
© Агенция пътна инфраструктура
Западната дъга на околовръстния път на София от утре ще може да се ползва в цялата си дължина, след като бъде открит нейният втори участък. Той е с дължина пет километра и половина, започва при моста над река Какач и свършва с вливане в Северната скоростна тангента.
Първият участък от дъгата беше пуснат през декември миналата година, като започваше от края на магистрала "Люлин" и стигаше до пътния възел с бул. "Сливница". С пускането на Западната дъга се осигурява бърз достъп до "Ботевградско шосе" и магистрала "Хемус", а през вече съществуващия участък на околовръстното и до "Цариградско шосе" и магистрала "Тракия".
Тя е част от коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", който на територията на България свързва Видин с Кулата. Обектът ще осъществява връзка от и към Сърбия с изграждащия се магистрален пръстен в страната.
Срещу 20 милиона на километър
Километър от втората част на Западната дъга излиза около 20 млн. лева, което се обяснява с няколкото сложни съоръжения по нея - четири надлеза и един подлез. По цялото протежение на пътя има шест ленти - по две активни за посока и по една аварийна.
Нужните за реализацията на проекта почти 102 млн. лева са осигурени от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г. и ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. Западната дъга се изгради от консорциум "Европейски пътища", в който участват "Джи Пи груп" ООД, "Автомагистрали – Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД. Проектна скорост: 80 км/h.
stef
Рейтинг: 504 ВеселоБаце точИ ножицата, че време не остана, а и много се изтъпява като толкова често влиза в употреба - сега предизборно трябва да е на ниво
Stefminuva4a
Рейтинг: 302 НеутралноНека позная - отново водещия критерий е бил най-ниска цена и след по-малко от 5 години шосето ще има нужда от преасфалтиране.
Браво!
karen_walker
Рейтинг: 458 НеутралноДа благодарим на европейците, защото с техните пари строим магистрали, храним бойкови олигарси и крадем като за олимпиада.
nv
Рейтинг: 1437 ВеселоСега остава някой да каже и на турските гастарбайтери да не следват сляпо навигацията си, която ги прекарва през жълтите павета.
Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.чорли
Рейтинг: 909 НеутралноОчаквам включване от Дроньо... Само да не му свърши батерията точно над Баце, Лиляна и ножицата...
pariah
Рейтинг: 1390 НеутралноДнес полупроводници, утре - цели!
- A witty saying proves nothing. Voltairesvetlio_rm
Рейтинг: 527 НеутралноДобре е, че има смислен обход на града вече..
Ще намалеят поне с малко олигофрените минаващи по смотаните столични пътища..
Смешно е, че за да видиме някакви резултати от управляващите в България е необходимо толкова много..
Членуване в ЕС > плащане на членски внос > ползване на "Програми" срещу резултати..
В края на сметка след тая голяма "центрофуга". Една сериозна сума потъва, но пък имаме и някакъв видим резултат..
v.n.t.news
Рейтинг: 342 Неутралнослед има няма месец ще почнат с ремонтите
nemisemisli
Рейтинг: 531 НеутралноА подходите към ССГ кога ще оправят? На земя са....където ги има...
TPOTOAP
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#5] от "чорли":
Дроньо беше малко болен, но трябва вече да е излекуван и да пътува наобратно.
Читател
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#4] от "nv":
Верно ли така правят? Ах, гиди, гиди...
На мен ми е интересно кога цялостно ще бъде завършен обходът на столицата, дали към края на това десетилетие, или пък на следващото... А повечето от еврофондовете май са до 2020 г.
Читател
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#2] от "minuva4a":
До коментар [#8] от "v.n.t.news":
Требе да има оборот за фирмите на "нашите хора". Каква е файдата, ако го направят качествено и след това 30-40 години бездействат? Това са тънки сметки, келепирски.
cristo_n
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#2:"minuva4a"]Нека позная - отново водещия критерий е бил най-ниска цена и след по-малко от 5 години шосето ще има нужда от преасфалтиране.[/quote]Ми не! След 5 години все още ще бъде в гаранция, тъй че, ако строителя е бил толкоз тъп, че да го прави некачествено, да си го преасфалтира и 10 пъти ако ще - на него ще му отиде печалбата!
