"Опел" отбеляза 130 години от първия си велосипед

"Опел" отбеляза 130 години от първия си велосипед

© Опел



Подобно на редица други производители, така и "Опел", преди да прави коли, сглобява велосипеди. Тази година компанията отбелязва 130 години от началото на това производство. То изиграва ключова роля за развитието на марката по време на ранните дни на компанията.


През 1886 година "Опел" вече е компания с 23-годишна история, но сглобяваща основно шевни машини
През 1885 година Адам Опел се връща от бизнес пътуване в Париж, където вижда колко популярни са велосипедите. Предусетил наличието на бизнесниша Опел поръчва части от Англия и през 1836 година сглобява първият си велосипед с голямо колело.


Година по-късно е усвоено и производството на трициклети и велосипеди с нормални колела. Междувременно Карл Опел решава да се включи във вече достатъчно популярните велосипедни състезания и печели при още първата си изява във Франкфурт.




Признание и в състезанията


Успехът на пистата носи нови поръчки и велосипедите "Опел" присъстват в много надпревари в края на XIX век. На 20 юли, 1889 година Аугуст Лер, един от най-успешните велосипедни състезатели на своето време, спечелва "Шампионата на света" в Лондон със своя велосипед с голямо предно колело на "Опел".


"Опел" отбеляза 130 години от първия си велосипед

© Опел

През 1895 година синовете на вече починалия Адам Опел конструират първия си автомобил, но продължават да развиват и бизнеса си с велосипеди. До 20-те години те ангажират най-добрите велосипедисти по света.


"Опел" първи в Германия въвежда поточната линия


Междувременно търсенето на велосипеди продължава да расте и през 1923 година "Опел" става първата германска компания, която въвежда поточната линия за своето велосипедно производство. По този начин на всеки седем секунди се прави по едно колело.

"Опел" отбеляза 130 години от първия си велосипед

Снижаващите се производствени разходи намаляват също и цената за потребителите, превръщайки велосипеда в достъпна форма на транспорт за по-голяма част от населението. В крайна сметка не е нужно много време, за да стане "Опел" най-големия производител на велосипеди в света през 1925 година. Една година по-късно едномилионното двуколесно возило на компанията слиза от поточната линия.


Трудни години


В следващите години обаче, иначе преуспяващата компания се сблъсква с някои предизвикателства. След смъртта на синовете на Адам, Карл и Хайнрих през 1927 и 1928 година, братята Вилхелм и Фриц срещат финансови трудности заради двойното данъчно облагане при наследство, което сега трябва да платят. Тъй като нямат пари за реновирането на производствените съоръжения, работещи винаги на пълен капацитет, Вилхелм и Фриц Опел се оглеждат за партньор.

Фотография от 1895 година, показваща братята "Опел", на създадения от тях модел с пет седалки, наречен "квинтоплет".

© Опел

Фотография от 1895 година, показваща братята "Опел", на създадения от тях модел с пет седалки, наречен "квинтоплет".


Най-доброто предложение идва от General Motors - най-големият по това време автомобилен производител. През септември 1929 година И. Дж. Ройтер става първият американец назначен за генерален директор на "Опел", докато братята Вилхелм и Фриц Опел стават част от надзорния съвет.


Един месец по-късно, на 29 октомври 1929 година, се оказва, че продажбата е изключително мъдро решение. Сривът на Уол стрийт, известен като Черния Вторник, изпраща множество компании в банкрут. Но продължилата години икономическа криза не се отразява пагубно на процъфтяващото производство на велосипеди "Опел" поради редица причини.


Успешно преминаване през кризата и продаване на бизнеса


От една страна подразделението на GM навлиза в кризата добре оборудвано. Освен това след икономическата криза има голямо потребление на велосипеди. Не на последно място броят на безработните намалява значително благодарение на взетите от правителството мерки, така че все повече и повече хора могат да си позволят велосипед.

"Опел" отбеляза 130 години от първия си велосипед

Ръководството на "Адам Опел" обаче решава да се фокусира върху автомобилното производство, в което да се вложи цялата енергия и персонал. Така велосипедният бизнес е продадена на NSU, а на 15 февруари 1937 година е произведен последният велосипед "Опел". Така се слага край традиция продължила повече от 50 години с около 2.6 милиона произведени велосипеда.


75 години по-късно "Опел" отново лансира свои велосипеди, като това става през 2012 година, когато се появява екологичната дизайнерска студия "RAD e". Той се задвижва от електричество и е своеобразен предвестник на бъдещето.

Велосипедът "RAD e"

Велосипедът "RAD e"

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 589 Весело

    Де да знаят хората, че народа ще лудне отново по велосипедите

  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Още тези велосипеди ли са ръждясвали бързо?

  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1729 Весело

    Можеше да останат с акцента си върху велосипедите

  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3276 Весело

    Меркел предупреди GM да внимава,че иначе...мариз!

  5. 5 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 609 Неутрално

    "преди да прави коли, сглобява велосипеди."
    "През 1886 година "Опел" вече е компания с 23-годишна история, но сглобяваща основно шевни машини"

    До авторите:

    Опел произвеждат, сглобяват в Баховица.

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4241 Неутрално

    До коментар [#5] от "Moonshine":

    .. вече и не сглобяват..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Интересно. Не знаех, че "Опел" произвеждали велосипеди. Наскоро видях реклама на велосипед "БМВ" (от местното представителство на компанията у нас), който е на доста аристократична цена.

    На село имам едно колело (тип "Балканче", но по-нов модел), на което само гумите му оправяме и си върви вече бая години. В Зарата имам още едно, по-голямо ("Спринт", но от доста време не съм го карал. Седалката му е много твърда и си е риск за здравето на простатата. Там е сравнително спокойно и приятно за каране и не бих го взел в Софето, където условия има най-вече в парковете и по планините. И велоалеи има, но да се движа успоредно на трафика и прахоляка - не, мерси.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  8. 8 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    "Не на последно място броят на безработните намалява значително благодарение на взетите от правителството мерки, така че все повече и повече хора могат да си позволят велосипед."
    ...................................
    Кое правителство?

  9. 9 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    [quote#7:"Читател - подкрепям budd.bg"] Седалката му е много твърда и си е риск за здравето на простатата. [/quote]Напротив, простата трябва да се масажира

  10. 10 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#2] от "12345":

    На такива като тебе май ГЛАВИТЕ са ви постоянно ръждясали!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK