6.7 л/100 км.


Като нови се приемат останалите двигатели за "Панамера". Базовият бензинов на версията "Панамера" 4S е шестцилиндров с 440 конски сили, или с 20 повече от досега. Въртящият момент скача с 30 Нм до 550 Нм.


Ускорението до 100 км/ч отнема 4.2 секунди (-0.3 сек), а максималната скорост е 289 км/ч. Разходът на гориво е 8.1 л/100 км в смесен цикъл, или с литър по-малко от досега.


Черешката на тортата


На върха в моторната гама е могъщият V8 мотор, вече с 550 конски сили (+30) и 770 Нм (+70 Нм). Той осигурява спринт до 100 км/ч за 3.6 секунди (-0.3 сек), а максималната скорост е 306 км/ч. Консумацията свалена с 1.1 литър и е 9.3 л/100 км.

Новото "Порше Панамера" официално е най-бързата серийна лимузина

© Георги Пауновски


Цялата гама на "Панамера" използва нова осемстепенна автоматична трансмисия, която намалява времето за превключване на предавките с 25 на сто и е по-ефективна. Заслуга за свалянето на консумацията имат също намаленото тегло заради по-широкото използване на алуминий в колата, както и свързаната с газта и скоростната кутия навигация.


Така колата "избира" най-подходящите за всяка ситуация моменти на ускорение и забавяне на скоростта. В допълнение адаптивният круиз контрол може и автоматично да спазва зададените със знаци ограничения.


Подобрения има и при спирачките, като версията "Турбо" разчита на 410 мм отпред и 380 мм отзад.


В тон с гамата на "Порше"


Отвън дизайнерите на "Панамера" са се постарали да впишат по-успешно модела в гамата на "Порше". За целта височината над главите на пътниците отзад е намалена с 2 см. Дори така обаче на задните седалки спокойно пътуват пасажери с ръст от 1.93 м. Вписването в гамата на "Порше" продължава и с прекопирането на формата на задните светлини от модела 911 GT3.

Новото "Порше Панамера" официално е най-бързата серийна лимузина

© Георги Пауновски


В същото време фаровете използват 64 светодиода, така че да осигуряват шофиране на дълги, дори когато има насрещен трафик. Карането вечер се улеснява и от опционалната система за нощно виждане.


Още повече място


Автомобилът, запълващ дупката между спортните коли и лимузините, е прибавил 3.4 см към дължината си (вече 5.05 метра) и 3 см към междуосието (2.95 м). В резултат багажният обем скача с 50 литра до над 500 литра.

Новото "Порше Панамера" официално е най-бързата серийна лимузина

© Георги Пауновски


Повече място има и пред краката на возещите се отзад. Водачът пък е поставен с 5 см по-ниско, за да усеща колата. Преработената форма на задната врата също има отношение към по-хармоничното излъчване на лимузината.


По отношение на окачването "Панамера" предлага избор между четири варианта, като въздушното използва по-големи като обем резервоари. Голямата новост в модела е вграждането на системата с четири завиващи колела, която реагира адекватно според пътните условия. Джантите са с размер 19, 20 и 21 цола.


Сбогом на бутоните


Изцяло преработен е интериорът, като физическите бутони са намалени до минимум. Основните настройки стават пред екрана на централната конзола с размер 12.3 инча.

Новото "Порше Панамера" официално е най-бързата серийна лимузина

© Георги Пауновски


Мултимедията пък може да разчита на интернет връзка от монтирана в колата SIM карта, като предлага редица уеб базирани услуги – новини, сервизна информация, справки, достъп до платформи за музика и т.н. В средата на арматурното табли присъства хронограф, отдаващ почит на култовия модел "Порше" 356А.


Официален дебют в Париж


Официалният пазарен дебют на "Порше Панамера" ще е на 5 ноември. Пред широката публика, колата ще бъде показана на автосалона в Париж в края на септември. Базовият модел в Германия струва малко над 113 хиляди евро, а "Панамера Турбо" ще се лансира за поне 153 хиляди.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3774 Неутрално

    Безспорно добра кола, каквато обикновеният човек никога няма да кара. От тази гледна точка новина за Фиат, Хюндай или Шкода е по-интересна за хора като мен.

    Еретик
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Ех, мечти, мечти

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1759 Любопитно

    Не е ли новата Тесла S третият най-бърз сериен автомобил, като първи четириместен, след две двуврати? 0-100 за 2.7 срещу 3.6 за Поршето

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  4. 4 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Обзалагам се, че на драг тест 400 м новата Тесла ще отнесе Панамерата като воевода македонска наденица

  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#4] от "bpcorp":

    на 400 м, дори може би и на километър, но опитите на Нордшлафе бяха опожарителни

  6. 6 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 690 Весело

    До коментар [#3] от "fpyyh":

    Разбирам, че си фен на електрокарите, но на този етап интересната информация за тях е колко пробег могат да осигурят при тотална консумация /трафик, климатик/отопление, чистачки, светлини и т.н./ и за колко време се зареждат. После идват другите неща... За сега /до кога не е ясно/ истината е в ДВГ. Не те ли кефи нещо от показаната красавица с характер на звяр?

  7. 7 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Дневник ,па пишете глупости
    Най бързата не е Тесла , не е Порше ,Ламбо , Ферари .....
    Хърватска е и е електрическа ,произвежда се и се продава , при това на доста висока цена Екипът е от млади иноватори (истински не псевдо ,кат' в техно парка )
    https://www.youtube.com/watch?v=KHNBtWxBXag
    Дневник , драснете някой ред за БГ електрическия хармони ***** (самоцензурирам се )

  8. 8 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 927 Неутрално

    "Панамера Турбо" ще се лансира за поне 153 хиляди евро. Новия модел на Тесла струва 135 000 долара а по нищо не отстъпа на панамерата. Е за мен изборът би бил ясен стига да имах средствата

  9. 9 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Кола за отличници в нормалните страни и за комунета - крадци у нас ....

  10. 10 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 603 Весело

    От утре вече и в България

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  11. 11 Профил на komitata80
    komitata80
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Когато първата Панамера излезна на пазара, много хора се чудеха що е това то Порше с 4 врати, и предричаха неуспех. Оказа се обаче доста сполучлив маркетингов ход, и продажбите го доказват. За съжаление е доста скъп автомобил...

  12. 12 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Поршето е разкошно но Tesla Model S P100D L - най-новата със 100КВт батерия изминава над 300 мили (близо 500км) с едно зареждане и прави 0-100км/ч за 2.5сек. Има два багажника и може да качи 5 възрастни + 2 деца. Освен това има автопилот който може да те кара в 99% от пътя без дори да пипаш кормилото. Което е опасно и не бива да се прави но ти позволява да се отпуснеш и повечето от времето да не внимаваш в пътя. И всичко това за $137К. Натоварена с всички възможни екстри е $154К

    https://www.youtube.com/watch?v=DDgaBRVIpCA

    California Über Alles
  13. 13 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 450 Весело

    [quote#11:"komitata80"]много хора се чудеха що е това то Порше с 4 врати, и предричаха неуспех[/quote]
    И аз бях един от тях. Бъзиках се, че в най-скоро време очаквам и Порше баничарка. Но както казвате - много премерен ход.
    Относно статията - чудесен автомобил, за хора с възможности.

  14. 14 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Хубаво е да виждаш, че една легенда като Порше се развива и прави модерни лимузини. На електрическите автомобили ще им трябват поне още 10-20 г. докато достигнат функционалността и автономността на тези с ДВГ.

  15. 15 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално
  16. 16 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Но има нещо в предницата, което не ми харесва. Фаровете погледнати отпред ми приличат малко като на смешното порше бокстер, също маската под фаровете е много рехава, а гледката зад нея нелицеприятна. Черна точка.

  17. 17 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 676 Неутрално

    С всяко подобрение Панамера заприличва все повече на лидера днес - Тесла. Браво на Илон Мъск!