пустиняк
Рейтинг: 607 НеутралноПътувах няколко поти по Тангентата и ми се вижда много грамотно направен път! Единствения по който табелите за отклоненията са адекватно направени.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!tacheaux
Рейтинг: 4167 Неутрално[quote#2:"minuva4a"]след по-малко от 5 години шосето ще има нужда от преасфалтиране[/quote]
Още по-лошо. Ако основата не е добра, ще се получават релефни коловози от тежките автомобили вследствие на подаване не на асфалта , а на основата под асфалта, както стана с магистрала Тракия участъкът Чирпан- Ст.Загора и на други места от Ст.Загора до Бургас. При това положение преасфалтирането не помага. Магистралата трябва да се прави наново.
Филателист
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#2] от "minuva4a":
Според мен вече се ползва друга стратегия.
Взимат проекта с цена под или около себестойност за изпълнение, и после заради "непредвидени усложнения" се оскъпява с още 10-тина милиона.
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#3] от "karen_walker":
По-добре благодари на Бойко, че без него... видяхме при Орешарски колко еврофондове имаше!
Емо
Рейтинг: 608 Неутрално"По цялото протежение на пътя има шест ленти - по две активни за посока и по една аварийна.
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец....... Проектна скорост: 80 км/h."
WTF!
mtmvb1111
Рейтинг: 458 НеутралноБог да пази България и Бойко Борисов!
Руското влияние убива България! "Дневник" също....pag
Рейтинг: 1226 НеутралноБраво - от 12 поста 10 са "след месец ще почнат ремонти", "ма тя е само за се краде", "тя е само за да се режат лентички".....
Знанието е сила, информацията - властТо бива оплакване, мрънкане, смърдене, плювни, ама това вече е патология.....
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#18] от "Емо":
Е колко да е? 120 ли? Че да карат със 140! Това е крайградски път с постоянни влючвания и изходи.
При ограничение от 80 всички карат със 100 и това е пределна скорост за такъв път.
TPOTOAP
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#18] от "Емо":
Какво те учудва? По южната дъга колко е ограничението?
cnu44483672
Рейтинг: 9 НеутралноДо коментар [#18] от "Емо":
Щото в България първо се строй после се мисли. Това ако в проекта е заложено 80 км/ч на трилентов път е страшна тъпотия. Все едно да си въежеш крушката от 50 вата с 2.5 квадрата кабел.
elevation04
Рейтинг: 627 ВеселоТова си е направо част от пътя Лондон - Калкута !
yanne
Рейтинг: 1025 НеутралноДо коментар [#20] от "pag":
[quote#20:"pag"]Браво - от 12 поста 10 са "след месец ще почнат ремонти", "ма тя е само за се краде", "тя е само за да се режат лентички".....
То бива оплакване, мрънкане, смърдене, плювни, ама това вече е патология..... [/quote]
Все пак сме в България,а в София положението се усложнява от малкото,но доста гръмогласни костовсити,които и крушка не могат да сменят,но могат да ти напишат реферат как се сменя и акъл винаги могат да ти дадат...
_dan_
Рейтинг: 596 ЛюбопитноА мостът при Казичене кога ще бъде довършен? Целият участък между Тракия и Хемус е за ремонт.
bgkurshum
Рейтинг: 835 Неутрално[quote#19:"mtmvb"]Бог да пази България и Бойко Борисов![/quote]
На 04.04. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!И коалиционните партньори. Без тях сикаджията и шайката му отдавна да са на бунището.
Читател
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#15] от "tacheaux":
Като спомена Стара Загора и Чирпан - ако знаеш какви пропадания на пътя има между двата града, след с. Ракитница на запад, а мисля, че имаше и в другата посока... (а пътя го правиха преди 15-20 години). През деня и за хора, които познават района може да се кара по-внимателно, но нощем и за такива, които рядко или за първи път минават оттам сигурно е голям кошмар. Не знам дали не е имало пътни инциденти в този участък. А пък в с. Богомилово преди Стара Загора на четири места има "легнали полицаи" и почти не си личи обозначението им, и също някой, който не е от района, може да понесе щети по автомобила си, докато ги види или усети в последния момент.
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 307 Любопитно[quote#26:"_dan_"]А мостът при Казичене кога ще бъде довършен?[/quote]
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?Не знам кога, но наскоро видях поне някаква строителна техника на обекта, след няколко десетилетия 'отлежаване' на този проблем ...
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#13] от "cristo_n":
Бивш tww09306483.Практиката показва, че нашите строители от гаранции, не се плашат...! Не, защото строят много качествено, ами защото изпълнителите обикновено са световнонеизвестни ДЗЗД-та, които след като са завлекли достатъчен брой подизпълнители, изчезват от правния мир! Отделно, до преди няколко години новопостроени пътни отсечки имаха гаранция една година, а ремонтираните шест месеца. Съвсем отскоро АПИ и МРРБ се престрашиха да искат по-големи гаранции...!
Между другото, от мои лични наблюдения, цяло чудо е нова или основно ремонтирана пътна отсечка, да изкара пет години без да се нацепи или да се нагъне. Работи се много некачествено, това мисля че се вижда от всички, които пътуват по пътищата на родинАта.
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#25] от "yanne":
Бивш tww09306483.За костовистите не знам..., ама когато правителството на ОДС и злия Костов, подготвиха България за влизане в ЕС, къде беше гениалния Борисов, че не се сещам...?
Да бе, пазеше зорко Тодор Живков и още не знаеше, че след няколко години, ще бъде лидер на "автентично" дясна партия...!
tacheaux
Рейтинг: 4167 Неутрално[quote#28:"Читател - подкрепям budd.bg"]Като спомена Стара Загора и Чирпан - ако знаеш какви пропадания на пътя има между двата града, след с. Ракитница на запад, а мисля, че имаше и в другата посока... (а пътя го правиха преди 15-20 години).[/quote]
Тези пропадания с преасфалтиране няма да се оправят, защото настилката под асфалта не е направена както трябва по проект, а с нехомогенен отпадъчен материал от мини Марбас, който не става за основа на път , камо ли за магистрала. Тогава се направи далавера за милиони. Всички отговорни институции си затвориха очите и резултатът е на лице. Магистралата в отделни участъци , които никак не са къси, ще трябва не да се ремонтира , а да се прави наново.
За тези поразии в особено големи мащаби в нашата мафиотка държава няма виновни.
Свинчуга
Рейтинг: 1968 НеутралноДо коментар [#19] от "mtmvb":
Обичам да грухтя и плюскам.Бог да пази България ОТ Бойко Борисов.
NessaRox
Рейтинг: 1910 НеутралноПроектна скорост- 80 км/ч
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Това означава ли ,че ако се дивжим със 100 км/ч .след 6 месеца ще се наложи ремонт???предвид натовареността на трасето
daam
Рейтинг: 1296 НеутралноВреме беше, дано се облекчи движението
cristo_n
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#30:"tww09306483"]Отделно, до преди няколко години новопостроени пътни отсечки имаха гаранция една година[/quote]Пример? Ама конкретно, а не партийни вицове!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1528 НеутралноДо коментар [#22] от "TPOTOAP":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи по северната тангента е 120. Да, учудващо е.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1528 НеутралноДо коментар [#36] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМагистрала Люлин.
dnk
Рейтинг: 631 Неутрално[quote#3:"karen_walker"]Да благодарим на европейците, защото с техните пари строим магистрали, храним бойкови олигарси и крадем като за олимпиада.
Моралът не е порок![/quote]
точно както правеха Гърците преди да фалират тотално!
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#36] от "cristo_n":
Бивш tww09306483.В интерес на истината преди няколко месеца имаше доста добра статия, само дето не мога се сетя точно къде беше... Бяха изброени доста обекти и гаранционните срокове по тях. Повода беше, пак някакъв свлечен път, мисля новото околовръстно на Монтана.
Наскоро обсъждаха и лично имах възможност да видя най-новия участък на Марица. На около десетина километра преди границата е нагънат и нацепен много сериозно, даже има и някакви опити да се имитира ремонт, ама също толкова калпави.
choKo
Рейтинг: 544 НеутралноПохвално. Дано не видим катастрофи. Леко и безаварийно шофиране!
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#38] от "Darth Plagueis":
Минималната гаранция на път е 5 години, съгласно ЗУТ.
Преди години беше пусната някаква некомпетентна информация от много "интелигентни" журналисти, които пишеха 1 година, но това беше срока на банковата гаранция или държавната гаранция, която беше дадена на строителя, че ще му се плати. Във всеки случай не беше на строителството.
Ако имаш друга информация, бих искал да видя договора, че на писания в интернет не вярвам.
gogo2011
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#4] от "nv":
Много от тях минават и през северната тангента. В момента обаче е истинско приключение да уцелиш пътя там. Преди няколко дена минах в посока от изток на запад - няма такъв лабиринт, при това без никаква светлинна сигнализация. Чудех се защо не виждам никакви ТИР-ове, но те явно си знаят, че не става за минаване.
boby1945
Рейтинг: 902 ВеселоДо коментар [#28] от "Читател - подкрепям budd.bg":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Я не си изимслай и не прави съчинения ад хок!! В Богомилово, населено място, има ограничение на скоростта ....
Darth Plagueis
Рейтинг: 1528 НеутралноДо коментар [#42] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИменно, толкова е - 5 години по ЗУТ. Люлин е с 1 година, и Баце се оправдаваше за разминаването с Тройните. Фактът си е факт обаче, пък оправдания има всеки.
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#40] от "tww09306483":
690493
До коментар [#40] от "tww09306483":
Ето тук има една интересна дискусия между хора, вярващи на некомпетентни интернет писаници, и един юридически компетентен потребител - gogo3o, който хубаво им разяснява нещата, така че може да се информирате. Моето тълкуване на ЗУТ и ЗЗД напълно съвпада с неговото (то и няма друга възможност за тълкуване)!
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=116
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#45] от "Darth Plagueis":
Факта е по-горе в поста ми.
nv
Рейтинг: 1437 НеутралноДо коментар [#43] от "gogo2011":
Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.Е сега би трябвало вече да е ОК.
чобанмахала
Рейтинг: 740 Неутрално[quote#28:"Читател - подкрепям budd.bg"] ако знаеш какви пропадания на пътя има[/quote]
А ако знаеш какви пропадания има по новата Марица, за която дадоха допълнително и 50 милиона за оправяне на прилежащите откоси/усвоени за месец!!!/?
чобанмахала
Рейтинг: 740 Неутрално[quote#30:"tww09306483"]новопостроени пътни отсечки имаха гаранция една година, а ремонтираните шест месеца. [/quote]
Гаранция от Герп
yanne
Рейтинг: 1025 НеутралноДо коментар [#31] от "tww09306483":
[quote#31:"tww09306483"]За костовистите не знам..., ама когато правителството на ОДС и злия Костов, подготвиха България за влизане в ЕС,[/quote]
Последния софийски кмет,който припознавате за ваш е Софиянски-"Усмихнатото Лице на Корупцията" ...Де що имаше терени -разпродаде ги,че и сградите на яслите и градините...
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#50] от "чобанмахала":
Договорът за спорния път (на който гаранцията всъщност не е 1 година) е дело Тройната коалиция!
yanne
Рейтинг: 1025 НеутралноДо коментар [#34] от "nessarox":
[quote#34:"nessarox"]Проектна скорост- 80 км/ч
Това означава ли ,че ако се дивжим със 100 км/ч .след 6 месеца ще се наложи ремонт???[/quote]
Не-означава,че е предвиден такъв трафик,че тази скорост да позволява безопасно движение.Иначе самоубийците и по Цариградско са карали със 180...
Читател
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#44] от "boby1945":
Не си измислям, пряк свидетел съм. Прав си, че в населено място има ограничение на скоростта, но за тези, които не го спазват, има и "легнали полицаи". Въпросът е, че трябва да са по-ярко маркирани, да се виждат отдалеч.
До коментар [#32] от "tacheaux":
Така е. Все пак ще драсна едно писмо на "Пътната агенция".
До коментар [#49] от "чобанмахала":
Помня, че имаше и там някакъв проблем, но не знаех, че пак е свързано с пропадане.
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#46] от "cristo_n":
Бивш tww09306483.Ами..., посочения линк към този сайт, показва доста неприятни неща...!
Но и без да съм тесен специалист по строителство на пътища, пътувайки из съседни държави, като Турция и Сърбия примерно, съм имал възможност да наблюдавам начина по който се строи при тях и при нас. При нас, определено е доста по-зле...! Още като видиш дебелината на основата и дренажите, може да ти стане ясно, за какво става дума. За дебелината на пластовете асфалт, да не говорим!
NessaRox
Рейтинг: 1910 НеутралноДо коментар [#53] от "yanne":
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Разбирам го,аз лично карам джип и ако има ограничение 80 км/ч ,значи съм с 80 км/ч.
Интересува ме гаранцията на настилката колко време е и дали ще се поеме от Изпълнителя,друг е въпроса кой с колко ще кара.Всеки има глава на раменете си,не е само за украса,нали
Darth Plagueis
Рейтинг: 1528 НеутралноДо коментар [#46] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи твърдението на Гого напълно подкрепя моето. А факт в мнението ти не видях - съвсем очевидно, магистралата е приета с 1 година гаранция, въпреки, че законът би трябвало да гарантира 5 годишна. Т.е., Баце е в нарушение, приемайки магистралата така. Именно това твърдя още от датата на приемането й.
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#51] от "yanne":
Бивш tww09306483.Кой не е чувал за Стефчо Софиянски..., м-да! Кмет на София до 2005-та година, наследен от Бойко Борисов.
Бихте ли ме подсетили, какво свърши Бойко Борисов после, че усмихнатия крадец Стефчо, да поседи на топло? Ако не е свършил, кой му попречи и как? Вероятно, много добре работещата съдебна система, която няма нужда от реформи?
Естествено знаем, че останалите терени из София, се продадоха с "фалшифициран" подпис на Бойко Борисов...!
чобанмахала
Рейтинг: 740 Неутрално[quote#54:"Читател - подкрепям budd.bg"]До коментар [#49] от "чобанмахала":
Помня, че имаше и там някакъв проблем, но не знаех, че пак е свързано с пропадане. [/quote]
Пропадания, ремонти на пропаданията, пак пропадания ...Пропадания не само там, където има насипи, ами и там, където има отнемания от склона...
А мостът над Марица се люлее като въжен като минаваш с лек автомобил.Какво ли е когато преминаваш с автобус?
чобанмахала
Рейтинг: 740 Неутрално[quote#52:"cristo_n"]Договорът за спорния път[/quote] Такива пътища не са един и два.
Чардо
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "tacheaux":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#15:"tacheaux"]Ако основата не е добра, ще се получават релефни коловози от тежките автомобили вследствие на подаване не на асфалта , а на основата под асфалта,[/quote]
Немските са стоманобетон, стандарт въведен още от при Хитлер, а и всички стари аутобани до към 80-та година си бяха с бетон и фуги и гумите чаткат на фугите
Но и там десните ленти са с коловози и даже си имат и пътен знак : Внимание коловози !
