След няколко месеца подгряване днес "Шкода" представи своя нов кросоувър "Кодяк". Той е кръстен на мечка, живееща на едноименен остров в Аляска и в съседните райони.
В гамата на "Шкода" "Кодяк" се позиционира над "Йети" и е първият седеместен модел на марката. Трите реда седалки са събрани в сравнително компактна каросерия. Колата има е версия с пет места.
"Шкода Кодяк" е дълга 4.69 метра, или почти колкото "Хюндай Санта Фе" и "Нисан X-Trail". Автомобилът е изграден върху модулната платформа MQB на "Фолксваген груп", която се използва също от "Фолксваген Тигуан" и "Сеат Атека", но има най-голямо междуосево разстояние 2.79 метра. © Шкода
Моделът е поредният за марката, в която намира приложение стратегията "Просто гениално". Част от нея са вградените чадъри във всяка от предните врати, интегрирано в багажника фенерче и система, която предпазва ръбовете на вратите от щети при удар в паркиран наблизо автомобил.
"Кодяк" излиза на пазара с пет двигателя, бензиновите предлагат 125, 150 и 180 конски сили. Дизеловите са със 150 и 190 к.с. Скоростните кутии са механична и автоматична с двоен съединител.
© Шкода
Версиите със задвижване на четирите колела използват система, която активира задния мост при прибоксуване на предните гуми.
"Кодяк" разполага с приличен просвет – 19.4 см, което му дава добри възможности извън пътя. Автомобилът може да тегли прикачен товар с тегло над 2 тона, а сред опциите е система за автоматична управление на посоката на движение на ремаркето. Тя дебютира в "Ауди" Q7, като от водача единствено се изисква с копчето за настройка на огледалата да зададе посоката, в която иска композицията да отиде, като електрониката поема командването на волана. © Шкода
Сред системите за сигурност присъстват предупреждение да напускане на избраната лента на движение, сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, адаптивен круизконтрол, система за полуавтоматично паркиране, комплект от четири камери, които генерират гледка от въздуха към превозното средство и т.н.
Мултимедийните системи са три с размер до екрана до девет инча. Седалките на втория ред се местят напред и назад с до 20 см, като може да се променя и наклона на облегалките. © Шкода © Шкода
Багажният обем варира от 720 литра при пет местната версия, до 270 литра, ако се ползват и седалките на третия ред. "Кодяк" ще може да се поръча с електрическа врата на багажника, която се активира и с движение с крак.