    Navigare Necesse Est
  18. 18 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#4] от "bpcorp":

    Ами нормално е, Тесла има максимална мощност при 0 оборота, докато бензиновият двигател трябва да се развърти.

  19. 19 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Стига с тая Тесла....
    Понеже всички сте тръгнали масово да си я купувате и Мъск се замислил дали да не открие завода в България, че да ви насмогне на щенията.
    Никой не отрича технологичните предимства на електомобилите като теслата, но все пак тук се говори за кола с ДВГ и постиженията на конструкторите от една марка коли, които са променили индустрията през годините.
    Като пък сте решили да се правите на разбирачи да ви предложа по-бърза опция и аз: http://www.hennesseyperformance.com/vehicles/dodge/charger/2015-dodge-charger-hellcat-hpe1000-upgrade/
    Не е електрическа, но според мен дава доста по-добра наслада от шофирането за разлика от електрокара на Мъск!

  20. 20 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#18] от "Shkembechorba":

    Има я, но едва ли може да я използва, защото гумите ще се запалят...

  21. 21 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5101 Неутрално

    Не е лошо, като за 300 000 лв.

    Gunter glieben glauchen globen
  22. 22 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#19] от "BlueBoss":

    Ако се вярва на приказките на Мъск, целта му е да електрифицира всички видове автотранспорт, докато е жив... И да се разходи до Марс, ако остане време...
    Изглежда за него парите са единствено средство за постигане на целите.
    Едва ли би било проблем за Тесла да направят суперавтомобил в няколко бройки, който да доставя наслада и на най-разлигавения шейх... Просто не им трябва... засега.
    Ако го закъсат съвсем с парите, новият Бонд може да кара и Тесла, а Мъск пак да се снима в Железният човек...

    Мисля си, че е време старите автомобилни производители да спират разработките на нови ДВГ и да се заемат с ЕД и софтуер... При това растящо население, може и усъвършенстването на концепцията за обществен транспорт да е още по-смислено.

  23. 23 Профил на Лис
    Лис
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#7:"pipon"]Хърватска е и е електрическа ,произвежда се и се продава , при това на доста висока цена Екипът е от млади иноватори (истински не псевдо ,кат' в техно парка ) [/quote]
    Пипон, Римак не е от същият клас автомобили

    Ако знаеш, че не можеш да имаш нещо вечно, наслаждавай му се дакато го имаш.
  24. 24 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#3] от "fpyyh":

    За да има по едно най за всички и да няма сърдити, Панамера е най-бързата Лимузина, Тесла - най-бързият сериен автомобил, друг има най-бързата джипка и така нататък...

  25. 25 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Скоро никой няма да бие Тесла по бързина. Не виждам на хоризонта кола с 4 врати и 5 пътници да направи 2.5сек до 100.
    Но за съжеление Тесла може и да не оцелее. Това е страшно труден бизнес. Тесла все още продават на загуба. Нямат дилършипи, което е необичайно за САЩ и има както хубави страни така и лоши. Аз им пожелавам да успеят но не е 100% сигурно. Трябва да почакаме няколко години и да видим.
    За мене Поршето в тази последна версия е най-красивото Порше до момента. Наистина силуета му прилича много на Тесла но има овече детайли. Изненадан съм как само малка проняна на наклона на покрива го направиха да изглежда от костенурка на елегантен автомобил И стоповете много добре се впистват в цялата линия. И вътре ми харесва много. Чисто като естетика за мене е много красив автомобил. Сега малко напомня на Рапид, който всички смятат за един от най-красивите коли. И въпреки това си запази стила на Порше. Браво на дизайнерите!

    California Über Alles
  26. 26 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#4:"bpcorp"]Обзалагам се, че на драг тест 400 м новата Тесла ще отнесе Панамерата като воевода македонска наденица [/quote]

    Бърза, не е точно в смисъл 400м Неслучайно се споменава време за обиколка на Нордшлайфе, най-бързата кола трабва да е добре балансирана, да завива и да спира, освен да ускорява.