Кога минах за пръв път с камион насам след Трир , най-неочаквано предницата на камиона почна да се тресе и да ръси ! Изкара ми акъла , че се е повредил камиона и се успокоих , чак като видях знака и пробвах по другите ленти , а там не ръсеше !
Така , че не е от основата , а самия асфалт се деформира като се нагрее и натовари !
чобанмахала
Рейтинг: 740 Неутрално[quote#3:"karen_walker"] храним бойкови олигарси и крадем като за олимпиада. [/quote]
Тия, които крадат са същите бойкови олигарси. Та не намесвай в каденето всички. Ти лично участваш ли?
_dan_
Рейтинг: 596 Любопитно[quote#61:"Чардо"]Така , че не е от основата , а самия асфалт се деформира като се нагрее и натовари ! [/quote]
Твърди се, че новите видове асфалт (с някаква полимерна съставка) не се деформират дори и при високи температури.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1528 НеутралноДо коментар [#51] от "yanne":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК[quote#58:"tww09306483"]Бихте ли ме подсетили, какво свърши Бойко Борисов после, че усмихнатия крадец Стефчо, да поседи на топло? [/quote]
Нищо не е свършил, но свърши друго - запази всичките му крадливи схеми, запази също така и всичките му заместници, които се оказаха до ушите в далавери. Които пък Баце наследи с кеф. Сега ония вече ги няма, щото медиите ги издъниха, но Баце си пази схемите - същите, познати до болка.
Читател
Рейтинг: 1560 НеутралноДо коментар [#59] от "чобанмахала":
Мале, леле...
Consumer
Рейтинг: 1264 ВеселоДо коментар [#29] от "инж. Ганев":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantПочнаха го.
Consumer
Рейтинг: 1264 ВеселоЗа мен това е добра новина, остана да довършат Струма и Калотина и няма да им търся сметка
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantИндивидуален паметник на културата
Рейтинг: 685 Весело[quote#3:"karen_walker"]Да благодарим на европейците, защото с техните пари строим магистрали, храним бойкови олигарси и крадем като за олимпиада.[/quote]
Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.Това не е православно. Бойко и Цвъчко не харесват това.
misho73
Рейтинг: 1216 НеутралноДо коментар [#21] от "cristo_n":
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk[quote#21:"cristo_n"]При ограничение от 80 всички карат със 100 и това е пределна скорост за такъв път.[/quote]
Води се магистрала, със зелени табелки е и ограничението мисля е 140. Без проблем можеш да караш с толкова, минавал няколко пъти, макар че - да, вечер. Мисля че и през деня ще може спокойно поне с 120.
Един препатил
Рейтинг: 3596 Неутрално".....а през вече съществуващия участък на околовръстното и до "Цариградско шосе" и магистрала "Тракия"..."
Моля? И къде съществува този участък от околовръстното? Какво точно съществува между магистрала "Люлин" и Бояна? И между Младост и магистрала "Тракия"? Там си съществува стария, тесен, разбит околовръстен път. "Вече съществуващият" участък е от Бояна до Младост - от никъде до никъде.
mr. wonderworld.
Рейтинг: 1416 НеутралноБраво, на мен ми върши добра работа и съм доволен, че най- после има Западна дъга.
In my Wonderworld each sleeping vision is so real.Сега остава да свържат Южната с Тракия и ще бъде супер!
yanne
Рейтинг: 1025 ЛюбопитноДо коментар [#58] от "tww09306483":
[quote#58:"tww09306483"]Бихте ли ме подсетили, какво свърши Бойко Борисов после, че усмихнатия крадец Стефчо, да поседи на топло?[/quote]Предполагам,че като виден демократ(от най-автентичните) знаете,че нито кмет,нито премиер съдят.И Софиянски беше съден и оправдан още по времето на Тройната Коалиция.
yanne
Рейтинг: 1025 ВеселоДо коментар [#64] от "Darth Plagueis":
[quote#64:"Darth Plagueis"] но свърши друго - запази всичките му крадливи схеми[/quote]
И стигаме до любимия ти Лилков...Обичаш да си вкарваш автоголове...
cristo_n
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#57] от "Darth Plagueis":
Ами не знам защо не се напънеш да прочетеш всички мнения на този потребител? Виж текста на член 26 от ЗЗД!
"В) НЕДЕЙСТВИТЕЛНОСТ НА ДОГОВОРИТЕ
Чл. 26. (Ал. 1 изм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.) Нищожни са договорите, които противоречат на закона или го заобикалят... ... ...
(Ал. 4 изм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.) Нищожността на отделни части не влече нищожност на договора, когато те са заместени по право от повелителни правила на закона
Това е! Няма значение какво пише в договора, щом в закона пише 5 години!!! Явно този факт не ти изнася, но и това е същото като с договорите - няма значение какво на теб ти изнася, от значение са фактите! ПЕТ ГОДИНИ МИНИМУМ Е ГАРАНЦИЯТА НА ПЪТИЩА!
cristo_n
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#57:"Darth Plagueis"] магистралата е приета с 1 година гаранция, въпреки, че законът би трябвало да гарантира 5 годишна. Т.е., Баце е в нарушение, приемайки магистралата така[/quote]А това показва пълна юридическа некомпетентост! Приема се изпълнението, а не договора! За договора, ако е ощетяващ, вина носи който го е подписал. Но в случая той дори не е ощетяващ, понеже ЗАКОНА стои над договора!!!!!
НАБИЙ СИ ТОВА В ГЛАВАТА НАЙ-СЕТНЕ!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1528 НеутралноДо коментар [#75] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКБе ти четеш ли изобщо какво пишеш? Имаш ли идея колко си далече от нивото на Гого, че да ми го цитираш тук? Нали именно затова говоря, че Баце НЕ прилага закона, а прилага договора. Сещаш ли се, ТАМ е проблема!
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноДо коментар [#72] от "yanne":
Бивш tww09306483.Тъй де, знаем..., че нито кмет, нито премиер съдят. Въпреки всичко, ГЕРБ упорито се мъчи да ни докаже, че съда и прокуратурата, нямали нужда от реформа..., ама хич!
Може би, защото Бойко Борисов си мисли, че няма да е добре да се окаже клиент, на действително реформирано правосъдие и без да му е под ръка онзи прокурор, който той си избра...?!
gost22
Рейтинг: 1989 Любопитно[quote#76:"Darth Plagueis"]Бе ти четеш ли изобщо какво пишеш? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Този път е прочел правилно — закона стои над клаузите в договора. Ако в закона пише минимум 5 години гаранция, няма значение че в някоя клауза на някакъв договор пишело 1 година гаранция. Да се пробват в съда да обяснят, що няма да ремонтират гаранционно в посочения в закона минимален срок на гаранцията... А после може да теглят един бой на адвоката дето им е съставил договора с незаконния срок. Няма да им спести разходите по ремонта, ама поне ще им разтовари стреса.
Tademan
Рейтинг: 844 ГневноДо коментар [#42] от "cristo_n":
При ремонта на ул. Раковски гледах кмет или зам. кмет по телевизията, който се хвалеше, че там гаранцията била 2 години, разбирате ли, а не както на другите улици - само 1 год.! Това беше преди около 10г. - помня го!
чобанмахала
Рейтинг: 740 ЛюбопитноДо коментар [#78] от "gost22":Това, че закона е над договора, е за казуси, когато договорът отиде в съда. И кой да го вкара в съда? Тия адвокати на държавата, които са съставили договора?