    Аз останах малко разочарован точно от спирачките на Тесла, иначе въртящият и момент е уникален

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    Дизеловият вариант дали ще го предложат в САЩ?

  28. 28 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    ПОРШ, не е за 4 врати, ако капацитета се премести на PANAM с две, няма да сгреши V.W.,
    Ем ш се купуа повече поради по-ниската стойност.

  29. 29 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    А ко са го напрайли отпред муцуната, кой ги знай...
    Цялата кола е вдигната поне с 5 сантиметра и изглежда кофти.

  30. 30 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Е правете разлика между най-бързо ускоряваща и най-бърза като цяло..
    Едното е за любимия на американците драг.. дугото е цялостна комбинация от ускорение, баланс, управление и пр.. нещо което именно се тества на Н***г..
    И аз съм фен на тесла, но в случая порше са прави.. макар и статията да е леко неточна.
    Това не омаловажава факта какво представляват тесла ес и екс..

  31. 31 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Като говорим за големи тупалки, всеки карал или дори возило се на Audi S8 4.0T би се усъмнил в това твърдение. Особено с висока скорост и завои. За съжаление списанията и вестниците са пълни с PR и вече се съмнявам, че имат общо с истината. Предпочитам да усетя наживо.

    1.618
  32. 32 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 284 Неутрално

    На тесларите ще кажа само, че автомобилът е окачване, задвижване и разпределение на масите, чак след това двигател. Също така топ ДВГите все още имат живот на таз планета. Аз карам 8 цилиндров със спортно окачване и има много секс в него. Също и звук. Особено в България ще им се радваме доста време още, преди да посмее някой да тръгне към морето с теслата. Аз лично знам Тесли, които седят в София. И в чужбина също. Особено в Австралия, където има доста, но извън градовете нямат шанс с тия 300 км реален пробег, за на да 300 рискуваш да останеш на пътя по някое време.

    1.618
  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    относно големите двигатели.
    Преди 3-4 години на едно летище четох статия за мерцедеси S класа с двигатели от 190 - 200 к.с. Полюбопитствах - идеята бе повече от логична! Било е констатирано че тези автомобили, като служебни, пътуват най-често между летището и офиса на фирмата или хотела, и по-малкият двигател се справял чудесно със задълженията си да придвижи луксозния автомобил с прилична скорост.
    Та колко от четиривратите Панамери трябва да ускоряват до 100 км за 3-4 сек.?

  34. 34 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    [quote#32:"muc20504037"]На тесларите ще кажа само, че автомобилът е окачване, задвижване и разпределение на масите, чак след това двигател.[/quote]
    Абсолютно точно, и затова са ми забавни новините за супер автомобили от Китай, Русия... Супер автомобили, появили се от нищото с претенции да изместят Ферари, Ламборгини, Порше 911, Нисан ГТ-Р.

    Но друго - тепърва електромобилът ще извърши революция. Електромоторите, разположени в главините на колелата ще позволят съвсем нов дизайн с много по-добро използване на обемите, съответно при по-малки размери по-обемно купе, почти масово задвижване с 4Х4, съответно и рязко подобряване на поведението на пътя.
    Първите автомобили бяха като файтоните, Тесла не е по-различна от класическия автомобил. Революцията тепърва предстои.

  35. 35 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Ем лимузина, ем най-бърза...това е глупост!

  36. 36 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#32] от "muc20504037":

    Така е, но защо мислите, че в Теслите масите не разпределени оптимално?
    Във всеки случай поне центърът на тежестта им е по-ниско от автомобил с ДВГ.

    В България може и да има опастност да останеш на пътя, но в Норвегия няма...
    Когато мутрите в България започнат да сменят немските коли с Тесли, както в Калифорния, може и тук да инсталират някоя и друга зарядна станция...

  37. 37 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#34] от "historama":

    Мотори в колелата имат предимства, но и много недостатъци.
    Ако не се открият скоро някакви свръхпроводници, мощните моторите ще продължапат да са много тежки.
    Освен това ще понасят много вредни въздействия в колелата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK